abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56070838
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag me gekwetst voelen, maar als die moslims gaan rellen, dan heb je daar begrip voor?
Voor een deel, dat is wat anders dan goedkeuren. het grootste deel is trouwens gewoon boosheid en protest en een klein deel loopt uit de hand.

Maar ik houd niet zo van dat bewuste kwetsen. Dat is die Hans Teeuwen-mania van tegenwoordig.
pi_56070863
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja ik vind van wel, net zoals dat de bijbel verbrand mag worden. Niet dat ik het constructief vind maar hij mag het doen.

Als aanhangers van een bepaalde religie daar niet tegen kunnen is dat hun probleem. Het geeft wat mij betreft aan dat die aanhanger niet heel erg zeker zijn van hun religie, iemand die niet twijfelt aan zijn religie zou zijn schouders ophalen voor beledigingen. Zo iemand weet voor zichzelf immers beter.
Ik ben ook boos als jij tegen het Heerenveenstadion aanpiest of door het Friese volkslied heenschreeuwt. En ik ben enorrum zeker van mijn religie
pi_56070881
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:38 schreef Posdnous het volgende:
Tja, extremen trekken extremen aan he? Niks nieuws onder de zon verder.

Normale mensen leven gewoon door met de dagelijkse zaken.
Ik vind die moefti dus absoluut niet extreem ofzo hoor. Hij heeft zijn zin gewoon erg ongelukkig gekozen in dit geval. Ik vraag mij trouwens ook wel af of hij het letterlijk zo heeft gezegd. Zijn handelen in andere gevallen en dan zo'n zin zeggen...ga ik mij afvragen of het wel letterlijk is gezegd zo.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_56070913
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben ook boos als jij tegen het Heerenveenstadion aanpiest of door het Friese volkslied heenschreeuwt. En ik ben enorrum zeker van mijn religie
Lult heel Utrecht nu al Fries?
pi_56070944
Heey! Ontopic jullie
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:58:20 #146
3542 Gia
User under construction
pi_56070978
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor een deel, dat is wat anders dan goedkeuren. het grootste deel is trouwens gewoon boosheid en protest en een klein deel loopt uit de hand.

Maar ik houd niet zo van dat bewuste kwetsen. Dat is die Hans Teeuwen-mania van tegenwoordig.
Oh, maar ik heb er ook geen probleem mee als moslims zich gekwetst voelen wanneer de koran beledigd, verscheurd of verbrand wordt.
Ik heb er pas problemen mee als ze hierdoor gaan rellen en menen vanalles te moeten vernielen of nog erger, in het buitenland Nederlanders aan gaan vallen en dan Wilders de schuld geven. Daar heb ik wel een probleem mee.

Maar ze mogen zich inderdaad gerust gekwetst voelen.
pi_56071014
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb er ook geen probleem mee als moslims zich gekwetst voelen wanneer de koran beledigd, verscheurd of verbrand wordt.
Ik heb er pas problemen mee als ze hierdoor gaan rellen en menen vanalles te moeten vernielen of nog erger, in het buitenland Nederlanders aan gaan vallen en dan Wilders de schuld geven. Daar heb ik wel een probleem mee.

Maar ze mogen zich inderdaad gerust gekwetst voelen.
ik heb ook moeite met rellen. En met mensen die het bewust uitlokken.

Maar het lijkt er tegenwoordig op alsof je je al niet meer gekwetst mag voelen.
pi_56071103
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Gekwetst voelen mag best, het gaat er een beetje om hoe je daarmee omgaat. Hoe er nu al gereageerd wordt op een film waar nog niks van bekend is doet mij twijfelen of veel moslims wel zo zeker zijn van hun geloof.

Als de gereformeerden hier zo hadden gereageerd op bijvoorbeeld Neerlands Hoop dan zagen we nu Freek ook niet meer live op tv.
pi_56071118
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil tussen je gekwetst voelen en de boel kort en klein slaan. Hoewel ik het vermoeden heb dat mocht er gereld gaan worden omdat Wilders een koran zou verbranden, dat de helft van de rellers niet half weet wat er eigenlijk in het boek staat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56071194
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gekwetst voelen mag best, het gaat er een beetje om hoe je daarmee omgaat. Hoe er nu al gereageerd wordt op een film waar nog niks van bekend is doet mij twijfelen of veel moslims wel zo zeker zijn van hun geloof.

Als de gereformeerden hier zo hadden gereageerd op bijvoorbeeld Neerlands Hoop dan zagen we nu Freek ook niet meer live op tv.
Zeker. Dat is het punt dus. Niet of je je gekwetst mag voelen.
pi_56071230
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zeker. Dat is het punt dus. Niet of je je gekwetst mag voelen.
Klopt, ik liet me in mijn eerste reactie een beetje ongelukkig uit.
pi_56071252
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Klopt, ik liet me in mijn eerste reactie een beetje ongelukkig uit.
Daar heb ik niet eens op gelet.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:09:35 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56071259
Mission accomplished voor Wilders eigenlijk al.

Die film is nog niet eens uit en nu al zo'n hype. Op tv of niet, op internet zal 'ie ontzettend goed bekeken worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:30:15 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56071898
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:09 schreef popolon het volgende:
Mission accomplished voor Wilders eigenlijk al.
Precies.

Blijft natuurlijk wel grappig dat hij blijft mekkeren het recht te hebben om iedereen te beledigen maar als je hem beledigt moet je opgepakt worden. Wehehe. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:32:34 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56071965
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies.

Blijft natuurlijk wel grappig dat hij blijft mekkeren het recht te hebben om iedereen te beledigen maar als je hem beledigt moet je opgepakt worden. Wehehe. .
Ach ja Geert .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56071979
quote:
Hij rekent er terecht op dat zijn volgelingen de hypocrisie niet zien of, waarschijnlijker, erg vinden.
pi_56072055
quote:

Nou dat vond Wilders afgelopen weekend duidelijk niet, hij vond de actie abject maar vond niet dat de actievoerders opgepakt hadden moeten worden.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:37:37 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_56072121
Laat die oorlog maar komen, die militairen zijn redelijk getraind nu in afghanistan en je ziet meteen of er internationale steun is voor het zielige arme NL
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:42:53 #159
3542 Gia
User under construction
pi_56072242
quote:

[..]

Precies.

Niet volgens Wilders zelf.

Overigens is er een groot verschil tussen laster en belediging.

Maar goed, die discussie hebben we al gehad.

Ben blij dat we hier al zover zijn dat iedereen het erover eens zijn dat moslims zich door Wilders gekwetst mogen voelen, maar het daar dan bij moeten laten.
pi_56072359
quote:

[..]

Precies.

quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij rekent er terecht op dat zijn volgelingen de hypocrisie niet zien of, waarschijnlijker, erg vinden.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou dat vond Wilders afgelopen weekend duidelijk niet, hij vond de actie abject maar vond niet dat de actievoerders opgepakt hadden moeten worden.
whehehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')