abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56142812
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dan zien we elkaar mocht dat gebeuren
Hebben we sowieso al een groepje van 3 man.
pi_56142839
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:37 schreef 16meter het volgende:
Als je een mooie vrouw hebt laat je haar toch geen zak over haar kop trekken (geheel of half)? Volkomen respectloos.

Inderdaad! zelfs als je een lelijke vrouw zou hebbe.... nee, wacht effe, dan toch maar wel.
pi_56142854
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

Hebben we sowieso al een groepje van 3 man.
4
pi_56142885
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

eens, maar ja de vrouw is niet meer dan een neukpop in moslim landen respect is daar ver te zoeken...
Nee heren, wel eerlijk blijven tegenover onze moslim vrienden, ze mag ook koken.
pi_56143081
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:06 schreef Meki het volgende:

[..]

hoe noem jij het ?
Ik heb de film niet gezien, dus ik kan mijn mening daar niet over geven. Mocht het niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting, dan kan altijd aangifte worden gedaan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_56143181
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wij zijn hier in Nederland. De Nederlandse overheid moet dus volgens jou de vrijheid van meningsuiting inperken uit vrees dat een bepaalde groep zich ernstig gewelddadig gaat misdragen?
Nou, in hoeverre je het bekijkt. Ik snap überhaupt de noodzaak van zo'n film niet, maar goed het is inmiddels bekend dat er gevolgen zijn en dat is ook ruimshoots bewezen in het verleden met dergelijke gebeurtenissen. Ik denk dat de regering wel voor zichzelf na kan gaan wat voor een impact dit heeft en aan de hand daarvan toch een stok achter de deur houden. Als we reëel zijn, blijft het feit dat bepaalde moslimgroepering c.q. bevolkingsgroepen nu eenmaal op deze manier reageren op dergelijke uitspraken/acties. Daar kan je niet omheen, daar is niks aan te doen, dat zal wel zo blijven tot een nieuwe ontwikkelingsgolf. Het is nu eenmaal hun manier van onvrede uitten. Vanuit ons perspectief iets heel barbaars en vreemd, in hun eigen ogen de manier waarop. Terwijl wij vol ongeloof naar de brandende vlaggen, dreigementen, rellende menigten en andere middeleuwse taferelen staan te kijken, zo staan zij ook naar onze maatschappij van 'vrijheid van meningsuiting'. Kwestie van cultuurverschil, verschil in normen en waarden..etc. (Dit staat even los van tereurorganisaties, wat een totaal ander verhaal is)

Kortom, we zullen ons gewoon neer moeten leggen bij de gevolgen en daar voorzichtig mee omgaan. Het heeft wat weg van overgave, maar het is m.i. wel het verstandigst.

N.B. Meki, ik erger me kapot aan je reacties.
pi_56143204
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee heren, wel eerlijk blijven tegenover onze moslim vrienden, ze mag ook koken.
excuses...

neukpop, slavin, boksbal en kinder fabriek... geen rechten wel plichten...

dat dekt de lading wel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56143302
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:55 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Nou, in hoeverre je het bekijkt. Ik snap überhaupt de noodzaak van zo'n film niet, maar goed het is inmiddels bekend dat er gevolgen zijn en dat is ook ruimshoots bewezen in het verleden met dergelijke gebeurtenissen. Ik denk dat de regering wel voor zichzelf na kan gaan wat voor een impact dit heeft en aan de hand daarvan toch een stok achter de deur houden. Als we reëel zijn, blijft het feit dat bepaalde moslimgroepering c.q. bevolkingsgroepen nu eenmaal op deze manier reageren op dergelijke uitspraken/acties. Daar kan je niet omheen, daar is niks aan te doen, dat zal wel zo blijven tot een nieuwe ontwikkelingsgolf. Het is nu eenmaal hun manier van onvrede uitten. Vanuit ons perspectief iets heel barbaars en vreemd, in hun eigen ogen de manier waarop. Terwijl wij vol ongeloof naar de brandende vlaggen, dreigementen, rellende menigten en andere middeleuwse taferelen staan te kijken, zo staan zij ook naar onze maatschappij van 'vrijheid van meningsuiting'. Kwestie van cultuurverschil, verschil in normen en waarden..etc. (Dit staat even los van tereurorganisaties, wat een totaal ander verhaal is)

Kortom, we zullen ons gewoon neer moeten leggen bij de gevolgen en daar voorzichtig mee omgaan. Het heeft wat weg van overgave, maar het is m.i. wel het verstandigst.

Het eerste gedeelte zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.

Het tweede, komop zeg, mochten ze wat dan ook uit gaan spoken naar aanleiding van de film, neerknuppelen, snelrecht, superzwaar straffen. gelijk afleren en duidelijk maken dat we dit niet (meer) tolereren, dan vallen er maar doden , jammer dan.

Niks overgave, al ben ik bang dat het daar wel op zal uitdraaien, waarmee ik gelijk denk dat er dan groepen zullen ontstaan die het recht in eigen hand gaan nemen en dan ben je echt veel verder van huis.
pi_56143716
Meki, ongelooflijk dat jij hier gaat beweren dat het een propagandafilm is. Ik heb dit soort taferelen met eigen ogen gezien. Ik heb vrouwen/ meisjes gezien die door het "zuivere geloof" beschadigd zijn voor het leven.
Het is waar dat het niet overal zo extreem gehanteerd wordt, net zoals het bij christendom verschillend is. Maar het feit blijft dat de extremisten deze wereld flink aan het verzieken zijn. En zolang er nog mensen met de diepgang van een oudhollands poffertje zijn en Allah als excuus voor moorden, verkrachtingen ed. gebruiken (je mag je nu wel aangesproken gaan voelen) ben ik blij dat er mensen als dhr. Wilders zijn die dit soort misstanden aan de kaak stellen.

Aanhanger van de Islam? Gefeliciteerd...scheelt een hoop nadenken...zeker als je al weinig intelligentie bezit...

[ Bericht 0% gewijzigd door Desirade op 18-01-2008 23:24:27 ]
pi_56144138
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:00 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het eerste gedeelte zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.

Het tweede, komop zeg, mochten ze wat dan ook uit gaan spoken naar aanleiding van de film, neerknuppelen, snelrecht, superzwaar straffen. gelijk afleren en duidelijk maken dat we dit niet (meer) tolereren, dan vallen er maar doden , jammer dan.

Niks overgave, al ben ik bang dat het daar wel op zal uitdraaien, waarmee ik gelijk denk dat er dan groepen zullen ontstaan die het recht in eigen hand gaan nemen en dan ben je echt veel verder van huis.
Ik ben het met je eens, maar met mijn mening over 'erbij neerleggen' doelde ik meer op het gewoonweg niet laten zien van de film als men weet wat een reactie dit teweeg kan brengen. Als de film dan toch komt, komt dat geheid kwetsend over, ergo, vijandige opstelling jegens ons. Zie toe hoe hoe mensen akelige leuzen verkondigen, boycots ...etc. hun goed recht (ook een versie van 'vrijheid van meningsuiting'). Ik ben het met je eens dat we moeten ingrijpen, maar pas zodra het een op een wordt -aanslagen, ontvoeringen, moord- dan kunnen we werkelijk spreken van een aantasting en ook een individu terecht stellen.
pi_56144205
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:18 schreef Desirade het volgende:
Meki, ongelooflijk dat jij hier gaat beweren dat het een propagandafilm is. Ik heb dit soort taferelen met eigen ogen gezien. Ik heb vrouwen/ meisjes gezien die door het "zuivere geloof" beschadigd zijn voor het leven.
Het is waar dat het niet overal zo extreem gehanteerd wordt, net zoals het bij christendom verschillend is. Maar het feit blijft dat de extremisten deze wereld flink aan het verzieken zijn. En zolang er nog mensen met de diepgang van een oudhollands poffertje zijn en Allah als excuus voor moorden, verkrachtingen ed. gebruiken (je mag je nu wel aangesproken gaan voelen) ben ik blij dat er mensen als dhr. Wilders zijn die dit soort misstanden aan de kaak stellen.

Aanhanger van de Islam? Gefeliciteerd...scheelt een hoop nadenken...zeker als je al weinig intelligentie bezit...
Deze misstanden aan de kaak stellen? Dhr. Wilders mag dan wel eerst de misstanden gezocht in zijn eigen maatschappelijke achtergrond aan de kaak stellen. Lees het boek 'Vlucht uit het land van de vrijheid' eens - goed boek!-
pi_56144637
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:34 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we moeten ingrijpen, maar pas zodra het een op een wordt -aanslagen, ontvoeringen, moord- dan kunnen we werkelijk spreken van een aantasting en ook een individu terecht stellen.
Dus wij moeten wel de bedreigingen en beledigingen accepteren vanuit de Islamitische gemeenschap?
Al voor er überhaupt gesproken is over een specifieke inhoud van de film?

Is het nu al geen aantasting dat er dreigementen komen vanuit de moslim gemeenschap? Of valt dat dan ook onder de noemer van vrijheid van meningsuiting? (Dat kenden ze daar toch niet?)
pi_56144857
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:34 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar met mijn mening over 'erbij neerleggen' doelde ik meer op het gewoonweg niet laten zien van de film als men weet wat een reactie dit teweeg kan brengen. Als de film dan toch komt, komt dat geheid kwetsend over, ergo, vijandige opstelling jegens ons. Zie toe hoe hoe mensen akelige leuzen verkondigen, boycots ...etc. hun goed recht (ook een versie van 'vrijheid van meningsuiting'). Ik ben het met je eens dat we moeten ingrijpen, maar pas zodra het een op een wordt -aanslagen, ontvoeringen, moord- dan kunnen we werkelijk spreken van een aantasting en ook een individu terecht stellen.
Als ze besluiten de film te verbieden is het hek van de dam, dan weten ze dat ze echt met alles wegkomen.

Ergo een overgave, niet doen dus, gewoon uitzenden op NL1,2 of 3.

Als het dan toch oorlog en bloedvergieten moet komen dan maar meteen.

En dat gekwetst zijn en beledigt zijn bla bla bla, volgens mij interesseert het ze geen hol, maar ze weten dat als ze zielig doen en zo gaan lopen huilen dat je bij voorbaat al serieus genomen word en kan je gerust gaan rellen want dan hebben ze het toch gezegt? het is dan Geert zijn schuld, ze spelen het slim.
pi_56144903
Denk trouwens dat dat filmpje de hoogste kijkcijfers ooit zal hebben.
pi_56144976
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:01 schreef Kanjer het volgende:

niet doen dus, gewoon uitzenden op NL1,2 of 3.
Waarom dat filmpje uitzenden? Wilders huurt maar een zaaltje voor zijn projectje.
pi_56145014
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:07 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Waarom dat filmpje uitzenden? Wilders huurt maar een zaaltje voor zijn projectje.
Er zit een knop op je tv.
pi_56145081
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:37 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Deze misstanden aan de kaak stellen? Dhr. Wilders mag dan wel eerst de misstanden gezocht in zijn eigen maatschappelijke achtergrond aan de kaak stellen. Lees het boek 'Vlucht uit het land van de vrijheid' eens - goed boek!-
Een goed boek dat wel, maar we hebben het hier over 2 verschillende onderwerpen. Een sekte is qua omvang niet te vergelijken met het geloof als de Islam. Er worden landen geregeerd met de Islam als basis. Wetten en regels worden erop gebaseerd.

Dhr Wilders spreekt over onderwerpen die wij als westerse cultuur verstaan onder misstanden. Onderwerpen die in onze cultuur als walgelijk en ondenkbaar verstaan worden.
Nederlanders zijn niet heilig. Overal heb je rotte plekken. De bijbel staat ook vol met misstanden, maar die dragen wij als Nederlander toch ook niet uit alszijnde onze cultuur.
Wij verschuilen ons in onze hedendaagste cultuur toch ook niet achter de bijbel. "Ik ben jaloers op mijn broer, laten we hem maar in de put gooien want dat moet volgens ons geloof?"
pi_56145196
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Er zit een knop op je tv.
Onzin natuurlijk, dan kan elke opgeblazen blaaskaak wel een provocerend filmpje gaan maken wat dan op TV zou moeten.
pi_56145326
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:55 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Nou .... reacties ik erger me helemaal daar niet aan

juist Nederlanders moeten afstand nemen van die racist in de tweede kamer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:23:33 #145
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_56145345
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:10 schreef Meki het volgende:

[..]

ben jij een volksvertegenwoordiger

Christenen nemen hun geloof niet serieus, en de Bijbel is al meerdere keren herschreven
Moslims nemen hun geloof serieus en de Koran is eenmalig uitgebracht
En dat heeft positief uitgepakt, daar Christenen heden ten dage van hun barbaarse gewoonten afgestapt zijn. Daar kunnen moslims nog een voorbeeld aannemen.

Moslims moeten hun geloof simpelweg ook niet zo serieus nemen. Geloof is relatief. Of denk je dat er ook nog mensen zijn die denken dat met onweer Thor of Wodan met zijn strijdkar door de wolken raast?

Ik vind trouwens dat Wilders inderdaad onnodig provoceert en Nederland in gevaar brengt. Maar daar gaat het niet om. Het is zijn goed recht, DAAR gaat het om. En dat wil hij duidelijk maken aan iedereen die het daar niet mee eens is, en dat is met name de internationale moslimgemeenschap wat nu eenmaal niet representatief staat voor individuele vrijheden.

Als jij wat anders vindt, dan vind JIJ dat. Als jij geen voorstander bent van recht op vrije meningsuiting, dan snap ik ook niet wat je hier zoekt. Je Moefti heeft al gesproken voor je.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_56145477
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:16 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, dan kan elke opgeblazen blaaskaak wel een provocerend filmpje gaan maken wat dan op TV zou moeten.
Meneer Wilders is geen blaaskaak, Meneer Wilders is lid van de tweede kamer, met 9 zetels, en wees maar blij dat er momenteel geen verkiezingen zijn want dan had je minister-president Wilders gehad.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:35:57 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_56145576
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:33 schreef Meki het volgende:
Plus we moeten niet vergeten dat Nederlandse militairen in Afganistan lopen
dat brengt Nederlanders daar grote gevaar dankzij Wilders
Alsof jij je druk maakt om de militairen in Afghanistan...
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:01 schreef Meki het volgende:

[..]

het is geen meningsuiting
pure rampzalige provocatie
En waarom rampzalig???
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:10 schreef Meki het volgende:

[..]

ben jij een volksvertegenwoordiger

Christenen nemen hun geloof niet serieus, en de Bijbel is al meerdere keren herschreven
Moslims nemen hun geloof serieus en de Koran is eenmalig uitgebracht
Wie zegt dat de bijbel herschreven is? Een valide bron lijkt mij op zijn plaats. Ik ben atheistisch opgevoed dus heb er weinig kijk op.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:38:01 #148
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_56145609
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Meneer Wilders is geen blaaskaak, Meneer Wilders is lid van de tweede kamer, met 9 zetels, en wees maar blij dat er momenteel geen verkiezingen zijn want dan had je minister-president Wilders gehad.
Daar zou iedereeen blij om moeten zijn. Wilders is een one issue partij die in de kamer zit om zaken aan de kaak te stellen. En dat moet zo blijven. Net zoals Marianne Thieme. Dat is het mooie aan democratie.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:39:14 #149
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_56145634
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:35 schreef AchJa het volgende:

Wie zegt dat de bijbel herschreven is? Een valide bron lijkt mij op zijn plaats. Ik ben atheistisch opgevoed dus heb er weinig kijk op.
oude testament, nieuwe testament..
pi_56145660
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Meneer Wilders is geen blaaskaak, Meneer Wilders is lid van de tweede kamer, met 9 zetels,
Dan heeft ie zijn eigen zendtijd en kan mijnheer daar zijn filmpje uitzenden.
Verder zal 't me worst zijn wie er minister-president in dit land is, de werkelijke macht is in andere handen maar da's een andere discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')