abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2008 @ 18:37:24 #1
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56004527
Ik open toch maar even een nieuw topic, omdat er misschien nog mensen willen discussieren na een uitzending van Pauw en Witteman waar de familie vd Sloot en Peter R de Vries te gast waren.

Bewuste aflevering: Pauw en Witteman

edit - NOVA

'Het Nova item de volgende dag. Onmiddellijk na afloop van de uitzending ging het mis. Joran bleef tijdens de opname kalm, maar na afloop werd hij kwaad en gooide een glas wijn in het gezicht van Peter R. de Vries, ook te gast in de uitzending. In NOVA een terugblik op het gesprek én het incident in Pauw & Witteman met Peter R. de Vries, Paul Witteman en advocaat Peter Plasman.'

[ Bericht 45% gewijzigd door erkel op 13-01-2008 20:56:59 ]
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 18:38:17 #2
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56004551
Hmm deze had in NWS moeten komen.

Schopje aub?
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 18:50:45 #4
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_56004817
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:40 schreef henkway het volgende:
zullen we dit onderwerp maar begraven?
Tot er wat nieuws komt bovendrijven??
Of Nathalie Holloway...
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  zondag 13 januari 2008 @ 19:41:34 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56005847
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:50 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Of Nathalie Holloway...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56006457
Ben de uitzending nu aan het kijken... vind dat Joran er niet goed vanaf komt. Hij is erg zenuwachtig en schichtig.. Heb nog steeds mijn twijfels over die jongen, die zijn misschien alleen maar sterker geworden.
pi_56006716
Eens komen de vroegingen en gaat er iemand praten.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:20:55 #8
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56006767
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:40 schreef henkway het volgende:
zullen we dit onderwerp maar begraven?
Tot er wat nieuws komt bovendrijven??
Met onderstaand filmpje van wat er na de talkshow gebeurde is inmiddels wereldnieuws!

Joran verliest zelfbeheersing

Knap stom van hem. De PR show van Pa en Ma kan nu helemaal door de plee. Flush it. Het maakt hem alleen maar meer verdacht in de ogen van het publiek!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_56006793
Edit: dat dus, al gemeld in bovenstaande post.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 januari 2008 @ 20:22:49 #10
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56006804
[quote]Op zondag 13 januari 2008 20:20 schreef Fockker het volgende:

[..]

dubbel, delete please
Security Matters
pi_56006821
ik denk dat hij schuldig is en dan druk ik me zacht uit. ik denk ook dat zijn vader een grote rol heeft gespeeld. als advocaat en plaatsvervangend rechter die ook nog aardig in de slappe was zit kan hij toch wel heel veel doen om zijn zoon te helpen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56006831
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:18 schreef kiwiholland het volgende:
Eens komen de vroegingen en gaat er iemand praten.
doden praten niet
  zondag 13 januari 2008 @ 20:25:27 #13
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56006874
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Kijk een boven je:D

@henkway.

Moet je maar eens goed luisteren!;)
Security Matters
  zondag 13 januari 2008 @ 20:26:34 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_56006892
Het is echt een nog grotere mongool dan ik dacht.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:27:25 #15
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56006904
quote:
Had op de frontpage moeten staan!
Security Matters
  zondag 13 januari 2008 @ 20:27:52 #16
202835 WilliamMcCall
Ik ben een poseur
pi_56006913
quote:
lees effe boven je.
I got a real phonecall coming in.
pi_56007161
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:07 schreef ZeroVince het volgende:
Ben de uitzending nu aan het kijken... vind dat Joran er niet goed vanaf komt. Hij is erg zenuwachtig en schichtig.. Heb nog steeds mijn twijfels over die jongen, die zijn misschien alleen maar sterker geworden.
Toch heb ik al veel mensen gehoord die zich hebben laten inpakken door de vlotte babbel van Joran en de woorden van zijn ouders.

Ik vond 'm overigens ook niet sterk overkomen.

Die blonde trouwens in dat filmpje tegen de vader van Joran "dat heb je goed opgevoed "
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 januari 2008 @ 20:40:49 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56007184
Was ook een item over in Nova gisteravond. Ik moest wel lachen om die vrouw die de ogen van Peter de Vries was aan het deppen en woedend tegen de moeder van Joran zei: "Nou, dat heb je goed opgevoed!"

In Nova was er ook een advocaat die het optreden van de familie van der Sloot in Pauw en Witteman echt ongelofelijk stom vond.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_56007260
Vond vooral het stukje over de foto (waarbij Joran ontkent daar actief iets mee te maken te hebben en de Vries claimt dat hij een e-mail heeft waaruit blijkt dat Joran daarvoor betaald heeft) erg dubieus! (rond 48:30)
pi_56007299
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef ZeroVince het volgende:
Vond vooral het stukje over de foto (waarbij Joran ontkent daar actief iets mee te maken te hebben en de Vries claimt dat hij een e-mail heeft waaruit blijkt dat Joran daarvoor betaald heeft) erg dubieus! (rond 48:30)
Ja toen wist Joran even niet meer waar hij het zoeken moest.

Vond wel dat hij teveel in bescherming werd genomen. Had liever wat meer discussie gezien tussen Peter de Vries en Joran.

Straks nog maar even die Nova uitzending van gisteren bekijken.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:48:00 #21
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56007333
Ik geloof nog steeds in zijn onschuld en zijn optreden in Pauw en Witteman bewijst natuurlijk helemaal niks. Iemand beoordelen op een publiekelijk optreden is behoorlijk kortzichtig. Natuurlijk is hij nerveus en zoekt hij naar de goede woorden, want hij wil niemand voor het hoofd stoten of zichzelf in een kwaad daglicht zetten.

Ik vond hem oprecht overkomen en vind het begrijpelijk dat hij de Vries een klootzak vind. Iemand die jou neerzet als een moordenaar, kun je natuurlijk niet aardig vinden. HIj uit zich door een glas wijn over iemand heen te gooien en daar komt Peter ook wel weer overheen.
Weisst
pi_56007344
Het was een legendarische uitzending. Joran die met veel moeite zijn verhaal deed met de nodige versprekingen en gestotter. Zwak optreden.

Peter r. de Vries zat wel flink te zuigen in die uitzending maar de actie van Joran na de uitzending getuigt in ieder geval van weinig diplomatiek gevoel ondanks dat zijn ouders in de uitzending zijn naam hebben proberen te zuiveren. Blijkbaar is Joran toch niet zo'n lieverdje en ik heb ook nog steeds mijn twijfels over zijn verhaal en hoe het allemaal is gelopen.
pi_56007348
Shit zeg, het filmpje dat in de OP staat, stopt na ongeveer 10 minuten!
pi_56007436
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die blonde trouwens in dat filmpje tegen de vader van Joran "dat heb je goed opgevoed "
Ja, en zijn moeder maar roepen dat Joran een nette keurige jongen is.

FOX News: Former Holloway Suspect Tosses Wine in Face of Reporter on TV Show
  zondag 13 januari 2008 @ 20:58:07 #25
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56007547
Iedereen wist allang dat Joran geen lieverdje is, dus om daar nou ineens verbaasd over te gaan doen is ook een beetje schijnheilig.

Ik heb het NOVA-item in de OP erbij gezet.
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 21:01:46 #26
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_56007626
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:23 schreef henkway het volgende:

[..]

doden praten niet
Daar denken forensisch pathologen anders over, mits je een lichaam hebt uiteaard.

Joran is schuldig aan iets, of dat nou verkrachting, moord of wat dan ook is.
Zijn hele houding van praten en doen is al genoeg.
Het zou me niet eens verbazen dat ie Nathalee "verkocht" zou hebben aan een mensenhandelaar.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_56007629
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:48 schreef Logitik het volgende:
Shit zeg, het filmpje dat in de OP staat, stopt na ongeveer 10 minuten!
van Nova: een samenvattend geheel van de zaak en het interview(incident)

http://www.uitzendinggemist.nl/
pi_56007908
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:01 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Daar denken forensisch pathologen anders over, mits je een lichaam hebt uiteaard.

Joran is schuldig aan iets, of dat nou verkrachting, moord of wat dan ook is.
Zijn hele houding van praten en doen is al genoeg.
Het zou me niet eens verbazen dat ie Nathalee "verkocht" zou hebben aan een mensenhandelaar.
Hij had die meid meegenomen naar zijn hok (garage) en misschien was ze wakker geworden en wilde geen sex met de drie jongens en heeft Joran haar een knal gegeven en is ze tegen de muur gekomen.
Dat ie opzettelijk een meid dood maakt geloof ik niet
  † In Memoriam † zondag 13 januari 2008 @ 21:16:52 #29
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56007990
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:

Vooral dat *dat*
  zondag 13 januari 2008 @ 21:26:54 #30
124655 DarkManta
pi_56008277
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:13 schreef henkway het volgende:

[..]

Hij had die meid meegenomen naar zijn hok (garage) en misschien was ze wakker geworden en wilde geen sex met de drie jongens en heeft Joran haar een knal gegeven en is ze tegen de muur gekomen.
Dat ie opzettelijk een meid dood maakt geloof ik niet
Ook die theorieen wissel snel af, Joran zou haar ook achter gelaten hebben op een strand.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_56008325
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef ZeroVince het volgende:
absoluut, en waarom zoiets doen als je onshuldig bent. wat ik ook wel een belangrijk punt vond was dat hij toegaf gelogen te hebben en peter vroeg waarom en dat hij dat niet begreep als hij niks gedaan zou hebben. bedenk er even bij dat de meeste vermisten zeker jongeren binnen of net na 24 uur wel weer opduiken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56008426
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:48 schreef erkel het volgende:
Ik geloof nog steeds in zijn onschuld en zijn optreden in Pauw en Witteman bewijst natuurlijk helemaal niks. Iemand beoordelen op een publiekelijk optreden is behoorlijk kortzichtig. Natuurlijk is hij nerveus en zoekt hij naar de goede woorden, want hij wil niemand voor het hoofd stoten of zichzelf in een kwaad daglicht zetten.

Ik vond hem oprecht overkomen en vind het begrijpelijk dat hij de Vries een klootzak vind. Iemand die jou neerzet als een moordenaar, kun je natuurlijk niet aardig vinden. HIj uit zich door een glas wijn over iemand heen te gooien en daar komt Peter ook wel weer overheen.
Ik snap niet dat er nog steeds mensen in zijn onschuld geloven. Niet op basis van deze beelden maar de omstandigheden waarin hij verkeerde waren bijzonder verdacht, en daarnaast zal zijn vader ook wel een grote vinger in de pap hebben gehad in dat corrupte rechtssysteem aldaar.
Als je aantoonbaar hebt gelogen op een aantal punten (wie gaat met wie naar huis, waar zijn je schoenen, liegen over je schoenmaat) je verklaringen afwijken van de verklaringen van je vrienden en je nog steeds dingen achterhoudt en verdraait dan heb je wat te verbergen.

Daarnaast snap ik niet dat hij wegkomt met zijn verklaring dat hij het meisje alleen heeft achtergelaten op het strand in dronken toestand. Moest zij dan maar alleen naar haar hotel lopen? Wat mij betreft zou dat alleen al het proberen waard zijn hem veroordeeld te krijgen voor 'dood door schuld' oid, alsmede het feit dat hij niet heeft meegewerkt met het onderzoek waardoor de zoektocht naar Holloway vertraging heeft opgelopen.

Verder kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat die ouders hun eigen zoon amper kennen - in de zin van hoe hij in het bijzijn met vrienden en meisjes is, of hoe hij zich gedraagt op feestjes - en maar naief lopen te verkondigen wat een brave jongen het is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tomatenboer op 13-01-2008 21:39:41 ]
pi_56008488
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:52 schreef schatje het volgende:

[..]

De vrouw van Peter R. zei na het incident tegen Joran's moeder: 'Nou, dat heb je goed opgevoed'.
C'est le ton qui fait la musique.
  zondag 13 januari 2008 @ 21:41:32 #34
124655 DarkManta
pi_56008604
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik snap niet dat er nog steeds mensen in zijn onschuld geloven. Niet op basis van deze beelden maar de omstandigheden waarin hij verkeerde waren bijzonder verdacht, en daarnaast zal zijn vader ook wel een grote vinger in de pap hebben gehad in dat corrupte rechtssysteem aldaar.
Als je aantoonbaar hebt gelogen op een aantal punten (wie gaat met wie naar huis, waar zijn je schoenen, liegen over je schoenmaat) je verklaringen afwijken van de verklaringen van je vrienden en je nog steeds dingen achterhoudt en verdraait dan heb je wat te verbergen.

Daarnaast snap ik niet dat hij wegkomt met zijn verklaring dat hij het meisje alleen heeft achtergelaten op het strand in dronken toestand. Moest zij dan maar alleen naar haar hotel lopen? Wat mij betreft zou dat alleen al het proberen waard zijn hem veroordeeld te krijgen voor 'dood door schuld' oid, alsmede het feit dat hij niet heeft meegewerkt met het onderzoek waardoor de zoektocht naar Holloway vertraging heeft opgelopen.

Verder kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat die ouders hun eigen zoon amper kennen - in de zin van hoe hij in het bijzijn met vrienden en meisjes is, of hoe hij zich gedraagt op feestjes - en maar naief lopen te verkondigen wat een brave jongen het is.
*eens is*
pi_56008669
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Vooral dat *dat*
Ja, precies, ik lag helemaal dubbel
C'est le ton qui fait la musique.
pi_56008973
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:26 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Ook die theorieen wissel snel af, Joran zou haar ook achter gelaten hebben op een strand.
Ja ls ze de waarheid vertelt hadden dan had de politie (FBI) gelijk die hele garage op sporen onderzocht en duidelijk wat gevonden binnen 24 uur.
nu deden ze dat pas 10 maanden later

Op het strand was weinig te zoeken
pi_56010618
Ik zei het al in een ander topic..... Maar het net rond Joran sluit ik zich langzaam doch zeker, binnen 10 jaar zit hij vast.

Overigens ook wel een hilarisch betoog bij P&W van de familie van der Sloot

Wel een opsteker voor mensen die denken dat ze niet geschikt zijn of denken dat ze niks kunnen, want als je Pa van der Sloot analyseert, dan kom je tot de conclusie dat iedere boerenlul een universitaire studie kan doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56010678
In het NOVA-fragment is ook te zien hoe Joran een glas water (volgens mij) in zijn gezicht gegooid krijgt. Op het moment dat er hulp komt bij Peter R. de Vries. Volgens mij wordt dat water gegooid door een medewerker van het Pauw & Witteman-programma!
pi_56010958
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:48 schreef erkel het volgende:

Cursusje mensenkennis en psychologie van de loi maar opsturen ?!
pi_56011102
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:58 schreef salutem het volgende:

[..]

Maar laat A. Erkel wel even zelf de rekening betalen dan, want die terroristenknuffelaar heeft ons belastingbetalers al tonnen gekost.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56011283
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Had liever wat meer discussie gezien tussen Peter de Vries en Joran.
Inderdaad, had P de Vries de zaak geleid dan had Joran het haasje geweest, mogelijk niet voor moord, maar dood door schuld zeker.
pi_56011769
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Ah verdomme, het zal niet lang meer duren voordat Joran met een CIA-vlucht naar Gitmo wordt vervoerd.
Joran begrijpt denk ik al wel dat hij vogelvrij is verklaard in de VS van A.

Verder afsluiten dit. Die Natalee heeft al veel te veel aandacht gekregen. Ze is weg, dood, foetsie. En er zijn geen bewijzen over wie het heeft gedaan. Case Closed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:24:33 #43
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56011870
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:40 schreef livelink het volgende:
Was ook een item over in Nova gisteravond. Ik moest wel lachen om die vrouw die de ogen van Peter de Vries was aan het deppen en woedend tegen de moeder van Joran zei: "Nou, dat heb je goed opgevoed!"

In Nova was er ook een advocaat die het optreden van de familie van der Sloot in Pauw en Witteman echt ongelofelijk stom vond.
Die advocaat was Mr Peter Plasman, bekend van de moordenaar van Theo van Gogh.
Die blonde vrouw die zegt "nou, dat heb je wel goed opgevoed" en die de ogen van Peter R depte was de vrouw van Peter R de Vries.
Security Matters
  zondag 13 januari 2008 @ 23:27:24 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56011971
Die gozer is zo schuldig als wat, hoe die dr ook bij zit met zn petje op
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 13 januari 2008 @ 23:27:37 #45
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56011978
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:58 schreef salutem het volgende:

[..]

Nee heb ik niet nodig. Sommige mensen vinden het raar dat Joran zenuwachtig is, maar dat was jij vast niet geweest in dezelfde situatie? Je zit in een programma bekeken door misschien een miljoen mensen, verdacht van moord en daarboven op zit ook nog de man aan tafel die een hetze tegen je voert en (misschien ten onrechte) probeert veroordeeld te krijgen. Ik zou ook nerveus zijn.

En dat minzame lachje wat hij soms trekt met zijn mond maakt dat alleen maar duidelijker.
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 23:29:04 #46
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012024
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Inderdaad, had P de Vries de zaak geleid dan had Joran het haasje geweest, mogelijk niet voor moord, maar dood door schuld zeker.
Wie is er dood dan (juridisch gezien)?
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 23:29:45 #47
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012053
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar laat A. Erkel wel even zelf de rekening betalen dan, want die terroristenknuffelaar heeft ons belastingbetalers al tonnen gekost.
Ok, ik zal het doorgeven.
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 23:31:07 #48
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56012095
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:58 schreef erkel het volgende:
Iedereen wist allang dat Joran geen lieverdje is, dus om daar nou ineens verbaasd over te gaan doen is ook een beetje schijnheilig.

Ik heb het NOVA-item in de OP erbij gezet.
Behalve dat ie geen lievertje is, heeft ie ook iets psychopatisch over zich
Misschien heeft ie haar niet zelf laten verdwijnen. Maar hij weet wel wat er gebeurd is.
Security Matters
  zondag 13 januari 2008 @ 23:32:01 #49
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_56012126
[quote]Op zondag 13 januari 2008 23:31 schreef Fockker het volgende:

[..]

delete
Security Matters
pi_56012326
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:29 schreef erkel het volgende:

[..]

Wie is er dood dan (juridisch gezien)?
quote:
Van der Sloot and two other former suspects, brothers Deepak and Satish Kalpoe, were seen leaving a bar with Holloway on the night of her disappearance.
Juridisch niemand, maar Vries had hem klem helemaal gekregen.
Er zijn nog heel veel losse eindjes niet opgehelderd , maar Joran vertikt het om verder iets te zeggen

Normaal ging Joran met een verovering naar zijn garage, Nu naar het strand???
Nee, inde garage liggen sporen, op het strand niets alleen zand

Pa vd Sloot heeft het allemaal voorgekauwd wie wat zegt.
Alleen het verhaal dat ze Natale bij het Hotel hadden afgezet klopte niet door de security en Joran moest dat verhaal intrekken en een ander verzinnen.
Toen klopten de verhalen van Satish en Deepak ook niet meer, dus die hielden hun eigen verhaal vol

iemand was wel met haar de kamerID naar de hotelingang geweest en had het laten scannen.

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 13-01-2008 23:51:17 ]
pi_56012452
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:27 schreef erkel het volgende:

[..]

Nee heb ik niet nodig. Sommige mensen vinden het raar dat Joran zenuwachtig is, maar dat was jij vast niet geweest in dezelfde situatie? Je zit in een programma bekeken door misschien een miljoen mensen, verdacht van moord en daarboven op zit ook nog de man aan tafel die een hetze tegen je voert en (misschien ten onrechte) probeert veroordeeld te krijgen. Ik zou ook nerveus zijn.

En dat minzame lachje wat hij soms trekt met zijn mond maakt dat alleen maar duidelijker.
Inderdaad. Vrij veel mensen lijken zich niet te kunnen verplaatsen in een ander. Zeker voor alle mannen moet het toch verdomde duidelijk zijn dat je als 20-jarige gozer niet constant zwart wil worden gemaakt door een of andere Peter. Elke gemiddelde 20-jarige gozer had die Peter al lang een klap verkocht, 'nou dan zal ie wel schuldig zijn' hoor je dan . Het leven van Joran is nu al verpest, en dan gaat zo'n typische azijnpisser als Peter er nog wat schepjes bovenop doen.

Hulde dat Joran zich heeft ingehouden door slechts wat wijn in de ogen van Peter te gooien (die, might i say, gelijk begon te janken, klein kind), en hem niet met zijn hoofd voorop door die TV's achter P&W heeft gejast.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:46:01 #52
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012561
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef henkway het volgende:

Juridisch niemand, maar Vries had hem klem helemaal gekregen.
Er zijn nog heel veel losse eindjes niet opgehelderd , maar Joran vertikt het om verder iets te zeggen

Normaal ging Joran met een verovering naar zijn garage, Nu naar het strand???
Nee, inde garage liggen sporen, op het strand niets alleen zand

Pa vd Sloot heeft het allemaal voorgekauwd wie wat zegt.
Allen het verhaal klopte niet en Joran moest dat verhaal intrekken en een ander verzinnen
Toen klopten de verhalen van Satish en Deepak ook niet meer
Je kan iemand wel klem lullen, maar je moet ook met bewijzen op tafel komen

Zoals Joran ook al zei bij Pauw en Witteman, hij had geen idee wat voor impact zijn verklaring zou hebben. Hij dacht er makkelijk vanaf te komen door een leugen te vertellen. Als hij gelijk de 'waarheid' had verteld, oftewel zijn laatste verklaring, dan had dat heel verdacht geklonken. En dat is natuurlijk ook zo, maar dat betekent nog niet dat hij schuldig is aan haar vermissing.

En dat hele garage verhaal ken ik niet.
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 23:50:49 #53
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012731
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:48 schreef JohnDope het volgende:
Ik zei het al in een ander topic..... Maar het net rond Joran sluit ik zich langzaam doch zeker, binnen 10 jaar zit hij vast.

Overigens ook wel een hilarisch betoog bij P&W van de familie van der Sloot

Wel een opsteker voor mensen die denken dat ze niet geschikt zijn of denken dat ze niks kunnen, want als je Pa van der Sloot analyseert, dan kom je tot de conclusie dat iedere boerenlul een universitaire studie kan doen.
Gelukkig hebben wij geen jurysysteem in Nederland, want als mensen zoals jou die beoordelen op hun eigen gevoel en intuïtie en de feiten minder belangrijk vinden, dan zouden er heel wat onschuldige mensen achter de tralies zitten.
Weisst
pi_56012846
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:46 schreef erkel het volgende:

[..]
En dat hele garage verhaal ken ik niet.
Nee omdat je de feiten niet kent, als je wat wilt zeggen moet je wat verder in de zaak verdiepen
pi_56012887
Of hij schuldig aan moord is weet ik niet, eigenlijk denk ik van niet, maar wat ik wel zeker weet is dat Joran heel wat meer weet dan hij vertelt. Het was overduidelijk dat hij dingen achterhield, en zijn ouders weten ook veel meer dan ze lieten blijken. En over die leugens die hij in het begin had verteld: ik heb het gevoel dat er andere zaken in het spel waren die belastend zouden zijn, en dan denk ik bijvoorbeeld aan drugs. Nathalee die drugs gevoerd is en out ging aan een overdosis, en Joran die haar zo achtergelaten heeft, zoiets. In zijn schoenen had ik in zo'n situatie ook gelogen tegen de politie, misschien. Maar naderhand had ik het zeker wel verteld, waarom niet. Dat slappe ongeloofwaardige verhaal over "die harde verhoormethodes" raakt kant noch wal, je moet wel heel naief zijn om dat als verklaring te slikken voor zorgvuldig ingestudeerde leugens. Je zag ook dat hij heel veel nadruk legde, overdreven veel nadruk, op het "feit" dat hij natuurlijk niet kan weten wat er met Nathalee is gebeurd, en dat hij "natuurlijk" ook niet weet of ze nog leeft of niet, maar als je mij vraagt weet hij precies wat er met haar is gebeurd.
pi_56012922
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:50 schreef erkel het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij geen jurysysteem in Nederland, want als mensen zoals jou die beoordelen op hun eigen gevoel en intuïtie en de feiten minder belangrijk vinden, dan zouden er heel wat onschuldige mensen achter de tralies zitten.
Jij hebt de zaak echt niet gevolgd, dat is duidelijk te merken aan deze reply.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:56:50 #57
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012952
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee omdat je de feiten niet kent, als je wat wilt zeggen moet je wat verder in de zaak verdiepen
Ik moet idd die reconstructie/aflevering van Peter R de Vries nog zien, maar betwijfel of ik veel 'aanwijzingen' zal zien.
Weisst
  zondag 13 januari 2008 @ 23:57:39 #58
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56012973
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt de zaak echt niet gevolgd, dat is duidelijk te merken aan deze reply.
Ik reageer op jouw verstandelijke vermogens, niet op de zaak
Weisst
pi_56013026
Natuurlijk is het begrijpelijk dat hij erg gespannen en zenuwachtig was voor dat uurtje bij Pauw & Witteman, maar nietemin ben ik toch van mening dat er uit het uurtje televisie een paar interessante voorzichtige conclusies kunnen worden getrokken.
Zo heeft die vader hem wijselijk van (tactische) adviezen voorzien in de periodes dat hij onder verhoor moest, en kon je aan de manier waarop ze over hun zoon spraken opmerken dat ze toch wel een bepaald ideaalbeeld van hem hebben wat niet strookt met de werkelijkheid, ik ben er namelijk van overtuigd dat ze de Joran van de feestjes en het uitgaan, en de Joran in aanwezigheid van vrouwen, niet kennen. Ook het halfslachtige reageren van zijn moeder (en de vader die lacht) op het moment dat het glas wijn in het gezicht is gegooid van Peter de Vries doet mij geloven dat zijn ouders niet bepaald van de harde opvoeding zijn maar meer van 'de hand boven het hoofd houden.' Al moet je voorzichtig zijn met conclusies trekken op basis van een uur televisie, maar sommige dingen kun je niet verbergen met een mooi glad verhaal, dat sijpelt er doorheen door houding, en een paar onschuldig lijkende opmerkingen of gezichtsuitdrukkingen.

Waarmee dus niet is gezegd dat hij de dader is natuurlijk, maar het lijkt mij wel waarschijnlijk dat die ouders wellicht in een 'complot' zitten waarbij ze Joran de hand boven het hoofd houden.
pi_56013112
Ook dat verhaal dat hij het hele rechtssysteem niet vertrouwt terwijl zijn vader daar rechter wilde worden.
pi_56013117
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:57 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik reageer op jouw verstandelijke vermogens, niet op de zaak
Ga eens concreet per regel per post er op in dan. Want het slaat echt nergens op wat jij nu uitkraamt.
pi_56013120
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:56 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik moet idd die reconstructie/aflevering van Peter R de Vries nog zien, maar betwijfel of ik veel 'aanwijzingen' zal zien.
ja je weet echt niet waar je over praat.
De garage is de key in de zaak
  maandag 14 januari 2008 @ 00:06:35 #63
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013202
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook dat verhaal dat hij het hele rechtssysteem niet vertrouwt terwijl zijn vader daar rechter wilde worden.
Dat is uitgelegd in de uitzending. Joran zei: 'Ik vertrouw het Openbaar Ministerie niet'. Dat is niet bepaald het hele rechtssysteem.
Weisst
  maandag 14 januari 2008 @ 00:07:04 #64
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013213
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga eens concreet per regel per post er op in dan. Want het slaat echt nergens op wat jij nu uitkraamt.
Lees nog maar een keer.
Weisst
pi_56013224
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou er zijn zoveel dingen waar hij over heeft gelogen waarbij ik denk 'dat is niet voor niets.'

Zoals over zijn schoenen bijvoorbeeld, daarnaast is het óók nog maar de vraag of hij echt op het strand is geweest aangezien 2 vissers die de hele nacht voor het strand hebben zitten vissen niemand op het strand hebben gezien, en zeker geen 2 verliefde zatlappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 14-01-2008 00:13:27 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 00:09:38 #66
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013288
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:02 schreef henkway het volgende:

[..]

De key in de zaak is: geen lijk.
Weisst
pi_56013371
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Lees nog maar een keer.
De enige reden dat Joran vrij rondloopt is omdat zijn machtige vader ook in het complot zit. Als Joran gewoon een everyday-Joe was geweest, dan had de recherche de verdachten allang tegen elkaar uitgespeeld.
pi_56013399
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:09 schreef erkel het volgende:

[..]

De key in de zaak is: geen lijk.
Nee de key is de garage , het verdwenen lijk is het gevolg
was er van af het begin (binnen 24 uur) toegang geweest tot de garage door forensisch onderzoek dan had jorantje gehangen

Nu kon men pas 10 maanden later onderzoek doen
pi_56013405
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De enige reden dat Joran vrij rondloopt is omdat zijn machtige vader ook in het complot zit. Als Joran gewoon een everyday-Joe was geweest, dan had de recherche de verdachten allang tegen elkaar uitgespeeld.
Naast het feit dat er onvoldoende bewijs is uiteraard.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:16:30 #70
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013446
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dat is ook de reden dat Joran zich beroept op zijn zwijgrecht, het nieuwe team dat op de zaak zit, staat los van de elitaire clubvrienden van zijn vader. En leugens zijn moeilijk te onthouden en het nieuwe team had o.a. nieuwe leugens ontdekt.
Fijn dat je dat zelf hebt bedacht, vandaar ook mijn opmerking naar het jurysysteem.
Weisst
pi_56013451
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Naast het feit dat er onvoldoende bewijs is uiteraard.

Dat is ook de reden dat Joran zich beroept op zijn zwijgrecht, omdat het nieuwe team dat op de zaak, staat los van de machtige vrienden van zijn vader.
En leugens zijn moeilijk te onthouden en het nieuwe team had o.a. nieuwe leugens ontdekt.

Geloof mij nou maar, binnen 10 jaar krijgen ze Joran en zijn vader veroordeeld, want o.a. de NSA, CIA, iedereen zit er dik boven op. Met die hijgende hyena's in je nek zal je als verdachte nooit rust hebben en op een gegeven moment door slaan/branden/freaken. Er wordt gewoon keiharde psychologische oorlog gevoerd met die arme stakker.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:20:47 #73
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013539
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat Joran zich beroept op zijn zwijgrecht, omdat het nieuwe team dat op de zaak zit en die staat los van de machtige vrienden van zijn vader.
En leugens zijn moeilijk te onthouden en het nieuwe team had o.a. nieuwe leugens ontdekt.

Geloof mij nou maar, binnen 10 jaar krijgen ze Joran en zijn vader veroordeeld.
Je kan niet iemand op leugens veroordelen, behalve meineed dan, maar daarvan is hier geen sprake. En volgens mij heeft hij zijn mond gehouden, omdat ze op zoek waren naar iets wat hem schuldig kon maken. Dus er zaten alleen maar nadelen aan het praten, het kon hem alleen maar schaden. Dus of hij nou schuldig of onschuldig is, in beide gevallen was dat de beste optie voor hem.

Voor de zaak niet, maar daar is hij niet verantwoordelijk voor.
Weisst
pi_56013557
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:20 schreef erkel het volgende:

[..]

Je kan niet iemand op leugens veroordelen, behalve meineed dan, maar daarvan is hier geen sprake. En volgens mij heeft hij zijn mond gehouden, omdat ze op zoek waren naar iets wat hem schuldig kon maken. Dus er zaten alleen maar nadelen aan het praten, het kon hem alleen maar schaden. Dus of hij nou schuldig of onschuldig is, in beide gevallen was dat de beste optie voor hem.

Jij bent naief tot in den kist, Joran is een prater. Amerikanen kunnen alles afluisteren, om het vervolgens naar hun eigen hand te manipuleren. Joran zien ze als corvee.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:22:17 #75
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56013569
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij bent naief tot in den kist. Amerikanen kunnen alles afluisteren. Joran zien ze als corvee.
Ja en dan luisteren ze hem af en dan?
Weisst
pi_56013599
Wat is nu waar van het verhaal dat Van der Sloot meisjes gedrogeerd zou hebben, om er seks mee te hebben btw?
I´m back.
pi_56013614
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:22 schreef erkel het volgende:

[..]

Ja en dan luisteren ze hem af en dan?
Op een dag verspreekt Joran zich een keer. Of Joran gaat op een dag een keer op vakantie naar een land waar de VS dikke mik mee is, om vervolgens aan de VS uitgeleverd te worden.
Er zijn zat scenario's te bedenken waar de Yanks allemaal in staat toe zijn. Want vergeet niet, het gaat nu nog het minste om Holloway, het belangrijkste uit deze case is, is dat Joran de VS in de maling heeft genomen en daar komt niemand mee weg.
pi_56013718
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:20 schreef erkel het volgende:

[..]

Nee er waren teveel zaken tegenstrijdig, als zijn vader er niet was met advocaatvrienden die wisten wat kon, dan hadden ze hem klem gekregen er zijn teveel zaken in tegenspraak en teveel leugens
pi_56014213
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee de key is de garage , het verdwenen lijk is het gevolg
was er van af het begin (binnen 24 uur) toegang geweest tot de garage door forensisch onderzoek dan had jorantje gehangen

Nu kon men pas 10 maanden later onderzoek doen
Misschien moet je de politie vertellen wat je in de garage zag, want je weet blijkbaar meer dan hun
  maandag 14 januari 2008 @ 01:08:40 #80
124655 DarkManta
pi_56014528
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:50 schreef sunmoonstar het volgende:
In het NOVA-fragment is ook te zien hoe Joran een glas water (volgens mij) in zijn gezicht gegooid krijgt. Op het moment dat er hulp komt bij Peter R. de Vries. Volgens mij wordt dat water gegooid door een medewerker van het Pauw & Witteman-programma!
Nee dat was rode wijn, en ja alcohol prikt nogal een beetje in je ogen.
En waarom zou een medewerker van P&W met water gooien naar iemand?
  maandag 14 januari 2008 @ 01:11:24 #81
124655 DarkManta
pi_56014579
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:52 schreef Xith het volgende:

[..]

Misschien moet je de politie vertellen wat je in de garage zag, want je weet blijkbaar meer dan hun
inderdaad, misschien kan ie `m dreigen via http://joran-sloot.hyves.nl/ wat ie allemaal gezien heeft.
pi_56014936
Volgens mij hebben ze die chick gewoon opgegeten.
pi_56017419
Als Joran niks te verbergen heeft en de familie doet een showtje op televisie, waarom is hij dan zo zenuwachtig? Als je het echt niet gedaan hebt, dan sta je sterk in je schoenen en je spreek recht vanuit je hart. Joran en die rare vader, waren mij veel te berekenend. Leugentje hier en daar. Vader die toegang had tot het dossier van Joran terwijl die zaak liep.

It smells.
  maandag 14 januari 2008 @ 09:52:27 #84
37150 livelink
pi_56017640
Ik zou ook wel zenuwachtig zijn hoor, ook als ik onschuldig was. Je wordt toch maar tegenover de persoon gezet die een hele documentaire aan jouw vermoedelijke schuld heeft gewijd. Nee, die zenuwen begrijp ik wel. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat ze uberhaupt in die show zijn gaan zitten. Was net alles een beetje geluwd, ga je het hele mediacircus vrijwillig opnieuw in. Dat zwijgen ging hem toch zo goed af? Dat had hij dan nog wel tot eind der tijden vol mogen houden wat mij betreft. Ik word helemaal naar als ik die jongen zie. Echt voor mij het prototype van een hele foute jongen.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:32:52 #85
124655 DarkManta
pi_56018323
Wat zou dan nou de motivatie zijn geweest indien hij schuldig is?
Hij kent het meisje amper, heeft wat gedronken, meisje ook en is wat wulps.
Hij wilt seks met haar, maar dit wordt niet beantwoord, dus.....

Tot zover is dit geen vreemde situatie...

De altijd o zo jongeman die makkelijk meisjes kan meekrijgen wordt nu afgewezen en zijn ego wordt gekrenkt. Hij wordt razend en geeft haar een fatale klap op het hoofd.
De drie jongens moeten nu bewijs opruimen en dat is blijkbaar gelukt.
De volgende dag wordt ie aangehouden en liegt tegen de politie.

Of..
Ze belanden op het strand, ze laten haar alleen achter omdat ze `s morgens weer vroeg er uit moeten omdat ze weer naar school moeten. Zij heeft nog geen zin en wil verder feesten.(alleen?)

Hoe dan ook, je laat een vrouw (meisje) uit respect niet alleen achter midden in de nacht. De gouden regel samen uit, samen thuis.
Dat had Joran niet gedaan, schaamt zich erover en liegt tegen de politie.
Alleen vind ik dat niet bij het profiel passen van Joran, immers heeft hij respect voor vouwen.na zijn zeggen. Maar je bent dronken en denkt er niet aan, oke maar diegene die de auto bestuurde was wel nuchter genoeg om daar aan te denken anders kon ie de auto ook niet besturen en later naar huis rijden. Dus zo dronken waren ze niet.

Wat de scenario`s ook mogen wezen, Joran is schuldig.
pi_56018409
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Natuurlijk is het begrijpelijk dat hij erg gespannen en zenuwachtig was voor dat uurtje bij Pauw & Witteman, maar nietemin ben ik toch van mening dat er uit het uurtje televisie een paar interessante voorzichtige conclusies kunnen worden getrokken.
-knip-
Waarmee dus niet is gezegd dat hij de dader is natuurlijk, maar het lijkt mij wel waarschijnlijk dat die ouders wellicht in een 'complot' zitten waarbij ze Joran de hand boven het hoofd houden.
Ja. Of dat leek allemaal zo voor jou omdat jij (net zoals Peter) hem al lang hebt veroordeeld.

En 'complot om hand boven het hoofd te houden'? Een ouder zijn bedoel je? In de onschuld van je kind geloven?
Ik geloof niet dat Joran's vader, als rechter-wannabe, zijn zoon zo zou beschermen als hij er van overtuigd was dat hij schuldig was. Maar juist wel alles op alles zou stellen als hij ervan overtuigd was dat Joran onschuldig is.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:35 schreef Freak187 het volgende:
Als Joran niks te verbergen heeft en de familie doet een showtje op televisie, waarom is hij dan zo zenuwachtig? Als je het echt niet gedaan hebt, dan sta je sterk in je schoenen en je spreek recht vanuit je hart. Joran en die rare vader, waren mij veel te berekenend. Leugentje hier en daar. Vader die toegang had tot het dossier van Joran terwijl die zaak liep.

It smells.
En weer iemand die zich niet in iemand anders kan verplaatsen. Er was eens een onderzoek dat als uitkomst had dat de meerderheid van de mensen bij een begrafenis liever (dood) in de kist willen liggen dan de speech over de overledene willen geven. M.a.w., sommige mensen hebben het niet zo op publiek optreden. Als we 'zenuwachtig' als reden gaan aangeven dat iemand schuldig is kunnen we de helft van het land wel opsluiten.

Je kan over dit optreden net zo goed zeggen dat hij onschuldig is, omdat een schuldige nóóit toestemd met zo vaak over die zaak te praten. Maar hij had gewoon niet met samen met Peterrr bij P&W moeten zitten, die is vastgeroest in zijn aannames.
pi_56018717
Ik vind die Peter R. de Vries wel een ongelooflijke klootzak, zoals hij zich weer iedere keer op tv brengt.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 14 januari 2008 @ 11:09:30 #88
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56019104
edit: stond er al.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56020137
Mensen die claimen het helemaal te weten over Joran's vermeende schuld zijn net zoals die 9/11 conspiracy thinkers... Meepraten alsof je de feiten kan herleiden op gebeurtenissen die door de professionals niet gezien kunnen worden.
pi_56020204
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:37 schreef waht het volgende:

En weer iemand die zich niet in iemand anders kan verplaatsen. Er was eens een onderzoek dat als uitkomst had dat de meerderheid van de mensen bij een begrafenis liever (dood) in de kist willen liggen dan de speech over de overledene willen geven. M.a.w., sommige mensen hebben het niet zo op publiek optreden. Als we 'zenuwachtig' als reden gaan aangeven dat iemand schuldig is kunnen we de helft van het land wel opsluiten.

Je kan over dit optreden net zo goed zeggen dat hij onschuldig is, omdat een schuldige nóóit toestemd met zo vaak over die zaak te praten. Maar hij had gewoon niet met samen met Peterrr bij P&W moeten zitten, die is vastgeroest in zijn aannames.
Hou op met die uitspraken als: "En weer iemand die zich niet in iemand anders kan verplaatsen." Jij zit hier ook maar iets te bedenken, moet ik dat ook maar afdoen als iemand die zich niet in iemand anders kan verplaatsen?

In ieder geval: op cruciale momenten (vooral toen De Vries inhoudelijk op de zaak inging) keek Joran alsof hij water zag branden. Hij zocht oogcontact met z'n vader en een aantal keer antwoorde zijn vader of moeder de vraag. Waarom kon Joran dat zelf niet? Ook toen ter sprake kwam wat er met dat meisje daadwerkeljik gebeurd was, zag je hem ieder woord wikken en wegen...
  maandag 14 januari 2008 @ 12:26:13 #91
102466 cappp
Ondertitel
pi_56020884
Ik had precies hetzelfde gereageerd op Peter R de Vries. Wat een vreselijk irritante bemoeizuchtige nepagent is het ook. Ik had ook graag een glas wijn in zijn gezicht gegooid.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_56020938
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:57 schreef Freak187 het volgende:
In ieder geval: op cruciale momenten (vooral toen De Vries inhoudelijk op de zaak inging) keek Joran alsof hij water zag branden. Hij zocht oogcontact met z'n vader en een aantal keer antwoorde zijn vader of moeder de vraag. Waarom kon Joran dat zelf niet? Ook toen ter sprake kwam wat er met dat meisje daadwerkeljik gebeurd was, zag je hem ieder woord wikken en wegen...
En ook dát is weer prima te verklaren vanuit het oogpunt van een onschuldige.

Ik hou op met lullen over mensen die zich niet in iemand anders kunnen verplaatsen als die mensen ophouden met analyses over Joran in P&W waaruit zou moeten blijken dat hij schuldig is. Overal maar een reden achterzoeken wordt vervelend.

Misschien had Joran wel geen zin op dat exacte moment om wat te zeggen, misschien wilde hij wel een slokje water nemen, misschien was hij aan het nadenken over wat hij de volgende dag ging ontbijten. Je weet het niet. Ik ook niet nee.
pi_56020941
Wat een ongelooflijk sneu figuur die Joran Die ouders die de hele uitzending een toneelstukje: "Oh nee hoor, onze lieve Joran zou zoiets nooit doen". En vervolgens haalt zoonlief zelf het hele toneelstukje onderuit door zich niet in bedwang te kunnen houden, en met wijn te gaan gooien. Weg krediet, weg toneelstukje. Eigen glazen ingegooid. Prachtig
pi_56021033
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:28 schreef waht het volgende:

[..]

En ook dát is weer prima te verklaren vanuit het oogpunt van een onschuldige.

Ik hou op met lullen over mensen die zich niet in iemand anders kunnen verplaatsen als die mensen ophouden met analyses over Joran in P&W waaruit zou moeten blijken dat hij schuldig is. Overal maar een reden achterzoeken wordt vervelend.

Misschien had Joran wel geen zin op dat exacte moment om wat te zeggen, misschien wilde hij wel een slokje water nemen, misschien was hij aan het nadenken over wat hij de volgende dag ging ontbijten. Je weet het niet. Ik ook niet nee.
Joran heeft zich teveel keren vastgeluld en staat duidelijk onder invloed van de Advocaat Pa vd Sloot, om niets meer te zeggen over conflictmomenten
  maandag 14 januari 2008 @ 12:36:21 #95
37150 livelink
pi_56021130
Als hij niets meer wil zeggen, waarom gaat hij dan in vredesnaam in een talkshow zitten. Wat is dat voor een publiciteitsgeile actie? Als je je niet kunt beheersen, waarom ga je dan de confrontatie aan met een vijand van je? Hoe dom kun je zijn. En waarom heeft die Pa van der Sloot met al zijn wijze adviezen dit niet voorzien?
pi_56021215
Ik vond de vraag juist interessant of " hij ook niet eens bij de psychiater liep omdat die vaak leugens vertelde".

Daarnaast zijn er gewoon een aantal lege plekken en heeft die op te belangrijke punten gelogen, dan is het logisch dat de politie doorgaat vragen. Iets wat zijn vader niet begreep, maar daarin is die gewoon bevooroordeelt omdat het zijn zoon is.. niet geheel onbegrijpelijk overigens.

Vanuit Joran's positie is het slim dat die op Aruba niet gepraat heeft. Zo een lange tijd geleden en dan weer hetzelfde verhaal tot op detail vertellen is geen kunstje namelijk.

Die fotos, waarbij hij ook betrokken is, zijn helemaal raar. Dat soort dingen maken hem in mij ogen verdacht.
Hij heeft het geluk, of de pech, dat het lichaam niet gevonden is.
Zijn moeder had wel gelijk dat het raar was dat ze nooit de video mochten bekijken waarin zij een dag na de vermissing nog gezien is door de politie.
X
pi_56021289
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:40 schreef Alulu het volgende:

Vanuit Joran's positie is het slim dat die op Aruba niet gepraat heeft. Zo een lange tijd geleden en dan weer hetzelfde verhaal tot op detail vertellen is geen kunstje namelijk.
Leugens zijn dan inderdaad moeilijk te onthouden
pi_56021443
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:36 schreef livelink het volgende: Als je je niet kunt beheersen, waarom ga je dan de confrontatie aan met een vijand van je? Hoe dom kun je zijn. En waarom heeft die Pa van der Sloot met al zijn wijze adviezen dit niet voorzien?
Ze kwamen vertellen aan Nederland hoe een lieve jongen Joran eigenlijk is.
Ik heb het idee dat ze pas op het allerlaatste moment zijn ingelicht over de aanwezigheid van PR de Vries bij de directe uitzending.
pi_56021530
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:36 schreef livelink het volgende:
En waarom heeft die Pa van der Sloot met al zijn wijze adviezen dit niet voorzien?
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:48 schreef JohnDope het volgende:
pi_56022570
Een paar dingen.

Ten eerste, ik vond het een sterk punt van de Vries dat het dubieus is dat de jongens hun eerste verklaring vantevoren met elkaar hebben besproken en dat dit een leugen was. Wat zei de Vries daar namelijk over? Dat je eigenlijk alleen met een veilig gevoel tegenover de politie kan liegen over wat er met het meisje gebeurd is, als je weet dat ze dat niet meer (levend) boven water komt.

Ten tweede, vond ik het verhaal over de gephotoshopte foto erg dubieus. Joran lijkt daar zijn ik-verklaar-niets-houding aan te willen nemen door een beetje dom te kijken en zijn schouders op te halen en de vraag terug te spelen naar de Vries. Maar die heeft het daar niet zo moeilijk mee en beweert een e-mail te hebben waaruit zou moeten blijken dat Joran voor de foto betaald heeft. Als dat zo zou blijken te zijn, zou dat beteken dat er ook leugens zitten in 'de waarheid' die Joran nu vertelt. En als dat zo zou blijken te zijn, heeft hij tijdens het hele onderzoek alleen nog maar gelogen of gezwegen. Dubieus dus.

Last but not least, zou Joran niets hebben verklaard omdat ze geen vertrouwen meer hadden in het Openbaar Ministerie van Aruba. De vries begrijpt dat verkeerd en wijst op het feit dat de vader van Joran deel uit wou maken van de Rechterlijke Macht en dat dat dus paradoxaal zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Echter, toen hij werd aangehouden en vastgehouden gedurende 16 dagen (de laatste keer) wou hij OOK niets verklaren, terwijl er inmiddels een NEDERLANDS politieteam op de zaak zat! Als het niet verklaren ging over het niet hebben van vertrouwen in het OM in Aruba, zou er geen bezwaar moeten zijn mee te werken met het Nederlandse team!

PS: ik zie dat Joran 900+ vrienden op Hyves heeft.. bijzonder om te bedenken dat mensen die niet kunnen weten wat er zich die avond heeft afgespeeld, blind genoeg op deze jongen kunnen vertrouwen dat ze vrienden met hem willen worden... Inclusief 'kusjes' die als pings worden verstuurd ter ondersteuning et cetera..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')