Het is wettelijk geen terrorisme, volgens de minister geen terrorisme en ook volgens de AIVD geen terrorisme.quote:
Wat DS4 al eerder aangaf. Het mag (voorlopig) juridisch gezien niet als terrorisme beschouwd worden, maar velen ziet het wel degelijk als terrorisme.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:59 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het is wettelijk geen terrorisme, volgens de minister geen terrorisme en ook volgens de AIVD geen terrorisme.
Het is juridisch juist WEL terrorisme, maar dat komt alleen maar omdat terrorisme door angst en dreiging (die gemaakt is) er doorheen is gedrukt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:01 schreef nikk het volgende:
Wat DS4 al eerder aangaf. Het mag (voorlopig) juridisch gezien niet als terrorisme beschouwd worden, maar velen ziet het wel degelijk als terrorisme.
Boze_Appel, onzin.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is juridisch juist WEL terrorisme, maar dat komt alleen maar omdat terrorisme door angst en dreiging (die gemaakt is) er doorheen is gedrukt.
quote:Ik merk nog op – zoals ik ook deed
tijdens het debat met uw Kamer op
28 juni jl. – dat er thans geen
aanleiding is om
dierenrechtenactivisten aan te
merken als verdachten van
terroristische misdrijven. Daartoe
ontbreekt het bestaan van een
«terroristisch oogmerk» als bedoeld
in artikel 83a van het Wetboek van
Strafrecht. Er is tot op heden evenmin
sprake van één van de terroristische
misdrijven die door de wetgever
limitatief in artikel 83 van het
Wetboek van Strafrecht worden
genoemd.
Dat zal niet gebeuren. Maar binnen een aantal jaar zal ook dierenactivisme door de wetgever als terrorisme bestempeld worden. Dat hebben die lui voornamelijk aan zichzelf te wijten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is niet aan een minister om dat te beoordelen natuurlijk.
Als zulk tuig voor de rechter komt heb je echt wel kans dat ze door die wetten veroordeeld worden.
De rechter leest neem ik aan ook de wet. Die wet heeft wetsartikelen waar de minister ook naar refereert. Het is een beetje gek als een rechter daar van af gaat wijken.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is niet aan een minister om dat te beoordelen natuurlijk.
Als zulk tuig voor de rechter komt heb je echt wel kans dat ze door die wetten veroordeeld worden.
Je bedoeld gewelddadig dierenactivisme. Ja, dat zou kunnen. En deels heb je gelijk dat ze dat dan aan zichzelf te wijten hebben. Een hoop dierenactivisten zijn er alleen niet blij mee. Want je ziet dat in andere landen waar zulke wetgeving gekomen is deze wetten misbruikt worden om alle (dieren)activisten, dus die vreedzaam bezig zijn, te belemmeren te demonstreren.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:49 schreef nikk het volgende:
Dat zal niet gebeuren. Maar binnen een aantal jaar zal ook dierenactivisme door de wetgever als terrorisme bestempeld worden. Dat hebben die lui voornamelijk aan zichzelf te wijten.
Ja, stond bol van de leugens.quote:
De beste minister heeft het fout. Ik ben het niet eens met het kwalificeren van een steeds grotere groep als terroristen want simpele criminelen vallen ondertussen al onder speciale wetten.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:24 schreef TechXP het volgende:
Boze_Appel, onzin.
Zoals de minister al zei:
Alleen geeft de Minister hier een MENING. En een MENING die niet bepaald boven iedere discussie verheven is. Ik kan mij er in zijn algemeenheid nl. niet in vinden.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:50 schreef TechXP het volgende:
De rechter leest neem ik aan ook de wet. Die wet heeft wetsartikelen waar de minister ook naar refereert.
Ben benieuwd naar je onderbouwing.quote:
Het is hier off-topic, dus zie ik geen reden om deze discussie hier te vervuilen met discussies over Radar.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:08 schreef TechXP het volgende:
De feiten die ze presenteerden waren nl. correct. Ze hadden bewijzen. Bewijs het tegendeel maar.
Wat is er offtopic'er aan dan de subdiscussie die hier gevoerd word naar aanleiding van het topic over dierenactivisten? Ik denk dat je gewoon geen argumenten hebt er voor. Anders stel ik voor dat er een topic over TROS radar komt waarin je dan aangeeft waarom het fout is.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:29 schreef DS4 het volgende:
Het is hier off-topic, dus zie ik geen reden om deze discussie hier te vervuilen met discussies over Radar.
Omdat het een raakvlak heeft en het ander niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:56 schreef TechXP het volgende:
Wat is er offtopic'er aan dan de subdiscussie die hier gevoerd word naar aanleiding van het topic over dierenactivisten?
Ik zie het nut wel in, omdat ik zoals ik zeg tros radar als referentie geef als een goed voorbeeld van hoe deze industrie is. En hoe het op elkaar verdient. Dus ik zie de relevantie daarvan wel.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:09 schreef DS4 het volgende:
Omdat het een raakvlak heeft en het ander niet.
Ik ben er al in een andere draad op in gegaan. Ik zal er kort wat over zeggen in deze draad: Radar doet aan het scheppen van een schijnbeeld. Men roept wat, laat halve waarheden zien en ook feiten, maar zet deze in een bepaald daglicht, om te komen tot een eindconclusie.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:29 schreef TechXP het volgende:
Ik zie het nut wel in, omdat ik zoals ik zeg tros radar als referentie geef als een goed voorbeeld van hoe deze industrie is. En hoe het op elkaar verdient. Dus ik zie de relevantie daarvan wel.
Maar dan nog.. zou je in een apart topic daar wel op in willen gaan?
Welke draad?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:40 schreef DS4 het volgende:
Ik ben er al in een andere draad op in gegaan.
Ik ben benieuwd naar de argumenten. Nu doe je precies hetzelfde van wat je zegt.quote:Ik zal er kort wat over zeggen in deze draad: Radar doet aan het scheppen van een schijnbeeld. Men roept wat, laat halve waarheden zien en ook feiten, maar zet deze in een bepaald daglicht, om te komen tot een eindconclusie.
Dat vind ik een non-argument. Ze is idd getrouwd met niko die vroeger bij de SP zat en nu bij de pvdd. Maar ze is zover ik weet, verder niet betrokken bij de pvdd. Verder ook niet betrokken bij andere dierenrechtenorganisaties. Ze is wel vroeger betrokken geweest bij dierenbescherming, maar weet niet of ze daar nu wat mee doet.quote:Radar is sowieso een slechte bron. Je weet (neem ik aan) dat Hertsenberg getrouwd is met een activist, dat ze gelieerd is aan de PvdD, maar ook andere dierenrechtenorganisaties, enz. Ze heeft een dubbele agenda. Punt.
Ten eerste. Bijwerkingen bij mensen kan je niet vinden in dierproeven. Als een bijwerking in dieren er is, en bij de human trials, dan heeft dat geen banden met elkaar. Immers kan het bij een hond en bij mens een bijwerking zijn, maar bij muizen en katten bijvoorbeeld weer niet. Dus de dierproeven zeggen daar niets bij.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:41 schreef DS4 het volgende:
Jij stelt keer op keer dat je met in vitro tests dierenproeven kan vervangen. Je weet (hoop ik) dat met dierenproeven gekeken wordt naar bijwerkingen / toxiciteit / enz...?
Hoe wil jij dat met in vitro vervangen?
Anders: deskundigen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:46 schreef TechXP het volgende:
Bijwerkingen bij mensen kan je niet vinden in dierproeven.
Hier geef je al toe dat bijwerkingen weldegelijk gevonden kunnen worden...quote:Ten tweede kan een hoop bijwerkingen niet aangetoond worden bij dierproeven
Het is niet perfect. Maar dat is een ander verhaal.quote:omdat bepaalde bijwerkingen alleen met een goede communicatie zichtbaar kan worden. Als een bijwerking van een dier is dat die bepaalde dingen vergeet, 'spraakgebrek' heeft (haperingen in communicatie met soortgenoten), het waziger zien, e.d. dan is dat niet aan te tonen bij de dierproeven.
Daar gaan we: het is niet perfect, maar.... ER IS GEEN BETER ALTERNATIEF. Ok, testen op negertjes in donker afrika, maar daar heb ik persoonlijk dan weer problemen mee...quote:Dit betekent dus dat zoeken op bijwerkingen bij dierproeven gewoon raar is, omdat dieren en mensen totaal anders kunnen reageren.
Ja, die waar jij je niet voor aanmeldt (en gelijk heb je!).quote:De echte proeven zijn nl. die human trials.
Je wil alleen net iets meer weten.quote:Door veel gegevens uit epidemiologische studies, klinische studies.. praktijkdata is er al veel bekend over hoe de risico's zijn van bepaalde stoffen.
Is dan ook een voorstap. Maar geen VERVANGING VAN.quote:Met in vitro kan je ook interactie bewerkstelligen tussen verschillende stoffen met menselijke cellen uit allerlei delen van het lichaam. Dit maakt het mogelijk om situaties na te bootsen.
Prima. Nog steeds geen VERVANGING VAN. Dat is toch ook logisch? Je gaat een botsproef toch ook niet uitvoeren door metingen te doen met een losse deur, een los dak, een motorkap, enz.?quote:Ook bestaat er zoiets als de Hurel. Dit is een soort kleine chip. In die chip zitten kleine kamers die cellen bevat uit bepaalde delen van menselijk lichaam. Door die chip kunnen ze bloed laten stromen waarin bijvoorbeeld een medicatie zit opgelost. Hierdoor kunnen ze nabootsen wat er in een lichaam gebeurd op een klein oppervlakte (chip is 2cm groot). Door een veelvoud van die test te doen kan je veel keer testen. En daarmee een risicoanalyse maken van wat er gebeurd. Dit is dan nog maar 1 van de technologien op dat gebied. Ook zijn er dingen als de SKINTEX, EYETEK e.d.
Om uit te vinden wat er met de huid gebeurt heb je voldoende aan... huid... Alleen geldt voor veel medicijnen dat ze via de bloedbaan gaan en dus overal komen...quote:wat veel al gebruikt word voor cosmeticatesten en andere producten die met huid in aanraking kunnen komen.
Niet dus.quote:Kortom kan er dus zonder die dierproeven en met in vitro technieken e.d. voor die human trials een goede risicoanalyse gemaakt worden.
?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:33 schreef DS4 het volgende:
Anders: deskundigen.
haha.. nee, het is maar hoe je het leest natuurlijk. Het kan natuurlijk gebeuren dat een bijwerking ongeveer hetzelfde is als die bij de human trials naar boven komt. Dan kan je roepen dat het al eerder bij dierproeven naar boven kwam, maar dat is dus geen vaststaand geheel. Dat is puur een geval van toevaligheid. Immers kan je nooit met zekerheid zeggen dat die bijwerkingen ook gelden voor mensen.quote:Hier geef je al toe dat bijwerkingen weldegelijk gevonden kunnen worden...![]()
Lijkt me onderdeel van hetzelfde verhaal.quote:Het is niet perfect. Maar dat is een ander verhaal.
Jawel. Er is een alternatief. Geen dierproeven meer. De toxicologische testen kunnen met andere methoden gedaan worden. Maar ik ben benieuwd naar je onderbouwing. Alleen dit soort dingen roepen overtuig je niet echt.quote:Daar gaan we: het is niet perfect, maar.... ER IS GEEN BETER ALTERNATIEF. Ok, testen op negertjes in donker afrika, maar daar heb ik persoonlijk dan weer problemen mee...
Zoals ik zei kunnen die human trials alleen gedaan worden met mensen die daar de tijd voor hebben. Ik heb daar geen tijd voor. Wel zal ik me aanmelden als ik zalfjes moet testen tegen eczeem.quote:Ja, die waar jij je niet voor aanmeldt (en gelijk heb je!).
Wel degelijk. Er zijn gevallen bekend waarbij dit soort testen ook gedaan zijn zonder dierproeven te doen.quote:Is dan ook een voorstap. Maar geen VERVANGING VAN.
Als je toch auto's gaat erbij halen. Dan zijn dierproeven in zo een vergelijking een volvo die gebruikt word bij botsproeven voor een porche.quote:Prima. Nog steeds geen VERVANGING VAN. Dat is toch ook logisch? Je gaat een botsproef toch ook niet uitvoeren door metingen te doen met een losse deur, een los dak, een motorkap, enz.?
Weet je wat een diersoort is die veelgebruikt word voor medicatie te testen? Ratten!quote:Om uit te vinden wat er met de huid gebeurt heb je voldoende aan... huid... Alleen geldt voor veel medicijnen dat ze via de bloedbaan gaan en dus overal komen...
Het is lastig te discussieren als je verder geen onderbouwing geeft. Ik wacht er op. Ik denk dat het weinig zin heeft als ik verder ga met dingen onderbouwen en jij blijkbaar als discussietegenstander niet enige onderbouwing geeft behalve roepen 'niet dus' e.d. Ik steek die tijd liever in het informatiearchief wat binnenkort online gaat met medische wetenschappelijke documentatie tegen dierproeven.quote:Niet dus.
Wat niet? Over de minister die liegt?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Je tikt hele verhalen maar gaat niet eens op mij in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |