abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:08:37 #51
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55985337
Ik heb mn hondje vanmorgen betrapt op echolokatie

Ze liep recht op een stoel af en ik denk die knalt er keihard tegen aan, toen pas zag ik dat ze met de voorpoten op onze houten vloer trippelde en zo om de stoel heenging terwijl ze echt niet kon weten dat die er stond

TS als je ouders niet de verantwoording durfen te nemen voor de zorg van een hond met alles wat er bij komt kijken NEEM DAN ABSOLUUT NOOIT WEER EEN HOND!!!

Zet een advertentie op diverse sites en zoek een goed tehuis voor het hondje zodat ie de komende 5 tot 10 jaar nog gelukkig kan zijn bij mensen die wel het lef hebben om voor een hond te zorgen in voor en tegenspoed!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_55985433
je begrijpt het niet, ik heb er alles aan gedaan om hem hier te houden maar ze laten mij geloven dat ik niet reel ben en hem in moet laten slapen...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:14:13 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55985491
blijkbaar houden je ouders dan niet van dat dier.. in iedergeval niet genoeg om er moeite voor te doen. Succes.
Huilen dan.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:14:59 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55985517
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:11 schreef JaapLiekefan het volgende:
je begrijpt het niet, ik heb er alles aan gedaan om hem hier te houden maar ze laten mij geloven dat ik niet reel ben en hem in moet laten slapen...
Wat is erop tegen om gewoon eens af te wachten hoe het uitpakt?
Zet eens alle argumenten die hier genoemd zijn op papier en praat dan nog eens met je ouders.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 januari 2008 @ 00:22:45 #55
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55987327
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:11 schreef JaapLiekefan het volgende:
Neem het heft in eigen hand, ontvoer je hondje, breng hem ergens anders tijdelijk onder en zoek een goed nieuw tehuis voor hem waar hij de rest van zijn leven gelukkig kan zijn bij een oud eenzaam vrouwtje ofzo.

En zorg dat je ouders nooit meer een hond nemen want de verantwoording is ze te groot!

Vertel ze maar dat als het tijd word voor hen om naar het bejaarden tehuis te gaan en blind worden dat je hen dan ook een spuitje geeft want dat moet nou eenmaal zo volgens hun denkwereldje.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 00:33:08 #56
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55987577
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef Prowl het volgende:

[..]

Neem het heft in eigen hand, ontvoer je hondje, breng hem ergens anders tijdelijk onder en zoek een goed nieuw tehuis voor hem waar hij de rest van zijn leven gelukkig kan zijn bij een oud eenzaam vrouwtje ofzo.

En zorg dat je ouders nooit meer een hond nemen want de verantwoording is ze te groot!

Vertel ze maar dat als het tijd word voor hen om naar het bejaarden tehuis te gaan en blind worden dat je hen dan ook een spuitje geeft want dat moet nou eenmaal zo volgens hun denkwereldje.
Dat is wel meteen erg heftig hoor

Misschien dat hij eens kan beginnen met zijn ouders dit topic te laten lezen, er staan een hoop goede tips en ervaringsverhalen in
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 13 januari 2008 @ 00:37:43 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55987688
Er is al zo vaak gezegd dat ie het zijn ouders moet laten lezen, maar dat ie negeert ie. Maar ik vrees dat ergens anders onderbrengen dan nog meer moeite is,.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 januari 2008 @ 11:09:13 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55992907
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:05 schreef JaapLiekefan het volgende:
deze dierenarts wilde hem nu wel in laten slapen, terwijl je eigenlijk helemaal niets aan hem merkt qua blindheid... en hij is pas ruim 5... ik weet neit wat ik moet doen... mijn ouders vinden het niet normaal dat ik de inslaapplannen blokkeer en alleen maar aan mezelf denk en niet aan de hond... maar ik vind dat een blinde hond (met aanpassingen, oefeningen enzo) gewoon nog een goed leven kan hebben... wat moet ik nou?
Je hond oppakken, en een fatsoenlijke dierenarts zoeken. En ik zou echt gewoon met mn hond ergens anders gaan wonen. Mijn ouders hoeven bij wijze van alleen maar naar hem te wijzen en het is mis hoor

Dit soort dingen zou ik echt echt zelf beslissen.

Je laat een verder gezonde hond toch niet inslapen. Sporen je ouders niet ofzo.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 13 januari 2008 @ 11:11:25 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55992939
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:33 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat is wel meteen erg heftig hoor

Misschien dat hij eens kan beginnen met zijn ouders dit topic te laten lezen, er staan een hoop goede tips en ervaringsverhalen in
Heftig? Die mensen mogen blij zijn dat het niet mijn ouders zijn
pi_55996646
ik heb dit soort verhalen al vaak genoeg verteld, ze vinden dat ik egocentrisch bezig ben door hem in leven te willen hebben. en als ik hun plannen blokkeer, brengen ze hem wel weg als ik een keer naar school ben.
  zondag 13 januari 2008 @ 13:59:36 #61
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55996719
Dan breng jij hem toch eerder ergens anders heen.

Ffs, heb je verstand meegekregen?
pi_55996765
ik wil hem gewoon zelf houden, ik ga hem niet bij iemand anders onderbrengen. denken jullie dat dat andere oog er trouwens ook uit moet? aangezien ze zeggen dat glaucoom als pijn voelt voor een hond?
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 14:05:52 #63
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55996882
http://www.dierenkliniekd(...)/2_Hond_Glaucoom.pdf

Ik snap eerlijk gezegd die dierenarts ook niet hoor
Het hondje is nog hartstikke jong
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 13 januari 2008 @ 14:07:16 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55996920
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heftig? Die mensen mogen blij zijn dat het niet mijn ouders zijn
Je moet ook realistisch blijven hč.
Volgens mij zou jij je hond nog niet eens wegdoen als 'ie jouw hand had afgebeten.
Probeer je eens voor te stellen hoe traumatisch het moet zijn voor een hond om als blinde door het leven te gaan. En dan heb ik het dus niet over een blind geboren hond. Zoals ik al aangaf stort je hele wereld ineen.
Zo zou een mens dat ervaren en voor mens is het al moeilijk genoeg (en ja, ik weet waar ik over praat). Aangezien het dier zelf niet kan aangeven wat hij voelt, probeer ik me in hem in te leven. Misschien overdrijf ik wel, maar anderzijds reageer jij ook wel weer heel fel.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 januari 2008 @ 14:12:54 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55997066
Hoeveel honden worden niet blind naarmate ze ouder worden? En hoeveel leven dan nog gewoon blij door?
  zondag 13 januari 2008 @ 14:14:46 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997122
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:01 schreef JaapLiekefan het volgende:
ik wil hem gewoon zelf houden, ik ga hem niet bij iemand anders onderbrengen. denken jullie dat dat andere oog er trouwens ook uit moet? aangezien ze zeggen dat glaucoom als pijn voelt voor een hond?
sue me, maar breng hem dan maar hier

Je gaat een hond toch echt niet zomaar wegdoen om glaugoom

bel anders een met mijn dierenarts (nummer moet je me even voor PM'en ). Leg het verhaal uit, en vraag eens wat zij ervan vinden
  zondag 13 januari 2008 @ 14:17:17 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997195
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij zou jij je hond nog niet eens wegdoen als 'ie jouw hand had afgebeten.
Probeer je eens voor te stellen hoe traumatisch het moet zijn voor een hond om als blinde door het leven te gaan. En dan heb ik het dus niet over een blind geboren hond. Zoals ik al aangaf stort je hele wereld ineen.
Zo zou een mens dat ervaren en voor mens is het al moeilijk genoeg (en ja, ik weet waar ik over praat). Aangezien het dier zelf niet kan aangeven wat hij voelt, probeer ik me in hem in te leven. Misschien overdrijf ik wel, maar anderzijds reageer jij ook wel weer heel fel.
Nee, als mijn hond MIJN hand zopu afbijten zou ik hem idd niet wegdoen nee. Dan zal ik het er wel zelf naar gemaakt hebben.

Overigens is het dikke bullshit wat je zegt. Tuurlijk zal de hond ontzettend moeten wennen, maar je laat godverdomme een mens toch ook niet inslapen als die blind wordt.

Ik vind het een ontzettend achterlijke reactie van die ouders. En elk baasje wat zo met haar/zijn dieren omgaat, die mag van mij onder een vrachtwagen stappen
  zondag 13 januari 2008 @ 14:18:00 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997208
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
Hoeveel honden worden niet blind naarmate ze ouder worden? En hoeveel leven dan nog gewoon blij door?
Meer dan genoeg. Vrienden van mij hadden 3 blinde honden. Ging prima. Je moest alleen niks verplaatsen in het huis.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:19:35 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55997250
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, als mijn hond MIJN hand zopu afbijten zou ik hem idd niet wegdoen nee. Dan zal ik het er wel zelf naar gemaakt hebben.

Overigens is het dikke bullshit wat je zegt. Tuurlijk zal de hond ontzettend moeten wennen, maar je laat godverdomme een mens toch ook niet inslapen als die blind wordt.

Ik vind het een ontzettend achterlijke reactie van die ouders. En elk baasje wat zo met haar/zijn dieren omgaat, die mag van mij onder een vrachtwagen stappen
Met dit verschil dat je een hond niks kunt uitleggen en een mens wel. Een mens kan zijn lijden ietwat draaglijker maken door er met anderen over te praten en door zich te kunnen voorbereiden op wat komen gaat.

Het maakt jou kennelijk niks uit of je hond doodongelukkig wordt of niet, zolang jij maar geen afscheid hoeft te nemen van het beestje. Wie is hier nu egoīstisch? .

En doe niet zo grof man .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 13 januari 2008 @ 14:19:46 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997257
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ooh, en om hier nog even op terug te komen ; Als je kind een moord begaat dan doe je hem/haar toch ook niet weg.

Idem dito met mijn hond. Ik heb mijn hond voor de rest van zijn leven. En geen denken aan, bij wat hij ook flikt dat ik hem laat inslapen. Er zijn zat andere manieren waarop je herhaling oid kan voorkomen.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:22:54 #71
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55997333
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Meer dan genoeg. Vrienden van mij hadden 3 blinde honden. Ging prima. Je moest alleen niks verplaatsen in het huis.
Precies. Net als al die vorige verhalenv an mensen met een blinde hond, waarbij het zo goed gaat. Maar die berichten worden genegeerd.

En Viking, er zijn zat honden die gewoon gelukkig doorleven, dus ik vraag me af hoe jij erbij komt dat een hond ongelukkig zou zijn?
  zondag 13 januari 2008 @ 14:23:02 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997340
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Met dit verschil dat je een hond niks kunt uitleggen en een mens wel. Een mens kan zijn lijden ietwat draaglijker maken door er met anderen over te praten en door zich te kunnen voorbereiden op wat komen gaat.

Het maakt jou kennelijk niks uit of je hond doodongelukkig wordt of niet, zolang jij maar geen afscheid hoeft te nemen van het beestje. Wie is hier nu egoīstisch? .

En doe niet zo grof man .
En jij zult weten of die hond lijdt? Dacht het dus niet. Ik kan iig van mezelf zeggen dat ik een goed baasje ben. Als mijn hond echt zou lijden, en er zou verder geen enkele maar dan ook geen enkele behandeling meer mogelijk zijn zou ik het wat anders vinden. Maar dit beest wordt blind, whats the fucking deal.

Zoals de verhalen hier aangeven kan een blinde hond zich best redden. En overigens, als blijkt dat hij het niet kan, heb je het iig geprobeert. Deze mensen doen een hond even laten inslapen zonder ook maar iets voor die hond te geprobeert te hebben. Zulke mensen verdienen geen hond, en ook geen leven.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:24:37 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997380
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Precies. Net als al die vorige verhalenv an mensen met een blinde hond, waarbij het zo goed gaat. Maar die berichten worden genegeerd.

En Viking, er zijn zat honden die gewoon gelukkig doorleven, dus ik vraag me af hoe jij erbij komt dat een hond ongelukkig zou zijn?
En ja, je zal gasten die langskomen moeten vertellen dat de hond blind is en ze daar heel voorzichtig mee om moeten gaan omdat hij bij snelle bewegingen oid wel eens zou kunnen happen.

So?

Ik snap die lui echt niet.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:26:55 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55997445
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

En jij zult weten of die hond lijdt? Dacht het dus niet. Ik kan iig van mezelf zeggen dat ik een goed baasje ben. Als mijn hond echt zou lijden, en er zou verder geen enkele maar dan ook geen enkele behandeling meer mogelijk zijn zou ik het wat anders vinden. Maar dit beest wordt blind, whats the fucking deal.

Zoals de verhalen hier aangeven kan een blinde hond zich best redden. En overigens, als blijkt dat hij het niet kan, heb je het iig geprobeert. Deze mensen doen een hond even laten inslapen zonder ook maar iets voor die hond te geprobeert te hebben. Zulke mensen verdienen geen hond, en ook geen leven.
Dat is een goed punt, inderdaad. Niet eens proberen. TS zegt dat ie nu al meer dan half blind is en nog hartstikke blij en whatnot, maar wanneer er nog een kwart blind bij komt is er ineens niets meer mogelijk.

Ik zou Max elke kans geven die hij kan krijgen. Mocht dat dan niet werken, dan ga je naar andere opties kijken. Maar fuck me als ik eerst niets probeer.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:26:59 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55997448
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zou jij objectief in staat zijn te beoordelen of die hond wel of niet lijdt? Zonder teveel te denken: Ach hij redt zich wel, zolang ik hem maar niet kwijtraak.

Ik heb gezegd dat de ouders van TS in eerste instantie zouden moeten afwachten hoe de hond zich redt, maar ik denk dat TS zelf ook nog niet volwassen is en hier niet zoveel over te zeggen heeft. Dan kun je wel moord en brand schreeuwen, maar daar bereik je niet zo heel veel mee.
quote:
Zoals de verhalen hier aangeven kan een blinde hond zich best redden. En overigens, als blijkt dat hij het niet kan, heb je het iig geprobeert.
Staan hier ook verhalen tussen van honden die op latere leeftijd blind zijn geworden?
quote:
Deze mensen doen een hond even laten inslapen zonder ook maar iets voor die hond te geprobeert te hebben. Zulke mensen verdienen geen hond
Eens .
quote:
en ook geen leven.
.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')