Voor een deel, dat is wat anders dan goedkeuren. het grootste deel is trouwens gewoon boosheid en protest en een klein deel loopt uit de hand.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik mag me gekwetst voelen, maar als die moslims gaan rellen, dan heb je daar begrip voor?
Ik ben ook boos als jij tegen het Heerenveenstadion aanpiest of door het Friese volkslied heenschreeuwt. En ik ben enorrum zeker van mijn religiequote:Op woensdag 16 januari 2008 12:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja ik vind van wel, net zoals dat de bijbel verbrand mag worden. Niet dat ik het constructief vind maar hij mag het doen.
Als aanhangers van een bepaalde religie daar niet tegen kunnen is dat hun probleem. Het geeft wat mij betreft aan dat die aanhanger niet heel erg zeker zijn van hun religie, iemand die niet twijfelt aan zijn religie zou zijn schouders ophalen voor beledigingen. Zo iemand weet voor zichzelf immers beter.
Ik vind die moefti dus absoluut niet extreem ofzo hoor. Hij heeft zijn zin gewoon erg ongelukkig gekozen in dit geval. Ik vraag mij trouwens ook wel af of hij het letterlijk zo heeft gezegd. Zijn handelen in andere gevallen en dan zo'n zin zeggen...ga ik mij afvragen of het wel letterlijk is gezegd zo.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:38 schreef Posdnous het volgende:
Tja, extremen trekken extremen aan he? Niks nieuws onder de zon verder.
Normale mensen leven gewoon door met de dagelijkse zaken.
Lult heel Utrecht nu al Fries?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben ook boos als jij tegen het Heerenveenstadion aanpiest of door het Friese volkslied heenschreeuwt. En ik ben enorrum zeker van mijn religie![]()
Oh, maar ik heb er ook geen probleem mee als moslims zich gekwetst voelen wanneer de koran beledigd, verscheurd of verbrand wordt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor een deel, dat is wat anders dan goedkeuren. het grootste deel is trouwens gewoon boosheid en protest en een klein deel loopt uit de hand.
Maar ik houd niet zo van dat bewuste kwetsen. Dat is die Hans Teeuwen-mania van tegenwoordig.
ik heb ook moeite met rellen. En met mensen die het bewust uitlokken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb er ook geen probleem mee als moslims zich gekwetst voelen wanneer de koran beledigd, verscheurd of verbrand wordt.
Ik heb er pas problemen mee als ze hierdoor gaan rellen en menen vanalles te moeten vernielen of nog erger, in het buitenland Nederlanders aan gaan vallen en dan Wilders de schuld geven. Daar heb ik wel een probleem mee.
Maar ze mogen zich inderdaad gerust gekwetst voelen.
Gekwetst voelen mag best, het gaat er een beetje om hoe je daarmee omgaat. Hoe er nu al gereageerd wordt op een film waar nog niks van bekend is doet mij twijfelen of veel moslims wel zo zeker zijn van hun geloof.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]
ik heb ook moeite met rellen. En met mensen die het bewust uitlokken.
Maar het lijkt er tegenwoordig op alsof je je al niet meer gekwetst mag voelen.
Er zit wel een verschil tussen je gekwetst voelen en de boel kort en klein slaan. Hoewel ik het vermoeden heb dat mocht er gereld gaan worden omdat Wilders een koran zou verbranden, dat de helft van de rellers niet half weet wat er eigenlijk in het boek staat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]
ik heb ook moeite met rellen. En met mensen die het bewust uitlokken.
Maar het lijkt er tegenwoordig op alsof je je al niet meer gekwetst mag voelen.
Zeker. Dat is het punt dus. Niet of je je gekwetst mag voelen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gekwetst voelen mag best, het gaat er een beetje om hoe je daarmee omgaat. Hoe er nu al gereageerd wordt op een film waar nog niks van bekend is doet mij twijfelen of veel moslims wel zo zeker zijn van hun geloof.
Als de gereformeerden hier zo hadden gereageerd op bijvoorbeeld Neerlands Hoop dan zagen we nu Freek ook niet meer live op tv.
Klopt, ik liet me in mijn eerste reactie een beetje ongelukkig uit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zeker. Dat is het punt dus. Niet of je je gekwetst mag voelen.
Daar heb ik niet eens op gelet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt, ik liet me in mijn eerste reactie een beetje ongelukkig uit.
Precies.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:09 schreef popolon het volgende:
Mission accomplished voor Wilders eigenlijk al.
Ach ja Geert .....quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies.
Blijft natuurlijk wel grappig dat hij blijft mekkeren het recht te hebben om iedereen te beledigen maar als je hem beledigt moet je opgepakt worden. Wehehe..
Hij rekent er terecht op dat zijn volgelingen de hypocrisie niet zien of, waarschijnlijker, erg vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:
Blijft natuurlijk wel grappig dat hij blijft mekkeren het recht te hebben om iedereen te beledigen maar als je hem beledigt moet je opgepakt worden. Wehehe..
Nou dat vond Wilders afgelopen weekend duidelijk niet, hij vond de actie abject maar vond niet dat de actievoerders opgepakt hadden moeten worden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:
Niet volgens Wilders zelf.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij rekent er terecht op dat zijn volgelingen de hypocrisie niet zien of, waarschijnlijker, erg vinden.
whehehequote:Op woensdag 16 januari 2008 13:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nou dat vond Wilders afgelopen weekend duidelijk niet, hij vond de actie abject maar vond niet dat de actievoerders opgepakt hadden moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |