Nee, want over de rente die je over het deposito krijgt, krijgt je niet 0%, maar 4.5%, want het wordt bijgeschreven op de rekening van 4.5%.quote:Op maandag 4 februari 2008 23:33 schreef Wexy het volgende:
Als ik de berekening maak om 5000 er op te zetten zie ik dat ik 1350 aan rente krijg.
Klopt het dus dat ieder jaar de rente ergens gestort gaat worden zodat er altijd maar het startbedrag op de rekening blijft staan?
Zo ja dan is dat ook niet heel erg gunstig. Scheelt maar 119.10 euro over 5 jaar met een gewone spaarrekening van hun met 4.5% rente.
Ja, het werkt omgekeerd als een hypotheek.quote:Oke de rente staat niet vast bij de spaarrekening dat snap ik, maar betekend ook dat als de rentes straks omhoog zouden gaan naar bv 6% (ja ja ik ben optimistisch) dan gaat die desposito ook niet mee en de spaarrekening wel....
Nee want je krijgt ook de rente over de rente van de rente....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, want over de rente die je over het deposito krijgt, krijgt je niet 0%, maar 4.5%, want het wordt bijgeschreven op de rekening van 4.5%.En je zou het ook nog op een andere rekening kunnen zetten.
Met andere woorden, los van eventuele rentewijzigingen is het altijd gunstiger.
Het scheelt dan trouwens niet 119.10, maar 179.84 euro.
Dat is waar alleen moet je dan wel weten dat je die 5 jaar (of welke termijn je ook kiest) niet bij die 5000 euro kan komen..quote:Het scheelt natuurlijk maar zo'n 1% per jaar, dus het hangt vooral ook sterk af van de inleg. Dat geldt altijd als je een andere spaarrekening overweegt.
[..]
Ja, het werkt omgekeerd als een hypotheek.
Maar zoals ik in de post boven je schreef, het is niet waarschijnlijk dat de rente gemiddeld over de komende 5 jaar boven de 5.4% zal staan, eerder lager dan 4.5%. Hoe dan ook, 5.4% is een mooie rente en vooral ook een zekere.
Ja, maar jij ging ervan uit dat je 0% rente kreeg over de rente en dat was wel erg unfair.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:33 schreef Wexy het volgende:
Nee want je krijgt ook de rente over de rente van de rente....als je dan helemaal op alle slakken zout gaat leggen
Yup, da's ook nog belangrijk.quote:Dat is waar alleen moet je dan wel weten dat je die 5 jaar (of welke termijn je ook kiest) niet bij die 5000 euro kan komen..
Is er ook een bank die een deposito of iets lang vast zet en daarbij ook het rentebedrag vast zet bij de rest van het bedrag?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar jij ging ervan uit dat je 0% rente kreeg over de rente en dat was wel erg unfair.
[..]
Yup, da's ook nog belangrijk.
Die 119 euro is bijna 6% van het startbedrag. Hoezo scheelt dat weinig?quote:Op maandag 4 februari 2008 23:33 schreef Wexy het volgende:
Zo ja dan is dat ook niet heel erg gunstig. Scheelt maar 119.10 euro over 5 jaar met een gewone spaarrekening van hun met 4.5% rente.
Klopt allemaal wat je vraagt.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:31 schreef jochem8 het volgende:
Zit te twijfelen aan AK Bank of CEB, maar er zijn weinig verschillen geloof ik?
Ik kan dus onbeperkt geld opnemen en eraf halen? Er staatgeen geld vast en ik betaal geen kosten voor het hebben van een rekening?
AK bank verstrekt afschriften per maand, maar via internet is alles direct in te zien.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:52 schreef Wexy het volgende:
[..]
Klopt allemaal wat je vraagt.
Verschil is dat je bij CEB van elke bij of afschrijving een los afschrift krijgt.
Neem tenminste aan dat dit bij AKB niet zo is.... nog niemand over zien schrijven......
TEB geeft toch pas bij 60 maanden 4,6 % of lees ik dat verkeerd ?quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:07 schreef SeLang het volgende:
Zo, TEB is nu ook verhoogd naar 4,6% vrij opneembaar.
Die ga ik dus binnenkort ook volstorten.
Ik heb nu: ATB, Credit Europe, Yapi kredi, TEB en DSB.
Totaan de bankgarantie even veilig als een staatsobligatie maar een hogere yield (de eerste 4).
Bovenste stuk, onderste stuk geldt enkel voor de deposito's.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:40 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
TEB geeft toch pas bij 60 maanden 4,6 % of lees ik dat verkeerd ?
http://www.tebnv.nl/nl/html/Retail8.asp
Oftewel je kan er van uit gaan dat de 4,6% zeer tijdelijk is...quote:Op donderdag 7 februari 2008 07:29 schreef RJD het volgende:
Wel verrassend dat TEB op haar deposito's minder rente geeft dan op de gewone spaarrekening. Normaal gesproken is dat toch andersom en is de rente op een deposito hoger dan op een spaarrekening.
Ze gaan er dan vanuit dat de rente de komende tijd gaat dalen, niet zo'n rare conclusie denk ik zo...quote:Op donderdag 7 februari 2008 07:29 schreef RJD het volgende:
Wel verrassend dat TEB op haar deposito's minder rente geeft dan op de gewone spaarrekening. Normaal gesproken is dat toch andersom en is de rente op een deposito hoger dan op een spaarrekening.
Waarom geen deposito? Je zet 't er toch op voor de rente en niet om het snel weer op te nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:28 schreef SeLang het volgende:
Je kunt het beste een portfolio aanleggen met verschillende bankrekeningen die als groep in de top staan.
Natuurlijk worden hoge rentes na een tijdje weer verlaagd. Banken doen dat tijdelijk om in de top te staan en zo klanten aan te trekken. Daarom spreid je je geld over banken die ernaar streven om in ieder geval altijd in kopgroep te staan en zo de rente fluctuaties uit te middelen. Banken als ATB, YKB, CE stonden hebben de laatste paar jaar altijd in de kopgroep gestaan.
In mijn geval kan ik het morgen nodig hebben, dus geen depositoquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom geen deposito? Je zet 't er toch op voor de rente en niet om het snel weer op te nemen.
Al je 5 rekeningen die je tot de max hebt volgestort?quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:27 schreef SeLang het volgende:
In mijn geval kan ik het morgen nodig hebben, dus geen deposito
Uiteindelijk is dat geld bedoeld om aandelen van te kopen, maar momenteel zijn de koersen nog veel te hoog. Afhankelijk van de markt kan ik het geld dus morgen nodig hebben of pas over een jaar of vijf.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Al je 5 rekeningen die je tot de max hebt volgestort?
Depositoquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bestaat er geen bank of andere vorm van sparen, waarbij je een gegarandeerde rente krijgt? Ik bedoel bij lenen kun je dat ook vastzetten.
Ja, een deposito dus, daar ging het net over.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bestaat er geen bank of andere vorm van sparen, waarbij je een gegarandeerde rente krijgt? Ik bedoel bij lenen kun je dat ook vastzetten.
Spul op donderdag 7 februari opgestuurd. Eens kijken wanneer ik kan beginnen met stortenquote:Op woensdag 6 februari 2008 01:14 schreef jochem8 het volgende:
Zojuist bij CEB een aanvragformulier ingevuld, morgen ff opsturen.
op welke koers wil je ongeveer aan gaan kopen??quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat geld bedoeld om aandelen van te kopen, maar momenteel zijn de koersen nog veel te hoog. Afhankelijk van de markt kan ik het geld dus morgen nodig hebben of pas over een jaar of vijf.
Als ik het geld op een deposito zet krijg ik mogelijk een iets hogere rente maar wel boetes en/of geen rente als ik het er eerder afhaal. Het extra rendement staat in geen verhouding tot dat risico.
Zie deze reeks: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 24quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:19 schreef komrad het volgende:
[..]
op welke koers wil je ongeveer aan gaan kopen??
Neen, bovenstaande vraag if van belang om te kijken of hij niet beter die tonnen van hem vast kan zetten.. als hij wacht op een koers en die binnen een jaar niet gehaald kan worden...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zie deze reeks: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 24
Wat is lang?quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:34 schreef RJD het volgende:
CEB duurt lang met aanmelden, maar is daarna ook snel en goed dacht ik.
9 januari opgestuurd, 24 januari is de rekening geopend, 26 januari had ik het rekeningnummer in huis. 29 januari ook de inloggegevens.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:55 schreef tralalala het volgende:
[..]
Wat is lang?
Ik heb gister de brief op de post gedaan, dus ben benieuwd.
Ok, ik dacht aan 2 maanden ofzo, maar dat valt dus meequote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:22 schreef Wexy het volgende:
[..]
9 januari opgestuurd, 24 januari is de rekening geopend, 26 januari had ik het rekeningnummer in huis. 29 januari ook de inloggegevens.
Ze blijven verbazen bij CEBquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:42 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ok, ik dacht aan 2 maanden ofzo, maar dat valt dus mee
Surry en thanxquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, een deposito dus, daar ging het net over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |