Een bedrag per maand/jaar en afhankelijk van je abbo nog een x bedrag per transactiequote:Op donderdag 17 januari 2008 10:12 schreef Tournesol het volgende:
ik snap het even niet.. wat kost het pinnen nu voor een winkel?
Inderdaad, dat zeilt er zo doorheen. Vroeger ging het over brakke ISDN verbindingen enzo, dat is allemaal erg verbeterd de laatste 2 jaar. Maar het is natuurlijk ook zo dat dit voor de grote ketens is, die hebben dankzij de grote volumes ook de macht om dingen te eisen. Als zelfstandig ondernemer red je dat niet, en moet je dus meer betalen, dus daar komen die transactiekosten (10ct onder de 10 euro etc) weg. Mijn neef die een slagerij heeft accepteert pas sinds anderhalf jaar pin en chipknip, daarvoor was het hem te duur. Gelukkig heeft hij een grote en trouwe klantenkring, die ook luisteren naar een redelijke uitleg, dus dat ging prima, maar tot zeg een half jaar geleden moest ik ook nog betalen bij de blokker, dat is natuurlijk pure geldklopperij..quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:41 schreef marcel-o het volgende:
volgens mij zijn de grote supermarkten direct aan het secured X.25 systeem aangesloten. in minder dan n seconde is de transactie gedaan.
dat is een continu verbinding net als bij banken.
JUIST!quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef Ra-z het volgende:
Een bedrag per maand/jaar en afhankelijk van je abbo nog een x bedrag per transactie
En dat is een bedrag (verbinding en abbo) wat in sommige gevallen een paar honderd per maand kan zijn (licht aan de soort verbinding)quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Een bedrag per maand/jaar en afhankelijk van je abbo nog een x bedrag per transactie
De X.25 word wel steeds meer in gebruik genomen, maar de meeste zitten nog via de voorloper, de "oude" digi-acces verbinding (vergeef me als ik me hierin vergis).quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:41 schreef marcel-o het volgende:
volgens mij zijn de grote supermarkten direct aan het secured X.25 systeem aangesloten. in minder dan n seconde is de transactie gedaan.
dat is een continu verbinding net als bij banken.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:14 schreef Elfy het volgende:
Ik ben een groot deel van het jaar de 'demodame' bij onze supermarkt.
Blijkbaar roept het voederen van klanten tamelijk wat sympathie op. Een mevrouw vroeg mij naar mijn sterrenbeeld waarop ze zei
'Ja..! Dat dacht ik al! Een vissen!, etc'
Waarbij ik met etc bedoel dat ze een hele waaier van karaktereigenschappen gaf die mij eigen zijn of zouden moeten zijn en tig keer benadrukte dat ik een verschrikkelijkliefenaardigengevoeligsociaalkind was,
onderwijl mijn arm aaiende alsof ik een weeskind was.
Positief weird
Dan heb je nog de bejaarde man die altijd schouderklopjes komt geven, omdat 'DEEN daar ga je HEEN, voor de kwaliteit, het geweldige personeel en de eerlijke prijzen'.
De beste man vist dan zelfs op regelmatige basis winkelwagentjes van de supermarkt uit de sloot en komt die dan braaf naar de winkel brengen nog voor hij thuis gaat douchen.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:35 schreef Ra-z het volgende:
Meest bizarre klant was trouwens een oud mannetje die tegen zichzelf praatte, hij hield hele discussie met zichzelf
[knip]
dan ging het zo van
jah hij heeft wel gelijk een koekje hoort er bij
maar het staat niet op het boodschappen lijstje!
maar koekjes zijn lekker!
maar ik neem het niet
jawel neem het nou
zo hoort tquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:23 schreef fratsman het volgende:
En het lijpste wat ik ooit heb meegemaakt. Zo'n negerin met d'r koter. ik schat dat het joch een jaar of 3-4 was. Moeders loopt de winkel in met een mandje, kind rent voor d'r uit en graait van alles en nog wat uit het vak. Moeder zegt nee en het kind wordt me toch een partij hysterisch. loopt gillend voor moeder uit, en op een gegeven moment zwaait dat wijf een keer met d'r armen en SMIJT ZO DAT LEGE MANDJE TEGEN DAT KIND Z'N HARSES!!!![]()
![]()
![]()
Kind klapt tegen de tegels en begint te gillen als een mager varken. Moeder pakt het joch op en verlaat kwaad de winkel. We hebben met z'n allen nog nooit zo raar gekeken.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:23 schreef fratsman het volgende:
En het lijpste wat ik ooit heb meegemaakt. Zo'n negerin met d'r koter. ik schat dat het joch een jaar of 3-4 was. Moeders loopt de winkel in met een mandje, kind rent voor d'r uit en graait van alles en nog wat uit het vak. Moeder zegt nee en het kind wordt me toch een partij hysterisch. loopt gillend voor moeder uit, en op een gegeven moment zwaait dat wijf een keer met d'r armen en SMIJT ZO DAT LEGE MANDJE TEGEN DAT KIND Z'N HARSES!!!![]()
![]()
![]()
Kind klapt tegen de tegels en begint te gillen als een mager varken. Moeder pakt het joch op en verlaat kwaad de winkel. We hebben met z'n allen nog nooit zo raar gekeken.
welnee, ik neem ze mee naar buiten en leeg ze in mijn fietstas. Dan breng ik ze weer terug. Buurtsuper, de kassieres weten wat een onwijze verzameling winkelmandjes ik dus *niet* heb, maar ze blijven zeggen dat ik niet met het mandje naar buiten mag want dat moet van de bedrijfsleider.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:58 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je steelt dus de supermarktmandjes?
goh.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:56 schreef voskat het volgende:
Nou een keer he, toen was ik zo in de Albert Heijn, en toen ging ik zo dingen kopen en naar de kassa en daarna wilde ik weer naar huis gaan, maar daar lag een man op de grond, ik denk dat hij een epileptische aanval ofzo had gehad, maar er was al ambulance en politie dus ging ik maar naar huis.
Boeie, neuke ?quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:14 schreef Elfy het volgende:
,Kutverhaal>.
Die laatste snep ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:05 schreef iank het volgende:
Bij m'n stage bij de V&D, daar hebben ze natuurlijk altijd prijzencircus maar dat gaat pas vanaf 18.00uur vrijdagavond in.. Dan komen dus overdag vrouwtjes kijken voor hun man, kopen ze het.. brengen ze het om 17.59uur weer terug en kopen het om 18.01uur weer, omdat ze anders bang zijn dat die trui misschien al verkocht is pfff.. Ik kon er echt zo slecht tegen dat ik dus snel om 18.00uur die trui achter de kassa vandaan wou halen, maar toen werd ik tegengehouden door een collega;)
Ook een x dat een vrouw iets aan me wou vragen, dus ik draai me om: Oh, sorry meneer u bent natuurlijk van de beveiliging haha...
WTF je maakt rare mensen mee zegquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is echt grote onzin. Tijdje terug was op de site van Interpay (toen het nog niet onder Equens viel) te zien dat de prijs rond een paar cent per transactie ligt. Dik twee euro zou belachelijk zijn, dan biedt geen enkele winkelier dat meer aan.
Ontopic: op m'n werk in de horeca. Kerel komt op het terras zitten met allemaal frituursnacks van een andere tent, terwijl we dat zelf ook verkochten. Dus ik 'm verzocht of 'ie het ergens anders op wilde eten, want hij mocht ermee niet bij ons zitten. Kerel flipt compleet de pan uit, tieft z'n friet over het hele terras, twee kroketten vol tegen de ramen. "EN NU DAN?" 'Ja, nu wel, meneer'
Ik mag toch hopen dat we in deze dag en tijd toch wel eindelijk van X.25 gaan afraken i.p.v het weer meer te gaan gebruikenquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:54 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
En dat is een bedrag (verbinding en abbo) wat in sommige gevallen een paar honderd per maand kan zijn (licht aan de soort verbinding)
[..]
De X.25 word wel steeds meer in gebruik genomen, maar de meeste zitten nog via de voorloper, de "oude" digi-acces verbinding (vergeef me als ik me hierin vergis).
Het betreft in beide gevallen wel een directe open lijn met de ontvanger (in dit geval met de banken).
Een vrouw die voor man werd aangezien?quote:
Ik zeg ook niet dat het zo is,ik hoop alleen maar dat ik de factuur verkeerd begrepen heb.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is echt grote onzin. Tijdje terug was op de site van Interpay (toen het nog niet onder Equens viel) te zien dat de prijs rond een paar cent per transactie ligt. Dik twee euro zou belachelijk zijn, dan biedt geen enkele winkelier dat meer aan.
ohjaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:58 schreef kwoth het volgende:
"Ja, natuurlijk kost dat sixpackje hertog 2 euro!"
ook wel es gehad met een sixpack maes.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:26 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ohja
soms scannen ze verkeerd hier in de C1000
keer n sixpack Bullit gehaald voor 58ct
scande ze de zijkant inplaats van de onderkant
en dan NIET doorhebben
zo goede actie lkr goedkoop hahaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:26 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ohja
soms scannen ze verkeerd hier in de C1000
keer n sixpack Bullit gehaald voor 58ct
scande ze de zijkant inplaats van de onderkant
en dan NIET doorhebben
jij weet van alles wat je koopt de prijzen uit je hoofd?quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:32 schreef Prowl het volgende:
Het mooie van de C1000 hier in de buurt, is de prijs fout gescand krijd je het produkt gratis!
Je wil niet weten hoe vaak het misgaat!
Ik heb al zeker 200,= aan boodschappen uitgespaard vorig jaar
Tuurlijk, hij is een echte supermarktsletquote:Op woensdag 23 januari 2008 10:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
jij weet van alles wat je koopt de prijzen uit je hoofd?
Nee, gewoon in de gaten houden wat de prijs is op het schap en bij het afrekenen het kassabonnetje goed controlerenquote:Op woensdag 23 januari 2008 10:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
jij weet van alles wat je koopt de prijzen uit je hoofd?
O nou dat mogen ze hier ook wel invoeren. Geklungel soms....quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:32 schreef Prowl het volgende:
Het mooie van de C1000 hier in de buurt, is de prijs fout gescand krijd je het produkt gratis!
zo hé!quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:08 schreef marcel-o het volgende:
ik las net iets grappigs uit een supermakrt in n ander topic
`quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:43 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Toen je wakker werd, had je toen een natte vlek in je hema-onderbroek?
Goh, hebben ze dat nou al weer een hele tijd geleden afgeschaftquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:32 schreef Prowl het volgende:
Ik moest gewoon even zoeken naar de originele post, omdat ik niet meer wist waarom ik het zeiquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:26 schreef tisauch het volgende:
[..]
`
Ik komt niet meer bij! Meesterlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |