Het oude is nogal geweldadig.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat is alles? Die worden toch beide meegeleverd in de Bijbel?
geweldadiger als de Koran zelfs... gelukkig was er iemand zo symphatiek om in z'n vrije uurtjes deze te herschrijvenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:53 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Het oude is nogal geweldadig.
Ik bekijk fanatieke christenen dan ook met hetzelfde wantrouwen dan fanatieke moslims.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:55 schreef Sosa het volgende:
[..]
geweldadiger als de Koran zelfs... gelukkig was er iemand zo symphatiek om in z'n vrije uurtjes deze te herschrijven![]()
Dit slaat echt nergens op. Dat je iets hebt tegen sluiers of hoofddoekjes, dat kan, maar sowieso is de koran net zo vaag als de bijbel, je kan erin lezen wat je wil, er staat echter nergens letterlijk 'gij zult een hoofddoek dragen'. Daarnaast zijn er zat gebieden waar geen hoofddoek meer gedragen wordt, in grote steden in allerlei islamitische landen. Het gebruik dat de vrouw achter de man loopt heeft niets te makne met geloof, maar is voor zover ik weet iets typisch turks.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is toevallig een modetrent van pakweg het jaar 700 tot en met heden , dat vrouwen die modebewust waren/zijn gekleed gaan in een boerka of met hoofddoekjes en dan 3 meter achter de mannen aansjokken?
same herequote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:03 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ik bekijk fanatieke christenen dan ook met hetzelfde wantrouwen dan fanatieke moslims.
Nee, jij neemt inderdaad niet je "geloof" mee naar Iran maar wel je wapens.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:54 schreef Pakspul het volgende:
Als ik naar Iran ga pas ik mij aan naar hun en als hun hier komen nemen ze het geloof mee, klopt niet en zal ook nooit goed gaan.
Delen van de Bijbel zijn oorspronkelijk in het Aramees, veel ook in het Hebreeuws. De Bijbel is vervolgens vertaald naar het Grieks en van daaruit verder vertaald. In de loop van de tijd is er nogal aan geschaafd door meer dan een persoon, een bekende wijziging is de toevoeging van de os en de ezel in het evangelie, een toevoeging uit de 13e eeuw door van Assisi.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof jij je druk maakt om de militairen in Afghanistan...![]()
[..]
En waarom rampzalig???
[..]
Wie zegt dat de bijbel herschreven is? Een valide bron lijkt mij op zijn plaats. Ik ben atheistisch opgevoed dus heb er weinig kijk op.
Ook politieke stromingen heb ik een gezond wantrouwen tegen opgebouwd in de loop der jaren.quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Dat je iets hebt tegen sluiers of hoofddoekjes, dat kan, maar sowieso is de koran net zo vaag als de bijbel, je kan erin lezen wat je wil, er staat echter nergens letterlijk 'gij zult een hoofddoek dragen'. Daarnaast zijn er zat gebieden waar geen hoofddoek meer gedragen wordt, in grote steden in allerlei islamitische landen. Het gebruik dat de vrouw achter de man loopt heeft niets te makne met geloof, maar is voor zover ik weet iets typisch turks.
Nou niet ook nog flikkers erbij halen, dan wordt 't te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:15 schreef the_legend_killer het volgende:
Die Moslims beginnen weer met bedreigingen en alles
Bij een anti-christen film protesteren ze alleen maar...
EN let op dalijk stelt het geen flikker voor
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:30 schreef Meki het volgende:
dat de islam zo met vrouwen omgaat
dat is onzin..
Die hebben geen sluier, dat zijn hoeren.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hele groepen hang jongeren die naar elk meisje fluiten en als ze dan doorloopt ( wat ze altijd doen ) haar een slet noemen.
Je gaat me vast niet vertellen dat je dit nog nooit hebt gezien
Dat zijn geen echte moslims.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hele groepen hang jongeren die naar elk meisje fluiten en als ze dan doorloopt ( wat ze altijd doen ) haar een slet noemen.
Je gaat me vast niet vertellen dat je dit nog nooit hebt gezien
Dat zijn Nederlandse meisjes die worden niet gedwongen om een theedoek te dragen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:21 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Die hebben geen sluier, dat zijn hoeren.
Makkelijk. Moorden en de schuld op iemand anders kunnen schuiven. Het Nederlandse volk zal nu wel ineens weer blank autochtoon zijn? Met deze reactie druk je ook op mijn knopjesquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:48 schreef Meki het volgende:
Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten". Volgens al-Hassoun is het "de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden".
Dit klopt waar en ben het met de moefti eens
Ja Koerdisch inderdaad, geen moslim, maar een zoroastrist, dus dan weet je vast dat je niet hoeft te doen alsof het zou komen doordat ik gehersenspoeld was door m'n vriend of zo. Verder zie ik niet in wat de nationaliteit van mijn vriend te maken heeft met dit topic, dus dan kunnen we dat er verder buiten laten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ah, Maeghan met haar koerdische vriend...
Wel opletten he? ik reageerde hierop,
Op vrijdag 18 januari 2008 22:30 schreef Meki het volgende:
dat de islam zo met vrouwen omgaat
dat is onzin..
En dan ook nog van Meki...
Dit was maar een willekeurig niet al te serieus voorbeeld, maar wel vaak, heel vaak te zien en of dat allemaal turken zi
Zo bekijk ik het niet maar een bepaalde groep ontspoorde hangjongeren wel.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:23 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat zijn Nederlandse meisjes die worden niet gedwongen om een theedoek te dragen.
Er zit een verschil tussen zeggen dat iemand iets zelf uitlokt en zeggen dat de moordende partij geen verantwoordelijkheid meer heeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Makkelijk. Moorden en de schuld op iemand anders kunnen schuiven. Het Nederlandse volk zal nu wel ineens weer blank autochtoon zijn? Met deze reactie druk je ook op mijn knopjesWanneer er mensen perse willen rellen? Doen ze dat maar in de tuin van Wilders. Uit de mijne blijven die rellers maar mooi weg.
Maar wilders heeft het goed voor elkaar nu. Door al die topics van jou...heeft hij nu alle aandacht...precies wat hij wilde en jij idem.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja Koerdisch inderdaad, geen moslim, maar een zoroastrist, dus dan weet je vast dat je niet hoeft te doen alsof het zou komen doordat ik gehersenspoeld was door m'n vriend of zo. Verder zie ik niet in wat de nationaliteit van mijn vriend te maken heeft met dit topic, dus dan kunnen we dat er verder buiten laten.
Ik vind Meki respectvoller overkomen dan jou. Je scheldt de hele tijd over buitenlanders, rifapen, schurkenstaten en dat soort flauwekul, en dan kom je met een flauwekulopmerking over vrouwen in de Islam, terwijl wat je zegt niet zozeer te maken heeft met de Islam, maar met lokale gebruiken. Veel mensen halen afkomst, geloof en cultuur door elkaar, dat valt me erg vaak op. Ik weet niet of jij het was, maar iemand haalde er zelfs besnijdenis bij, terwijl dat gewoon typisch is voor het Midden Oosten, moslim of niet; ook joden en anders gelovigen doen het in het Midden Oosten, maar zodra het over Islam gaat, halen mensen als jij er alles bij wat ze maar kunnen bedenken wat niet in het Nederlandse straatje past.
Maar goed, als je voorbeeld niet serieus bedoeld was, zet het dan niet in een serieuze discussie. Daarnaast wist ik heel goed waar je op reageerde hoor, ik ben niet achterlijk.
Oke, maar staat dat ook ergens, want als ik ga googlen op "bijbel herschreven" oid. Dan krijg ik belachlijk veel hits van sites/ forums zoals: Maroc, Marokko, Maghreb enz. Dus ik vraag mij af of er hard bewijs van is.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:12 schreef Maeghan het volgende:
gle.
[..]
Delen van de Bijbel zijn oorspronkelijk in het Aramees, veel ook in het Hebreeuws. De Bijbel is vervolgens vertaald naar het Grieks en van daaruit verder vertaald. In de loop van de tijd is er nogal aan geschaafd door meer dan een persoon, een bekende wijziging is de toevoeging van de os en de ezel in het evangelie, een toevoeging uit de 13e eeuw door van Assisi.
Inderdaad, paniekvoetbal van de zogenaamde leiders in dit land. Laat die man dat filmpje uitzenden in zijn zendtijd voor politieke partijen en wat dan nog?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Volgens mij heeft Wilders vooral de aandacht door alle Nederlandse autoriteiten en politici die massaal doen alsof alle Nederlandse moslims nu hun bomgordel uit de kast aan het opvissen zijn. Ik erger me daar al de hele week dood aan. Als moslim zou ik me meer beledigd voelen door die overtrokken reactie van de Nederlandse politici en veiligheidsdiensten dan door een filmpje van Spongebob.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |