abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 13 januari 2008 @ 17:32:59 #101
70532 loveli
N
pi_56003084
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:26 schreef Viking84 het volgende:

Staan hier ook verhalen tussen van honden die op latere leeftijd blind zijn geworden?
Ik zou wel willen reageren op meer dingen die jij en anderen zeggen, maar ik pak dit er even uit.

Zoek maar even naar wat ik eerder al heb geschreven. Onze hond begon blind te worden met 4, was compleet blind met een jaar of 7 en is 18 geworden.

Nogmaals, een hond ervaart het verlies van gezichtsvermogen heel anders dan een mens. De overschakeling op andere zintuigen verliep verbazend goed. Als je merkt dat zo'n beestje er niet mee overweg kan wordt het een ander verhaal, maar zolang het goed gaat kan het een prima leven hebben.
Als baasje moet je wat beter opletten bij het uitlaten en loslopen is er niet meer bij. Met je stem en de riem geef je signalen dat er verandert, een stoep of een lantaarnpaal. In huis zijn alle dingen vertrouwd en de hond vindt echt een eigen manier om niet tegen dingen aan te lopen. Juist als hij geleidelijk blind wordt kan hij eraan wennen en zich aanpassen.

Onze hond werd op latere leeftijd ook doof, dat was voor het eerst dat ik haar zielig vond. Blind zijn was geen probleem, maar omdat ze doof was konden we haar niet meer makkelijk geruststellen. Voordeel was wel dat ze bij oud en nieuw voor het eerst niet meer panisch onder de bank kroop.

Wat kan ik nog meer zeggen, tot ze 17 was wilde ze zo nu en dan nog even spelen en ze haalde nog vanalles uit pedaalemmers. Het viel me eigenlijk pas echt op dat ze blind was toen ze al dood was. Ik speelde met een andere hond met een bal en die hond zag aan de stand van m'n voet waar ik de bal heen zou schoppen.

Vraag aan je ouders of ze willen afwachten tot hij blind(er) is. Als het echt zo zielig is dan is er niets aan te doen. Anders is het egiosme van je ouders als ze geen klein beetje extra moeite willen doen voor de hond.
crap in = crap out
pi_56004634
wij hebben voor de rest geen dieren in huis lopen, dus dat is het probleem niet. het enige probleem is dat ze denken dat de hond een keer een kind bijt, en dat degene voor de rest van zijn leven littekens hiervan heeft... en dat dat komt omdat de hond blind is en schrikt van aanrakingen.
  zondag 13 januari 2008 @ 18:44:23 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56004673
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
wij hebben voor de rest geen dieren in huis lopen, dus dat is het probleem niet. het enige probleem is dat ze denken dat de hond een keer een kind bijt, en dat degene voor de rest van zijn leven littekens hiervan heeft... en dat dat komt omdat de hond blind is en schrikt van aanrakingen.
Kwestie van kids niet de hond aan laten raken. Easy as shit.

Jouw ouders zijn hartstikke gestoord
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 13 januari 2008 @ 18:44:41 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56004682
hoe oud is de hond trouwens? Welk ras?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_56004729
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:44 schreef Qwea het volgende:
hoe oud is de hond trouwens? Welk ras?
west land high terrier, ruim 5 jaar. en voor de rest totaal geen medische klachten, het zijn altijd die ********* ogen van hem. het litteken van het oog dat eruit is gehaald, ziet er trouwens helemaal top uit.
pi_56006439
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kwestie van kids niet de hond aan laten raken. Easy as shit.

Jouw ouders zijn hartstikke gestoord
oh, ja: dat kan een baby van 3 maanden idd leren! dat zal het zijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56006749
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:06 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, ja: dat kan een baby van 3 maanden idd leren! dat zal het zijn!
Een baby van 3 maanden oud loopt natuurlijk op eigen houtje naar een hond
Gewoon de hond aanlijnen en zijn omgeving, wanneer er kinderen ed. zijn, in de gaten houden.
I will take the sun in my mouth
pi_56006897
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:10 schreef JaapLiekefan het volgende:
Dankje. Dat zeg ik ook altijd, maar ze zeggen dat dat onzin is en dat ik alleen aan mezelf denk en niet aan het dier zelf.
Nou, ik denk toch dat een hond liever leeft dan dood is. Het is niet dat hij constante pijn heeft ofzo. Er valt best wel goed te leven als blinde hond. Ik vind het echt belachelijk dat die dierenarts en je ouders 'm willen laten inslapen, zonder het eerst geprobeerd te hebben.

Edit: Even bijlezen.. had niet door dat er al 3 paginas waren.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:52:03 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56007412
Ik geloof er trouwens niets van dat de DA zegt dat ie dood beter af is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_56007433
Het hele punt is dat zij vinden dat onze hond agressief is. hij hapt met regelmaat naar onbekenden en soms niet eens met een goede reden ofzo... alleen door een bepaalde beweging die ze maken ofzo..

buiten dat staat hij bekend als onbetrouwbaar, omdat je er niet van op aan kunt dat hij bijt..

dat is dus hun punt, eigelyk. hebben jullie rekening gehouden met zijn onbetrouwbaarheid/bijtenhappen?
  zondag 13 januari 2008 @ 20:54:24 #111
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56007470
Er is al heel vaak uitgelegd hoe anderen met een blinde hond dat doen voorkomen en daar mee om gaan.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:54:37 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56007476
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof er trouwens niets van dat de DA zegt dat ie dood beter af is.
idd.. TS, heb je dat de dierenarts zelf horen zeggen? Of zeiden je ouders dat hij dat vertelde..?
Huilen dan.
pi_56007686
hij zei dat niet nee. maar mijn ouders zeiden dat hij dat bedoelde.

hij zei 'tja... lastig... is het een rustige hond?'

nee..

'tjaa....'

mijn ouders legden dit uit, dat de DA het moeilijk vond om te vertellen aan ons dat hij beter een spuitje kan krijgen.
pi_56008122
mijn ouders zeggen dat jullie de hond niet kennen en daardoor te gemakkelijk oordelen. zij zijn van mening dat het een onbetrouwbare/soms agressieve hond is die een gevaar kan zijn voor mensen.
pi_56008318
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
mijn ouders zeggen dat jullie de hond niet kennen en daardoor te gemakkelijk oordelen. zij zijn van mening dat het een onbetrouwbare/soms agressieve hond is die een gevaar kan zijn voor mensen.
Dan moet je 'm gewoon niet door vreemden laten aaien, of de hond in ell geval eerst geruststellen met je stem enzo. Alsnog denk ik dat je het altijd kan proberen. Helemaal aangezien hij nog zo jong is en het nogsteeds behoorlijk goed gaat ondanks dat hij nog maar heel weinig ziet. Het gaat wel om een honden leven..

Het klopt dat wij de hond niet kennen, maar ik zou er toch persoonlijk meer moeite voor doen.
pi_56008368
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:20 schreef warrel het volgende:

[..]

Een baby van 3 maanden oud loopt natuurlijk op eigen houtje naar een hond
Gewoon de hond aanlijnen en zijn omgeving, wanneer er kinderen ed. zijn, in de gaten houden.
die hond klom 's nachts in de box om alle speeltjes stuk te maken. was tegelijk heel jaloers, maar ook bezitterig tov mij.
bij mijn weten is vera naar mensen zonder kinderen gegaan, en heeft daar prima geleefd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 januari 2008 @ 21:33:21 #117
163650 Greys
pi_56008402
Wat een naar sfeertje hangt er in dit topic...
Ik vind overigens dat TS hier veel te hard wordt aangepakt. Hij wil juist NIET dat de hond moet inslapen. En dat hij niets met de adviezen doet... tsja... adviezen als 'Ik zou met de hond ergens anders gaan wonen' zijn nou niet lekker simpel te realiseren he, kom op, dat moeten jullie je toch ook realiseren En kinderen simpel even leren dat ze de hond niet mogen aaien... hebben jullie geen kleine kinderen in jullie omgeving ofzo? Kinderen doen zo vaak iets dat niet mag en sommige kinderen zijn zo jong, die gaan het eerst toch even 14 keer proberen alvorens ze hebben geleerd dat het dus niet mag. Als de hond nu al eens gehapt heeft omdat hij slecht ziet (of om een andere reden) dan is idd de kans groter dat hij straks, als hij helemaal blind is, eerder uit paniek een hap geeft, van schrik dus.

Let op: ik zeg hier NIET 'maak die hond maar af', ik hoop ook dat er een oplossing gevonden wordt waardoor het beestje nog een fijn en lang leven heeft. Ik vind echter wel dat hier heel bot tegen TS gedaan wordt en dat het allemaal erg kort door de bocht is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56008454
en een agressieve hond is sowieso geen doen. daar moet je ofwel aan werken, ofwel idd in laten slapen.

en voor alle fanatiekelingen: wat worden die mensen verondersteld te doen? nooit bezoek in huis, altijd iemand thuis om op de hond te passen, niets in huis ooit verplaatsen en dit alles terwijl het maar de vraag is of die hond het uberhaubt trekt. tuurlijk moet je proberen of en hoe het gaat, maar als het niet gaat, dan gaat het niet en moet je niet kost wat kost doormodderen.
pi_56008628
dat zeggen hun dus ook. dat het geen doen is, omdat het een agressief beestje kan zijn... tegen ons is hij superlief enzo... maar ik weet ook dat hij af en toe heel vals kan zijn... zij vinden dat de hond beter af is als hij 'voor altijd slaapt' dan dat hij niks meer ziet en overal bang van wordt (hij is ontzettend bang voor knallen en vuurwerk....)

rond oud en nieuw wil hij nooit uit.... dan verstopt hij zich overal en als je dan toch de riem om wilt doen gromt hij en laat hij zijn tanden zien.... de afgelopen week ging hij weer blij mee, maar vanavond (ik denk dat 19.00 te laat was om nog te gaan lopen?) wou hij ineens weer niet mee...
  zondag 13 januari 2008 @ 21:45:29 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56008719
Waarom wil je geen ander huis voor hem zoeken?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 januari 2008 @ 21:45:53 #121
163650 Greys
pi_56008727
Op zich kan het bang zijn voor knallen met O&N er natuurlijk ook volledig los van staan.
Mijn hondje is ineens ook spookbang voor vuurwerk, verstopt zich ook enzo, en die kan prima zien met beide oogjes.

Maar als je zegt dat hij vanavond ook niet mee wilde, dan is het misschien toch dat hij in het donker nog veel minder ziet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56008772
nah nee, want deze hele week ging hij 'blij' mee enzo... en hij ziet alles echt nog supergoed..

en ik ga onze hond niet bij iemand anders onderbrengen. dat zou hij zelf niet eens willen, als we op vakantie zijn en er een oppas voor hem komt bij ons in huis... eet hij dagenlang niet... zit hij iedere dag op ons te wachten, piepen enzo.... buiten dat houdt dat beestje gewoon écht van ons en zou hij niet eens in een ander huis willen wonen. hij hoort gewoon bij ons gezin.
  zondag 13 januari 2008 @ 21:48:31 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56008793
Je ouders zouden het toch op zijn minst kunnen proberen? Misschien valt het best mee.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 januari 2008 @ 21:50:14 #124
163650 Greys
pi_56008837
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zijn daar kleine kinderen? En ik zei hutje op de hei bij wijze van. Er zijn meer dan genoeg normale adviezen gegeven. Hell, hij mocht het beest zelfs bij Qwea brengen. Maar ALLE adviezen worden snel van de hand gedaan.
Even realistisch, wat voor normale adviezen zijn er gegeven dan die 'zomaar even' te doen zijn? Ik vind het nogal wat... een ander huis voor de hond zoeken.

Qwea is een schat, maar mag en kan zij er zomaar wel een hondje bij hebben dan die dan blind in een vreemd huis komt? Lijkt me niet echt een simpele oplossing, omdat het voor het hondje dan nog veel lastiger zal zijn, in een vreemde omgeving (bang) en blind (nog banger).

Nogmaals, ik snap wel wat je bedoélt, ik zou ook het hondje willen redden, maar het zijn GEEN 'simpele oplossingen' die jullie aandragen waarop de TS even in een dag 'jaaaaa goed ideeeee, doen we!!!!' kan roepen. En daar zouden jullie je wat mij betreft iets beter in moeten kunnen verplaatsen En zelfs al zou TS dat roepen (dat gaat dus niet even in een opwelling, daar moet je goed over nadenken, dus daarom gaat hij/zij er niet direct op in lijkt me, dat hoeft niet direct afgekat te worden) dan moet er altijd nog overleg met de ouders gevoerd worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56008847
dat zeg ik ook altijd. maar als ze het willen gaan proberen, dan moet er voor 250 euro weer een operatie ondergaan en daar heeft onze heeeeeeeeeel erg onder geleden (qua verwerking/nasleep enzo) .. ze willen hem die rompslomp besparen.... buiten dat: heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een oog blind wordt door glaucoom? (kan dat woord trouwens echt niet meer horen, kutziekte)
  zondag 13 januari 2008 @ 21:56:12 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56008989
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef JaapLiekefan het volgende:
dat zeg ik ook altijd. maar als ze het willen gaan proberen, dan moet er voor 250 euro weer een operatie ondergaan en daar heeft onze heeeeeeeeeel erg onder geleden (qua verwerking/nasleep enzo) .. ze willen hem die rompslomp besparen.... buiten dat: heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een oog blind wordt door glaucoom? (kan dat woord trouwens echt niet meer horen, kutziekte)
Het klinkt alsof je ouders de keuze al hebben gemaakt. Wat wil je dan nog met adviezen die je hier krijgt?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 22:02:01 #127
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56009169
Ik gooi hier even een opruimslotje op.

Wat een rotsfeer weer
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 21:08:36 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56033406
Ik laat het topic dicht, ik denk dat alles wel gezegd is en ik zie verder niet hoe het topic nog iets van nut heeft behalve dat het weer eindigd in een hoop gebash.
Er staan al een hoop ervaringsverhalen in het topic en ook een aantal linkjes waar TS eventueel nog informatie kan opzoeken.

TS, heel veel sterkte met deze situatie, en misschien dat je je PMbox even kunt checken
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')