hehe we zien wel, Wat de beurzen in azie afgelopen week lieten zien wou niet altijd zeggen dat europa en amerika daarop volgde. Voor mij persoonlijk zou ik het niet verkeerd vinden, een -5% vandaag.quote:Op maandag 28 januari 2008 07:30 schreef SjonLok het volgende:
Het wordt weer een bloedbad vandaag!
Nikkei 225 13,087.91 1:00AM ET Down 541.25 (-3.97%)
Shanghai Composite 4,487.96 12:57AM ET Down 273.73 (-5.75%)
Hang Seng 23,936.96 1:13AM ET Down 1,185.41 (-4.72%)
BSE 30 17,590.27 1:12AM ET Down 771.39 (-4.20%)
Jakarta Composite 2,586.86 1:28AM ET Down 33.64 (-1.28%)
KLSE Composite 1,405.40 Jan 25 Up 22.05 (-1.59%)
Straits Times 3,004.94 5:28PM ET Down 154.54 (-4.89%)
Seoul Composite 1,627.19 1:02AM ET Down 65.22 (-3.85%)
Taiwan Weighted 7,485.79 12:46AM ET Down 253.80 (-3.28%)
http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asia
ik denk dat de klap van afgelopen vrijdag niet voldoende zal zijn geweestquote:Op maandag 28 januari 2008 07:51 schreef DIGGER het volgende:
Met name benieuwd wat Fortis gaat doen vandaag (Aan Nederlandse financials)
juist wel deze cijfers, na vrijdag, zijn allang ingeprijsd vandaar upquote:Op maandag 28 januari 2008 08:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik denk dat de klap van afgelopen vrijdag niet voldoende zal zijn geweest
Let maar op vind ik niet echt overtuigend. Geef dan argumenten waarom jij denkt dat we het ergste hebben gehad.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef JimmyJames het volgende:
We naderen de bodem, let maar op.
Verder biedt de correctie in Azie kansen om in 1 van de intereffekts te stappen (ik zou eerder voor IIW gaan die hebben een langere weg te gaan).
Hmm... denk zelf toch eerder aan een dead cat bounce.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef JimmyJames het volgende:
We naderen de bodem, let maar op.
Verder biedt de correctie in Azie kansen om in 1 van de intereffekts te stappen (ik zou eerder voor IIW gaan die hebben een langere weg te gaan).
Tja... ik weet niet wat ik zou doen. Als de AEX vandaag nog tussen de 400 en 500 punten zwalkt en over een week 'opeens' op 100 staat zonder echt goede reden (vanwege paniek dus), dan lijkt het me dat 'ie nog wel terugstuitert. Al is het maar omdat er vast wel ergens nog even een tijdelijk lapmiddel uit de kast wordt getrokken dat de beleggers even zoet houd. Zo'n zigzag beweging is redelijk voorspelbaarquote:Op maandag 28 januari 2008 19:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er worden miljarden geïnvesteerd in systemen die "die snelle berekening" ff maken, dus nee m'n relativeringsvermogen zal dat nooit toestaan.
Die beslissing wordt een no-brainer als je aandelen ziet als wat het zijn: eigendoms certificaten van bedrijven die recht geven op een deel van de winst. Door te kijken naar de hoeveelheid winst die ze maken in relatie tot de prijs die je betaalt kun je heel objectief vaststellen dat je absoluut zonder enige twijfel de AEX moet kopen als die 100 is (gebeurt natuurlijk niet). Het maakt ook geen bal uit als de AEX daarna verder zakt. De waarde van je aandelen blijft gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:52 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Tja... ik weet niet wat ik zou doen. Als de AEX vandaag nog tussen de 400 en 500 punten zwalkt en over een week 'opeens' op 100 staat zonder echt goede reden (vanwege paniek dus), dan lijkt het me dat 'ie nog wel terugstuitert. Al is het maar omdat er vast wel ergens nog even een tijdelijk lapmiddel uit de kast wordt getrokken dat de beleggers even zoet houd. Zo'n zigzag beweging is redelijk voorspelbaar![]()
Maar ja... alles inzetten...![]()
Of de kans van je leven laten lopen...![]()
Om eerlijk te zijn denk ik dat ik verlamd zou raken van shock ("o-help-wat-moet-ik-doen-zal-ik-zal-ik-niet...") als zo'n kans zich voor zou doen. Aan de ene kant zou ik als de dood zijn dat de beurs nóg verder zakt en mijn calletje dus waardeloos afloopt, maar aan de andere kant zou ik mezelf voor m'n kop slaan als de beurs inderdaad weer (even) hersteld en ik dus naar school/werk moet met de gedachte dat ik binnen had kunnen zijn. Die twijfel zou bij mij denk ik zo verlammend werken dat ik de radio uitzet en helemaal niets doe.
Ja, maar ik heb het over een call-optie op de index he?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die beslissing wordt een no-brainer als je aandelen ziet als wat het zijn: eigendoms certificaten van bedrijven die recht geven op een deel van de winst. Door te kijken naar de hoeveelheid winst die ze maken in relatie tot de prijs die je betaalt kun je heel objectief vaststellen dat je absoluut zonder enige twijfel de AEX moet kopen als die 100 is (gebeurt natuurlijk niet). Het maakt ook geen bal uit als de AEX daarna verder zakt. De waarde van je aandelen blijft gewoon hetzelfde.
Het rare is dat mensen heel gemakkelijk kopen als de koers hoog is maar denken dat het risicovol is als de koersen gezakt zijn.
En dan koopt SeLang jouw aandelen en wordt vervolgens stinkend rijkquote:Op maandag 28 januari 2008 20:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Als de AEX ineens naar 100 pnt zakt dan ga ik sowieso weg van m'n werk, want dan denk ik dat het einde van de wereld nabij is (komeetinslag ofzo) en dat er alleen nog maar enkele optimisten zitten zoals SeLang
Ik zou m'n aandelen/opties verkopen en allemaal leuke dingen ervan doen. Ok dat zou op dit moment niet zoveel zijn![]()
Tja, als je met een paar muisklikken langdurig meer geld kunt verdienen dan met je huidige werk dan ga je natuurlijk naar huis.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:39 schreef Lente_ninja het volgende:
Even voor de grap:
Stel, je zit op school/je werk en je kan *eigenlijk* niet weg. Het is een hele belangrijke les die-je-absoluut-niet-mag-missen, of er zijn al drie van de vijf werknemers ziek en krijgt al Het Boze Oog van je collegas als je even naar de wc wil. Dan hoor je opeens op de radio dat de AEX is gezakt naar 100 punten, maar alweer stijgende is. Je hebt geen sjiekuh blackberry o.i.d. bij je en er is geen computer met internettoegang in de buurt.
Wat doe je?
Ik weet niet of ik het zou durven, maar ik zie mezelf 'm nog wel smeren om thuis aandelen in te slaan![]()
Alternatief: je bent ervan overtuigt dat de koers wel weer omhoog zal gaan, al is het maar een tijdelijk herstel. Je bent niet echt een gokker, maar snelle berekening leert dat als jij NU al je geld in een call-optie stopt en deze een beetje leuk uitpakt, je in één klap met pensioen zou kunnen. Zou je zonder een woord te zeggen je jas grijpen, naar huis/internetcafe racen en het erop wagen?
Sja, dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Sommigen zien dat zo met beleggen, anderen met poker and so on. Mocht de beurs als een gek in elkaar storten, dan zou ik uiteraard naar huis gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, als je met een paar muisklikken langdurig meer geld kunt verdienen dan met je huidige werk dan ga je natuurlijk naar huis.
Maar als het mislukt heb je wel het één en ander uit te leggen aan je baas, die door jouw roadrunner actie iedereen moest laten overwerkenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, als je met een paar muisklikken langdurig meer geld kunt verdienen dan met je huidige werk dan ga je natuurlijk naar huis.
Dat is zo, maar de conditie van mijn uitspraak ("als je er veel geld mee kunt verdienen") sluit dit geval uit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:33 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar als het mislukt heb je wel het één en ander uit te leggen aan je baas, die door jouw roadrunner actie iedereen moest laten overwerken![]()
Zeker, zeker... en als je een ***baas hebt, is het ook nog eens heel erg leukquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:38 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is zo, maar de conditie van mijn uitspraak ("als je er veel geld mee kunt verdienen") sluit dit geval uit.
Je moet werken gewoon definieren als het verrichten van handelingen ten einde daar geld mee te verdienen. Dat naar huis gaan moet je dus gewoon zien als een verbetering van je werksituatie, iets wat volgens mij heel gezond is om als werkende mens na te streven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |