Het is iig niet netjesquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:02 schreef Thomass het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat eval(file_get_contents()) good practice is. Ik zou nog eens goed naar je opzet kijken want op die manier dingen doen kan éécht niet goed zijn
Ik ga er toch wel maar voor. Simpelweg boven elke pagina kijken of de huidige filename met PHP eindigt, en zo ja, doorsturen naar de MultiView pagina.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echter zou ik in dat geval al mijn pagina's aan moet passen. Ik ga er nog even mee fiddlen. Ik kan JavaScript natuurlijk ook optioneel maken, en dat javascriptloze personen dan helaas wel richting "car.php?brand=chevrolet&color=red" gaan. Het is toch maar een extraatje.
heb je veel javascriptloze bezoekers dan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echter zou ik in dat geval al mijn pagina's aan moet passen. Ik ga er nog even mee fiddlen. Ik kan JavaScript natuurlijk ook optioneel maken, en dat javascriptloze personen dan helaas wel richting "car.php?brand=chevrolet&color=red" gaan. Het is toch maar een extraatje.
Nee absoluut niet, dat kan je allemaal opgeven en voor iedere 'case' een apparte regel makenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:09 schreef MuRKie het volgende:
Is het trouwens mogelijk om mod_rewrite te gebruiken als je pagina's met verschillende aantallen $_GET variabelen in je url's hebt.
Ik heb namelijk de ene keer index.php?component=news&category=algemeen en de andere keer heb ik een url met index.php?component=content&type=view&id=5&itemid=7
Is het voor mod_rewrite noodzakelijk dat je altijd dezelfde aantallen $_GET variabelen in de url hebt?
Dit had ik namelijk een keer gelezen toen ik nog niet wist wat mod_rewrite inhield en ging kijken wat mod_rewrite eigenlijk inhield (rare zin eigenlijk)
Dan moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in het mod_rewrite wezenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, dat kan je allemaal opgeven en voor iedere 'case' een apparte regel maken.
Nee hoeft niet als jij voor bijde manieren van URL indeling een regel aan maaktquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:27 schreef MuRKie het volgende:
Ik lees net een en ander op www.mod-rewrite.nl
Maar hoe los ik het op als ik bij een bepaalde url andere volgorde van $_GET variabelen gebruik?
index.php?component=news&category=algemeen
index.php?component=content&type=view&id=5&itemid=7
Dan krijg ik toch een conflict met category en type? Hoe weet mod_rewrite dat ik de ene keer category bedoel en de andere keer type?
Maar stel bij de volgende url's:quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:36 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee hoeft niet als jij voor bijde manieren van URL indeling een regel aan maakt.
1 2 3 4 5 | www.site.nl/news/algemeen/ index.php?component=content&type=view&id=5&itemid=7 www.site.nl/content/view/5/7/ |
1 |
Mijn website moet tot Lynx aan toe compatible zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
heb je veel javascriptloze bezoekers dan?
check je google analytics als je dat hebt
kee...quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn website moet tot Lynx aan toe compatible zijn.
Ik heb een mysql table met een aantal dingetjes. Deze moeten er uitkomen in een tabel. Nu moet de user deze volgorde kunnen aanpassen. Hoe kan ik dat het beste doen? Auto increment werkt niet goed, want als je iets verwijderd gaat ie gewoon door met tellen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn website moet tot Lynx aan toe compatible zijn.
Als de sorteervolgorde niet gerelateerd is aan andere gegevens in de tabel, dan heb je een extra kolom nodig die de sorteervolgorde bepaald.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:51 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een mysql table met een aantal dingetjes. Deze moeten er uitkomen in een tabel. Nu moet de user deze volgorde kunnen aanpassen. Hoe kan ik dat het beste doen? Auto increment werkt niet goed, want als je iets verwijderd gaat ie gewoon door met tellen!
In je mod_rewrite doe je ongeveer zoiets:quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:49 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Maar stel bij de volgende url's:
[ code verwijderd ]
in je script geef je dan als link de volgende url op:
[ code verwijderd ]
Hoe weet mod_rewrite dan of hij bij view de $_GET['type'] moet gebruiken of $_GET['category']
want dat staat niet meer in de url dan toch..
En dan even niet op het aantal $_GET variabelen gelet want het kan maar zo zijn dat ik een keer evenveel $_GET variabelen heb maar wel verschillende.. Dan heb ik toch een probleem?
of moet ik in mijn script gewoon de oude url's gebruiken zoals:
index.php?component=news&category=algemeen
index.php?component=content&type=view&id=5&itemid=7
en dat mod_rewrite dat zelf omtovert tot een mooie url?
1 |
$ op het eind toch?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:21 schreef HuHu het volgende:
[..]
In je mod_rewrite doe je ongeveer zoiets:
[ code verwijderd ]
De matches in je rule kun je in de rewrite herbruiken middels de variabelen $1, $2, enz...
1 |
hopelijk veranderd er niks dankzij deze overname..quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:10 schreef mschol het volgende:
http://pro.tweakers.net/n(...)eemt-mysql-over.html
moeten we daar nou blij mee zijn?
Als je een beetje gezocht had op Google had je dit vast ook kunnen vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:50 schreef MuRKie het volgende:
heeft iemand misschien een linkje voor een tutorial betreft mod_rewrite want ik snap er de ballen van..
[edit]
wacht (.*) betekent dat er vanalles kan staan en anders kan je het specifiek op de waarde toepassen?
Dus kan zou ik per uitzondering zo'n regel aan moeten maken. zie ik dat zo goed?
[/edit]
tutorial zou overigens nog steeds welkom zijn
Google eens op regular expression. Of dump hier wat je nodig hebt, dan kan ik wat voor je bakken, waarna jij er hopelijk wat van leert.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:50 schreef MuRKie het volgende:
heeft iemand misschien een linkje voor een tutorial betreft mod_rewrite want ik snap er de ballen van..
[edit]
wacht (.*) betekent dat er vanalles kan staan en anders kan je het specifiek op de waarde toepassen?
Dus kan zou ik per uitzondering zo'n regel aan moeten maken. zie ik dat zo goed?
[/edit]
tutorial zou overigens nog steeds welkom zijn
ik zit via mijn pda te fokken omdat ik nog geen internet heb in mijn huisie. en googlen op een pda is geen ideale situatie.. dus heb nog niet echt gegoogledquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:33 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Als je een beetje gezocht had op Google had je dit vast ook kunnen vinden.
ik kan nog niet echt iets concreets posten omdat ik mijn cms nog aan het ontwikkelen ben maar ik krijg url's als die ik hierboven eerder heb geschreven. maar ik begrijp dat ik voor elke afwijkende url een nieuwe regel moet maken?quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Google eens op regular expression. Of dump hier wat je nodig hebt, dan kan ik wat voor je bakken, waarna jij er hopelijk wat van leert.
In bovenstaand geval staat de punt voor "willekeurig karakter", en het sterretje voor "maakt niet uit welke lengte".
dan ga ik eerst maar eens een beetje aankloten met de info die ik nu heb, en als het dan niet wil lukken dan vraag ik dat alsnog welquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Jep. Zo heb ik zelf bv. een stuk of 10 regels.
Gisteren heb ik in dit topic ook al antwoord gegeven op deze vraag, namelijk: extra kolom toevoegen.... misschien effe terug gaan lezen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:51 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een mysql table met een aantal dingetjes. Deze moeten er uitkomen in een tabel. Nu moet de user deze volgorde kunnen aanpassen. Hoe kan ik dat het beste doen? Auto increment werkt niet goed, want als je iets verwijderd gaat ie gewoon door met tellen!
jEdit!quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:20 schreef saban het volgende:
Welk editor gebruiken jullie?
Ik gebruik zelf Crimson Editor, echter het geeft veel errors wanneer ik met remote bestanden werkt.
Wat is een ander goed editor welke met remote bestanden overweg kan?
ik gebruik dreamwaever maar niet voor ftp'en (server staat thuis, dus een netwerksharequote:Op woensdag 16 januari 2008 22:20 schreef saban het volgende:
Welk editor gebruiken jullie?
Ik gebruik zelf Crimson Editor, echter het geeft veel errors wanneer ik met remote bestanden werkt.
Wat is een ander goed editor welke met remote bestanden overweg kan?
Stom van me! Niet eerder aan gedacht. Ik draai het ook thuis, maar maakte gebruik van FTP terwijl ik er natuurlijk ook een share van kan maken!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gebruik dreamwaever maar niet voor ftp'en (server staat thuis, dus een netwerkshare
Waarom simuleer je register_globals?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef unox_worst het volgende:
[ code verwijderd ]
Werkt voor mij prima
Oeps, je wil geen ob_start gebruiken, dan zou ik het ook niet weten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | foreach($_POST AS $key => $value) { ${$key} = $value; } foreach($_GET AS $key => $value) { ${$key} = $value; } ?> |
memory_limitquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:08 schreef wobbel het volgende:
Stel ik roep de functie Dump ( ); aan, en ik geef een variable mee..dus dit:
$data = "heel veel tekens";
Dump ( $data );
Is er dan een limiet aan de hoeveel tekens die $data mag bevatten? Dat PHP bijv. geen buffer overflow krijgt bij bijv. 100.000 tekens
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $kaart = $_GET['kaart']; function checkOption($value) { if ($value == $kaart) { echo "Checked!"; } } checkOption("test"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart = mysql_result($sql, 0, kaart); <option if ($kaart == "Koza Sade") { echo " selected"; } >Koza Sade</option> <option if ($kaart == "Koza Luks") { echo " selected"; } >Koza Luks</option> <option if ($kaart == "Koza Sunnet") { echo " selected"; } >Koza Sunnet</option> <option if ($kaart == "Koza Pelin") { echo " selected"; } >Koza Pelin</option> <option if ($kaart == "Koza Alara") { echo " selected"; } >Koza Alara</option> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart = mysql_result($sql, 0, kaart); <option checkOption("Koza Sade"); >Koza Sade</option> <option checkOption("Koza Luks"); >Koza Luks</option> <option checkOption("Koza Sunnet"); >Koza Sunnet</option> <option checkOption("Koza Pelin"); >Koza Pelin</option> <option checkOption("Koza Alara"); >Koza Alara</option> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $kaart_select = mysql_result($sql, 0, kaart); $kaarten = array("Koza Sade", "Koza Luks", "Koza Sunnet", "Koza Pelin", "Koza Alara"); foreach($kaarten as $kaart){ printf("<option%s>%s</option>", ($kaart == $kaart_select) ? " selected" : "", $kaart); } ?> |
kan je niet gewoon $kaart aan de functieaanroep meegeven?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:44 schreef saban het volgende:
Waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
kan je niet gewoon $kaart aan de functieaanroep meegeven?
dus: checkOption($value, $kaart) ?
1 2 3 4 5 6 | $varQuery = "UPDATE menuitem "; $varQuery .= "SET delete = 'yes' "; $varQuery .= "WHERE ID = '" . fetchItemID() . "'"; $varRun = mysql_query($varQuery) or die(_DATABASE_QUERY_ERROR . " " . mysql_error()); ?> |
Tja het zou handig zijn om te weten wat er uit die functie fetchItemID() komt. Waarschijnlijk komt daar iets anders dan je verwacht. Print de resulterende query eens naar stderr zodat je ziet wat er precies gebeurt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:49 schreef MuRKie het volgende:
en kan iemand kijken wat er fout is aan de volgende query?
[ code verwijderd ]
hij geeft een error terug dat de syntax niet goed is. maar een identieke query die enkel een ander Veld update werkt wel gewoon goed..
Je had ook even de query die uitgevoerd wordt aan het die() statement kunnen toevoegen, dan weet je tenminste welke query precies fout gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:49 schreef MuRKie het volgende:
hey nog even over mod_rewrite. als ik dat wil gebruiken moet ik dan alle url's, die in mijn scripts verwerkt zitten, aanpassen of worden die on the fly aangepast door mod_rewrite?
en kan iemand kijken wat er fout is aan de volgende query?
[ code verwijderd ]
hij geeft een error terug dat de syntax niet goed is. maar een identieke query die enkel een ander Veld update werkt wel gewoon goed..
In dat geval kan je weer beter een ENUM(1,0) gebruiken volgens mijquote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:43 schreef SuperRembo het volgende:
daar kan je beter een tinyint voor gebruiken met 1 of 0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |