abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:53:36 #101
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55864591
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij terreur komt geweld te pas. Maar wat heeft het met dit onderwerp te maken? Is de projectontwikkelaar een moslim? Of zit je weer een stokpaardje te berijden om maar een puntje te scoren?
Hij heeft gewoon gelijk, je bent een beetje hypocriet. Het een veroordelen en het ander toestaan. In feite is het hetzelfde. Wat verf op een huis (buiten dat het tijd en geld kost) is vervelnd maar je zit constant te denken wat is het volgende wat ze gaan doen als ik niet wegga. Brandstichting misschien... of misschien doen ze.... ect ect.
mai pen rai
  dinsdag 8 januari 2008 @ 07:18:44 #102
3542 Gia
User under construction
pi_55865022
Ik heb ook liever dat ze bepaalde dingen eerst op dieren uitproberen om te testen of een middel (medicijn) veilig is.
Met schoonmaakmiddelen en make-up vind ik dat dus niet nodig.
Schoonmaakmiddelen kun je op andere manieren testen op veiligheid en make-up is per definitie niet nodig.

Deze acties gaan m.i. ook te ver. Laat het personeel met rust, die doen gewoon hun werk. Beklad dan alleen de woningen van de eigenaren/directeuren, en zonder vernielingen.

Wel grappig dat het adres van één van die lui online staat. Es kijken of zijn gezin het zo leuk vindt om doelwit te zijn.
pi_55865254
Voor de mensen die begrip hebben voor de acties van dierenrechtenactivisten:

Als het fundamentalistische christenen waren geweest die het huis van de bouwer van een abortuskliniek hadden beklad, zijn jullie het daar dan ook mee eens? Abortus is toch immers moord?

Je kan het natuurlijk ergens mee oneens zijn, maar dit zijn niet de middelen waarmee je in Nederland je gelijk moet halen. Er zijn al genoeg "terroristische" acties van die dierenactivisten bekend waarbij complete fokkerijen of zelfs de huizen van de fokkers in de fik gingen. Vind het nogal logisch dat de aannemer is afgehaakt.
Triest dat zoeits kan in Nederland.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55865295
Ik vind het ook veelzeggend dat de topicstarter met niets anders kan reageren als "Nou dan moeten ze maar geen dieren mishandelen" zonder ergens dieper op in te gaan.

Kortom, het lijkt er veel op dat dit een "Kijk eens wat een linkse dierenvriend ik ben" topic is van SCH.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:18:11 #105
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_55865395
Mooi staaltje politiek correctionisme, SCH.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55865423
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:58 schreef SCH het volgende:
Positief resultaat van een wat forse actie, maar soms heiligt het doel de middelen.
Eng
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?
Je bent niet bekend met de Wet op Dierenbescherming die al sinds 1961 in werking is?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:23:02 #107
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_55865437
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:17 schreef Kees22 het volgende:
Maar verhalen van onverklaarbare ongelukken van tegenstanders van grote bedrijven, zijn die dan allemaal verzonnen?
Interessante vraag, maar hoe verhoudt zich dat tot deze casus?

Bovendien; two wrongs don't make a right.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55865448
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:51 schreef Re het volgende:

[..]

nee dierproeven zijn een vereiste van de instanties om jouw gezondheid te kunnen waarborgen, of draag je een warm hart toe aan de mensen die gezorgd hebben voor de softenon babies?
Nee hoor RE. Dat is een misverstand. De manier waarop dierproeven nu worden uitgevoerd, is helemaal niet nodig. En ik vind inderdaad dat je vrij ver mag gaan als het om dieren gaat. Hier is toch helemaal niet zoveel aan de hand. Er zijn wat muren beklad. Boehoe, dikke boehoe

En ondertussen maar doorgaan met dieren martelen
pi_55865476
Ik vraag me trouwens af hoe je je zou voelen als een paar kaalkopjes weten waar jij en je familie wonen om vervolgens verschillende malen je ramen in te gooien en bedreigende teksten op je huis te kladden. Los van de context is het een grote vorm van kattenkwaad maar met de context erbij is het een laffe daad van psychologisch terrorisme.
pi_55865516
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:27 schreef FJD het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je je zou voelen als een paar kaalkopjes weten waar jij en je familie wonen om vervolgens verschillende malen je ramen in te gooien en bedreigende teksten op je huis te kladden. Los van de context is het een grote vorm van kattenkwaad maar met de context erbij is het een laffe daad van psychologisch terrorisme.
En stel dat je dier zou zijn en dat je maag en darmen onder stroom worden gezet?
pi_55865564
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:31 schreef SCH het volgende:

[..]

En stel dat je dier zou zijn en dat je maag en darmen onder stroom worden gezet?
Maag en darmen onder stroom worden gezet? Bij welk medicijn hoort deze test? Hoe kom je aan informatie dat deze dierproeven in die faciliteit uitgevoerd zouden gaan worden?

Bron?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_55865590
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:31 schreef SCH het volgende:
Dan hoop ik dat iemand de tegenwoordigheid van geest heeft om naar de rechter te stappen. Al sinds 1961 is er een Wet voor Dierenbescherming maar nee, het is makkelijker om mensen persoonlijk kapot te maken in plaats van een bedrijf aan te pakken. De psychologische schade die dat veroorzaakt? Ach joh, collateral damage....en vervolgens natuurlijk weer moord en brand schreeuwen als jou onrecht wordt aangedaan...Het is walgelijk en de manier waarop jij spreekt over het breken van wetten omdat het jou zo uitkomt is minstens net zo schandalig.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:39:02 #113
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_55865609
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:23 schreef SCH het volgende:
En ik vind inderdaad dat je vrij ver mag gaan als het om dieren gaat.
Extremist.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:40:06 #114
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55865624
Dat mensen nog van zulke acties opkijken. Dit is heel normaal binnen de linkse scene.
Scheermesjes in brieven stoppen, is een andere topper van deze gasten
En ondertussen maar roepen dat Verdonk en Wilders een gevaar voor onze samenleving zijn

Dit doet mij denken aan die ene journalist van het DvhN, die vorig jaar zo'n heisa probeerde te maken over het verminderen van de overlast door duiven in de stad Groningen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_55866116
quote:

[..]

Nee hoor RE. Dat is een misverstand. De manier waarop dierproeven nu worden uitgevoerd, is helemaal niet nodig. En ik vind inderdaad dat je vrij ver mag gaan als het om dieren gaat. Hier is toch helemaal niet zoveel aan de hand. Er zijn wat muren beklad. Boehoe, dikke boehoe

Bron?

Zie je nou écht niet het probleem van dit soort acties in??? Prima dat je wilt dat dierenproeven stoppen, maar je ziet toch wel dat dit fout is?

Waarom is het opeens O.K. om de wet te overtreden bij het nastreven van dit doel?
Als je niet inziet dat het NOOIT goed is om geweld te gebruiken of daarmee te dreigen, dan kan niemand je meer helpen.

Dit begint meer een discussie te worden of bedreiging en geweld toegelaten zijn bij het nastreven van je doel. Jij vindt dat goed, SCH. Dus jij bent een extremist. Maar alles voor die zielige arme diertjes hè?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:24:56 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55866281
quote:

[..]

nee SCH, dit is puur terrorisme, mensen persoonlijk zo bang maken dat ze niet kunnen functioneren, dat is zagen aan een van de fundamenten van een democratische gemeenschap door het opleggen van jouw mening aan anderen. Prima als je het niet eens bent met dierproeven maar dit soort terrorisme moet gewoon hard bestreden worden. En je weet zelf ook wel dat het niet alleen om muren bekladden gaat, maar persoonlijke bedreigingen en dat mag nooit getolereerd worden in onze maatschappij die niet geregeerd mafg worden vanuit angst... dat weet je zelf ook wel he?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55866394
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:24 schreef Re het volgende:

[..]

nee SCH, dit is puur terrorisme, mensen persoonlijk zo bang maken dat ze niet kunnen functioneren, dat is zagen aan een van de fundamenten van een democratische gemeenschap door het opleggen van jouw mening aan anderen. Prima als je het niet eens bent met dierproeven maar dit soort terrorisme moet gewoon hard bestreden worden. En je weet zelf ook wel dat het niet alleen om muren bekladden gaat, maar persoonlijke bedreigingen en dat mag nooit getolereerd worden in onze maatschappij die niet geregeerd mafg worden vanuit angst... dat weet je zelf ook wel he?
Doe niet zo dramatisch. Waarom hoor ik je helemaal niet over de dieren. Prima als je het er niet mee eens bent maar je moet wel je bek houden ofzo? Kom op zeg. Het mishandelen van dieren moet gewoon niet gebeuren, zeker niet om al die economische belangen die in dit project zitten, de gemeente voorop.

Er zijn alleen nog maar muren beklad, de rest verzin je eribj. En degenen die denken de islam en moslims er bij te moeten halen, vertonen weer een schrijnend gebrek aan argumentatie.
pi_55866472
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:32 schreef SCH het volgende:
Doe niet zo dramatisch. Waarom hoor ik je helemaal niet over de dieren. Prima als je het er niet mee eens bent maar je moet wel je bek houden ofzo? Kom op zeg. Het mishandelen van dieren moet gewoon niet gebeuren, zeker niet om al die economische belangen die in dit project zitten, de gemeente voorop.

Er zijn alleen nog maar muren beklad, de rest verzin je eribj. En degenen die denken de islam en moslims er bij te moeten halen, vertonen weer een schrijnend gebrek aan argumentatie.
1) WET OP DIERENBESCHERMING
2) Waarom mensen persoonlijk aanpakken en niet het bedrijf zelf?
3) Je haalt het weer uit de context; het gaat niet om het bekladden het gaat om de psychologisch terreur die het slachtoffer door deze daden ervaart.

Maar goed he, alles voor de dierenrechten. Het is echt schandalig dat je deze vorm van terreur goed wenst te praten onder het kopje van "ja maar hullie zijn erger en dus is het toegestaan". Je laat jezelf enorm kennen en gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die dat van je denkt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:41:58 #119
272 R@b
No-nonsens
pi_55866565
quote:

En degenen die denken de islam en moslims er bij te moeten halen, vertonen weer een schrijnend gebrek aan argumentatie.
Dat doe jij.

Jij beweert dat terreur is toegestaan in gevallen die jou aan het hart gaan.

Zo redeneren bekladders van moskeeën en huizen van homo's ook. De een zal zeggen de maatschappij te willen beschermen/waarschuwen tegen de islam, de ander omdat homo's volgens zijn geloof niet thuishoren in de samenleving.

Leg maar eens uit waarom dierenactivisten wel mogen kladderen en kliederen, en anti-islam of anti-homo activisten niet.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:43:47 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55866595
quote:

[..]

Nee ik doe niet dramatisch maar ik ben gewoon tegen terrorisme, er zijn zat andere wegen om dierenleed aan te pakken als er al dieren leed is, die hele beweging is gebaseerd op vooroordelen en mis informatie wat telkens gerecycled wordt (ja ja dat filmpje met een aapje uit 1976 wordt ook nog steeds als bewijs aangevoerd). En nee sympathie wek je bij mij niet als jij anderen met geweld je mening op wilt dringen, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Dierproeven zijn streng geregeld, ze zijn noodzakelijk (ja het is een vereiste van de gezondheidsinstanties, dus ga daar klagen) en dienen het algemeen belang
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55866687
Grappig ook, als iemand een brandend voorwerp een moskee ingooid dan mag het van SCH geen vandalisme heten maar is het een aanslag maar zodra dierenactivisten bij personen thuis teksten als "nu is het verf, volgende keer zijn we niet zo vriendelijk" op de muur kladden dan is het geen bedreiging maar is het vandalisme.

Selectieve verontwaardiging, oogkleppen, hypocriet. Kies de bijpassende term voor de verschillende reacties van SCH.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:51:58 #122
272 R@b
No-nonsens
pi_55866756
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:43 schreef Re het volgende:

, er zijn zat andere wegen om dierenleed aan te pakken als er al dieren leed is,
Precies.

Voor dierenactivisten die inbreken of proefcentra (slachterijen, bontkwekers, etc) anderzijds illegaal betreden en daar mogelijke misstanden filmen en aan het publiek tonen, heb ik wel respect.

Maar om thuis privé bij mensen, die ook gezinnen hebben met kinderen, de boel te gaan bekladden en intimideren heb ik geen goed woord over. Smerig laf tuig is dat!
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:54:25 #123
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55866793
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Precies.

Voor dierenactivisten die inbreken of proefcentra anderzijdsillegaal betreden (of slachterijen, bontkwekes etc) en daar mogelijke misstanden filmen en aan het publiektonen, heb ik wel respect.

Maar om thuis privé bij mensen, die ook gezinnen hebben met kinderen, de boel te gaan bekladden en intimideren heb ik geen goed woord over. Smerig laf tuig is dat!
Maar wel dreigen met aangiftes als het ze zelf overkomt
het doel über alles bij dat soort idioten, remember RaRa
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_55867010
Jammer dat het bedrijf in geeft aan deze terroristen. Want dat zijn het. Altijd wel grappig om te zien hoe de supporters van de "dierenvrienden" zich in alle onmogelijke bochten wringen om het goed te praten. Totdat je dit bij hun thuis doet.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:08:32 #125
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_55867043
quote:

[..]

Dus jij vind het geoorloofd om geweld te gebruiken voor hetgeen wat jou goed lijkt???
Eng mannetje ben jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')