abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57313038
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt misschien eens proberen om Picasa te gebruiken
daar zitten ook veel handigheidjes in
is gratis te downloaden via picasa.google.com
ja die heb ik wel, maar ik ken zegmaar de bewerkingen daar niet opslaann =/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 maart 2008 @ 20:09:28 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57313088
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:07 schreef Kaboutertje. het volgende:

[..]

ja die heb ik wel, maar ik ken zegmaar de bewerkingen daar niet opslaann =/
als je de bewerking gedaan hebt rechtermuisknop op de foto en opslaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57313109
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

als je de bewerking gedaan hebt rechtermuisknop op de foto en opslaan
oh okay! dankje ^^
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:21:39 #154
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57313403
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:22 schreef ElizabethR het volgende:
MrSPLIFFY

*knip*

Succes!! Erg leuk om iemand te zien die zo enthousiast bezig is
Wauw! Thnx voor de reactie! Tis me nu ook duidelijk dat ik echt in t verkeerde topic zat

Fijn dat je zo goed uitlegt over hoe en wat, hier kan ik ook echt iets mee!
En ik zal er zeker ook iets mee gaan doen!
En zeker ook tof dat je aardig wat tijd in me gestoken hebt!
De volgende foto's zullen t bewijs daarvan zijn
moet alleen ff wat beter weer afwachten, want de komende dagen is t niet echt weer om weer naar dat kerkhof te gaan hehehhe ( of terug naar Pernis, dat zal er ook ff niet inzitten... Maar komt goed!! )

THNX!!! Spliff
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57313740
@Kabouter

Er is een open source Photoshop-achtig programma genaamd The Gimp. Geen idee of 't wat is, maar met Picasa en eventueel dat denk ik wel dat je ergens kan geraken .

@SPLIFF
Succes, zal wel snel vooruitgaan denk ik .
Moet ook tot 't weekend wachten voor ik mijn gerief terug heb. Misschien beter eens een tas kopen .
pi_57314741
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:20 schreef Marc H het volgende:

[..]

Die foto was niet helemaal gelijk aan het origineel, maar hier is mijn bewerking:

jouw zw bewerking:
[ afbeelding ]

De mijne (simpel)
[ afbeelding ]

Moeilijke conversie:
[ afbeelding ]

De makkelijke conversie was gedaan met een channel mixer in photoshop, met de volgende instellingen.
[ afbeelding ]

De moeilijke conversie was gedaan met twee verschillende bewerkingen, en die te combineren.
Bovenste laag is een gradient map conversie, met een transparantie van 50%
De onderste laag heeft eerst een posterize filterbewerking gekregen om meer textuur in de foto te krijgen, en daarna is deze met Black and White omgezet naar zwartwit.
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Erg mooi, vooral die "moeilijkere bewerking". Even onthouden !.
pi_57316713
Persoonlijk vind ik de minst moeilijke bewerking de mooiste, daarin valt nog detail in het zwart/wit te herkennen. De moeilijke conversie bevat meer pikzwart en feller wit . Persoonlijke smaak denk ik, no offense . Waarschijnlijk is de moeilijkere volgens de regels van de kunst juister, geen idee.
pi_57352655
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:20 schreef Marc H het volgende:

[..]

Die foto was niet helemaal gelijk aan het origineel, maar hier is mijn bewerking:

jouw zw bewerking:
[ afbeelding ]

De mijne (simpel)
[ afbeelding ]

Moeilijke conversie:
[ afbeelding ]

De makkelijke conversie was gedaan met een channel mixer in photoshop, met de volgende instellingen.
[ afbeelding ]

De moeilijke conversie was gedaan met twee verschillende bewerkingen, en die te combineren.
Bovenste laag is een gradient map conversie, met een transparantie van 50%
De onderste laag heeft eerst een posterize filterbewerking gekregen om meer textuur in de foto te krijgen, en daarna is deze met Black and White omgezet naar zwartwit.
Nog een keer deze quoten.. Ik zie nu pas dat ik de verkeerde foto had gepost voor je, om te bewerken. Had er twee gemaakt, en de verkeerde geupload. Toch erg bedankt nogmaals .
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:40:20 #159
167856 Toempf
Internetheld
pi_57358250
Even een tvp
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:47:17 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57358449
Ook een handig programma om foto's te bewerken, en zelfs met best veel mogelijkheden die gelijkwaardig zijn aan photoshop is photofiltre.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:07:42 #161
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57362167
ik las hier en daar over HDR en damn wat zaten daar mooie pica's bij...
dus ik gelijk ff wat proberen...

hier mn allereerste HDR !

pi_57362276
Jammer dat je het torentje er niet helemaal opgezet hebt ...
verder vind ik de kleuren wel geslaagd
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:20:20 #163
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57362541
hehehe thnx!!

dat scheelt net een paar mm ....
ik wilde ook wat van t plein nmlk...

maar wel heel appart dat HDR.... t lijkt totaal niet op de 3 originele...
pi_57362676
Gast, jij gaat er ook nogal vandoor!
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:30:35 #165
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57362817
eeeh is dat een goed of een slecht teken
pi_57362916
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 22:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
eeeh is dat een goed of een slecht teken
Goed, zie 14.gif .
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:35:10 #167
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57362956
allrigghhtty then!

thnx hombre!
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:49:30 #168
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57363375
Ok nog snel ff een voor t slapen gaan dan... de andere kant van de foto hierboven...
De nieuwe kerk,,,, mn 2e HDR

pi_57372738
Heb even een foto genomen, nog geen 5 minuten geleden.

Op 14 van 10-22 met hoya polarisatie filter en cokin grijsverloopfilter (ND4). Ze loopte toevallig langs, met die keffertje. Achteraf gezien maakt 't de plaat heel wat dynamischer.

[ Bericht 14% gewijzigd door ThinAir op 14-03-2008 14:30:34 ]
pi_57380829
Die lucht is zo mooi! Komt dat door zo'n filter?
pi_57391227
Grijsverloop filter MarkG, de lucht was al heel mooi de afgelopen dagen, maar door dat filter (zie het als een zonnebril) hou je meer licht tegen. Maakt de lucht donkerder.. Je moet soms wel op de overgang opletten. Ik vind de voorgrond erg donker. Je 2e is wel leuke door de mensen ervoor, al vind ik 'm net wat té bewogen. Ook de auto is jammer.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:46:33 #172
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57393608
Een foto van mij.

Graag wat kritiek zodat ik hem een volgende keer beter kan maken. Ik denk zelf dat die net 1 cm langer had gemoeten, zodat je iets meer van de onderkant ziet en wat minder lucht. De foto is met een simpele mju-mini gemaakt, dus ik denk niet dat ik daarmee de onderkant lichter had kunnen laten uitvallen. Het is nu wel erg donker, maar gelukkig wel nog te zien wat er gebeurd.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueńos" Alfredo Di Stefano
pi_57395696
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:46 schreef jojomen4 het volgende:
Een foto van mij.

[ afbeelding ]

Graag wat kritiek zodat ik hem een volgende keer beter kan maken. Ik denk zelf dat die net 1 cm langer had gemoeten, zodat je iets meer van de onderkant ziet en wat minder lucht. De foto is met een simpele mju-mini gemaakt, dus ik denk niet dat ik daarmee de onderkant lichter had kunnen laten uitvallen. Het is nu wel erg donker, maar gelukkig wel nog te zien wat er gebeurd.

Erg donker en teveel blauw gekleurd idd. Beetje spelen met curves, en kleuren zou je foto goed doen. En daarna contrast verhogen.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:21:54 #174
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57409774
Ben met de tips even terug gegaan naar de begraafplaats en deze keer wat verder door de knietjes gegaan... zo beter?

pi_57410725
Niks mis mee, maar ik vind het beetje saai, maar dat kan ook net zo goed aan mij liggen. Kwestie van smaak
pi_57424588
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ben met de tips even terug gegaan naar de begraafplaats en deze keer wat verder door de knietjes gegaan... zo beter?

[ afbeelding ]
nog ietsje meer dof...

ik zelf vind het niet zo zo dat je de naam kan lezen van de persoon die daar begraven ligt nl.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57426739
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er op zich vrij goed uit zo denk ik Misschien volgende keer iets meer ruimte om het beeld heen pakken. Met name aan de onderkant. Dan zie je de ondergrond.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57427567
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:46 schreef jojomen4 het volgende:
De foto is met een simpele mju-mini gemaakt, dus ik denk niet dat ik daarmee de onderkant lichter had kunnen laten uitvallen.
Als je niets zelf kunt instellen, kun je altijd nog proberen je camera voor de gek te houden. In een geval als dit had je een stukje lager kunnen mikken, je knopje half ingedrukt houden, dan weer hoger mikken en doordrukken. Bij de meeste camera's werkt dat en wordt je foto beter belicht.

Ook in de nabewerking kun je de foto nog wel wat lichter maken, en als je dan toch bezig bent, even het blauwzweem verwijderen / kleur wat warmer maken.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_57431296
Oeh, leuk topic! Ik heb momenteel een wel een spiegelreflex, maar geen digitale. Echter, zeer binnenkort zal die er wel komen, dus dan zal ik ook eens wat fototjes plaatsen om te zien wat jullie daarvan vinden!
kijk mij eens het gras zien groeien... en iedereen maar denken dat ik niks doe
  maandag 17 maart 2008 @ 20:03:56 #180
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57438065
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:26 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Als je niets zelf kunt instellen, kun je altijd nog proberen je camera voor de gek te houden. In een geval als dit had je een stukje lager kunnen mikken, je knopje half ingedrukt houden, dan weer hoger mikken en doordrukken. Bij de meeste camera's werkt dat en wordt je foto beter belicht.

Ook in de nabewerking kun je de foto nog wel wat lichter maken, en als je dan toch bezig bent, even het blauwzweem verwijderen / kleur wat warmer maken.
Cool.

Thinair ook dank
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueńos" Alfredo Di Stefano
  maandag 17 maart 2008 @ 20:08:58 #181
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57438141
thnx all!
pi_57463441

niet echt bijzonder ofzo, maar wil ze graag even delen omdat het 1 van de eerste fotos is die ik met mijn vandaag nieuw gekochte dSLR gemaakt heb! Echter, dit was in de auto (ik moest anderhalf uur naar verkooppunt heen en weer terug, maar was erg enthousiast en wilde niet wachten ) dus vandaar dat de foto een beetje vaag is (raam) en de andere autos erop staan

zal binnenkort wat serieuzere fotos plaatsen!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariekamr op 18-03-2008 22:11:27 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:21:30 #183
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57463846
Net weer ff naar de stad geweest, ff half in en half uit de regen gestaan...

is dit wat?

ff klikbaar gelaten dan kan je even beter kijken
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:32:27 #184
141994 Dickies
Since 1922
pi_57464153
Flink scheef de 2e natuurlijk.. Eerste is wel leuk maar niet echt spannend. Regen was waarschijnlijk de belemmerende factor
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:34:09 #185
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57464205
ja heel scheef... sond op bruggetje...
en daar komt ook nog eens bij dat deze kerk bijna net zo scheef staat als de toren van Pisa
dus lijkt hij nóg schever
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:34:45 #186
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57464221
ja en bij die eerste moesten we wel onder t spoor gaan staan hehehe
slag hagel~!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:40 #187
141994 Dickies
Since 1922
pi_57464314
Aan de bomen zie je het ook goed. De spiegeling is leuk
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:51 #188
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57464321
deze is wel recht, nog niet door de soep heen gehaald alleen...
pi_57465072
In het midden zou mooier zijn.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:09:41 #190
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57465096
kon niet... hele berg fietsen....
ach t maakt toch niet uit
pi_57465379
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
deze is wel recht, nog niet door de soep heen gehaald alleen...
[ afbeelding ]
Volgende keer ff portrait nemen. Of iets meer naar beneden zodat de bovenrand bijna tegen de brug aan zit en je zo min mogelijk kerk ziet maar persoonlijk zou ik voor portrait gaan . Wel een tof idee zo
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:33:01 #192
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57480034
@pdehoog;

had t al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen!
waneer gaan we is door delft lopen? en kan je me dan gelijk een klein workshopje geven??
pi_57484274
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
@pdehoog;

had t al eerder gevraagd maar geen antwoord gekregen!
waneer gaan we is door delft lopen? en kan je me dan gelijk een klein workshopje geven??
Je hebt PM
pi_57496296
Hey,

Ik heb gisteren in het vraag-het-de-expert-topic (http://forum.fok.nl/topic/1119639/5/50#57475685) gevraagd hoe je best foto's neem op een optreden.
Nu heb ik goede tips gekregen, maar helaas ook dat 't met de standaardlens (18-55, f3.5:5.6) niet goed zal gaan; veel te weinig lichtsterk. Nu zal ik 't voorlopig wel met de kitlens moeten doen.

Om die tips maar eens om te zetten in de praktijk heb ik wat zitten test-shooten thuis; een donkere kamer met een bureaulamp als 'spot' op een gitaar (een vorm die voor een persoon zou kunnen doorgaan was de filosofie).
Nu weet ik wel dat de lichtomstandigheden niet echt te vergelijken zijn maargoed...

Eerste opmerking was dat ze helaas enkel acceptabel waren in zwartwit.

Dit is een van de betere die eruit gekomen is. Sluitertijd is 1/4, vind de scherpte nog meevallen voor zonder statief genomen te zijn. Waarschijnlijk komt het deels doordat het een foto is die genomen is met continuous shooting (bij de tweede heb je na 't indrukken je evenwicht (hoe klein ook) alweer hervonden denk ik).

Nu, kan iemand mij vertellen dat dit een beetje 't streefdoel is qua belichting of moet hij anders? Van compositie heb ik mij (duidelijk) nietveel aangetrokken, 't is gewoon om morgen niet volledig uit te lucht te vallen qua kennis .

Thx alvast
pi_57496491
Genoeg belichting, alleen sommige schaduwpartijen vallen uitgebeten uit (linksonder) en dat de lamp ook zichtbaar is, is niet de bedoeling
pi_57496758
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Hey,

Ik heb gisteren in het vraag-het-de-expert-topic (http://forum.fok.nl/topic/1119639/5/50#57475685) gevraagd hoe je best foto's neem op een optreden.
Nu heb ik goede tips gekregen, maar helaas ook dat 't met de standaardlens (18-55, f3.5:5.6) niet goed zal gaan; veel te weinig lichtsterk. Nu zal ik 't voorlopig wel met de kitlens moeten doen.

Om die tips maar eens om te zetten in de praktijk heb ik wat zitten test-shooten thuis; een donkere kamer met een bureaulamp als 'spot' op een gitaar (een vorm die voor een persoon zou kunnen doorgaan was de filosofie).
Nu weet ik wel dat de lichtomstandigheden niet echt te vergelijken zijn maargoed...

Eerste opmerking was dat ze helaas enkel acceptabel waren in zwartwit.

Dit is een van de betere die eruit gekomen is. Sluitertijd is 1/4, vind de scherpte nog meevallen voor zonder statief genomen te zijn. Waarschijnlijk komt het deels doordat het een foto is die genomen is met continuous shooting (bij de tweede heb je na 't indrukken je evenwicht (hoe klein ook) alweer hervonden denk ik).

Nu, kan iemand mij vertellen dat dit een beetje 't streefdoel is qua belichting of moet hij anders? Van compositie heb ik mij (duidelijk) nietveel aangetrokken, 't is gewoon om morgen niet volledig uit te lucht te vallen qua kennis .

[ afbeelding ]

Thx alvast
Mwjah....niet helemaal vergelijkbaar. Voor een concertfoto is-ie nog teveel belicht denk ik. Je krijgt ook te maken met fellere lampen daar.

Ga morgen wat eerder naar de lokatie toe en voer wat testshotjes uit. Dat kun je ook heel snel doen tijdens het eerste nummer. Probeer aan te houden dat je uitkomt op een sluitertijd van 1/50e tot 1/100e ongeveer .
pi_57496825
Ah k, dat van de lamp wist ik nog niet. Had een paar foto's bekeken en idd, de lampen die daar wel opstaan branden helemaal niet zo door de foto.

Deze avond opnieuw proberen .
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:36 schreef PdeHoog het volgende:

Ga morgen wat eerder naar de lokatie toe en voer wat testshotjes uit. Dat kun je ook heel snel doen tijdens het eerste nummer. Probeer aan te houden dat je uitkomt op een sluitertijd van 1/50e tot 1/100e ongeveer .
Oké... zal't onthouden!
Qua scherpte is 1/50 a 1/100 idd wel een beetje 't minimum (of maximum, hoe je 't bekijkt )...
pi_57496942
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:

Oké... zal't onthouden!
Qua scherpte is 1/50 a 1/100 idd wel een beetje 't minimum (of maximum, hoe je 't bekijkt )...
Niet bang zijn voor de 1600 iso overigens Volgens mij gaat dat best lekker werken. Wat voor optreden gaat het worden?
pi_57498649
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet bang zijn voor de 1600 iso overigens Volgens mij gaat dat best lekker werken. Wat voor optreden gaat het worden?
Een vriend van mij speelt in een groep en morgen geven ze hun eerste optreden, om geld te verzamelen voor een demo te kunnen opnemen.
Het gaat door in een soort scoutslokaal en ze hebben relatief serieus licht voorzien dus het zal wel meevallen denk ik. Kan idd ook op voorhand wel wat proeffoto's maken.

De ruis stoort niet zo, waarschijnlijk komen ze achteraf verkleind op internet dus dan zie je dat niet zo meer .
Denk wel dat ik van de beste eens een A3-afdruk ga laten maken, om te zien wat de cam kan.
pi_57499134
goed, een iets serieuzere foto dus Ik heb nog veel te leren, dus ben benieuwd! Wat vinden jullie van deze foto van de hond van mijn ouders? (overigens is er nog niets met de fotos gedaan, want ik ben nog een leek op het gebied van photoshoppen; daar zal ik binnenkort eens mee beginnen )

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariekamr op 20-03-2008 15:42:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')