Voorlichtingsfilmpje met professioneel commentaar van Pedobear.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:37 schreef Bigs het volgende:
Een paar seconden in de magnetron doet ook wonderen
Voor gewoon gebruik is het doorbreken van een CD voldoende.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:27 schreef qwerty1 het volgende:
[..]
Nou nog 1 keer.
Ik heb dus een cd met financiele gegevens.
Die gegevens zijn, vertrouwlijk maar oud en kunnen worden weggegooid.
Een manier is om de cd door te knippen, wat ik nog moet doen.
Mijn vraag was eigenlijk of dat voldoende is. Ik zei al dat het misschien een domme vraag is, maar je weet maar nooit in deze wereld. DAT IS ALLES.
zou knap zijn als je een DNA streng doorkniptquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:19 schreef qwerty1 het volgende:
[..]
Bij het doorknippen van jouw navelstreng hebben ze waarschijnlijk een DNA doormidden geknipt.
Je doelt naar alle waarschijnlijkheid op mongooltjes, die hebben een chromosoompje meerquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:21 schreef Ra-z het volgende:
[..]
En bij jou een chromosoom te weinig ?
Moet ik hem nou nog een keer uitleggen of zijn ze bij jou ook een chromosoom vergeten weg te knippen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zou knap zijn als je een DNA streng doorknipt
[..]
Je doelt naar alle waarschijnlijkheid op mongooltjes, die hebben een chromosoompje meer
Niet vergeten de as op verschillende plekken te verspreidenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef Deetch het volgende:
CD doorknippen in meerdere stukken en als je dan heel paranoia bent alle onderdelen door elkaar husselen en 1/4 deel thuis weggooien, 1/4 deel door het riool spoelen, 1/4 deel in een openbare vuilnisbak en 1/4 op je werk weggooien.
Als je echt paranoia bent kun je de cds ook nog aan tasten met aceton (nagellak remover)
Als je nog parnoia-er bent kun je de cd ook verbranden in een allesbrander of een vuurkorf (buiten)
een normaal persoon lukt het niet om er wat nuttigs af te halen (m.a.w. 90% v/d mensen)quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:27 schreef qwerty1 het volgende:
[..]
Nou nog 1 keer.
Ik heb dus een cd met financiele gegevens.
Die gegevens zijn, vertrouwlijk maar oud en kunnen worden weggegooid.
Een manier is om de cd door te knippen, wat ik nog moet doen.
Mijn vraag was eigenlijk of dat voldoende is. Ik zei al dat het misschien een domme vraag is, maar je weet maar nooit in deze wereld. DAT IS ALLES.
en je magnetron vind et waarschijnlijk ook niet leuk...quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:35 schreef Osramp het volgende:
Ik was ooit bij Philips in Eindhoven te gast. Daar lieten ze een CD zien waar 4 sleuven van zo'n 4 mm breed in gefreesd waren. Die werd nog perfekt afgespeeld in een Philips speler.
Ik zou die schijf heel even in de magnetron leggen, de reflectielaag wordt dan zodanig beschadigd dat die echt niet meer hersteld kan worden.
niet echt maar itt je cd overleeft die ´t welquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:47 schreef mschol het volgende:
[..]
en je magnetron vind et waarschijnlijk ook niet leuk...
Philips is kut met cd's Philips zijn noobs op cd gebiedquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:35 schreef Osramp het volgende:
Ik was ooit bij Philips in Eindhoven te gast. Daar lieten ze een CD zien waar 4 sleuven van zo'n 4 mm breed in gefreesd waren. Die werd nog perfekt afgespeeld in een Philips speler.
Ik zou die schijf heel even in de magnetron leggen, de reflectielaag wordt dan zodanig beschadigd dat die echt niet meer hersteld kan worden.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:53 schreef Breitling het volgende:
[..]
Philips is kut met cd's Philips zijn noobs op cd gebied
Jaja. Wist je ook dat de CD in hoofdzaak door Philips in Nederland is ontwikkeld?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:53 schreef Breitling het volgende:
[..]
Philips is kut met cd's Philips zijn noobs op cd gebied
Dit is echt lariekoek. Geperste CD's (want daar heb je het hier over, CD's branden kon 25 jaar geleden nog niet) zijn nu zeker niet minder van kwaliteit dan in het begin. Men had in de begintijd vaak te kampen met (te) hoge BLER waardes (Block Error Rates), en daardoor een hoge uitval bij de productie, en ook waren audio CD's (en CD-ROM's) in het begin kwetsbaarder dan nu door het ontbreken van een coating aan de labelzijde. De labelzijde was praktisch blank en daardoor zeer kwetsbaar omdat de reflectielaag met de data zich daar vlak onder bevindt. Verder is er in het begin wel eens gebruik gemaakt van verkeerde inktsoorten die zich een weg vraten door de beschermlaag waardoor er zuurstof bij de eigenlijke datadrager kon komen met als gevolg corrosie (cd rot). Al dat soort problemen komen nu niet of nauwelijks meer voor.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:14 schreef Pumatje het volgende:
De vader van een vriendin van me had een hoge functie bij philips.
Destijds bij de presentatie van de CD-rom bij de philips top demonstreerde hij de CD.
Hij speelde muziek af en liet data zien die erop was gezet, lukte prima.
Vervolgens pakte hij de cd uit de CD-rom speler, waarna hij hem liet vallen, zijn voet erop zette
en flink wat rondjes draaide, resultaat He-le-maal bekrast.
Terug in de CD speler, en hij speelde alles gewoon zoals bedoeld af.
Ik heb het nu wel over meer dan 25 jaar geleden.
CD was te sterk, te goed.. ding moest kwalitatief omlaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |