MrSPLIFFY
Ik ben het grotendeels eens met Tony en Ynske
Voor wat betreft foto 1, het engeltje, ( Pan is het denkik?? ) een heel leuk onderwerp. Maar je hebt het inderdaad vanuit de verkeerde hoek genomen. Nu zie je die hulst of wat het dan ook is er storend voorhangen. Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om er dichterbij te kruipen en dat groen te laten voor wat het is, en ga dan eens op de grond zitten, of desnoods liggen (fotografen worden vaak vies van foto's maken buiten de studio

) Je kunt dan vanuit een aantal hoeken hetzelfde engeltje fotograferen en op je scherm zie je naderhand wel wat een mooie invalshoek is. In ieder geval is de hoek van bovenaf niet bepaald aantrekkelijk, terwijl je onderwerp dat wel is

Foto 2:
Wat je er precies mee wilt zeggen weet ik niet goed. Ik persoonlijk vind het onderwerp namelijk niet boeiend. Is deze foto bedoeld om te experimenteren met scherpte diepte? Dan is de scherpte in dit geval middenboven, en die scherpte is wel goed.
Foto 3:
Ook hier is me niet geheel duidelijk wat je met de foto wilt. Is het te doen om dat rode ding aan de rechterkant? Het zou een uiteinde van een ouderwetse waterpomp kunnen zijn maar dat kan ik niet goed zien aangezien het er niet voldoende op staat. Je zou hier dus nog eens een nieuwe foto kunnen gaan maken en dan wat meer van je onderwerp in beeld kunnen nemen. Wordt het teveel dan kun je altijd nog croppen. Verder is de linkerkant onscherp en er zit een loze ruimte in? Het lijkt net of je twee negatieven verkeerd hebt ingescanned eigenlijk. Probeer in ieder geval, zeker in het begin, eigenlijk een hoop foto's te maken van hetzelfde onderwerp en dan telkens vanuit andere invalshoeken, links, rechts, van voren, van de zijkant, van onderen. Je komt er op den duur vanzelf achter hoe een onderwerp een beetje leuk in beeld gebracht kan worden en dat werkt alleen als je veel oefent, en ook veel foto's maakt ter vergelijking.
Laatste foto:
Dit vind ik qua onderwerp de leukste foto. Ik geloof dat het repeterende in beeld wilde brengen van al die vaten met die kraantjes eraan?? Ook hier heb je denk ik net niet het goede standpunt ingenomen om dat te benadrukken. De kleuren zijn hier wel goed, hoewel ze van mij persoonlijk wel iets meer nadruk zouden mogen krijgen, en de scherpte diepte vind ik ook goed. Ik zou het stukje gras lozen aan de rechterkant en echt de nadruk leggen op de vaten, dus een stap verder naar links en dan maar loeren door je zoeker tot je alles netjes op een rijtje in beeld krijgt, en veeeeeeeeeel foto's maken

Succes!! Erg leuk om iemand te zien die zo enthousiast bezig is
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden