Studieschuld? Wat is dat?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Ik ben begonnen m'n studieschuld af te lossen....
Lening bij de Ib-groep....quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:34 schreef Gabry het volgende:
Ow ow wat zielig. Je hebt het geld toch gekregen? What's the big deal.
x2,5quote:
Je hoeft er niet bedroefd onder te zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik hoef toch geen vreugdedans te maken?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
Je hoeft er niet bedroefd onder te zijn.
Jawel alle 2, alleen nogal veel zijstappen gemaakt (lees: lang studeren).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
Had je je studie niet afgemaakt dan?
Wie niet luisteren wil, die moet maar voelen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Liever tien vogels in de lucht dan een in de hand. Dat zeg ik dan altijd maar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jawel alle 2, alleen nogal veel zijstappen gemaakt (lees: lang studeren).
Jij bent een eindeloos vat wijsheden. Het is een voorrecht dat jij hier post.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wie niet luisteren wil, die moet maar voelen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Liever tien vogels in de lucht dan een in de hand. Dat zeg ik dan altijd maar.
Dat was toch ook de reden dat er op een gegeven moment rente op kwam? Omdat men het gewoon leende en op de bank zette voor de rente....quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar het zou natuurlijk een slim idee zijn om een grote som geld te lenen bij de IBGroep en dat geld vervolgens te investeren, aangezien de rente op een studieschuld bij de IBG nogal laag is.
Had het indertijd ook meer moeten doen misschien. Maar je weet hoe dat gaat he... Daar staat tegenover dat ik de laatste 3 jaar volledig zelf betaald heb.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hm, ik neem meestal betaald werk als ik het qua studieverplichten wat minder druk heb. Maar bij mijn studie is het ook vrij makkelijk om een studiegerelateerde bijbaan te vinden, ik weet niet hoe dat bij andere studies is. In ieder geval heb ik nog nooit een cent hoeven lenen bij die jakhalzen in Groningen.
Dat denk ik ook. Maar de rente is in feite nog steeds erg laag.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat was toch ook de reden dat er op een gegeven moment rente op kwam? Omdat men het gewoon leende en op de bank zette voor de rente....
Of voor vijf jaar lenen en in staatsobligaties steken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kan nu nog als je wilt. De rente is lager dan de spaarrente bij de bank namelijk.
Mwoah. de rente is 2,75% nu.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kan nu nog als je wilt. De rente is lager dan de spaarrente bij de bank namelijk.
Hmm, dat had ik dan moeten doen. Maar ja, ik compenseer dat wel met mijn gierigheid.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Is dat om religieuze redenen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, lenen doe ik niet ook al is er 0,0% rente.. ik ga dan liever werken.
Dat is goed nieuws.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Over de eerste 2 jaar is er geen rente trouwens. (als je binnen die 2 jaar begint met aflossen dan)
Ga jij maar mooi sociale woningbouw huren. Sletje.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, lenen doe ik niet ook al is er 0,0% rente.. ik ga dan liever werken.
Kon dat maar, inderdaad.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hoe overleef ik de week met 25 eurocent, zoiets?
Een berbers gezegde (letterlijk):quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ga jij maar mooi sociale woningbouw huren. Sletje.
Ik heb eens een week geleefd op sinaasappelsap uit een pak en bouillonsoep. Volgens mij viel ik iedere dag een kilo af, maar na verloop van tijd merk je het niet eens meer. Ja, mijn ouders dachten dat ik problemen had en er daardoor zo mager uitzag.quote:
Inmiddels wel ja. Sinds Verdonk dan.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:18 schreef Autodidact het volgende:
Verhip, spreken ze daar Nederlands?
Da's waar, maar elke dag friet of kebab....quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
Verder is eten halen natuurlijk meestal goedkoper dan zelf koken, aangezien je dan van alles koopt dat je maar voor de helft opmaakt.
Ik heb ook nog geen cent geleendquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hm, ik neem meestal betaald werk als ik het qua studieverplichten wat minder druk heb. Maar bij mijn studie is het ook vrij makkelijk om een studiegerelateerde bijbaan te vinden, ik weet niet hoe dat bij andere studies is. In ieder geval heb ik nog nooit een cent hoeven lenen bij die jakhalzen in Groningen.
Je kan natuurlijk ook plannen en voor een hele week inkopen doen, zodat je je ingrediėnten voor verschillende gerechten kan gebruiken...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
Verder is eten halen natuurlijk meestal goedkoper dan zelf koken, aangezien je dan van alles koopt dat je maar voor de helft opmaakt.
Daar hebben ze toch pannenkoeken voor uitgevonden.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik heb eens een week geleefd op sinaasappelsap uit een pak en bouillonsoep. Volgens mij viel ik iedere dag een kilo af, maar na verloop van tijd merk je het niet eens meer. Ja, mijn ouders dachten dat ik problemen had en er daardoor zo mager uitzag.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
''In een tong zit geen bot.''quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Zal ik eens een Berbers scheldwoord letterlijk vertalen?
"Tanden! "
Tussenstand?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:30 schreef Aoristus het volgende:
Nova is interessant nu, gaat over die film van Wilbers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |