abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:23:42 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55978951
P_iglet, gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je een fijne (en rustige ) dag vandaag.

Ik ga jullie even lastig vallen met iets heel anders. Ik voel me al een tijdje weer heel rot. Niet omdat er iets met ons is, niet om de dingen die zijn geweest. Maar het gaat erg slecht met mijn moeder. De situatie loopt volledig uit de hand en het is bijna een kwestie van erop of eronder. Haar huisarts noemt het een aflopende zaak. Zo voelt het ook. Maar voor mij is die spanning en ook de verantwoordelijkheid veel te groot. Ik ben er niet aan toe en kan er gewoonweg nog helemaal niet tegen. Ik denk er steeds over na om maar een tijdje weg te gaan maar tegelijkertijd weet ik dat het niet kan en ook niet helpen zal. Als ik in staat was afstand te nemen dan was het nu al wel gelukt maar schijnbaar ben ik dat (nog) niet. Heel rot is het echt. Want het staat al ons geluk in de weg.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:29:56 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55979083
P_iglet, van harte!

Ik begrijp het niet zo goed Luchtbel. Je denkt erover na om een tijdje weg te gaan. Maar nu woon je ook niet bij je moeder in de buurt toch? En als het in je hoofd zit, lost 'weglopen' niks op nu. En is het de spanning van het 'oplopende'? Dat het er nu echt opaan komt?
Ik vind het heel erg voor je. Dat het zo bepalend (en begrijpelijk ook!) is voor jullie geluk. Veel sterkte.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:37:40 #153
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55979281
Nee ik woon zeker niet in de buurt. Toch voelt het als dichtbij. Omdat ze me zo weet te raken hier en omdat ik heen gestuurd kan worden. Of mezelf kan sturen Het zou inderdaad weglopen zijn maar het klinkt zo aantrekkelijk. Komt misschien ook doordat mijn zus steeds in het buitenland is en daardoor niet 'hoeft' En ik voel inderdaad daardoor die spanning sterk, doordat het oploopt (of dus afloopt) Maar ik weet niet wanneer en ik weet niet hoe of wat. Niemand natuurlijk. Maar het werkt echt verstikkend. Ik voelde vanmorgen voor het eerst sinds bijna een jaar dat m'n ademhaling weer niet oke was, dat ik zo over de zeik ben. En ik vind het heel rot om me zo te voelen, ook voor Jolie. En ik moest het gewoon even kwijt denk ik.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:43:47 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55979453
Och Luchtbel
Dat gevoel van vluchten herken ik zo goed. Wij fantaseren vaak over emigreren naar Finland of zo om maar van alle verantwoordelijkheden en zorgen af te zijn. Maar het stomme is dat dat gevoel van verantwoordelijkheid en die zorgen gewoon blijven, met als gevolg dat we ons nog schuldiger zouden voelen omdat we zo ver weg zouden zijn. En we waarschijnlijk alleen maar aan het heen-en-weer vliegen zouden zijn. Maar iedere keer als het uit de hand loopt, dan zitten we weer heel even fanatiek te surfen naar banen in het buitenland.

Dat is gewoon het probleem, je kunt er alleen maar van weglopen als je dat ook daadwerkelijk kunt. En dat laatste is zo moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:46:29 #155
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55979524
Maar dat je het kwijt moet is sowieso goed, vind ik.
En als je nou zelf op de een of andere manier een stapje zet, helpt dat, en durf je dat? Of die stap nu juist van haar weg gaat of naar haartoe maakt niets uit. Maar dat je voor jezelf het idee hebt dat je iets gedaan hebt. Dat jij de touwtjes in handen hebt. (En ik weet eigenlijk geen voorbeelden. Een kaart lijkt me niks voor jou in deze situatie. Maar praten met een familielid, of voor jezelf besluiten dat je haar niet wilt zien, ook niet als het erop aankomt. Nouja, ik weet niet, maar iets.)
Vind het heel moeilijk voor je, vooral omdat het ook zoiets 'groots' is.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:48:28 #156
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55979582
Lieve Luchtbelle, als je niet vluchten kan (en eigenlijk ook niet wil), en je kan het probleem gewoon niet oplossen, dan blijft maar één ding over, en dat is "deal with it". Makkelijker gezegd dan gedaan.
Was je maar een egoïst, dan was het een stuk eenvoudiger. Of kon je je zorgen maar een aan/uit knopje geven, dat zou al heel wat schelen.
Maar juist door hoe (goed en lief) je bent, ben je nu met deze zorg en last opgezadeld. Ik weet dat ik niets voor je kan doen, behalve voor je blijven hopen op een oplossing of verbetering. En er voor je zijn als je me nodig hebt. U roept maar, day or night.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:02:36 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55979981
Zoiets is het Livelink, als het 'stil' is dan gaat het nog wel. Dan is ze alleen maar gek en verslaafd maar dan zijn er geen problemen en kan ik er de hele dag omheen draaien. Maar als er problemen zijn...

En lieve Lishe, ik kan niet niets doen. Dat lukt me niet. Hoewel ik me niet zo zou moeten voelen, ik kan haar niet laten lijden op momenten dat ze iets nodig heeft. Dus dan ga ik toch maar weer. Ook om mijn oma te ontlasten. Met familie erover praten is haast onmogelijk gebleken. Iedereen heeft al ruzie met elkaar. Vooral hierdoor. De afgelopen maand moest ik een paar keer wel naar haar toe gaan, dat heeft ook voor problemen gezorgd met mensen die verder geen familie zijn. Ik durfde het niet eens meer aan mijn vriendinnen te vertellen. Zelfs niet meer aan de mensen waarvan ik echt wel weet dat ze het ergens ook wel begrijpen. Uiteindelijk is er een moment geweest waarop haar huisarts nog is langs geweest. Hij heeft toen tegen haar gezegd dat hij na twee weken weer zou langskomen om te kijken of ze hulp wil. Hij is gister geweest en ze heeft gezien dat hij het was maar ze heeft niet voor hem open willen doen. Ik had mezelf voorgenomen om het te proberen te laten rusten als ze niet op hem zou reageren. Als ze weer geen hulp zou aanvaarden. Maar inmiddels geeft ze mij de schuld van zijn komst, zegt zich niet te kunnen herinneren dat ze iets met hem heeft afgesproken. Zou ook goed kunnen, gezien de toestand waarin ze toen verkeerde. Dus nu is het weer mijn schuld dat ze zich voelt zoals ze zich voelt (en ja ik weet het ze zoekt gewoon een excuus maar toch) dus als de situatie nu uit de hand loopt moet ik daar de rest van m'n leven mee blijven leven. Dus probeer ik het te sussen en zijn we weer precies bij waar we gister waren en vorige week en daarvoor en daarvoor. Het lukt me gewoon niet om sterker te zijn.

En het is helemaal geen zaterdagavondonderwerp en het is iets waar ik ook van baal. Dat het me altijd hoog zit en ik daardoor nooit rustig ben en altijd maar een beroep moet doen op mensen. Dat voelt ook rot. Wel bedankt voor jullie lieve woorden.
  Jubileum moderator zaterdag 12 januari 2008 @ 20:11:48 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55980245
Ach Luchtbel, niet alleen zadelt je moeder je op met een enorme schuldgevoel, je voelt jezelf ook nog eens enorm verantwoordelijk. Bedenk goed dat mensen zoals je moeder vaak de schuld bij een ander leggen, dat is nl. makkelijker dan zelf verantwoordelijkheid nemen.
Moeilijk dit, een situatie waaruit bijna geen ontsnappen mogelijk is. Belangrijk is dat jij je grenzen bewaakt, en ook kan zeggen "oke, dit gaat voor mij tever, dit bedreigt mijn leven en geluk, ik moet mijn handen ervanaf trekken". Volgens mij is dat zo'n beetje de moeilijkste les die je in je leven kunt leren, dus neem jezelf niets kwalijk als het niet gaat.
Wat belangrijk is misschien, is dat jij iemand hebt die je kunt vertrouwen, die jou kan helpen met die grenzen. Je terug kan fluiten als het teveel voor je wordt. Is dat een mogelijkheid?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:19:49 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55980449
Ik wist niet dat je haar nog zag. Ik vind het heel knap van je dat je toch steeds naar haar toe gaat. (Ik dacht dat jullie geen contact meer hadden.) Ik vind het alleen zo verdrietig voor je dat ze jou schuldig laat voelen terwijl je dat juist niet hoeft. (Maar da's geloof ik weer een ander verhaal. ) Lief Luchtbelleke, weet alsjeblieft beter, dat je in deze juist wel een superdochter en geweldig lief mens bent. Ik hoop dat je een mooie afsluiting kunt zoeken op een moment dat ze even wel naar je luistert, of even wel lief lacht. Zodat de klotemomenten erna niet voor de rest van je leven bij je hoeven te blijven. En ik weet dat het niet zo werkt , maar ik wens het wel.
En het fijne van een beroep doen op mensen hier, is dat alleen diegenen reageren die er op dat moment tijd voor hebben. Dus maak je daar niet druk om.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:27 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55980651
Luchtbel, ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar uit bovenstaande kan ik me wel een beetje een beeld vormen. Het klinkt heel zwaar, en je doet wat je kan onder de omstandigheden. Het is niet meer dan logisch dat het je soms boven het hoofd groeit, zeker als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
En idd, wat Lishe zegt "En het fijne van een beroep doen op mensen hier, is dat alleen diegenen reageren die er op dat moment tijd voor hebben. Dus maak je daar niet druk om."
Als het helpt hierbij een hele dikke virtuele knuffel voor jou. Je klinkt als een hele sterke vrouw!

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:30:03 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55980728
We hadden ook geen contact. Maar dan heeft ze hulp nodig en ik ben zo makkelijk dan....Dat is ook moeilijk. Het is dan toch gewoon mijn moeder en ik eigenlijk de sterkere. Dan kan ik toch niet iemand pijn laten hebben zoals toen het geval was. Op een mooie afsluiting hoop ik niet meer, ik hoop dat ik op een dag weet dat ik alles gedaan heb wat ik had kunnen doen. Maar ja.

Lois, ik praat er natuurlijk ook over in therapie. Daar wordt ook gepraat over het aangeven van mijn grens. Die is namelijk al lang geleden bereikt. Maar het is mijn moeder. Dat weegt dan toch zwaarder.
Het idee klopt wel. In praktijk is alleen gebleken dat het niet echt werkt

pi_55981496
Lieve Luchtbel, wat een toestand hè? Het zou zoveel makkelijker zijn afstand te nemen als het niet je moeder was maar een 'vriend'. Maar zo is het niet. Je bent echt zo ontzettend lief, ik zou anders voor je wensen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:34:16 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55982664
Luchtbel, het is gewoon echt heel erg ellendig en ik wilde dat het helemaal anders was. 180 graden anders.
Maar ja. Zoals wij dan altijd zeggen. Maar ja.

Kon ik je maar helpen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:35:36 #164
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55984305
en gewoon al helemaal thuis
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54:36 #165
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55984889
Luchtbel, wat een ongelooflijk moeilijke situatie waar jij je in bevindt. Ik vind het heel spijtig dat je over je eigen grenzen heen gaat, maar het lijkt me ook zo ontzettend moeilijk als het om je eigen moeder gaat. Sterkte lieverd.
pi_55984936
Iedereen bedankt voor de felicitaties!!!
Rust is weer weder gekeerd, bezoek is weer weg. Pepijn ligt heerlijk te slapen.
Leuke kadootjes gehad. Heb oa een kip gekregen .

Luchtbel kan het verhaal zo snel niet volgen, maar dikke
pi_55984995
Luchtbel ik weet het verhaal niet maar ik begrijp hieruit dat het moeilijk voor je is allemaal dus even een hele dikke voor jou.

P_iglet leuk die kip! gefeliciteerd nog
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55986759
luchtbel dit klinkt echt als een onmogelijke opgave, wat ontzettend moeilijk. sterkte met 't zoeken van jouw weg hierin. zo te lezen doe je al alles wat binnen je vermogen ligt, zo niet meer. maak je zelf dus niet nog meer verwijten, als 't even kan... 't is al ellendig genoeg voor je dat je in deze situatie zit. wat ontzettend jammer dat je zus niet wat dichterbij woont, zeker nu, dan hadden jullie 't tenminste samen kunnen doen. kan ze je wel wat steun-op-afstand bieden?

piglet, een kip rijker , van harte nog!
  zondag 13 januari 2008 @ 09:39:54 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55992134
Volgens mij is dat het noodlot van een ouder-kind relatie, in zo'n relatie ga je zo makkelijk over je grenzen heen. Je ziet het bij zowel de ouders als de kinderen zo vaak gebeuren. En dan kan iedereen je vertellen dat je het niet moet doen, maar dat werkt niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 13 januari 2008 @ 09:46:24 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55992174
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik heb besloten dat ik ondanks dat ik niet die afstand kan nemen die ik van te voren wilde nemen, ik mezelf best iets meer mag proberen af te sluiten. Dus dadelijk zwemmen met Jolie en gewoon voor een paar uur m'n telefoon thuislaten. Gewoon maar even niets weten op dat moment. Nu ik er toch weer midden in zit kan ik gewoon niet meer afstand nemen maar misschen helpt het wel als ik dat op bepaalde momenten wel probeer. Voor het moment. Fijn dat het hier even bespreekbaar was, misschien durf ik nu ook weer wat meer aan andere mensen te vertellen hoe het gaat. En daarom help jij altijd wel echt hoor Sugar door in ieder geval niet boos te reageren. Want ik denk dat het beter is als we niet meer zo alleen zijn hiermee. Ik dan vooral, thuis met Jolie. Bedankt.
pi_55992533
Wat een vreselijk moeilijke situatie, LB. Het lijkt mij ook een onmogelijke opgave, wat bix zegt, maar uit wat je nu schrijft, maak ik op dat je een eerste stap hebt gezet om er je weg in te vinden. Heel goed om je in ieder geval op momenten af te sluiten van je moeder en de situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je haar niet helemaal de rug toe kunt keren, maar momenten van afstand inbouwen, lijkt me een goede tussenweg.
Fijn dat het je heeft opgelucht om erover te praten. Al worden er misschien geen concrete oplossingen geboden, vaak helpt praten wel om voor jezelf helder te krijgen hoe je iets het beste aan kunt pakken.
Heel veel sterkte met alles, LB.
pi_55996816
Luchtbel

p_iglet een kip , wel een grappig idee, maar ik heb ook wat kippen, zit in mijn naam he?
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 15:43:28 #173
5428 crew  miss_sly
pi_55999826
sombie, hoe is het met jou?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 januari 2008 @ 16:20:15 #174
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_56001035
Luchtbel

Ik heb ff een vraagje tussendoor. Ik wil op mijn stage het spel 'Stand in de mand' doen. Maar ik wil ook uitleggen waarom het zo heet. Weet iemand dit? Hahaha!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 januari 2008 @ 16:27:36 #175
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56001358
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Luchtbel

Ik heb ff een vraagje tussendoor. Ik wil op mijn stage het spel 'Stand in de mand' doen. Maar ik wil ook uitleggen waarom het zo heet. Weet iemand dit? Hahaha!
bij ons heette dat vroeger blikketrap
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56001528
Het gaat wel, miss_sly. Lief dat je het vraagt. Naast de miskraam, spelen nog allerlei zaken waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Op mijn werk is daarna nog iets gebeurd wat de druppel was. Gelukkig kan ik op mijn werk nu wat rustiger aan doen. Ik ben nu dus vooral aan het bijkomen en proberen de draad weer op te pakken.
Ook zijn mijn vriend en ik weer volop aan het proberen geslagen dus zitten we nu weer in spanning of het is gelukt.

Ik las dat je zelf ook niet zo lekker in je vel zit door die stomme hormonen. Balen hoor! En ik weet zeker dat het door die hormonen komt want ik heb je op het forum leren kennen als een sterke, positieve, optimistische en rationele vrouw. Ik hoop dat de medicijnen snel het gewenste resultaat geven. Dan hoef je ze niet meer te gebruiken.
  zondag 13 januari 2008 @ 16:35:45 #177
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_56001607
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

bij ons heette dat vroeger blikketrap
Volgens mij bedoel jij nu 'busjetrap' of 'busjekruit'. Ik bedoel dat spel dat je 'stand in de mand en de bal is voor....' roept. Je naamt de noem, je rent met de andere kinderen hard weg en als het kind de bal heeft roep hij/zij 'stop!'. De kinderen staan dan stil met de benen wijd en het kind moet drie stappen doen en de bal erdoorheen rollen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_56001697
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Luchtbel

Geen idee Als ik mag gokken dan zou ik zeggen omdat de kinderen in een grote kring staan (de mand) en de persoon die de naam moet roepen midden in de kring staat (in de mand?). Tenminste, zo speelden wij het vroeger, allemaal in een grote kring en als de bal dan omhoog gegooid werd hard wegrennen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 13 januari 2008 @ 16:41:26 #179
92409 Twinky
Little star.
pi_56001772
Ik meng me heel even stiekem in dit topic, om jullie mening ergens over te vragen.
Sinds drie dagen ofzo (denk ik) heb ik nieuwe buren. In ieder geval werd er drie dagen geleden flink geboord en getimmerd. Nu woon ik hier ook pas een maand (antikraak, dit wordt allemaal gesloopt) maar afgelopen drie dagen/nachten huilt er een baby in de kamer grenzend aan mijn slaapkamer echt heel erg veel. Nu is dat niet zo erg, baby's huilen nou eenmaal, maar daarstraks huilde hij van elf tot een aan één stuk door. En dat vind ik niet echt prettig. Ik werd er wakker van, en kon daarna ook niet meer slapen omdat hij door bleef huilen. En ja, om elf uur behoor je wel wakker te zijn, maar dan nog.
Zou ik die mensen erop aan kunnen spreken dat ze hun baby wel iets eerder stil kunnen krijgen dan na twee uur? Ik kan ook gewoon kennis gaan maken en aanbieden af en toe op te passen als ze echt veel problemen ermee hebben (vannacht om een uur of vier krijste de baby ook en toen hoorde ik na een tijdje een vrouw (de moeder?) echt hard schreeuwen). Ik zit echt in dubio erover, wat vinden jullie?
  Moderator zondag 13 januari 2008 @ 16:53:05 #180
5428 crew  miss_sly
pi_56002103
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:32 schreef sombie het volgende:
Het gaat wel, miss_sly. Lief dat je het vraagt. Naast de miskraam, spelen nog allerlei zaken waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Op mijn werk is daarna nog iets gebeurd wat de druppel was. Gelukkig kan ik op mijn werk nu wat rustiger aan doen. Ik ben nu dus vooral aan het bijkomen en proberen de draad weer op te pakken.
Ook zijn mijn vriend en ik weer volop aan het proberen geslagen dus zitten we nu weer in spanning of het is gelukt.
Een miskraam is al niet niks en als er dan ook nog andere zaken spelen, kan ik me voorstellen dat je een moeilijke tijd hebt (gehad). Goed op jezelf passen en voor jezelf zorgen, hoe moeilijk ook soms
en ik hoop natuurlijk van harte dat je snel weer zwanger bent en het dan helemaal goed gaat
quote:
Ik las dat je zelf ook niet zo lekker in je vel zit door die stomme hormonen. Balen hoor! En ik weet zeker dat het door die hormonen komt want ik heb je op het forum leren kennen als een sterke, positieve, optimistische en rationele vrouw. Ik hoop dat de medicijnen snel het gewenste resultaat geven. Dan hoef je ze niet meer te gebruiken.
Dank je
Ik heb er wel moeite mee, maar het uitgesproken hebben, zowel hier als tegen schaap scheelt wel al. De druk is er een beetje vanaf ineens, alsof het minder zwaar is nu het out in the open is.
Deze cyclus denk ik niet dat het gewenste effect is gehaald, maar dan gaan we maar voor een nieuwe cyclus. En ik mag ook binnenkort voor de IUI, dus dat scheelt ook!
  zondag 13 januari 2008 @ 17:00:48 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56002293
Twinky, leuk dat je verhuisd bent! Wellicht is het sowieso handig om evenkennis te maken, dan kan je polsen wat voor mensen het zijn. Heb je het idee dat ze er iets aan gaan doen als je iets zegt dat hun kind zo huilt, of juist niet? Het zijn toch je buren...
En ik zou het eerlijk gezegd even aanzien. Mss had het kindje last dat het in een nieuwe ruimte slaapt. Verhuizen is ook een grote stap voor een baby. Opeens allemaal nieuwe indrukken en zo. Voor hetzelfde geld is het verder een heel lief kind dat even moet wennen.
Verder geen ervaring hiermee, maar dit is mijn eerste gedachte. Heb je hier iets aan?
  zondag 13 januari 2008 @ 17:30:40 #182
92409 Twinky
Little star.
pi_56003029
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinky, leuk dat je verhuisd bent! Wellicht is het sowieso handig om evenkennis te maken, dan kan je polsen wat voor mensen het zijn. Heb je het idee dat ze er iets aan gaan doen als je iets zegt dat hun kind zo huilt, of juist niet? Het zijn toch je buren...
En ik zou het eerlijk gezegd even aanzien. Mss had het kindje last dat het in een nieuwe ruimte slaapt. Verhuizen is ook een grote stap voor een baby. Opeens allemaal nieuwe indrukken en zo. Voor hetzelfde geld is het verder een heel lief kind dat even moet wennen.
Verder geen ervaring hiermee, maar dit is mijn eerste gedachte. Heb je hier iets aan?
Ja, het racet ook allemaal door mijn hoofd Ik woon nu tussen heel veel allochtonen die het komende half jaar de huizen verlaten en vervangen worden door anti-kraak-studenten. Het kan ook dat de baby pas drie dagen geleden geboren is en dat ze nog wat moesten doen in de babykamer (die kennelijk ds aan mijn slaapkamer grenst). Het is hier ook absoluut niet gebruikelijk dat je bij mensen langsgaat/langskomt, in ieder geval bij de allochtonen. De studenten geven wel vaker feestjes enzo, dus dat is leuker. (in mijn vorige huis woonde ik ook zo, werd dus elke week leuker omdat er steeds meer studenten kwamen)
Ik wacht het inderdaad nog even af, nu is de baby al sinds een uur of één stil, dus dat is mooi Het is ook niet erg als het huilt, daar kun je ook niks aan doen, maar als het twee uur aan een stuk huilt is er toch iets mis.
pi_56003136
Dank je voor lieve woorden, miss_sly. Ik vind het soms wel moeilijk om ook echt te accepteren dat ik deze tijd nodig heb om te 'herstellen', dat dat niet zwak is. Het lukt gelukkig steeds beter om dat te voelen en niet alleen te weten.

Fijn dat het jeheeft geholpen om te praten over je gevoel en frustratie. Net als ik vanochtend tegen LB: dat helpt vaak al om je eigen gedachten te ordenen. En inderdaad, druk is er dan af.
Ik ga toch duimen dat het deze cyclus al is gelukt bij jullie. En als het deze maand niet lukt dan hopelijk snel de IUI. Ik ga voor jullie duimen!
pi_56003785
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:32 schreef sombie het volgende:

Ik hoop en duim voor jou dat je vlug weer lekker in je vel zit, sombie.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:35:51 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_56012251
WEEEKEND

DInsdag mijn lenzen halen
2 dagen uitslapen
2 dagen niets doen (ahum een huishouden dan wel)
1 avondje relaxen door te gaan bouwen voor de carnaval
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 januari 2008 @ 23:42:19 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56012418
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:35 schreef _Bar_ het volgende:
WEEEKEND

DInsdag mijn lenzen halen
2 dagen uitslapen
2 dagen niets doen (ahum een huishouden dan wel)
1 avondje relaxen door te gaan bouwen voor de carnaval
geniet ervan meis

hier vandaag heel weinig gedaan, languit gelegen,wat fotos van gister bewerkt
en bedacht wat ik morgen ga doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56012514
bar, geniet ervan!

luchtbel, verstandig besluit!

twinky, wat naar joh. het huilen zelf, maar vooral ook dat er tegen zo'n klein babietje al geschreeuwd wordt. ik zou denk ik wel even gaan kennismaken. of je meteen moet aanbieden om op te passen ligt er een beetje aan. zou je dat echt willen? dan lijkt 't me een heel positieve insteek. maar als je dat eigenlijk niet ziet zitten moet je 't ook niet aanbieden lijkt me. dan kun je natuurlijk wel gewoon belangstelling & medeleven tonen. zeggen dat je hoort dat de baby zo veel moet huilen en of 't wel goed gaat met hem/haar. en dat dat voor hen als ouders ook vast erg zwaar moet zijn. enz. succes ermee!
  zondag 13 januari 2008 @ 23:50:34 #188
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56012724
LB . Zwaar is het.

Bix, hoe is het met jou?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56013227
leah, goed hoor! wel druk weer met werken. moet er allang in liggen eigenlijk dus ik ga nu meteen! vandaag een hele leuke dag gehad bij vrienden, 't is alleen veel te laat geworden. dat wordt wat morgen met (ultravroeg) opstaan, vooral voor de kinderen...
  maandag 14 januari 2008 @ 00:08:52 #190
92409 Twinky
Little star.
pi_56013267
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:44 schreef bixister het volgende:
bar, geniet ervan!

luchtbel, verstandig besluit!

twinky, wat naar joh. het huilen zelf, maar vooral ook dat er tegen zo'n klein babietje al geschreeuwd wordt. ik zou denk ik wel even gaan kennismaken. of je meteen moet aanbieden om op te passen ligt er een beetje aan. zou je dat echt willen? dan lijkt 't me een heel positieve insteek. maar als je dat eigenlijk niet ziet zitten moet je 't ook niet aanbieden lijkt me. dan kun je natuurlijk wel gewoon belangstelling & medeleven tonen. zeggen dat je hoort dat de baby zo veel moet huilen en of 't wel goed gaat met hem/haar. en dat dat voor hen als ouders ook vast erg zwaar moet zijn. enz. succes ermee!
Ja, ik denk dat ik ga zo van 'hallo, ik woon naast jullie! Oh, en ik hoorde jullie baby laatst huilen. Mag ik 'm eens zien? Oh wat een dotje! Ja, ik studeer pedagogiek, heel leuk is dat, dus ik leer alles over babies! Hebben jullie nog problemen?'
In ieder geval proberen binnen te komen, want dat is meestal het grootste probleem bij de allochtonen. Nouja, misschien is het kind gewoon even ziek ofzo, dat hoop ik, dat het vanzelf overgaat...
  maandag 14 januari 2008 @ 00:20:25 #191
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56013533
Heb je dat kindje al weleens gezien Twinky? Klinkt het als een groot of juist een klein babietje?

Lullig gezegd . (van mij dan hè, het stond er wat raar)

[ Bericht 9% gewijzigd door Leah op 14-01-2008 14:33:49 ]
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 08:19:40 #192
5428 crew  miss_sly
pi_56016626
Bar, geniet van je weekend

Rockabella, hoe was je avondje uit en welke film heb je gezien? Ik zag dat Atonement de Golden Glode voor beste film had gewonnen.

Luchtbel, geen wijze woorden hier, helaas, maar wel sterkte ermee! Was het goed gegaan zonder telefoon zwemmen met Jolie?
pi_56020896
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:08 schreef Twinky het volgende:

[..]

'hallo, ik woon naast jullie! Oh, en ik hoorde jullie baby laatst huilen. Mag ik 'm eens zien? Oh wat een dotje! Ja, ik studeer pedagogiek, heel leuk is dat, dus ik leer alles over babies! Hebben jullie nog problemen?'
dat laatste vind ik niet zo gepast voor een eerste kennismakingsgesprek eerlijk gezegd. ik zou 't opener houden. hoe gaat 't met 'm? of iets in die trant.
pi_56020963
Het gaat gelukig wel weer iets beter met mijn rug. Maar mijn vriend is wel thuis gebleven om voor de kindjes te zorgen en morgen komt mijn moeder. Morris heeft erge diarree nu en we hebben te horen gekregen dat ons nieuwe huis pas in mei wordt opgeleverd ipv februari (oorspronkelijk zelfs afgelopen december). Dat wordt dus waarschijnlijk 2x verhuizen en op zoek naar een tijdelijke huurwoning
Maar voor de rest gaat alles goed
  maandag 14 januari 2008 @ 12:34:21 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56021083
Ow... da's mooi balen van die oplevering snoop...

Beterschap voor jou en voor Morris!
pi_56021187
bah, 2x verhuizen! balen! maar fijn dat 't wat beter gaat met je rug. ik was al bang dat je zondag niet kon komen... en nu ook nog morris ziek dus, beterschap!
  maandag 14 januari 2008 @ 12:59:32 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56021691
he, snoopy wat balen, zeg! en zeker met 2 kleine kids! Hoe komt het dat de boel zo vertraagd is?
En beterschap!
pi_56021915
Tja, er schijnt iets aan de buitenkant van het gebouw aangebracht te moeten worden waar de aannemer en de architect kennelijk heel lang over geruzied hebben en nu schijnt de oplevering van de materialen daarvoor vertraagd te zijn.
Ze gaan nu uitzoeken of we er toch niet gewoon alvast kunnen gaan wonen binnenkort. Ik bedoel, het zit toch aan de buitenkant. Maar ik heb er een zwaar hoofd in. Volgende week hebben we kijkdag en dan horen we er meer over.

Ik zie er wel tegenop om 2x te verhuizen. We dachten juist dat we dit voorkomen hadden door een ruime opleverdatum voor de boot te nemen.
  maandag 14 januari 2008 @ 14:31:11 #199
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56023860
moeilijk weer, die knopjes
pi_56024079
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:31 schreef Leah het volgende:
moeilijk weer, die knopjes
Je maakt het me wel heel moeilijk om geen 'lollige' opmerking te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')