Azureus 3.0.4.2 draait hier zonder problemen op Leopard.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:14 schreef Kadiladio het volgende:
Wat te kiezen? Azureus die kernel panics geeft (wat Apple MOET oplossen)
Moest hem toch updaten!!! Je weet togggg!!quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:23 schreef Battlefan het volgende:
De op, wat doe je?!
tevens fipo, en tevens tvp![]()
Dacht ik alquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Moest hem toch updaten!!! Je weet togggg!!
Maar dan nog is het onzin dat Apple het zou moeten oplossen. Lijkt me een probleem voor Azureus.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:27 schreef Evil_Koekje het volgende:
Oh, dat ligt kennelijk aan de combi met Airport?
Dan breng je hem terug!!!quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:47 schreef -Menn0- het volgende:
Schijthekel aan het scheurtje in mn topcase
Remote Diskquote:Op woensdag 16 januari 2008 01:06 schreef Swetsenegger het volgende:
1.6Ghz of 1.8 Ghz. Mijn huidige MB is al 2Ghz. Is het een andere arhitectuur ofzo? Daardoor sneller?
4200 RPM HDD is ook nogal een minpunt. Standaard geen ethernet en last but not least.... Geen firewire. Hoe zet ik dan de installatie van mijn huidige MB over op een MBA?
En op welke manier wordt leopard erbij geleverd voor het geval je eens opnieuw moet installeren?
Verder natuurlijk extreem geil.
Ik denk het niet. De huidige trackpads kunnen enkel 2 punten registreren. Niet twee bewegingen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Multi-touch op dat Trackpad is ook tof, als je eenmaal weet hoe fijn het werkt op de iPhone, dan is dit ook wel een welkome aanvulling.
Nu nog hopen dat ze het via een software-update ook voor de normale Macbooks en Pro's kunnen fixen..
quote:Sony is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe high-end, lichtgewicht laptop. De Vaio TZ, zoals het apparaat gaat heten, zal in augustus beschikbaar komen voor de Noord-Amerikaanse markt en 2200 dollar kosten.
De goedkoopste variant van de laptop zal worden uitgerust met een ultra low voltage 1,06GHz Core 2 Duo U7500-processor van Intel. Het apparaat zal 2GB ddr2-geheugen aan boord hebben, evenals een 100GB-harde schijf. Voor dit product zal 2200 dollar betaald moeten worden. Verder zal er ook een Vaio TZ-versie te koop zijn met een 1,2GHz Intel Core 2 Duo U7600-chip en een solid-statedisk van 32GB. Deze laptop zal voor 3200 dollar van eigenaar verwisselen. De Vaio TZ weegt ruim 1 kilo. Beide Sony-producten zijn voorzien van Intels 945GMS-chipset, Intels Graphics Media Accelerator 950, Windows Vista, wifi en Bluetooth. Het scherm van de Vaio TZ is 11,1" groot en uitgerust met een led-backlight. Sony is niet de eerste pc-fabrikant die zijn laptops uitrust met solid-statedisks. Dell ging het bedrijf met de Latitude D430-notebook al voor.
Daar zat ik ook op te hopen, maar ik denk niet dat het technisch mogelijk is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Multi-touch op dat Trackpad is ook tof, als je eenmaal weet hoe fijn het werkt op de iPhone, dan is dit ook wel een welkome aanvulling.
Nu nog hopen dat ze het via een software-update ook voor de normale Macbooks en Pro's kunnen fixen..
Idd, wat is dat voor vaag gedoe.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:14 schreef super-muffin het volgende:
MacBook Air
En jammer dat ik moet betalen voor die Touch upgrade
Ik beweeg altijd beide vingers naar beneden (of omhoog, of naar links, of naar rechts, of diagonaal), werkt ook gewoon als scrollenquote:Op woensdag 16 januari 2008 02:26 schreef Junkie het volgende:
Ik denk het niet. De huidige trackpads kunnen enkel 2 punten registreren. Niet twee bewegingen.
(1 vinger trackpad aanraken + 1 vinger naar beneden slepen = scrollen)
huidige macbooks en macbook pro's doen dat nu al.... ga bv eens met een macbook of macbook pro naar http://maps.google.com/ en je kunt door te pinchen daar gewoon in en uitzoomen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar zat ik ook op te hopen, maar ik denk niet dat het technisch mogelijk is.
Ik zit nu op de uva en 802.1X werkt redelijk stabiel. Het enige is dat je je instellingen elke keer handmatig moet invoeren. Maar op zich, als je vanuit "Join other network" je netwerkinstellingen invoert werkt het stabiel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:46 schreef Battlefan het volgende:
Aaargh, wanneer zou 802.1X weer eens normaal werken zoals onder TigerIk kan net zo goed naar huis gaan, kan hier niks meer uitvoeren zo
En Safari mag m'n cookies wel blijven onthouden, gruuuuuuuuuuuuwlijk irritant dat die steeds verdwijnen in het niets
Kun je niet gewoon dat Airport icoontje aanklikken, vervolgens dat UvA netwerk kiezen dat ie dan weer automatisch verbinding maakt? Ik heb em maar 1 keer handmatig moeten aanmaken, maar vervolgens hoef ik alleen het netwerk te kiezen en hij verbindt er weer mee..quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:07 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik zit nu op de uva en 802.1X werkt redelijk stabiel. Het enige is dat je je instellingen elke keer handmatig moet invoeren. Maar op zich, als je vanuit "Join other network" je netwerkinstellingen invoert werkt het stabiel.
Dus: AirPort icoontje-> Join other network-> beveiliging op 802.1X zetten-> dan EERST certificatiemethode aanzetten (voor de uva is dat TTLS-PAP) en dan pas je username en password invullen.
En internetten maar. Zo werkt het hier in elk geval goed.
Ik heb het idee dat de marktetingtaktiek van geheimhouding en speculatie een beetje tegen Apple begint te werken. Er wordt steeds meer aandacht besteed aan de geruchten, en er komen steeds meer speculaties. Vergeet niet, het enige wat Apple heeft gedaan voor de show is een teaser uitbrengen met 'There's something in the Air.' en meteen kwamen er speculaties over WiMAX, iHome, Apple als eigen mobile carrier, en nog meer leuke dingen. En ja, dan valt wat er daadwerkelijk is uitgekomen een beetje tegen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:17 schreef Slarioux het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar matigjes wat er is aangekondigd. Zag een post op Slashdot die mijn mening eigenlijk wel weergeeft.
http://apple.slashdot.org/comments.pl?sid=419084&cid=22055406
Daar heb ik hier dus totaal geen last van...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef Battlefan het volgende:
Ik heb zelf de handleiding geschreven voor het netwerk bij ons op school, dus ik weet hoe je verbinding maaktHet probleem is alleen dat ie de verbinding spontaan verbreekt, iedere 5 minuten ofzo
Leuk, maar met remote disk kan ik niet mijn huidige install overbrengen naar een airbook. Nu wordt daar firewire voor gebruiktquote:
Dat hoop ik welquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Time Capsule? Beetje stom dat je daar dan weer een andere Airport Extreme voor moet kopen, maar misschien dat het ook met normale Routers en externe HD kan?
http://macwereld.nl/nieuw(...)oor_airport_schijvenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel
Zou wel een zeperd zijn als dat niet kon
Eh ja, dat gaat over timemachine niet over time capsule.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://macwereld.nl/nieuw(...)oor_airport_schijven
In de guided tour zeggen ze volgens mij dat dat gewoon via AirPort gaat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuk, maar met remote disk kan ik niet mijn huidige install overbrengen naar een airbook. Nu wordt daar firewire voor gebruikt
Idd. We/ze zitten elkaar een beetje gek te maken met de wildste producten die aangekondigd zouden kunnen worden. Hier hoor ik ook mensen opeens over 'die nieuwe kleine Apple laptop' praten die het voorheen nog nooit over Apple gehad hebben. Alle techsites hebben het erover, er wordt over gepraat, gediscussieerd, te duur, nee niet, oh wow wat klein, etc, etc.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:38 schreef De_Hertog het volgende:
Vergeet niet, het enige wat Apple heeft gedaan voor de show is een teaser uitbrengen met 'There's something in the Air.' en meteen kwamen er speculaties over WiMAX, iHome, Apple als eigen mobile carrier, en nog meer leuke dingen. En ja, dan valt wat er daadwerkelijk is uitgekomen een beetje tegen.
802.11n 75~115 Mbpsquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:49 schreef broer het volgende:
[..]
In de guided tour zeggen ze volgens mij dat dat gewoon via AirPort gaat.
(Niet dat dat nu echt snel is, maar toch...)
Daarbij is de 'vernieuwing' van de air wel degelijk revolutionair imho. Iedereen kan wel lullen dat het duur is, maar het wordt wél aangeboden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. We/ze zitten elkaar een beetje gek te maken met de wildste producten die aangekondigd zouden kunnen worden. Hier hoor ik ook mensen opeens over 'die nieuwe kleine Apple laptop' praten die het voorheen nog nooit over Apple gehad hebben. Alle techsites hebben het erover, er wordt over gepraat, gediscussieerd, te duur, nee niet, oh wow wat klein, etc, etc.
En het is natuurlijk niet alsof er voorheen op élke MacExpo keynote élk jaar tonnen vol legandarisch nieuwe producten werden gepresenteerd. Volgens mij is de iPod geeneens op zo'n Expo geintroduceerd maar op een Apple Music Event.
Alles wat we nu zien zijn doorontwikkelingen van bestaande hardware: snellereMac's, kleinere laptops, etc. Het enige consumenten product wat echt vernieuwend is geweest het afgelopen jaar is de iPhone imho. En dat zie je ook terug in de verkoop- en gebruikscijfers (in de VS alleen nog Blackberry voor zich). Legendarische producten worden simpelweg niet elke week geboren, maar kennelijk verwacht iedereen dat wel van Apple.
http://www.mac-bb.org/showpost.php?p=89388&postcount=250quote:Heeft er al iemand de final van office 2008?
Ik denk dat het nog te vroeg is om te oordelen over de Air. Technisch zeer knap, ook mooi dat Apple kennelijk CPU's kan laten customizen op aanvraag bij Intel. Ik denk dat het bijzondere aan de Air het er voornamelijk in zit dat -ie er uberhaupt ís. Dit is een markt die nog compleet in de kinderschoenen staat, de ultra-mobile's en ik vind het de laatste jaren niet des Apples om daar snel in te stappen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daarbij is de 'vernieuwing' van de air wel degelijk revolutionair imho. Iedereen kan wel lullen dat het duur is, maar het wordt wél aangeboden.
Nu zit ik zelf in de hardware en ik weet dus zeker dat Apple zich heeft moeten commiten voor afname van bepalde hoeveelheden (Minimum Order Quantity) voordat ze uberhaupt specifieke zaken geleverd kunnen krijgen
Dat is een redelijk groot risico
Precies. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik AppleTV zelf ook een stuk interessanter ben gaan vinden en misschien nog tot koop over gaquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind die critiquetters, een stelletje jankerds, over geheel 2007 vind ik dat ze een goede productlijn (qua hardware en software) neergezet hebben en opeens moet er in 2008 weer geheel iets nieuws komen? Macbook Air is toch een leuk dingetje waarvan de concurrenten ook nog even bij zichzelf gaan nadenken en ik ben blij dat ze toegeven dat AppleTV niet zo'n doorslaand suc-6 was/is en dat ze het weer op een andere manier proberen.
Persoonlijk had ik dan ook niet echt grote aankondigen verwacht in deze Keynote...
Idd, en dit laat ook heel goed zien waarom er waarschijnlijk nooit een PC-a-like desktop zal komen. Het past gewoon niet in de visie.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:16 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind dat ze met hun "There's something in the air" redelijk goed over zijn gekomen. Alles gaat tegenwoordig draadloos, de TimeCapsule, de Macbook Air, en dat is wat Apple nu goed aan het pushen is.
Over de air zelf wel. Het feit dat hij aangeboden wordt vind ik revolutionairquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog te vroeg is om te oordelen over de Air.
Ik denk dat ze een behoorlijke MOQ hebben. Maar dat de relatie goed is is duidelijk.quote:Technisch zeer knap, ook mooi dat Apple kennelijk CPU's kan laten customizen op aanvraag bij Intel.
Preciesquote:Ik denk dat het bijzondere aan de Air het er voornamelijk in zit dat -ie er uberhaupt ís.
Naast het feit dat ze het concept op een compleet andere manier invullen. Draagbaarheid met zo min mogelijk concessiesquote:Dit is een markt die nog compleet in de kinderschoenen staat, de ultra-mobile's en ik vind het de laatste jaren niet des Apples om daar snel in te stappen eigenlijk.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:08 schreef Q. het volgende:
Heeft iemand de Office 2008 final al?
idd dat ding is veel te duur vaar wat hij kan je kan dan beter een vaio uit de tz serie nemen die wegen minder en zijn maar 8mm dikker maar beschikken wel over alle aansluitingen end rives.quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:06 schreef Swetsenegger het volgende:
1.6Ghz of 1.8 Ghz. Mijn huidige MB is al 2Ghz. Is het een andere arhitectuur ofzo? Daardoor sneller?
4200 RPM HDD is ook nogal een minpunt. Standaard geen ethernet en last but not least.... Geen firewire. Hoe zet ik dan de installatie van mijn huidige MB over op een MBA?
En op welke manier wordt leopard erbij geleverd voor het geval je eens opnieuw moet installeren?
Verder natuurlijk extreem geil.
De versie die ik dan zou nemen komt al op ¤ 1998,-
MBA 1.8Ghz met ethernet adapter.
En de versie die ik zou willen hebben op ¤ 3005,-
MBA 1.8Ghz, Solid State HDD, ethernet adapter, superdriver, remote
Je verkiest de Air boven een Pro?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef don-diablo het volgende:
Die Macbook Air is wel heel stoer![]()
Zat eerst te denken om een Pro aan te schaffen maar die Air heeft me aan het twijfelen gebracht... Hoe dan ook wordt het sparen dus..
Daar is het eigenlijk alleen maar van afhankelijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:00 schreef DaFrenk het volgende:
Maar goed, het is ook afhankelijk van wat je ermee wilt doen natuurlijk...
Rightquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar is het eigenlijk alleen maar van afhankelijk.
Tuurlijk. Plus van het budget dat je hebt uiteraard. Als je twijfelt tussen een MBP en een MBA weet je duidelijk nog niet echt wat je er mee wilt gaan doen: een groter verschil in het laptop assortiment van Apple is er niet. Het is zoals twijfelen tussen een Mac Mini en een MacPro.quote:
Voor 'erbij' zou zo'n Air toch wel lekker zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daar is het eigenlijk alleen maar van afhankelijk.
Waarbij je de MacPro voor dezelfde prijs kan krijgen als de Mac Mini. Ik zou het wel weten tbh. Niet dat ik die keuze zou hoeven maken, want ik blijf toch gaan voor de MacBook/iMac's. De Pro serie trekt me minderquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tuurlijk. Plus van het budget dat je hebt uiteraard. Als je twijfelt tussen een MBP en een MBA weet je duidelijk nog niet echt wat je er mee wilt gaan doen: een groter verschil in het laptop assortiment van Apple is er niet. Het is zoals twijfelen tussen een Mac Mini en een MacPro.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voor 'erbij' zou zo'n Air toch wel lekker zijn.
Maja. In een hangmat liggen op een subtropisch eiland is ook 'wel lekker'.
Klopt. Het sterft hier redelijk van de gadgetnerds en ik heb nog niemand meegemaakt die níet enthousiast was. Sterker nog, bijna allemaal zaten ze 10 minuten later op ebay te struinen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die iPhones zijn echt besmettelijk. Een van mijn mentorkindjes zag anderhalve maand geleden mijn iPhone en was er helemaal weg van, en vandaag zag ik hem weer en hij heeft er nu ook 1
Yup, niks bijzonders to be honest. Werkt wat rapper dan 2004, maar Word ondersteunt helaas geen Endnote. En dus heb ik er vooralsnog niet veel aan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:08 schreef Q. het volgende:
Heeft iemand de Office 2008 final al?
Tevens gebruik ik ook alleen Word, Keynote is superieur aan PP, Mail.app > Entourage en Excel niet nodig, verder ook al die clipart en overbodige talen die in Proofing-Tools eruit gelaten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup, niks bijzonders to be honest. Werkt wat rapper dan 2004, maar Word ondersteunt helaas geen Endnote. En dus heb ik er vooralsnog niet veel aan.
Excel, Entourage en Powerpoint gebruik ik niet.
Amerikaanse iTunes account aanmaken. Echt heel simpel. Je kunt daarna alleen betalen met iTunes Gift Cards maar die scoor je weer op eBay. Vele howto guides voor te vinden op internet. Ik doe het al tijden zo.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou ben ik eigenlijk benieuwd hoe je die movie-content uit de VS-store kunt scoren vanuit Nederland. 4 dollar voor een HD-movie huren vind ik niet echt duur.
Dan ga je trouwens ook goed merken hoe Apple het allemaal bedoelt heeft: season passje kopen voor een serie, je niet druk maken, wordt automagisch gedownload en bij de eerstvolgende sync op je iPod/iPhone geplaatst, heerlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Amerikaanse iTunes account aanmaken. Echt heel simpel. Je kunt daarna alleen betalen met iTunes Gift Cards maar die scoor je weer op eBay. Vele howto guides voor te vinden op internet. Ik doe het al tijden zo.
Dat kan ook, maar ik vind dit eigenlijk wat prettiger en vrijblijvender. Een ebay gift card is echt zo gescoord en meestal heb je binnen een uur je code in je mailbox. (En met de huidige dollarkoers krijg je voor weinig euro's wel heel veel content he!)quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Of je kunt de "invest in America" methode gebruiken die ik laatst gepost heb.
Kort samengevat: CC op Amerikaans adres aanvragen..
Voor iTunes doen ze dus wel een CC check in tegenstelling tot de reguliere Amerikaanse AppleStore, anders had Jarno allang z'n films en series kunnen binnentrekken zonder Gift Cards. En waarschijnlijk zijn de aangeboden prijzen op eBay van die giftcards gunstiger, dat ie het via die manier doet..quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aha...dan ga ik dat 's ff proberen met zo'n Gift Card.
Dat stukje Amerika kopen vind ik natuurlijk ook erg interessant, maar dan moeten we wel met meer zijn. Volgens mij kun je dan ook gewoon je huidige cc gebruiken: althans, zo heb ik mijn iPhone ook gekocht. Huidige CC naar Amerikaans adres laten versturen. Na ontvangst adres weer teruggewijzigd.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die iPhones zijn echt besmettelijk. Een van mijn mentorkindjes zag anderhalve maand geleden mijn iPhone en was er helemaal weg van, en vandaag zag ik hem weer en hij heeft er nu ook 1
Klinkt goed.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan ga je trouwens ook goed merken hoe Apple het allemaal bedoelt heeft: season passje kopen voor een serie, je niet druk maken, wordt automagisch gedownload en bij de eerstvolgende sync op je iPod/iPhone geplaatst, heerlijk.
Is LaTeX dan geen optie?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.endnote.com/
Nodig om referenties bij te houden en in te voegen in artikel die ik wel 's schrijf.
Je moet eerst een Gift Card kopen en deze redeemen in iTunes , daarna kun je zo een US account aanmaken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmm...hoe maak je een US-account aan in de iTunes-store?
CC kan ik niet invullen, want ik heb een NL adres. Paypal ook niet, want ik heb geen paypal account.
Bestandsdeling maakt niet uit. Tenzij jij wat veranderd hebt kun je als Guest nergens bij komen behalve bij de Public folder in je home directory. Tenzij zij de naam en het wachtwoord weten van jou gebruiker of elke andere gebruiker op je computer.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:02 schreef Guppyfriend het volgende:
ik zat vandaag in de trein, met mn MacBook. en toen zag ik ineens in mn finder bij gedeeld een andere MacBook Pro staan. waarschijnlijk van iemand anders in de trein.
heeft die gene mijn MacBook ook gezien in zijn finder? en kan ie er dan iets mee doen? misschien een stomme vraag hoor, maar ik weet t dus niet...
ik heb op mijn MacBook wel mn bestandsdeling aan, maar das meer voor thuis eigenlijk. in de trein heb ik het toen maar even uitgezet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |