Ik maak het altijd 1 dag van te voren en doe het dan in de koelkast. Verder weet ik de naam niet in het Nederlands, maar het is geen soep oid. Door het lange koken, ( de rozijnen moeten echt zacht zijn en het water hebben opgenomen ) is het water als het ware een heerlijk zoet sapje geworden. Het is dus in ieder geval geen soep en ik vind het ook lekkerder om het in de avond te eten, maar omdat ik het zo lekker vind moest het per se meteen na het eten. Je kan het dus zien als toetje, en het is allesbehalve een soep dusquote:MissyMirjaM schreef:
serieus
is dat lekker als avondeten? is het uberhaupt lekker?
Recept, alsjebliehieft?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Zelfgemaakte coleslaw, zefgemaakte frieten en een biefstukje.
Bedankt voor de tip he, dat ding staat nu te bakken in m'n ovenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:08 schreef DarkElf het volgende:
en voor de lekkere trek heeft mijnDit! gemaakt (linkje die iemand hier ooit gepost heeft) en hoewel nog niet klaar, hebben we stiekem gesnoept even ervan en dat was errug lekker!
Ik heb niet echt een recept, ik heb ooit een een basisrecept gegoogled en ben daarop verder gaan knoeien met dit als resultaat hoewel ik nog regelmatig het recept iets aanpas.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Recept, alsjebliehieft?
Zou niet weten hoe je dat maakt, vind het wel lekker.
Ik maak twee broodjes rosbief / augurk / grove mosterd voor mezelf. Klinkt misschien raar, maar ik vind het zo vre-se-lijk lekker!
aaawquote:Op zondag 20 januari 2008 20:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een recept, ik heb ooit een een basisrecept gegoogled en ben daarop verder gaan knoeien met dit als resultaat hoewel ik nog regelmatig het recept iets aanpas.
Voor twee personen
Ongeveer een kwart witte kool fijn snijden (of raspen met zo'n plakjesding, werkt erg goed)
1-2 wortelen
1-2 stengels bleekselderij
1/2-1 groene appel
rozijnen
evt. een mandarijn
Dressing
1 eetl. mayonaise / yogonaise
1-2 eetl. yoghurt zure room
1 theel. mosterd
scheutje azijn (frambozenazijn vond ik erg goed combineren)
beetje dille
Wij eten vanavond groentesoep en een broodje bal.
Oeh, dat klinkt erg lekkerquote:Op zondag 20 januari 2008 17:38 schreef Liejannuh het volgende:
Zelfgemaakte broccolisoep met spekjes en feta!
Oei... Ziek?quote:Op maandag 21 januari 2008 16:46 schreef Trusten het volgende:
1/4 beschuit
Ik kende het niet maar daarvoor hebben ze google uitgevonden.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:21 schreef Little_Angel het volgende:
Daar kom ik weeeeer: kerriespruitjes.
Ik vind ze ZO lekker! Nog meer liefhebbers?.
[ afbeelding ]
Hmm vooral met witte rijst.
Goed idee, heb het ook in de magnetron gepropt...quote:Op maandag 21 januari 2008 22:59 schreef Vivi het volgende:
Risotto! En nu staat er popcorn te poppen in de micro
Iemand nog een link naar een rel?
WTF, helemaal gemistquote:Op maandag 21 januari 2008 22:59 schreef Vivi het volgende:
Risotto! En nu staat er popcorn te poppen in de micro
Iemand nog een link naar een rel?
af en toe, hutspot is altijd lekkerquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:49 schreef Tezz het volgende:
Vanavond een ouderwets stamppotje met wortel/ui en een lekkere braadworst die drijft in de jus erbij....Jammie! Af en toe vind ik dt zooooo lekker he, dat gewone ouderwetse oer-hollandse prakkie!
Oei, dat klinkt goed! Zelfgebakken?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:45 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Nu thee en een cranberrymuffin met creme fraiche en cranberryjam
Ik kon er ook niet echt achter komen, het ruikt wel lekker erdoor, heel ms een beetje smaak dat wordt veranderd, maar zonder tijm smaakte het ook primaquote:Op maandag 21 januari 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik kende het niet maar daarvoor hebben ze google uitgevonden.![]()
Klinkt op zich wel goed maar wat doet die tijm erindat lijkt me echt heel slecht combineren.
Ik heb nog spruitjes liggen dus misschien dat ik het morgen ga proberen maar dan zonder tijm.
Wij krijgen vandaag weer groentesoep die nog over is van gisteren en slingeren daarna de frituurpan aan want ik heb echt geen zin om te koken.
Nou, ik kan beter koken en mijn moeder kan beter bakkenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt goed! Zelfgebakken?
Druiven hier. En thee.
Dat leek me een uitstekend idee aangezien ik toch nog even moest eten...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb net een salade gegeten met tomaten, komkommer, olijven en feta.![]()
De appie heijn verkoopt ze zover ik weet altijdquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:03 schreef Innocence het volgende:
Zo salade met koolraap en kippenlevertjes. Als ik eindelijk ergens kippenlevertjes kan vinden![]()
oooooh die heb ik echt TE lang niet meer gehad, die is zo lekkerquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:37 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Een Subway Steak and cheese broodje
Het was wel lekker, niet zo lekker dat ik behoefte heb om het snel nog een keer te eten maar het komt misschien nog wel een keer op het menu. Was goed te doen in ieder gevalquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:22 schreef Little_Angel het volgende:
Laat me maar weten wat je ervan vond, als je ze echt maakt!
Nu heb ik ook zin in chips en die heb ik niet in huisquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:49 schreef Curiosity het volgende:
Cheese & onion chips en Cola.
Succes!quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Een kop melk en een banaan.
Ik heb zo een tentamen
Dankje.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Succes!
Ik ga zo een peer slachten. En vanavond mik ik een pizza in de oven.
In die veronderstelling was ik een dag eerder ook nogquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:42 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
De appie heijn verkoopt ze zover ik weet altijd
Ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
pain de boulogne met fricandeau en versegemalen peper en zout
he risotto.... een idee om eens recepten te plaatsen? CFquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
Voor het avondeten denk ik aan risotto. Bietjesrisotto, met uitgebakken pancetta.
Als jij bedenkt in welk topic ik het neer moet zetten, zal ik speciaal voor jou een fotostrip maken!quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
he risotto.... een idee om eens recepten te plaatsen? CF
Uw kokkie is nu daarmee aan het werk.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:50 schreef Bluezz het volgende:
Het worden garnalen in olie/knoflook met roerbakpaksoi en basmatirijst erbij.
oeh maar verdient zoiets niet een eigen topic? Ik begreep dat jij meer dan 1 recept hebt iig en misschien sluiten meer mensen zich erbij aanquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als jij bedenkt in welk topic ik het neer moet zetten, zal ik speciaal voor jou een fotostrip maken!
Die is goddelijkquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
Voor het avondeten denk ik aan risotto. Bietjesrisotto
Daar mag je me de volgende keer voor wakker makenquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:31 schreef Patries86 het volgende:
Vanavond hadden we spruiten ovenschotel
omgquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:24 schreef minilotje het volgende:
Half geknipt en geplakt uit één der dieettopics in LIF ():
Vanavond eten we een gegrilld stuk tonijn met zwarte peper en verse basilicum.
Erbij gestoomde groenten (broccoli, courgette en bosui) onder een zelfgemaakte kerriesaus met roomkaas.
Momenteel pocheren er vier peertjes in een pan met witte wijn, suiker en kaneel. Dat pruttelt tot het tijd is voor een toetje, en dan worden ze geserveerd met bitterkoekjesroom en gesmolten, extrapure chocolade.
Door het risottotopic kan ik trouwens niet anders dan morgen risotto maken.
Ik heb nog broccoli over straks, dus het wordt er eentje met broccoli, héél veel knoflook, boterzacht gekookte kip, sjalotjes en extra droge wijn.
Wowww klinkt allemaal verrukkelijk lot!quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:24 schreef minilotje het volgende:
Vanavond eten we een gegrilld stuk tonijn met zwarte peper en verse basilicum.
Erbij gestoomde groenten (broccoli, courgette en bosui) onder een zelfgemaakte kerriesaus met roomkaas.
Momenteel pocheren er vier peertjes in een pan met witte wijn, suiker en kaneel. Dat pruttelt tot het tijd is voor een toetje, en dan worden ze geserveerd met bitterkoekjesroom en gesmolten, extrapure chocolade.
Ik heb nog broccoli over straks, dus het wordt er eentje met broccoli, héél veel knoflook, boterzacht gekookte kip, sjalotjes en extra droge wijn.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:46 schreef Bluezz het volgende:
Nu aan een wijntje met een glas water.
YWquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:24 schreef minilotje het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Gesprek hier vanmorgen in de keuken. Allebei een ochtendhumeur.
Ik: "Shit. Niks uit de vriezer gehaald voor vandaag. Wat zou eerder dooi zijn, vis of vlees"
Hij: "Weet ik veel. Kunnen we geen patat eten"
Ik: "Vandaag ben ik vrij, dan wil ik lekker koken"
Hij: "Toch niet weer iets met prei ofzo hè"
Ik: "Euh. Nouja, ik heb nog wel prei. Maar dat kan ook heel lekker! Met vis en rijst!"
Hij: "Pff. Doe mij maar wortels ofzo dan. Echt geen patat?"
Ik: "Jij met je patat. Je eet maar prei. Of wortels dan"
Hij: "Morgen eten we patat. Jij maakt altijd van die rare dingen"Dan denk je iemand een plezier te doen door nieuwe dingen proberen te koken.
Vanavond vis. Met prei. Èn wortels. En rijst.
wat is botersla?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:53 schreef DarkElf het volgende:
vanavond maak ik spinaziesoep.. en eet erbij een ciabatta met geitenkaas.
zometeen een garnalencocktailtje (zag garnalen liggen en dacht) met botersla en eigengemaakte saus...
Ja hoiquote:
Haha, wat hebben mijn ouders het toch met me getroffenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja hoiHoe laat verwacht je me?
Klinkt heerlijk. Lekker, zo'n simpel, maar goed gestoofd visjeEn spaghetti, en zoetigheid, en drank
Ik ga na het sporten een prakkie kikkererwten-pompoenstoofpot opwarmen. Heel erg lekker.
Nu suikervrije dropjes. Niet lekker
Al heb ik er zelf nog wat gerookte zalm bij gedaanquote:Ingrediënten
* 400 g macaroni grande (zak a 500 g, Biologisch)
* 2 uien
* 2 eetlepels olijfolie
* 1 zak driekleuren paprika (rood, groen en geel)
* 1 cup boursin cuisine knoflook & fijne kruiden (245 g)
* 1 zakje verse basilicum (15 g)
* 1 zakje pastakaas (150 g)
Bereiden
Macaroni volgens gebruiksaanwijzing koken. Uien pellen en snipperen. In braadpan olie met ui zachtjes verhitten. Paprika's schoonmaken en in blokjes snijden. Paprika 5 min. met ui meebakken. Saus en 100 ml water door groente roeren en nog 2 min. verwarmen. Basilicumblaadjes fijnsnijden. Macaroni en saus over vier borden verdelen. Met kaas en basilicum bestrooien.
Wijnadvies
Ronde, fruitige, soms wat kruidige witte wijnen
Ja hoiquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:54 schreef PeRi het volgende:
Ik had een dwangmatige 'doe iets nuttigs'bui, dus ik heb muffins gemaakt. Vanille muffins net uit de oven gehaald, en chocolademuffins er weer ingeschoven. Ik peuzel er eentje op en nu nog iemand vinden die de overige 27 wil opeten.
als je van italie.nl houdt, heb je dan ook het kookboek "De Zilveren Lepel", de kookbijbel van Italiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:10 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Haha, wat hebben mijn ouders het toch met me getroffen
Italiaanse keuken is gewoon niet te versmaden zo simpel en zo lekker:) Gisteren een kilo poon op de markt gekocht dus die zal nog wel goed zijn. Ik heb een maat van me uitgenodigd die mn scooter altijd repareerd, als je m'n scooter repareerd zal ik volgende keer voor jou kokenDie website van italie.nl is trouwens echt top staan hele goede recepten op, je kan op ingredienten,streek,en bereidingstijd selecteren.
Ach, morgen weer een dagIk heb gisteren ook haché met rijst uit de vriezer op
![]()
Het word trouwens witte martini voor de antipasti hoor ik net
Die ken ik idd heb er eens een artikel over gelezen in italiemagazine geloof ik;) Ik heb hem niet want ik kook vaak wat mn ouders in huis hebbenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je van italie.nl houdt, heb je dan ook het kookboek "De Zilveren Lepel", de kookbijbel van Italie
Geweldige recepten
Ontopic: kopje thee nu, en daarnet pasta met spekjes en creme-fraiche-groentensaus en toe versgemaakte appelmoes met versgeklopte slagroom
Wat voor paupersupermarkt is dat dan? Ik heb altijd van AH excellent.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik wilde dus rode bieten risotto maken maar in de supermarkt hadden ze niet eens risottorijst!!
Lekker kleurtje.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb de bietenrisotto van Coldfeet gemaakt, mijn man blij!
Zelf vond ik hem ook lekker maar ik blijf parmezaanse kaas vies vinden, dus de volgende risotto's worden bereid zonder kaas, naar smaak toevoegen.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk en veel plezierquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:58 schreef DarkElf het volgende:
gewoon een heerlijk broodje knakworst![]()
Morgen lekker uit eten
Allerhandequote:Op zondag 27 januari 2008 12:39 schreef Tezz het volgende:
Ik zag laatst in een blad een aardappel-knoflook soep.
Yes!!!!!!!!!! Klopt!!!!!!!!! Dankjewel!quote:Op zondag 27 januari 2008 12:41 schreef Liejannuh het volgende:
Stond in de Allerhande Tezz! Die van deze maand.
Kwam het recept toevallig net tegen.
Heb je het recept toevallig ook? ben wel benieuwd en heb de allerhande niet meer (alleen gelezen op me werk)quote:Op zondag 27 januari 2008 12:44 schreef Tezz het volgende:
Yes!!!!!!!!!! Klopt!!!!!!!!! Dankjewel!
Effe kijken of ik alle ingredienten in huis heb: behalve de groentebouillon (heb alleen vlees of kip) heb ik alles, dus dat moet lukken.
Ff snelle versie (misschien staat het ook wel op de website van AH??)quote:Op zondag 27 januari 2008 12:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Heb je het recept toevallig ook? ben wel benieuwd en heb de allerhande niet meer (alleen gelezen op me werk)
Hij is super! Heb hem net gemaakt en net al snel ff een half kommetje geproefd. Heerlijk! Ik heb wel een beetje vals gespeeld : ik had geen groentebouillontabletten dus heb ik runderbouillontabletten gebruikt. En verder heb ik er nog wat uitgebakken spekjes en verse peterselie doorgedaan. Heerlijk...........quote:Op zondag 27 januari 2008 12:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
laat ff weten hoe de soep was
ik wil 'm ook maken, maar ben bang dat hij 'melig' wordt door de aardappel, dan hoef ik 'm namelijk niet
Tip: neem een buikgriep, ik ben 3 kilo kwijt.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:07 schreef SHE het volgende:
Maw; heeerlijk koreaans van mijn oude stamafhaal-koreaan te R'dam![]()
Verder mijn bento vullen voor morgen op kantoor en vanavond wat sushi .
Ik ga de oosterse weken weer in, want ik moet wat kilo's kwijt met dank aan een kaas-manie van een maand:@
Jij eet niks anders dan risotto?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:16 schreef ColdFeet het volgende:
Ise, ik vind abrikozen en amandelen wel echt verrukkelijk klinken!
Hier risotto als erg late lunch. Mmmm. Glaasje wijn, nu.
Was het maar zo'n feest...quote:Op zondag 27 januari 2008 20:01 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Jij eet niks anders dan risotto?![]()
Ik ging gisteren friet eten maar ik had wat te weinig besteld bij de frietboer dus ging ik om 8 uur nog even snel een risotto maken
Mag ik een keer op zondag bij je komen eten?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:34 schreef Isegrim het volgende:
Het werd toch de abrikoos-amandel-variant. Was lekker.
Lekker begonnen met een flinke strawberry-frozen margherita en water..quote:Op zondag 27 januari 2008 22:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mag ik een keer op zondag bij je komen eten?
DE, vertel eens wat meer
Tuuwk.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mag ik een keer op zondag bij je komen eten?
Bij de Popocatepetl geweest zeker?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Lekker begonnen met een flinke strawberry-frozen margherita en water..
Vooraf hadden we een gezamelijk gerecht, namelijk een selectie van voorgerechten:
gefrituurde Jalepenos met kaas, guacamole, nacho's, mexicaanse kaasfondue (eentje met champignons en eentje met chorizo) en tortillaatjes erbij, garnalen met salsa en citroen, sla natuurlijk en gefrituurde uienringen en inktvisringen...
pfff dat was al erg veel
hoofdgerecht waren gewoon lekker simpel nacho's met gehakt (met kip) sla, pepers, tomaat, ui, vééél kaas, guacamole en zure room...
en die hebben we allebei helemaal niet op gekregen
Kortom; lekker dus
Maar de snoeppot ernaast is meer uitnodigend, toch??quote:Op maandag 28 januari 2008 16:35 schreef iamredleader het volgende:
Eigenlijk heb ik nog een appel liggen.
yepquote:Op maandag 28 januari 2008 15:17 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Bij de Popocatepetl geweest zeker?
Uit de gids zei mijn moeder. En volgens mij hebben mijn ouders de avro-bode.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:41 schreef Isegrim het volgende:
Kwam die niet uit de Allerhande? Recept klinkt vaag bekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |