In welke landen is dat album dan überhaupt uitgebracht? Of hebben ze gespeeld? (afgezien van die paar concertjes met Paul Weller mee).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:10 schreef ranja het volgende:
en waarschijnlijk zijn ze in sommige andere landen al bekender dan hier, of in elk geval meer gewaardeerd (maar dat gaat al snel in Nederland).
Nou inderdaad. De award voor de wansmaak gaat naar de organisatie/stemmersquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:20 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een namen zeg. Prestigieuze prijs zo te zien![]()
Ik ga ook voorGuus Meeuwis
dat gerucht gaat inmiddels ookquote:
\Racoon heeft 4 weken getourd in de USA en was druk met nieuwe album dus true op zich maar ze verdienen m zeer zeker wel om eens te winnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Racoon heeft het afgelopen jaar niets gepresteerd, dus horen ze het niet te worden. Voor volgend jaar vind ik het een hele redelijke optie.
Er zijn zat goede Nederlandse bands, maar de meesten zijn gewoon niet high-profile genoeg om bij dit soort verkiezingen ergens te komen. De gemiddelde Nederlander heeft van zichzelf gewoon een immens slechte smaak, lijkt het wel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:16 schreef Batsnek het volgende:
Moke is eigenlijk de enige goede band die we hebben, dus wat mij betreft is die keus snel gemaakt.
Nou ja, ik heb Moke een tijdje terug live gezien, en ze hebben vooralsnog veel te weinig materiaal om echt een fatsoenlijke avond te kunnen vullen. Ze speelden anderhalf uur lang, waarvan hooguit 20 minuten echt interessant waren. De rest was middelmaat wat de klok slaat, helaas. En ze hebben ook nul uitstraling op het podium, totaal niet interessant om naar te kijken na de eerste 5 minuten. Het is dat de Wombats (jajaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:24 schreef Batsnek het volgende:
Nee, het is niet bijzonder, maar heeft wel een bepaalde overtuiging en kracht die ik vrijwel nooit bij Nederlandse bands zie. Van mij had grendel of callenish circle ook wel mogen winnen, maar dat is ook nooit gebeurd. Moke, maakt redelijke mainstreammuziek.
Wat is "gewaardeerd"? Wat hebben ze daar nu concreet bereikt?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:01 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik vind racoon de beste nederlandse banden dat ze zelfs in Amerika werden gewaardeerd zegt genoeg
Kijkt nog een keer naar de winaars van voorgaande jaren: Ali B Nuff saidquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat is "gewaardeerd"? Wat hebben ze daar nu concreet bereikt?
En als je het over die tour met de Lemonheads hebt, die zijn de laatste tien jaar nu ook niet bepaald de meest relevante band geweest in de wereld.Een voorprogramma boeken in de VS is leuk en aardig, maar dan ben je er echt nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |