Ik denk dat je twee processen door elkaar haalt; evolutie en verandering van een individu. Dat je bruin wordt in de zon heeft niks met evolutie te maken, het systeem waardoor je bruin wordt is echter een product van evolutie. Dat poolvossen van kleur veranderen is een reactie op externe (verandering van milieu) en interne (hormonale bioklok) prikkels en is geen cyclische evolutie oid, net zo min dat van rups naar vlinder evolutie is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.
Wat denken jullie?
Je bedoelt dat het vosje zich in de lente gaat evolueren en in de zomer helemaal geevolueerd is? Zo ja, dan wil ik hier niet op in gaan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit topic gaat niet over ijsberen overigens, maar over evolutie.
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen, hoe kan een camouflage zich vormen in de tekening op het lichaam van een dier? Is daar niet een intelligente communicatie tussen de code van dat dier zijn dna en de omgeving voor nodig? Hoe gaat dit in zijn werk, wat beslist dit?
Neem nu dit mooie dier als voorbeeld:
[..]
Een wit vosje dat in de wintertijd een sneeuwwitte vacht heeft, en in de zomertijd een bruine.
Dit kun je niet met een druk op de knop veranderen maar is een volledig automatisch proces, dat wel leuk en grappig kan lijken maar als je erover nadenkt bewijst het dat evolutie veel sneller werkt dan de reguliere wetenschap voorstelt (in een tijdspan van duizenden tot miljoenen jaren)
Dit model van evolutie (wat ik zelf instant evolutie noem) gebruik ik eigenlijk al langer maar dit is de eerste keer dat ik er bij stil sta dat dit te bewijzen valt dmv camouflage bij dieren.
Er zijn ook genoeg insecten en reptielen die ongelovelijk intelligente camouflages bezitten, maar ook dieren die zelfs zodanig gecamoufleerd zijn dat ze niet te onderschijden zijn van de natuur, neem de wandelende tak, of de zee annemoon. Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.
Wat denken jullie?
Dat evolutie als toeval wordt gezien bedoelen ze dan niet het onstaan van het leven en niet de ontwikkeling daarvan? De evolutie van een soort is altijd gelijk aan de evolutie van zijn omgeving, dus dat is geen toeval.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen
Kameleonnen doen het, de reden dat men het van ijsberen nog niet weet is omdat ze te groot en gevaarlijk zijn om in een paars hok te zetten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef Godlike02 het volgende:
Als je een ijsbeer in een paarse kamer zet dan zal hij niet opeens paars worden.
Dus zo snel is die evolutie niet.
En als ze het al doen dan zullen ze zo goed gecamoufleerd zijn dat men denkt dat ze ontsnapt zijn...quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:06 schreef Xith het volgende:
[..]
Kameleonnen doen het, de reden dat men het van ijsberen nog niet weet is omdat ze te groot en gevaarlijk zijn om in een paars hok te zetten.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:08 schreef Xith het volgende:
[..]
En als ze het al doen dan zullen ze zo goed gecamoufleerd zijn dat men denkt dat ze ontsnapt zijn...
IJsberen zijn niet wit!quote:Waarom zijn ijsberen wit.
quote:De huid is zwart, ook naakte delen als de neus en de lippen. De haren in de vacht zijn niet wit, maar doorzichtig en hol. De kleur van de vacht is, afhankelijk van de tijd van het jaar, lichtval en de hoeveelheid vuil in de vacht, gelig wit tot vuilgrijs.
Nou dat weet je niet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef Godlike02 het volgende:
Als je een ijsbeer in een paarse kamer zet dan zal hij niet opeens paars worden.
Dus zo snel is die evolutie niet.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Lees eens de bijbel BG dan word je vanzelf meer duidelijk
Je bent uniek.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou dat weet je niet.
Mischien moet iemand maar eens een experiment houden waarin het dagverblijf van de ijsberen paars geverft wordt.
Briljant man. Ik wil ijsberen met een fucking bloemetjespatroon.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:29 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je bent uniek.
Daar heeft vast nog nooit iemand aan gedacht.
Nee, dat lijkt enkel wit door lichtval, NED heeft gelijk, ijsberen zijn zwart, enkel de beharing is doozichtig, waardoor het wit kan lijken.quote:
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier erom dat tot nu toe wetenschappers altijd claimden dat evolutie een tijdsbestek van duizenden, zo niet miljoenen jaren heeft. Echter, zoals BG slim aangeeft, kan evolutie ook heel kort duren, een matter of months. Vosjes die van kleur veranderen om zo beter in de omgeving te passen (=meer kans op overleven en dus evolutie!!!), herten die hun gewei wisselen tijdens het jaar seizoen zodat ze niet gejaagd worden (jagers willen die stoere geweien hebben), rupsen die meer kans hebben te overleven als ze kunnen vliegen en dus binnen een paar weken evolueren tot vlinders... enzovoorts enzovoorts.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:28 schreef wijsneus het volgende:
Nee - toeval is het zeker niet Baaj. Natuurlijke selectie heet dat. Opgegeten worden als je minder op een takje lijkt dan een ander dier, beter je nageslacht kunnen voeden omdat je opgaat in je omgeving.
Het is ook geen toeval, het is natuurlijke selectie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Ijsberen en witte vosjes zijn trouwens niet de main voorbeelden he, insecten en reptielen maar ook zeediertjes etc wilen nogal eens bizarre camouflages hebben, sommige dieren zelfs niet enkel camouflage maar ook hun lichaam in de vorm van hun omgeving, wat ik me dus afvraag en de stelling is, is in hoeverre dit intelligent is, want toeval kan het niet zijn.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:33 schreef Xith het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier erom dat tot nu toe wetenschappers altijd claimden dat evolutie een tijdsbestek van duizenden, zo niet miljoenen jaren heeft. Echter, zoals BG slim aangeeft, kan evolutie ook heel kort duren, een matter of months. Vosjes die van kleur veranderen om zo beter in de omgeving te passen (=meer kans op overleven en dus evolutie!!!), herten die hun gewei wisselen tijdens het jaar seizoen zodat ze niet gejaagd worden (jagers willen die stoere geweien hebben), rupsen die meer kans hebben te overleven als ze kunnen vliegen en dus binnen een paar weken evolueren tot vlinders... enzovoorts enzovoorts.
Rustig maar, dat was een grapjequote:Op donderdag 17 januari 2008 11:34 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Die voorbeelden hebben geen betrekking tot evolutie maar zijn gewoon processen van het organisme in kwestie.
En de claim dat de wetenschap beweert dat evolutie altijd lang moet duren? Stierenfeces, iedere evolutiebioloog kan je vertellen dat je in een dag al flink kan evolueren in een petrischaal.
Of mischien hebben de mensen die de aangeleerde evolutie bezigen wel gebrek aan kennis.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:35 schreef Doffy het volgende:
Zoals wel vaker geeft BG weer eens blijk van een aangenaam gebrek aan kennis van evolutie
Maar natuurlijk... blijf dat geloven...quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:33 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Het is ook geen toeval, het is natuurlijke selectie.
Mag ik u eraan herinneren dat dat een geevolueerde eigenschap is? Een nederlands vosje dat je dumpt op de noordpool zal echt niet binnen een paar weken wit worden. Ook die herten zijn eenvoudig verklaarbaar:quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:33 schreef Xith het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier erom dat tot nu toe wetenschappers altijd claimden dat evolutie een tijdsbestek van duizenden, zo niet miljoenen jaren heeft. Echter, zoals BG slim aangeeft, kan evolutie ook heel kort duren, een matter of months. Vosjes die van kleur veranderen om zo beter in de omgeving te passen (=meer kans op overleven en dus evolutie!!!), herten die hun gewei wisselen tijdens het jaar seizoen zodat ze niet gejaagd worden (jagers willen die stoere geweien hebben), rupsen die meer kans hebben te overleven als ze kunnen vliegen en dus binnen een paar weken evolueren tot vlinders... enzovoorts enzovoorts.
Nee - 150 jaar keihard bewijs verzamelen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Maar natuurlijk... blijf dat geloven...
Darwinisten =
Rot op!quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:41 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Mag ik u eraan herinneren dat dat een geevolueerde eigenschap is? Een nederlands vosje dat je dumpt op de noordpool zal echt niet binnen een paar weken wit worden. Ook die herten zijn eenvoudig verklaarbaar:
Men neme een polulatie herten. Degene die hun gewei wisselen tijdens het jachtseizoen worden niet afgeknald en planten zich voort. Gevolg: de volgende generatie heeft relatief meer herten die op dat moment in het haar hun gewei wisselen.
Pure selectiedruk.
Rupsen evolueren niet tot vlinders om de simpele reden dat Evolutie zich op genetisch niveau afspeelt, neem een dna monster van een rups, wacht tot hij zich verpopt en neem nog een monster en je zult zien dat ze genetisch gelijk zijn. Het verpoppen is een gevolg van evolutie, niet evolutie zelf
--> TRUquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Als darwin gelijk had, leefden de goden nu nog onder ons.
Soms is het moeilijk de dwazen van de grappenmakers te onderscheiden. Op Fok! zul je echt mensen hebben die jouw verhaal aannemelijk vinden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:44 schreef Xith het volgende:
Waarom begrijp niemand dat dat stukje sarcastisch was.. heb ik dan echt geen humor?
Evolutie werkt over generaties niet over jarenquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:33 schreef Xith het volgende:
[..]
Biologen stellen helemaal niet dat evolutie een toevallig gebeuren is. Willekeurige mutatie maakt deel uit van de evolutietheorie, maar evolutie zelf is verre van toevallig. Camouflage vergroot de overlevingskansen van een soort natuurlijk enorm. Gecamoufleerde prooien worden minder snel gedecteerd door roofdieren. De 'camouflage genen' zullen zich dus vrij snel binnen een populatie verspreiden aangezien gecamoufleerde dieren veel minder snel worden opgegeten dan hun minder gecamoufleerde soortgenoten. Voor gecamoufleerde roofdieren geldt ongeveer hetzelfde. Ze zullen minder opvallen en dus makkelijker hun prooi kunnen naderen. Meer voedsel, minder kans om te sterven van de honger, selectievoordeel.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit topic gaat niet over ijsberen overigens, maar over evolutie.
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen, hoe kan een camouflage zich vormen in de tekening op het lichaam van een dier? Is daar niet een intelligente communicatie tussen de code van dat dier zijn dna en de omgeving voor nodig? Hoe gaat dit in zijn werk, wat beslist dit?
Je snapt er werkelijkwaar geen hol van. Je weet dat een rups en een vlinder gewoon dezelfde genen hebben? Een rups 'evolueert' dan ook niet in een vlinder.quote:Neem nu dit mooie dier als voorbeeld: [ afbeelding ]
Een wit vosje dat in de wintertijd een sneeuwwitte vacht heeft, en in de zomertijd een bruine.Dit kun je niet met een druk op de knop veranderen maar is een volledig automatisch proces, dat wel leuk en grappig kan lijken maar als je erover nadenkt bewijst het dat evolutie veel sneller werkt dan de reguliere wetenschap voorstelt (in een tijdspan van duizenden tot miljoenen jaren)
Dit model van evolutie (wat ik zelf instant evolutie noem) gebruik ik eigenlijk al langer maar dit is de eerste keer dat ik er bij stil sta dat dit te bewijzen valt dmv camouflage bij dieren.
Wat is er zo verschikkelijk moeilijk te begrijpen aan het feit dat camouflage een enorm evolutionair voordeel biedt ten opzichte van minder gecamoufleerde soortgenoten?quote:Er zijn ook genoeg insecten en reptielen die ongelovelijk intelligente camouflages bezitten, maar ook dieren die zelfs zodanig gecamoufleerd zijn dat ze niet te onderschijden zijn van de natuur, neem de wandelende tak, of de zee annemoon. Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.
Tsssk, nooit Pokemon gezien?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een rups 'evolueert' dan ook niet in een vlinder.
[..]
Tja, je kunt volgens mij ook gewoon om een slotje vragen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:
oftewel goden bestaan nietquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |