bronquote:’Luipaard’ in handig formaat voor thuis
Eindhovens stel krijgt Ashera uit eerste nest
Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kunnen aan het einde van deze week dolgelukkig hun langverwachte poes van maar liefst 27.000 euro in de armen sluiten.
De Eindhovenaren krijgen een van de eerste drie exemplaren van de in Amerika gefokte Asherakat.
De grootste huisdierpoes ter wereld is een kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval.
De wachttijden bij het Amerikaanse bedrijf Lifestyle Pets voor het dier zijn echter enorm, net zoals de prijs. De poes met een vacht die lijkt op luipaardvel, kan wel tot vijftien kilo zwaar worden. De volwassen versie heeft het formaat van een flinke hond.
Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. „Het was liefde op het eerste gezicht”, aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. „Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad. Maar deze gaat gewoon in huis net als onze andere zes poezen. We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft.”
Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kijken vol verlangen naar een foto van de sp eciaal in Amerika gefokte Asherakat. Hun kitten Shin-Chan, vernoemd naar een Japanse tekenfilmheld, komt vrijdag aan in Nederland. Het stel was meteen verkocht toen ze op tv een reportage zagen over de exclusieve kattensoort.
Wachtlijst
Het Brabantse echtpaar Borrenbergs moest niet alleen diep in de buidel tasten om het dier aan te kunnen schaffen, maar ook over geduld beschikken. „We stonden op de wachtlijst en zouden tot eind 2008 moeten wachten. Gelukkig zag iemand af van de bestelling en kregen we te horen dat onze Ashera deze week in Amerika op het vliegtuig gaat. Behalve de aanschafprijs betaal je ook nog eens fors voor allerlei vergunningen en invoer.”
Met hetzelfde vliegtuig als waarmee Shin-Chan naar Europa komt, wordt nog een exemplaar vervoerd dat naar een rijke Rus doorvliegt. Een derde Ashera is verkocht aan iemand in Hollywood. Lifestyle Pets wil hooguit honderd stuks per jaar fokken.
Van dat ie wegloopt wordt je ook niet gelukkig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:57 schreef DivineJester het volgende:
Hoe zou het zitten met de vrijheidsdrang van zo'n beest? De meeste katten die ik ken willen namelijk graag buiten lopen en niet de hele dag binnen opgesloten zitten. Maar zo'n beest los laten in je tuin? Hij zal bij de buren tussen de planten gaan wroeten daar wordt je niet gelukkig van....
gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiterenquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef zwartedoos het volgende:
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, ben gek op katten maar dit voelt mij meer aan als een dier wat niet in een huiskamer/tuin gehouden moet worden.
Daarbij zou het me niks verbazen als hij ook wat gedragproblemen gaat vertonen...
Ja dat snap ik maar het lijkt me dat je hier een flinke kluif aan hebt, om dat beest op te voeden...quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
gedragsproblemen liggen meestal aan het baasje en dat het dier daarvan gaat profiteren
Included with the purchase of your Ashera kitten are the following:quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:15 schreef schatje het volgende:
Een kattenverzekering afsluiten zal gezien de grote van het beest ook niet makkelijk gaan.
Ja maar er is dan ook een wereld van verschil tussen honden en katten/tijgerachtigen!!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.
l
Je moet niet het wilde karakter van het beest vergeten. Die kat is een kruising uit in ieder geval 1 wilde kat en waarschijnlijk zal dat andere ras ook niet echt geciviliseerd zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Klonk het volgende:
groter is niet altijd moeilijker, bij honden is een golden retriever of een labrador makkelijker op te voeden dan een jack russeltje.
l
Mijn katten blijven (bijna) altijd binnen, eentje altijd, die voelen zich gewoon goeed hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:57 schreef DivineJester het volgende:
Hoe zou het zitten met de vrijheidsdrang van zo'n beest? De meeste katten die ik ken willen namelijk graag buiten lopen en niet de hele dag binnen opgesloten zitten. Maar zo'n beest los laten in je tuin? Hij zal bij de buren tussen de planten gaan wroeten daar wordt je niet gelukkig van....
In de VS worden die dus wel als huisdier gehouden. Declawed.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:34 schreef bleiblei het volgende:
Mijn zusje werkt in een dierentuin waar ze onder andere Lynxen verzorgt en ondanks dat ze je niet zullen vermoorden kan je zo een beest absoluut niet als huisdier houden.
Gelukkig valt dat onder dierenmishandeling in NL.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In de VS worden die dus wel als huisdier gehouden. Declawed.
volgens het lijstje van dagonet worden ze geholpen voordat ze naar de nieuwe baasjes gaan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:35 schreef Oksel het volgende:
Zouden ze zich kunnen voortplanten?
Ik vind mijn normale formaat poes al scherpe nagels hebben... laat staan als ie zo groot is!quote:· One set of nail caps already applied (these are vinyl nail caps applied to your kitten's claws that effectively cover the claws so no damage occurs to furniture, etc.)
Het lijkt me sterk dat die mensen hun kat van 27k vrij rond zullen laten wandelenquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:14 schreef -moppie- het volgende:
Ik krijg gewoon schrik als ik erover nadenk dat dit straks in Eindhoven (vlakbij dus) los rond gaat lopen
Die man heeft het zwaar! die mag de komende 10 jaar niet doodgaanquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:27 schreef Dagonet het volgende:
-knip-
10 Year consultation access to Dr. Roland Tripp, internationally recognized animal behaviorist.
Neuh, ze worden dus idd al gesteriliseerd/gecastreerd voor je ze krijgt. Anders koop je een mannetje en vrouwtje en begin je je eigen business.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:35 schreef Oksel het volgende:
Zouden ze zich kunnen voortplanten?
Lijkt mij ook niet, maar ja, het is en blijft een kat...........quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:18 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die mensen hun kat van 27k vrij rond zullen laten wandelen
waarom dan? Als hij is gefokt als huisdier en zich gedraagt als een huiskat waarom niet?quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:22 schreef Misstique het volgende:
Belachelijk om zo'n beest als huisdier te nemen.
Hoelang hebben ze dit getest??quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:57 schreef zquing het volgende:
[..]
waarom dan? Als hij is gefokt als huisdier en zich gedraagt als een huiskat waarom niet?
Ik neem aan dat dat te verzekeren is, aangezien het met duiven en papegaaien ook kan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:53 schreef DarkElf het volgende:
zoveel geld voor iets wat gewoon *poef* dood kan gaan
Ik ben bang dat ik niks durf te doen dan, arme Fritsquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Sta je toch stom te kijken als je Jack Russel opgevreten word door zo'n kat.
Frits denk dat hij groter is dan wie dan ook.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:22 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik niks durf te doen dan, arme Frits
Ja maar daar heeft die kat dan schjit aan!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Frits denk dat hij groter is dan wie dan ook.
Ik zou er geen stap binnen zettenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
jeffrey is een bekende van me, ik hoop dat we binnenkort eens langs kunnen komen om dat beest te bewonderen![]()
Er zijn veel grotere honden hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Als ik dit zou tegenkomen op straat zou ik echt doodsbang zijn
ik zou niet weten waarom niet, het is een kat, geen hondsdolle draakquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ik zou er geen stap binnen zetten
nee dat weet ik maar ik ben al bang voor een enge 'kleine' kat dus laat staan dit........quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom niet, het is een kat, geen hondsdolle draak
Kortom, het probleem ligt dus niet bij de het formaat en type ras van de kat, maar je bent gewoon bang voor die dieren.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef -moppie- het volgende:
[..]
nee dat weet ik maar ik ben al bang voor een enge 'kleine' kat dus laat staan dit........
Die hoektanden zitter er voor niks wil je zeggen!?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:44 schreef bleiblei het volgende:
Aan een kat hou je maximaal een aantal krassen over. Wat een leipe Rottweiler of Mechelse Herder aan kan richten wil je niet weten.
Ben jij ooit gebeten door een kat?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:49 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die hoektanden zitter er voor niks wil je zeggen!?
[ afbeelding ]
Wat doet jouw zusje met een panter?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:44 schreef bleiblei het volgende:
Pfff... Zelfs een panter kan je gewoon aan een lijntje houden hoor.
[ afbeelding ]
is mijn zusje met een panter
Gemiet om ietwat groot formaat poesje. Een hond kan vervelendere dingen dan een kat. Aan een kat hou je maximaal een aantal krassen over. Wat een leipe Rottweiler of Mechelse Herder aan kan richten wil je niet weten.
Ze werkt in een dierentuinquote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat doet jouw zusje met een panter?
Ben jij wel eens écht gebeten door een kat?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben jij ooit gebeten door een kat?
Ik kan je vertellen dat de hoektanden van een huiskat weinig aanrichten hoor.
Dat van de panter was een geintje.
Ik ben wel eens gebeten door mijn kat jaquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:11 schreef Litso het volgende:
[..]
Ben jij wel eens écht gebeten door een kat?
Als zo'n beest even doorbijt kan dat nog flink wat schade aanrichten hoor... alleen bijten ze over het algemeen niet zo gauw door. Je moet eens zien wat de kat van mn vader vroeger slachtte, als hoektanden weinig schade aanrichten vraag ik me af hoe hij een bloedbad van een duif maakte
Mag ik mee?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
jeffrey is een bekende van me, ik hoop dat we binnenkort eens langs kunnen komen om dat beest te bewonderen![]()
Wel eens door een kat die dacht dat mijn vinger eten was (ik voerde hem uit de hand), en ik kan je vertellen dat dat al een stuk harder gaat dan wanneer ze spelen of zomaar bijtenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben wel eens gebeten door mijn kat ja.
Heeft nooit pijn gedaan. Ik was in ieder geval niet dermate onder de indruk dat ik er nu bang voor ben.
Ben jij wel ooit gebeten door een kat?
Een kat gaat overigens helemaal los op een duif. Een beetje kat zal dat niet bij een mens doen.
Een duif is iig. niet echt geweldig te vergelijken met een mens.
Mijn vader ook wel eens. Was wel een beetje zijn eigen schuld, was een hond op bezoek en hij wilde de kat laten zien dat de hond niets deed. Vond de kat dus niet leuk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:49 schreef Litso het volgende:
[..]
Wel eens door een kat die dacht dat mijn vinger eten was (ik voerde hem uit de hand), en ik kan je vertellen dat dat al een stuk harder gaat dan wanneer ze spelen of zomaar bijten
Het lijkt me niet dat je een kat van ¤27.000,- buiten rond laat lopen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:32 schreef Double-Helix het volgende:
hij word sowieso de dominante kat van de buurt,hahaha ik zie het al helemaal voor me
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:42 schreef Isegrim het volgende:
Een huiskat kan wel degelijk fikse schade aanrichten. Wij hebben ooit een kat moeten laten afmaken omdat er een steekje los was. Die heeft iemand in 't ziekenhuis doen belanden d.m.v. een aanval op haar benen.
Het is wel wat voor jou. Heb je geen last van je kattenallergie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:02 schreef Arcee het volgende:
Stoer beest.
Hopelijk heeft-ie 't karakter van een huiskat.
bronquote:Shin-Chan komt niet door douane
SCHIPHOL - Shin-Chan, de bijna 27.000 euro kostende reuzenpoes, zit sinds zijn aankomst vorige week donderdag vast op Schiphol.
Shin-Chan, een van de eerste zeer bijzondere in Amerika gefokte asherakatten, zou meteen na het landen naar zijn baas en bazin in Eindhoven gaan. Dit ging echter niet door omdat de douane de speciale poes niet door liet gaan. "Die hebben het dier en de papieren bekeken en besloten om de ashera in beslag te nemen. Wij als Inspectiedienst zijn nu aan het onderzoeken of het dier überhaupt mag worden ingevoerd", vertelt een woordvoerster van de AID.
Alle vergunningspapieren worden nu bekeken en ook wordt gekeken naar wat de ashera nu precies voor dier is. De resultaten hiervan worden een dezer dagen aan de officier van justitie voorgelegd.
jaah, of met jack russeltjes en chihuahua'squote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:49 schreef eer-ik het volgende:
whehe, komt zo'n kat dan met ooievaars en reigers binnen als ie effe buiten een rondje gescharreld heeft?
een kat met een tijger vergelijkenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:28 schreef DroogDok het volgende:
pff, nogal logisch dat je zo'n beest niet mag invoeren, een tijger mag toch ook niet?
Misschien hadden ze zich van te voren wat beter moeten informeren?
Als die hond een kruising is tussen een wolf en nog wat anders lijikt het me dat dat ook niet mag nee, dit is niet zomaar een lapjeskat natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
een kat met een tijger vergelijken
Dus een hond mag ook niet want een wolf is ook verboden
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als die hond een kruising is tussen een wolf en nog wat anders lijikt het me dat dat ook niet mag nee, dit is niet zomaar een lapjeskat natuurlijk.
De kosten van de douane en het onderzoek zal ook wel voor hun rekening komen. Dat zal ook wel een duur geintje zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:00 schreef -moppie- het volgende:
Denk het ook niet!
Daar gaat je 27K.....
Inderdaad, toch raar dat je het vantevoren niet uitzoektquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:41 schreef schatje het volgende:
[..]
De kosten van de douane en het onderzoek zal ook wel voor hun rekening komen. Dat zal ook wel een duur geintje zijn.
Mjah, douane: als het er verdacht uitziet gaat er een lekkere procedure overheen..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:43 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Inderdaad, toch raar dat je het vantevoren niet uitzoekt
Zelfs áls je dat doet, kunnen ze nog moeilijk gaan doen omdat er een stipje verkeerd staat op het Health Certificate.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:43 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Inderdaad, toch raar dat je het vantevoren niet uitzoekt
Dit is geen beetje kat hè. Dit is een beetje beetje beetje heel veel kat. Een beetje kat kan al flink doorbijten bij een mens (alleen onze huiskatjes doen dat nooit). Laat staan wat dit beestje kan doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben wel eens gebeten door mijn kat ja.
Heeft nooit pijn gedaan. Ik was in ieder geval niet dermate onder de indruk dat ik er nu bang voor ben.
Ben jij wel ooit gebeten door een kat?
Een kat gaat overigens helemaal los op een duif. Een beetje kat zal dat niet bij een mens doen.
Een duif is iig. niet echt geweldig te vergelijken met een mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |