4 man in een A4 is nooit leuk. Misschien dat de station anders is, maar ik neem aan dat hier niet meer beenruimte inzit...quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:04 schreef joeltje het volgende:
Volvo is zo groot...
Ik heb hiervoor de V70 gereden, en moet eerlijk bekennen dat buiten een verhuizing, die ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb echt plenty aan de avant A4, ook met een drie weken durende vakantie met de auto. Da's 1 keer per jaar, en dan gooi ik er een ski-box op. De 1 -weekse wintersport met drie vrienden gaat allemaal in de wagen. (en da's altijd leuk door duitsland [afbeelding] )
Geen van beide is er nog.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:26 schreef Sloper het volgende:
[..]
De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
ik moet nog even rijden in de Volvo en voor het idee in de kale 5quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:34 schreef joeltje het volgende:
[..]
Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te maken
Ben je d'r nou uit dan?
Daar heb je gelijk in. Dat zei de Volvo dealer ook al. Ik heb overigens geen tijd gevonden vandaag. Ik denk dat ik je raad maar eens ga opvolgenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:48 schreef Repeat het volgende:
Je moet gewoon een dag met die auto's gaan rijden, doordeweeks ofzo of in het weekend een uitje met de familie. Krijg je tenminste een realistische indruk over hoe hij rijdt in dagelijks verkeer ipv een stukje rijden en dan geforceerd zwakke en sterke punten zoeken.
Hoe zit dit eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
Je betaald de bijtelling over de aankoop waardequote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:31 schreef j3r het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk?
De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?
Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.
Klopt dat?
Het verschil wat je omschrijft vind ik echt te groot. Dat moet ik eerst zien voordat ik het kan geloven.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
Dat is dus niet het geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je betaald de bijtelling over de aankoop waarde
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:52 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
Mijn leasebak (Honda Accord sport, eigenlijk alleen Xenon en trekhaak oogden nuttig als extra optie) heb ik besteld zonder opties, maar door langere levertijd van 3+ maanden kwam de dealer aanzetten met eenzelfde auto met xenon-verlichting. Deze kreeg ik er gratis bij, maar de waarde waarop de bijtelling berekend wordt is wel met 1.100 euro verhoogd. Qua afdracht aan leasekosten kost me dat geen 1100/48 per maand extra, maar qua bijtelling dus wel.
Het 13k gratis opties neem ik met een korreltje zout overigens
Je krijgt korting op je leaseprijs, maar echt niet op je bijtelling hoor. Daar is de site van de belastingdienst heel duidelijk in. CATALOGUSwaarde.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
Sportief genoeg van de dealer - ik heb zelfs 15 euro/maand korting gekregen op mijn leasebedrag omdat er tegen de 'centrale' prijs bij ze ingekocht is, bovendien is de berekening aangepast door de leasemaatschappij en dus niet door de dealer.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
Ha ha, nee ik laat toch ALTIJD de type aanduiding verwijderen. Kenners de het willen weten, weten het toch wel. Die kunnen alleen nog twijfelen tussen de 325d en de 330dquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
De 520D kan ik alleen in de corporate uitvoering rijden. Dus kaal en geknepenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
ha ha heb ik niet..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef fathank het volgende:
500 nm...je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je caravan niet kan trekken
Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:28 schreef invine het volgende:
330d is een mooie auto, je gaat voor touring ofniet? Wat voor opties neem je erop danzo'n 330d lijkt mij in ieder geval heerlijk rijden!
Jammer van deze keuze imo, zoveel moois te krijgen en dan voor de kleine BMW gaan.quote:Op zondag 17 februari 2008 09:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen
Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel
Die BMW automaat schijnt sowieso niet zo goed te werken in stadsverkeer dacht ik.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:00 schreef supercharger het volgende:
Sportieve keuze!
Neem echter alsjeblieft geen automaat!
Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jammer van deze keuze imo, zoveel moois te krijgen en dan voor de kleine BMW gaan.
Nou ja als jij er maar blij mee bent!
Ik neem de 6-bak handschakel.. Lekker roeren in de bakquote:Op zondag 17 februari 2008 11:00 schreef supercharger het volgende:
Sportieve keuze!
Neem echter alsjeblieft geen automaat!
als je dan 6 cilinders wilt, ga dan voor de A4 3.0TDI... 233 pk, 450 nm, en met een kleine aanpassing 245 pk, met 530 Nm ...quote:Op zondag 17 februari 2008 11:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.
Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch?
Wie heeft deze lowlife hier eigenlijk uitgenodigd?quote:Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Domai het volgende:
Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg.
Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc.
Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt.![]()
Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken.
Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven!![]()
(oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is!)
Ha ha ha, wat heerlijk. Wat kan jij jezelf tegenspreken. Lees mijn signature.. Ik sluit me bij je aan puber..quote:Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Domai het volgende:
Bah bah, wat is TS een triest figuur zeg.
Niks mis met informeren over de keuze tussen een paar mooie auto's, maar voelt zich overal te goed voor. Dit terwijl TS in zijn echte leven waarschijnlijk niet veel vrienden heeft, aangezien deze het zelfs nodig vindt om op een foto in fotoboek nog even te vermelden dat t 'bij ons Gooimeer' is etc.
Ja, ik noem je oppervlakkig en geloof me, dat heeft helemaal niks te maken met het feit dat je werk en carriere belangrijk vindt. Alleen da manier waarop je dat naar buiten brengt.![]()
Maar goed, ben blij dat ik niet zoveel van die ballen met kleine pikkies ken.
Zo, nu ben ik mijn gal ook weer kwijt, toch nog iets van waarde bereikt in je leven!![]()
(oh, en draaijer, wees maar niet bang dat ik jaloers op je ben hoor, ik verzeker je dat het niet zo is!)
Dat ben ik helemaal met je eens. De nieuwe A4 vind ik veeeeeeeeeeeel mooier. Ik ben ook meer een Audi dan een BMW rijder, echter kan ik nu met mazzel en geluk de dikke 3 rijden. Die past normaal niet in mijn categorie en is nu een aanbieding.. Vandaar de keuze..quote:Op zondag 17 februari 2008 11:59 schreef joeltje het volgende:
[..]
als je dan 6 cilinders wilt, ga dan voor de A4 3.0TDI... 233 pk, 450 nm, en met een kleine aanpassing 245 pk, met 530 Nm ...
En ja, die rijd ik, en ja, ik vond hem veul fijner dan de drie.... puur op ruimte, afwerking, en afgifte van het motorvermogen. Oh, en de 4wd
Maar een A4 station met een 3.0l diesel is imo wel veel spannender.....quote:Op zondag 17 februari 2008 11:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, nu kan ik eindelijk een 6-cilinder leasen en dus wil ik dat ook wel eens proberen.
Een kale 5 of A6 met een 4-cilinder 2.0 liter diesel is minder spannend. Toch?
Mooie bak! 330D zal inderdaad lekker snel zijn.quote:Op zondag 17 februari 2008 09:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielen
Deze keer maar weer een kale bak, maar wel lekker snel
Maak je daar maar geen zorgen overquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:19 schreef draaijer het volgende:
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de achterwiel aandrijving dit geweld op de weg zal houden. Een auto met 200+ pk op de voorwielen vind ik niks
Gelukkig is dat heel persoonlijk. Ik prefereerd persoonlijk de Audi boven BMW en beide boven Mercedes of Volvoquote:Op woensdag 20 februari 2008 12:52 schreef XL het volgende:
Als hij die BMW al gereden heeft hoeft hij geen Audi meer.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:17 schreef draaijer het volgende:
All,
Nu is onze lease lijst helaas erg beperkt wat merken betreft namelijk :Audi BMW Peugeot Seat Skoda Volkswagen Volvo
Dus meneer werkt voor Randstad of voor een van haar dochter maatschappijen..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij mogen geen dealer uitzoeken en wij mogen niet zelf onderhandelen.![]()
Een auto hoort bij mijn functie, maar gezien ik ca. 35k per jaar cruise maakt het niet uit voor ons bedrijf. Ik mag dus kiezen benzine of diesel.
Dit soort voorwaarden hebben heeeeeeeel veeeeeeeel bedrijven....quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:25 schreef Adolecens het volgende:
[..]
[..]
Dus meneer werkt voor Randstad of voor een van haar dochter maatschappijen..
Goede reden om een auto af te laten vallen, je kan niet de versie rijden die je wilt kopen... not!!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef draaijer het volgende:
Hmm, jongens ik heb een nieuw alternatief gevonden. Ik zit te denken aan een wat kale 330D touring. Klein maar wel erg snel.
Deze maand gaat de kogel door de kerk.. De V70 gaat afvallen omdat ik niet de exacte samenstelling kan rijden
Het geluid is zooooo goed..
500 Nm met 231pk diesel lekkerrrrrrrrr
Ik kan nu een aanbieding rijden en niet 4 jaar, maar ik zit er slechts 3 jaar aan vast. Dus misschien wel de moeite waard
Ehm aanbieding is redelijk compelling toch?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Goede reden om een auto af te laten vallen, je kan niet de versie rijden die je wilt kopen... not!!
Het gaat toch om de rij-eigenschappen bij een proefrit lijkt me, of ben ik nou gek? De opties kun je in de showroom ook bekijken.
Die gaan dus lekker in THE POCKETquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:15 schreef matthendriks het volgende:
Tikt toch aardig aan hoor, 150,- Euri per maand...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Weet je hoe klein de kofferbak van de Volvo is, met twee kindjes ...
Neem lekker de Audi.
Geen zin, vat het eens samen !quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:42 schreef invine het volgende:
[..]
lees jij het hele topic nog maar eens..
TS heeft een flink lease budget en twijfelt in eerste instantie tussen A6 (kaal) 5 serie (kaal) of V70 (redelijk aangekleed) maar kiest nu toch voor een redelijk kale 3 serie met (te) dikke motor in plaats van te wachten op de nnieuwe A4 en die lekker dik aan te kleden. Redenen om niet voor de V70 te gaan zijn niet duidelijk, de 5 en A6 vallen af vanwege het te kale uitrustingsniveau bij het beschikbare budget. Of zoiets.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:09 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Geen zin, vat het eens samen !
Een motor kan nooit 'te dik' zijn...quote:
Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Pascal86 het volgende:
Tja ik zie dat je al keuze hebt gemaakt, ik zou voor de volvo gaan, 1. omdat ik het goede ervaringen heb 2. ik hoef niet persé een snelle auto en op te vallen.
Lijkt me heeeeel bruut.. Ach, je moet ergens beginnenquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:20 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Een motor kan nooit 'te dik' zijn...
En ja, dan heb ik het zelfs over het blok in de M5, dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt.
Ik weet niet eens wat type aanduidingen in de meeste gevallen inhoudenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.
Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken
Je hebt hem dus al besteld? Ik ben benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden, heb je toevalig al een leverdatum doorgekregen? Ik heb de mijne (in belgie) besteld in januari en wordt pas in mei geleverd. Duurt het in nederland dan ook zo lang (lijkt me wel).quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach ach ach, kerel zoals je kan lezen hou ik niet van type aanduidingen op auto's. Als ik de auto heb, zal ik foto's maken en zal je zien dat je niet kan zien dat het een 330D is.
Ik geef er namelijk geen zier om wat andere van mij en of "mijn" lease auto denken
Ik heb het nog niet besteld. Het is een nieuwe auto die bij de dealer staat en dus zal het snel te leveren zijn. Ik ga tussen nu en 3 weken een beslissing nemen. Maar ik laat wel alles van de achterkant afhalen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Je hebt hem dus al besteld? Ik ben benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden, heb je toevalig al een leverdatum doorgekregen? Ik heb de mijne (in belgie) besteld in januari en wordt pas in mei geleverd. Duurt het in nederland dan ook zo lang (lijkt me wel).
Het is geen brommerquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:20 schreef matthendriks het volgende:
[..]
dat via de launchcontrol, het chassis kromtrekt.
Heb je dan niet de kans, dat de auto voor jou verkocht wordt?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet besteld. Het is een nieuwe auto die bij de dealer staat en dus zal het snel te leveren zijn. Ik ga tussen nu en 3 weken een beslissing nemen. Maar ik laat wel alles van de achterkant afhalen.
Een collega van mij heeft een maand geleden een Passat besteld en hij krijgt deze eind april. Geen idee hoe het bij BMW gaat.
Ik heb wel het idee dat die presentator nogal aan het overdrijven is...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:51 schreef matthendriks het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=745&cat=5
Nee klopt niet, ik heb gewoon een cataloguswaarde van 42k... daar betaal ik 25% bijtelling over. Nog steeds een behoorlijke som geld. maar niet zoveel als dat ze hem waarderen op 55k!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:31 schreef j3r het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk?
De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?
Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.
Klopt dat?
Met dank aan de linkse rakkers.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:46 schreef KhaZ het volgende:
Thanks.
Het blijft een hoop geld elke maand
Ja, want de rechtse kant houdt helemaal niet van graaien bij het volk natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2008 14:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met dank aan de linkse rakkers.
Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine..
Een 330D moet Diesel in.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met dank aan de linkse rakkers.
Tevens betaal je 60%+ aan belasting per liter benzine..
Met alle respect, maar als je een Audi of BMW 3.0 TDI kan verooloven, denk je niet eens aan Skoda!quote:Op maandag 25 februari 2008 15:38 schreef Jester het volgende:
Allemaal reacties voor Audi of BMW. Is de Skoda Superb niets? Veel opties standaard! Of een Octavia Combi, al vind ik die dan weer wat minder (heb zelf een octavia hb, rijdt prima, en bijtelling is nog te doen..)
Je mening deel ik volledig.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je een Audi of BMW 3.0 TDI kan verooloven, denk je niet eens aan Skoda!
Ondanks dat Skoda zeker een volwassen auto is en zeker een alternatief voor een tarief onder de Audi en BMW, is het geen verlijk imo voor deze auto's
(Dat is in ieder geval mijn mening)
Ik denk dat schroeiplekken van de airbag dichter bij de waarheid zittenquote:Op maandag 25 februari 2008 16:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je na een ongeluk niet met de rest van je leven met een skoda logo op je hoofd rond wilt lopen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |