abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56074661
Je zou eens de APV erop na kunnen kijken? Wie weet staat daar iets in over loslopende huisdieren.
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:14 #152
43556 miss_dynastie
pi_56074705
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:16 schreef k_man het volgende:
Je zou eens de APV erop na kunnen kijken? Wie weet staat daar iets in over loslopende huisdieren.
Maar de handhaving van de APV is toch doorgaans niet overgelaten aan da/asiel?
pi_56074834
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar de handhaving van de APV is toch doorgaans niet overgelaten aan da/asiel?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien kan de gemeente taken op dat gebied best uitbesteden.

En wellicht staat er in of van loslopende dieren geëist wordt dat duidelijk is wie de eigenaar is.

Tis maar een idee.
pi_56074894
Wat is APV?
pi_56074965
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is APV?
Algemene Plaatselijke Verordening

normen en regels afkomstig van het gemeentebestuur vastgesteld op grond van (uit mijn hoofd) artikel 149 Gemeentewet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:30:41 #156
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56075054
gewoon deurtje intrappen katje meenemen opgelost
pi_56075165
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:30 schreef PretKroket het volgende:
gewoon deurtje intrappen katje meenemen opgelost
En dan een mooie handtas van maken...
pi_56075209
Je gooit die 75 euro op tafel, pakt die kat aan, gooit 'm op de grond en begint er keihard op te stampen!!!

Die dierenasielmiep van WTF!!!

Jij van ja ik heb 'm toch gekocht heheheh
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:38:31 #159
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56075270
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Alleen als de kat depressief is!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56075298
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:38 schreef Dromer het volgende:

[..]

Alleen als de kat depressief is!
Moet geen probleem zijn na deze ervaring.
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:54:25 #161
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56075716
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Je moet m eerst nog voor een auto gooien
pi_56075895
Bleek dat het asiel tot 16.00 uur open was, dus ben al geweest, geld maar even geleend van familie.

1. alleen pintransacties mogelijk (stond op een bordje).
2. het was geen 75,- maar 91,- euro geworden (rekenfoutje door het meisje)

V.w.b. het eerste punt heb ik maar meteen duidelijk gemaakt dat ze verplicht waren contant geld aan te nemen, is gewoon een wettig betaalmiddel.

Punt 2 heb ik ongeveer 15. min. over staan discussiëren. Ik zei dat ik 75,- euro al veel vond en dat ik echt geen 91,- euro ging betalen. Suggestie van mevr. de vrijwilliger: wachten tot de kat in de verkoop gaat voor 75,- euro. Waarom het zo duur was? Heel veel mensen kwamen hun kat niet halen, dus degenen die dat wel deden mogen meteen voor ca. 5 katten meebetalen

Heb maar meteen gezegd dat ik niet zoveel dagen ging wachten tot de kat verkocht zou worden, das namelijk ook 75,- euro. Toen ik zei dat ik niet weg ging zonder beest zou ze bijna de politie bellen

Mij nog maar diplomatisch opgesteld. Aangegeven dat telefonisch 75, - was gezegd (door haar), het dus haar fout was en dat ze best enige coulantie mocht hebben. Ik was zelfs bereid om het resterende bedrag na het weekend te voldoen. Ze hield voet bij stuk en toen zei ze: ik heb ook een baas... Mooi!!

Zij de baas bellen, 1 minuut lullen met baas, baas concludeerde dat 75,- euro voldoende was

Afijn, het beest is voor een jaar ingeent á 45,- euro en zit weer thuis te knorren op de bank

Ik ga verder geen heissa maken, het is me gezegend...
pi_56075997
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:01 schreef Phuturistixxx het volgende:
Bleek dat het asiel tot 16.00 uur open was, dus ben al geweest, geld maar even geleend van familie.

1. alleen pintransacties mogelijk (stond op een bordje).
2. het was geen 75,- maar 91,- euro geworden (rekenfoutje door het meisje)

V.w.b. het eerste punt heb ik maar meteen duidelijk gemaakt dat ze verplicht waren contant geld aan te nemen, is gewoon een wettig betaalmiddel.

Punt 2 heb ik ongeveer 15. min. over staan discussiëren. Ik zei dat ik 75,- euro al veel vond en dat ik echt geen 91,- euro ging betalen. Suggestie van mevr. de vrijwilliger: wachten tot de kat in de verkoop gaat voor 75,- euro. Waarom het zo duur was? Heel veel mensen kwamen hun kat niet halen, dus degenen die dat wel deden mogen meteen voor ca. 5 katten meebetalen

Heb maar meteen gezegd dat ik niet zoveel dagen ging wachten tot de kat verkocht zou worden, das namelijk ook 75,- euro. Toen ik zei dat ik niet weg ging zonder beest zou ze bijna de politie bellen

Mij nog maar diplomatisch opgesteld. Aangegeven dat telefonisch 75, - was gezegd (door haar), het dus haar fout was en dat ze best enige coulantie mocht hebben. Ik was zelfs bereid om het resterende bedrag na het weekend te voldoen. Ze hield voet bij stuk en toen zei ze: ik heb ook een baas... Mooi!!

Zij de baas bellen, 1 minuut lullen met baas, baas concludeerde dat 75,- euro voldoende was

Afijn, het beest is voor een jaar ingeent á 45,- euro en zit weer thuis te knorren op de bank

Ik ga verder geen heissa maken, het is me gezegend...
Is ie ook gechipt?
pi_56076131
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik ben het met je eens, tot je laatste zin. Het is namelijk NIET verplicht. Dat het beter, slimmer ect ect ect is, is allemaal wel zo. Maar het MOET niet.
Met allang doel ik op de verantwoordelijkheid die je hebt als eigenaar, moet alles dan perse verplicht gestelt worden voordat iemand eraan denkt het te doen?

Je bent niet verplicht je dier te enten en te ontwormen, het is wel wat zou moeten gebeuren eigenlijk...het is onverantwoordelijk als een eigenaar daar niets mee doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56076164
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Stel, je fiets staat ergens onbeheerd. Ik besluit hem maar mee te nemen, want tja, een ander heeft kwaad in de zin en ik niet. Het profiel op je banden is niet meer al te best. De remmen zijn mijns inziens ook beneden de maat. Ik gooi er nog wat kosten bovenop want tja, ik bedoel het goed. Koop jij je eigen fiets van mij terug voor 75 euro of bel jij de politie dat ik je fiets gejat heb? Just curious.
Een fiets staat ergens onbeheert tegen een winkelpand aan, de politie komt hem ophalen en zet hem in de berging, als je hem komt ophalen kost dat wat geld omdat zij voor je fiets hebben gezorgd die daar helemaal niet had horen te staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56076196
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is ie ook gechipt?

Niet eens Ik zal nog weleens kijken of ik dat laat doen...
pi_56076197
quote:
Je bent niet verplicht je dier te enten en te ontwormen, het is wel wat zou moeten gebeuren eigenlijk...het is onverantwoordelijk als een eigenaar daar niets mee doet.
In de vrije natuur komt toch ook niet iemand ff een spuiten brengen bij die beesten. Hartstikke normaal die dingen...
pi_56076238
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Een fiets staat ergens onbeheert tegen een winkelpand aan, de politie komt hem ophalen en zet hem in de berging, als je hem komt ophalen kost dat wat geld omdat zij voor je fiets hebben gezorgd die daar helemaal niet had horen te staan.
Vind je echt dat een kat niet buiten hoort? Dat is toch veel leuker voor dat beestje, en er zijn volgens mij zat plekken waar het normaler is dat een kat naar buiten kan dan niet.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56076254
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:12 schreef Sloper het volgende:

[..]

In de vrije natuur komt toch ook niet iemand ff een spuiten brengen bij die beesten. Hartstikke normaal die dingen...
In de natuur is het ook niet nodig als de eigenaar het dier terug kan vinden he?
En in de natuur gaat er nogal wat dood aan ziekten enzo, iets wat je niet wil bij je huisdiertje...
pi_56076281
quote:

[..]

tjonge jonge, dat zou me wat worden! Die fietst zou dus gewoon verplaatst worden. Zo belachelijk dat bepaalde mensen in NL andermans eigendommen denken toe te eigenen op grond van helemaal niks!
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 16:16:24 #171
43556 miss_dynastie
pi_56076308
quote:

[..]

Ik had het niet over de politie, ik had het erover wat je zou doen als een particulier dat zou doen. Dat is immers de status van da/ asiel.
pi_56076322
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Vindt je echt dat een kat niet buiten hoort? Dat is toch veel leuker voor dat beestje, en er zijn volgens mij zat plekken waar het normaler is dat een kat naar buiten kan dan niet.
Oh mijn katten lopen ook buiten hoor, maar eerlijk is eerlijk, in de smaneleving zorgt dat gewoon voor een zekere vorm van overlast en het geeft een aantal risiko's...

Van autongelukken tot kwijtraken, het komt erg veel voor bij buitenkatten, een manier om te verkomen dat je je dier niet normaal terugkrijgt, weken loopt te zoeken e.d. is er een chip, dan heb je zodra het dier bij instantie's komt je dier terug en gaat er wat fout daarin dan heb je een poot om op te staan, ze zijn verplicht dat na te kijken en ernaar te handelen namelijk.
pi_56076336
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had het niet over de politie, ik had het erover wat je zou doen als een particulier dat zou doen. Dat is immers de status van da/ asiel.
Neen, dat is het niet, die instantie's hebben opdracht van de gemeente daarvoor te zorgen.
pi_56076357
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Sloper het volgende:

[..]

tjonge jonge, dat zou me wat worden! Die fietst zou dus gewoon verplaatst worden. Zo belachelijk dat bepaalde mensen in NL andermans eigendommen denken toe te eigenen op grond van helemaal niks!
Raar dat mensen denken dat hun eigendommen maar los mogen bij andermans eigendommen zonder dat daar ooit wat mee gedaan wordt.
pi_56076447
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Sloper het volgende:

[..]

Hoezo op grond van helemaal niks? Er is sprake van een overtreding. Het meenemen van de fiets heeft vervolgens niks met toeeigening te maken. De politie neemt de fiets niet mee om zich de eigendom over de fiets te verschaffen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')