Wat is erop tegen om gewoon eens af te wachten hoe het uitpakt?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:11 schreef JaapLiekefan het volgende:
je begrijpt het niet, ik heb er alles aan gedaan om hem hier te houden maar ze laten mij geloven dat ik niet reel ben en hem in moet laten slapen...
Neem het heft in eigen hand, ontvoer je hondje, breng hem ergens anders tijdelijk onder en zoek een goed nieuw tehuis voor hem waar hij de rest van zijn leven gelukkig kan zijn bij een oud eenzaam vrouwtje ofzo.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:11 schreef JaapLiekefan het volgende:
je begrijpt het niet, ik heb er alles aan gedaan om hem hier te houden maar ze laten mij geloven dat ik niet reel ben en hem in moet laten slapen...
Dat is wel meteen erg heftig hoorquote:Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Neem het heft in eigen hand, ontvoer je hondje, breng hem ergens anders tijdelijk onder en zoek een goed nieuw tehuis voor hem waar hij de rest van zijn leven gelukkig kan zijn bij een oud eenzaam vrouwtje ofzo.
En zorg dat je ouders nooit meer een hond nemen want de verantwoording is ze te groot!
Vertel ze maar dat als het tijd word voor hen om naar het bejaarden tehuis te gaan en blind worden dat je hen dan ook een spuitje geeft want dat moet nou eenmaal zo volgens hun denkwereldje.
Je hond oppakken, en een fatsoenlijke dierenarts zoeken. En ik zou echt gewoon met mn hond ergens anders gaan wonen. Mijn ouders hoeven bij wijze van alleen maar naar hem te wijzen en het is mis hoorquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:05 schreef JaapLiekefan het volgende:
deze dierenarts wilde hem nu wel in laten slapen, terwijl je eigenlijk helemaal niets aan hem merkt qua blindheid... en hij is pas ruim 5... ik weet neit wat ik moet doen... mijn ouders vinden het niet normaal dat ik de inslaapplannen blokkeer en alleen maar aan mezelf denk en niet aan de hond... maar ik vind dat een blinde hond (met aanpassingen, oefeningen enzo) gewoon nog een goed leven kan hebben... wat moet ik nou?
Heftig?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is wel meteen erg heftig hoor![]()
Misschien dat hij eens kan beginnen met zijn ouders dit topic te laten lezen, er staan een hoop goede tips en ervaringsverhalen in
Je moet ook realistisch blijven hč.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heftig?Die mensen mogen blij zijn dat het niet mijn ouders zijn
sue me, maar breng hem dan maar hierquote:Op zondag 13 januari 2008 14:01 schreef JaapLiekefan het volgende:
ik wil hem gewoon zelf houden, ik ga hem niet bij iemand anders onderbrengen. denken jullie dat dat andere oog er trouwens ook uit moet? aangezien ze zeggen dat glaucoom als pijn voelt voor een hond?
Nee, als mijn hond MIJN hand zopu afbijten zou ik hem idd niet wegdoen nee. Dan zal ik het er wel zelf naar gemaakt hebben.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet ook realistisch blijven hč.
Volgens mij zou jij je hond nog niet eens wegdoen als 'ie jouw hand had afgebeten.
Probeer je eens voor te stellen hoe traumatisch het moet zijn voor een hond om als blinde door het leven te gaan. En dan heb ik het dus niet over een blind geboren hond. Zoals ik al aangaf stort je hele wereld ineen.
Zo zou een mens dat ervaren en voor mens is het al moeilijk genoeg (en ja, ik weet waar ik over praat). Aangezien het dier zelf niet kan aangeven wat hij voelt, probeer ik me in hem in te leven. Misschien overdrijf ik wel, maar anderzijds reageer jij ook wel weer heel fel.
Meer dan genoeg. Vrienden van mij hadden 3 blinde honden. Ging prima. Je moest alleen niks verplaatsen in het huis.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Hoeveel honden worden niet blind naarmate ze ouder worden? En hoeveel leven dan nog gewoon blij door?
Met dit verschil dat je een hond niks kunt uitleggen en een mens wel. Een mens kan zijn lijden ietwat draaglijker maken door er met anderen over te praten en door zich te kunnen voorbereiden op wat komen gaat.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, als mijn hond MIJN hand zopu afbijten zou ik hem idd niet wegdoen nee. Dan zal ik het er wel zelf naar gemaakt hebben.
Overigens is het dikke bullshit wat je zegt. Tuurlijk zal de hond ontzettend moeten wennen, maar je laat godverdomme een mens toch ook niet inslapen als die blind wordt.
Ik vind het een ontzettend achterlijke reactie van die ouders. En elk baasje wat zo met haar/zijn dieren omgaat, die mag van mij onder een vrachtwagen stappen
Ooh, en om hier nog even op terug te komen ; Als je kind een moord begaat dan doe je hem/haar toch ook niet weg.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet ook realistisch blijven hč.
Volgens mij zou jij je hond nog niet eens wegdoen als 'ie jouw hand had afgebeten.
Probeer je eens voor te stellen hoe traumatisch het moet zijn voor een hond om als blinde door het leven te gaan. En dan heb ik het dus niet over een blind geboren hond. Zoals ik al aangaf stort je hele wereld ineen.
Zo zou een mens dat ervaren en voor mens is het al moeilijk genoeg (en ja, ik weet waar ik over praat). Aangezien het dier zelf niet kan aangeven wat hij voelt, probeer ik me in hem in te leven. Misschien overdrijf ik wel, maar anderzijds reageer jij ook wel weer heel fel.
Precies. Net als al die vorige verhalenv an mensen met een blinde hond, waarbij het zo goed gaat. Maar die berichten worden genegeerd.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Meer dan genoeg. Vrienden van mij hadden 3 blinde honden. Ging prima. Je moest alleen niks verplaatsen in het huis.
En jij zult weten of die hond lijdt? Dacht het dus niet. Ik kan iig van mezelf zeggen dat ik een goed baasje ben. Als mijn hond echt zou lijden, en er zou verder geen enkele maar dan ook geen enkele behandeling meer mogelijk zijn zou ik het wat anders vinden. Maar dit beest wordt blind, whats the fucking deal.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met dit verschil dat je een hond niks kunt uitleggen en een mens wel. Een mens kan zijn lijden ietwat draaglijker maken door er met anderen over te praten en door zich te kunnen voorbereiden op wat komen gaat.
Het maakt jou kennelijk niks uit of je hond doodongelukkig wordt of niet, zolang jij maar geen afscheid hoeft te nemen van het beestje. Wie is hier nu egoīstisch?.
En doe niet zo grof man.
En ja, je zal gasten die langskomen moeten vertellen dat de hond blind is en ze daar heel voorzichtig mee om moeten gaan omdat hij bij snelle bewegingen oid wel eens zou kunnen happen.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Precies. Net als al die vorige verhalenv an mensen met een blinde hond, waarbij het zo goed gaat. Maar die berichten worden genegeerd.
En Viking, er zijn zat honden die gewoon gelukkig doorleven, dus ik vraag me af hoe jij erbij komt dat een hond ongelukkig zou zijn?
Dat is een goed punt, inderdaad. Niet eens proberen. TS zegt dat ie nu al meer dan half blind is en nog hartstikke blij en whatnot, maar wanneer er nog een kwart blind bij komt is er ineens niets meer mogelijk.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En jij zult weten of die hond lijdt? Dacht het dus niet. Ik kan iig van mezelf zeggen dat ik een goed baasje ben. Als mijn hond echt zou lijden, en er zou verder geen enkele maar dan ook geen enkele behandeling meer mogelijk zijn zou ik het wat anders vinden. Maar dit beest wordt blind, whats the fucking deal.
Zoals de verhalen hier aangeven kan een blinde hond zich best redden. En overigens, als blijkt dat hij het niet kan, heb je het iig geprobeert. Deze mensen doen een hond even laten inslapen zonder ook maar iets voor die hond te geprobeert te hebben. Zulke mensen verdienen geen hond, en ook geen leven.
Zou jij objectief in staat zijn te beoordelen of die hond wel of niet lijdt? Zonder teveel te denken: Ach hij redt zich wel, zolang ik hem maar niet kwijtraak.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En jij zult weten of die hond lijdt? Dacht het dus niet. Ik kan iig van mezelf zeggen dat ik een goed baasje ben. Als mijn hond echt zou lijden, en er zou verder geen enkele maar dan ook geen enkele behandeling meer mogelijk zijn zou ik het wat anders vinden. Maar dit beest wordt blind, whats the fucking deal.
Staan hier ook verhalen tussen van honden die op latere leeftijd blind zijn geworden?quote:Zoals de verhalen hier aangeven kan een blinde hond zich best redden. En overigens, als blijkt dat hij het niet kan, heb je het iig geprobeert.
Eensquote:Deze mensen doen een hond even laten inslapen zonder ook maar iets voor die hond te geprobeert te hebben. Zulke mensen verdienen geen hond
quote:en ook geen leven.
Hoe weet je of een hond wel of niet gelukkig is? En ben je als baasje niet geneigd het verdriet vd hond te bagatelliseren, omdat je de hond niet kwijt wilt?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
En Viking, er zijn zat honden die gewoon gelukkig doorleven, dus ik vraag me af hoe jij erbij komt dat een hond ongelukkig zou zijn?
Omdat de normale baas zijn dier kent? Je leeft er zoveel jaar mee samen, frappant als je dan niet weet wanneer je hond gelukkig is of niet.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe weet je of een hond wel of niet gelukkig is? En ben je als baasje niet geneigd het verdriet vd hond te bagatelliseren, omdat je de hond niet kwijt wilt?
Je zou je huisdier kunnen kennen en aan de lichaamstaal kunnen zien of hij wel of niet gelukkig is.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe weet je of een hond wel of niet gelukkig is? En ben je als baasje niet geneigd het verdriet vd hond te bagatelliseren, omdat je de hond niet kwijt wilt?
Ja, daar ben ik objectief genoeg voor. En mocht dat toch om de 1 of andere reden niet zo zijn, dan mijn vriend en mijn dierenarts wel. Mijn poes heeft een hersenbloeding gehad. Mijn moeder wou haar gelijk laten inslapen. Ik heb haar dat verboden, heb de poes gepakt, ben terug naar de DA gegaan en heb alle mogelijke opties voor haar gedaan. En dat heeft me klauwen met geld gekost. Toen kreeg ze weer een bloeding, weer heen en ik wilde weer al het mogelijke voor haar doen. Maar volgens mijn dierenarts )die ik echt 100% vertrouw. Zelfs nog met mn eigen leven) had de poes hetzelf al opgegeven. Dus we hebben haar laten inslapen.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zou jij objectief in staat zijn te beoordelen of die hond wel of niet lijdt? Zonder teveel te denken: Ach hij redt zich wel, zolang ik hem maar niet kwijtraak.
Ik heb gezegd dat de ouders van TS in eerste instantie zouden moeten afwachten hoe de hond zich redt, maar ik denk dat TS zelf ook nog niet volwassen is en hier niet zoveel over te zeggen heeft. Dan kun je wel moord en brand schreeuwen, maar daar bereik je niet zo heel veel mee.
[..]
Staan hier ook verhalen tussen van honden die op latere leeftijd blind zijn geworden?
[..]
Eens.
[..].
Nou precies, hoe weet jij dan dat het beest niet gelukkig is?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel een beetje af. Ik ben van mening dat mijn hondje heel vrolijk is, zich prima vermaakt en ook gelukkig is. Op een andere manier als mijn grote hond die nog gewoon prima functioneert, maar in haar leventje is ze gelukkig. Ze krijgt aandacht van ons, ze wordt dagelijks lekker lang uitgelaten, krijgt eten, speelt af en toe nog een beetje op der eigen manier en slaapt ook veel. Het is een ander, maar zeker ook fijn leven.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
TS negeert alle raad dus wat mij betreft wordt er nog wat harder op zijn kloten getrapt.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:43 schreef nokwanda het volgende:
Vraag me af hoe oud TS is en in hoeverre hij/zij in deze mee kan bepalen.
Over zijn ouders heen vallen om deze redenatie is zeer terecht, maar ik vraag me af wat TS zou kunnen doen om dit te stoppen. TS Lijkt het er moeilijk mee te hebben. Beetje rot om dan ook nog op zijn klote te krijgen hier.
Er is hier al wel veel goede raad gegeven. TS, wat doe je ermee?
Jup. Mijn verhaalquote:Op zondag 13 januari 2008 14:26 schreef Viking84 het volgende:
Staan hier ook verhalen tussen van honden die op latere leeftijd blind zijn geworden?
[..]
Dat vind ik dus ookquote:Op zondag 13 januari 2008 14:43 schreef nokwanda het volgende:
Over zijn ouders heen vallen om deze redenatie is zeer terecht, maar ik vraag me af wat TS zou kunnen doen om dit te stoppen. TS Lijkt het er moeilijk mee te hebben. Beetje rot om dan ook nog op zijn klote te krijgen hier.
Nou nee, dat denk ik nietquote:Op zondag 13 januari 2008 14:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
TS negeert alle raad dus wat mij betreft wordt er nog wat harder op zijn kloten getrapt.
een dergelijke houding is in F&F normaal. het staat je hier vrij om andere mensen af te zeiken, te veroordelen en te claimen dat die persoon geen huisdier waardig is. dit alles zonder enige nuance en weldenkendheid, lezen van het hele verhaal is ook niet nodig.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:43 schreef nokwanda het volgende:
Ja, dus omdat het misschien niet goed zou gaan moet je 'm maar preventief laten inslapen.. right?quote:Op zondag 13 januari 2008 15:10 schreef simmu het volgende:
[..]
een dergelijke houding is in F&F normaal. het staat je hier vrij om andere mensen af te zeiken, te veroordelen en te claimen dat die persoon geen huisdier waardig is. dit alles zonder enige nuance en weldenkendheid, lezen van het hele verhaal is ook niet nodig.
maar het kan aan mij liggen hoor, maar het hangt er allemaal vanaf van wat die ouders vinden enerzijds, en hoe de hond er al dan niet mee om kan gaan anderszijds. en dan heb ik het nog niet eens over andere eventueel aanwezige huisdieren die wellicht gehakt maken van zo'n blind dier. kan goed gaan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
maar het kan aan mij liggen hoor, maar het hangt er allemaal vanaf van wat die ouders vinden enerzijds, en hoe de hond er al dan niet mee om kan gaan anderszijds. en dan heb ik het nog niet eens over andere eventueel aanwezige huisdieren die wellicht gehakt maken van zo'n blind dier. kan goed gaan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dus omdat het misschien niet goed zou gaan moet je 'm maar preventief laten inslapen.. right?
idem dito met het "kan fout gaan maar hoeft niet altijd"quote:Op zondag 13 januari 2008 15:18 schreef simmu het volgende:
[..]
. kan goed gaan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Stel die hond heeft pijn. Dan laat je beide ogen toch weghalen? Klaar.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:56 schreef lexine het volgende:
GlAUCOOM Glaucoom is een verhoogde oogboldruk. Het ontstaat doordat het kamerwater (dat is het oogvocht dat de oogbol op spanning houdt) niet in voldoende mate wordt afgevoerd in een speciale structuur aan de basis van de iris. Deze afvoer kan stagneren door een erfelijke afwijking aan deze structuur, maar bijvoorbeeld ook door een ontsteking van de inwendige delen van het oog. De symptomen van de acute vorm van glaucoom zijn: een plotseling pijnlijk en te bol, uipuilend oog. Vaatinjectie (roodheid) in het wit van de oogbol, een vergrote pupil en een blauwige/groenige waas over het hoornvlies. We zien verder lichtschuwheid. Bij de chronische vorm is de pijnlijkheid meestal niet aanwezig; wel is het oog te bol en wazig en is de pupil vergroot. Het zicht is slecht tot afwezig. Behandeling bestaat uit een medicijnen die de productie van het kamerwater verminderen. Soms is het oog niet meer te redden met medicijnen en moet mede vanwege de enorme pijnlijkheid worden besloten tot verwijderen van de oogbol. Glaucoom komt meer voor bij honden dan bij katten. Bij katten is een plotselinge blindheid met vergrote pupillen meestal het gevolg van een te hoge bloeddruk
p de site (erg informatief) http://www.whgdierenartsen.nl/ kun je alles opzoeken.
onze andere hond doet haar blinde zusje niets hoor. ons oudste hondje is blind maar weet nog heel duidelijk te maken wie de baas is.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:18 schreef simmu het volgende:
[..]
maar het kan aan mij liggen hoor, maar het hangt er allemaal vanaf van wat die ouders vinden enerzijds, en hoe de hond er al dan niet mee om kan gaan anderszijds. en dan heb ik het nog niet eens over andere eventueel aanwezige huisdieren die wellicht gehakt maken van zo'n blind dier. kan goed gaan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
als ik het nu maar vaak genoeg tiep lees je het missch daadwerkelijk. maar goed, zoals gezegd: is de normale gang van zaken hier.
True. Maar ik zou me kunnen voorstellen van een blinde hond, dat als er vreemden komen en de hond snel aaien zonder enige waarschuwing vooraf de hond een keertje hapt.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:59 schreef Popples het volgende:
[..]
daarbij even terug komen over het happen. een hond zal dat nooit zonder reden doen.
is ook zo. maar goed de mensen die hier komen weten hoe het gaat en anders vertellen we ze hoe en wat.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
True. Maar ik zou me kunnen voorstellen van een blinde hond, dat als er vreemden komen en de hond snel aaien zonder enige waarschuwing vooraf de hond een keertje hapt.
Maar dat zeg ik, dan laat je de gasten weten de hond niet te aaien. Of eerst je hand laten snuffen en dan pas aaien.
Het si zo simpel allemaal, maar er wordt zo moeilijk gedaan
En we doen onze hondjes ook niet weg omdat we kleine kindertjes hebbenquote:Op zondag 13 januari 2008 16:14 schreef Popples het volgende:
[..]
is ook zo. maar goed de mensen die hier komen weten hoe het gaat en anders vertellen we ze hoe en wat.
ik moet zeggen dat het hier gewoon automatisch gaat. niks geen gedoe alleen maar een beetje aanpassen wat echt niet te veel vraagt van je.
tsja. mijn ouders hebben hond vera wel weg moeten doen toen ik pas geboren was. die beet mijn (oppassende) oma die mij wilde pakken, en begon te grommen naar mijn moeder. kind maar weg doen dan?quote:Op zondag 13 januari 2008 16:21 schreef Prowl het volgende:
[..]
En we doen onze hondjes ook niet weg omdat we kleine kindertjes hebben![]()
En dat doen dus heel veel mensen wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |