quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:25 schreef Oksel het volgende:
Moet er penetratie plaatsvinden?
Wanneer is het verkrachting, en wanneer aanranding?
Aanranden hoeft niet eens persé sexueel te zijn, al wordt het daar wel mee geassocieerd. Het is ieg fysiek lastigvallen...quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:25 schreef Oksel het volgende:
idd, het heet officieel verkrachting als er penetratie plaatsvindt, maar daarmee wordt ook oraal etc. bedoeld.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:25 schreef Oksel het volgende:
Als het er met moeite uitkomt kan het echt zijn, als ze ermee te koop lopen is het nep.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:43 schreef Glaskamer19 het volgende:
Ik bedoel meer, hoe weet je nu of iemand dat verzint of dat het echt zo is?
Mijn vriendin heeft mij dat verteld toen ik over iets vroeg. Maar ik twijfel toch een klein beetje aan het verhaal omdat ze een kleine maand later toch alweer met mij afsprak en we in bed lagen te zoenen en vrijen(geen seks). En nu twijfel ik er toch een beetje aan of ik niet voorgelogen wordt ofniet.
Ik bedoel, als je daadwerkelijk verkracht bent, dan lijkt het me niet aannemelijk dat je een korte tijd later weer iemand vertrouwt en ermee gaat zitten zoenen en dergelijke?
Ook was het verhaal eerst anders. Eerst was het dat die jongen opeens niks meer van zich liet horen. En laatst was het dat ze verkracht was en het nooit verwacht had want die jongen had op dat moment een vriendin. En ze durfde het niet te vertellen, want diegene had haar bedreigd als ze het verder zou vertellen. Dat is dus wat ze gezegd had.
Ik heb iemand gekent die zei dat ze verkracht was, maar blijkbaar bleef ik er te nuchter en normaal bij en kreeg ze niet genoeg aandacht, dat ze ineens van het ene op het andere moment nog een keer vaker verkracht wasquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:43 schreef Glaskamer19 het volgende:
kan goed zijn dat het verhaal niet meteen goed eruit komt en verandert, bij slachtoffers van verkrachting speelt schaamte en schuldgevoelens (die ook niet uit de lucht komen vallen want mensen oordelen hard en vragen zich vaak hardop af of ze het wel zeker weten en of ze er zelf niet een aandeel aan hebben) een rol, het is niet makkelijk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:43 schreef Glaskamer19 het volgende:
Mijn vriendin heeft mij dat verteld toen ik over iets vroeg. Maar ik twijfel toch een klein beetje aan het verhaal omdat ze een kleine maand later toch alweer met mij afsprak en we in bed lagen te zoenen en vrijen(geen seks). En nu twijfel ik er toch een beetje aan of ik niet voorgelogen wordt ofniet.
Ik bedoel, als je daadwerkelijk verkracht bent, dan lijkt het me niet aannemelijk dat je een korte tijd later weer iemand vertrouwt en ermee gaat zitten zoenen en dergelijke?
Ook was het verhaal eerst anders. Eerst was het dat die jongen opeens niks meer van zich liet horen. En laatst was het dat ze verkracht was en het nooit verwacht had want die jongen had op dat moment een vriendin. En ze durfde het niet te vertellen, want diegene had haar bedreigd als ze het verder zou vertellen. Dat is dus wat ze gezegd had.
Dankjewel voor je post, goed onderbouwt en ik heb er echt wat aan. Ik vind het ook gewoon heel fijn mijn hart te luchten op dit forum. Tegen je vrienden en ouders erover praten is toch heel stuk moeilijker.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
kan goed zijn dat het verhaal niet meteen goed eruit komt en verandert, bij slachtoffers van verkrachting speelt schaamte en schuldgevoelens (die ook niet uit de lucht komen vallen want mensen oordelen hard en vragen zich vaak hardop af of ze het wel zeker weten en of ze er zelf niet een aandeel aan hebben) een rol, het is niet makkelijk.
Het is ook niet gezegd dat iemand die het meegemaakt heeft niet meer instaat is tot vrijen, maar als ik je zo lees vermoedt ik dat het haar meer om de intimiteit gaat dan de seks?
Soms is het bij slachtoffers zelfs zo dat ze seksualiteit heel erg op zoeken, een soort compensatiedrang.
Met iemand die je wel vertrouwd is het natuurlijk ook een heel ander verhaal. Met vriendjes heb ik er ook geen moeite mee, maar ik heb wel eens omstandigheden gehad waarin mijn vriend me een beetje zat te plagen (die wist van niks) en dat ik ineens ook zoiets had van "lieve help.." en ineens begon te huilen. De een gaat er ook heel anders mee om dan de ander. Het is gebeurd, je veranderd er niks aan, maar ik heb geen zin om dan de rest van mijn leven er een soort van fobie op na te houden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:43 schreef Glaskamer19 het volgende:
Nee, want je zet het niet in detail op het grootste publieke forum van het land, dat scheelt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:16 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik loop er niet mee te koop.
Ik bedoel dat de een er anders mee omgaat dan de ander. Het is dus niet persee zo dat iemand die verkracht is meteen een totale afkeer van seks heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:07 schreef Glaskamer19 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je post, goed onderbouwt en ik heb er echt wat aan. Ik vind het ook gewoon heel fijn mijn hart te luchten op dit forum. Tegen je vrienden en ouders erover praten is toch heel stuk moeilijker.
hoe bedoel je:
Het is ook niet gezegd dat iemand die het meegemaakt heeft niet meer instaat is tot vrijen, maar als ik je zo lees vermoedt ik dat het haar meer om de intimiteit gaat dan de seks?
Does liefquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, want je zet het niet in detail op het grootste publieke forum van het land, dat scheelt.
Ik bedoel dat ik niet tegen iedereen die ik tegenkom ga lopen vertellen dat ik verkracht ben.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, want je zet het niet in detail op het grootste publieke forum van het land, dat scheelt.
Hoe kom je aan deze cijfers?quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:40 schreef Poogie het volgende:
9/10 verkrachtingen zijn verzonnen,
O ja, want er zijn geen tussenwegenquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:31 schreef rival het volgende:
van de meiden die het hebben meegemaakt....
moet ik me er dan iets bij voorstellen zoals het volgende...
meisje jongen zijn lekker bezig beetje kutten beetje kleffen.... alles leuk en aardig totdat de jongen dus te ver gaat. je geeft aan dat je dat (liever) niet wil maar hij gaat toch door... en je durft er eigenlijk niet teveel tegenin te gaan en laat het gebeuren... (of heb je juist wel moord en brand geschreeuwd maar hielp dat niks?)
of bv je bent van je fiets getrokken en onder bedreiging verkracht door een onbekende?
Volgens mij ookquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef rival het volgende:
[..]
volgens mij is het aanranding totdat er penetratie plaats vind!???
kan beide, maar het eerste komt denk ik vaker voor, bij het grootste deel van verkrachtingen zijn de daders bekenden. kan ook iemand zijn in een machtspositie, vriend van ouders, leraar, noem maar op.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:31 schreef rival het volgende:
van de meiden die het hebben meegemaakt....
moet ik me er dan iets bij voorstellen zoals het volgende...
meisje jongen zijn lekker bezig beetje kutten beetje kleffen.... alles leuk en aardig totdat de jongen dus te ver gaat. je geeft aan dat je dat (liever) niet wil maar hij gaat toch door... en je durft er eigenlijk niet teveel tegenin te gaan en laat het gebeuren... (of heb je juist wel moord en brand geschreeuwd maar hielp dat niks?)
of bv je bent van je fiets getrokken en onder bedreiging verkracht door een onbekende?
wilde gok, kijkend naar mijn ervaring met zulke mensen, kan ook minder zijn, was alleen maar om duidelijk te maken dat ik de schijt krijg van zulke trieste figuren die de boel bij elkaar lopen te lullen. En ja, heb er erg slechte ervaring mee (niet dat ik zelf ooit ben beschuldigd ofzoquote:
Nee, de 'lichte vorm', heet aanranding.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Volgens mij ook
en de lichte vorm ervan zou dan nog "ongewenste intimiteit'genoemd worden.
Feit is dat dit alles tegen de wil van een van beide partijen gebeurd...niet voor niets: "Nee is nee".
quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:32 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
O ja, want er zijn geen tussenwegen
Het kwam niet over als een vraag, het kwam over als een kortzichtige opmerking, excuses als ik het verkeerd begrepen heb.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:44 schreef rival het volgende:
[..]
vandaar mijn vraag want in films zie je meestal 1 van die 2. vandaar... ik weet et niet ik heb er namelijk geen ervaringen mee.... vandaar mijn VRAAG!
met je ge-:')
Er zijn meisjes die dat doen, maar 8/10 lijkt me wat veel...quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:39 schreef Poogie het volgende:
[..]
wilde gok, kijkend naar mijn ervaring met zulke mensen, kan ook minder zijn, was alleen maar om duidelijk te maken dat ik de schijt krijg van zulke trieste figuren die de boel bij elkaar lopen te lullen. En ja, heb er erg slechte ervaring mee (niet dat ik zelf ooit ben beschuldigd ofzo)
Misschien is het verstandiger om niet op basis van één ervaring van jou, wilde gokken te maken. Het is ook niet een klein beetje lager, maar behoorlijk veel lager dan wat jij roept.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:39 schreef Poogie het volgende:
[..]
wilde gok, kijkend naar mijn ervaring met zulke mensen, kan ook minder zijn, was alleen maar om duidelijk te maken dat ik de schijt krijg van zulke trieste figuren die de boel bij elkaar lopen te lullen. En ja, heb er erg slechte ervaring mee (niet dat ik zelf ooit ben beschuldigd ofzo)
ahquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:42 schreef Inekris het volgende:
[..]
Nee, de 'lichte vorm', heet aanranding.
Das t lekkerste wat er isquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:53 schreef Oksel het volgende:
Ik rand mijn vriendin wel eens aan. In mijn slaap. Echt.Dan droom ik.. (1 keer raden waarover..), en betast ik haar in haar slaap. Soms echt te erg. Is dat aanranding? Ze moet me soms echt wakker maken..
het is wel ver gezocht inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:39 schreef JamesBrownie het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat zo'n meisje echt verkracht is.
Of zoek ik het te ver nu?
is ook zo,..quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:06 schreef JamesBrownie het volgende:
Het valt me op dat er best vaak geroepen wordt dat "het wel niet waar zal zijn", zeker als je de jongen/man kent die beschuldigd wordt, is dat op zich best logisch, wie wil nu geloven dat een goede vriend, familielid, weet ik het dat gedaan heeft?
daar zou ik nou geen bezwaar tegen hebben,.. k ben de moeilijkste nietquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:10 schreef JamesBrownie het volgende:
o, of vrouw btw, die doen dat ook weleens.
Ook als je 12 jaar bent, en de vrouw in kwestie een vieze tante van jou?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:13 schreef het.ismij het volgende:
[..]
daar zou ik nou geen bezwaar tegen hebben,.. k ben de moeilijkste niet![]()
Oke punt waard, maar je snapt ongetwijfeld wel mijn punt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:07 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ook als je 12 jaar bent, en de vrouw in kwestie een vieze tante van jou?
Het is zeker wel mogelijk, met idd door het "niet meewerken" de nodige blauwe plekken, ook inwendig, als gevolg en dat is dan nog niet het ergste.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:45 schreef Ice_Tea het volgende:
Ik heb het er met mijn vriendin over gehad, over wat nou verkrachting precies is. Ze denkt dat het eigenlijk niet mogelijk is, tenzij de vrouw echt niet in staat is om te bewegen. Wanneer de vrouw door de man echt bedreigd wordt met het beroof op haar leven is het als verkachting te bestempelen. Daar waren we het na afloop van het gesprek over eens.
Dus bij de bijna 1500 verkrachtingsslachtoffers per jaar is er per definitie sprake van daadwerkelijke bedreiging met de dood?quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:45 schreef Ice_Tea het volgende:
Ik heb het er met mijn vriendin over gehad, over wat nou verkrachting precies is. Ze denkt dat het eigenlijk niet mogelijk is, tenzij de vrouw echt niet in staat is om te bewegen. Wanneer de vrouw door de man echt bedreigd wordt met het beroof op haar leven is het als verkachting te bestempelen. Daar waren we het na afloop van het gesprek over eens.
Een vrouw kan zich toch ten alle tijden verzetten tegen zoiets, als ze niet vastgebonden is of in een situatie verkeerd die al eerder zijn genoemd? Knijp desnoods in z'n ballen als je het niet wilt, dan springt die ene man/jongen wel van je af hoor!quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is zeker wel mogelijk, met idd door het "niet meewerken" de nodige blauwe plekken, ook inwendig, als gevolg en dat is dan nog niet het ergste.
Beetje naief om te gaan speculeren over hoe je iets lichamelijk aan zou kunnen als je het niet meegemaakt hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |