Zoals ik al zei, ga je alle scheidsrechters ontslaan die fouten maken, hou je er weinig over.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ontsla Braamhaar dan ook, met z'n juichen na de 5-1 van ajax
Ja, na het zogenaamd 3x terugzien van de beelden, moest hij tot de conclusie komen dat de speler binnen de 16 duidelijk werd neergehaald. Dus moest een strafschop zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heeft hij nog een reactie gegeven voor de camera?
3 keer terug zien? Die gozer heeft een blindegeleidehond nodig!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:59 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ja, na het zogenaamd 3x terugzien van de beelden, moest hij tot de conclusie komen dat de speler binnen de 16 duidelijk werd neergehaald. Dus moest een strafschop zijn.
Dit kon alleen de cameraman maar zien, aldus Haverkort.
Had ie die maar gehad.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
3 keer terug zien? Die gozer heeft een blindegeleidehond nodig!
Das gewoon zo'n onzin hé. In theorie is dat misschien maar niet in de praktijkquote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:55 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga je alle scheidsrechters ontslaan die fouten maken, hou je er weinig over.
Echter over een kompleet seizoen gezien zal het wel in evenwicht zijn. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Of ben je het gestrekte been van de gelijkmaker tegen Ajax van AZ vergeten?
quote:FC Twente door omstreden treffer naast NEC
Orlando Engelaar heeft FC Twente vrijdagavond bij de hervatting van de competitie aan een zwaarbevochten punt in de uitwedstrijd tegen NEC (2-2) geholpen. De international scoorde de gelijkmaker in de blessuretijd.
Bij de aanval die er aan voorafging claimde NEC tevergeefs een strafschop bij scheidsrechter Ben Haverkort. De problemen van NEC liggen onverminderd in de voorste linie. Tim Janssen miste na een kwartier een enorme kans om de thuisclub op voorsprong te schieten, hij faalde alleen voor doelman Sander Boschker op bedroevende wijze.
Tachtig seconden later liet Blaise N'Kufo met zijn veertiende treffer van het seizoen zien hoe het wel moet. Hij kopte een hoge voorzet van Jeroen Heubach feilloos achter Gabor Babos. Die hield zijn ploeg even later in de wedstrijd met een reflex op een inzet van Eljero Elia.
FC Twente was heer en meester, maar toonde zich hautain en liet NEC uit schier kansloze positie langszij komen. Haverkort zag in een stevig duel tussen Jeremain Lens en Edson Braafheid een overtreding van de verdediger die behalve een strafschop-tegen ook een gele kaart kreeg. Youssef El Akchaoui zorgde beheerst voor de gelijkmaker.
Nog voor de rust had FC Twente tweemaal de kans de voorsprong in ere te herstellen, maar een inzet van N'Kufo werd van de doellijn gewerkt en een boogbal van Stein Huysegems eindigde op de lat. Jhon van Beukering kopte de thuisclub halverwege de tweede helft naar de zege, 2-1.
FC Twente voerde de druk op en kreeg in de tumultueuze slotfase de beloning voor het betere spel toen Engelaar verwoestend uithaalde.
En dat heeft wat te maken met Haverkort?quote:
Die Jansen werd boven de knieen afgezaagd en hij moet het drie keer terugzien??quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
3 keer terug zien? Die gozer heeft een blindegeleidehond nodig!
Dat ze het voorval dat eigenlijk de hele wedstrijd heeft beslist weg proberen te moffelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat heeft wat te maken met Haverkort?
Haverkort stond wel voor de camera. Na het GGD-voetbal geloof ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Erg laf van Haverkort ook dat hij niet het lef had om voor de camera's te verschijnen.
Toen stond bij mij Pauw & Witteman al op dus heb ik gemist.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:28 schreef Strooper het volgende:
[..]
Haverkort stond wel voor de camera. Na het GGD-voetbal geloof ik.
Het zou zo leuk zijn als er een precedent geschapen zou worden dat een scheidsrechterlijke blunder als deze ooit eens van hogerhand overruled wordt, maar helaas...dat zal nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:24 schreef Tomatenboer het volgende:
... dat deze beslissing gewoon 2 punten kost voor NEC, en voor een club die strijd tegen degradatie kan dat in mei nét het verschil maken, dus dat maakt die fout nog extra zuur naast het feit dat het 1 minuut voor tijd gebeurde.
Het komt ook doordat het nog maar de vraag is, wanneer hij wél de penalty had toegekend, of deze had gezeten of dat deze gemist zou zijn, en wat er dan in de resterende minuten nog was gebeurd. Wie weet was de penalty wel gestopt en dat er dan met een snelle verre uittrap een snelle counter volgde waardoor het alsnog in een gelijkspel was geëindigd.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou zo leuk zijn als er een precedent geschapen zou worden dat een scheidsrechterlijke blunder als deze ooit eens van hogerhand overruled wordt, maar helaas...dat zal nooit gebeuren.
De enige scheidsrechterlijke fouten die nog wel eens achteraf worden gecorrigeerd zijn gele kaarten.
Uitslagen en wel of geen penalties nooit en dat zal ook nooit gebeuren.
Fouten maken hoort nou eenmaal bij het voetbalspelletje, als coach, als speler en als scheidsrechter.
Dat zegt veel over het niveau van de Nederlandse scheidsrechters. Dubieuze beslissingen waarmee je een club om de drie punten brengt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:14 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer je om deze rede een scheidsrechter moet gaan ontslaan, hou je er maar een paar over in Nederland.
Wat een heerlijke dooddoenders kan jij toch plaatsen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:43 schreef borisz het volgende:
tja soms heb je hem mee en soms heb je hem tegen
Maar dan reken je nog buiten de KNVB om, die malafide fluiters de hand boven het hoofd houdt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou zo leuk zijn als er een precedent geschapen zou worden dat een scheidsrechterlijke blunder als deze ooit eens van hogerhand overruled wordt, maar helaas...dat zal nooit gebeuren.
De enige scheidsrechterlijke fouten die nog wel eens achteraf worden gecorrigeerd zijn gele kaarten.
Uitslagen en wel of geen penalties nooit en dat zal ook nooit gebeuren.
Fouten maken hoort nou eenmaal bij het voetbalspelletje, als coach, als speler en als scheidsrechter.
Vaak heb je de arbiters tegen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:43 schreef borisz het volgende:
tja soms heb je hem mee en soms heb je hem tegen
tja, morgen zal Vink misschien iets raars doen en krijg je reacties wat moet Hij op het EK. of VInk moet ontslagen wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat een heerlijke dooddoenders kan jij toch plaatsen.
Gelul!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Het wordt tijd voor een compleet nieuw bestuur bij de KNVB die dichter bij spelers en trainers staat, want de nu genomen beslissingen hangen haast samen met de mentale aftakeling van Henk Kesler.
Maar als het aan de oerconservatieve voetbalbonden ligt, kun je geen videobeelden van overtredingen terugzien. Althans, het wordt niet wereldwijd ingevoerd.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:52 schreef borisz het volgende:
Ik heb ooit een donald duck verhaal gelezen in het wk pocket van vorig jaar, en daarin had de scheids ogen in zijn rug. Uitvinding van WIllie Wortel. Scheids die alles ziet.
conclusie was dat het charme van het spel dan weg is., laten we maar blij zijn dat de scheids niet alles ziet
Bijna elke sport tegenwoordig.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Op dat techniek is hockey meer vergevorderd dan voetbal.
De 'bij mekkeren tegen de scheids gaat de bal bij een vrije trap gewoon tien meter vooruit' regel uit het hockey is een prachtregel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Bijna elke sport tegenwoordig.
Voetbal is nou eenmaal de meest conservatieve sport, qua toelaten van nieuwe methodes.
En daar hebben we met z'n allen als meest bekeken sport ook gezameljk voor gekozen.
Maar misschien een idee om de Haverkort-blunderdiscussie hier voort te zetten en de hulpmiddelen-discussie in een ander topic?
In Italie wel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb jij de UEFA of de FIFA ooit een uitslag of een penalty zien terugdraaien?
Ken uw voetbalhistorie.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelul!
Niets met KNVB te maken.
Scheidsrechters maken, net als coaches en spelers fouten.
Heb jij de UEFA of de FIFA ooit een uitslag of een penalty zien terugdraaien?
Met die conclusie ben ik het wel eens, maar ik geloof dat Haverkort z,n ogen gisteren in z,n zak had zittenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:52 schreef borisz het volgende:
Ik heb ooit een donald duck verhaal gelezen in het wk pocket van vorig jaar, en daarin had de scheids ogen in zijn rug. Uitvinding van WIllie Wortel. Scheids die alles ziet.
conclusie was dat het charme van het spel dan weg is., laten we maar blij zijn dat de scheids niet alles ziet
Je kunt je ook is afvragen of de gebrekkige kwaliteit van de scheidsrechters aan het gebrekkige aanbod ligt. En waar het door komt dat er zo'n gebrekkig aanbod is. Misschien, heel misschien heeft er wel niemand zin meer om scheids te worden dankzij supporters die je bij elke fout voor hoerenjong uitmaken of eisen dat je nu meteen stopt. Misschien ook doordat je bij elke beslissing goed of slecht 9 man van benadeelde team voor je neus hebt staan te hijgen. Wat ik in ieder geval zelf zeker weet is dat er meer redenen zijn om geen scheids te worden, op welk niveau dan ook(gedrag spelers is inmiddels overal hetzelfde), dan om wel scheids te worden. En als je het dan over respect hebt. Van een scheids wordt wel perfectie verwacht, terwijl er vooral in de Eredivisie nog geen voetballer of coach is die ook maar enigszins op welk vlak dan ook bij dat niveau in de buurt komt. Misschien een klein beetje onrealistich?quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:07 schreef Gatalin het volgende:
Uilenberg zal wel weer gaan huilen dat we bovenal respect voor elkaar moeten hebben, want scheidsrechters, grensrechtersassistent-scheidsrechters
én
vierde officials
zijn ook maar mensen
Het had er wel iets van weg ja. Neemt niet weg dat Hersi rood verdiende voor die overtreding.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Rommedahl schopte na toch?
Of het naschoppen was weet ik niet. Maar Hersi had daar gewoon rood moeten krijgen, dit zijn echt acties waarmee je iemands been kan brekenquote:
je moet je sig nog aanpassen.., die laatste wedstrijd van Den Boschquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Rommedahl schopte na toch?
Tering jij ben stoer, mag ik je aanraken?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:08 schreef dagizmo het volgende:
Ajax calimero's![]()
Hoe hard lopen ze alle acties van Suarez en KJH niet goed te praten en "tsja de scheids geeft geen kaart, dus die heeft gelijk".
Worden de neusjes eens een keer niet geholpen, zoals zovaak, dan janken ze als de grootsten.
quote:Gek wordt Haverkort van het dikwijls negatieve beeld dat wordt geschetst van het scheidsrechtersvak.
Welke jaargang heb jij gekeken dit seizoen?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:08 schreef dagizmo het volgende:
Ajax calimero's![]()
Hoe hard lopen ze alle acties van Suarez en KJH niet goed te praten en "tsja de scheids geeft geen kaart, dus die heeft gelijk".
Worden de neusjes eens een keer niet geholpen, zoals anders meestal wel, dan janken ze als de grootsten.
Nee. Maar vind je het zelf niet een beetje zielig? Overal waar jullie spelen verschuilen jullie je onder achter de scheids wanneer die iets niet ziet in het voordeel van jullie. En vanavond ineens komen alle Ajacieden uit hun eierschaal om maar te zeiken. Tsja, er is eens een keertje NIET in jullie voordeel gefloten. Best kut he?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:09 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Tering jij ben stoer, mag ik je aanraken?
Kijk maar uit, straks wil hij dat je gifjes van elke genaaide actie laat zien.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Welke jaargang heb jij gekeken dit seizoen?
Want Ajax is de laatste 2 seizoenen harder genaaid dan wie dan ook.
Ik heb geen behoefte om nu alle live topics erop na te slaan, maar je beseft het zelf ook wel hoe zielig Ajax nu klinkt vanavond. Nog nooit ineens zoveel reacties gezien over de acties van een scheids. Vervelend he?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Welke jaargang heb jij gekeken dit seizoen?
Want Ajax is de laatste 2 seizoenen harder genaaid dan wie dan ook.
Breng me nou niet op ideeen. Maar nee daar heb ik geen behoefte aan. Je weet zelf wel hoe calimero achtig jullie reacties zijn. Fijne pinksterdagenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks wil hij dat je gifjes van elke genaaide actie laat zien.
Calimero omdat ik zeg dat Hersi rood had moeten krijgen?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:14 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Breng me nou niet op ideeen. Maar nee daar heb ik geen behoefte aan. Je weet zelf wel hoe calimero achtig jullie reacties zijn. Fijne pinksterdagen
blij waarom? omdat hij geen 2de gele geeft na een onterechte beslissing? zou helemaal een mooie boel worden.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:12 schreef Moody het volgende:
Wees blij dat Haverkort geen 2e geel trok voor Vertongen voor zijn handsbal (wat volgens de regeltjes wel zou moeten), anders was het niet bij 2-1 gebleven.
Erg typerend hoeveel Ajacieden ineens in dit topic komen om te zeiken en wat kneuzen met verwensingen. Dat is calimero gedrag van de eerste orde. Maar voel je maar gewoon zoals je jezelf wilt voelen hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:16 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Calimero omdat ik zeg dat Hersi rood had moeten krijgen?
cry me a river
Voor aangeschoten hands in de 16 worden weleens vaker strafschoppen gegeven. Nu moet je niet doen dat Ajax enorm wordt benadeeld, want dat valt wel mee. Ze waren naast de twijfelachtige strafschop gewoon minder dan Twente en liepen de hele 2e helft heel dom met z'n allen achteruit.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:18 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
blij waarom? omdat hij geen 2de gele geeft na een onterechte beslissing? zou helemaal een mooie boel worden.
Calimero gedrag? Het is gewoon emotie idioot. En ja er zijn personen die daarin doordravenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:20 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Erg typerend hoeveel Ajacieden ineens in dit topic komen om te zeiken en wat kneuzen met verwensingen. Dat is calimero gedrag van de eerste orde. Maar voel je maar gewoon zoals je jezelf wilt voelen hoor.
Ik ben neutraal in mijn oordeel. Zie ook wat ik over Haverkort heb geschreven. Echter jullie reactie is heel erg typerend. Aangezien ik al meerdere discussies heb meegelezen/geschreven waarin alle Ajacieden overtredingen van eigen team recht lullen. Dan hoor je ze alleen maar positief.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Calimero gedrag? Het is gewoon emotie idioot. En ja er zijn personen die daarin doordraven
Ik zou graag willen weten wat de "neutrale" toeschouwer van het fluiten van Haverkort vond.
Strafschop Twente was er geen, zo ja, dan Vertonghen ook maar wegsturen. Ik zou zelf voor dat soort gevallen een indirecte vrije trap willen invoeren, een middenweg. Wilkshire mocht direct rood hebben. Echter, als scheidsrechter weet je dat je Huntelaar daarvoor niks kunt geven, dus dan is zo vroeg in de wedstrijd geel de logische keuze. Verder komen spelers na ontvangen van een gele kaart met dergelijk applaudiseren meestal niet zo weg als Huntelaar, 'n misplaatst goedmakertje. En er waren nog wel wat dingetjes, een beroerde prestatie kortom.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten wat de "neutrale" toeschouwer van het fluiten van Haverkort vond.
Pingel was onterecht, tenminste, als je hem na 8 minuten niet aan Ajax geeft. Verder floot hij enorm pietluttig en werden grove overtredingen op Ajacieden met geel bestraft in plaats van rood. Natuurlijk moet hij ook geel geven bij die penalty als hij er zo zeker van is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Calimero gedrag? Het is gewoon emotie idioot. En ja er zijn personen die daarin doordraven
Oh ach 2 benen op de enkels is volgens mij overal rood, maar ach het is Wilshire en Twente speelt thuis.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:39 schreef Adelante het volgende:
Hij was wel weer lekker consequent ook. Geeft ie Twente een penalty voor opzettelijk hands van Vertonghen, maar hee opzettelijk hands is ook een gele kaart, maar nee Vertonghen had al geel, ach dan ook maar niet
Deze reacties zijn om te smullen voor Twente fans. Bedanktquote:Op zondag 11 mei 2008 00:26 schreef Jasza het volgende:
[..]
Oh ach 2 benen op de enkels is volgens mij overal rood, maar ach het is Wilshire en Twente speelt thuis.
Ach geel is ook wel goed, dat was echt zo'n smerige overtreding zeg, Suarez krijgt geel voor duwen?
Braafheid ging 4x heel simpel liggen, triest, er lagen geen bananen op het veld hoor, bij die penalty heb ik zowat een tafel doormidden getrapt in het cafe
Het is nog niet gespeeld pikkie.quote:Op zondag 11 mei 2008 07:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Deze reacties zijn om te smullen voor Twente fans. Bedankt
Nou, als zelf jij vindt dat het geen penalty was, dat Hersi rood had moeten krijgen, dat Wilkshire geel had moeten krijgen, dan hebben wij toch recht van spreken door te zeggen dat Haverkort niet best floot? Een penalty niet geven aan Ajax, maar in een soortgelijke situatie wel een penalty aan FC Twente geven klopt niet en is inconsequent. Al win je met 3-0, het klopt niet.quote:Op zondag 11 mei 2008 09:06 schreef NeedeRadicals het volgende:![]()
![]()
![]()
Piep piep hallllooooooooo
Geel voor Suarez was terecht,was al z'n 4e soortgelijke overtreding binnen een kwartier.
Vertonghen geel ook terecht. Had zelfs rood moeten hebben na z'n handsbal (wat het eigenlijk niet was,maar als je m dan toch geeft..)
Voor irritante geklap van Huntelaar geven veel schiedsrechters de 2e gele kaart.
En ja,Hersi had rood moeten hebben en Wilkshire misschien donkergeel maar t'is wel typisch Ajax om de schuld te geven aan de scheidsrechter na een nederlaag! Jankerds..
En weet je,ook in Amsterdam gaan we winnen![]()
Kunnen jullie alvast redenen bedenken om het verlies aan te wijten
Er hadden wel 5 spelers geschorst moeten zijn voor komend weekend. Huntelaar, Vertonghen, Wilkshire, Hersi en Denneboom. Op zich niet cruciaal, maar wat is Ajax in eigen huis zonder zijn spits? Twente is al drie duels achter elkaar de bovenliggende partij. Wat dat betreft had Ajax voordeel bij Haverkort, het had erger gekund.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:10 schreef RayMania het volgende:
FC Twente verdiende te winnen, maar zulke momenten zijn wel cruciaal.
Omdat dit ook het topic is om over de scheids te klagen.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:30 schreef NeedeRadicals het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik de scheidsrechter goed vond..
Feit is dat de meerderheid van alle Ajax symphatisanten hier de nederlaag wijt aan de scheidsrechter.
Ik zie je twee spelers van Ajax noemen en drie van FC Twente. Allemaal basisspeler bij hun clubs. FC Twente heeft dus het voordeel gehad zoals jij het noemt, het moest eigenlijk drie spelers missen. Ajax twee.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er hadden wel 5 spelers geschorst moeten zijn voor komend weekend. Huntelaar, Vertonghen, Wilkshire, Hersi en Denneboom. Op zich niet cruciaal, maar wat is Ajax in eigen huis zonder zijn spits? Twente is al drie duels achter elkaar de bovenliggende partij. Wat dat betreft had Ajax voordeel bij Haverkort, het had erger gekund.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |