abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55912999
Een poosje geleden heb ik een huis(je) met twee kamers gekocht in Amsterdam. De vorige bewoonster had een ietwat andere smaak dan ik en was geen kluswonder (lees: het zag er niet uit), dus sindsdien ben ik bezig er iets toonbaars van te maken. In dit topic gaf ik al aan dat ik heel wat van plan ben en dat ik een verslag zou maken.

Zo zag het eruit toen ik het kocht:

Let vooral op het kneuterige gordijntje en het tapijt dat ooit wit was

De greige schrootjes en de paars/oranje muren zorgden voor een apart contrast

Maar toen was er.. het uitzicht (6de verdieping)

Ik kan even geen foto's van de slaapkamer voor het slopen vinden, maar daar was één muur oranje en de andere was bedekt met dezelfde schrootjes als in de woonkamer.
Het paarse muurtje (2de foto) was helemaal prutswerk. Als je goed kijkt dan kun je zien dat het muurtje op de grond op gelijke hoogte met de oranje muur begint maar dat het scheef tot aan het plafond in de keuken loopt . Het geheel was van latjes en hardboard gemaakt en voelde als karton als je het aanraakte.
Alle andere muren waren helaas niet glad maar bedekt met een dikke laag gipsblubber.

Alles is inmiddels al zo ver dat het een heel ander huis lijkt, maar ik zal de foto's niet allemaal in een keer posten, anders wordt de OP zo lang.

[ Bericht 2% gewijzigd door McNasty op 10-01-2008 00:27:07 ]
pi_55913370
Welke buurt eigenlijk? Ben benieuwd naar de huidige staat
pi_55913495
Uhm.. die vorige bewoonster had wel een heel aparte smaak

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Hoeveel vierkante meter is je woning eigenlijk?
pi_55913497
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:15 schreef thettes het volgende:
Welke buurt eigenlijk? Ben benieuwd naar de huidige staat
Het is een flatje in Buitenveldert, ik kijk uit over Amstelveen. De foto's van hoe het er nu uitzien post ik later, eerst zijn hier nog wat werk-in-uitvoering beelden.

Allereerst ging de vloer eruit:

De schrootjes moesten ook dood, ik werd alleen niet blij van wat erachter zat

En tegelijkertijd wilde ik van de gipsmodder op de andere muren af. Als ik wist wat voor vreselijk werk dit was dan had ik een Pool ingehuurd

In de slaapkamer moesten de schrootjes er ook aan geloven, de muur erachter deed denken aan een maanlandschap

Als ik een dagje gips had staan bikken kon ik 's avonds witte klei uit m'n neus peuteren . Achter al het paars zat gelukkig een redelijk vlakke muur (met heel veel gaten weliswaar).
pi_55913547
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:21 schreef Esraa het volgende:
Uhm.. die vorige bewoonster had wel een heel aparte smaak

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Hoeveel vierkante meter is je woning eigenlijk?
Ik hoorde van de buren dat ze kunstenaar is
De totale oppervlakte is iets minder dan 50m2
pi_55917271
Dit doet me denken aan ons huis... helaas heb ik er geen foto's van, maar hier waren de muren afwisseld paars, rood, donkergroen en donkergrijs. Ik heb het alleen gezien met één laag slecht aangebrachte lichtgele latex eroverheen. Dat had de eigenaar gedaan net voordat we kwamen kijken omdat het huis maar niet verkocht werd (hoe zou dat nou toch komen ). Maar natuurlijk zag je daar de kleur nog wel net doorheen....

Edit: ik ben wel héél benieuwd naar hoe het er nu uitziet!
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:50:57 #7
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_55917978
tvp, man wat een klus zeg, heel veel succes!
pi_55918273
TVP. Succes
pi_55925088
Meer foto's

Rond deze tijd begon ik me af te vragen waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Het hele huis was een grote bouwput

Het scheve hardboard muurtje had niet veel nodig om neer te gaan, hoewel de boel op sommige plekken met verschillende soorten lijm zat vastgeplakt waardoor meteen een rij tegels in de keuken naar beneden kwam

Op één plek zat het zelfs hiermee vast:

Eindelijk kon ik aan iets constructiefs beginnen. Slopen kan leuk zijn maar het moet wel een doel hebben (hier zie je ook meteen de waar de tegeltjes losgekomen zijn)

Dit muurtje is wel écht recht en stevig
pi_55925834
Ik vond het eigenlijk wel leuk zonder muurtje, heb je niet overwogen het muurtje in z'n geheel weg te laten?
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:08:00 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55926178
Het halve muurtje was wel leuk idd
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55926472
Lachen, slopen is altijd geweldig. Je weet nooit wat je tegenkomt. (weet er alles van;-))

Succes :-)
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55926607
Is dat een boor die er uit steekt?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55927076
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Sleeve het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel leuk zonder muurtje, heb je niet overwogen het muurtje in z'n geheel weg te laten?
Ik hou niet van open keukens dus het besluit om een nieuw muurtje neer te zetten was snel gemaakt.
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Is dat een boor die er uit steekt?
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 18:22:41 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55929667
Ook erg apart om te zien; een muurtje vastzetten met een boor 8 mm

Ben benieuwd wat je er van gaat maken
pi_55930453
In iedergeval lekker veel aan op te knappen en zeker veel potentie!
pi_55930660
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Ook erg apart om te zien; een muurtje vastzetten met een boor 8 mm
Er is niets mis met een beetje creatief zijn met oplossingen bedenken maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom iemand zoiets zou doen.

Meer foto's:

Met een mooi pleisterlaagje ziet alles er ineens een stuk beter uit

De 2 muurtjes zijn nu één geworden. Er staan nu ook al wat meubels in (die eettafel is inmiddels weg, die heb ik alleen tijdelijk gebruikt)

Het 'maanlandschap' in de slaapkamer is veranderd in een biljartlaken

pi_55930797
Mooi werk tot nu toe.

Geen badkamer trouwens? Of kijk ik ergens overheen?
pi_55931053
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Mooi werk tot nu toe.

Geen badkamer trouwens? Of kijk ik ergens overheen?
Er is uiteraard wel een badkamer (mét bad ), ik heb daar alleen nog nauwelijks iets aan gedaan. Hoewel het niet helemaal mijn smaak is, is het wel prima in orde en bruikbaar. Ik was al een beetje in de keuken begonnen en dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, de woonkamer en de slaapkamer hebben mijn prioriteit dus nu ligt de keuken er een beetje mishandeld bij (de keuken is qua bruikbaarheid op dit moment wel in orde).

Ik zie trouwens dat ik helemaal geen foto's van de badkamer heb, die zal ik binnenkort dan ook maken.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 januari 2008 @ 19:17:50 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55931299
Da's een hele verbetering zeg! Ik hou best van kleur in huis, maar dat paars en oranje was wel echt vreselijk....en wat een prutswerk zeg!!!

Zou die boor trouwens niet per ongeluk in het gat zijn blijven zitten ofzo?
pi_55932536
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:17 schreef Yoni het volgende:
Da's een hele verbetering zeg! Ik hou best van kleur in huis, maar dat paars en oranje was wel echt vreselijk....en wat een prutswerk zeg!!!

Zou die boor trouwens niet per ongeluk in het gat zijn blijven zitten ofzo?
Het is nu al een stuk kleurrijker dan op de laatste foto's, ik vind alleen dat ik het wat smaakvoller heb gedaan.
De kleuren die de vorige bewoonster gebruikt had waren: knaloranje en lilapaarsig voor de muren, de schrootjes waren een soort whitewash greige, het houtwerk was in beige en de kleur van nicotine aanslag geschilderd en de keuken was kanariegeel (met tl-verlichting ) . Oh ja, er waren ook nog 2 deurknopjes knalrood gemaakt.

En die boor hield echt 2 stukken hout bij elkaar, ik denk dat het bewust is gedaan.
pi_55945896
ik zie wel weer een orange muur in de keuken? nee toch he ?
pi_55946642

Kut, is oranje weer uit de mode? Ben ik net klaar :-s (hoewel bijna, ben altijd aan het klootzakken in huis :-))

[ Bericht 27% gewijzigd door Bemoeizucht op 11-01-2008 12:01:17 ]
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55950193
ik gaat meekijken ik ben benieuwd naar het resultaat.
en wat een vreselijke voorsituatie zeg bleeeegh.
succes.
pi_55950261
mooi hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')