Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet...
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/188416/index.html
En dan eindigen met 'met vriendelijke groet'.
Whehehe, al die vrijwilligers die al jaren denken dat ze goed werk doen.quote:Patiëntjes bang voor clowns
Uitgegeven: 17 januari 2008 15:23
LONDEN - De Cliniclowns mogen voortaan hun rode neuzen wel afdoen als ze patientjes in het ziekenhuis willen opvrolijken. Kinderen zijn namelijk bang voor clowns, blijkt uit een Brits onderzoek.
Els Bax
Van ruim 250 kinderen van vier tot zestien jaar gaf praktisch iedereen aan de grappenmakers helemaal niet leuk te vinden. Zelfs de tieners gaven toe eerder bang te zijn voor de "eigenaardige" types.
Met de studie wilde de universiteit van Sheffield vaststellen hoe kinderen zich prettiger kunnen voelen in het ziekenhuis, meldden buitenlandse media donderdag. De patientjes reageerden op tekeningen van clowns die in de kinderafdelingen hingen.
quote:do 17/01/08 - De Belg heeft nog nooit zoveel krediet opgenomen als nu. Eind vorig jaar liepen er in ons land meer dan 7,5 miljoen kredietovereenkomsten, zo blijkt uit het jaarrapport van de kredietcentrale van de Nationale Bank.
Bijna de helft van alle landgenoten heeft een kredietkaart of een lening, of doet aankopen op afbetaling.
Op een jaar tijd is het aantal kredieten toegenomen met 5 procent. Dat is aanzienlijk, maar nog altijd relatief weinig in vergelijking met de rest van Europa. Gemiddeld gaat het bij ons om 1,6 kredieten per persoon, maar in sommige gevallen, zo'n anderhalf miljoen, gaat het zelfs om 3 of meer leningen per persoon.
Er zijn vooral meer kredieten aangegaan voor kleinere aankopen, zoals voor een televisie of een wasmachine. Ook leningen bij atypische instellingen, zoals grootwarenhuizen, zitten in de lift.
Door de hogere rente is het aantal hypotheekleningen wel gedaald.
Ook het aantal aankopen op afbetaling is fors gestegen. Ten opzichte van 5 jaar geleden gaat het om een toename van 75 procent.
Meer wanbetalers zoeken hulp
Net met die afbetalingen loopt het soms mis. Volgens de kredietcentrale waren er eind vorig jaar net geen 500.000 betalingsachterstanden.
Steeds meer wanbetalers doen ook een beroep op de procedure van collectieve schuldenregeling. Vorig jaar maakten 65.000 mensen, een vijfde van alle wanbetalers, gebruik van die mogelijkheid, een toename met 12,5 procent.
De keerzijde van de medaille is dan weer dat de OCMW's de grootste moeite hebben om dat stijgend aantal te volgen. Dat zegt Dirk De Clerck van het Vlaams Centrum Schuldbemiddeling.
Zonder schulden geen welvaart.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen bij de buren:
[..]
Dan lijkt het hier nog mee te vallen. Iemand enig idee hoeveel betalingsachterstanden er in Nederland zijn?
Zowat de hele wereld lijkt wel op de pof te leven
De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk wordenquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zonder schulden geen welvaart.
100 duizend huishoudens in Nederland tegenover 500000 personen in België dus.quote:Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen.
Tussen de 101 duizend en 158 duizend huishoudens in Nederland hebben te kampen met betalingsachterstanden. Zij kunnen rekeningen en rente van leningen of hypotheken niet meer betalen. Dat blijkt uit een onderzoek dat staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb (PvdA) maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Duizenden huishoudens geplaagd door aanmaningen
De Kamer vroeg in 2004 naar het aantal huishoudens dat problematische schulden heeft, maar dat is met dit onderzoek niet vastgesteld. Wel is gebleken dat huishoudens met ‘risicovolle schulden’ vaak meerdere kinderen hebben en een vrouw als hoofdkostwinner. Ook zijn het vaker éénoudergezinnen. Van de huishoudens die schulden hebben, heeft driekwart een schuld van minder dan vijfduizend euro.
Aboutaleb laat verder onderzoek doen om te kunnen vaststellen hoeveel mensen problematische schulden hebben of het risico lopen die te krijgen.
Nederland telde volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek vorig jaar ruim 6,4 miljoen huishoudens. Ruim twee procent daarvan wordt geplaagd door aanmaningen.
lolbroekquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zonder schulden geen welvaart.
Scheringaquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De ware aard van de conservatief. Anderen in de schulden laten steken en zitten, zeggen dat het hun eigen schuld is en zelf rijk wordenWalgelijk. Verschrikkelijk. Abject. Om van te kotsen.
Dat zou leuk zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zo'n dreigend mailtje ontvangen lijkt me best spannend. Maar een dreigmail met spelfouten moet hard aankomen. Ik zou een mailtje terugsturen.
quote:
Je herinnert je vast nog de discussie over je 50 jarige kennisen waarvoor het goedkoper was ze door te betalen tot hun 65e dan ze te onstlaan. Dat moesten we maar gewoon voor waar aannemen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wederom lulkoek. Als ik statistische claims maak dien ik ze te staven. Jij ook. Maar anders kun jij mij een citaatje laten zien waarin ik zeg dat je alle feitjes maar van mij moet aannemen.
[..]
Kom op zeg. Ben je zo erg in je eigen eenzame hoekje gekeerd dat je niets kan zien?quote:Inderdaad. Mede daarom vraag ik van jou enige onderbouwing. Jij claimt, jij toont aan. Maar begrijp ik goed dat het nattevingerwerk is?
[..]
Hier op fok is die relatie er inderdaad vaak, sorry maar helaas.quote:Nee, je had het niet over 'bepaalde aanhangers', je had het over 'types die een hekel hebben aan homo's en zwarten staan vaak dichtbij degenen die een hekel hebben aan de overheid'. Dat is een statistisch claim, en nogal een schofferende.
maar goed je moet niet zomaar alles op 1 hoop schuiven, daarmee maak je het voor je eigen blik wel erg makkelijk maar de wereld omvat meerquote:Voor zowel voor mensen die echt last hebben van homohaat en racisme (hun probleem wordt zo misbruikt om andermans politiek af te kraken), als degene die niet voldoen aan deze eigenschappen.
[..]
quote:Ik voel mij niet aangesproken. Ik ben geen racist, geen homohater en geen libertariër. Ik heb wel een hekel aan dit niveau van discussie, die jij blijkbaar nog steeds volhoudt.
[..]
Tijd om een leesbril aan te schaffen?quote:Ja, toevallig kwam het ter sprake dat libertariërs maar al te graag negers in elkaar schoppen. Wie denk je hier voor de gek te houden? Monidique zat geen generaliserende uitspraken te doen door libertariërs gelijk te stellen met racisten en homofoben, dat deed jij. Waar is nu de zelfverklaarde nuance, het pragmatisme, het zalige middenveld?
[..]
Kloptquote:Ach, het belang van dit soort oordelen hangt af van wie het uitspreekt.
Ik lach nergensquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Lachen om iemand anders leed. Hoe triest kunnen mensen zijn.
Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houdenquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:18 schreef sneakypete het volgende:
Naaaaaaaaaaaah
Katten zijn edele dieren geen kwaad woord over mijn poezen.
Ga je nu ook al Chinezen generaliseren ?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn vooral nuttig om de prijs vande bami bij de plaatselijke chinees laag te houden
Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd wordenquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:59 schreef du_ke het volgende:
Enkel aan zwerfkatten die gevangen worden. Die kosten immers belastinggeld. Ofwel een stukje geweld en dwang tegen die arme jongens.
http://abuaardvark.typepa(...)/gcc-iran-watch.htmlquote:So all told, on Iran issues the GCC and other key Arab states seem to be going right on exploring engagement with Iran despite the American sabre-rattling. Most analysts see Bush leaving empty-handed, with the savvy Egyptian political scientist Mohamed al-Sayid Said writing in the UAE paper al-Ittihad that Bush's completely fruitless visit to the region will likely go down in history as one of the strangest and most pointless visits to the Middle East of any world leader.
Ik stuur m'n DRO op die zwerfkatten afquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat dacht je van de schade die ze veroorzaken aan tuinen. Dat moet gecompenseerd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |