als man moet je bewijzen dat je niks hebt gedaan... MAAR hoe doe je dat ...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:20 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
Dat is het probleem, en zie dat maar eens duidelijk te maken....
Meneer agent ze liegt....
Tuurlijk...
Meneer de rechter ze wilde zelf, en toen het zover kwam wilde ze niet meer
Tuurlijk.....
Niks ten kwade van de meiden/vrouwen die dit echt mee hebben gemaak, voor hun is het inderdaad heel erg. Maar als man verlies je al snel
Ze heeft dit topic gelezen en kreeg spijt?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:32 schreef nagel72 het volgende:
[..]
als man moet je bewijzen dat je niks hebt gedaan... MAAR hoe doe je dat ...
gelukkig had ik goeie buuren en zelfs mijn ex heeft me nog geholpen daarmee....
het vreemde is dat 1 vande meiden (nu 17) weer contact gaan zoeken met me ...
en ze haar excuus heeft aangeboden ervoor ... ( zondag belde ze me )
Bekend verhaalquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:32 schreef nagel72 het volgende:
[..]
als man moet je bewijzen dat je niks hebt gedaan... MAAR hoe doe je dat ...
gelukkig had ik goeie buuren en zelfs mijn ex heeft me nog geholpen daarmee....
het vreemde is dat 1 vande meiden (nu 17) weer contact gaan zoeken met me ...
en ze haar excuus heeft aangeboden ervoor ... ( zondag belde ze me )
Er zijn ook voorbeelden van van onschuldig veroordeelden...quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:14 schreef MarMar het volgende:
Het wrange is ook dat echte slachtoffers van verkrachting en aanranding het door dit soort fakers NOG moeilijker krijgen om een poot aan de grond te krijgen bij justitie.
Dat je als man snel een zaak verliest is imho niet realistisch, van de echte daders worden er zelfs veel door gebrek aan bewijs niet veroordeeld en ALS ze dan veroordeeld worden stelt het geen zak voor. 18 maanden voor het verkrachten en zwanger maken van je 13jarige dochter is er een voorbeeld van...
Voor veel echte slachtoffers zijn dat soort dingen reden om niet eens te beginnen aan aangifte doen.
Bij aangifte moet er sowieso delicater met de zaak omgegaan worden, maar het is zo moeilijk om te achterhalen hoe het werkelijk in elkaar zit, dit zal wel een moeilijkheid blijven. Anders dan met bijvoorbeeld diefstal, dan kan je gewoon aantonen dat die televisie eerst in jouw kamer stond en dat jij hem netjes gekocht hebt..
Ik hoop dat je zelf ooit de proef op de som mag nemen, als lijdend genietend voorwerp van een stuk of vier zwaar geschapen geile kerels.quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:41 schreef floerp het volgende:
als je een verkrachting niet voorkomen kan ontspan je dan en geniet er van. mensen die zich hieraan houden zullen nooit verkracht cq. aangerand worden.
Maar als ze het wel gedaan hebben, mag het natuurlijk ook best heel zwaar zijn...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:06 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
Er zijn ook voorbeelden van van onschuldig veroordeelden...
Ooit een boek gelezen: "valse zeden" van een bekende zeden advocaat
En 18 maanden is ech geen pretje.... Als verdachte van een zeden delict ben je daar echt niet geliefd, en zijn 18 maanden heel lang en zwaar
Ik dacht: ik reageer gewoon nietquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ooit de proef op de som mag nemen, als lijdend genietend voorwerp van een stuk of vier zwaar geschapen geile kerels.
Heb je gelijk in, er zijn wel meer onschuldig veroordeelden ook voor andere delicten (Ik wil niet weten hoeveel onschuldigen deathrow ingeduwd zijn..)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:06 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
En 18 maanden is ech geen pretje.... Als verdachte van een zeden delict ben je daar echt niet geliefd, en zijn 18 maanden heel lang en zwaar
Dit is, met stip, het slechtste idee wat ik over verkrachting heb gelezen in jaren, en dat zegt wat. Het is helaas zo dat, en dat geldt vooral voor mannen, er nogal wat misverstanden over verkrachting bestaan. Deze uitspraak, somt eigenlijk alle misverstanden in een zin op.quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:41 schreef floerp het volgende:
als je een verkrachting niet voorkomen kan ontspan je dan en geniet er van. mensen die zich hieraan houden zullen nooit verkracht cq. aangerand worden.
Verkrachting is een misdrijf dat notoir moeilijk te bewijzen is. Inderdaad gebeurt het dat er valse aangiftes gedaan worden van verkrachting, maar het beeld dat hier nu ontstaat, het gebeurt massaal, is niet juist.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:20 schreef dyna18 het volgende:
Zelfs zonder veroordeling kun je er als beschuldigde jarenlang last van hebben.
Zo hoorde ik het verhaal dat een jongen onterecht beschuldigd was van verkrachting, jaren later nog elke keer politiebezoek kreeg als er een nieuwe aanranding / verkrachting gepleegd was. Elke keer weer was hij verdachte en werd er naar zijn alibi gevraagd. Ondanks dat het enige wat er tegen hem lag een aangifte zonder getuigen was (en dus ook geen veroordeling).
Gelukkig voor hem bekende het meisje jaren later aan een wederzijdse vriend dat ze het verzonnen had. Hij vertelde het meteen door aan die jongen en kon toen alles rechtgezet worden.
Klopt, maar hoe kun je onschuld bewijzen....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:41 schreef Inekris het volgende:
[..]
Dit is, met stip, het slechtste idee wat ik over verkrachting heb gelezen in jaren, en dat zegt wat. Het is helaas zo dat, en dat geldt vooral voor mannen, er nogal wat misverstanden over verkrachting bestaan. Deze uitspraak, somt eigenlijk alle misverstanden in een zin op.
[..]
Verkrachting is een misdrijf dat notoir moeilijk te bewijzen is. Inderdaad gebeurt het dat er valse aangiftes gedaan worden van verkrachting, maar het beeld dat hier nu ontstaat, het gebeurt massaal, is niet juist.
Verkrachting is een misdrijf wat niets met sex, maar alles met macht te maken heeft. Bij veel slachtoffers overheerst een gevoel van schaamte en angst. Die gevoelens, samen met overheersende misverstanden, maken dat de aangiftebereidheid bij verkrachting laag is. Alle sporen van het misdrijf zijn meestal niet eens meer te vinden. Waarmee het objectieve bewijs ook is verdwenen, en het een wellus/nietus verhaal wordt. Uiteindelijk zijn er vaak maar twee mensen die weten wat er heeft plaatsgevonden, en daarbij is het slachtoffer in de zwakkere positie.
Het is belangrijk te realiseren dat verkrachting diepe, vaak onuitwisbare -in overdrachtelijke zin- sporen bij het slachtoffer achterlaat. Een opmerking als de bovenste gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar geeft wel goed de positie van het slachtoffer weer. De tweede quote geeft een redelijke weergave van het algemene denken over verkrachting. Niet direct na het misdrijf, maar meer in maatschappelijke zin. En het zijn precies dat soort verhalen, die de mythes in stand houden. Wat erger is, is dat het een verhaal van horen zeggen is, waar de betrouwbaarheid laag van is, maar die wel een slecht beeld achterlaten van slachtoffers van verkachting.
Waarschijnlijk van die ene website waarop staat dat 2/3e van de statistieken onjuist is.quote:
Dat is dus echt niet waar. De meeste mannen die beschuldigd worden, zelfs als het terecht is, worden nooit veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Daarnaast worden vrouwen vaak zelf asl de schuldige gezien want tja, ze ging zelf mee naar z'n kamer, of ze droeg een kort rokje en ze was dronken, of ze wilde op het laatste moment niet meer en toen kon die jongen toch zeker niet meer stoppen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:20 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
Dat is het probleem, en zie dat maar eens duidelijk te maken....
Meneer agent ze liegt....
Tuurlijk...
Meneer de rechter ze wilde zelf, en toen het zover kwam wilde ze niet meer
Tuurlijk.....
Niks ten kwade van de meiden/vrouwen die dit echt mee hebben gemaak, voor hun is het inderdaad heel erg. Maar als man verlies je al snel
En hoe denk je dat de 18 maanden na een verkrachting zijn? Leuker dan 18 maanden cel?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:06 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn bedoelling mensen af te vallen die wel degelijk echt slactoffer zijn geworden...quote:Op woensdag 6 februari 2008 02:20 schreef Maeghan het volgende:
En hoe denk je dat de 18 maanden na een verkrachting zijn? Leuker dan 18 maanden cel?
Zoals je dit zegt, lijkt het net alsof je het niet erg vindt dat er wel eens een onschuldige jongen veroordeeld wordt. Ik hoop toch niet dat je dat bedoelde.quote:Op woensdag 6 februari 2008 02:20 schreef Maeghan het volgende:
En hoe denk je dat de 18 maanden na een verkrachting zijn? Leuker dan 18 maanden cel?
Ik weet niet hoe je daarbij komt, misschien kleurt je persoonlijke ervaring dit oordeel, maar mijn persoonlijke ervaring en de verhalen die ik ken van daadwerkelijke slachtoffers die aangifte hebben gedaan zijn net even anders.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:45 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe kun je onschuld bewijzen....
er word standaard van schuld uitgegaan
Nee, natuurlijk niet. Op mij kwam het juist over alsof degene die ik citeerde 18 maanden wel een zware straf vond voor een verkrachter, vandaar.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Zoals je dit zegt, lijkt het net alsof je het niet erg vindt dat er wel eens een onschuldige jongen veroordeeld wordt. Ik hoop toch niet dat je dat bedoelde.
Eigenlijk wel....quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Op mij kwam het juist over alsof degene die ik citeerde 18 maanden wel een zware straf vond voor een verkrachter, vandaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |