abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:40:42 #51
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_55870564
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Die discussie wil ik niet nog eens voeren, ik zeg alleen dat je het mis hebt dat er over dat geld al belasting is betaald.
Verder is dit geen schenking, een schenking moet uit vrijgevigheid gebeuren en er is een bewustheidsvereiste. Het is wel een probleem voor de inkomstenbelasting, de belastingdienst gaat zich afvragen of jij dit geld niet uit arbeid hebt verkregen (ze zullen het dus willen belasten in Box 1 tegen ten hoogste 52%). Alleen de melding "dat geld heb ik gevonden" zal niet genoeg zijn, anders zouden alle marktkoopmannen, illegale-loterij-organistoren en autohandelaren immers vaak "geld vinden". Er zal dus een aangifte bij de politie moeten worden gedaan, de kans is alleen dat je dan het geld kwijt bent.
Anders lees je even wat voor reacties hij quote...
pi_55870605
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Die discussie wil ik niet nog eens voeren, ik zeg alleen dat je het mis hebt dat er over dat geld al belasting is betaald.
Verder is dit geen schenking, een schenking moet uit vrijgevigheid gebeuren en er is een bewustheidsvereiste. Het is wel een probleem voor de inkomstenbelasting, de belastingdienst gaat zich afvragen of jij dit geld niet uit arbeid hebt verkregen (ze zullen het dus willen belasten in Box 1 tegen ten hoogste 52%). Alleen de melding "dat geld heb ik gevonden" zal niet genoeg zijn, anders zouden alle marktkoopmannen, illegale-loterij-organistoren en autohandelaren immers vaak "geld vinden". Er zal dus een aangifte bij de politie moeten worden gedaan, de kans is alleen dat je dan het geld kwijt bent.
I stand corrected.. successierecht is het dus.. maar alle inkomsten zijn normaliter al belast dus je betaald dan wel dubbel belasting..
pi_55870606
Maar natuurlijk.
Secrets never die. Only people.
pi_55870618
Wel je auto verbranden en een goeie auto kopen he.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55870625
Benieuwd hoe het afloopt.

Wel dom om alles in 1 keer om te gaan wisselen lijkt me, doe het gewoon in etappes. Je kan nog tot 2032 terrecht.

Bron:
http://www.dnb.nl/dnb/hom(...)nl/46-150711-64.html
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55870649
Als je het geld inwisseld krijg je dan geen cash geld terug moet dit meteen op een rekening gestort worden?

Ik zou het cash proberen te houden en een aantal jaren leuke vakanties mee betalen.
pi_55870669
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:44 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou het cash proberen te houden en een aantal jaren leuke vakanties mee betalen.
Met 34.000 euro kan je wel een paar keer leuk op vakantie ja .
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:46:24 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55870679
tvp
Huilen dan.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:47:49 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55870699
ja elke zoveel tijd ffies heen met een paar duizend eu. kan je het ook niet in 1x opmaken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_55870736
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:40 schreef Dreammaster het volgende:

[..]

Anders lees je even wat voor reacties hij quote...
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:42 schreef 1299 het volgende:

[..]

I stand corrected.. successierecht is het dus.. maar alle inkomsten zijn normaliter al belast dus je betaald dan wel dubbel belasting..
Successierecht is de verzamelnaam schenkingsrecht, erfrecht en recht van overgang. Volgens mij is dat hier allemaal niet van toepassing.
Een echte vondst is (als vermogenstoename) wel degelijk onbelast, er zal alleen aangetoond moeten worden dat het hier om een vondst gaat.

verder is jouw definitie van dubbele belasting niet hetzelfde als die van de wetgever, dubbele belasting gaat alleen over dezelfde belasting. Eerst inkomstenbelasting en daarna schenkingsrecht is dat niet en dus geen dubbele belasting. Hetzelfde geldt voor inkomen->inkomstenbelasting->brood kopen->BTW betalen.
pi_55870810
Hebben gedetineerden eigenlijk ook toegang tot internet? Ts aub het verhaal afmaken zo of zo.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:53:42 #62
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55870828
Ik ben bang voor een HOAX, maar toch TVP
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:56:17 #63
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_55870889
Toevallig, dat had ik ook vorig jaar.
A.F.C. Ajax
pi_55870919
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:47 schreef Catch22- het volgende:
ja elke zoveel tijd ffies heen met een paar duizend eu. kan je het ook niet in 1x opmaken
Da's waarschijnlijk wel het slimste.
pi_55871053
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:44 schreef Basp1 het volgende:
Als je het geld inwisseld krijg je dan geen cash geld terug moet dit meteen op een rekening gestort worden?

Je moet je waarschijnlijk sowieso legitimeren en een formulier invullen met je naw gegevens. Ook moet je een goede reden hebben waarom je het nu pas inwisselt, en als je elk jaar terugkomt is dat natuurlijk moeilijk vol te houden.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:06:08 #66
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55871090
Zeggen dat je vergeten was dat er nog 75.000 aan spaargeld op je slaapkamer onder de vloerbedekking lag is geen optie?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_55871094
omg

gewoon om de zoveel tijd deel inwisselen?
pi_55871328
quote:
Pas als de vondst bij de politie is geregistreerd en de rechtmatige eigenaar na een jaar niet bekend is, kan de vinder een feestje bouwen. Komt de eigenaar alsnog opdagen, dan bestaat er een wettelijk recht op een beloning. De hoogte daarvan ligt echter niet vast.
http://nederlandsnieuws.w(...)-niet-zomaar-houden/
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:16:34 #69
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_55871330
Delen met andere fok! ers
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_55871340
quote:
Regels voor het omwisselen van guldens

De meeste guldenbankbiljetten kunt u nog tot 2032 omwisselen bij DNB. Guldenmunten (als dubbeltjes en rijksdaalders) zijn hier niet meer om te wisselen. Zilveren guldenmunten kunt u omwisselen bij de Koninklijke Nederlandse Munt of munthandelaren.

Bij de omwisseling geldt de officiėle vaste koers: EUR 1 = NLG 2,20371. Een biljet van tien gulden is dus ongeveer 4,50 euro waard. Voor het omwisselen worden door DNB geen kosten in rekening gebracht.

Niet alle guldenbankbiljetten kunt u nog omwisselen. Voor welke biljetten u nog euro’s kunt krijgen, staat in het 'overzicht om te wisselen biljetten'.

Guldenbankbiljetten worden niet omgewisseld wanneer:

* de biljetten nį 27 januari 2002 zijn gebruikt of ontvangen als betaling voor beroeps- of bedrijfsmatige activiteiten*
* de biljetten nį 27 januari 2002 zijn gebruikt of ontvangen als betaling voor geleverde goederen of diensten*
* de biljetten verkregen zijn uit een handeling die strafbaar is volgens de Nederlandse wet.
quote:
Hoe lever ik guldens in?

Guldenbankbiljetten kunt u persoonlijk of per post aanbieden bij de Nederlandsche Bank (DNB) te Amsterdam. Daarvoor heeft u een geldig legitimatiebewijs en het formulier 'Aanvraag voor omwisselen bankbiljetten' nodig.
Formulier

Het formulier 'Aanvraag voor omwisselen bankbiljetten' kunt u onderaan de pagina downloaden. Vul het formulier volledig in en onderteken het.
DNB kan in sommige gevallen om aanvullende informatie verzoeken, bijvoorbeeld over de wijze waarop de guldens zijn verkregen.
Guldens persoonlijk aanbieden

U kunt uw guldenbankbiljetten persoonlijk aanbieden bij DNB te Amsterdam op werkdagen van 09.00 – 16.00 uur. (zie de link voor adres en routebeschrijving). Vergeet uw legitimatiebewijs niet!
Per post guldens opsturen

U kunt ook uw guldenbankbiljetten opsturen, samen met het ingevulde en ondertekende formulier en een kopie van een geldig legitimatiebewijs. De tegenwaarde wordt op uw bank- of girorekening gestort. Dit kan enkele weken duren. Het opsturen van de biljetten is voor risico van de afzender. Aangetekende poststukken die beschadigd bij DNB aankomen worden niet geaccepteerd. Informatie over de kosten en voorwaarden van het aangetekend opsturen van poststukken kunt u verkrijgen bij het Postkantoor.
pi_55871350
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:16 schreef KlappernootatWork het volgende:
Delen met andere fok! ers
Iedereen een gulden zeker
pi_55871365
TS zal het geld wel nodig hebben voor de gesprekken bij een psychiater na de slapeloze nachten.
pi_55871409
bs verhaal, maar mocht er een kern van waarheid inzitten, particulier gekocht dus de vorige eigenaar weet vast wel wat van je, los van dat je door justitie genaaid gaat worden is 75K waarschijnlijk crimineel geld en die hebben zo hun methode's om dat bij je terug te halen
RIP voor de nabestaanden
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:21:59 #74
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_55871469
Pics or it didn't happen.
Nou maar die keepert van Braziliė, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_55871494
Heb je geen vriendin, broer of iemand anders die je hiermee kan helpen?

FL 75.000 / 3 = FL 25.000 = ¤ 11.345 ieder.

Geef ze 10% van het ingewisselde bedrag en iedereen blij.

Mocht je tegen problemen aanlopen gewoon meteen toegeven dat het gevonden is en het dan volgens het boekje uitspelen. Wie weet houd je er iets aan over, misschien niet, maar ik merk op uit je startpost dat je zo'n druk niet gewend bent en dan is het misschien beter om het simpel te houden.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:23:38 #76
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_55871506
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Iedereen een gulden zeker
Het is een begin..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_55871523

kekekekekekee ^______^
pi_55871613
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:23 schreef exterona het volgende:
Mocht je tegen problemen aanlopen gewoon meteen toegeven dat het gevonden is en het dan volgens het boekje uitspelen. Wie weet houd je er iets aan over, misschien niet, maar ik merk op uit je startpost dat je zo'n druk niet gewend bent en dan is het misschien beter om het simpel te houden.
Dan is simpelweg bij de politie melden het beste, lijkt me.
Dan doe je het volgens het (wet)boekje.
pi_55871656
Wanneer je melding maakt bij de politie, het geld niet afgeven, maar melden dat ze het bij jullie kunnen afhalen... Wanneer je het de politie in handen geeft duurt het vaak langer (dan dat ene jaar) voordat jij het geld krijgt, wanneer de eigenaar zich niet meld.
pi_55871678
Lijkt me erg lastig om dit nog 'wit te wassen'... Met verhalen over overleden oud-tantes e.d. zou ik oppassen, want dat is natuurlijk allemaal na te trekken. Ook als je het af en toe inwisselt (eens per jaar oid) dan blijft het opvallend. Verspreid door verschillende mensen laten inwisselen is een optie, maar ik zou dan wel opletten of de serienummers van de biljetten niet opeenvolgend zijn, anders is ook eenvoudig te achterhalen dat die personen bij elkaar horen. Sowieso zullen er anno 2008 denk ik per maand niet heel veel mensen meer langskomen om guldens in te wisselen. Als er dan binnen een paar weken tijd ineens 4 of 5 mensen langskomen uit dezelfde woonplaats of zelfde familie dan zou dat ook verdacht kunnen zijn.
En dan nog bestaat er ook een kans dat de serienummers sowieso al op een blacklist oid staan.

Weet niet wat ik er zelf mee zou doen als ik het zou vinden. Denk gewoon bij de politie aangeven en als het geld niet 'gesignaleerd' staat mag je het volgens mij alsnog houden. Geeft jezelf ook een wat rustiger gevoel ipv. dat je aldoor bang moet zijn dat er plotseling een instantie op de stoep staat om verhaal te halen

[ Bericht 12% gewijzigd door Palomar op 08-01-2008 13:41:57 ]
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:35:32 #81
201874 mielz2008
Professional procrastinator
pi_55871784
eh ik zou opletten dat iemand het niet komt halen
Nee, dit is het kastje, u moet bij de muur zijn.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:41:04 #82
201874 mielz2008
Professional procrastinator
pi_55871923
En als je het brengt naar de politie moet je ook ff nagaan of je wel een legaal bedrag hebt betaal voor die auto anders word ie straks ook nog gevorderd
Nee, dit is het kastje, u moet bij de muur zijn.
pi_55871991
Kom net terug van de bank.

Het was wel spannend ze hadden dit ook nog nooit gezien. Ze vroegen eigenlijk nergens naar ze hebben het wel gewoon aangenomen. Maar waarschuwden wel dat ik een legitieme reden moest gaan bedenken want ik krijg eerdaags wel een gesprek met de belastingdienst.

Dus ik denk dat ik gewoon toe ga geven, of een verhaal verzin over overleden mensen.
pi_55872120
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:44 schreef P.Bateman het volgende:
Dus ik denk dat ik gewoon toe ga geven, of een verhaal verzin over overleden mensen.
zorg dan wel dat dat verhaal goed in elkaar steekt, incl. bewijs
pi_55872234
Eerlijkheid duurt het langst.
pi_55872245
quote:

Het was wel spannend ze hadden dit ook nog nooit gezien. Ze vroegen eigenlijk nergens naar ze hebben het wel gewoon aangenomen. Maar waarschuwden wel dat ik een legitieme reden moest gaan bedenken want ik krijg eerdaags wel een gesprek met de belastingdienst.

En vergeet niet dat ze je internetlijntje misschien al hebben afgeluisterd en van dit topic weten
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_55872273
quote:

Je bent bij De Nederlandsche Bank geweest?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:56:16 #88
30560 2Mini
Official Logo
pi_55872328
Dus ik zie jou binnenkort op Hart van Nederland
Camera 1... 1!
pi_55872366
Zet het anders gewoon te koop in V&A.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_55872385
Waarom geloof ik TS niet?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_55872433
dude, eerlijkheid duurt het langst, de kans dat er nog iemand komt voor dat geld om het zich terug te eigenen is zeer gering, speel het eerlijk en het is gewoon van jou.
pi_55872462
uh uh, hoax, bs, welterusten
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:02:47 #93
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_55872504
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef SoupNazi het volgende:
Toevallig, dat had ik ook vorig jaar.
Heb net jou topic ook doorgelezen, hoe is dat uiteindelijk afgelopen dan ?
pi_55872962
Straks blijkt het nep geld te zijn
Fingerspitzgefühl
pi_55873156
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:56 schreef 2Mini het volgende:
Dus ik zie jou binnenkort op Hart van Nederland
Of bij Willibrord Frequin

- Waarom heb je dat geld voor die weeskindertjes in eigen zak gestoken? He? Durf je wel?
- Is toch geen stijl man? Vind je dat normaal? Ja?
- Vind je jezelf geen enorme lul nou? He?

pi_55873261
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:24 schreef P.Bateman het volgende:
Ik ga vanmiidag anar de bank met alles. Ik neem de belasting voor lief. Het is nu toch 'gratis' geld.
achterlijk verhaal en als de opmerking hierboven serieus is dan is TS nog dommer dan dom........+ =
-weg, zie banmeldtopic-
pi_55873634
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef guapo het volgende:

[..]

achterlijk verhaal en als de opmerking hierboven serieus is dan is TS nog dommer dan dom........+ =
Als je nu gewoon de post van TS ongeveer 10 posts hierboven leest...
pi_55874440
Het grappige is alleen dat er geen een bank meer guldens accepteerd behalve de DNB.
Dus mag ik nu concluderen dat TS zwats
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_55874474
quote:

Lagen die ook in die auto?
pi_55874623
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:15 schreef Chinless het volgende:
Het grappige is alleen dat er geen een bank meer guldens accepteerd behalve de DNB.
Dus mag ik nu concluderen dat TS zwats
Ook de formulering van TS trouwens, daarin. Dat de bank hem waarschuwt dat hij een legitieme reden moet bedenken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2008 15:22:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')