Nice.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:06 schreef bijdehand het volgende:
Die handen zijn zo van: O God, Almachtig Man, geeft mij kanker, zodat anderen met kanker kunnen schelden
jeweets?
yahquote:
Nouja, 'tegen zijn'. Het getuigt gewoon van enig fatsoen als je je uberhaupt weet in te houden, en met kanker schelden staat ordinair. Dat de christenen de sjaak zijn door mensen die het nodig vinden met jezus te schelden is tot daar aan toe, maar ziektes ontkomen we allemaal niet aan, atheist of niet. Laten we die wens dus alsjeblieft nog wel enigszins respecteren, anders wordt het zo'n asociaal individueel zooitje. Bah.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:22 schreef DuTank het volgende:
Wat doe je nou moeilijk? Kunnen wij, mensen die met kanker schelden, er wat aan doen dat het zo lekker klinkt? Dat het zo lekker in de bek ligt?
Kweenie of jullie ooit gehoord hebben van Steen, maar hij zegt: Gewoon zeggen tot ik het zelf heb..
Die kerel snapt het tenminste..![]()
Kanker ligt gewoon lekker in de bek, niks aan te doen, sorry...
Ja en juist daarom mag het ook gewoon gezegd worden. Het is gewoon een aspect van het leven, willen mensen dat niet onder ogen zien ofzo? Bovendien vertegenwoordigt het scheldwoord niet de ziekte, net zoals je met godverdomme niet het letterlijke bedoelt. Relativeren heet zoiets.quote:Op maandag 21 april 2008 20:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, 'tegen zijn'. Het getuigt gewoon van enig fatsoen als je je uberhaupt weet in te houden, en met kanker schelden staat ordinair. Dat de christenen de sjaak zijn door mensen die het nodig vinden met jezus te schelden is tot daar aan toe, maar ziektes ontkomen we allemaal niet aan, atheist of niet. Laten we die wens dus alsjeblieft nog wel enigszins respecteren, anders wordt het zo'n asociaal individueel zooitje. Bah.
'Ja, want ik ken niemand die dat heeft!'quote:Op maandag 21 april 2008 22:49 schreef fathank het volgende:
Kanker mag je niet zeggen, maar pest, pleuris, tyfus, aids, malaria en rolberoertes mag je wel zeggen.
Ik relativeer me suf, neemt niet weg dat ik mensen die scheldwoorden nodig hebben om hun woorden kracht bij te zetten dom en onwetend vind. Daarnaast symboliseert het woord kanker een hoop leed en verdriet, en zijn er talloze scheldwoorden die niets of niemand of in ieder geval geen mensen in grote getale kwetsen, dus waarom zou je? Belachelijk provocerend vind ik dit, nergens voor nodig. Ik vind het een rotgehoor, en niet omdat ik ervaring heb met de ziekte kanker, maar wel omdat ik het associeer met domheid, daar het overduidelijk is dat het schelden met die ziekte blijkbaar veel mensen stoort. Ik als fatsoenlijk mens vind dat al genoeg reden er rekening mee te houden, als het mij geen moeite kost. Ik kan mij in mijn bescheidenheid niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo nuchter en logisch over denkt, zo briljant ben ik nou ook weer niet.quote:Op maandag 21 april 2008 22:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja en juist daarom mag het ook gewoon gezegd worden. Het is gewoon een aspect van het leven, willen mensen dat niet onder ogen zien ofzo? Bovendien vertegenwoordigt het scheldwoord niet de ziekte, net zoals je met godverdomme niet het letterlijke bedoelt. Relativeren heet zoiets.
my thoughts exactly, en de mensen die elke zin die ze uitkramen voor 2/3de deel met "kanker" larderen zijn ook niet bepaald de meest intelligente figuren; zeg maar gerust tokkie.quote:Op woensdag 23 april 2008 01:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik relativeer me suf, neemt niet weg dat ik mensen die scheldwoorden nodig hebben om hun woorden kracht bij te zetten dom en onwetend vind. Daarnaast symboliseert het woord kanker een hoop leed en verdriet, en zijn er talloze scheldwoorden die niets of niemand of in ieder geval geen mensen in grote getale kwetsen, dus waarom zou je? Belachelijk provocerend vind ik dit, nergens voor nodig. Ik vind het een rotgehoor, en niet omdat ik ervaring heb met de ziekte kanker, maar wel omdat ik het associeer met domheid, daar het overduidelijk is dat het schelden met die ziekte blijkbaar veel mensen stoort. Ik als fatsoenlijk mens vind dat al genoeg reden er rekening mee te houden, als het mij geen moeite kost. Ik kan mij in mijn bescheidenheid niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo nuchter en logisch over denkt, zo briljant ben ik nou ook weer niet.
Anders lees je dit topic even door.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:22 schreef DuTank het volgende:
Wat doe je nou moeilijk? Kunnen wij, mensen die met kanker schelden, er wat aan doen dat het zo lekker klinkt? Dat het zo lekker in de bek ligt?
Kweenie of jullie ooit gehoord hebben van Steen, maar hij zegt: Gewoon zeggen tot ik het zelf heb..
Die kerel snapt het tenminste..![]()
Kanker ligt gewoon lekker in de bek, niks aan te doen, sorry...
Wat een kanker kick.quote:Op maandag 21 april 2008 18:06 schreef braak het volgende:
en daar gaan we
en van je kanker kanker kanker is niet fijn
Schuldgevoel aanpraten lukt niet...quote:Op woensdag 23 april 2008 07:54 schreef Rutger1983 het volgende:
mocht je het krijgen, dan komen we hier even op terug..
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:35 schreef xstatic1975 het volgende:
Als die huilies hiernaar kijken en dan nog niet kunnen lachen dan is elke vorm van menselijkheid zoek: http://www.youtube.com/v/QTBhrQoFoWU&rel=1
Precies, het is dan ook wel erg om te lachen.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:39 schreef retuow82 het volgende:
Sommige mensen hebben ook gewoon geen gevoel voor tumor...
Heb anders vaak genoeg kanker gehoord op diverse universiteiten, en dat was niet onderzoek-gerelateerd.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:47 schreef TC03 het volgende:
Ach, het maakt mij niks uit of je met kanker scheldt. Net zoals het mij niet kan boeien dat je van het kamp komt, en 7 jaar over je VMBO hebt gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Nee het is ook niet om te lachen maar je moet het ook niet gaan zien als het verboden woord. Dat je er mensen mee kwetst dat gebeurt met zoveel woorden... Een beetje relativering is hier wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:03 schreef Klit het volgende:
[..]
Precies, het is dan ook wel erg om te lachen.
Vooral synoniemen gebruiken. En vergeet niet wat fouten erbij te maken.quote:Op woensdag 23 april 2008 21:33 schreef quirina het volgende:
Ja en vergeet de Tyfus , de Pleuris en de Kelere niet.
En dat kun je dus heel simpel gewoon voorkomen, waarom zou je dat dan niet gewoon doen en uit een beetje respect voor die medemens gewoon deze woorden niet gebruiken?quote:Op woensdag 23 april 2008 19:38 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Nee het is ook niet om te lachen maar je moet het ook niet gaan zien als het verboden woord. Dat je er mensen mee kwetst dat gebeurt met zoveel woorden... Een beetje relativering is hier wel op zijn plaats.
dan kan je beter je mond houden.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:40 schreef Klit het volgende:
[..]
En dat kun je dus heel simpel gewoon voorkomen, waarom zou je dat dan niet gewoon doen en uit een beetje respect voor die medemens gewoon deze woorden niet gebruiken?
Beetje meer respect je weetzzzzzzquote:Op donderdag 24 april 2008 21:42 schreef roburt het volgende:
[..]
dan kan je beter je mond houden.
iedereen stoort zich wel ergens aan.
Precies, respect is tegenwoordig vaak ver te zoeken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:29 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Vraag dat dan aan iemand die er moeite mee heeft voordat je zo'n kuttopic opent.
Ik gok dat het met respect te maken heeft. Iets waarvan vele simpele zielen zoals jij zelf nog nooit van gehoord hebben.
Als we zo moeten beginnen dan blijven we bezig.... Dadelijk kunnen we ook niet meer zeggen dat het een "vet" feestje was omdat er dan een jankert aankomt met het feit dat zijn opa is gestorven aan overgewicht...quote:Op donderdag 24 april 2008 21:40 schreef Klit het volgende:
[..]
En dat kun je dus heel simpel gewoon voorkomen, waarom zou je dat dan niet gewoon doen en uit een beetje respect voor die medemens gewoon deze woorden niet gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |