Spelers die weigeren te trainen voor de club die hem betaald hoeven van mij niet te komen. Die kunnen beter naar Amsterdam vertrekken, daar passen dat soort types beter tussen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:08 schreef don-diablo het volgende:
Kunnen we Silva niet halen van Groningen?Hij wil immers weg..
Ja, en wil naar Ajax. Weigert nu alweer te trainen. Tussentijds spelers laten vertrekken is gewoon altijd kut.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:08 schreef don-diablo het volgende:
Kunnen we Silva niet halen van Groningen?Hij wil immers weg..
“Eerst moet FC Groningen eruit komen met een club”, vertelde Silva donderdagmiddag aan Sportweek. “Het maakt mij niet uit of het dan met Feyenoord, Ajax of Fiorentina is, als ik maar hogerop kan.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ja, en wil naar Ajax. Weigert nu alweer te trainen. Tussentijds spelers laten vertrekken is gewoon altijd kut.
PSV en ajax zitten niet in hetzelfde schuitje als Feijenoord, dus die vergelijking slaat als een tang op een varken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:14 schreef De.Kromme het volgende:
Zelfs met het vertrek van die spelers zou Ajax mee moeten doen om de titel, zeker omdat je in de winterstop geld genoeg hebt om je tekortkomingen op te lossen. Maar bij Ajax of PSV op dit moment als directie met de doelstelling 'bij de 1e vijf eindigen' aan komen zetten, dan sla je te ver door in je 'realisme' en slaat het om in slap ambitieloos beleid.
Bij Feijenoord nog niet.quote:Bij Ajax en PSV is de titel realistisch.
Zwartkijkerij. Voorlopig is daar nog helemaal geen aanleiding toe.quote:Omdat ik er niet gerust op ben en het zie aankomen dat we weer in de spiraal komen waar we het seizoen op seizoen nét steeds zullen afleggen tegen Ajax en PSV.
We zien het wel aan het eind van dit seizoen.quote:Maar misschien komt het omdat ik een control-freak ben, ik geloof niet in 'hopen' en 'wel zien waar we komen'. Ik heb liever de dingen in eigen hand, en Feyenoord zou voor een flink eind de dingen in eigen hand kunnen hebben met CL-voetbal.
ik ga wel een keer een nieuwe in elkaar flansenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:09 schreef gitaarsnaar het volgende:
Het logo van de OP moet trouwens vernieuwd worden (Gouden F)
Mag Vakkie_w dan verwijderd worden uit vak W, en Dirk-Kuijt verhuizen van Z naar W1?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:32 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik ga wel een keer een nieuwe in elkaar flansen
wat? zit Vakkie_W niet meer op W??quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mag Vakkie_w dan verwijderd worden uit vak W, en Dirk-Kuijt verhuizen van Z naar W1?
Naja dat wel, maar die kut kloon word niet meer gebruiktquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:36 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat? zit Vakkie_W niet meer op W??
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Spelers die weigeren te trainen voor de club die hem betaald hoeven van mij niet te komen. Die kunnen beter naar Amsterdam vertrekken, daar passen dat soort types beter tussen.
snap ik, heb het gewijzigdquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Naja dat wel, maar die kut kloon word niet meer gebruikt
Je bent wel erg positief. Vooral Deurne gaat lastiger worden dan de gemiddelde eredivisiewedstrijd...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord - PSV 2-0
Deurne - Feyenoord 0-5
quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:56 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Je bent wel erg positief. Vooral Deurne gaat lastiger worden dan de gemiddelde eredivisiewedstrijd...
Ik hoop het ook. Al denk ik dat Feyenoord het nog best lastig gaat krijgen tegen Deurne, ik gok daar op een 0-2 ofzo. De voorgeschiedenis van Feyenoord-Psv belooft in ieder geval veel goeds, ik voorspel een overwinning al wordt het een moeizame; ik denk hoop 2-1.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord - PSV 2-0
Deurne - Feyenoord 0-5
was omdat je je blijkbaar meer zorgen maakt over Deurne dan over psvquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:00 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Lach maar... We zien het komende week wel.
quote:Timmer bereikt overeenstemming over contractverlenging
Henk Timmer heeft overeenstemming bereikt met Feyenoord over de verlenging van zijn contract voor één seizoen, met de optie voor nog een jaar. Het huidige contract van de 36-jarige doelman liep komende zomer af, maar loopt nu dus tot de zomer van 2009. Technisch directeur Peter Bosz toonde zich donderdag verheugd over het feit dat overeenstemming met Timmer is bereikt. ‘We zijn er erg blij mee met dat Henk bij ons blijft. Hij presteert uitstekend en past bovendien goed in ons team.’
Timmer is sinds medio 2006 in dienst bij Feyenoord, nadat hij in 2002 ook al een half seizoen in De Kuip speelde. De doelman stond tot nu toe bij vijftig competitiewedstrijden van Feyenoord onder de lat, waaronder zestien keer dit seizoen. Feyenoord was al langer met Timmer in gesprek over de verlenging van zijn contract. Nu hebben beide partijen overeenstemming bereikt.
Bron: Feyenoord.nl
Hebben we iig geen depri timmer in het goal staan de komende seizoenshelftquote:
Ik weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn of niet.quote:
Precies, Mixed Feelings.........ik zou Ekramy graag zien keepen maarja dat zit er dus nog niet inquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn of niet.
Dan gaat Ekramy in ieder geval weg, lijkt me, misschien dat er volgend jaar meer een rol als 2e keeper voor Timmer is weggelegd. Ik denk dat het niet slecht is dat Timmer blijft, is toch een redelijk goede keeper waarvan je weet wat je er aan hebt, en dat is nu wel nodig, wil je lang mee blijven doen om de 1e plaats.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:22 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Boo-fucking-hoo. Het is verdomme ook echt werkelijk nooit goed he. Jezus, echt, ga jood worden, kan je de hele tijd naar de fucking klaagmuur toe gaan
quote:In Het Parool laat Nijland van FC Groningen weten dat hij dinsdag door Feyenoord is benaderd voor Bruno. "Martin van Geel had vernomen dat wij misschien bereid zouden zijn Bruno in deze transferperiode te laten gaan. Ik heb hem gezegd dat wij tussentijds niemand bij ons laten vertrekken. En dinsdagmorgen belde Peter Bosz over Bruno en hem heb ik precies hetzelfde laten weten."
Woensdagmiddag kreeg Bruno vrijaf om de transferperikelen te verwerken. Donderdag bleef hij echter weg van de training, hetgeen vandaag voor de nodige ophef zorgde. De rechtsback wil een transfer afdwingen al heeft hij aangegeven op een nette manier te willen vertrekken en dat niet via een arbitragecommissie te willen doen.
Nope.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Jammer dat Bruno Silva al heeft aangegeven persé naar ajax te willen.
“Eerst moet FC Groningen eruit komen met een club. Het maakt mij niet uit of het dan met Feyenoord, Ajax of Fiorentina is, als ik maar hogerop kan,”quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik dacht dat ik dat in de Telegraaf en de Vi had gelezen.
ajax heeft overigens 2,5 miljoen geboden voor Silva meldt de Telegraaf.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:15 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
“Eerst moet FC Groningen eruit komen met een club. Het maakt mij niet uit of het dan met Feyenoord, Ajax of Fiorentina is, als ik maar hogerop kan,”
Hij wilt niet persé naar ajax, maar als hij moet kiezen dan wilt hij schijnbaar het liefste naar ajax als ik het zo leesquote:Teleurgestelde Bruno Silva niet op training
GRONINGEN - Verdediger Bruno Silva is niet op de training van FC Groningen verschenen. De rechtsback uit Uruguay is teleurgesteld in de clubleiding die hem niet naar Ajax wil laten vertrekken. "Het klopt dat hij er vandaag niet was”, bevestigt Hans Veldmate, manager technische zaken van de Groningse club. "Hij is wat ontstemd over de huidige gang van zaken.”
FC Groningen wil de selectie in de winterstop graag bij elkaar houden en heeft dat de spelersgroep medegedeeld.
„Wij hebben bepaalde ambities en staan er goed voor in de competitie. We willen graag het seizoen met deze spelers afmaken”, aldus Veldmate. „Wij hebben contact gehad met Ajax, maar willen ook Silva niet laten gaan.”
Eerder dit seizoen botste de clubleiding van Groningen al met spits Luis Suarez, die ook een aanbieding van Ajax op zak had. Na een arbitragezaak - die Suarez overigens verloor - verhuisde de aanvaller alsnog naar Amsterdam. Volgens Veldmate is er op dit moment geen sprake van een nieuwe arbitragezaak. „Bruno is teleurgesteld en heeft even de tijd nodig. We zijn nog steeds met hem in gesprek.”
Zaakwaarnemer Henk van Ginkel denkt dat Silva niet snel op het trainingsveld zal terugkeren. „Hij is zeer standvastig in deze zaak. Hij heeft het goed met zijn familie besproken en wil graag naar Ajax, dat bovendien een substantieel bedrag voor hem wil betalen. Silva hoopt te bereiken dat Ajax en Groningen in ieder geval met elkaar om de tafel gaan.”
Bron: Telegraaf
jeaudenfooiquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik dacht dat ik dat in de Telegraaf en de Vi had gelezen.
ajax heeft overigens 2,5 miljoen geboden voor Silva meldt de Telegraaf.
Tjah jullie kunnen em toch niet betalen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Jammer dat Bruno Silva al heeft aangegeven persé naar ajax te willen.
ajax heeft een bod gedaan van 2,5 miljoen, Feyenoord is echt wel in staat om met een hoger bod te komen hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:12 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Tjah jullie kunnen em toch niet betalen.
Het eerste bod is altijd laag om te kijken hoe er gereageerd word.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
ajax heeft een bod gedaan van 2,5 miljoen, Feyenoord is echt wel in staat om met een hoger bod te komen hoor.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het eerste bod is altijd laag om te kijken hoe er gereageerd word.
Het tweede bod zal dan ook ruim over de 5 milj. gaan. Op dat punt haakt Feyenoord af.
Vind je em ook echt 5 mln waard? Begrijp me niet verkeerd, ik vind t een goede verdediger maar 5 mln is echt veel te veel.. Als ie een jaar of 25 was geweest en nog veel verder zou kunnen groeien, dan had ik t nog wel gesnapt. Hij is echter bijna 28 en daardoor ook lastig te verkopen over een paar jaar. Als t om zulke bedragen gaat, hoop ik dat Feyenoord afhaakt, want dat is in mijn ogen gewoon kapitaalvernietiging.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het eerste bod is altijd laag om te kijken hoe er gereageerd word.
Het tweede bod zal dan ook ruim over de 5 milj. gaan. Op dat punt haakt Feyenoord af.
EENSquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:03 schreef ursel het volgende:
Van mag mag die ook weg blijven met zulk gedrag..
Maar dat is nou juist iets waar je bij hem in t veld niet over te klagen hebt. En dat zoeken we wel...quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef alvarez het volgende:
[..]
Het feit dat ie niet komt trainen teneinde een transfer te forceren bevalt me trouwens ook niet. Dat zegt iets over zn mentaliteit (of over de invloed die zn zaakwaarnemers op hem hebben).
Alles op Luigi, die stuurt Makaay wel wegquote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:18 schreef Siemerink het volgende:
Sjonge... De rechtsback van Groningen. Je zou bijna zeggen dat het zomerstop is oid.
Discussieer liever op welke manier PSV te verslaan is.
Dat kunnen ze vergeten.quote:10/1/2008 - Verzoek Feyenoord: niet staan op vakken W en Z
BRON: Feyenoord.nl
Feyenoord heeft de supporters op de vakken W en Z op haar website vriendelijk doch dringend verzocht om deze tribunes te gebruiken op de manier waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn: als zittribunes. Het gebeurt op deze vakken steeds vaker en massaler dat supporters de gehele wedstrijd staan. Met name wanneer dit gebeurt op de stoelen of langs de boarding levert dit ongewenste én onveilige situaties op volgens Feyenoord. De paden voor de beide parterretribunes gelden tevens als vluchtwegen in geval van nood. Het is dus van belang dat deze paden vrij blijven en dat supporters niet bij de boarding staan. Na elke thuiswedstrijd ontvangt Feyenoord bovendien talloze klachten van supporters die zitten op de eerste rijen op de eerste ring. Doordat supporters op de vakken W en Z op de stoelen staan wordt het zicht van de mensen op de eerste ring ernstig belemmerd.
Feyenoord heeft in de afgelopen maanden voorzichtig getracht een en ander onder de aandacht van de supporters te brengen maar dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. De club heeft daarom gemeend er goed aan te doen alle mensen op de vakken W en Z hier middels dit bericht nogmaals op de wijzen. Feyenoord rekent op de medewerking van alle betrokkenen.
Je bedoelt, driehoekjes maken via een doorschuivende libero die kaatst op de linksbinnen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:18 schreef Siemerink het volgende:
Sjonge... De rechtsback van Groningen. Je zou bijna zeggen dat het zomerstop is oid.
Discussieer liever op welke manier PSV te verslaan is.
Dat heb ik dan nooit begrepen hè. Als de mensen op de trappen staan dan zijn de vluchtwegen geblokkeerd in gevallen van nood? Het is in een geval van nood toch juist val handiger dat iedereen alvast op de trappen staat? Die zijn dan toch veel sneller buiten? Zelfde gezeur als over de gele kruizen..quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:32 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Als de mensen op de trappen staan dan zijn de vluchtwegen geblokkeerd in gevallen van nood? Het is in een geval van nood toch juist val handiger dat iedereen alvast op de trappen staat?
quote:Ook Feyenoord meldt zich officieel voor Bruno Silva
Bruno Silva lijkt in elk geval in de zomerstop FC Groningen te gaan verlaten. Inmiddels hebben drie clubs zich officieel gemeld voor de verdediger, waarbij Feyenoord zich als laatst aansloot bij de reeks officiële geïnteresseerden, aldus [i]De Teleg
Eerder klopten Ajax en het Italiaanse Fiorentina al bij Groningen aan voor de verdediger. De Noorderlingen weigeren vooralsnog echter mee te werken aan een vertrek van de Uruguayaan.
Bruno Silva heeft zelf een uitgesproken voorkeur voor Ajax. Groningen heeft na slechte ervaringen in de zaak Luis Suárez weinig trek om met de Amsterdammers te onderhandelen.
De houding van zijn werkgever frustreerde Bruno Silva, die donderdag uit protest niet kwam opdagen op de training.
Mja, aan de andere kant presteerd Groningen goed, waardoor ze sterker staan in een eventuele zaak. Als ook Silva een eventuele zaak verliest kunnen ze wel weer lekker cashen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:38 schreef Staanplaats het volgende:
Da's al de twee uruguayaan die gezeik oplevert in Groningen, zullen ze blij mee wezen..
Heb eigenlijk geen flauw idee of hij kan voetballen of niet.
quote:Clarence Seedorf naar Feyenoord
Uitgegeven: 11 januari 2008 07:17
Er werd deze week weer gezellig gezopen op de nieuwjaarsrecepties. Alles wat daar is gezegd, moeten we nu snel weer vergeten. En Clarence Seedorf moet naar Feyenoord. Door Jurryt van de Vooren / Sportgeschiedenis.nl
In deze week van de recepties was iedereen in een permanente staat van dronkenschap. Het gewauwel was als van Obelix, de vriend van Asterix, die aan het begin van het album Asterix en de lauwerkrans van Caesar volkomen laveloos door de straten van Rome stuitert. Elke keer als hij het met iemand eens is, roept hij: Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk! Ofwel: Bravo! Hoera! Hij [hier naam invullen] heeft gelijk!
Er is deze week behoorlijk wat afgelald: in Dubai, Rotterdam-Zuid en in het centrum van Amsterdam. En niemand heeft gelijk, behalve ik.
Broeva!
We beginnen op een receptie bij sjeik Mohammed bin Rashidin in Dubai, afgelopen maandag. Clarence Seedorf liep hier Ajax-voorzitter John Jaakke tegen het lijf, waarna de voorzitter tussen neus en lippen vroeg of de voetballer zin had om weer eens in Amsterdam te komen spelen.
Dat is een heel goed plan, maar dan onder één voorwaarde. Seedorf speelt alleen maar een uitwedstrijd in Amsterdam en wel in het shirt van Feyenoord. Deze speler is namelijk het ideale cadeau voor de Rotterdamse club, die op 19 juli zijn honderdjarige bestaan viert. Er is met die retroshirts van Feyenoord helemaal niets mis, maar we moeten vooral aan de toekomst denken. Die toekomst begint bij Seedorf.
In Rotterdam staan ze in ieder geval sterker dan Ajax tijdens de eventuele onderhandelingen. Als Seedorf naar Ajax gaat is de kans tenslotte akelig groot dat Marco van Basten daar net de nieuwe trainer is geworden. En dat gevaar zal Seedorf in Rotterdam nooit overkomen, want daar is Van Basten alleen maar welkom als coach van het bezoekende team.
Daarom: Clarence, welkom in De Kuip!
Haro!
Nu we toch in De Kuip zijn… Daar was deze week ook een receptie waar de drank nogal in de man zat. Precies op het moment dat ik probeerde uit te leggen dat dit stadion van ons is - dus van de supporters - vertelt Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, dat hij deze voetbaltempel nóg sneller wil slopen dan oorspronkelijk was bedacht. Het nieuwe stadion moet volgens hem eerder kunnen openen dan in 2016.
Waarom doet zowel Feyenoord als de stad Rotterdam alsof dit onomkeerbaar is? Als een chirurg van plan is om bij een patiënt het hart eruit te halen – zonder verdoving – moet die op zijn minst vragen of zo'n ingreep wel gewenst is. De Kuip is het hart van Feyenoord, en daarom kan een besluit hierover niet aan bestuurders alleen worden overgelaten. Al die ambities zijn fantastisch, zolang iedereen zich maar realiseert dat hij kleiner is dan Feyenoord zelf.
Geef ons Seedorf toch als cadeautje – veel beter. Welkom in De Kuip!
Dinges heeft gelijk!
De laatste plek waar deze week wat onverstandig met de bubbels werd omgesprongen, was bij de gemeente Amsterdam. Op maandag zou er volgens wethouder Gehrels een nieuw megastadion worden gebouwd in deze stad, op dinsdag werd het afgeschoten tijdens een vergadering met haar collega's en op woensdag kon niemand op het stadhuis zich nog herinneren dat hierover ooit was gesproken.
Het grappige is dat in 1974 precies hetzelfde gebeurde in Amsterdam. Ook toen kregen sommige stadsbestuurders natte dromen van een nieuw megastadion, maar behalve een rapport is hier nooit meer iets van vernomen.
Het is net als met De Kuip: een voetbalstadion slopen of bouwen is niet iets wat je binnen een week beslist. En al helemaal niet met in de linkerhand een glas champagne en in de rechterhand een glas rode wijn. Daarom was ik het deze week voor de eerste keer van mijn leven eens met De Telegraaf, die met hetzelfde verwijt kwam. Sportieve ambities zijn fantastisch, maar vergeet niet om hier ook een visie bij te ontwikkelen.
Er is maar één visie, die aan het einde van deze week vol recepties overeind blijft staan en die is van mij: welkom in De Kuip, Clarence!
In onze Kuip, om precies te zijn.
Mooi.quote:Feyenoord kan terugkeer Drenthe vergeten
Royston Drenthe zal Real Madrid niet op huurbasis gaan verlaten. De linkerflankspeler van de Madrilenen werd in Spaanse media gelinkt aan een vertrek naar Feyenoord of Fiorentina, maar de club ontkent dat in Marca.
Real Madrid wenst zijn selectie in tact te houden en een verhuur van Drenthe is zodoende geen optie. Bovendien sprak trainer Bernd Schuster deze week nog zijn vertrouwen in de oud-Feyenoorder uit.
Fiorentina aast echter nog op een definitieve komst van Drenthe. De Italiaanse club zou circa tien miljoen euro over hebben om de verdediger annex middenvelder deze zomer over te nemen.
Ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Seedorf ooit bij Feyenoord gaat voetballen?
quote:
nee, maar Makaay en Van Bronckhorst ook nietquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Seedorf ooit bij Feyenoord gaat voetballen?
quote:Voorbeschouwingen 2007-2008 :: Feyenoord - PSV 12 januari 2008 18e Eredivisie wedstrijd
De wedstrijd :: Feyenoord - PSV
Datum :: zaterdag 12 januari 2008, 20:00 uur.
Scheidsrechter :: Pieter Vink.
Feyenoord speelt komende zaterdag tegen PSV in de Rotterdamse Kuip. Na een winterstop van 2 weken speelt Feyenoord morgen zijn 1e competitiewedstrijd van het nieuwe jaar. Feyenoord speelt tegen de koploper PSV, maar Feyenoord heeft evenveel punten. Echter heeft PSV nog een beter doelsaldo. Een ideale kans morgen om dus alleen aan kop te gaan. Feyenoord heeft verder een druk programma in januari. Komende dinsdag speelt Feyenoord tegen Deurne voor de beker. Daarna speelt Feyenoord tegen Excelsior, Twente, Groningen en AZ. Daarna wacht meteen Ajax. Dus scherpte is noodzaak de komende weken.
De tegenstander van PSV heeft voor de 2e keer dit seizoen een trainerswissel. Na de winterstop komt Jan Wouters niet meer als trainer in beeld. Steff Vergoosen heeft zijn plek ingenomen tot het einde van het seizoen. Vorig jaar speelde Feyenoord 1-1 gelijk tegen PSV in De Kuip. Misschien wel de beste wedstrijd van Drenthe in een Feyenoord shirt. Hij speelt nu bij Real Madrid, en zal er dus zeker niet bij zijn. Net als de doelpuntenmaker aan Feyenoord kant, Angelos Charisteas. Ook de doelpuntenmaker van PSV, Philip Cocu is er niet bij. Hij is gestopt.
Het foto verslag is zaterdag terug te vinden op www.fr-fotopage.nl
De verwachte opstelling van Fr-Fotopage:
Timmer, Lucius, Hofland , Bahia, de Cler, van Bronchkhorst, Sahin, De Guzman, Bruins, Makaay en Slory (Lee).
Prognose Fr-Fotopage Feyenoord - PSV 2-0
Neem mijn post niet zo letterlijk. Feit is dat ik al veels te veel posts lees over ene Bruno Silva. Volgens mij zit hij daar prima op zijn plek, er gaat immers niks boven Groningen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:30 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Je bedoelt, driehoekjes maken via een doorschuivende libero die kaatst op de linksbinnen?
Hoe kennen wij daar nou over discussieren?
Neem aan dat Hofs de voorkeur krijgt boven Lee. Wie er rechtsback gaat spelen weet ik niet. Ik gok op Greene, Buijs heeft de laatste tijd alleen maar op t middenveld gespeeld dacht ik.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:16 schreef ruud_fr het volgende:
ik denk Buijs en Lee, ik hoop Greene en Hofs
Dat Psv het altijd moeilijk heeft tegen Feyenoord in De Kuip wist ik, maar dat de statistieken zo overtuigend waren wist ik niet.quote:PSV zelden op dreef op bezoek bij Feyenoord
PSV maakt zich op voor een lastige wedstrijd tegen Feyenoord, zaterdag in Rotterdam. De Eindhovenaren, samen met de Rotterdammers koploper in de Eredivisie, wonnen slechts twee van hun laatste 21 competitieduels in De Kuip.
PSV boekte zijn succesjes in Rotterdam-Zuid op 25 februari 2001 (1-2) en op 21 september 2003 (1-3). Van de overige negentien duels in die zwakke reeks verloor PSV er acht en speelde er elf gelijk.
De onderlinge ontmoeting van zaterdag is de 52ste editie van Feyenoord-PSV in totaal. Van de 51 eerdere duels verloren de Rotterdammers er in totaal slechts acht. Daartegenover staan 23 zeges en twintig gelijke spelen. De doelcijfers zijn ook in het voordeel van de thuisploeg: 85-64.
Feyenoord vertrouwt tegen PSV op haar ijzersterke vorm in thuisduels. De ploeg van trainer Bert van Marwijk verloor dit seizoen in acht wedstrijden voor eigen publiek pas twee punten: op 11 november tegen Ajax, 2-2. De zes overige duels werden allemaal gewonnen, zonder dat de tegenstander daarbij tot scoren kwam.
De laatste tien edities van Feyenoord-PSV
Seizoen Uitslag
1998/99 3-1
1999/00 1-0
2000/01 1-2
2001/02 0-0
2002/03 3-1
2003/04 1-3
2004/05 3-3
2005/06 1-0
2006/07 1-1
Bron: Voetbal International
Wie zullen het zijn?quote:Zaterdag aftrap Feyenoord's Jubileumjaar
Kort voor het begin van de kraker tussen Feyenoord en psv vindt op de middenstip de officiële aftrap van het Jubileumjaar 2008 plaats. Dat zal gebeuren middels een spectaculaire ceremonie waarover we nog niet te veel kwijt willen, maar waarbij in ieder geval ook een aantal levende legendes uit Feyenoords rijke historie aanwezig is.
Een van die oud-spelers is voormalig superspits Ove Kindvall, de andere namen blijven nog even een verrassing. Feyenoord verzoekt alle supporters daarom om tijdig hun plaats op de tribune in te nemen.
Goed dat ze dat erbij zetten.quote:ZATERDAG AFTRAP VOOR JUBILEUMJAAR
[knip] waarbij in ieder geval ook een aantal levende legendes uit Feyenoords rijke historie aanwezig is. [knip].
Geweldig, boeren gaan er aan ole olequote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Om alvast in de juiste stemming te komen:
[..]
Dat Psv het altijd moeilijk heeft tegen Feyenoord in De Kuip wist ik, maar dat de statistieken zo overtuigend waren wist ik niet.![]()
Dat het maar een goed voorteken mag zijn voor morgen-avond.Ik heb er zin in!
Verneder 040 !quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:39 schreef FrankyMcG het volgende:
Heb d'r zin an morgen, is erop of eronder, er moet gewonnen worden!
Die kent de helft van de supporters in de Kuip niet eens.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:39 schreef Brownietje het volgende:
JOOOOOOZEEEEEEEEEEEEEEEEEEF
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Die kent de helft van de supporters in de Kuip niet eens.
Het is een compleet uit de duim gezogen idee van iemand natuurlijk, het gaat nergens over. Maar de manier waarop ie het brengt maakt het grappig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:15 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ja.
Vandaar dat ie t bericht ook uitlacht
Zeker in de kroeg gehoordquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:33 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Het is een compleet uit de duim gezogen idee van iemand natuurlijk, het gaat nergens over. Maar de manier waarop ie het brengt maakt het grappig.
Wat hoorde ik nou weer trouwens, is Feyenoord bezig met Maduro?.
Uit welke duim is dat weer gezogen????quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:33 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wat hoorde ik nou weer trouwens, is Feyenoord bezig met Maduro?.
Van Hanegemquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goed dat ze dat erbij zetten.![]()
Ik denk zelf dat het om Rinus Israel en Coen Moelijn gaat en Ove Kindvall dus.
Dat zou echt geweldig zijn!quote:
Hij komt heus welquote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zou echt geweldig zijn!![]()
Maar ik denk niet dat hij komt, hij houdt niet zo van al die belangstelling.
Ik vind Slory meer iets voor de zijkant en Hofs voor het centrumquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:11 schreef De.Kromme het volgende:
Hofs vind ik sowieso een betere keuze dan Slory, die scoort veel meer en werkt beter samen met Makaay.
Mag je niet zeggen, dan ben je een joodquote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Meteen vast zetten hier in Rotterdam, en alleen met wedstrijddagen los laten
Arrogantie staat inderdaad niet bij Feijenoorders.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:56 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Mag je niet zeggen, dan ben je een jood.
Ja, ik heb er ook vertrouwen in dat we Snorremans z'n debuut gaan verzieken.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Arrogantie staat inderdaad niet bij Feijenoorders.
l.
Heel simpel.quote:
Waarom arrogantie? Dat wij de beste aanhang hebben en het beste zijn in zoeken van confrontaties is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:39 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Heel simpel.
Wij hebben de arrogantie dat we claimen dat we de beste zijn.
In Rotterdam hebben ze de arrogantie dat ze de beste aanhang hebben, en de beste zijn in het zoeken van confrontaties.
Beide een vorm van arrogantie.
Wanneer je zelf claimt ergens de beste in te zijn, is dat gewoon een vorm van arrogantie.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom arrogantie? Dat wij de beste aanhang hebben en het beste zijn in zoeken van confrontaties is gewoon een feit.
Dat jullie zeggen dat jullie de beste zijn is misplaatste arrogantie, want jullie bakken er al jaren niets meer van.
Wij hoeven het niet te claimen, want heel Nederland weet gewoon dat het zo is. Of wil je beweren dat Feyenoord niet de grootste en trouwste aanhang heeft? Als jullie 10 jaar geen kampioen waren geworden dan had er nu geen hond maar in die multifunctionele hal van jullie gezeten.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:44 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wanneer je zelf claimt ergens de beste in te zijn, is dat gewoon een vorm van arrogantie.
Een open sollicitatie voor zijn schoonzoon?quote:Van Marwijk: elftal nog te lief
In het Algemeen Dagblad laat Bert van Marwijk weten dat hij zijn elftal nog te lief vindt voor elkaar. "We doen het nog helemaal niet zo gek, want we staan gedeeld eerste. Dat wil niet zeggen dat we tevreden zijn, er is nog heel veel dat beter kan. We zijn inderdaad nog veel te lief, ook voor elkaar. Je kunt als team ook té aardig en sociaal zijn. Voetbal is emotie, topsport; elkaar tot het uiterste dwingen op de training. Ik ben opgegroeid in een tijd dat we elkaar soms op de bek sloegen. En daarna dronken we een pilsje. Zo hoeft het ook weer niet, maar als speler kun je wel leren om je poot er nét wat harder in te zetten. Je te wapenen."
Een speler als Mark van Bommel mist het elftal. "Dat is zo. Als je het over kracht hebt en over een bepaalde soort hardheid, zou zo’n type voor ons van grote waarde zijn. Mark durft grenzen op te zoeken en als voetballer is hij heel compleet. Maar hij is voor ons niet haalbaar. Het verschil met waar hij nu zit, is in alle opzichten te groot. Zeker ook gezien zijn leeftijd. We zouden graag nog eens samenwerken in de toekomst, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet snel gebeuren."
Op advies van @Tomatenboer einde discussie over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wij hoeven het niet te claimen, want heel Nederland weet gewoon dat het zo is. Of wil je beweren dat Feyenoord niet de grootste en trouwste aanhang heeft? Als jullie 10 jaar geen kampioen waren geworden dan had er nu geen hond maar in die multifunctionele hal van jullie gezeten.
Verschuil je jezelf maar achter het advies dat Tomatenboer niet heeft gegeven.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:50 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Op advies van @Tomatenboer einde discussie over dit onderwerp.
Jullie zijn gewoon de beste buiten het veld.
(En wij in het veld)
Nu ben jij dus zo arrogant dat je denkt de beste te zijn in deze discussie.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Verschuil je jezelf maar achter het advies dat Tomatenboer niet heeft gegeven.
Je hebt er gewoon geen antwoord.
Indirect wel. Dat noemen ze begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Verschuil je jezelf maar achter het advies dat Tomatenboer niet heeft gegeven.
Hebben we niet veel aan, moeten echt winnen. hebben we weer wat lucht ook, want er na komt excelsior, die moet ook gewoon gewonnen worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Arrogantie staat inderdaad niet bij Feijenoorders.
Ik ga voor een 1-1 gelijkspel.
quote:Januari kan top-3 flink omgooien
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Bij de aftrap van de tweede competitiehelft meteen maar een boude stelling: Feyenoord heeft het slecht gedaan, als het straks op 3 februari niet als koploper afreist naar Amsterdam voor de Klassieker tegen Ajax.
afbeelding vergroten Bakkal, één van de jonge PSV'ers die door het vertrek van Perez meer ruimte moeten krijgen. FOTO PRO SHOTS
Sterker: de ploeg van Bert van Marwijk zou met een aantal punten voorsprong aan dat duel moeten beginnen na een relatief gunstig programma in januari.
Ajax – Feyenoord van zondag 3 februari wordt pas de eerste competitiewedstrijd van Feyenoord in 2008 buíten Rotterdam. Vier afspraken in de eigen Kuip (inclusief het inhaalduel met AZ) worden de komende weken afgewisseld met slechts één busritje van tien minuten naar kleine broer Excelsior. Zet dat eens af tegen het programma van bijvoorbeeld AZ. Dat begint zijn inhaalrace vanuit de middenmoot zónder Afonso Alves, maar mét het mes vol op de keel: slechts één thuisbeurt in januari en vijf keer uit, voordat op 2 februari PSV langs komt. De Eindhovenaren beginnen 2008 op visite bij zowel AZ, Ajax als Feyenoord.
Geconfronteerd met Feyenoords beginprogramma keek Klaas Jan Huntelaar donderdag vol ongeloof bij de training van Ajax. Toch gelooft de topschutter van de Amsterdammers ‘weer meer’ in de eigen kansen op de titel.
Op voorhand lijkt Ajax het meest versterkt uit de korte winterstop gekomen. Maar voordat de driehoek Davids – Gabri – Perez volledig is ingespeeld in de combinatie met Huntelaar, heeft Feyenoord dus de kans om de druk op de concurrent maximaal op te voeren. Voor het eerst in jaren is de Kuip weer een factor. Dat symboliseren zeven winstpartijen, slechts één gelijkspel en een doelsaldo van 22-2.
Waar Feyenoord zich nog niet heeft geroerd op de winterse transfermarkt, daar waren de bewegingen bij Ajax, PSV en AZ intrigerend. Ajax’ technisch directeur Martin van Geel heeft geprobeerd de balans in het elftal terug te brengen. Zowel in het complementair zijn van spelers als qua leeftijdopbouw. Op voorhand lijkt hij geslaagd.
Voor Van Geel vormt de tweede helft van vorig seizoen de leidraad bij het zoeken naar versterkingen. In zijn beleving bracht Ajax toen het beste elftal van de laatste jaren op de been. Met een makkelijk scorende centrumspits, een doelgerichte regisseur in zijn rug, twee krachtcentrales op het middenveld en een persoonlijkheid om de defensie te leiden.
Op drie van de vier sleutelposities in de as heeft Ajax na de winter weer voetballers staan met extra kwaliteit, in elk geval voor eredivisiebegrippen. Waar Ajax het meest van zou moeten profiteren is dat Huntelaar door de terugkeer van Perez wordt ontlast. Voor de winter moest de spits vaak ook nog als een verkapte spelverdeler aan de slag.
Sommigen voorzien de achilleshiel van het vertimmerde Ajax in het feit dat de slag op het middenveld straks wordt gevoerd met twee 30-plussers. Maar nu de competitie op de helft is, en er in feite één lange eindsprint rest tot half april, kan 30+ juist een voordeel zijn. In competities van laag niveau geeft ervaring vaak de doorslag.
Meer pijn kan het doen dat Ajax de opvolger van Jaap Stam nog niet heeft kunnen contracteren. Ajax, waar een gekwetste Hedwiges Maduro gisteren bekendmaakte dat hij de club deze zomer verlaat, incasseerde halverwege al 25 tegentreffers. De afgelopen tien jaar slikten de ploegen die kampioen van Nederland werden gemiddeld 25 goals in een heel seizoen.
Spelers als Makaay en Van Bronckhorst bij Feyenoord en Davids bij Ajax brengen nog iets mee dat het verloop van een titelrace kan bepalen: het zijn spelers aan wie anderen zich optrekken. Ze zijn gehard in buitenlandse topcompetities en tijdens grote toernooien met Oranje. Bij PSV is die categorie spelers juist helemaal uit het elftal verdwenen. De status van baken van stabiliteit, tegen alle stromen in, is de club ook als geheel kwijt.
PSV was een club van uitroeptekens, van een bepaalde ondergrens in presteren waar men niet doorheen zakte. Nu hebben vraagtekens de overhand. In allerlei geledingen. De directie verblijdt een concurrent zomaar met een speler om wie die concurrent net zat te springen. Met Sef Vergoossen staat de derde trainer in drie maanden voor de groep. En qua speelwijze is al van alles uitgeprobeerd, waardoor PSV voor het eerst in jaren geen ‘getraind’ elftal is dat kan terugvallen op vastigheden.
Sef Vergoossen bezit het vakmanschap om die vastigheden gaandeweg terug te brengen. Maar de man die voor het eerst een Nederlandse topclub coacht, moet óók direct presteren.
Desondanks kan ook PSV ‘gewoon’ weer als eerste eindigen. Als Gomes, Salcido en Simons zich met de steun van een goede Afellay kwaad maken, kunnen ze in Eindhoven nog steeds een vuist maken. En Jefferson Farfán, vorig seizoen en het jaar ervoor goed voor twee keer 21 goals, zal het scoren toch niet helemaal verleerd zijn?
Voor Ibrahim Afellay en generatiegenoten als Ismail Aissati en Otman Bakkal moet van het vertrek van Perez een prikkel uitgaan. Ook zij hebben de officiële lezing van Jan Reker in deze zaak gehoord: PSV heeft Perez bewust laten gaan om ruimte te geven aan de eigen kweek. Afellay wordt in april 22 jaar. Hij heeft een paar jaar onder de vleugels van Phillip Cocu kunnen rijpen en moet nu maar eens laten zien dat hij een serie van tien wedstrijden achtereen kan maken.
Afellay zou na de winter voor PSV net zo belangrijk moeten kunnen zijn als Rafael van der Vaart voor Ajax toen die club voor het laatst de titel greep. Trainer Ronald Koeman voorzag in het seizoen 2003/2004 na een jaar vol strubbelingen het kampioenschap van Ajax van een predikaat. Hij doopte de titel tot het kampioenschap van de eigen jeugd. De credits gaf Koeman behalve aan Van der Vaart ook aan jonkies als Maxwell, Nigel de Jong en Steven Pienaar.
Tuurlijk moeten we winnen. Zie dat alleen niet zo snel gebeuren vanavond, maar misschien heb ik het mis.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hebben we niet veel aan, moeten echt winnen. hebben we weer wat lucht ook, want er na komt excelsior, die moet ook gewoon gewonnen worden.
quote:Van Marwijk: Feyenoord is nog veel te lief
ROTTERDAM - Zomaar een stelling, gepikt uit een voetbaltalkshow: zonder Roy Makaay stelt dit Feyenoord niet veel voor. Bert van Marwijk: ,,Dan vind ik dat je het team ernstig tekort doet.
afbeelding vergroten Bert van Marwijk. FOTO PIM RAS
,,Ook los van Roy hebben wij een elftal dat heel goed kan voetballen, zeker in het begin van het seizoen hebben we dat laten zien. Maar natuurlijk zie ik ook wel hoe belangrijk Makaay is. Dat zou hij voor elk team zijn, ook voor PSV, Ajax of AZ. Wij hebben Roy niet voor niets gehaald, zo’n speler voegt extra kwaliteit toe aan je elftal. En hij is nog beter dan ik dacht. In het veld én daarbuiten.’’
U ergert zich ook wel eens aan hem.
,,Ja. En vroeger had ik dat waarschijnlijk nog veel vaker gedaan. Nu draai ik me wat sneller om. En twee minuten later schiet ‘ie die bal in de driehoek. Makaay is een spits die je als trainer soms met rust moet laten. Af en toe doet hij gewoon een tijdje niet mee. Heel bewust, als een roofdier. Dan spaart hij zijn energie voor dat ene beslissende moment. Roy moet het gevoel hebben dat je hem daarin vertrouwt, dat je hem als trainer begrijpt. Zoals hij ook weet dat er momenten zijn dat het team hem echt nodig heeft. Dat we snakken naar een rustpunt voorin. Bij Feyenoord in de spits spelen is net even anders dan bij Deportivo La Coruña of Bayern München. En dat weet hij ook.’’
Waarom zou u zich vroeger sneller hebben opgewonden over zo’n type speler?
,,Omdat je als jonge trainer over alles controle wilt hebben. Je wilt dat spelers alles exact doen zoals jij het in je hoofd hebt. Vroeg in mijn carrière was ik ook veel impulsiever, maakte ik me sneller kwaad. Nu wind ik me ook wel op, maar het moet wel nut hebben. Als je negentig minuten langs de kant staat te schreeuwen, bereik je spelers op een gegeven moment niet meer. ‘Zo, hou nou maar even je mond’, dacht ik als voetballer dan.’’
Is coachen in dat opzicht soms een beetje als acteren; weten wanneer welke emotie of prikkel wordt gevraagd?
,,Ik kan totaal niet acteren en doe dat ook nooit, maar het klopt wel dat je bewust keuzes maakt in wat je doet of laat. Je moet aanvoelen wat een wedstrijd, een speler of een situatie vraagt.’’
Vanaf eind november was u een tijdje bijzonder prikkelbaar, chagrijnig. Was die houding ook bedoeld om een signaal af te geven?
,,Deels, maar ik wás ook echt kwaad in die periode. Luigi Bruins raakte geblesseerd in de wedstrijd tegen Ajax, hij zou twee weken uit de roulatie zijn maar het duurde veel langer. Dat is niet iemands schuld, maar dat stoort me wél, omdat ik weet hoe belangrijk Luigi is. Hofs lag er ook uit en dan ging Lee ook nog met heimwee terug naar Korea, vlak daarna. Opgeteld bij wat kleine dingen die intern speelden, irriteerde me dat enorm.’’
In die periode speelde het elftal gelijk stukken minder.
,,Klopt, en dat is ook wel te verklaren. Een nieuw elftal, zoals dat van ons, kan nooit een heel seizoen goed spelen. Bestaat niet. En al helemaal niet als er een aantal jongens tegelijk wegvallen. In het begin van het seizoen waren we goed, daarna werd het minder. Daar is niets vreemds aan. Alleen; juist in zo’n slechte fase gaat het om overleven. Dán moet je overeind zien te blijven, punten halen. Het is net als met klaverjassen; als je een keer slechte kaarten hebt, moet je de schade beperkt houden. Maar tegen FC Groningen en VVV gaven we de punten juist weg. Onnodig. Daar kan ik woest om worden.’’
Wat is uw rol als coach in dat soort mindere periodes?
,,Als coach gaat het erom dat je zulke momenten aanvoelt, doorziet. Toen ik nog speler was, had ik ook weken dat ik het even helemaal kwijt was. Het laatste wat een trainer dan tegen me moest zeggen was:‘hee joh, het wordt tijd dat je weer eens wat laat zien’. Bij een ander kan dat werken, maar ik werd daar alleen maar slechter van. Coachen is mensenkennis; spelers moeten het gevoel hebben dat je hun gedachten kunt lezen. Soms zeg je niets, soms geef je ze op hun flikker. Je volgt je gevoel, maar het kan heel nauw luisteren. Zit een team in de problemen, dan zorg je in elk geval dat de buitenwereld de buitenwereld blijft. Dan gaat het erom dat je dicht bij elkaar blijft en doorgaat met waar je mee bezig was.’’
Wordt dat makkelijker naarmate je als coach ouder wordt?
,,Misschien wel. Bij Borussia Dortmund was het op een gegeven moment heel extreem. Financieel ging het buitengewoon slecht en iedereen was bang om ontslagen te worden. De hele club liep met de kop omlaag. Als ik op zo’n moment meega in die teneur, ben je verloren. Ik heb er in de groep met geen woord over gerept, bewust niet. Het kader waarbinnen we als team moeten werken, is heilig. Dat bewaak ik. Iedereen die bij dat team hoort, ook de wasvrouw of de materiaalman, moet daarin mee. Wie dat verziekt, ligt er gelijk uit bij mij. Je creëert een soort eigen wereld, zo kun je dat noemen. Is het daarbinnen rustig, dan is het rondom de club ook rustig.’’
Voor de buitenwacht bent u de gedoodverfde nieuwe bondscoach. Hoe houdt u dat soort berichten buiten de deur van de kleedkamer?
,,Naar de spelers toe heb ik er ook niet over gesproken, simpelweg omdat het nog niet speelt. Naar mij toe hebben ze wél een signaal afgegeven. Door te benadrukken dat ze heel graag willen dat ik blijf. En door te laten merken dat ze het me zouden gunnen, mocht het er ooit van komen. Dat is zo’n beetje de sfeer. Maar nogmaals, het is niet aan de orde. Vervelend is alleen dat naar buiten is gekomen dat ik een clausule in mijn contract heb.’’
Maar die heeft u niet voor niets laten opnemen.
,,Die heb ik op laten nemen omdat ik zélf wil kunnen bepalen wat ik doe, mocht er ooit iets op mijn pad komen. Dat kan bij wijze van spreken ook Manchester United zijn, ik noem maar iets. Dan wil ik in elk geval zelf een keuze kunnen maken over mijn toekomst. En als ik geen goed gevoel heb bij Manchester United, dan doe ik het niet. Ik ben geen wegloper, mijn contract dien ik in principe altijd uit. Maar ik wil mezelf later geen verwijten maken over iets dat ik niet of juist wel gedaan heb. Zo heb ik dat ook richting Feyenoord uitgelegd. Dat is allemaal met wederzijds begrip gegaan.’’
U kreeg onlangs bezoek van bondscoach Marco van Basten. Wat was de insteek van dat gesprek?
,,We hebben heel prettig, open gesproken over voetbal. Marco en John van ’t Schip namen het initiatief tot die afspraak en het is heel goed bevallen. Gewoon om eens ongedwongen te sparren over voetbal. Zo zouden trainers dat onderling vaker moeten doen.
We hebben het gehad over over coaching, speelstijl, training en uiteraard ook over spelers van Feyenoord. En, maar dat was meer persoonlijk, ook over mijn schoonzoon Mark van Bommel. Het zou vreemd zijn geweest om daar geforceerd over te zwijgen. We hebben elkaar verteld hoe we er tegenaan keken. Ook dat was prima.’’
Van Bommel is exact het type speler dat het huidige Feyenoord mist.
,,Dat is zo. Als je het over kracht hebt en over een bepaalde soort hardheid, zou zo’n type voor ons van grote waarde zijn. Mark durft grenzen op te zoeken en als voetballer is hij heel compleet. Maar hij is voor ons niet haalbaar. Het verschil met waar hij nu zit (Bayern München, red.), is in alle opzichten te groot. Zeker ook gezien zijn leeftijd. We zouden graag nog eens samenwerken in de toekomst, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet snel gebeuren.’’
Dit Feyenoord is fysiek beperkt, er zijn amper spelers die een keer een beuk uitdelen en jullie beschikken over een te smalle selectie. Wat zegt dat over waar jullie staan en waar jullie kunnen komen?
,,Dat we het nog helemaal niet zo gek doen, want we staan gedeeld eerste. Dat wil niet zeggen dat we tevreden zijn, er is nog heel veel dat beter kan. We zijn inderdaad nog veel te lief, ook voor elkaar. Je kunt als team ook té aardig en sociaal zijn. Voetbal is emotie, topsport; elkaar tot het uiterste dwingen op de training. Ik ben opgegroeid in een tijd dat we elkaar soms op de bek sloegen. En daarna dronken we een pilsje. Zo hoeft het ook weer niet, maar als speler kun je wel leren om je poot er nét wat harder in te zetten. Je te wapenen.’’
Dit team vraagt in dat opzicht meer van een coach dan het team waarmee u in 2002 de UEFA Cup won, in uw vorige periode bij Feyenoord.
,,Zeker. Pierre van Hooijdonk ging aan het eind van de warming-up tegen Glasgow Rangers nog even wat vrije trappen nemen op het vijandelijke doel, als oud-speler van Celtic.
Ik heb nog nooit zo’n hels, oorverdovend fluitconcert gehoord als toen. Maar de andere jongens dachten wel: hé, die lange is niet bang. Even later kegelde Paul Bosvelt een tegenstander ondersteboven en de toon was gezet. Dit elftal heeft dat niet van nature, maar het heeft ook heel veel wél. Er zit nog veel rek in dit team. De kick is om daar het maximale uit te halen.’’
Dat is niet lief van jequote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:02 schreef Staanplaats het volgende:
En wij gunnen jou iets héél anders
maar we nemener 3quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:59 schreef Chadi het volgende:
Ik gun jullie een punt aankomend weekend
Ben wel nerveus nuquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet zo inhalerigMaar ik hoop op een mooie pot voetbal
Het voetbal kan me gestolen worden de punten zijn tot en met 3 feb belangrijker. Alleen tegen Deurne en Excelsior eis ik ook mooi voetbalquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet zo inhalerigMaar ik hoop op een mooie pot voetbal
Ontwikkeling van het elftal van het elftal is het belangrjikst. Juist in de wedstrijden van de komende maand heeft dit elftal nog veel te leren. Dus we zullen zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het voetbal kan me gestolen worden de punten zijn tot en met 3 feb belangrijker. Alleen tegen Deurne en Excelsior eis ik ook mooi voetbal
Is altijd zo.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar je hebt gelijk, in deze wedstrijden zijn punten belangrijker adn mooie voetbal.
Waarom? Hofsquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:36 schreef Erasmusch het volgende:
Kut van Slory
Idd. Tenzij ze het nog lukt om 2 directe versterkingen te halen binnen een paar weken, in dat geval zou je gewoon nu een gat moeten slaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:
In het artikel van het AD 'januari kan de top-3 flink omgooien' doen ze net alsof Feyenoord het makkelijkste programma heeft maar dat is - ondanks het thuisvoordeel - absoluut niet zo.![]()
quote:Januari kan top-3 flink omgooien
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Het kampioenschap wordt in januari nog niet geslist. Maar ofschoon Ajax is versterkt en PSV op kop begint, kan vooral Feyenoord deze maand dankzij veel thuisvoordeel zijn slag slaan.
Bij de aftrap van de tweede competitiehelft meteen maar een boude stelling: Feyenoord heeft het slecht gedaan, als het straks op 3 februari niet als koploper afreist naar Amsterdam voor de Klassieker tegen Ajax. Sterker: de ploeg van Bert van Marwijk zou met een aantal punten voorsprong aan dat duel moeten beginnen na een relatief gunstig programma in januari.
Ajax – Feyenoord van zondag 3 februari wordt pas de eerste competitiewedstrijd van Feyenoord in 2008 buíten Rotterdam. Vier afspraken in de eigen Kuip (inclusief het inhaalduel met AZ) worden de komende weken afgewisseld met slechts één busritje van tien minuten naar kleine broer Excelsior. Zet dat eens af tegen het programma van bijvoorbeeld AZ. Dat begint zijn inhaalrace vanuit de middenmoot zónder Afonso Alves, maar mét het mes vol op de keel: slechts één thuisbeurt in januari en vijf keer uit, voordat op 2 februari PSV langs komt. De Eindhovenaren beginnen 2008 op visite bij zowel AZ, Ajax als Feyenoord.
Geconfronteerd met Feyenoords beginprogramma keek Klaas Jan Huntelaar donderdag vol ongeloof bij de training van Ajax. Toch gelooft de topschutter van de Amsterdammers ‘weer meer’ in de eigen kansen op de titel.
Op voorhand lijkt Ajax het meest versterkt uit de korte winterstop gekomen. Maar voordat de driehoek Davids – Gabri – Perez volledig is ingespeeld in de combinatie met Huntelaar, heeft Feyenoord dus de kans om de druk op de concurrent maximaal op te voeren. Voor het eerst in jaren is de Kuip weer een factor. Dat symboliseren zeven winstpartijen, slechts één gelijkspel en een doelsaldo van 22-2.
Waar Feyenoord zich nog niet heeft geroerd op de winterse transfermarkt, daar waren de bewegingen bij Ajax, PSV en AZ intrigerend. Ajax’ technisch directeur Martin van Geel heeft geprobeerd de balans in het elftal terug te brengen. Zowel in het complementair zijn van spelers als qua leeftijdopbouw. Op voorhand lijkt hij geslaagd.
Voor Van Geel vormt de tweede helft van vorig seizoen de leidraad bij het zoeken naar versterkingen. In zijn beleving bracht Ajax toen het beste elftal van de laatste jaren op de been. Met een makkelijk scorende centrumspits, een doelgerichte regisseur in zijn rug, twee krachtcentrales op het middenveld en een persoonlijkheid om de defensie te leiden.
Op drie van de vier sleutelposities in de as heeft Ajax na de winter weer voetballers staan met extra kwaliteit, in elk geval voor eredivisiebegrippen. Waar Ajax het meest van zou moeten profiteren is dat Huntelaar door de terugkeer van Perez wordt ontlast. Voor de winter moest de spits vaak ook nog als een verkapte spelverdeler aan de slag.
Sommigen voorzien de achilleshiel van het vertimmerde Ajax in het feit dat de slag op het middenveld straks wordt gevoerd met twee 30-plussers. Maar nu de competitie op de helft is, en er in feite één lange eindsprint rest tot half april, kan 30+ juist een voordeel zijn. In competities van laag niveau geeft ervaring vaak de doorslag.
Meer pijn kan het doen dat Ajax de opvolger van Jaap Stam nog niet heeft kunnen contracteren. Ajax, waar een gekwetste Hedwiges Maduro gisteren bekendmaakte dat hij de club deze zomer verlaat, incasseerde halverwege al 25 tegentreffers. De afgelopen tien jaar slikten de ploegen die kampioen van Nederland werden gemiddeld 25 goals in een heel seizoen.
Spelers als Makaay en Van Bronckhorst bij Feyenoord en Davids bij Ajax brengen nog iets mee dat het verloop van een titelrace kan bepalen: het zijn spelers aan wie anderen zich optrekken. Ze zijn gehard in buitenlandse topcompetities en tijdens grote toernooien met Oranje. Bij PSV is die categorie spelers juist helemaal uit het elftal verdwenen. De status van baken van stabiliteit, tegen alle stromen in, is de club ook als geheel kwijt.
PSV was een club van uitroeptekens, van een bepaalde ondergrens in presteren waar men niet doorheen zakte. Nu hebben vraagtekens de overhand. In allerlei geledingen. De directie verblijdt een concurrent zomaar met een speler om wie die concurrent net zat te springen. Met Sef Vergoossen staat de derde trainer in drie maanden voor de groep. En qua speelwijze is al van alles uitgeprobeerd, waardoor PSV voor het eerst in jaren geen ‘getraind’ elftal is dat kan terugvallen op vastigheden.
Sef Vergoossen bezit het vakmanschap om die vastigheden gaandeweg terug te brengen. Maar de man die voor het eerst een Nederlandse topclub coacht, moet óók direct presteren.
Desondanks kan ook PSV ‘gewoon’ weer als eerste eindigen. Als Gomes, Salcido en Simons zich met de steun van een goede Afellay kwaad maken, kunnen ze in Eindhoven nog steeds een vuist maken. En Jefferson Farfán, vorig seizoen en het jaar ervoor goed voor twee keer 21 goals, zal het scoren toch niet helemaal verleerd zijn?
Voor Ibrahim Afellay en generatiegenoten als Ismail Aissati en Otman Bakkal moet van het vertrek van Perez een prikkel uitgaan. Ook zij hebben de officiële lezing van Jan Reker in deze zaak gehoord: PSV heeft Perez bewust laten gaan om ruimte te geven aan de eigen kweek. Afellay wordt in april 22 jaar. Hij heeft een paar jaar onder de vleugels van Phillip Cocu kunnen rijpen en moet nu maar eens laten zien dat hij een serie van tien wedstrijden achtereen kan maken.
Afellay zou na de winter voor PSV net zo belangrijk moeten kunnen zijn als Rafael van der Vaart voor Ajax toen die club voor het laatst de titel greep. Trainer Ronald Koeman voorzag in het seizoen 2003/2004 na een jaar vol strubbelingen het kampioenschap van Ajax van een predikaat. Hij doopte de titel tot het kampioenschap van de eigen jeugd. De credits gaf Koeman behalve aan Van der Vaart ook aan jonkies als Maxwell, Nigel de Jong en Steven Pienaar.
dat moet ook gewoon, ik blijf er bij, we moeten en kunnen alles winnen deze maand.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:39 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Idd. Tenzij ze het nog lukt om 2 directe versterkingen te halen binnen een paar weken, in dat geval zou je gewoon nu een gat moeten slaan.
[..]
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:30 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Waarom? Hofs. Die maakt de 1-0 of geeft de assist, let maar op
.
Kom op zeg, Feyenoord had een penalty tegen mogen krijgen, speelde gewoon belabberd en kut en PSV had met 3-0 kunnen winnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:00 schreef denthemen het volgende:
Zó, Feyenoord viel echt tegen, die Vink (?) drukt zijn stempel ook op de wedstrijd met die belachelijke rode kaart.. Het zat er niet in, als zelfs het legioen doodstil is, zegt het wel genoeg
hihiquote:
Volgens mij floot hij gewoon sowiesow bagger en in niemandsvoordeel. PSV had gewoon penalty moeten krijgen,,maar die 2e geel voor Hofsquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En mag die Vink aub verbannen worden van topwedstrijden. Elke keer is hij weer waardeloos. Vandaag al helemaal, al was het licthjes in ons voordeel moet ik toegeven. Maar hij fluit gewoon de hele wedstrijd naar de knoppen.
Ik heb het al tien keer gezegd. Achterin gaat het mis. De spelers die kunnen opbouwen (Hofland en De Cler) worden onder druk gehouden en Greene ook een beetje. Dan moet Bahia gana opbouwen en daar gaat het mis. Hij heeft het tempo en de inzicht niet om een goede bal te leveren. Dus moet ie terug naar Timmer, die kan de bal weer alleen kwijt aan Bahia en dus kiest ie voor de lange bal. En zo blijf je in deze kring.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:08 schreef De.Kromme het volgende:
Waar ik me het meest aan gestoord heb is die lange bal, constant!
En toch veranderde alles na de rode kaartquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:03 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Kom op zeg, Feyenoord had een penalty tegen mogen krijgen, speelde gewoon belabberd en kut en PSV had met 3-0 kunnen winnen.
Er veranderde weinig, voor die tijd was PSV ook beter.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:11 schreef denthemen het volgende:
[..]
En toch veranderde alles na de rode kaart
Heel sportief dat je dat toegeeftquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:12 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Er veranderde weinig, voor die tijd was PSV ook beter.
PSV was al beter maar na die rode kaart creeërden ze pas veel kansenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:12 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook wel maar tussen beter zijn en af en toe een kans, en beter zijn, kans op kans, en totaal geen aanvallen tégen krijgen is een groot verschilquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:12 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dat is waar.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook wel maar tussen beter zijn en af en toe een kans, en beter zijn, kans op kans, en totaal geen aanvallen tégen krijgen is een groot verschil
Zijn we het toch een keer eensquote:
Denkt dat dat ego best meevalt..hij wil zichlijkt megewoon heel graag bewijzenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:19 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zijn we het toch een keer eens![]()
Wel geluk dat die nieuwe van Psv zo'n ego is, anders loop je zo tegen een 0-3 á 4 aan
Dat is gewoon onbegrijpelijk dat die man nog wedstrijden onder zijn hoede krijgt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:00 schreef denthemen het volgende:
Zó, Feyenoord viel echt tegen, die Vink (?) drukt zijn stempel ook op de wedstrijd met die belachelijke rode kaart.. Het zat er niet in, als zelfs het legioen doodstil is, zegt het wel genoeg
goede analysequote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Net een half uurtje terug van de wedstrijd maar wat een ontnuchterende deceptie.![]()
Het eerste half uur had ik nog wel het idee dat er wat te halen viel tegen Psv, Feyenoord gooide lekker veel strijd in het duel - net als Psv overigens - en het leek een leuke pot te worden.
Maar echt kansen kwamen er niet uit voort, alles was veel te voorspelbaar en ging te langzaam, niet scherp genoeg in de passing en loopacties. Psv kreeg wel wat kansjes, en opeens viel de 0-1 waarbij Timmer stond te kijken.
Na rust denk je dat ze wel wat scherper uit de kleedkamer zouden komen maar niks van dat alles, De Guzman mocht ook door blijven gaan met het rondstrooien van verkeerde passjes en met het doelloos rondlopen met de bal en 'm vervolgens weer inleveren.![]()
Daarna nog die onbegrijpelijke 2de gele kaart voor Hofs. Die Vinken snapt er ook niks van, fluit dan 'in de geest van de wedstrijd' maar dat is niet aan het belabberde scheidsrechterkorps in Nederland besteed geloof ik. Die gozer floot sowieso voor alles, en voornamelijk als diegene een blauw shirt droeg kreeg die al snel een vrije trap mee.
Vanaf toen was het een wonder dat de 2de goal niet viel en had je nog enige (valse) hoop, al had Lee wel 2 grote kansen maar dat zou onterecht geweest zijn als die waren benut.
In ieder geval weer met beide benen op de grond, we weten weer waar we staan en dat we ons geen illusies moeten maken. Een plek bij de eerste 5 dat is waar we ons op moeten gaan richten, het dromen over een kampioenschap lijkt me nu toch echt een brug te ver, en dat met een selectie met Van Bronckhorst en Makaay, maar goed zij kunnen het ook niet alleen.
Dat was iedereen wel duidelijk denk ik. De titel is gewoon niet meer haalbaar nu, mits er geen aankopen meer bijkomen. Richten op de play-offs dan maar, en als de 5e plek veilig gesteld is lekker je beste spelers rust geven en ten koste van alles die play-offs winnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:58 schreef patrickt37 het volgende:
De arbitrage was idd niet goed, maar ik denk dat je een verkeerde bril op heb gehad wanneer je gaat zeggen dat de meeste beslissingen in het voordeel van PSV uitvielen.
Vergeet ff niet, dat PSV een terrechte strafschop had verdiend.
Verder moet Hofs tegen Vink hebben gezegd:"Krijg de pestpleuris" (nog niet officieel bevestigd)
Verder is het nu wel duidelijk dat er nog veel moet gebeuren bij Feyenoord.
Dat was vanaf zijn debuut al bekend. Maar ik had iemand anders op papier staan:quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:18 schreef De.Kromme het volgende:
En die Buijs was weer de slechtste man van het veld vandaag.
goede 1e helft hoor, mooie slidingsquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:01 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat was vanaf zijn debuut al bekend. Maar ik had iemand anders op papier staan:
[ afbeelding ]
Wat een DRAAK van een wedstrijd speelde hij
Bruins is al weken bagger, maar dat kan gebeuren na zo'n goede start. Sahin daarentegen speelt al maanden kut, blijkbaar hebben we hem met z'n allen toch iets overschat.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Speel je beide vanaf het begin denk ik 5-4-1
En dan speel je zo slecht
Wat is die bruins slecht zeg, en dan die Lee. wat een miskoop die Lee
Goede 1e helft?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
goede 1e helft hoor, mooie slidings
Helemaal mee eens. Feyenoord had al een extra spits moeten kopen, die Lee is ook niets.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:02 schreef Cyberia18 het volgende:
Makaay was net als de uitwedstrijd totaal nergens te bekennen. Wat zou ie toch blij zijn als ie een partner naast zich had staan. En dan niet eentje van het kaliber Mols.
Luciusquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:04 schreef M.Melandri het volgende:
probleem is gewoon dat je zowat 5 dezelfde type spelers op het middenveld heb.... sahin moet nu te veel verdedigen..opzich denk ik dat het wel goed is als lucius naast gio gaat spelen dan kan sahin wat naar voren.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:16 schreef De.Kromme het volgende:
Vlaar komt pas in de zomer weer terug. Ik denk dat een middenvelder ala Engelaar de meest nuttig mogelijke aankoop zou zijn.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:58 schreef patrickt37 het volgende:
De arbitrage was idd niet goed, maar ik denk dat je een verkeerde bril op heb gehad wanneer je gaat zeggen dat de meeste beslissingen in het voordeel van PSV uitvielen.
Vergeet ff niet, dat PSV een terrechte strafschop had verdiend.
Verder moet Hofs tegen Vink hebben gezegd:"Krijg de pestpleuris" (nog niet officieel bevestigd)
Verder is het nu wel duidelijk dat er nog veel moet gebeuren bij Feyenoord.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is die bruins slecht zeg,
Mols viel goed in.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:02 schreef Cyberia18 het volgende:
Makaay was net als de uitwedstrijd totaal nergens te bekennen. Wat zou ie toch blij zijn als ie een partner naast zich had staan. En dan niet eentje van het kaliber Mols.
Greene begon vooral lekker, was overal en werkte tenminste nog.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bruins heeft sinds zijn blessure anders nog geen goede pass over 3 meter gegeven.
Het enige pluspuntje dat ik uit vandaag kon halen was Greene, deed het zeer degelijk, terwijl iedereen(v. Bronckhorst uitgelaten) keihard faalde.
Net nog een schitterend passje op Makaay.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Bruins heeft sinds zijn blessure anders nog geen goede pass over 3 meter gegeven.
Niet jagen, hahahahahahaha. Niemand deed dat. Reageer je frustraties niet alleen op hem af, want het hele team was bagger, echt hele team. Greene was de grootste kneus op het veld, ik ging gewoon terug verlangen naar Lucius.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:18 schreef De.Kromme het volgende:
En die Buijs was weer de slechtste man van het veld vandaag. Echt, die gast kan werkelijk niets, geen fatsoenlijke pass, geen bal vasthouden, niet jagen ! Sahin was al shit vandaag, Buijs nog 3 keer erger.
Zet hem maar eens 90 min basis tegen Deurne en Excelsior gewoon Mols - Makaayquote:
Geniaal in slecht tikkenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:40 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Net nog een schitterend passje op Makaay.
Bruins is geniaal.
Feijenoord - Sparta zeker niet gekeken?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En daarom was het de bedoeling dat Buijs dat zou doen, daarvoor kwam ie erin. Maar zelfs z'n enige kwaliteit benut ie niet meer.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet jagen, hahahahahahaha. Niemand deed dat.
Greene vond ik niet eens in negatieve zin opvallen. Was in het begin zelfs lekker fel. Daarna was ie even kut als de rest van het team.quote:Reageer je frustraties niet alleen op hem af, want het hele team was bagger, echt hele team. Greene was de grootste kneus op het veld, ik ging gewoon terug verlangen naar Lucius.
Kwam puur door het tempo, de meesten voelen zich te goed om een extra stapje te zetten. Dan zag je PSV de bal weer rondtikken, en op een paar meter afstand stonden er 2 Feyenoordspelers even te kijken, en gewoon wegwandelen, met de houding "ik ga die bal niet halen, laat iemand anders dat maar doen". Sahin lekker terug naar Dortmund laten gaan, en de Guzman verkopen.quote:Het verschil in omschakelijk tussen PSV en Feijenoord was echt MEGA. Wat een stel kneuzen lopen er toch in het rood/witte shirt.
Konden we die niet opstellen? Had toch niet slechter gekund dan dat stel kneuzen vandaag.quote:Feijenoord had, na de openingseremonie, moeten kappen met de wedstrijd.
Van HanegemBosvelt
Kindvall
Treijtel
Dat besef is er allang, hebben ze ook voor gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar dan moeten wel de ogen zijn geopend na vandaag bij de leiding bij Feyenoord, en het besef doordringen dat er hard gewerkt moet worden om met dit elftal tot het einde Psv en ajax bij te houden.
Lekker boeiend. Vink is gewoon een tiefuslijer, dat mag best gezegd wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:54 schreef patrickt37 het volgende:
Niemand die het heeft over de terrechte rode kaart?
Ja 1x ff, omdat ze zo dom terugspelen op timmer,soms zelfs met stuiters.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:51 schreef Erasmusch het volgende:
En Timmer trapt m terug naar Simons
Telkens weer. Timmer kan gewoon niet uittrappen, in de goal doet ie het redelijk tot goed.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja 1x ff, omdat ze zo dom terugspelen op timmer,soms zelfs met stuiters.
Maar voor de rest is hij gewoon in super vorm al het seizoen.
Wat vind je na een half jaar nou van Bert van Marwijk? Jij was altijd wel fan van hem geloof ik?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:54 schreef Happel het volgende:
Feijenoord kan gewoon niet voetballen zoals het hoort. Het moet altijd moeizaam.
[..]
Dat besef is er allang, hebben ze ook voor gewaarschuwd.
Toen viel ie goed in ja. Maar tegen Heerenveen en PSV heeft ie zich alleen maar vastgelopen en dom balverlies geleden. Ook laat hij veel te vaak zn man lopen. Zuiverloon en Kromkamp zijn te vaak gevaarlijk geweest.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoord - Sparta zeker niet gekeken?
Knuppel.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:09 schreef ub40_bboy het volgende:
hahaha aahahahahh, ik denk dat kyut terugkomt want hij zit elke wedstrijd op de bank.
Ja kuyt is wel een knuppel ja, hij kan alleen ballen afpakken daarom komt hij ook steeds in de 92ste minuut erin.quote:
Zeker in een 2 spitsensysteem is die beter denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord speelt laf. Zelfs thuis vandaag, en dat hoort toch niet in je eigen stadion gesteund door 45.000 mensen.
Elke keer terug naar Timmer inderdaad die vervolgens zorgt voor balverlies.
Bij Van Marwijk heb je tijdens de wedstrijd nooit het idee dat hij de wedstrijd kan doen keren met een tactische ingreep of een goede wissel.
Makaay stond ook weer op een eilandje vandaag, en dan is het jammer dat Makaay niet zo'n type spits is als Kuijt was. Die kwam de bal desnoods ophalen in de middencirkel.
Maar iedere keer als Mols in het veld komt lijkt het toch eventjes weer wat beter te lopen, volgens mij functioneert Makaay ook beter in een 2 spitsen systeem met een sterk, balvast aanspeelpunt in zijn buurt. (Niet dat Mols dat is hoor, maar hij valt nooit slecht in, breng hem de volgende keer nog wat eerder zou ik tegen Van Marwijk willen zeggen).![]()
Vergeten hoeveel Sneijder er kreeg?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoeveel duels schorsing zou Hofs krijgen voor zoiets onbenulligs?
Vast weer een stuk of 3 de KnJb kennende.
Ja, maar zou je hem missen ?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom is hij verantwoordelijk voor al die zaken?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef De.Kromme het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het elftal onder hem met de week slechter en negatiever is gaan voetballen. Bovendien heb ik geen spelers beter zien worden onder hem, velen hebben zelfs een terugval gehad. Z'n wissels zijn ook al niet briljant en hij motiveert z'n team duidelijk niet, en waarom grijpt ie niet in bij die constante lange ballen? Het lijkt wel of er 2 aanspeelpunten zijn : Timmer en Makaay, alles wordt naar die 2 gespeeld.
Hem na een half seizoen wegsturen, omdat hij het team niet goed heeft opgebouwd. Een team bouw je niet op in een half seizoen.quote:Al met al een 5- voor hem, van mij mag ie weg om plaats te maken voor een coach die wél op kan bouwen.
Feijenoord speelde niet laf. Ze waren gewoon niet in staat om de bal naar voren te spelen, te weinig intelligentie onder de spelers.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord speelt laf. Zelfs thuis vandaag, en dat hoort toch niet in je eigen stadion gesteund door 45.000 mensen.
Makaay.quote:Makaay stond ook weer op een eilandje vandaag, en dan is het jammer dat Makaay niet zo'n type spits is als Kuijt was. Die kwam de bal desnoods ophalen in de middencirkel.
Hoeveel krijg hij er? Wat zei hij ook alweer trouwens?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:19 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Vergeten hoeveel Sneijder er kreeg?
2x geel is 99% van de gevallen gewoon 1 duel.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Sneijder kreeg 3 wedstrijden aan zijn broek.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoeveel krijg hij er? Wat zei hij ook alweer trouwens?![]()
En ook gewoon 4x ofzoquote:Op zondag 13 januari 2008 00:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Makaay.Kopte elke keer de bal door naar een psv'er.
Wat was hij nutteloos vandaag.
Dat was in 1x rood tochquote:Op zondag 13 januari 2008 00:32 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Sneijder kreeg 3 wedstrijden aan zijn broek.
Volgens de arbitrage riep hij "Blinde tyfushond"
Was dat ook niet toevallig tegen scheidsrechter Vink?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:32 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
nee tegen dat kleine mannetje.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Was dat ook niet toevallig tegen scheidsrechter Vink?
Lazovic speelde gewoon een goede wedstrijd.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:41 schreef FrankyMcG het volgende:
Had liever gezien dat Hofs rood had gekregen op het moment dat zijn noppen het scheenbeen (of de nek) van Lazovic doorkliefde! Wat een zuigerdje is dat zeg!
Nou het was echt niet alleen motivatie hoor. Was het dat maar!quote:Op zondag 13 januari 2008 00:46 schreef Merkie het volgende:
Leuk thuiskomen zo. Hoor het alweer, een futloos Feyenoord wat te beroerd is om zichzelf op te laden. Zoals de afgelopen 10 wedstrijden.![]()
Kan er kwaad om worden, want kwalitatief gezien hebben we gewoon een goede selectie en we moeten gewoon in eigen huis van PSV winnen. Maar dat kan dan weer niet. Als ze niet gewoon de motivatie kunnen vinden om er vol in te gaan in een wedstrijd wordt het een vrij rampzalige tweede seizoenshelft hoor.
1x is genoeg hoor, we weten het nu welquote:Op zondag 13 januari 2008 00:32 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het was gewoon een antwoord op een vraag.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
1x is genoeg hoor, we weten het nu wel
Zal lastig zat worden...quote:Op zondag 13 januari 2008 01:00 schreef FrankyMcG het volgende:
Het zou trouwens wel mooi zijn als we de overige thuiswedstrijden de komende weken 'gewoon' winnen...
Duh...quote:Op zondag 13 januari 2008 00:55 schreef TC03 het volgende:
Meer dan play-offs zit er gewoon niet in dit seizoen.
Hij kreeg z'n 2e gele kaart ook niet voor die overtreding maar voor het zogenaamde wegwerpgebaar. Emotie tonen in de voetballerij is schijnbaar niet meer van deze tijd.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom kreeg Hofs eigenlijk die 2x geel? Ik vond het nou niet echt een overtreding waar je een 2de gele
Ik heb net het een en ander gelezen, maar volgens blinde Vink (die blijkbaar ook doof is) heeft Hofs iets gezegt, maar volgends de TV beelden heeft Hofs niets gezegt.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:02 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hij kreeg z'n 2e gele kaart ook niet voor die overtreding maar voor het zogenaamde wegwerpgebaar. Emotie tonen in de voetballerij is schijnbaar niet meer van deze tijd.
Het ergste is nog dat ze er intern ook te veel mee bezig zijn naar m'n zin.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:01 schreef Happel het volgende:
en maar blijven geloven in het kampioenschap...
Dan moeten ze toch zeker met 2 aankopen komen voor het einde van de transfer periode.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:04 schreef Kermit_ het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat ze er intern ook te veel mee bezig zijn naar m'n zin.
Van wie ben jij een kloon?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:04 schreef Kermit_ het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat ze er intern ook te veel mee bezig zijn naar m'n zin.
kuijt zit elke wedstrijd op de bank, hij wil vast terug.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moeten ze toch zeker met 2 aankopen komen voor het einde van de transfer periode.
Niet haalbaar denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:07 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
kuijt zit elke wedstrijd op de bank, hij wil vast terug.
Loek aKa Malibu aKa de.Kromme aKa Kermitquote:Makaay
Leuk dat je tegen NEC en Utrecht kunt scoren, maar waar was ie tegen :
PSV (2 x)
Twente
Heerenveen
Ajax
????
Loek drama queenquote:Van Marwijk moet oprotten!
- Het elftal is in de loop van de maanden alleen maar slechter gaan spelen.
- Hij laat spelers als Buijs en Mols minuten maken.
- Hij corrigeert Feyenoord niet als ze met de lange bal blijven spelen.
- Hij corrigeert z'n team uberhaupt niet.
- Hij motiveert z'n spelers niet, slappe zooi.
- Hij maakt zich niet sterk voor de komst van meer spelers.
Hij heeft ook niets gezegd. Tenminste dat is de conclusie op de getoonde beelden.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb net het een en ander gelezen, maar volgens blinde Vink (die blijkbaar ook doof is) heeft Hofs iets gezegt, maar volgends de TV beelden heeft Hofs niets gezegt.
Ze zouden die gast moeten schorsen omdat hij zulke dingen verzint. Hij heeft zichzelf nu compleet ongeloofwaardig gemaakt. Ik denk niet dat we hem voorlopig nog in de Kuip zullen zien.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:12 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hij heeft ook niets gezegd. Tenminste dat is de conclusie op de getoonde beelden.
quote:Op zondag 13 januari 2008 01:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
OMG, Loek laat zich weer eens spreken op een ander forum:
[..]
Loek aKa Malibu aKa de.Kromme aKa Kermit
Kneus
Maar wat is jouw bron als ik vragen mag?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ze zouden die gast moeten schorsen omdat hij zulke dingen verzint. Hij heeft zichzelf nu compleet ongeloofwaardig gemaakt. Ik denk niet dat we hem voorlopig nog in de Kuip zullen zien.
Bron waarvoor?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:14 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Maar wat is jouw bron als ik vragen mag?
Toevallig ook ene PSV Networks?
Misschien heeft ie wel gelijk?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
OMG, Loek laat zich weer eens spreken op een ander forum:
[..]
Loek aKa Malibu aKa de.Kromme aKa Kermit
Kneus
edit: nog een bericht
[..]
Loek drama queen![]()
Pakte even een verkeerde quote van je. Maar doelde op hetgene dat Hofs zich naar het schijnt grof zou hebben uitgelaten.quote:
Omdat elke tegenstander zich nu makkelijk op Feyenoord in kan stellen. We zijn helemaal niet creatief. Het spelletje is steeds hetzelfde vanaf onze kant. Als de tegenpartij de Cler weet af te stoppen in zijn opbouw, dan komen we helemaal niet aan voetballen toe.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:17 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel gelijk?
Of vind je het allemaal zo rooskleurig wat Feyenoord laat zien? Ze zijn leuk begonnen, maar iedereen kan zien dat het langzaam bergafwaarts gaat.
Hmm, beter bewaren tot van de Zomer. We hoeven dit seizoen niets. Naja alleen bij de beste 5 eindigen.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
5 miljoen. Die zou ik dan maar héél verstandig gebruiken.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:24 schreef De.Kromme het volgende:
VERSTERKING!!! NU!!.
Verder geen uitleg, dit wordt gewoon weer een kutseizoen met een vernedering in de play-offs.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:58 schreef De.Kromme het volgende:
Van Marwijk mag wat mij betreft ook lekker bondscoach worden.
- Het elftal is in de loop van de maanden alleen maar slechter gaan spelen.
- Hij laat spelers als Buijs en Mols minuten maken.
- Hij corrigeert Feyenoord niet als ze met de lange bal blijven spelen.
- Hij corrigeert z'n team uberhaupt niet.
- Hij motiveert z'n spelers niet, slappe zooi.
- Welke speler is beter onder hem geworden?
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:18 schreef De.Kromme het volgende:
En die Buijs was weer de slechtste man van het veld vandaag. Echt, die gast kan werkelijk niets, geen fatsoenlijke pass, geen bal vasthouden, niet jagen ! Sahin was al shit vandaag, Buijs nog 3 keer erger.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:59 schreef De.Kromme het volgende:
Kunnen we de Guzman deze winter nog verkopen? Vast wel een Turkse club ofzo die hem wil hebben.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:02 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Bruins is al weken bagger, maar dat kan gebeuren na zo'n goede start. Sahin daarentegen speelt al maanden kut, blijkbaar hebben we hem met z'n allen toch iets overschat.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Feyenoord had al een extra spits moeten kopen, die Lee is ook niets.
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:34 schreef De.Kromme het volgende:
Ik ben benieuwd welke club ons na dit seizoen verlost van Buijs. De Graafschap, Willem II of misschien RKC als ze weer promoveren?
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:50 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
En daarom was het de bedoeling dat Buijs dat zou doen, daarvoor kwam ie erin. Maar zelfs z'n enige kwaliteit benut ie niet meer.
[..]
[..]
Kwam puur door het tempo, de meesten voelen zich te goed om een extra stapje te zetten. Dan zag je PSV de bal weer rondtikken, en op een paar meter afstand stonden er 2 Feyenoordspelers even te kijken, en gewoon wegwandelen, met de houding "ik ga die bal niet halen, laat iemand anders dat maar doen". Sahin lekker terug naar Dortmund laten gaan, en de Guzman verkopen.
[..]
Konden we die niet opstellen? Had toch niet slechter gekund dan dat stel kneuzen vandaag.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:55 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Vink is gewoon een tiefuslijer, dat mag best gezegd worden.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wat vind je na een half jaar nou van Bert van Marwijk? Jij was altijd wel fan van hem geloof ik?
Ik vind eigenlijk dat het elftal onder hem met de week slechter en negatiever is gaan voetballen. Bovendien heb ik geen spelers beter zien worden onder hem, velen hebben zelfs een terugval gehad. Z'n wissels zijn ook al niet briljant en hij motiveert z'n team duidelijk niet, en waarom grijpt ie niet in bij die constante lange ballen? Het lijkt wel of er 2 aanspeelpunten zijn : Timmer en Makaay, alles wordt naar die 2 gespeeld.
Daartegenover staat dat ie wel erg goed de rust bewaart, en in elk geval via een duidelijk systeem probeert te spelen.
Al met al een 5- voor hem, van mij mag ie weg om plaats te maken voor een coach die wél op kan bouwen.
Zit je nou tegen jezelf te praten?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:24 schreef Kermit_ het volgende:
Hoi De.Kromme.
Ik snap dat je een nogal gefrustreerd bent, en terecht, ik zal ook niet ontkennen dat het heel slecht was, Maar als ik je nu even volg:
Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken?
Misschien moet je eens iets van anti-depressiva gaan gebruiken of iets?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Er zal wel een onderzoek naar komen lijkt me.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:12 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hij heeft ook niets gezegd. Tenminste dat is de conclusie op de getoonde beelden.
helemaal mee eensquote:Op zondag 13 januari 2008 01:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Timmer was trouwens goed vandaag![]()
Volgende wedstrijd gewoon Molsie naast Makaay vanaf minuut 1.
quote:Op zondag 13 januari 2008 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
5 miljoen. Die zou ik dan maar héél verstandig gebruiken.
Ondanks dat het lijkt dat Feyenoord gigantisch in de lift zit, wat overigens ook echt wel zou kunnen, ben ik van binnen toch nogal bang eigenlijkquote:Op zondag 13 januari 2008 01:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hmm, beter bewaren tot van de Zomer. We hoeven dit seizoen niets. Naja alleen bij de beste 5 eindigen.
Loek, dat hele verhaal interesseert me niet. Wat me wel intereseert is waarom dat je steeds van gebruikersnaam wisselt?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:33 schreef Kermit_ het volgende:
[..]
[..]
Ondanks dat het lijkt dat Feyenoord gigantisch in de lift zit, wat overigens ook echt wel zou kunnen, ben ik van binnen toch nogal bang eigenlijk
Kijk, ze hebben nu 15 miljoen.
Stel, het nieuwe investeringsplan werkt, en ze halen daarmee nog minimaal 10 miljoen op.
Daarnaast verkopen ze nog wat spul, zeg de Guzman voor 10 miljoen. Ook hebben ze Collen al weggedaan, zeg dat dat inclusief loon minimaal 1miljoen is. Saidi verhuurt, hele dure speler, ook minstens een half miljoen. Ook verwacht ik dat de sponsorinkomsten nog wel wat toenemen (wat is de hoofsponsor overigens absurd laag; 5 miljoen tegenover 12 in 020) etc.
Dat houdt in dat ze straks misschien wel 25, 30 miljoen te besteden hebben.
Tot zover klinkt het goed..............................
......
......
Maar ondertussen heb ik nog niets gehoord over inhoudelijke verbeteringen bij de club wat betreft scouting, opleiding etc.
Ik ben toch ergens wel een beetje bang dat ze zo graag alles op alles zetten voor het kampioenschap bij het 100-jarig bestaan, dat ze in principe met al die investeringsmodellen een voorschot nemen op de toekomst, wat als het niet goed uitpakt, ons nog wel eens 15 jaar problemen kan bezorgen.....
En toen ben ik gestopt met lezen.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:33 schreef Kermit_ het volgende:
[..]
[..]
Ondanks dat het lijkt dat Feyenoord gigantisch in de lift zit, wat overigens ook echt wel zou kunnen, ben ik van binnen toch nogal bang eigenlijk
Kijk, ze hebben nu 15 miljoen.
Stel,
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:44 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En toen ben ik gestopt met lezen.
Hoe kan jij nu in 10 regels weergeven wat Feyenoord te besteden heeft?
Zelfde wanneer men roept dat Ajax genoeg te besteden heeft door de verkoop van Sneijder en Babel.
Nooit economie gehad? Niet alle inkomsten kunnen omgezet worden naar winst.
Persoonlijk ben ik van mening dat die "talenten poulen" in de toekomst je tegen gaan werken.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:50 schreef Kermit_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
overigens die eerste 15 was een foutje, bedoelde ik die 5 mee.
Maar even voor de duidelijkheid; die investeringsmodellen zijn puur in het leven geroepen om NU alvast te kunnen besteden, wat in de toekomst pas vrijkomt. Het kan dus perfect uitpakken, je kan er CL mee halen en dan ben je hard in de goede richting, maar ik hoop dat ze dat dan wel aan andere scouts overlaten dan degenen die dat de afgelopen 10 jaar hebben gedaan.
Dat is Loek toch overduidelijk niet, zuchtquote:Op zondag 13 januari 2008 01:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Loek, dat hele verhaal interesseert me niet. Wat me wel intereseert is waarom dat je steeds van gebruikersnaam wisselt?
Inderdaad. Punt van de talentpool is dat je uitgaat van een bepaalde redelijke opbrengst voor bepaalde talenten zodat je de investeerders kunt terugbetalen in de toekomst, maar als de talenten zich minder snel ontwikkelen als verwacht, of om wat voor reden dan ook minder opleveren bij een transfer dan kom je in de toekomst dus geld tekort. Hetzij om ze terug te betalen, hetzij om naast het terugbetalen weer fatsoenlijk te kunnen investeren in nieuwe aankopen met een toegevoegde waarde.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:54 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat die "talenten poulen" in de toekomst je tegen gaan werken.
Afgelopen zomer kon Feyenoord daardoor cashen, echter dat geld moet ook weer terug komen.
In mijn ogen gewoon een verkapte lening.
Denk aan je hart, Loekquote:Op zondag 13 januari 2008 10:20 schreef De.Kromme het volgende:
Dirk-Kuijt, tief toch een eind op, simpel bouwvakkertje. Het lijkt wel of je een obessie voor me hebt ofzo, kutjochie. Ik word schijtziek van jouw gespeel op man, constant!
quote:Hofs ontkent pestpleuris gezegd te hebben
Scheidsrechter Pieter Vink legde via RTL4 uit waarom hij Hofs een tweede gele kaart gaf. 'Hij maakte een wegwerpgebaar en wenste mij de pestpleuris toe. Ik heb er geen seconde over getwijfeld. Dat het zijn tweede gele kaart is, daar moet hij aan denken, niet ik.' Nick Hofs heeft op Tele 2 ontkent iets gezegd te hebben tegen Vink.
Doelstelling is bij de beste 5quote:Op zondag 13 januari 2008 11:01 schreef Manu82 het volgende:
Sommigen hier zijn plotseling wel erg negatief. Onthou even dat het kampioenschap niet in de toppers wordt beslist.
Dat je verliest in dit soort wedstrijden dat is geen probleem. Dat kan gebeuren en het blijft toch een beetje een gok. De manier waarop vond ik alleen schandalig. Op het eerste half uur na worden er passes blind en hoog naar voren geschoten waar niemand in staat is om ze te controlen of waar ze in veel gevallen uberhaupt niet aankomen. Simpele tikkies breed op het middenveld worden slecht ingespeeld, ballen die je in de loop mee zou moeten geven worden achter de man gespeeld waardoor de snelheid meteen weer weg is en ga zo maar door.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:01 schreef Manu82 het volgende:
Sommigen hier zijn plotseling wel erg negatief. Onthou even dat het kampioenschap niet in de toppers wordt beslist.
Volgens mij zei hij inderdaad niks, als je de beelden bekijkt zie je zijn mond niet bewegen. En zo'n wegwerpgebaar maakt iedereen wel eens.quote:
Loop nu eens niet constant het bestuur van Feyenoord te quoten.quote:
Hoe heb jij de wedstrijd gezien?quote:Op zondag 13 januari 2008 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Eigenlijk speelde iedereen behoorlijk slecht, maar PSV was ook niet echt goed. Volgens mij had een gelijkspel een betere afspiegeling van de wedstrijd geweest (die kansen van PSV in de slotfase kwamen doordat Feyenoord aanviel en er grote gaten achterin vielen).
quote:Op zondag 13 januari 2008 12:32 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En jullie selectie(met een enkele versterking) kan gewoon meedraaien om het kampioenschap.
Enkele? Rechtsback, Centrale verdediger, Verdedigende middenvelder, Spits.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:32 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Loop nu eens niet constant het bestuur van Feyenoord te quoten.
Bosz roept dat de doelstelling de eerste 5 is, en jij loopt je hier al een half jaar achter te verschuilen.
Als topclub zijnde ga je toch voor het hoogst haalbare? En jullie selectie(met een enkele versterking) kan gewoon meedraaien om het kampioenschap.
En ik wist dat jij met een reactie zou komenquote:Op zondag 13 januari 2008 12:54 schreef Happel het volgende:
Ik dacht al dat, wanneer EA zou posten, hij Bert weer geen complimenteren. En zie hier.
Die Bert is wel knap, staat gewoon 11 keer op het veld.
Jij lijkt alweer vergeten te zijn hoe Feijenoord in de beginfase speelde. Toen was alles zeker ook kut?quote:Op zondag 13 januari 2008 12:59 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
En ik wist dat jij met een reactie zou komen![]()
Maar jij gaat t zeker weer opnemen voor onze fantastische trainer? Die telkens Sahin weer opstelt, Bruins linksbuiten zet, zegt dat het team er beter voor staat na psv - Feyenoord... Nou dat hebben we gezienMaar we hebben nu wel met 0-1 verloren ipv 4-0, dus er is inderdaad wel vooruitgang.
En dan Hofs nog gaan afvallen ook, alsof hij geen fouten heeft gemaakt. De hele wedstrijd was zijn fout. Je ziet gewoon dat ie niet voor de winst wil gaan. Het was weeeeer kut
Nee, het was fantastisch. Ze hadden wat meer balbezit maar van beide kanten was t kut. Niet dat we veel kansen hebben gecreeerd in die periode hoor...quote:Op zondag 13 januari 2008 13:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij lijkt alweer vergeten te zijn hoe Feijenoord in de beginfase speelde. Toen was alles zeker ook kut?
En welke alternatieven heeft hij in godsnaam voor Sahin?
Bruins zou altijd de schakel moeten zijn tussen het middenveld en de spitsen. Dat kan hij namelijk erg goed. Net zoals de Guzman dat erg goed kan.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:02 schreef TC03 het volgende:
Ik ben het wel eens met EC. We hebben geen materiaal om 4-3-3 te spelen. Alleen De Cler als opkomende linksback past enigszisn in dat plaatje. Voor de rest zijn de spelers in zowel de spits als op het middenveld er niet naar. Bruins is gewoon een goede speler, maar dat uit zich op deze manier alleen als je makkelijk kan voetballen. In lastige wedstrijden zoals deze zou hij juist die schakel tussen het middenveld en de aanval kunnen zijn. Je zou imo zoiets op het middenveld kunnen proberen:
--------- De Guzman -----------
Bruins --------------------- Hofs
-------Van Bronckhorst --------
Ik vond dat in de eerste helft PSV geen kans heeft gekregen (Feyenoord ook niet overigens). PSV speelde misschien beter en had een overwicht, maar de keren dat ze voor de goal kwamen was ook niet erg vaak. Na de rode kaart natuurlijk wel, maar dat is logisch aangezien Feyenoord moest aanvallen om een gelijkmaker te forceren en een man minder had.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:36 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Hoe heb jij de wedstrijd gezien?
PSV speelde gewoon zijn beste wedstrijd van het seizoen, en Feyenoord had niets in te brengen.
Het eerste half uur had Feyenoord wel ruim balbezit, maar gevaarlijk werden ze niet.
PSV had gisteren gewoon een betere vorm van de dag.
Dus ga niet zeggen dat een gelijk spel verdiend was geweest.
Hier ga je al de fout in. De kans in de eerste minuut uit die vrije trap?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond dat in de eerste helft PSV geen kans heeft gekregen
Ehh, kopbal Lazovic? Schot Afellay? Dat zijn toch wel kansen. Feyenoord had met Makaay ook een prima kans.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond dat in de eerste helft PSV geen kans heeft gekregen (Feyenoord ook niet overigens). PSV speelde misschien beter en had een overwicht, maar de keren dat ze voor de goal kwamen was ook niet erg vaak. Na de rode kaart natuurlijk wel, maar dat is logisch aangezien Feyenoord moest aanvallen om een gelijkmaker te forceren en een man minder had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |