draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:17 |
All, Mijn eigen auto heb ik verkocht en ik wil nu toch maar kiezen voor een lease auto van mijn werk. Wij hebben een kindje en zouden dolgraag nog een kindje willen. Dus mogelijk dat we binnen de contract periode nog een kindje krijgen. Vanwege die reden willen we graag ruimte en dus een station. Nu is onze lease lijst helaas erg beperkt wat merken betreft namelijk : Waar ik nu naar zit te kijken wat net binnen mijn lease norm valt is het volgende: De nieuwe V70 D5 Momentum ![]() De BMW 520D Touring Corporate Edition ![]() De Audi A6 2.0 TDiAvant ![]() Ik ben een echte Audi gek, maar zowel de Audi alsmede de BMW zijn super kaal. De Volvo heeft een 5 cilinder en heeft leer etc.. Het nadeel van de de Audi en de BMW vind ik dat het al modellen zijn die een tijdje op de markt zijn en dus zullen die binnen de contract periode vervangen zullen worden door een nieuw model. Het maakt niet uit of ik benzine of diesel ga rijden. Aantal cilinders en PK: Wat zouden jullie doen. Of zien jullie alternatieven? Thanks voor jullie hulp [ Bericht 4% gewijzigd door draaijer op 15-01-2008 21:25:04 ] | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:26 |
Beperkt??? Die van ons is pas beperkt: - Volkswagen - Seat - Audi Waarom? Omdat wij maar bij 1 dealer mogen kiezen ![]() Waarom maak het niet uit wat je gaat rijden dan? Hoeveel km rijdt je per jaar? | |
excuusQ | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:29 |
Neem de trein. ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30 |
Ik zou overigens voor een volgehangen Passat gaan. Ruimte in overvloed, goeie motoren, degelijk auto's en minder prijzig dan bovenstaand pleps-bakken! | |
Martijn_77 | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:31 |
Iets kleinere audi nemen met wat meer motor en meer aankleding? | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:31 |
quote:Wij mogen geen dealer uitzoeken en wij mogen niet zelf onderhandelen. ![]() Een auto hoort bij mijn functie, maar gezien ik ca. 35k per jaar cruise maakt het niet uit voor ons bedrijf. Ik mag dus kiezen benzine of diesel. Mijn voorkeur gaat uit naar een diesel vanwege het koppel en het feit dat ik niet zo vaak hoef te tanken. ![]() | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:32 |
Volvo. | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:32 |
quote:Hoeze pleps bakken.. Ik vind de Volvo van de 3 auto's al een "minder" merk, maar VW vind ik helemaal een vreselijke bak. Ik wil ruimte. | |
Stefan740 | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:33 |
Slechte keuze kun je niet maken, alle3 goede auto's. Ff rijden en bestellen maar ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:33 |
quote:Ik zou inderdaad voor een diesel gaan en dan voor een Passat of A4. Vooral de A4 vind ik persoonlijk helemaal ![]() Dikke diesel motor, verder goed aangekleed..... TOP ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:33 |
quote:Heb ik aan zitten denken, maar de nieuwe A4 station komt pas in de zomer van dit jaar. Dat duurt me te lang. Ik wil echt z.s.m. bestellen ![]() Oude model ga ik niet in rijden. Die heb ik net verkocht ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:34 |
quote:Passat station zit bijna net zoveel ruimte in als bovenstaande bakken. Dat is juist het sterke punt van de passat variant ![]() | |
Tha_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:34 |
Peugeot 407 SW GT 2.7 HDiF 24V Automaat, 204 PK Met alle opties : ¤ 54.110,00 ![]() | |
Mickey_Blue_Eyes | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:34 |
Rijd zelf regelmatig in een soortgelijke volvo, maar dan het oudere model. Kan niet anders zeggen dan dat het me prima bevalt. Rijd zelf vrij sportief, en dat is prima te doen met dat vermogen. Maar ook op de lange stukken rijdt hij super. Achterin ruimte zat om normaal te zitten, en als je de banken plat gooit, wat overigens 3 seconden werk is voor een compleet platte vloer, super veel ruimte ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:35 |
quote:Passat vind ik echt een vreselijke bak. Kaal en foei lelijk van binnen en hij zit voor geen meter. Je zit super hoog en met 4 personen in Duitsland over de snelweg is het een zwalk bak blegh. A4 vind ik wel mooi. Xenon met ledjes en een 6-cilinder.. Maar is wel een heel stuk kleiner dan de V70 | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:37 |
quote:In de A6 heb ik heel veel gereden en weet ik hoe die rijdt. De BMW en Volvo moet ik nog proberen. Ik hoorde dat de Volvo in de bochten net een Amerikaan is.. Ik ga ervan uit dat de auto minder lekker zal rijden dan mijn "oude" auto, maar dat neem ik voor lief. Kan je mij vertellen hoe de auto in de bochten rijdt? Thanks | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:39 |
quote:Ik denk dat die auto er net niet in zal passen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de restwaarde goed is van zo'n bak. Persoonlijk ben ik geen fan van Peugeot. De Volvo is ook 54k, maar de restwaarde zal wel beter zijn. | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:39 |
quote:Tja dan niet hè.... ben het gelukkig niet met je eens. Wel raar dat je A4 en de passat het onderstel delen ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:40 |
quote:ha ha dat zou kunnen, maar de zithoogte in de Passat is veel te hoog. Wel is de Passat ruimer dan de A4. Thanks voor je gedachte | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:40 |
Overigens zou ik lekker gaan rijden in de auto's! Veel beter dan andere om ervaringen vragen ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:41 |
quote:Iedereen heeft al een Passat.. Dat is voor mij nog een reden om het niet te doen | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:43 |
quote:Ik denk dat ik het weekend even de Volvo dealer ga bellen. De A6 ken ik al en ik heb niks aan te merken op de rij eigenschappen van deze auto. Alleen is die bak zoooooo vreselijk kaal. ![]() De BMW heb ik nog niet in het type Touring gereden. Moet ik nog even proberen | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:44 |
quote:Ik wil niet andermans 4x eerder ingeademende adem ook nog even inhaleren. Blegh | |
jojomen4 | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:45 |
Ik zou voor de A4 gaan met volle opties. ![]() Hierboven vind ik de A6 ook giga-giga-giga gaaf maar ik hou zelf ook wel van veel opties. Dus dan valt zo'n kale bak af. ![]() A4 dus dan maar. Passat vind ik ook wel ok maar daar moet je zelf niks van hebben zie ik ![]() | |
realbase | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:48 |
en een leuke volledig aangeklede Alfa 159 SW ? is wat kleiner wel, maar een mooie auto imo ( als je van alfa houdt iig ) /edit sorry ik zie nu dat het geen voorkeurslijst was maar "de" lijst ![]() Dan houdt mijn optie op | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:48 |
quote:Hmm, dus jij zegt wachten en dan de nieuwe A4 aankleden? Het wachten is wat me dwars zit... Ik moet wel zeggen dat de A4 in mijn FoBo een TOP wagen was en erg goed is bevallen. Alleen werd mijn schatje helemaal gek van het sportonderstel. ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49 |
quote:Mogen we niet.. Ik weet wel dat ze een speciale ultra dikke JTD hebben met 200pk+ Die vind ik wel super super gaaf.. Helaas hebben ze ons beperkt in de merken | |
realbase | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:54 |
Jah ik vinnd hem ook mooi ![]() Sterker nog, vanaf vrijdag as. komt er 1 voor de deur hier. Als de dealer op schiet ![]() | |
tazmanian | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58 |
does rijden in een Opel zaviera of een renault scenic!(grand scenic) | |
Mickey_Blue_Eyes | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58 |
quote:Ik vind het persoonlijk nog wel mee vallen. Zoals gezegd rij zelf vrij stevig door en heb tot nu toe niks te klagen over extreem hangen in de bochten. Dat hij misschien wat zwaarder is als de rest kan ik niks tegen in brengen ![]() Oh en stoelverwarming ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58 |
quote:Mag ik een teiltje?? ![]() ![]() Ik zou ook wachten op de nieuwe A4 ![]() Het is zeker het wachten waard schat ik zo in ![]() | |
NiGeLaToR | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58 |
quote:Jij gelooft nog dat elke molecuul speciaal voor jou gemaakt is? ![]() Dat je je zelf te goed vind voor de trein is tot daar aan toe, maar kom niet met zo'n dom verhaal aan ![]() | |
hello_moto1992 | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:58 |
Iets zegt me dat jij een goede baan hebt ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59 |
quote:Als jij mocht kiezen. Wat zou je dan doen? D5 Momentum 2.4D Summum | |
ThaFreak | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59 |
duidelijk, wachten op de nieuwe a4 avant, als die net zo verbeterd gaat rijden als de sedan blijft er weinig van de concurentie over ![]() plus het uiterlijk is imo ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:01 |
quote:Nou nou nou, niet zo direct aub, daar word ik mega onzeker van ![]() Ik heb gewoon een bloedhekel aan het ov Ik sta liever in de file en werk ik mijn bellijst af | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:03 |
quote:Ik heb nog niet in de nieuwe A4 gereden omdat ik het geen optie vond.. Dacht ik. ![]() Ik zal morgen even bellen voor een afspraak in de sedan. Helaas zak ik de 3.0 TDi niet in mijn lijst staan, maar wel de 2.7Tdi. Helaas heeft die minder PK dan de Volvo D5 | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:04 |
quote:In geen van beide wil ik gezien worden ha ha ha.... Het is heel zielig, maar er moet ook wat op de oprit staan. Ik vind auto's echt geweldig.. Tevens wil ik niet dezelfde auto als mijn ouders. Mijn moeder heeft een grand scenic en mijn vader een espace.. blegh stomme bussen ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:07 |
quote:TS wil liever een echte auto rijden...... ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:08 |
quote:Ach, ik kan de auto die ik ga leasen niet zelf betalen. Als ik dan de keuze heb om een leuke auto te rijden, dan zal ik het niet nalaten.. Toch? Het is stom maar je gaat wel je eigen grenzen verleggen. ![]() Mijn laatste auto heb ik uit Duitsland geimporteerd. | |
Mickey_Blue_Eyes | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:10 |
quote:Ik rijd zelf een 2.4Dkinetic met gear tronic. Compleet, niet die lelijke houten inleg ![]() Die extra pk's zijn natuurlijk leuk, maar of je ze echt nodig hebt weet ik niet. Denk persoonlijk van niet ![]() Ik heb zelf voor die kinetic gekozen, omdat die voor mij compleet genoeg is. Lampjes, aansluitingen, aankleding is gewoon goed en degelijk. Enigste waar ik me af en toe aan irriteer is die uitrolhoedenplan die je nooit in 1 keer op z'n plek krijgt, voor de rest zou ik zo weer deze kiezen. Hoewel ik de achterkant van het nieuwe model echt extreem lelijk vind, no offense ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:11 |
quote:Als je ze wel kon rijden dan zou je je grenzen verleggen naar benenden hoor ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:13 |
quote:Ik hou wel van wat luxe.. ha ha ha iedereen die ik spreek vindt de nieuwe kont minder mooi. Ik vind 'm echt veel mooier. Ook met die ledjes.. yum yum Ik wil gewoon graag weer xenon Tevens wil ik leer en mijn schatje verwarming. Dus ik denk de 2.4D summum mijn voorkeur geniet. Maar die is volgens mij net Euro 5, per maand te duur ![]() | |
Stefan740 | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:14 |
Gewoon de 2.4d, de oude D5 nemen. Mijn ouders en ik hebben hem net over de 250.000km gereden, auto uit 02-'03. En dan lekker vinkjes zetten op de optielijst ![]() | |
JK1982 | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:14 |
quote:Dat dacht ik dus ook ja.. Heb je een dergelijk leasebedrag te besteden, volgens profiel is TS zelfstandig ondernemer, en dan ga je hier op een forum vragen wat je moet doen. ![]() Een Volvo V70 die rijdt als een Amerikaan? Kan me er weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, hoe kom je aan die info TS? Dus bel gewoon dealers in de buurt op en ga als de bliksem rijden in die hokken, dan weet je tenminste waar je over praat. Daarna kun je kijken welke opties overblijven en kun je met de prijs- en accessoirelijst in de hand het totaalpakket gaan vergelijken. quote:Is het nou zo behelpen in dat ding dan? Of heb je echt maar nét voldoende budget om een auto in die klasse te rijden, zodat je daarom de meest kale uitvoering moet nemen met de meest lichte motor? Eventueel kun je ook voor een benzine-uitvoering gaan, dat scheelt waarschijnlijk in de aanschafprijs. Daarvoor in de plaats kun je wellicht een luxere uitrusting kiezen. Ps: neem liever de 2,7 of 3,0 TDI ipv de 2,5. Die schijnen goedkoper te zijn in onderhoud | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:15 |
quote:Ik ga per definitie niet in een oud model rijden ![]() | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:15 |
Wat ik niet begrijp is.... als je zelfstandig ondernemer bent.... waarom ben je dan gebonden aan bovenstaande? Tenzij die info niet meer juist is? | |
XL | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:15 |
De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt. De BMW wil je full options... dus in de drie serie. De drie touring met dikke diesel is onwijs vet, maar heeft net zo weinig ruimte als de sedan. De Volvo V70 is mooi, maar niet half zo mooi als en bij mijn leasemaatschappij minder voordelig dan de veel gavere nieuwe Volvo XC70. Tadaa, keuze gemaakt. Geen dank. Skoda, Peugot, Volkswagen is alleen leuk als je op lage bijtelling kickt. | |
Rekkie | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Nee inderdaad......... liever levend!!!!!!!1 En als het kan zo snel mogelijk Maar goed dat je het zo uitgebreid onderbouwt ![]() | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:19 |
quote:Ehm, ik was zelfstanding ondernemer. Ik werk nu al een aantal jaar bij een Amerikaanse organisatie. En ja, het budget is zo weinig dat ik maar net genoeg geld heb voor een kale 5 of A6. Het bedrag is Euro 1290,- per maand incl brandstof 35k per jaar en een contract van 4 jaar benzine is leuk voor de bijtelling, maar dan kan je echt geen 6-cilinder rijden kan ik je melden. Hoe kom je nou aan een 2.5 Tdi. Volgens mij heeft de A4 alleen een 2.7 en een 3.0 Tdi als 6 cilinders | |
draaijer | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21 |
quote:Audi vind ik een nette bak. BMW is na 4 jaar odinair en heeft altijd aparte lui achter het wiel en een Volvo is burgelijk.. Zo -> alle voor oordelen voorbij en klaar.. XC70 is helaas te duur. Vind het best een aardige bak, maar het evenwichtspunt is te hoog | |
XL | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24 |
quote:Als je uit een Audi komt rijdt een Volvo als een traktor. Dat is waar. BMW is pas na 8 jaar ordinair. De eerste periode na lease is hij nog steeds te duur als 'turkenbak'. Dat die BMW's er nog enigzins jong uitzien was gewoon het goede design destijds. | |
Mickey_Blue_Eyes | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:28 |
quote:Xenon had ik er ook graag opgehad inderdaad ![]() Maar leer en stoelverwarming zit in deze ook ![]() En ja een volvo burgerlijk, wordt gezegd inderdaad. Misschien heb ik daardoor de dakrails eraf gelaten en dat gave spoilertje achterop laten zetten ![]() Maargoed na deze week gaat hij over na me pa ![]() ![]() | |
JK1982 | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:46 |
quote:Ok, duidelijk! ![]() Maargoed, die 2,5 is er dus zelfs al uit. Kan je daar namelijk hele verhalen over vertellen, afkomstig van een medewerker van een Audi-dealer.. Zou persoonlijk dan denk ik ook voor een dikke A4 gaan ipv een kale A6. | |
draaijer | zaterdag 19 januari 2008 @ 14:51 |
Hmm, vandaag heb ik proefgereden in de Nieuwe Audi A4 2.7 TDi met automaat.. Dat is toch eigenlijk wel een vreselijk lekkere bak. Xenon, leer, navi, achteruit rij camera etc.. Echt helemaal klaar. Ik heb een klein uurtje in gereden, maar ik moet zeggen die rijdt eigenlijk heeeeeel erg lekker. Het geluid van de 6-cilinder is erg mooi. Hij is stiller dan mijn vorige A4 benzine.. Bevalt er goed, maar ik moet nog even wennen aan de afmetingen. Ik had de V70 als voorkeur in mijn hoofd.. Hmm nu nog maar even de V70 proberen | |
floris.exe | zaterdag 19 januari 2008 @ 22:43 |
Ik zou voor de Volvo gaan of de Audi gaan. | |
XL | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:12 |
quote:Als je bijstelt naar een klasse lager moet je natuurlijk wel de uitgeruste BMW 3 een kans geven tegen je geliefde Audi. | |
M5 | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:21 |
De nieuwe A4 (bijvoorkeur 6 cilinder diesel) of de V70 D5, als benzine ook mag een V70 3.2. | |
gias | zondag 20 januari 2008 @ 01:36 |
quote:Wat is er mis met audi dan? als ik vrij mocht kiezen uit deze 3 merken nam ik zeker de audi. Maar als ik op gezin zou kijken zou ik gaan voor de volvo. Nummer 1 in veiligheid. | |
Mikkie | zondag 20 januari 2008 @ 02:00 |
Een A6 2.0 TDI Pro-Line is toch niet slecht aangekleed? Daarnaast is de nieuwe A4 natuurlijk wel supergaaf. En mocht dat niet doorgaan, voor de Volvo gaan. | |
Dizzee | zondag 20 januari 2008 @ 02:28 |
quote:same here. | |
Oosthoek | zondag 20 januari 2008 @ 03:59 |
quote:Tsja, gewoon een Saab kopen dus ![]() | |
draaijer | zondag 20 januari 2008 @ 07:41 |
quote:Ha ha, een Saab heb ik gehad. Maar sinds het moment dat het een halve Opel is, ben ik er klaar mee ![]() | |
draaijer | zondag 20 januari 2008 @ 07:43 |
quote:Een collega van mij heeft de 325D touring. Wij zijn hier met z'n 2en mee naar Frankfurt gereden naar de IAA. Ik moet zeggen de motor is echt FANTASTISCH. Alleen is de BMW in de kofferbak echt niet om aan te zien. Door de achterwiel aandrijving is die zoo klein ![]() Gezien het model ook alweer een paar jaar meedraait, wil ik geen BMW. Dat geldt dus eingelijk ook voor de 5er | |
draaijer | zondag 20 januari 2008 @ 07:44 |
quote:Klopt, maar de Pro-Line past er niet in. ![]() ![]() | |
XL | zondag 20 januari 2008 @ 09:14 |
quote:Audi mist emotie in zijn rijgedrag. Het is gewoon een dure opel. Het summum van gemiddeld. De berijders van audi's zijn de leasers die niet om auto's geven. Die nemen de audi omdat hij op dit moment hip is. Dat krijgt audi voor elkaar met het goede design, maar dat is ook het enige dat ze bij audi goed doen. | |
Hyperdude | zondag 20 januari 2008 @ 09:45 |
Ga nou eens rijden met die 520. Ik vraag mij (ook)af of die motor geschikt is; de 520d is echter maar 70 KG zwaarder dan een 320d; dus dat scheelt niet zoveel. Alhoewel je natuurlijk eigenlijk een 6 cylinder wilt. ![]() En Turkenbak wel/niet. Eerst was Mercedes een Turkenbak, toen BMW, en nu/binnen een paar jaar Audi. Kennelijk hebben Turken meer verstand van auto's dan de gemiddelde Nederlander. ![]() Vreemd trouwens dat je wel Volvo en geen Ford kunt leasen; Dikke Mondeo als leasewagen is helemaal nog niet zo gek. | |
Rekkie | zondag 20 januari 2008 @ 13:24 |
quote:Ach gelukkig is dat maar een bescheiden mening en vind een ervaart een ieder dat weer anders. Zo vind ik dat hetzelfde van BMW en mis ik daar elke vorm van emotie en kan het merk mij dan ook niet in de verste verte bekoren. Zo heeft een ieder wel zijn voors en tegens op bepaalde merken. | |
XL | zondag 20 januari 2008 @ 15:42 |
quote:Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat een BMW-motor veel lomper is dan een audi. Bovendien maakt die achterwielaandrijving je auto onmiskenbaar een stuk meer een rijdersauto dan de voorwielaangedreven auto's. De quattro's van Audi zijn dan wel weer alleraardigst in rijgedrag. In BMW's met x-Drive heb ik nog niet gereden. | |
Rekkie | zondag 20 januari 2008 @ 15:44 |
quote:Niet ontkennen, wel verafschuwen. Ik vind het helemaal niks. En daarom vind een topic als deze ook niet veel toegevoegde waarde voor het maken van een keus voor een auto | |
Mikkie | maandag 21 januari 2008 @ 01:20 |
quote:Dat dacht ik ook al, erg mooie kar en daar kun je voor de leaseprijs van TS een volgehangen topversie station van kopen... Alleen is het wellicht wel een doorsnee bak waar over een tijdje half goed vertegenwoordigend Nederland in rond rijdt... | |
joeltje | maandag 21 januari 2008 @ 10:14 |
quote:En die rijd ik, en past makkelijk met twee koters. Voor die twee vakanties per jaar, neem ik de box op het dak wel... Mooie S-line, en knallen, of wachten op de nieuwe (dus toch maar even niet bestellen...) Ik zou het wel weten, de nieuwe A4 Avant 3.0 TDI ![]() | |
ManInLove | maandag 21 januari 2008 @ 17:13 |
Als je vnl in Nederland rijdt, is de 2.0 TDi ook een optie. Je kunt de 140pk versie zelfs met behoud van garantie laten chiptunen tot 170 pk... | |
draaijer | maandag 21 januari 2008 @ 19:54 |
quote:Klopt, maar de 2.7 kan je van 190 naar 220 pk chjppen ![]() | |
draaijer | maandag 21 januari 2008 @ 20:05 |
quote:Deze Mondeo is idd een mooie bak, maar het blijft een Ford. Dus ![]() | |
joeltje | dinsdag 22 januari 2008 @ 10:35 |
eensch. Ford... hmm.... | |
Hyperdude | dinsdag 22 januari 2008 @ 17:54 |
quote:Hoe zit dat eigenlijk? Hebben Volvo V70 en Ford Mondeo dezelfde motoren en onderstel? Als ik op carbase kijk lijkt het wel verrekte veel op elkaar; iig. de motoren. | |
draaijer | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:07 |
quote:De 5 cilinder turbo in de ford is idd van Volvo, maar dat maakt van een Ford nog geen Volvo. Ik vind een Ford toch een aantal treden lager staan. | |
Hyperdude | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:14 |
quote:Mag ook wel. ¤35K ipv. ¤45K is idd. een paar treden lager. ![]() Die Mondeo is, denk ik, geen slechte tweedehands particuliere koop over een paar jaar. | |
draaijer | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:24 |
quote:Ben ik helemaal met je eens.. Prima familie bak.. Ziet er goed uit, maar ik ben een proleet in hart en nieren en dus kan ik gewoon niet in een Ford gaan rijden ha ha ha ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:29 |
Ga nou eens een 520 rijden man. Dan heb je ze allemaal gehad, toch? Op deze manier schiet het echt niet op met dit topic. ![]() | |
PeeJay1980 | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:30 |
quote:Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt. Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk ![]() | |
Rekkie | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:42 |
quote:Indeed | |
Sloper | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:47 |
Nieuwe A4 2.7TDI met wat meuk(sowieso quattro met dat koppel) erop, niet meer over nadenken ![]() ![]() ![]() ![]() | |
draaijer | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:51 |
quote:True true, mede het bovengenoemde overweeg ik ook om die beide auto's NIET te kiezen. De Volvo V70 is nagenoeg helemaal compleet. Leer, elek. stoelen, parkeersensoren bla bla bla De A4 2.7 Tdi, kan met een Pro Line pakket.. Dus Xenon en nog wat gadgets. Mij hoor je niet klagen hoor. ![]() | |
draaijer | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:52 |
quote:Chip mag niet, maar wat niet mag is wel heel erg leuk. De D5 gaat naar 226 PK en de 2.7.& TDi naar ca. 230 PK ![]() | |
draaijer | dinsdag 22 januari 2008 @ 20:55 |
Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leer ![]() | |
PeeJay1980 | dinsdag 22 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Als het tussen die 2 zou gaan, zou ik waarschijnlijk voor de V70 gaan. Die heb ik gevoelsmatig hoger in rang staan (qua status enzo dan). Veel plezier met uitzoeken! Ik hoop deze zomer hetzelfde plezier te mogen beleven (iets andere prijsklasse, maartoch ![]() | |
benenjerryijs | woensdag 23 januari 2008 @ 00:21 |
Ik heb zelf een A5 diesel besteld dus ik zou zeggen ga voor de A4 ![]() | |
Repeat | woensdag 23 januari 2008 @ 01:57 |
Een kale auto is niks. Armoede, zo'n grote dure auto rijden maar dan zonder opties. Vroeger had je daarvoor bv de 5-serie wieldop edition. ![]() En zo'n D5 is een geweldige motor, als je dan veel opties hebt in een mooie gloednieuwe auto zou dat voor mij een makkelijke keuze zijn ![]() | |
Sloper | woensdag 23 januari 2008 @ 10:03 |
quote:Ik heb een tijdje in een A6 2.7TDI, zonder quattro gereden. En die kwam eigenlijk echt tractie tekort. Het TC-lampje draaide echt overuren als je een beetje rap optrok of door de bocht ging. Kan je niet ipv leer, de quattro nemen? | |
Sloper | woensdag 23 januari 2008 @ 10:10 |
overigens is een 2.0TDI 170pk quattro ook niet behelpen hoor.... | |
joeltje | woensdag 23 januari 2008 @ 11:34 |
quote:Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te maken ![]() Ben je d'r nou uit dan? | |
MikeyMan | woensdag 23 januari 2008 @ 12:12 |
Zou zelf voor de Volvo gaan... Zo vol als mogelijk hangen met opties... Misschien zelfs een iets tammere motor erin... [ Bericht 21% gewijzigd door MikeyMan op 23-01-2008 12:23:49 ] | |
joeltje | woensdag 23 januari 2008 @ 14:04 |
Volvo is zo groot... Ik heb hiervoor de V70 gereden, en moet eerlijk bekennen dat buiten een verhuizing, die ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb echt plenty aan de avant A4, ook met een drie weken durende vakantie met de auto. Da's 1 keer per jaar, en dan gooi ik er een ski-box op. De 1 -weekse wintersport met drie vrienden gaat allemaal in de wagen. (en da's altijd leuk door duitsland ![]() | |
-Muse- | woensdag 23 januari 2008 @ 14:06 |
Duidelijk. Volvo. | |
M5 | woensdag 23 januari 2008 @ 16:13 |
quote:Die is er (nog) niet voor de nieuwe A4. | |
Sloper | woensdag 23 januari 2008 @ 16:26 |
quote:De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al.... | |
M5 | woensdag 23 januari 2008 @ 16:34 |
quote:Geen 170 pk 2.0 TDI, en dus ook niet i.cm. quattro Huidige diesels voor de A4: - 2.0 TDI 143 pk (Common-Rail) - 2.7 TDI - 3.0 TDI quattro Andere opties zijn er voorlopig niet. | |
Repeat | woensdag 23 januari 2008 @ 17:22 |
quote:4 man in een A4 is nooit leuk. Misschien dat de station anders is, maar ik neem aan dat hier niet meer beenruimte inzit... | |
draaijer | woensdag 23 januari 2008 @ 18:54 |
quote:Geen van beide is er nog. Momenteel is er nog geen quattro te leveren. De station zelfs pas over een half jaar | |
draaijer | woensdag 23 januari 2008 @ 18:55 |
quote:ik moet nog even rijden in de Volvo en voor het idee in de kale 5 | |
draaijer | zaterdag 26 januari 2008 @ 11:05 |
Vanmiddag even kijken of ik tijd vrij kan maken voor een testdrive in de V70... Ik heb er zin in ![]() | |
Repeat | zaterdag 26 januari 2008 @ 15:48 |
Je moet gewoon een dag met die auto's gaan rijden, doordeweeks ofzo of in het weekend een uitje met de familie. Krijg je tenminste een realistische indruk over hoe hij rijdt in dagelijks verkeer ipv een stukje rijden en dan geforceerd zwakke en sterke punten zoeken. | |
draaijer | zaterdag 26 januari 2008 @ 17:59 |
quote:Daar heb je gelijk in. Dat zei de Volvo dealer ook al. Ik heb overigens geen tijd gevonden vandaag. Ik denk dat ik je raad maar eens ga opvolgen | |
Tha_wrecka | zaterdag 26 januari 2008 @ 21:05 |
Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus.. | |
j3r | zaterdag 26 januari 2008 @ 22:31 |
quote:Hoe zit dit eigenlijk? De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je. Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling? Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k. Klopt dat? | |
draaijer | zaterdag 26 januari 2008 @ 22:33 |
quote:Je betaald de bijtelling over de aankoop waarde | |
draaijer | zaterdag 26 januari 2008 @ 22:34 |
quote:Het verschil wat je omschrijft vind ik echt te groot. Dat moet ik eerst zien voordat ik het kan geloven. Maar dan zou ik het alsnog niet doen. Je hebt dus nu het oude model. Dat wil ik dus niet | |
Paladijn | zaterdag 26 januari 2008 @ 22:52 |
quote:Dat is dus niet het geval. Mijn leasebak (Honda Accord sport, eigenlijk alleen Xenon en trekhaak oogden nuttig als extra optie) heb ik besteld zonder opties, maar door langere levertijd van 3+ maanden kwam de dealer aanzetten met eenzelfde auto met xenon-verlichting. Deze kreeg ik er gratis bij, maar de waarde waarop de bijtelling berekend wordt is wel met 1.100 euro verhoogd. Qua afdracht aan leasekosten kost me dat geen 1100/48 per maand extra, maar qua bijtelling dus wel. Het 13k gratis opties neem ik met een korreltje zout overigens ![]() | |
draaijer | zondag 27 januari 2008 @ 09:00 |
quote:dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft. Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal) en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons | |
XL | zondag 27 januari 2008 @ 09:16 |
quote:Je krijgt korting op je leaseprijs, maar echt niet op je bijtelling hoor. Daar is de site van de belastingdienst heel duidelijk in. CATALOGUSwaarde. | |
Paladijn | zondag 27 januari 2008 @ 14:07 |
quote:Sportief genoeg van de dealer - ik heb zelfs 15 euro/maand korting gekregen op mijn leasebedrag omdat er tegen de 'centrale' prijs bij ze ingekocht is, bovendien is de berekening aangepast door de leasemaatschappij en dus niet door de dealer. Er is echter wel een verschil tussen fabrieks-af opties en opties die door de garage (al dan niet met korting/gratis) ingebouwd zijn. Zo betaal ik niets extra voor het navigatiesysteem wat door de dealer is ingebouwd, maar als ik voor de in het dashboard ingebouwde fabrieks optie had gekozen was ik zo'n 4-5k duurder uitgekomen. Bij het onderscheid tussen die twee had ik gisteravond even niet stligestaan. | |
invine | zondag 27 januari 2008 @ 15:03 |
En de nieuwe renault laguna? Je moet er van houden maar het is een zeer nette wagen, genoeg ruimte etc. Maar ik weet niet dit merk in je lijstje staat! Verder zou ik dan voor die volvo d70 gaan met een D5 ![]() | |
draaijer | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:10 |
Hmm, jongens ik heb een nieuw alternatief gevonden. Ik zit te denken aan een wat kale 330D touring. Klein maar wel erg snel. ![]() Deze maand gaat de kogel door de kerk.. De V70 gaat afvallen omdat ik niet de exacte samenstelling kan rijden ![]() Het geluid is zooooo goed.. 500 Nm met 231pk diesel lekkerrrrrrrrr Ik kan nu een aanbieding rijden en niet 4 jaar, maar ik zit er slechts 3 jaar aan vast. Dus misschien wel de moeite waard [ Bericht 22% gewijzigd door draaijer op 16-02-2008 12:19:49 ] | |
Hyperdude | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:25 |
330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij. ![]() Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten. Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk. | |
draaijer | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:32 |
quote:Ha ha, nee ik laat toch ALTIJD de type aanduiding verwijderen. Kenners de het willen weten, weten het toch wel. Die kunnen alleen nog twijfelen tussen de 325d en de 330d ![]() Ik heb de 5 serie niet gereden. Ik vind de A6 ook al niet bij me passen. Ze zijn te groot. Het voelt alsod het de auto van je vader is. Ik ben 31 en zo'n ding komt er later wel. Dan kan ik misschien ook een beetje fatsoenlijke motor nemen. ![]() | |
draaijer | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:33 |
quote:De 520D kan ik alleen in de corporate uitvoering rijden. Dus kaal en geknepen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:41 |
330D doe je iig. niet verkeerd mee. | |
Koploperkopper | zaterdag 16 februari 2008 @ 12:42 |
Ik zou voor de Volvo gaan, de rest betaal je denk ik teveel voor de naam. | |
fathank | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:09 |
500 nm...je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je caravan niet kan trekken ![]() | |
draaijer | zaterdag 16 februari 2008 @ 18:19 |
quote:ha ha heb ik niet.. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de achterwiel aandrijving dit geweld op de weg zal houden. Een auto met 200+ pk op de voorwielen vind ik niks | |
invine | zaterdag 16 februari 2008 @ 19:28 |
330d is een mooie auto, je gaat voor touring ofniet? Wat voor opties neem je erop dan ![]() | |
draaijer | zondag 17 februari 2008 @ 09:57 |
quote:Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen ![]() Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel | |
Rekkie | zondag 17 februari 2008 @ 10:34 |
quote:Jammer van deze keuze imo, zoveel moois te krijgen en dan voor de kleine BMW gaan. Nou ja als jij er maar blij mee bent! | |
supercharger | zondag 17 februari 2008 @ 11:00 |
Sportieve keuze! Neem echter alsjeblieft geen automaat! | |
Koploperkopper | zondag 17 februari 2008 @ 11:06 |
quote:Die BMW automaat schijnt sowieso niet zo goed te werken in stadsverkeer dacht ik. ![]() | |
draaijer | zondag 17 februari 2008 @ 11:11 |
quote:Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen. Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch? | |
draaijer | zondag 17 februari 2008 @ 11:11 |
quote:Ik neem de 6-bak handschakel.. Lekker roeren in de bak | |
Domai | zondag 17 februari 2008 @ 11:36 |
Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg ![]() Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc. Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt. ![]() Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken. Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven! ![]() (oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is! ![]() | |
joeltje | zondag 17 februari 2008 @ 11:59 |
quote:als je dan 6 cilinders wilt, ga dan voor de A4 3.0TDI... 233 pk, 450 nm, en met een kleine aanpassing 245 pk, met 530 Nm ... En ja, die rijd ik, en ja, ik vond hem veul fijner dan de drie.... puur op ruimte, afwerking, en afgifte van het motorvermogen. Oh, en de 4wd ![]() | |
Oosthoek | zondag 17 februari 2008 @ 14:48 |
quote:Wie heeft deze lowlife hier eigenlijk uitgenodigd? OT: mooie kar! | |
draaijer | zondag 17 februari 2008 @ 16:37 |
quote:Ha ha ha, wat heerlijk. Wat kan jij jezelf tegenspreken. Lees mijn signature.. Ik sluit me bij je aan puber.. Jij gebruikt het afschieten van een ander om het zo voor jezelf goed te praten dat je nog helemaal niks bereikt hebt in het leven. Waarschijnlijk geef je daar dan ook anderen de schuld van.. Chapeau and have fun | |
draaijer | zondag 17 februari 2008 @ 16:39 |
quote:Dat ben ik helemaal met je eens. De nieuwe A4 vind ik veeeeeeeeeeeel mooier. Ik ben ook meer een Audi dan een BMW rijder, echter kan ik nu met mazzel en geluk de dikke 3 rijden. Die past normaal niet in mijn categorie en is nu een aanbieding.. Vandaar de keuze.. de 3 heeft 230 pk en 490 NM en helaas 2 wiel aangedreven. Maar goed. Wel de juiste wielen ![]() | |
Rekkie | zondag 17 februari 2008 @ 17:00 |
quote:Maar een A4 station met een 3.0l diesel is imo wel veel spannender..... | |
tevebe | zondag 17 februari 2008 @ 17:49 |
quote:Mooie bak! 330D zal inderdaad lekker snel zijn. | |
XL | zondag 17 februari 2008 @ 21:41 |
Verstandig. Gewoon voor BMW. | |
Sloper | zondag 17 februari 2008 @ 22:01 |
quote:Maak je daar maar geen zorgen over ![]() | |
Brammetje | woensdag 20 februari 2008 @ 12:24 |
Als ik jou was zou ik gewoon bij Audi blijven: A4-pakezel flink gegroeid Het meest opvallende cijfer is toch wel de lengte: met z’n 4,70 meter is de A4 Avant precies 12 centimeter gegroeid ten opzichte van het uitgaande model. Hierdoor heeft de auto volgens Audi de grootste bagageruimte uit z’n klasse. De inhoud bedraagt 490 liter of met neergeklapte achterbank 1430 liter. Er zijn ook twee dieselopties: ten eerste een 2,0-liter viercilinder met 143 pk. Deze is goed voor een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 9,7 seconden en een topsnelheid van 208 kilometer per uur. De topdiesel is een 3,0-liter zescilinder met 240 pk. Deze sprint in 6,3 seconden naar de honderd. Iets later volgt er een 170 pk sterke 2,0-liter TDI. Die is goed voor een topsnelheid van 222 kilometer per uur en een stoplichtsprint in 8,6 seconden. ![]() ![]() De verkoop van de A4 Avant start vlak na de Autosalon van Genève (4 maart). Dit wordt jou nieuw auto!!! Een volvo kan hier nooit aan tippen! | |
fathank | woensdag 20 februari 2008 @ 12:28 |
Wat een geile bak ![]() | |
Rekkie | woensdag 20 februari 2008 @ 12:38 |
![]() ![]() | |
matthendriks | woensdag 20 februari 2008 @ 12:51 |
Die kleur is ook geyl! Beter dan dat zwart en grijs! ![]() | |
XL | woensdag 20 februari 2008 @ 12:52 |
Als hij die BMW al gereden heeft hoeft hij geen Audi meer. ![]() | |
matthendriks | woensdag 20 februari 2008 @ 12:57 |
BMW is altijd zo 'schreeuwerig'. Het rijdt wel prima en sportief, maar of je er nou in gezien wilt worden... | |
matthendriks | woensdag 20 februari 2008 @ 13:00 |
Lexus is wellicht ook een optie? De IS is een prachtige wagen! ![]() http://www.lexus.nl/lexus(...)y/gallery/images.asp | |
Rekkie | woensdag 20 februari 2008 @ 13:09 |
quote:Gelukkig is dat heel persoonlijk. Ik prefereerd persoonlijk de Audi boven BMW en beide boven Mercedes of Volvo ![]() | |
Adolecens | woensdag 20 februari 2008 @ 13:25 |
quote: quote:Dus meneer werkt voor Randstad of voor een van haar dochter maatschappijen.. ![]() | |
Sloper | woensdag 20 februari 2008 @ 15:47 |
quote:Dit soort voorwaarden hebben heeeeeeeel veeeeeeeel bedrijven.... | |
boegschroef | woensdag 20 februari 2008 @ 16:04 |
Mooi voor BMW gaan ![]() Ik heb ook getwijfeld tussen audi en BMW en voor bmw gekozen om 2 redenen. De levertijd van audi is 2 tot 3 maanden langer! (hier in belgie) en dat stuur van audi..... dat vind ik nou echt enorm lelijk! | |
DroogDok | woensdag 20 februari 2008 @ 16:40 |
quote:Goede reden om een auto af te laten vallen, je kan niet de versie rijden die je wilt kopen... not!! Het gaat toch om de rij-eigenschappen bij een proefrit lijkt me, of ben ik nou gek? De opties kun je in de showroom ook bekijken. | |
draaijer | woensdag 20 februari 2008 @ 20:13 |
quote:Ehm aanbieding is redelijk compelling toch? de BMW gaat mij ca. Euro 600,- netto per maand kosten en de Volvo zou me rond de Euro 750,- netto per maand. Dus dat is slechts een verschil van Euro 150,- netto per maand. Lijkt me redelijk aantrekkelijk. Toch? | |
matthendriks | woensdag 20 februari 2008 @ 20:15 |
Tikt toch aardig aan hoor, 150,- Euri per maand... ![]() | |
draaijer | woensdag 20 februari 2008 @ 20:35 |
quote:Die gaan dus lekker in THE POCKET ![]() | |
Pikkebaas | woensdag 20 februari 2008 @ 20:42 |
Weet je hoe klein de kofferbak van de Volvo is, met twee kindjes ... Neem lekker de Audi. | |
invine | woensdag 20 februari 2008 @ 23:42 |
quote: lees jij het hele topic nog maar eens.. | |
Pikkebaas | donderdag 21 februari 2008 @ 09:09 |
quote:Geen zin, vat het eens samen ! | |
DroogDok | donderdag 21 februari 2008 @ 09:39 |
quote:TS heeft een flink lease budget en twijfelt in eerste instantie tussen A6 (kaal) 5 serie (kaal) of V70 (redelijk aangekleed) maar kiest nu toch voor een redelijk kale 3 serie met (te) dikke motor in plaats van te wachten op de nnieuwe A4 en die lekker dik aan te kleden. Redenen om niet voor de V70 te gaan zijn niet duidelijk, de 5 en A6 vallen af vanwege het te kale uitrustingsniveau bij het beschikbare budget. Of zoiets. | |
Pascal86 | donderdag 21 februari 2008 @ 10:27 |
Tja ik zie dat je al keuze hebt gemaakt, ik zou voor de volvo gaan, 1. omdat ik het goede ervaringen heb 2. ik hoef niet persé een snelle auto en op te vallen. ![]() | |
matthendriks | donderdag 21 februari 2008 @ 17:20 |
quote:Een motor kan nooit 'te dik' zijn... ![]() En ja, dan heb ik het zelfs over het blok in de M5, dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt. | |
invine | donderdag 21 februari 2008 @ 18:23 |
kan wel te krachtig zijn ![]() | |
draaijer | vrijdag 22 februari 2008 @ 19:35 |
quote:Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is. Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken | |
fathank | vrijdag 22 februari 2008 @ 20:16 |
Lekker boeiend wat mensen op een forum van je vinden ![]() ![]() | |
draaijer | vrijdag 22 februari 2008 @ 20:43 |
quote:Lijkt me heeeeel bruut.. Ach, je moet ergens beginnen | |
Pascal86 | zaterdag 23 februari 2008 @ 16:45 |
quote:Ik weet niet eens wat type aanduidingen in de meeste gevallen inhouden ![]() V6, R, Sport, en M5/6 weet ik nog wel maar de rest niet ![]() | |
boegschroef | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:31 |
quote:Je hebt hem dus al besteld? Ik ben benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden, heb je toevalig al een leverdatum doorgekregen? Ik heb de mijne (in belgie) besteld in januari en wordt pas in mei geleverd. Duurt het in nederland dan ook zo lang (lijkt me wel). | |
draaijer | zaterdag 23 februari 2008 @ 18:15 |
quote:Ik heb het nog niet besteld. Het is een nieuwe auto die bij de dealer staat en dus zal het snel te leveren zijn. Ik ga tussen nu en 3 weken een beslissing nemen. Maar ik laat wel alles van de achterkant afhalen. Een collega van mij heeft een maand geleden een Passat besteld en hij krijgt deze eind april. Geen idee hoe het bij BMW gaat. | |
Repeat | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:33 |
quote:Het is geen brommer ![]() | |
matthendriks | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:51 |
quote:http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=745&cat=5 | |
matthendriks | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:52 |
quote:Heb je dan niet de kans, dat de auto voor jou verkocht wordt? | |
fathank | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:21 |
quote:Ik heb wel het idee dat die presentator nogal aan het overdrijven is... | |
Tha_wrecka | zondag 24 februari 2008 @ 02:54 |
quote:Nee klopt niet, ik heb gewoon een cataloguswaarde van 42k... daar betaal ik 25% bijtelling over. Nog steeds een behoorlijke som geld. maar niet zoveel als dat ze hem waarderen op 55k! | |
KhaZ | zondag 24 februari 2008 @ 03:35 |
Jongens, is de catalogusprijs de bruto catalogusprijs, of de consumentenprijs? | |
Tha_wrecka | zondag 24 februari 2008 @ 03:57 |
KhaZ: volgens mij is de catalogusprijs de bruto prijs die de leasemaatschappij betaalt voor de auto en waarover je dus bijtelling moet betalen... | |
boegschroef | zondag 24 februari 2008 @ 11:25 |
Bijtelling is over de catalogus prijs dus incl btw, bpm maar excl kortingen!!! Dit weet ik uit eigen ervaring en ik heb dit ook een keer anders gedaan. Maar eind van het verhaal stond de belastingdienst op de stoep om even wat extra geld te komen halen. Site belastingdienst: De bijtelling is het voordeel dat u hebt van het privégebruik van de auto van de werkgever. Uw werkgever berekent het voordeel van het privégebruik over de catalogusprijs van de auto. http://www.belastingdiens(...)to-07.html#P83_11680 Dus dit wordt gehanteerd en anders kan je een boete verwachten zoals ik kreeg. (of je kan natuurlijk geluk hebben) En sterker nog als je in belgie woont en je kan daar een auto leasen dan kost daar een auto bijvoorbeeld 25000,- als deze in nederland 32000 kost (door de BPM) Dan betaal je bijtelling over die 32000,-. "U heeft voor de bijtelling geen voordeel of u een auto rijdt met Belgisch of met Nederland kenteken. De catalogusprijs van de auto in Nederland bepaald de hoogte van uw bijtelling." http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=57 | |
KhaZ | zondag 24 februari 2008 @ 15:46 |
Thanks. Het blijft een hoop geld elke maand ![]() | |
draaijer | maandag 25 februari 2008 @ 14:05 |
quote:Met dank aan de linkse rakkers. Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine.. | |
PeeJay1980 | maandag 25 februari 2008 @ 14:29 |
quote:Ja, want de rechtse kant houdt helemaal niet van graaien bij het volk natuurlijk ![]() Of je het nou links- of rechtsom gebeurt...betalen moeten we toch... Al vorderingen qua keuze of moeten we echt nog 3 week wachten? | |
Hyperdude | maandag 25 februari 2008 @ 14:36 |
quote:Een 330D moet Diesel in. Daar zit veel minder belasting op dan op benzine (is subsidie voor Poolse vrachtwagenchauffeurs ofzo ![]() | |
Jester | maandag 25 februari 2008 @ 15:38 |
Allemaal reacties voor Audi of BMW. Is de Skoda Superb niets? Veel opties standaard! Of een Octavia Combi, al vind ik die dan weer wat minder (heb zelf een octavia hb, rijdt prima, en bijtelling is nog te doen..) | |
Rekkie | maandag 25 februari 2008 @ 15:46 |
quote:Met alle respect, maar als je een Audi of BMW 3.0 TDI kan verooloven, denk je niet eens aan Skoda! Ondanks dat Skoda zeker een volwassen auto is en zeker een alternatief voor een tarief onder de Audi en BMW, is het geen verlijk imo voor deze auto's (Dat is in ieder geval mijn mening) | |
draaijer | maandag 25 februari 2008 @ 16:02 |
quote:Je mening deel ik volledig. Buiten het feit dat je na een ongeluk niet met de rest van je leven met een skoda logo op je hoofd rond wilt lopen ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 25 februari 2008 @ 16:07 |
quote:Ik denk dat schroeiplekken van de airbag dichter bij de waarheid zitten ![]() |