FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nieuwe lease wagen... What to do?
draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:17
All,

Mijn eigen auto heb ik verkocht en ik wil nu toch maar kiezen voor een lease auto van mijn werk. Wij hebben een kindje en zouden dolgraag nog een kindje willen. Dus mogelijk dat we binnen de contract periode nog een kindje krijgen. Vanwege die reden willen we graag ruimte en dus een station.

Nu is onze lease lijst helaas erg beperkt wat merken betreft namelijk :

  • Audi
  • BMW
  • Peugeot
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen
  • Volvo

    Waar ik nu naar zit te kijken wat net binnen mijn lease norm valt is het volgende:

    De nieuwe V70 D5 Momentum



    De BMW 520D Touring Corporate Edition



    De Audi A6 2.0 TDiAvant



    Ik ben een echte Audi gek, maar zowel de Audi alsmede de BMW zijn super kaal. De Volvo heeft een 5 cilinder en heeft leer etc.. Het nadeel van de de Audi en de BMW vind ik dat het al modellen zijn die een tijdje op de markt zijn en dus zullen die binnen de contract periode vervangen zullen worden door een nieuw model.

    Het maakt niet uit of ik benzine of diesel ga rijden.
    Aantal cilinders en PK:
  • Volvo V70 / 5 cilinder / 185 pk
  • BMW / 4 cilinder / 163 pk
  • Audi / 4 cilinder / 140 pk

    Wat zouden jullie doen. Of zien jullie alternatieven?

    Thanks voor jullie hulp

    [ Bericht 4% gewijzigd door draaijer op 15-01-2008 21:25:04 ]
  • Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:26
    Beperkt???

    Die van ons is pas beperkt:

    - Volkswagen
    - Seat
    - Audi


    Waarom? Omdat wij maar bij 1 dealer mogen kiezen

    Waarom maak het niet uit wat je gaat rijden dan?
    Hoeveel km rijdt je per jaar?
    excuusQdinsdag 15 januari 2008 @ 21:29
    Neem de trein.
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:30
    Ik zou overigens voor een volgehangen Passat gaan.

    Ruimte in overvloed, goeie motoren, degelijk auto's en minder prijzig dan bovenstaand pleps-bakken!
    Martijn_77dinsdag 15 januari 2008 @ 21:31
    Iets kleinere audi nemen met wat meer motor en meer aankleding?
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:31
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:26 schreef Rekkie het volgende:
    Beperkt???

    Die van ons is pas beperkt:

    - Volkswagen
    - Seat
    - Audi


    Waarom? Omdat wij maar bij 1 dealer mogen kiezen

    Waarom maak het niet uit wat je gaat rijden dan?
    Hoeveel km rijdt je per jaar?
    Wij mogen geen dealer uitzoeken en wij mogen niet zelf onderhandelen.

    Een auto hoort bij mijn functie, maar gezien ik ca. 35k per jaar cruise maakt het niet uit voor ons bedrijf. Ik mag dus kiezen benzine of diesel. Mijn voorkeur gaat uit naar een diesel vanwege het koppel en het feit dat ik niet zo vaak hoef te tanken.
    KhaZdinsdag 15 januari 2008 @ 21:32
    Volvo.
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:32
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:30 schreef Rekkie het volgende:
    Ik zou overigens voor een volgehangen Passat gaan.

    Ruimte in overvloed, goeie motoren, degelijk auto's en minder prijzig dan bovenstaand pleps-bakken!
    Hoeze pleps bakken.. Ik vind de Volvo van de 3 auto's al een "minder" merk, maar VW vind ik helemaal een vreselijke bak. Ik wil ruimte.
    Stefan740dinsdag 15 januari 2008 @ 21:33
    Slechte keuze kun je niet maken, alle3 goede auto's.

    Ff rijden en bestellen maar
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:33
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:31 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Wij mogen geen dealer uitzoeken en wij mogen niet zelf onderhandelen.

    Een auto hoort bij mijn functie, maar gezien ik ca. 35k per jaar cruise maakt het niet uit voor ons bedrijf. Ik mag dus kiezen benzine of diesel. Mijn voorkeur gaat uit naar een diesel vanwege het koppel en het feit dat ik niet zo vaak hoef te tanken.
    Ik zou inderdaad voor een diesel gaan en dan voor een Passat of A4.

    Vooral de A4 vind ik persoonlijk helemaal
    Dikke diesel motor, verder goed aangekleed..... TOP
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:33
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:31 schreef Martijn_77 het volgende:
    Iets kleinere audi nemen met wat meer motor en meer aankleding?
    Heb ik aan zitten denken, maar de nieuwe A4 station komt pas in de zomer van dit jaar. Dat duurt me te lang. Ik wil echt z.s.m. bestellen

    Oude model ga ik niet in rijden. Die heb ik net verkocht
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:34
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:32 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Hoeze pleps bakken.. Ik vind de Volvo van de 3 auto's al een "minder" merk, maar VW vind ik helemaal een vreselijke bak. Ik wil ruimte.
    Passat station zit bijna net zoveel ruimte in als bovenstaande bakken.

    Dat is juist het sterke punt van de passat variant
    Tha_Flashdinsdag 15 januari 2008 @ 21:34
    Peugeot 407 SW GT 2.7 HDiF 24V Automaat, 204 PK

    Met alle opties : ¤ 54.110,00

    Mickey_Blue_Eyesdinsdag 15 januari 2008 @ 21:34
    Rijd zelf regelmatig in een soortgelijke volvo, maar dan het oudere model.
    Kan niet anders zeggen dan dat het me prima bevalt.
    Rijd zelf vrij sportief, en dat is prima te doen met dat vermogen. Maar ook op de lange stukken rijdt hij super.
    Achterin ruimte zat om normaal te zitten, en als je de banken plat gooit, wat overigens 3 seconden werk is voor een compleet platte vloer, super veel ruimte
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:35
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:33 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Ik zou inderdaad voor een diesel gaan en dan voor een Passat of A4.

    Vooral de A4 vind ik persoonlijk helemaal
    Dikke diesel motor, verder goed aangekleed..... TOP
    Passat vind ik echt een vreselijke bak.
    Kaal en foei lelijk van binnen en hij zit voor geen meter. Je zit super hoog en met 4 personen in Duitsland over de snelweg is het een zwalk bak blegh.

    A4 vind ik wel mooi. Xenon met ledjes en een 6-cilinder.. Maar is wel een heel stuk kleiner dan de V70
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:37
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:34 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
    Rijd zelf regelmatig in een soortgelijke volvo, maar dan het oudere model.
    Kan niet anders zeggen dan dat het me prima bevalt.
    Rijd zelf vrij sportief, en dat is prima te doen met dat vermogen. Maar ook op de lange stukken rijdt hij super.
    Achterin ruimte zat om normaal te zitten, en als je de banken plat gooit, wat overigens 3 seconden werk is voor een compleet platte vloer, super veel ruimte
    In de A6 heb ik heel veel gereden en weet ik hoe die rijdt. De BMW en Volvo moet ik nog proberen.

    Ik hoorde dat de Volvo in de bochten net een Amerikaan is.. Ik ga ervan uit dat de auto minder lekker zal rijden dan mijn "oude" auto, maar dat neem ik voor lief.

    Kan je mij vertellen hoe de auto in de bochten rijdt? Thanks
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:39
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:34 schreef Tha_Flash het volgende:
    Peugeot 407 SW GT 2.7 HDiF 24V Automaat, 204 PK

    Met alle opties : ¤ 54.110,00

    [ afbeelding ]
    Ik denk dat die auto er net niet in zal passen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de restwaarde goed is van zo'n bak. Persoonlijk ben ik geen fan van Peugeot. De Volvo is ook 54k, maar de restwaarde zal wel beter zijn.
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:39
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:35 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Passat vind ik echt een vreselijke bak.
    Kaal en foei lelijk van binnen en hij zit voor geen meter. Je zit super hoog en met 4 personen in Duitsland over de snelweg is het een zwalk bak blegh.

    A4 vind ik wel mooi. Xenon met ledjes en een 6-cilinder.. Maar is wel een heel stuk kleiner dan de V70
    Tja dan niet hè.... ben het gelukkig niet met je eens.

    Wel raar dat je A4 en de passat het onderstel delen
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:40
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:39 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Tja dan niet hè.... ben het gelukkig niet met je eens.

    Wel raar dat je A4 en de passat het onderstel delen
    ha ha dat zou kunnen, maar de zithoogte in de Passat is veel te hoog.
    Wel is de Passat ruimer dan de A4. Thanks voor je gedachte
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:40
    Overigens zou ik lekker gaan rijden in de auto's!

    Veel beter dan andere om ervaringen vragen
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:41
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:34 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Passat station zit bijna net zoveel ruimte in als bovenstaande bakken.

    Dat is juist het sterke punt van de passat variant
    Iedereen heeft al een Passat.. Dat is voor mij nog een reden om het niet te doen
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:43
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:40 schreef Rekkie het volgende:
    Overigens zou ik lekker gaan rijden in de auto's!

    Veel beter dan andere om ervaringen vragen
    Ik denk dat ik het weekend even de Volvo dealer ga bellen. De A6 ken ik al en ik heb niks aan te merken op de rij eigenschappen van deze auto. Alleen is die bak zoooooo vreselijk kaal.
    De BMW heb ik nog niet in het type Touring gereden. Moet ik nog even proberen
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:44
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:29 schreef excuusQ het volgende:
    Neem de trein.
    Ik wil niet andermans 4x eerder ingeademende adem ook nog even inhaleren. Blegh
    jojomen4dinsdag 15 januari 2008 @ 21:45
    Ik zou voor de A4 gaan met volle opties.

    Hierboven vind ik de A6 ook giga-giga-giga gaaf maar ik hou zelf ook wel van veel opties. Dus dan valt zo'n kale bak af.

    A4 dus dan maar.

    Passat vind ik ook wel ok maar daar moet je zelf niks van hebben zie ik
    realbasedinsdag 15 januari 2008 @ 21:48
    en een leuke volledig aangeklede Alfa 159 SW ?
    is wat kleiner wel, maar een mooie auto imo ( als je van alfa houdt iig )

    /edit sorry ik zie nu dat het geen voorkeurslijst was maar "de" lijst
    Dan houdt mijn optie op
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:48
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:45 schreef jojomen4 het volgende:
    Ik zou voor de A4 gaan met volle opties.

    Hierboven vind ik de A6 ook giga-giga-giga gaaf maar ik hou zelf ook wel van veel opties. Dus dan valt zo'n kale bak af.

    A4 dus dan maar.

    Passat vind ik ook wel ok maar daar moet je zelf niks van hebben zie ik
    Hmm, dus jij zegt wachten en dan de nieuwe A4 aankleden?

    Het wachten is wat me dwars zit... Ik moet wel zeggen dat de A4 in mijn FoBo een TOP wagen was en erg goed is bevallen. Alleen werd mijn schatje helemaal gek van het sportonderstel.
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:49
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:48 schreef realbase het volgende:
    en een leuke volledig aangeklede Alfa 159 SW ?
    is wat kleiner wel, maar een mooie auto imo ( als je van alfa houdt iig )
    Mogen we niet.. Ik weet wel dat ze een speciale ultra dikke JTD hebben met 200pk+
    Die vind ik wel super super gaaf.. Helaas hebben ze ons beperkt in de merken
    realbasedinsdag 15 januari 2008 @ 21:54
    Jah ik vinnd hem ook mooi
    Sterker nog, vanaf vrijdag as. komt er 1 voor de deur hier. Als de dealer op schiet
    tazmaniandinsdag 15 januari 2008 @ 21:58
    does rijden in een Opel zaviera of een renault scenic!(grand scenic)
    Mickey_Blue_Eyesdinsdag 15 januari 2008 @ 21:58
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:37 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    In de A6 heb ik heel veel gereden en weet ik hoe die rijdt. De BMW en Volvo moet ik nog proberen.

    Ik hoorde dat de Volvo in de bochten net een Amerikaan is.. Ik ga ervan uit dat de auto minder lekker zal rijden dan mijn "oude" auto, maar dat neem ik voor lief.

    Kan je mij vertellen hoe de auto in de bochten rijdt? Thanks
    Ik vind het persoonlijk nog wel mee vallen. Zoals gezegd rij zelf vrij stevig door en heb tot nu toe niks te klagen over extreem hangen in de bochten.
    Dat hij misschien wat zwaarder is als de rest kan ik niks tegen in brengen

    Oh en stoelverwarming
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 21:58
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:48 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Hmm, dus jij zegt wachten en dan de nieuwe A4 aankleden?

    Het wachten is wat me dwars zit... Ik moet wel zeggen dat de A4 in mijn FoBo een TOP wagen was en erg goed is bevallen. Alleen werd mijn schatje helemaal gek van het sportonderstel.
    Mag ik een teiltje??

    Ik zou ook wachten op de nieuwe A4

    Het is zeker het wachten waard schat ik zo in
    NiGeLaToRdinsdag 15 januari 2008 @ 21:58
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:44 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ik wil niet andermans 4x eerder ingeademende adem ook nog even inhaleren. Blegh
    Jij gelooft nog dat elke molecuul speciaal voor jou gemaakt is?
    Dat je je zelf te goed vind voor de trein is tot daar aan toe, maar kom niet met zo'n dom verhaal aan
    hello_moto1992dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58
    Iets zegt me dat jij een goede baan hebt
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 21:59
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:58 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

    [..]

    Ik vind het persoonlijk nog wel mee vallen. Zoals gezegd rij zelf vrij stevig door en heb tot nu toe niks te klagen over extreem hangen in de bochten.
    Dat hij misschien wat zwaarder is als de rest kan ik niks tegen in brengen

    Oh en stoelverwarming
    Als jij mocht kiezen. Wat zou je dan doen?

    D5 Momentum
    2.4D Summum
    ThaFreakdinsdag 15 januari 2008 @ 21:59
    duidelijk, wachten op de nieuwe a4 avant, als die net zo verbeterd gaat rijden als de sedan blijft er weinig van de concurentie over
    plus het uiterlijk is imo
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:01
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:58 schreef NiGeLaToR het volgende:

    [..]

    Jij gelooft nog dat elke molecuul speciaal voor jou gemaakt is?
    Dat je je zelf te goed vind voor de trein is tot daar aan toe, maar kom niet met zo'n dom verhaal aan
    Nou nou nou, niet zo direct aub, daar word ik mega onzeker van

    Ik heb gewoon een bloedhekel aan het ov
    Ik sta liever in de file en werk ik mijn bellijst af
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:03
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:59 schreef ThaFreak het volgende:
    duidelijk, wachten op de nieuwe a4 avant, als die net zo verbeterd gaat rijden als de sedan blijft er weinig van de concurentie over
    plus het uiterlijk is imo
    Ik heb nog niet in de nieuwe A4 gereden omdat ik het geen optie vond.. Dacht ik.

    Ik zal morgen even bellen voor een afspraak in de sedan. Helaas zak ik de 3.0 TDi niet in mijn lijst staan, maar wel de 2.7Tdi. Helaas heeft die minder PK dan de Volvo D5
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:04
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:58 schreef tazmanian het volgende:
    does rijden in een Opel zaviera of een renault scenic!(grand scenic)
    In geen van beide wil ik gezien worden ha ha ha.... Het is heel zielig, maar er moet ook wat op de oprit staan. Ik vind auto's echt geweldig..
    Tevens wil ik niet dezelfde auto als mijn ouders. Mijn moeder heeft een grand scenic en mijn vader een espace.. blegh stomme bussen
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 22:05
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:59 schreef ThaFreak het volgende:

    plus het uiterlijk is imo
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 22:07
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:58 schreef tazmanian het volgende:
    does rijden in een Opel zaviera of een renault scenic!(grand scenic)
    TS wil liever een echte auto rijden......
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:08
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:07 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    TS wil liever een echte auto rijden......
    Ach, ik kan de auto die ik ga leasen niet zelf betalen. Als ik dan de keuze heb om een leuke auto te rijden, dan zal ik het niet nalaten.. Toch?

    Het is stom maar je gaat wel je eigen grenzen verleggen.

    Mijn laatste auto heb ik uit Duitsland geimporteerd.
    Mickey_Blue_Eyesdinsdag 15 januari 2008 @ 22:10
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:59 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Als jij mocht kiezen. Wat zou je dan doen?

    D5 Momentum
    2.4D Summum
    Ik rijd zelf een 2.4Dkinetic met gear tronic. Compleet, niet die lelijke houten inleg
    Die extra pk's zijn natuurlijk leuk, maar of je ze echt nodig hebt weet ik niet. Denk persoonlijk van niet
    Ik heb zelf voor die kinetic gekozen, omdat die voor mij compleet genoeg is.
    Lampjes, aansluitingen, aankleding is gewoon goed en degelijk.
    Enigste waar ik me af en toe aan irriteer is die uitrolhoedenplan die je nooit in 1 keer op z'n plek krijgt, voor de rest zou ik zo weer deze kiezen.
    Hoewel ik de achterkant van het nieuwe model echt extreem lelijk vind, no offense
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 22:11
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:08 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ach, ik kan de auto die ik ga leasen niet zelf betalen. Als ik dan de keuze heb om een leuke auto te rijden, dan zal ik het niet nalaten.. Toch?

    Het is stom maar je gaat wel je eigen grenzen verleggen.

    Mijn laatste auto heb ik uit Duitsland geimporteerd.
    Als je ze wel kon rijden dan zou je je grenzen verleggen naar benenden hoor
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:13
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

    [..]

    Ik rijd zelf een 2.4Dkinetic met gear tronic. Compleet, niet die lelijke houten inleg
    Die extra pk's zijn natuurlijk leuk, maar of je ze echt nodig hebt weet ik niet. Denk persoonlijk van niet
    Ik heb zelf voor die kinetic gekozen, omdat die voor mij compleet genoeg is.
    Lampjes, aansluitingen, aankleding is gewoon goed en degelijk.
    Enigste waar ik me af en toe aan irriteer is die uitrolhoedenplan die je nooit in 1 keer op z'n plek krijgt, voor de rest zou ik zo weer deze kiezen.
    Hoewel ik de achterkant van het nieuwe model echt extreem lelijk vind, no offense
    Ik hou wel van wat luxe.. ha ha ha iedereen die ik spreek vindt de nieuwe kont minder mooi. Ik vind 'm echt veel mooier. Ook met die ledjes.. yum yum

    Ik wil gewoon graag weer xenon
    Tevens wil ik leer en mijn schatje verwarming. Dus ik denk de 2.4D summum mijn voorkeur geniet. Maar die is volgens mij net Euro 5, per maand te duur
    Stefan740dinsdag 15 januari 2008 @ 22:14
    Gewoon de 2.4d, de oude D5 nemen. Mijn ouders en ik hebben hem net over de 250.000km gereden, auto uit 02-'03.

    En dan lekker vinkjes zetten op de optielijst
    JK1982dinsdag 15 januari 2008 @ 22:14
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:40 schreef Rekkie het volgende:
    Overigens zou ik lekker gaan rijden in de auto's!

    Veel beter dan andere om ervaringen vragen
    Dat dacht ik dus ook ja.. Heb je een dergelijk leasebedrag te besteden, volgens profiel is TS zelfstandig ondernemer, en dan ga je hier op een forum vragen wat je moet doen.

    Een Volvo V70 die rijdt als een Amerikaan? Kan me er weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, hoe kom je aan die info TS? Dus bel gewoon dealers in de buurt op en ga als de bliksem rijden in die hokken, dan weet je tenminste waar je over praat. Daarna kun je kijken welke opties overblijven en kun je met de prijs- en accessoirelijst in de hand het totaalpakket gaan vergelijken.
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ik denk dat ik het weekend even de Volvo dealer ga bellen. De A6 ken ik al en ik heb niks aan te merken op de rij eigenschappen van deze auto. Alleen is die bak zoooooo vreselijk kaal.
    De BMW heb ik nog niet in het type Touring gereden. Moet ik nog even proberen
    Is het nou zo behelpen in dat ding dan? Of heb je echt maar nét voldoende budget om een auto in die klasse te rijden, zodat je daarom de meest kale uitvoering moet nemen met de meest lichte motor? Eventueel kun je ook voor een benzine-uitvoering gaan, dat scheelt waarschijnlijk in de aanschafprijs. Daarvoor in de plaats kun je wellicht een luxere uitrusting kiezen.

    Ps: neem liever de 2,7 of 3,0 TDI ipv de 2,5. Die schijnen goedkoper te zijn in onderhoud
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:15
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef Stefan740 het volgende:
    Gewoon de 2.4d, de oude D5 nemen. Mijn ouders en ik hebben hem net over de 250.000km gereden, auto uit 02-'03.

    En dan lekker vinkjes zetten op de optielijst
    Ik ga per definitie niet in een oud model rijden
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 22:15
    Wat ik niet begrijp is.... als je zelfstandig ondernemer bent.... waarom ben je dan gebonden aan bovenstaande?

    Tenzij die info niet meer juist is?
    XLdinsdag 15 januari 2008 @ 22:15
    De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt. De BMW wil je full options... dus in de drie serie. De drie touring met dikke diesel is onwijs vet, maar heeft net zo weinig ruimte als de sedan. De Volvo V70 is mooi, maar niet half zo mooi als en bij mijn leasemaatschappij minder voordelig dan de veel gavere nieuwe Volvo XC70.

    Tadaa, keuze gemaakt. Geen dank.

    Skoda, Peugot, Volkswagen is alleen leuk als je op lage bijtelling kickt.
    Rekkiedinsdag 15 januari 2008 @ 22:17
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef XL het volgende:
    De Audi wil je niet dood in gevonden worden.
    Nee inderdaad......... liever levend!!!!!!!1
    En als het kan zo snel mogelijk


    Maar goed dat je het zo uitgebreid onderbouwt
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:19
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef JK1982 het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik dus ook ja.. Heb je een dergelijk leasebedrag te besteden, volgens profiel is TS zelfstandig ondernemer, en dan ga je hier op een forum vragen wat je moet doen.

    Een Volvo V70 die rijdt als een Amerikaan? Kan me er weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, hoe kom je aan die info TS? Dus bel gewoon dealers in de buurt op en ga als de bliksem rijden in die hokken, dan weet je tenminste waar je over praat. Daarna kun je kijken welke opties overblijven en kun je met de prijs- en accessoirelijst in de hand het totaalpakket gaan vergelijken.
    [..]

    Is het nou zo behelpen in dat ding dan? Of heb je echt maar nét voldoende budget om een auto in die klasse te rijden, zodat je daarom de meest kale uitvoering moet nemen met de meest lichte motor? Eventueel kun je ook voor een benzine-uitvoering gaan, dat scheelt waarschijnlijk in de aanschafprijs. Daarvoor in de plaats kun je wellicht een luxere uitrusting kiezen.

    Ps: neem liever de 2,7 of 3,0 TDI ipv de 2,5. Die schijnen goedkoper te zijn in onderhoud
    Ehm, ik was zelfstanding ondernemer. Ik werk nu al een aantal jaar bij een Amerikaanse organisatie.
    En ja, het budget is zo weinig dat ik maar net genoeg geld heb voor een kale 5 of A6.
    Het bedrag is Euro 1290,- per maand incl brandstof
    35k per jaar en een contract van 4 jaar

    benzine is leuk voor de bijtelling, maar dan kan je echt geen 6-cilinder rijden kan ik je melden.
    Hoe kom je nou aan een 2.5 Tdi. Volgens mij heeft de A4 alleen een 2.7 en een 3.0 Tdi als 6 cilinders
    draaijerdinsdag 15 januari 2008 @ 22:21
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef XL het volgende:
    De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt. De BMW wil je full options... dus in de drie serie. De drie touring met dikke diesel is onwijs vet, maar heeft net zo weinig ruimte als de sedan. De Volvo V70 is mooi, maar niet half zo mooi als en bij mijn leasemaatschappij minder voordelig dan de veel gavere nieuwe Volvo XC70.

    Tadaa, keuze gemaakt. Geen dank.

    Skoda, Peugot, Volkswagen is alleen leuk als je op lage bijtelling kickt.
    Audi vind ik een nette bak. BMW is na 4 jaar odinair en heeft altijd aparte lui achter het wiel en een Volvo is burgelijk.. Zo -> alle voor oordelen voorbij en klaar..
    XC70 is helaas te duur. Vind het best een aardige bak, maar het evenwichtspunt is te hoog
    XLdinsdag 15 januari 2008 @ 22:24
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Audi vind ik een nette bak. BMW is na 4 jaar odinair en heeft altijd aparte lui achter het wiel en een Volvo is burgelijk.. Zo -> alle voor oordelen voorbij en klaar..
    XC70 is helaas te duur. Vind het best een aardige bak, maar het evenwichtspunt is te hoog
    Als je uit een Audi komt rijdt een Volvo als een traktor. Dat is waar. BMW is pas na 8 jaar ordinair. De eerste periode na lease is hij nog steeds te duur als 'turkenbak'. Dat die BMW's er nog enigzins jong uitzien was gewoon het goede design destijds.
    Mickey_Blue_Eyesdinsdag 15 januari 2008 @ 22:28
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:13 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ik hou wel van wat luxe.. ha ha ha iedereen die ik spreek vindt de nieuwe kont minder mooi. Ik vind 'm echt veel mooier. Ook met die ledjes.. yum yum

    Ik wil gewoon graag weer xenon
    Tevens wil ik leer en mijn schatje verwarming. Dus ik denk de 2.4D summum mijn voorkeur geniet. Maar die is volgens mij net Euro 5, per maand te duur
    Xenon had ik er ook graag opgehad inderdaad
    Maar leer en stoelverwarming zit in deze ook

    En ja een volvo burgerlijk, wordt gezegd inderdaad. Misschien heb ik daardoor de dakrails eraf gelaten en dat gave spoilertje achterop laten zetten

    Maargoed na deze week gaat hij over na me pa . Heb hem een jaartje gereden omdat die van hem er pas nu uitging. Dus ik mocht weer iets anders uitkiezen
    JK1982dinsdag 15 januari 2008 @ 23:46
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:19 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ehm, ik was zelfstanding ondernemer. Ik werk nu al een aantal jaar bij een Amerikaanse organisatie.
    En ja, het budget is zo weinig dat ik maar net genoeg geld heb voor een kale 5 of A6.
    Het bedrag is Euro 1290,- per maand incl brandstof
    35k per jaar en een contract van 4 jaar

    benzine is leuk voor de bijtelling, maar dan kan je echt geen 6-cilinder rijden kan ik je melden.
    Hoe kom je nou aan een 2.5 Tdi. Volgens mij heeft de A4 alleen een 2.7 en een 3.0 Tdi als 6 cilinders
    Ok, duidelijk!

    Maargoed, die 2,5 is er dus zelfs al uit. Kan je daar namelijk hele verhalen over vertellen, afkomstig van een medewerker van een Audi-dealer..

    Zou persoonlijk dan denk ik ook voor een dikke A4 gaan ipv een kale A6.
    draaijerzaterdag 19 januari 2008 @ 14:51
    Hmm, vandaag heb ik proefgereden in de Nieuwe Audi A4 2.7 TDi met automaat.. Dat is toch eigenlijk wel een vreselijk lekkere bak. Xenon, leer, navi, achteruit rij camera etc.. Echt helemaal klaar.
    Ik heb een klein uurtje in gereden, maar ik moet zeggen die rijdt eigenlijk heeeeeel erg lekker. Het geluid van de 6-cilinder is erg mooi. Hij is stiller dan mijn vorige A4 benzine..

    Bevalt er goed, maar ik moet nog even wennen aan de afmetingen. Ik had de V70 als voorkeur in mijn hoofd.. Hmm nu nog maar even de V70 proberen
    floris.exezaterdag 19 januari 2008 @ 22:43
    Ik zou voor de Volvo gaan of de Audi gaan.
    XLzaterdag 19 januari 2008 @ 23:12
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 14:51 schreef draaijer het volgende:
    Hmm, vandaag heb ik proefgereden in de Nieuwe Audi A4 2.7 TDi met automaat.. Dat is toch eigenlijk wel een vreselijk lekkere bak. Xenon, leer, navi, achteruit rij camera etc.. Echt helemaal klaar.
    Ik heb een klein uurtje in gereden, maar ik moet zeggen die rijdt eigenlijk heeeeeel erg lekker. Het geluid van de 6-cilinder is erg mooi. Hij is stiller dan mijn vorige A4 benzine..

    Bevalt er goed, maar ik moet nog even wennen aan de afmetingen. Ik had de V70 als voorkeur in mijn hoofd.. Hmm nu nog maar even de V70 proberen
    Als je bijstelt naar een klasse lager moet je natuurlijk wel de uitgeruste BMW 3 een kans geven tegen je geliefde Audi.
    M5zaterdag 19 januari 2008 @ 23:21
    De nieuwe A4 (bijvoorkeur 6 cilinder diesel) of de V70 D5, als benzine ook mag een V70 3.2.
    giaszondag 20 januari 2008 @ 01:36
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef XL het volgende:
    De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt.
    Wat is er mis met audi dan? als ik vrij mocht kiezen uit deze 3 merken nam ik zeker de audi.

    Maar als ik op gezin zou kijken zou ik gaan voor de volvo. Nummer 1 in veiligheid.
    Mikkiezondag 20 januari 2008 @ 02:00
    Een A6 2.0 TDI Pro-Line is toch niet slecht aangekleed?

    Daarnaast is de nieuwe A4 natuurlijk wel supergaaf. En mocht dat niet doorgaan, voor de Volvo gaan.
    Dizzeezondag 20 januari 2008 @ 02:28
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef floris.exe het volgende:
    Ik zou voor de Volvo gaan of de Audi gaan.
    same here.
    Oosthoekzondag 20 januari 2008 @ 03:59
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:41 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Iedereen heeft al een Passat.. Dat is voor mij nog een reden om het niet te doen
    Tsja, gewoon een Saab kopen dus
    draaijerzondag 20 januari 2008 @ 07:41
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 03:59 schreef Oosthoek het volgende:

    [..]

    Tsja, gewoon een Saab kopen dus
    Ha ha, een Saab heb ik gehad. Maar sinds het moment dat het een halve Opel is, ben ik er klaar mee
    draaijerzondag 20 januari 2008 @ 07:43
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 23:12 schreef XL het volgende:

    [..]

    Als je bijstelt naar een klasse lager moet je natuurlijk wel de uitgeruste BMW 3 een kans geven tegen je geliefde Audi.
    Een collega van mij heeft de 325D touring. Wij zijn hier met z'n 2en mee naar Frankfurt gereden naar de IAA. Ik moet zeggen de motor is echt FANTASTISCH. Alleen is de BMW in de kofferbak echt niet om aan te zien. Door de achterwiel aandrijving is die zoo klein

    Gezien het model ook alweer een paar jaar meedraait, wil ik geen BMW. Dat geldt dus eingelijk ook voor de 5er
    draaijerzondag 20 januari 2008 @ 07:44
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 02:00 schreef Mikkie het volgende:
    Een A6 2.0 TDI Pro-Line is toch niet slecht aangekleed?

    Daarnaast is de nieuwe A4 natuurlijk wel supergaaf. En mocht dat niet doorgaan, voor de Volvo gaan.
    Klopt, maar de Pro-Line past er niet in. Ik weet het, ik weet het.. De A6 Avant kan er maar net in.
    XLzondag 20 januari 2008 @ 09:14
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 01:36 schreef gias het volgende:

    [..]

    Wat is er mis met audi dan? als ik vrij mocht kiezen uit deze 3 merken nam ik zeker de audi.

    Maar als ik op gezin zou kijken zou ik gaan voor de volvo. Nummer 1 in veiligheid.
    Audi mist emotie in zijn rijgedrag. Het is gewoon een dure opel. Het summum van gemiddeld. De berijders van audi's zijn de leasers die niet om auto's geven. Die nemen de audi omdat hij op dit moment hip is. Dat krijgt audi voor elkaar met het goede design, maar dat is ook het enige dat ze bij audi goed doen.
    Hyperdudezondag 20 januari 2008 @ 09:45
    Ga nou eens rijden met die 520. Ik vraag mij (ook)af of die motor geschikt is; de 520d is echter maar 70 KG zwaarder dan een 320d; dus dat scheelt niet zoveel. Alhoewel je natuurlijk eigenlijk een 6 cylinder wilt.

    En Turkenbak wel/niet. Eerst was Mercedes een Turkenbak, toen BMW, en nu/binnen een paar jaar Audi.
    Kennelijk hebben Turken meer verstand van auto's dan de gemiddelde Nederlander.
    Vreemd trouwens dat je wel Volvo en geen Ford kunt leasen; Dikke Mondeo als leasewagen is helemaal nog niet zo gek.
    Rekkiezondag 20 januari 2008 @ 13:24
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 09:14 schreef XL het volgende:

    [..]

    Audi mist emotie in zijn rijgedrag. Het is gewoon een dure opel. Het summum van gemiddeld. De berijders van audi's zijn de leasers die niet om auto's geven. Die nemen de audi omdat hij op dit moment hip is. Dat krijgt audi voor elkaar met het goede design, maar dat is ook het enige dat ze bij audi goed doen.
    Ach gelukkig is dat maar een bescheiden mening en vind een ervaart een ieder dat weer anders.
    Zo vind ik dat hetzelfde van BMW en mis ik daar elke vorm van emotie en kan het merk mij dan ook niet in de verste verte bekoren.

    Zo heeft een ieder wel zijn voors en tegens op bepaalde merken.
    XLzondag 20 januari 2008 @ 15:42
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 13:24 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Ach gelukkig is dat maar een bescheiden mening en vind een ervaart een ieder dat weer anders.
    Zo vind ik dat hetzelfde van BMW en mis ik daar elke vorm van emotie en kan het merk mij dan ook niet in de verste verte bekoren.

    Zo heeft een ieder wel zijn voors en tegens op bepaalde merken.
    Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat een BMW-motor veel lomper is dan een audi. Bovendien maakt die achterwielaandrijving je auto onmiskenbaar een stuk meer een rijdersauto dan de voorwielaangedreven auto's. De quattro's van Audi zijn dan wel weer alleraardigst in rijgedrag. In BMW's met x-Drive heb ik nog niet gereden.
    Rekkiezondag 20 januari 2008 @ 15:44
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 15:42 schreef XL het volgende:

    [..]

    Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat een BMW-motor veel lomper is dan een audi. Bovendien maakt die achterwielaandrijving je auto onmiskenbaar een stuk meer een rijdersauto dan de voorwielaangedreven auto's. De quattro's van Audi zijn dan wel weer alleraardigst in rijgedrag. In BMW's met x-Drive heb ik nog niet gereden.
    Niet ontkennen, wel verafschuwen. Ik vind het helemaal niks.
    En daarom vind een topic als deze ook niet veel toegevoegde waarde voor het maken van een keus voor een auto
    Mikkiemaandag 21 januari 2008 @ 01:20
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
    Dikke Mondeo als leasewagen is helemaal nog niet zo gek.
    Dat dacht ik ook al, erg mooie kar en daar kun je voor de leaseprijs van TS een volgehangen topversie station van kopen...

    Alleen is het wellicht wel een doorsnee bak waar over een tijdje half goed vertegenwoordigend Nederland in rond rijdt...
    joeltjemaandag 21 januari 2008 @ 10:14
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:35 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Passat vind ik echt een vreselijke bak.
    Kaal en foei lelijk van binnen en hij zit voor geen meter. Je zit super hoog en met 4 personen in Duitsland over de snelweg is het een zwalk bak blegh.

    A4 vind ik wel mooi. Xenon met ledjes en een 6-cilinder.. Maar is wel een heel stuk kleiner dan de V70
    En die rijd ik, en past makkelijk met twee koters. Voor die twee vakanties per jaar, neem ik de box op het dak wel...

    Mooie S-line, en knallen, of wachten op de nieuwe (dus toch maar even niet bestellen...) Ik zou het wel weten, de nieuwe A4 Avant 3.0 TDI
    ManInLovemaandag 21 januari 2008 @ 17:13
    Als je vnl in Nederland rijdt, is de 2.0 TDi ook een optie. Je kunt de 140pk versie zelfs met behoud van garantie laten chiptunen tot 170 pk...
    draaijermaandag 21 januari 2008 @ 19:54
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 17:13 schreef ManInLove het volgende:
    Als je vnl in Nederland rijdt, is de 2.0 TDi ook een optie. Je kunt de 140pk versie zelfs met behoud van garantie laten chiptunen tot 170 pk...
    Klopt, maar de 2.7 kan je van 190 naar 220 pk chjppen
    draaijermaandag 21 januari 2008 @ 20:05
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 01:20 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik ook al, erg mooie kar en daar kun je voor de leaseprijs van TS een volgehangen topversie station van kopen...

    Alleen is het wellicht wel een doorsnee bak waar over een tijdje half goed vertegenwoordigend Nederland in rond rijdt...
    Deze Mondeo is idd een mooie bak, maar het blijft een Ford. Dus
    joeltjedinsdag 22 januari 2008 @ 10:35
    eensch. Ford... hmm....
    Hyperdudedinsdag 22 januari 2008 @ 17:54
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 20:05 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Deze Mondeo is idd een mooie bak, maar het blijft een Ford. Dus
    Hoe zit dat eigenlijk?
    Hebben Volvo V70 en Ford Mondeo dezelfde motoren en onderstel?
    Als ik op carbase kijk lijkt het wel verrekte veel op elkaar; iig. de motoren.
    draaijerdinsdag 22 januari 2008 @ 20:07
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 17:54 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]

    Hoe zit dat eigenlijk?
    Hebben Volvo V70 en Ford Mondeo dezelfde motoren en onderstel?
    Als ik op carbase kijk lijkt het wel verrekte veel op elkaar; iig. de motoren.
    De 5 cilinder turbo in de ford is idd van Volvo, maar dat maakt van een Ford nog geen Volvo.
    Ik vind een Ford toch een aantal treden lager staan.
    Hyperdudedinsdag 22 januari 2008 @ 20:14
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    De 5 cilinder turbo in de ford is idd van Volvo, maar dat maakt van een Ford nog geen Volvo.
    Ik vind een Ford toch een aantal treden lager staan.
    Mag ook wel. ¤35K ipv. ¤45K is idd. een paar treden lager.
    Die Mondeo is, denk ik, geen slechte tweedehands particuliere koop over een paar jaar.
    draaijerdinsdag 22 januari 2008 @ 20:24
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:14 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]

    Mag ook wel. ¤35K ipv. ¤45K is idd. een paar treden lager.
    Die Mondeo is, denk ik, geen slechte tweedehands particuliere koop over een paar jaar.
    Ben ik helemaal met je eens.. Prima familie bak.. Ziet er goed uit, maar ik ben een proleet in hart en nieren en dus kan ik gewoon niet in een Ford gaan rijden ha ha ha
    Hyperdudedinsdag 22 januari 2008 @ 20:29
    Ga nou eens een 520 rijden man.
    Dan heb je ze allemaal gehad, toch?
    Op deze manier schiet het echt niet op met dit topic.
    PeeJay1980dinsdag 22 januari 2008 @ 20:30
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:24 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ben ik helemaal met je eens.. Prima familie bak.. Ziet er goed uit, maar ik ben een proleet in hart en nieren en dus kan ik gewoon niet in een Ford gaan rijden ha ha ha
    Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.
    Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk
    Rekkiedinsdag 22 januari 2008 @ 20:42
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef PeeJay1980 het volgende:

    [..]

    Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.
    Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk
    Indeed
    Sloperdinsdag 22 januari 2008 @ 20:47
    Nieuwe A4 2.7TDI met wat meuk(sowieso quattro met dat koppel) erop, niet meer over nadenken Kan ja altijd nog een lekkere chip erin laten zetten
    draaijerdinsdag 22 januari 2008 @ 20:51
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef PeeJay1980 het volgende:

    [..]

    Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.
    Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk
    True true, mede het bovengenoemde overweeg ik ook om die beide auto's NIET te kiezen.
    De Volvo V70 is nagenoeg helemaal compleet. Leer, elek. stoelen, parkeersensoren bla bla bla

    De A4 2.7 Tdi, kan met een Pro Line pakket.. Dus Xenon en nog wat gadgets.

    Mij hoor je niet klagen hoor.
    draaijerdinsdag 22 januari 2008 @ 20:52
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef Sloper het volgende:
    Nieuwe A4 2.7TDI met wat meuk(sowieso quattro met dat koppel) erop, niet meer over nadenken Kan ja altijd nog een lekkere chip erin laten zetten
    Chip mag niet, maar wat niet mag is wel heel erg leuk.
    De D5 gaat naar 226 PK en de 2.7.& TDi naar ca. 230 PK
    draaijerdinsdag 22 januari 2008 @ 20:55
    Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leer Dan hebben we nog ca. Euro 35 per maand over
    PeeJay1980dinsdag 22 januari 2008 @ 22:17
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:51 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    True true, mede het bovengenoemde overweeg ik ook om die beide auto's NIET te kiezen.
    De Volvo V70 is nagenoeg helemaal compleet. Leer, elek. stoelen, parkeersensoren bla bla bla

    De A4 2.7 Tdi, kan met een Pro Line pakket.. Dus Xenon en nog wat gadgets.

    Mij hoor je niet klagen hoor.
    Als het tussen die 2 zou gaan, zou ik waarschijnlijk voor de V70 gaan. Die heb ik gevoelsmatig hoger in rang staan (qua status enzo dan).

    Veel plezier met uitzoeken!
    Ik hoop deze zomer hetzelfde plezier te mogen beleven (iets andere prijsklasse, maartoch )
    benenjerryijswoensdag 23 januari 2008 @ 00:21
    Ik heb zelf een A5 diesel besteld dus ik zou zeggen ga voor de A4
    Repeatwoensdag 23 januari 2008 @ 01:57
    Een kale auto is niks. Armoede, zo'n grote dure auto rijden maar dan zonder opties. Vroeger had je daarvoor bv de 5-serie wieldop edition.

    En zo'n D5 is een geweldige motor, als je dan veel opties hebt in een mooie gloednieuwe auto zou dat voor mij een makkelijke keuze zijn
    Sloperwoensdag 23 januari 2008 @ 10:03
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:55 schreef draaijer het volgende:
    Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leer Dan hebben we nog ca. Euro 35 per maand over
    Ik heb een tijdje in een A6 2.7TDI, zonder quattro gereden. En die kwam eigenlijk echt tractie tekort. Het TC-lampje draaide echt overuren als je een beetje rap optrok of door de bocht ging. Kan je niet ipv leer, de quattro nemen?
    Sloperwoensdag 23 januari 2008 @ 10:10
    overigens is een 2.0TDI 170pk quattro ook niet behelpen hoor....
    joeltjewoensdag 23 januari 2008 @ 11:34
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:55 schreef draaijer het volgende:
    Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leer Dan hebben we nog ca. Euro 35 per maand over
    Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te maken

    Ben je d'r nou uit dan?
    MikeyManwoensdag 23 januari 2008 @ 12:12
    Zou zelf voor de Volvo gaan...
    Zo vol als mogelijk hangen met opties...

    Misschien zelfs een iets tammere motor erin...

    [ Bericht 21% gewijzigd door MikeyMan op 23-01-2008 12:23:49 ]
    joeltjewoensdag 23 januari 2008 @ 14:04
    Volvo is zo groot...

    Ik heb hiervoor de V70 gereden, en moet eerlijk bekennen dat buiten een verhuizing, die ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb echt plenty aan de avant A4, ook met een drie weken durende vakantie met de auto. Da's 1 keer per jaar, en dan gooi ik er een ski-box op. De 1 -weekse wintersport met drie vrienden gaat allemaal in de wagen. (en da's altijd leuk door duitsland )
    -Muse-woensdag 23 januari 2008 @ 14:06
    Duidelijk. Volvo.
    M5woensdag 23 januari 2008 @ 16:13
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 10:10 schreef Sloper het volgende:
    overigens is een 2.0TDI 170pk quattro ook niet behelpen hoor....
    Die is er (nog) niet voor de nieuwe A4.
    Sloperwoensdag 23 januari 2008 @ 16:26
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 16:13 schreef M5 het volgende:

    [..]

    Die is er (nog) niet voor de nieuwe A4.
    De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
    M5woensdag 23 januari 2008 @ 16:34
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 16:26 schreef Sloper het volgende:

    [..]

    De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
    Geen 170 pk 2.0 TDI, en dus ook niet i.cm. quattro

    Huidige diesels voor de A4:

    - 2.0 TDI 143 pk (Common-Rail)
    - 2.7 TDI
    - 3.0 TDI quattro

    Andere opties zijn er voorlopig niet.
    Repeatwoensdag 23 januari 2008 @ 17:22
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:04 schreef joeltje het volgende:
    Volvo is zo groot...

    Ik heb hiervoor de V70 gereden, en moet eerlijk bekennen dat buiten een verhuizing, die ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb echt plenty aan de avant A4, ook met een drie weken durende vakantie met de auto. Da's 1 keer per jaar, en dan gooi ik er een ski-box op. De 1 -weekse wintersport met drie vrienden gaat allemaal in de wagen. (en da's altijd leuk door duitsland [afbeelding] )
    4 man in een A4 is nooit leuk. Misschien dat de station anders is, maar ik neem aan dat hier niet meer beenruimte inzit...
    draaijerwoensdag 23 januari 2008 @ 18:54
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 16:26 schreef Sloper het volgende:

    [..]

    De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
    Geen van beide is er nog.
    Momenteel is er nog geen quattro te leveren. De station zelfs pas over een half jaar
    draaijerwoensdag 23 januari 2008 @ 18:55
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 11:34 schreef joeltje het volgende:

    [..]

    Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te maken

    Ben je d'r nou uit dan?
    ik moet nog even rijden in de Volvo en voor het idee in de kale 5
    draaijerzaterdag 26 januari 2008 @ 11:05
    Vanmiddag even kijken of ik tijd vrij kan maken voor een testdrive in de V70... Ik heb er zin in
    Repeatzaterdag 26 januari 2008 @ 15:48
    Je moet gewoon een dag met die auto's gaan rijden, doordeweeks ofzo of in het weekend een uitje met de familie. Krijg je tenminste een realistische indruk over hoe hij rijdt in dagelijks verkeer ipv een stukje rijden en dan geforceerd zwakke en sterke punten zoeken.
    draaijerzaterdag 26 januari 2008 @ 17:59
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 15:48 schreef Repeat het volgende:
    Je moet gewoon een dag met die auto's gaan rijden, doordeweeks ofzo of in het weekend een uitje met de familie. Krijg je tenminste een realistische indruk over hoe hij rijdt in dagelijks verkeer ipv een stukje rijden en dan geforceerd zwakke en sterke punten zoeken.
    Daar heb je gelijk in. Dat zei de Volvo dealer ook al. Ik heb overigens geen tijd gevonden vandaag. Ik denk dat ik je raad maar eens ga opvolgen
    Tha_wreckazaterdag 26 januari 2008 @ 21:05
    Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
    j3rzaterdag 26 januari 2008 @ 22:31
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
    Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
    Hoe zit dit eigenlijk?
    De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
    Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?

    Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.

    Klopt dat?
    draaijerzaterdag 26 januari 2008 @ 22:33
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 22:31 schreef j3r het volgende:

    [..]

    Hoe zit dit eigenlijk?
    De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
    Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?

    Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.

    Klopt dat?
    Je betaald de bijtelling over de aankoop waarde
    draaijerzaterdag 26 januari 2008 @ 22:34
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
    Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
    Het verschil wat je omschrijft vind ik echt te groot. Dat moet ik eerst zien voordat ik het kan geloven.
    Maar dan zou ik het alsnog niet doen. Je hebt dus nu het oude model. Dat wil ik dus niet
    Paladijnzaterdag 26 januari 2008 @ 22:52
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 22:33 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Je betaald de bijtelling over de aankoop waarde
    Dat is dus niet het geval.
    Mijn leasebak (Honda Accord sport, eigenlijk alleen Xenon en trekhaak oogden nuttig als extra optie) heb ik besteld zonder opties, maar door langere levertijd van 3+ maanden kwam de dealer aanzetten met eenzelfde auto met xenon-verlichting. Deze kreeg ik er gratis bij, maar de waarde waarop de bijtelling berekend wordt is wel met 1.100 euro verhoogd. Qua afdracht aan leasekosten kost me dat geen 1100/48 per maand extra, maar qua bijtelling dus wel.

    Het 13k gratis opties neem ik met een korreltje zout overigens
    draaijerzondag 27 januari 2008 @ 09:00
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 22:52 schreef Paladijn het volgende:

    [..]

    Dat is dus niet het geval.
    Mijn leasebak (Honda Accord sport, eigenlijk alleen Xenon en trekhaak oogden nuttig als extra optie) heb ik besteld zonder opties, maar door langere levertijd van 3+ maanden kwam de dealer aanzetten met eenzelfde auto met xenon-verlichting. Deze kreeg ik er gratis bij, maar de waarde waarop de bijtelling berekend wordt is wel met 1.100 euro verhoogd. Qua afdracht aan leasekosten kost me dat geen 1100/48 per maand extra, maar qua bijtelling dus wel.

    Het 13k gratis opties neem ik met een korreltje zout overigens
    dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
    Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
    en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
    XLzondag 27 januari 2008 @ 09:16
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
    Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
    en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
    Je krijgt korting op je leaseprijs, maar echt niet op je bijtelling hoor. Daar is de site van de belastingdienst heel duidelijk in. CATALOGUSwaarde.
    Paladijnzondag 27 januari 2008 @ 14:07
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
    Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
    en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
    Sportief genoeg van de dealer - ik heb zelfs 15 euro/maand korting gekregen op mijn leasebedrag omdat er tegen de 'centrale' prijs bij ze ingekocht is, bovendien is de berekening aangepast door de leasemaatschappij en dus niet door de dealer.

    Er is echter wel een verschil tussen fabrieks-af opties en opties die door de garage (al dan niet met korting/gratis) ingebouwd zijn. Zo betaal ik niets extra voor het navigatiesysteem wat door de dealer is ingebouwd, maar als ik voor de in het dashboard ingebouwde fabrieks optie had gekozen was ik zo'n 4-5k duurder uitgekomen. Bij het onderscheid tussen die twee had ik gisteravond even niet stligestaan.
    invinezondag 27 januari 2008 @ 15:03
    En de nieuwe renault laguna? Je moet er van houden maar het is een zeer nette wagen, genoeg ruimte etc. Maar ik weet niet dit merk in je lijstje staat!
    Verder zou ik dan voor die volvo d70 gaan met een D5 mooie wagen, ruimte, veiligheid (ook handig voor je kind(eren)) en ziet er netjes uit.
    draaijerzaterdag 16 februari 2008 @ 12:10
    Hmm, jongens ik heb een nieuw alternatief gevonden. Ik zit te denken aan een wat kale 330D touring. Klein maar wel erg snel.

    Deze maand gaat de kogel door de kerk.. De V70 gaat afvallen omdat ik niet de exacte samenstelling kan rijden

    Het geluid is zooooo goed..

    500 Nm met 231pk diesel lekkerrrrrrrrr

    Ik kan nu een aanbieding rijden en niet 4 jaar, maar ik zit er slechts 3 jaar aan vast. Dus misschien wel de moeite waard

    [ Bericht 22% gewijzigd door draaijer op 16-02-2008 12:19:49 ]
    Hyperdudezaterdag 16 februari 2008 @ 12:25
    330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
    Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
    Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
    draaijerzaterdag 16 februari 2008 @ 12:32
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
    330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
    Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
    Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
    Ha ha, nee ik laat toch ALTIJD de type aanduiding verwijderen. Kenners de het willen weten, weten het toch wel. Die kunnen alleen nog twijfelen tussen de 325d en de 330d Maakt mij niks uit
    Ik heb de 5 serie niet gereden. Ik vind de A6 ook al niet bij me passen. Ze zijn te groot. Het voelt alsod het de auto van je vader is. Ik ben 31 en zo'n ding komt er later wel. Dan kan ik misschien ook een beetje fatsoenlijke motor nemen.
    draaijerzaterdag 16 februari 2008 @ 12:33
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
    330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
    Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
    Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
    De 520D kan ik alleen in de corporate uitvoering rijden. Dus kaal en geknepen
    Hyperdudezaterdag 16 februari 2008 @ 12:41
    330D doe je iig. niet verkeerd mee.
    Koploperkopperzaterdag 16 februari 2008 @ 12:42
    Ik zou voor de Volvo gaan, de rest betaal je denk ik teveel voor de naam.
    fathankzaterdag 16 februari 2008 @ 18:09
    500 nm...je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je caravan niet kan trekken
    draaijerzaterdag 16 februari 2008 @ 18:19
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef fathank het volgende:
    500 nm...je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je caravan niet kan trekken
    ha ha heb ik niet..
    Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de achterwiel aandrijving dit geweld op de weg zal houden. Een auto met 200+ pk op de voorwielen vind ik niks
    invinezaterdag 16 februari 2008 @ 19:28
    330d is een mooie auto, je gaat voor touring ofniet? Wat voor opties neem je erop dan zo'n 330d lijkt mij in ieder geval heerlijk rijden!
    draaijerzondag 17 februari 2008 @ 09:57
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:28 schreef invine het volgende:
    330d is een mooie auto, je gaat voor touring ofniet? Wat voor opties neem je erop dan zo'n 330d lijkt mij in ieder geval heerlijk rijden!
    Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen

    Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel
    Rekkiezondag 17 februari 2008 @ 10:34
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 09:57 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen

    Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel
    Jammer van deze keuze imo, zoveel moois te krijgen en dan voor de kleine BMW gaan.

    Nou ja als jij er maar blij mee bent!
    superchargerzondag 17 februari 2008 @ 11:00
    Sportieve keuze!

    Neem echter alsjeblieft geen automaat!
    Koploperkopperzondag 17 februari 2008 @ 11:06
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:00 schreef supercharger het volgende:
    Sportieve keuze!

    Neem echter alsjeblieft geen automaat!
    Die BMW automaat schijnt sowieso niet zo goed te werken in stadsverkeer dacht ik.
    draaijerzondag 17 februari 2008 @ 11:11
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 10:34 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Jammer van deze keuze imo, zoveel moois te krijgen en dan voor de kleine BMW gaan.

    Nou ja als jij er maar blij mee bent!
    Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.
    Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch?
    draaijerzondag 17 februari 2008 @ 11:11
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:00 schreef supercharger het volgende:
    Sportieve keuze!

    Neem echter alsjeblieft geen automaat!
    Ik neem de 6-bak handschakel.. Lekker roeren in de bak
    Domaizondag 17 februari 2008 @ 11:36
    Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg .

    Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc.

    Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt.

    Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken.

    Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven!

    (oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is! )
    joeltjezondag 17 februari 2008 @ 11:59
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:11 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.
    Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch?
    als je dan 6 cilinders wilt, ga dan voor de A4 3.0TDI... 233 pk, 450 nm, en met een kleine aanpassing 245 pk, met 530 Nm ...

    En ja, die rijd ik, en ja, ik vond hem veul fijner dan de drie.... puur op ruimte, afwerking, en afgifte van het motorvermogen. Oh, en de 4wd
    Oosthoekzondag 17 februari 2008 @ 14:48
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Domai het volgende:
    Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg .

    Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc.

    Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt.

    Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken.

    Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven!

    (oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is! )
    Wie heeft deze lowlife hier eigenlijk uitgenodigd?

    OT: mooie kar!
    draaijerzondag 17 februari 2008 @ 16:37
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Domai het volgende:
    Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg .

    Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc.

    Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt.

    Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken.

    Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven!

    (oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is! )
    Ha ha ha, wat heerlijk. Wat kan jij jezelf tegenspreken. Lees mijn signature.. Ik sluit me bij je aan puber..

    Jij gebruikt het afschieten van een ander om het zo voor jezelf goed te praten dat je nog helemaal niks bereikt hebt in het leven. Waarschijnlijk geef je daar dan ook anderen de schuld van.. Chapeau and have fun
    draaijerzondag 17 februari 2008 @ 16:39
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:59 schreef joeltje het volgende:

    [..]

    als je dan 6 cilinders wilt, ga dan voor de A4 3.0TDI... 233 pk, 450 nm, en met een kleine aanpassing 245 pk, met 530 Nm ...

    En ja, die rijd ik, en ja, ik vond hem veul fijner dan de drie.... puur op ruimte, afwerking, en afgifte van het motorvermogen. Oh, en de 4wd
    Dat ben ik helemaal met je eens. De nieuwe A4 vind ik veeeeeeeeeeeel mooier. Ik ben ook meer een Audi dan een BMW rijder, echter kan ik nu met mazzel en geluk de dikke 3 rijden. Die past normaal niet in mijn categorie en is nu een aanbieding.. Vandaar de keuze..

    de 3 heeft 230 pk en 490 NM en helaas 2 wiel aangedreven. Maar goed. Wel de juiste wielen
    Rekkiezondag 17 februari 2008 @ 17:00
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:11 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.
    Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch?
    Maar een A4 station met een 3.0l diesel is imo wel veel spannender.....
    tevebezondag 17 februari 2008 @ 17:49
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 09:57 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen

    Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel
    Mooie bak! 330D zal inderdaad lekker snel zijn.
    XLzondag 17 februari 2008 @ 21:41
    Verstandig. Gewoon voor BMW.
    Sloperzondag 17 februari 2008 @ 22:01
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:19 schreef draaijer het volgende:
    Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de achterwiel aandrijving dit geweld op de weg zal houden. Een auto met 200+ pk op de voorwielen vind ik niks
    Maak je daar maar geen zorgen over
    Brammetjewoensdag 20 februari 2008 @ 12:24
    Als ik jou was zou ik gewoon bij Audi blijven:


    A4-pakezel flink gegroeid

    Het meest opvallende cijfer is toch wel de lengte: met z’n 4,70 meter is de A4 Avant precies 12 centimeter gegroeid ten opzichte van het uitgaande model. Hierdoor heeft de auto volgens Audi de grootste bagageruimte uit z’n klasse. De inhoud bedraagt 490 liter of met neergeklapte achterbank 1430 liter.

    Er zijn ook twee dieselopties: ten eerste een 2,0-liter viercilinder met 143 pk. Deze is goed voor een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 9,7 seconden en een topsnelheid van 208 kilometer per uur. De topdiesel is een 3,0-liter zescilinder met 240 pk. Deze sprint in 6,3 seconden naar de honderd. Iets later volgt er een 170 pk sterke 2,0-liter TDI. Die is goed voor een topsnelheid van 222 kilometer per uur en een stoplichtsprint in 8,6 seconden.





    De verkoop van de A4 Avant start vlak na de Autosalon van Genève (4 maart).


    Dit wordt jou nieuw auto!!! Een volvo kan hier nooit aan tippen!
    fathankwoensdag 20 februari 2008 @ 12:28
    Wat een geile bak
    Rekkiewoensdag 20 februari 2008 @ 12:38
    Audi
    matthendrikswoensdag 20 februari 2008 @ 12:51
    Die kleur is ook geyl! Beter dan dat zwart en grijs!
    XLwoensdag 20 februari 2008 @ 12:52
    Als hij die BMW al gereden heeft hoeft hij geen Audi meer.
    matthendrikswoensdag 20 februari 2008 @ 12:57
    BMW is altijd zo 'schreeuwerig'. Het rijdt wel prima en sportief, maar of je er nou in gezien wilt worden...
    matthendrikswoensdag 20 februari 2008 @ 13:00
    Lexus is wellicht ook een optie? De IS is een prachtige wagen!

    http://www.lexus.nl/lexus(...)y/gallery/images.asp
    Rekkiewoensdag 20 februari 2008 @ 13:09
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 12:52 schreef XL het volgende:
    Als hij die BMW al gereden heeft hoeft hij geen Audi meer.
    Gelukkig is dat heel persoonlijk. Ik prefereerd persoonlijk de Audi boven BMW en beide boven Mercedes of Volvo
    Adolecenswoensdag 20 februari 2008 @ 13:25
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:17 schreef draaijer het volgende:
    All,

    Nu is onze lease lijst helaas erg beperkt wat merken betreft namelijk :

  • Audi
  • BMW
  • Peugeot
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen
  • Volvo
  • quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 21:31 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Wij mogen geen dealer uitzoeken en wij mogen niet zelf onderhandelen.

    Een auto hoort bij mijn functie, maar gezien ik ca. 35k per jaar cruise maakt het niet uit voor ons bedrijf. Ik mag dus kiezen benzine of diesel.
    Dus meneer werkt voor Randstad of voor een van haar dochter maatschappijen..
    Sloperwoensdag 20 februari 2008 @ 15:47
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 13:25 schreef Adolecens het volgende:

    [..]


    [..]

    Dus meneer werkt voor Randstad of voor een van haar dochter maatschappijen..
    Dit soort voorwaarden hebben heeeeeeeel veeeeeeeel bedrijven....
    boegschroefwoensdag 20 februari 2008 @ 16:04
    Mooi voor BMW gaan die achterwiel aandrijving is juist leuk.

    Ik heb ook getwijfeld tussen audi en BMW en voor bmw gekozen om 2 redenen. De levertijd van audi is 2 tot 3 maanden langer! (hier in belgie) en dat stuur van audi..... dat vind ik nou echt enorm lelijk!
    DroogDokwoensdag 20 februari 2008 @ 16:40
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef draaijer het volgende:
    Hmm, jongens ik heb een nieuw alternatief gevonden. Ik zit te denken aan een wat kale 330D touring. Klein maar wel erg snel.

    Deze maand gaat de kogel door de kerk.. De V70 gaat afvallen omdat ik niet de exacte samenstelling kan rijden

    Het geluid is zooooo goed..

    500 Nm met 231pk diesel lekkerrrrrrrrr

    Ik kan nu een aanbieding rijden en niet 4 jaar, maar ik zit er slechts 3 jaar aan vast. Dus misschien wel de moeite waard
    Goede reden om een auto af te laten vallen, je kan niet de versie rijden die je wilt kopen... not!!

    Het gaat toch om de rij-eigenschappen bij een proefrit lijkt me, of ben ik nou gek? De opties kun je in de showroom ook bekijken.
    draaijerwoensdag 20 februari 2008 @ 20:13
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 16:40 schreef DroogDok het volgende:

    [..]

    Goede reden om een auto af te laten vallen, je kan niet de versie rijden die je wilt kopen... not!!

    Het gaat toch om de rij-eigenschappen bij een proefrit lijkt me, of ben ik nou gek? De opties kun je in de showroom ook bekijken.
    Ehm aanbieding is redelijk compelling toch?
    de BMW gaat mij ca. Euro 600,- netto per maand kosten en de Volvo zou me rond de Euro 750,- netto per maand. Dus dat is slechts een verschil van Euro 150,- netto per maand. Lijkt me redelijk aantrekkelijk.
    Toch?
    matthendrikswoensdag 20 februari 2008 @ 20:15
    Tikt toch aardig aan hoor, 150,- Euri per maand...
    draaijerwoensdag 20 februari 2008 @ 20:35
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 20:15 schreef matthendriks het volgende:
    Tikt toch aardig aan hoor, 150,- Euri per maand...
    Die gaan dus lekker in THE POCKET
    Pikkebaaswoensdag 20 februari 2008 @ 20:42
    Weet je hoe klein de kofferbak van de Volvo is, met twee kindjes ...

    Neem lekker de Audi.
    invinewoensdag 20 februari 2008 @ 23:42
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 20:42 schreef Pikkebaas het volgende:
    Weet je hoe klein de kofferbak van de Volvo is, met twee kindjes ...

    Neem lekker de Audi.

    lees jij het hele topic nog maar eens..
    Pikkebaasdonderdag 21 februari 2008 @ 09:09
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 23:42 schreef invine het volgende:

    [..]

    lees jij het hele topic nog maar eens..
    Geen zin, vat het eens samen !
    DroogDokdonderdag 21 februari 2008 @ 09:39
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 09:09 schreef Pikkebaas het volgende:

    [..]

    Geen zin, vat het eens samen !
    TS heeft een flink lease budget en twijfelt in eerste instantie tussen A6 (kaal) 5 serie (kaal) of V70 (redelijk aangekleed) maar kiest nu toch voor een redelijk kale 3 serie met (te) dikke motor in plaats van te wachten op de nnieuwe A4 en die lekker dik aan te kleden. Redenen om niet voor de V70 te gaan zijn niet duidelijk, de 5 en A6 vallen af vanwege het te kale uitrustingsniveau bij het beschikbare budget. Of zoiets.
    Pascal86donderdag 21 februari 2008 @ 10:27
    Tja ik zie dat je al keuze hebt gemaakt, ik zou voor de volvo gaan, 1. omdat ik het goede ervaringen heb 2. ik hoef niet persé een snelle auto en op te vallen.
    matthendriksdonderdag 21 februari 2008 @ 17:20
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 09:39 schreef DroogDok het volgende:

    [..]
    met (te) dikke motor
    Een motor kan nooit 'te dik' zijn...

    En ja, dan heb ik het zelfs over het blok in de M5, dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt.
    invinedonderdag 21 februari 2008 @ 18:23
    kan wel te krachtig zijn
    draaijervrijdag 22 februari 2008 @ 19:35
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Pascal86 het volgende:
    Tja ik zie dat je al keuze hebt gemaakt, ik zou voor de volvo gaan, 1. omdat ik het goede ervaringen heb 2. ik hoef niet persé een snelle auto en op te vallen.
    Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.

    Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken
    fathankvrijdag 22 februari 2008 @ 20:16
    Lekker boeiend wat mensen op een forum van je vinden . Puike bak zo'n 330 D. En achterwielaandrijving is ook leuk
    draaijervrijdag 22 februari 2008 @ 20:43
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 17:20 schreef matthendriks het volgende:

    [..]

    Een motor kan nooit 'te dik' zijn...

    En ja, dan heb ik het zelfs over het blok in de M5, dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt.
    Lijkt me heeeeel bruut.. Ach, je moet ergens beginnen
    Pascal86zaterdag 23 februari 2008 @ 16:45
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.

    Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken
    Ik weet niet eens wat type aanduidingen in de meeste gevallen inhouden

    V6, R, Sport, en M5/6 weet ik nog wel maar de rest niet
    boegschroefzaterdag 23 februari 2008 @ 17:31
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.

    Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken
    Je hebt hem dus al besteld? Ik ben benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden, heb je toevalig al een leverdatum doorgekregen? Ik heb de mijne (in belgie) besteld in januari en wordt pas in mei geleverd. Duurt het in nederland dan ook zo lang (lijkt me wel).
    draaijerzaterdag 23 februari 2008 @ 18:15
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 17:31 schreef boegschroef het volgende:

    [..]

    Je hebt hem dus al besteld? Ik ben benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden, heb je toevalig al een leverdatum doorgekregen? Ik heb de mijne (in belgie) besteld in januari en wordt pas in mei geleverd. Duurt het in nederland dan ook zo lang (lijkt me wel).
    Ik heb het nog niet besteld. Het is een nieuwe auto die bij de dealer staat en dus zal het snel te leveren zijn. Ik ga tussen nu en 3 weken een beslissing nemen. Maar ik laat wel alles van de achterkant afhalen.

    Een collega van mij heeft een maand geleden een Passat besteld en hij krijgt deze eind april. Geen idee hoe het bij BMW gaat.
    Repeatzaterdag 23 februari 2008 @ 19:33
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 17:20 schreef matthendriks het volgende:

    [..]
    dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt.
    Het is geen brommer
    matthendrikszaterdag 23 februari 2008 @ 19:51
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 19:33 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Het is geen brommer
    http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=745&cat=5
    matthendrikszaterdag 23 februari 2008 @ 19:52
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 18:15 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Ik heb het nog niet besteld. Het is een nieuwe auto die bij de dealer staat en dus zal het snel te leveren zijn. Ik ga tussen nu en 3 weken een beslissing nemen. Maar ik laat wel alles van de achterkant afhalen.

    Een collega van mij heeft een maand geleden een Passat besteld en hij krijgt deze eind april. Geen idee hoe het bij BMW gaat.
    Heb je dan niet de kans, dat de auto voor jou verkocht wordt?
    fathankzaterdag 23 februari 2008 @ 20:21
    quote:
    Ik heb wel het idee dat die presentator nogal aan het overdrijven is...
    Tha_wreckazondag 24 februari 2008 @ 02:54
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 22:31 schreef j3r het volgende:

    [..]

    Hoe zit dit eigenlijk?
    De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
    Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?

    Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.

    Klopt dat?
    Nee klopt niet, ik heb gewoon een cataloguswaarde van 42k... daar betaal ik 25% bijtelling over. Nog steeds een behoorlijke som geld. maar niet zoveel als dat ze hem waarderen op 55k!
    KhaZzondag 24 februari 2008 @ 03:35
    Jongens, is de catalogusprijs de bruto catalogusprijs, of de consumentenprijs?
    Tha_wreckazondag 24 februari 2008 @ 03:57
    KhaZ: volgens mij is de catalogusprijs de bruto prijs die de leasemaatschappij betaalt voor de auto en waarover je dus bijtelling moet betalen...
    boegschroefzondag 24 februari 2008 @ 11:25
    Bijtelling is over de catalogus prijs dus incl btw, bpm maar excl kortingen!!!
    Dit weet ik uit eigen ervaring en ik heb dit ook een keer anders gedaan. Maar eind van het verhaal stond de belastingdienst op de stoep om even wat extra geld te komen halen.

    Site belastingdienst:
    De bijtelling is het voordeel dat u hebt van het privégebruik van de auto van de werkgever. Uw werkgever berekent het voordeel van het privégebruik over de catalogusprijs van de auto.
    http://www.belastingdiens(...)to-07.html#P83_11680

    Dus dit wordt gehanteerd en anders kan je een boete verwachten zoals ik kreeg. (of je kan natuurlijk geluk hebben)

    En sterker nog als je in belgie woont en je kan daar een auto leasen dan kost daar een auto bijvoorbeeld 25000,- als deze in nederland 32000 kost (door de BPM) Dan betaal je bijtelling over die 32000,-.

    "U heeft voor de bijtelling geen voordeel of u een auto rijdt met Belgisch of met Nederland kenteken. De catalogusprijs van de auto in Nederland bepaald de hoogte van uw bijtelling."

    http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=57
    KhaZzondag 24 februari 2008 @ 15:46
    Thanks.

    Het blijft een hoop geld elke maand
    draaijermaandag 25 februari 2008 @ 14:05
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 15:46 schreef KhaZ het volgende:
    Thanks.

    Het blijft een hoop geld elke maand
    Met dank aan de linkse rakkers.
    Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine..
    PeeJay1980maandag 25 februari 2008 @ 14:29
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 14:05 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Met dank aan de linkse rakkers.
    Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine..
    Ja, want de rechtse kant houdt helemaal niet van graaien bij het volk natuurlijk

    Of je het nou links- of rechtsom gebeurt...betalen moeten we toch...
    Al vorderingen qua keuze of moeten we echt nog 3 week wachten?
    Hyperdudemaandag 25 februari 2008 @ 14:36
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 14:05 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Met dank aan de linkse rakkers.
    Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine..
    Een 330D moet Diesel in.
    Daar zit veel minder belasting op dan op benzine (is subsidie voor Poolse vrachtwagenchauffeurs ofzo )
    Jestermaandag 25 februari 2008 @ 15:38
    Allemaal reacties voor Audi of BMW. Is de Skoda Superb niets? Veel opties standaard! Of een Octavia Combi, al vind ik die dan weer wat minder (heb zelf een octavia hb, rijdt prima, en bijtelling is nog te doen..)
    Rekkiemaandag 25 februari 2008 @ 15:46
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 15:38 schreef Jester het volgende:
    Allemaal reacties voor Audi of BMW. Is de Skoda Superb niets? Veel opties standaard! Of een Octavia Combi, al vind ik die dan weer wat minder (heb zelf een octavia hb, rijdt prima, en bijtelling is nog te doen..)
    Met alle respect, maar als je een Audi of BMW 3.0 TDI kan verooloven, denk je niet eens aan Skoda!

    Ondanks dat Skoda zeker een volwassen auto is en zeker een alternatief voor een tarief onder de Audi en BMW, is het geen verlijk imo voor deze auto's

    (Dat is in ieder geval mijn mening)
    draaijermaandag 25 februari 2008 @ 16:02
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 15:46 schreef Rekkie het volgende:

    [..]

    Met alle respect, maar als je een Audi of BMW 3.0 TDI kan verooloven, denk je niet eens aan Skoda!

    Ondanks dat Skoda zeker een volwassen auto is en zeker een alternatief voor een tarief onder de Audi en BMW, is het geen verlijk imo voor deze auto's

    (Dat is in ieder geval mijn mening)
    Je mening deel ik volledig.

    Buiten het feit dat je na een ongeluk niet met de rest van je leven met een skoda logo op je hoofd rond wilt lopen )
    PeeJay1980maandag 25 februari 2008 @ 16:07
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 16:02 schreef draaijer het volgende:

    [..]

    Buiten het feit dat je na een ongeluk niet met de rest van je leven met een skoda logo op je hoofd rond wilt lopen )
    Ik denk dat schroeiplekken van de airbag dichter bij de waarheid zitten