Maar de handhaving van de APV is toch doorgaans niet overgelaten aan da/asiel?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:16 schreef k_man het volgende:
Je zou eens de APV erop na kunnen kijken? Wie weet staat daar iets in over loslopende huisdieren.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien kan de gemeente taken op dat gebied best uitbesteden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar de handhaving van de APV is toch doorgaans niet overgelaten aan da/asiel?
Algemene Plaatselijke Verordeningquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is APV?
En dan een mooie handtas van maken...quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:30 schreef PretKroket het volgende:
gewoon deurtje intrappen katje meenemen opgelost
Alleen als de kat depressief is!quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan een mooie handtas van maken...
Je moet m eerst nog voor een auto gooienquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef k_man het volgende:
[..]
En dan een mooie handtas van maken...
Is ie ook gechipt?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:01 schreef Phuturistixxx het volgende:
Bleek dat het asiel tot 16.00 uur open was, dus ben al geweest, geld maar even geleend van familie.
1. alleen pintransacties mogelijk (stond op een bordje).
2. het was geen 75,- maar 91,- euro geworden (rekenfoutje door het meisje)
V.w.b. het eerste punt heb ik maar meteen duidelijk gemaakt dat ze verplicht waren contant geld aan te nemen, is gewoon een wettig betaalmiddel.
Punt 2 heb ik ongeveer 15. min. over staan discussiëren. Ik zei dat ik 75,- euro al veel vond en dat ik echt geen 91,- euro ging betalen. Suggestie van mevr. de vrijwilliger: wachten tot de kat in de verkoop gaat voor 75,- euro. Waarom het zo duur was? Heel veel mensen kwamen hun kat niet halen, dus degenen die dat wel deden mogen meteen voor ca. 5 katten meebetalen
Heb maar meteen gezegd dat ik niet zoveel dagen ging wachten tot de kat verkocht zou worden, das namelijk ook 75,- euro. Toen ik zei dat ik niet weg ging zonder beest zou ze bijna de politie bellen
Mij nog maar diplomatisch opgesteld. Aangegeven dat telefonisch 75, - was gezegd (door haar), het dus haar fout was en dat ze best enige coulantie mocht hebben. Ik was zelfs bereid om het resterende bedrag na het weekend te voldoen. Ze hield voet bij stuk en toen zei ze: ik heb ook een baas... Mooi!!
Zij de baas bellen, 1 minuut lullen met baas, baas concludeerde dat 75,- euro voldoende was
Afijn, het beest is voor een jaar ingeent á 45,- euro en zit weer thuis te knorren op de bank
Ik ga verder geen heissa maken, het is me gezegend...
Met allang doel ik op de verantwoordelijkheid die je hebt als eigenaar, moet alles dan perse verplicht gestelt worden voordat iemand eraan denkt het te doen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, tot je laatste zin. Het is namelijk NIET verplicht. Dat het beter, slimmer ect ect ect is, is allemaal wel zo. Maar het MOET niet.
Een fiets staat ergens onbeheert tegen een winkelpand aan, de politie komt hem ophalen en zet hem in de berging, als je hem komt ophalen kost dat wat geld omdat zij voor je fiets hebben gezorgd die daar helemaal niet had horen te staan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Stel, je fiets staat ergens onbeheerd. Ik besluit hem maar mee te nemen, want tja, een ander heeft kwaad in de zin en ik niet. Het profiel op je banden is niet meer al te best. De remmen zijn mijns inziens ook beneden de maat. Ik gooi er nog wat kosten bovenop want tja, ik bedoel het goed. Koop jij je eigen fiets van mij terug voor 75 euro of bel jij de politie dat ik je fiets gejat heb? Just curious.
In de vrije natuur komt toch ook niet iemand ff een spuiten brengen bij die beesten. Hartstikke normaal die dingen...quote:Je bent niet verplicht je dier te enten en te ontwormen, het is wel wat zou moeten gebeuren eigenlijk...het is onverantwoordelijk als een eigenaar daar niets mee doet.
Vind je echt dat een kat niet buiten hoort?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Een fiets staat ergens onbeheert tegen een winkelpand aan, de politie komt hem ophalen en zet hem in de berging, als je hem komt ophalen kost dat wat geld omdat zij voor je fiets hebben gezorgd die daar helemaal niet had horen te staan.
In de natuur is het ook niet nodig als de eigenaar het dier terug kan vinden he?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:12 schreef Sloper het volgende:
[..]
In de vrije natuur komt toch ook niet iemand ff een spuiten brengen bij die beesten. Hartstikke normaal die dingen...
tjonge jonge, dat zou me wat worden!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Een fiets staat ergens onbeheert tegen een winkelpand aan, de politie komt hem ophalen en zet hem in de berging, als je hem komt ophalen kost dat wat geld omdat zij voor je fiets hebben gezorgd die daar helemaal niet had horen te staan.
Ik had het niet over de politie, ik had het erover wat je zou doen als een particulier dat zou doen. Dat is immers de status van da/ asiel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh mijn katten lopen ook buiten hoor, maar eerlijk is eerlijk, in de smaneleving zorgt dat gewoon voor een zekere vorm van overlast en het geeft een aantal risiko's...quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Vindt je echt dat een kat niet buiten hoort?Dat is toch veel leuker voor dat beestje, en er zijn volgens mij zat plekken waar het normaler is dat een kat naar buiten kan dan niet.
Neen, dat is het niet, die instantie's hebben opdracht van de gemeente daarvoor te zorgen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik had het niet over de politie, ik had het erover wat je zou doen als een particulier dat zou doen. Dat is immers de status van da/ asiel.
Raar dat mensen denken dat hun eigendommen maar los mogen bij andermans eigendommen zonder dat daar ooit wat mee gedaan wordt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Sloper het volgende:
[..]
tjonge jonge, dat zou me wat worden!Die fietst zou dus gewoon verplaatst worden. Zo belachelijk dat bepaalde mensen in NL andermans eigendommen denken toe te eigenen op grond van helemaal niks!
Hoezo op grond van helemaal niks? Er is sprake van een overtreding. Het meenemen van de fiets heeft vervolgens niks met toeeigening te maken. De politie neemt de fiets niet mee om zich de eigendom over de fiets te verschaffen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Sloper het volgende:
[..]
tjonge jonge, dat zou me wat worden!Die fietst zou dus gewoon verplaatst worden. Zo belachelijk dat bepaalde mensen in NL andermans eigendommen denken toe te eigenen op grond van helemaal niks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |