Hoe wil je eigenlijk in een .html php zetten?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:44 schreef MuRKie het volgende:
Hoi iedereen,
ik ben nieuw in deze topic reeks. Zag net pas dit topic langskomen.
Laat ik er maar meteen gebruik van maken..
Ik ben beetje aan het rommelen met het maken van een cms systeempje..
Nu vroeg ik me af of je een bestand kan includen in een variabele.
Ik had zoiets gezien op www.php.net/include maar ik krijg het niet werkend.. Ik heb het idee dat ik dat voorbeeld niet begrijp en dat het voor andere doeleinden is dan waarvoor ik het wil gebruiken.
Hier dat voorbeeld:
[..]
Wat ik hier eigenlijk mee wil is de code die in de te includen file staat in de variabele krijgen. Zodat ik deze later kan printen. Ik wil geen gebruik maken van ob_start..
Maar volgens mij kan je niet includen in een variabele of wel?
Iemand die me hiermee kan helpen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | function get_include($file) { foreach($_POST AS $key => $value) { ${$key} = $value; } foreach($_GET AS $key => $value) { ${$key} = $value; } ob_start(); include $file; $buffer = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $buffer; } ?> |
Wie heeft het over een .html?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:47 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Hoe wil je eigenlijk in een .html php zetten?
Ik had van een vriend van me, die meer ervaring heeft met php dan ik, vernomen dat ob_start geen nette en verouderde methode was ofzo? Vandaar dat ik dat niet wil gebruiken, maar als jij het tegendeel kan bewijzen dan hoor ik het graag. Ik sta open voor nieuwe informatiequote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef unox_worst het volgende:
[ code verwijderd ]
Werkt voor mij prima
Oeps, je wil geen ob_start gebruiken, dan zou ik het ook niet weten.
Is dat een nette methode? Zie mijn post hierboven over ob_start..quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:46 schreef Geqxon het volgende:
http://nl.php.net/file_get_contents
[..]
1 2 3 | $varComponentResult = include('map/file.php'); ?> |
Ik ken zo geen andere manier, maar ik ben dan ook geen echte expertquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:55 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik had van een vriend van me, die meer ervaring heeft met php dan ik, vernomen dat ob_start geen nette en verouderde methode was ofzo? Vandaar dat ik dat niet wil gebruiken, maar als jij het tegendeel kan bewijzen dan hoor ik het graag. Ik sta open voor nieuwe informatie
Dat bedoel ik.. Maar file_get_contents is wel een schone manier hiervoor?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:16 schreef Geqxon het volgende:
"ob_start" houd alle output richting de browser tegen, vangt het tijdelijk op in een buffer, en laat het daarna pas zien. Als je dat voor dit soort doeleinden gebruikt kan het ietwat vies zijn.
file_get_contents is niets anders dan het bestand opvragen, en de letterlijke tekst die erin staat returnen. Net zoals jij het bestand in notepad zou openen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.. Maar file_get_contents is wel een schone manier hiervoor?
En wordt de inhoud van de file dan eerst geevalueerd en dan in een variabele gestopt?
Het te includen script maakt namelijk wel gebruik van functies die in de file staan die het script gaat includen..
Anders moet ik namelijk wel mijn huidige methode blijven gebruiken om dit werkend te houden..
Ik laad nu het script in via require('map/script.php'); en in script.php return ik een variabele welke ik in het script waarin ik script.php include weer in een variabele plak.. om het even gemakkelijk te maken![]()
Ja, ik denk dat het probleem zit in het feit dat je de string niet afsluit met dubbele quotes, ik zou het volgende doen:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:35 schreef PiRANiA het volgende:
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen:
1
2
3
4
5<?php
if(newtopicmatches('[PHP/(My)SQL] voor dummies')){
echo "tvp geplaatst;
}
?>
:P
1 2 3 4 5 | if(newtopicmatches('[PHP/(My)SQL] voor dummies')){ echo "tvp geplaatst"; } ?> |
Ja maar include zorgt ervoor dat de included file onderdeel wordt van het script waarin je het include..quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
file_get_contents is niets anders dan het bestand opvragen, en de letterlijke tekst die erin staat returnen. Net zoals jij het bestand in notepad zou openen.
Tip:quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:57 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ja maar include zorgt ervoor dat de included file onderdeel wordt van het script waarin je het include..
Maar als ik het in eenvariabele stop via file_get_contents dan is dat niet het geval of wel?
1 2 3 4 5 6 | // #to_include.php function getWhatINeed(){ return "Foo"; } ?> |
1 2 3 4 5 | // #main.php include('to_include.php'); $bar = getWhatINeed(); ?> |
Nee standaard niet, file_get_contents returned de inhoud van het bestand wat je ophaald. echterquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:57 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ja maar include zorgt ervoor dat de included file onderdeel wordt van het script waarin je het include..
Maar als ik het in eenvariabele stop via file_get_contents dan is dat niet het geval of wel?
1 2 3 | eval(file_get_contents($file)); ?> |
1 2 3 | include($file); ?> |
Ja zo doe ik het nu dus.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tip:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Maar dan zit het dus nog niet in een variabele?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nee standaard niet, file_get_contents returned de inhoud van het bestand wat je ophaald. echter
[ code verwijderd ]
is het zelfde als
[ code verwijderd ]
1 2 3 | $varComponentResult = eval(file_get_contents($file)); ?> |
Ik heb het nu op de manier gedaan zoals Geqxon heeft beschreven.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:02 schreef Thomass het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat eval(file_get_contents()) good practice is. Ik zou nog eens goed naar je opzet kijken want op die manier dingen doen kan éécht niet goed zijn
quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:33 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het slim aan kan pakken, dat als ik volledig met MultiView danwel Mod_Rewrite werk, hoe ik dan mijn forms met GET kan posten?
Ik heb nu een drop-down list met diverse automerken, en daarnaast eentje met diverse kleuren. Ik wil dat hij bij een submit naar "/cars/chevrolet/red/" gaat, maar is dat zonder javascript wel mogelijk?
1 2 3 | header('location: /cars'.$_GET['merk']. '/'. $_GET['merk']); ?> |
het post-veld van je formulier laten verwijzen naar de waarden van je 2 dropdown lijsten lijkt me, geen idee of dat dan javascript is of htmlquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:33 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik het slim aan kan pakken, dat als ik volledig met MultiView danwel Mod_Rewrite werk, hoe ik dan mijn forms met GET kan posten?
Ik heb nu een drop-down list met diverse automerken, en daarnaast eentje met diverse kleuren. Ik wil dat hij bij een submit naar "/cars/chevrolet/red/" gaat, maar is dat zonder javascript wel mogelijk?
Echter zou ik in dat geval al mijn pagina's aan moet passen. Ik ga er nog even mee fiddlen. Ik kan JavaScript natuurlijk ook optioneel maken, en dat javascriptloze personen dan helaas wel richting "car.php?brand=chevrolet&color=red" gaan. Het is toch maar een extraatje.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
?
zonder submit is het niet mogelijk zonder javascript denk ik
Volgens mij kan dat ook alleen zonder javascript als je dat met een submit button doet..quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
?
zonder submit is het niet mogelijk zonder javascript denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |