Hoi,
aangezien ik de laatste tijd (en vooral voor het werk) enorm veel in aanraking kom met PHP ben ik op zoek gegaan naar een goede editor.
Ik heb er al enkele geprobeerd. De eerste was Eclipse in combinatie met de PHP plugin, maar daar ben ik niet tevreden van. Het gaat soms fout en dan gaat Eclipse helemaal de mist in met highlighting en van die zaken. Soms zo erg dat ik gewoon geen tab meer kan plaatsen.
Ik gebruik ook al enige tijd PHPEdit, maar sinds begin deze week heeft die er de brui aangegeven. Mijn menu is plotseling verdwenen en het crasht nu om de haverklap. Een herinstallatie kan wonderen doen, maar daar heb ik nu even geen zin in. Buiten dit probleem ben ik zeer tevreden over dit programma. Het heeft wat je moet hebben: code insight, perfecte highlight, en een hoop andere nuttige functies.
Notepad++ gebruik ik nu aangezien bovenstaand programma er de brui aan gegeven heeft. Simpel programma, doet wat het moet doen en daarmee is ook alles gezegd.
Deze heb ik allemaal gebruikt op een Windows machine, maar ik ben ook op zoek naar een goede editor voor in Linux. Geany kon mij wel bekoren, ondersteund een hoop talen en daarmee handig. Je krijgt per bestand een overzicht van alle functies, variabelen, classen en dergelijke, handig in gebruik. Enkel gaat het de mist in eenmaal je in PHP het woord public voor een functie definitie zet, dat is het opeens geen functie meer.
Dus ik ben op zoek naar een goede client, die doet wat die moet doen. Of wat gebruiken jullie?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump