Hier stopte ik met lezenquote:Op donderdag 17 januari 2008 12:23 schreef IRW het volgende:
Tjongejonge, wat lees ik nu weer in de Telegraaf.
Nu.nl is van de telegraafquote:Op donderdag 17 januari 2008 12:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou ja, het staat ook al op nu.nl.
Toch vind ik het nieuws wat op nu.nl verschijnt wat betrouwbaarder overkomen dan wat vaak in die krant staat.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Nu.nl is van de telegraafDe website van telegraaf.nl en nu.nl staan onder dezelfde maatschappij/ naam geregistreerd.
En daar is ie dan. De moskee.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:31 schreef _Qmars_ het volgende:
Wie zijn er allemaal omgekocht ?
Ga lekker zo door...
nic.nl:quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Nu.nl is van de telegraafDe website van telegraaf.nl en nu.nl staan onder dezelfde maatschappij/ naam geregistreerd.
En daar is ie dan. De moskee.
De fik erinquote:Weg vrij voor bouw Westermoskee
Gepubliceerd: 17 januari 2008 12:26 | Gewijzigd: 17 januari 2008 12:56
ANP
Amsterdam, 17 jan. De bouw van de Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes kan in principe beginnen. Een beroep dat was aangetekend tegen de vorig jaar verleende bouwvergunning is door de klager ingetrokken. De bouwvergunning is nu onherroepelijk. Het stadsdeel heeft dit vandaag bekendgemaakt
De onherroepelijke bouwvergunning voor de moskee is noodzakelijk om niet allen de moskee, maar ook ruim honderd woningen, kantoor- en bedrijfsruimten en een ondergrondse parkeergarage op het voormalige Riva-terrein te realiseren. Zolang de bouwvergunning voor de moskee niet definitief was, stagneerde ook dit deel van het project.
De beleggingsmaatschappij Manderen BV van de Turks religieuze organisatie Milli Görüs en woningcorporatie Het Oosten zouden het project samen realiseren. De eerste is verantwoordelijk voor de moskee, de tweede voor de overige gebouwen. De twee liggen al geruime tijd met elkaar in de clinch, waardoor het nog even afwachten is of alle onderdelen van het project worden gerealiseerd.
Stadsdeelvoorzitter Arco Verburg regeerde positief op het definitief worden van de vergunning. ,,Dit is goed nieuws voor de buurt. Het afgelopen jaar was onze inzet erop gericht om in ieder geval de bouw van de woningen mogelijk te maken. Ik verwacht dat de bouw nu ook snel start.''
Begin deze maand werd al een ander obstakel voor het verlenen van de vergunning uit de weg geruimd. Het bureau Bibob, dat controleert of ondernemingen vergunningen misbruiken voor criminele activiteiten, deed een onderzoek naar de financiële gang van zaken bij Manderen BV, maar concludeerde dat alles in orde is.
Die moskee was toch min of meer in de stijl van de amsterdamse school dacht ik?quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:31 schreef _Qmars_ het volgende:
Lelijke puist in Amsterdam. Het past er gewoon niet, even buiten beschouwing houdend dat het een moskee is. Maar het moest en zou er komen, en dat maakt niet uit op wat voor manier. Wie zijn er allemaal omgekocht ?
Ga lekker zo door...
Eerder Islamsterdamase.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die moskee was toch min of meer in de stijl van de amsterdamse school dacht ik?
[ afbeelding ]
Moet toch geen probleem zijn met al die welwillende sheijks in het midden oosten? Maar gelukkig komen die allemaal van onze bondgenoten (Saudi-Arabie bijv.) en niet van de gemene Iran!quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:24 schreef k_man het volgende:
Beetje voorbarig allemaal. Er staat nergens dat de bouw gaat beginnen. Er staat alleen dat de bouwvergunning is verleend. Om te kunnen bouwen heb je wel wat meer nodig dan de vergunning. Geld bijvoorbeeld.
Inderdaad:quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij wordt de foute conclusie getrokken. Als ik de tekst goed lees, is de vergunning rond ge gemaakt vanwege gerelateerde projecten, zoals woningbouw. Ik leid hier NIET uit af dat die moskee er met zekerheid komt.
Foeilelijk?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:51 schreef D.Licious het volgende:
foeilelijk gebouw erbij...
He, de Kostverlorenkade is een meer geworden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Foeilelijk?
[ afbeelding ]
Misschien wel mooier dan de rest van de bagger in Amsterdam...
Raar idee van pikken heb jij.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:55 schreef Scaurus het volgende:
Ja, foeilelijk. Het is gewoon een tiet en een pik.
Met jou kan ik pratenquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een moskee is per definitie lelijk, ongeacht de vorm, uiterlijk of uitstraling.
Ach het is een impressie, googlen op westermoskee levert wel meer plaatjes op, zelfde uitstraling over het algemeen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:55 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
He, de Kostverlorenkade is een meer geworden.
Kloppen de proporties wel?
je klinkt als een echte Christen!quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een moskee is per definitie lelijk, ongeacht de vorm, uiterlijk of uitstraling.
Al dat water is wel mooi. Mooie plek voor een club. iT2quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:55 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
He, de Kostverlorenkade is een meer geworden.
Kloppen de proporties wel?
eCHT HEUL VEEL!quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:48 schreef Perecules het volgende:
Hoeveel geld van burgers is er ook alweer ingestoken door de gemeente Amsterdam?
Dit ontwerp in Amsterdam lijkt me toch meer in de omgeving te passenquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In Rotterdam staat er ook zo'n lelijk schepsel
[ afbeelding ]
Je hebt de juiste usericon gekozen voor jou. Oogjes en oortjes dicht, maar wel je bekkie open.quote:
Hoe is het met het onderzoek afgelopen?quote:Kamer wil strafrechtelijk onderzoek naar Milli Görüs
Uitgegeven: 11 mei 2007 07:25
Laatst gewijzigd: 11 mei 2007 08:01
AMSTERDAM - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat er een aanvullend strafrechtelijk onderzoek naar Milli Görüs komt. Dat meldt Netwerk donderdag.
Volgens het actualiteitenprogramma vervulden bestuursleden van de Turks-islamitische vereniging een spilfunctie in het beleggingsschandaal rond zogenoemde groene fondsen. Honderden Nederlandse Turken zouden voor miljoenen euro's zijn gedupeerd door te beleggen in de illegale fondsen.
Westermoskee
De Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, waarvoor vorig jaar de eerste steen werd gelegd maar waarvan de bouw na lang gesteggel over de koers die de moskee zou varen nog altijd moet beginnen, moet in de plaats komen van een oude garage. Die garage zou jaren dienst heeft gedaan als gebedsruimte, maar ook als 'illegaal wisselkantoor en ruimte voor duistere bedrijfjes'. Dit zouden groene fondsen in Turkije zijn.
Tijdens de gebedsdiensten zouden mensen voor miljoenen euro's in contanten hebben gegeven. In ruil daarvoor kregen ze deelnemersbewijzen in beleggingsfondsen die zouden moeten leiden tot veertig procent rendement. Die belofte zou echter nooit zijn uitgekomen.
Diverse bestuursleden van de islamitische stichting waren zelf actief betrokken bij het innen van het beleggingsgeld, zo stelt Netwerk. Een kamermeerderheid van CDA, PvdA en SP pleit nu voor aanvullend strafrechtelijk onderzoek naar de rol van deze bestuurleden bij het grootscheepse beleggingsschandaal.
Kabaktepe
Huidige en oud-bestuurders van Milli Görüs zouden volgens Netwerk zelf het geld hebben geïnd voor de groene beleggingsfondsen. Zij deden dat onder hun eigen achterban in verschillende moskeeën van de Milli Görüs-beweging. Kwitanties van gedupeerden zouden zijn ondertekend zijn door onder anderen Uzeyir Kabaktepe, oud-voorzitter van Milli Görüs.
Onlangs maakte de Autoriteit Financiële Markten (AFM) nog bekend dat Milli Görüs niet betrokken is geweest bij illegale handel in effecten. De AFM had tot een onderzoek besloten nadat enkele bezwaarschriften tegen de bouw van de Amsterdamse Westermoskee waren in gediend. In twee brieven wordt geklaagd over malafide financiële praktijken in onder meer Turkse moskeeën en koffiehuizen. Milli Görüs zou daarbij een belangrijke rol hebben gespeeld.
Het huidige bestuur van van de Nederlandse afdeling van het in heel Europa actieve Milli Görüs heeft overigens aangifte gedaan tegen Kabaktepe, zo werd deze week bekend. Hij zou een bedrag van rond de 1,3 miljoen euro hebben overgemaakt naar eigen ondernemingen.
We hebben hier met Orientale oplichters te maken met Cohen aan het hoofd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:25 schreef Perecules het volgende:
[..]
Hoe is het met het onderzoek afgelopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |