Jij was de eerste waar ik aan dacht bij dit standpunt.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:10 schreef DutchGooner het volgende:
Mijn eigen club natuurlijk, heb weinig tot geen binding met het Nederlands elftal dus dan is de keuze snel gemaakt.
Niet alleen daarom, ik heb zelf geen van alle EC's bewust meegemaakt. Dat wil ik natuurlijk een keer meemaken.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:13 schreef tong80 het volgende:
Ik ga ook voor het wereldkampioenschap. Is toch iets unieks. Ajax heeft al 4 keer de EC gewonnen.
Dat dus.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:10 schreef DutchGooner het volgende:
Mijn eigen club natuurlijk, heb weinig tot geen binding met het Nederlands elftal dus dan is de keuze snel gemaakt.
quote:Op maandag 7 januari 2008 10:10 schreef DutchGooner het volgende:
Idem. Heb ook helemaal niets met het NL elftal en de hele carnavals-entourage eromheen.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:10 schreef DutchGooner het volgende:
Dus als het Nederlands elftal de finale verliest na een onterechte pennal in de 93ste minuut, ga jij de volgende dag fluitend naar je werk?quote:Op maandag 7 januari 2008 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Idem. Heb ook helemaal niets met het NL elftal en de hele carnavals-entourage eromheen.
Ja.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dus als het Nederlands elftal de finale verliest na een onterechte pennal in de 93ste minuut, ga jij de volgende dag fluitend naar je werk?
Ja.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dus als het Nederlands elftal de finale verliest na een onterechte pennal in de 93ste minuut, ga jij de volgende dag fluitend naar je werk?
Dat dus.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef sjimz het volgende:
Met Oranje Wereldkampioen worden natuurlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=MhL3oxb9_Wgquote:Op maandag 7 januari 2008 16:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
echt iedereen om je heen, buitenlanders gaan uit zijn dak,
Idd met spelers zoals een Lee en een Bahia!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee, ik kan me veel meer identificeren met mijn eigen cluppie.
Noem je d'r net 2 op.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Idd met spelers zoals een Lee en een Bahia!
Ik heb niks met voetballers die niet opgeroepen willen worden of het volkslied niet mee willen zingen.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:03 schreef Roflbroek het volgende:
Wat ik trouwens absoluut niet kan snappen is dat je meer binding kan voelen met een buitenlandse club dan met je eigen land.
Het draait niet om de voetballers, maar om de club of het land. Tenminste voor persoonlijk dan. Ik kan me ook weinig vinden in de meeste voetballers van Ajax die staan te slapen op het veld, maar ondertussen wel zitten te geilen op transfers naar subtoppers in het buitenland.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik heb niks met voetballers die niet opgeroepen willen worden of het volkslied niet mee willen zingen.
Doe mij dan maar voetballers die alles geven voor hun club
Wat een klotemotivatie om voor Ajax te kiezen zeg, bah. Je lijkt wel een Feyenoorder.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:53 schreef patrickt37 het volgende:
Diegene die kiezen voor wereldkampioen met Oranje, kunnen feesten met heel Nederland.
Diegene die kiezen voor hun club(in mijn geval AFCA) kunnen feesten met mede supporters, en jarenlang natrappen richting supporters van andere clubs.
Dus ik kies gewoon voor CL voor Ajax. Heerlijk om jarenlang na te trappen tegen die klakkies.
Dat is misschien wel zo maar ik heb niet zoveel met Oranje als wat ik met Ajax heb. Als ik een keer een wedstrijd in de voorbereiding niet kan zien van Oranje maakt me dat niet zoveel uit. Maar als ik ook maar 1 wedstrijd niet kan zien van Ajax dan is dat een ramp! Voor mij is een CL meer waard dan een wereldbeker.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:30 schreef TAV74 het volgende:
makkelijke keuze: Nederland Wereldkampioen! Hoe mooi het ook is als je club europees kampioen wordt, een wereldtitel is echt het hoogste van het hoogste, dat is niet te toppen door een clubtitel.
Tsja, dat heb ik ook hoor. Ben veel minder fan van Oranje, maar ik zie best in dat dat een specialer iets is, wat je als Nederlander toch trots zal doen voelen. En niet voor even, maar gewoon je hele leven lang.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:32 schreef toma het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo maar ik heb niet zoveel met Oranje als wat ik met Ajax heb. Als ik een keer een wedstrijd in de voorbereiding niet kan zien van Oranje maakt me dat niet zoveel uit. Maar als ik ook maar 1 wedstrijd niet kan zien van Ajax dan is dat een ramp! Voor mij is een CL meer waard dan een wereldbeker.
Hoezo klotemotivatie?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:27 schreef twi het volgende:
[..]
Wat een klotemotivatie om voor Ajax te kiezen zeg, bah. Je lijkt wel een Feyenoorder.
Ik kies voor Oranje. Ajax wat de CL wint is ook enorm speciaal natuurlijk, maar elke realist ziet in dat het winnen van het WK veel unieker is. Zijn we eindelijk van de trauma's van 74, 78 en 98 af.
De vraag moet voor jullie ook aangepast worden:quote:Op maandag 7 januari 2008 20:43 schreef Schimpie het volgende:
Hier in Kerkrade hebben de meeste mensen niks met het Nederlands elftal dus doe maar de CL voor Roda of Everton .
Ik overdrijf natuurlijk ook met "jarenlang natrappen"quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:44 schreef twi het volgende:
Die lol is voor mij niet meer dan een bijzaak.
Ik was respectievelijk 6 en 10 jaartjes oud. Dus wel een oudere user, maar niet oud genoeg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 06:47 schreef tong80 het volgende:
Het blijkt hier dat de oudere users allemaal voor het WK kiezen. Die weten de trauma's van 74 en 78 nog te herinneren.
Eensquote:Op maandag 7 januari 2008 22:03 schreef Roflbroek het volgende:
Wat ik trouwens absoluut niet kan snappen is dat je meer binding kan voelen met een buitenlandse club dan met je eigen land.
Zeker te wetenquote:
Tuurlijk draait het niet alleen om de voetballers. Maar juist die binding met de club is groter dan die van het land.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:35 schreef Roflbroek het volgende:
[..]
Het draait niet om de voetballers, maar om de club of het land. Tenminste voor persoonlijk dan. Ik kan me ook weinig vinden in de meeste voetballers van Ajax die staan te slapen op het veld, maar ondertussen wel zitten te geilen op transfers naar subtoppers in het buitenland.
Dat meen je niet...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:34 schreef WeebI het volgende:
Spanje wereldkampioen heb ik zelfs nog liever dan Real Madrid CL.
Sorry, maar ik heb Real al drie CLs zien pakken. Dat gebeurt echt nog wel vaker. Spanje is wellicht once in a lifetime, net als Nederland.quote:
Juist. En je vergeet '98 nog. Geweldig elftal hadden we toen, beter dan '88, maar we zijn toen genaaid door zo'n kutarabier.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 06:47 schreef tong80 het volgende:
Het blijkt hier dat de oudere users allemaal voor het WK kiezen. Die weten de trauma's van 74 en 78 nog te herinneren.
quote:Op maandag 7 januari 2008 10:15 schreef Dos37 het volgende:
favoriete club europees kampioen
Die periode heb ik niet meegemaakt inderdaad, maar ik heb wel de massa-hysterie rond de EK winst in 1988 meegemaakt (al was ik toen 6).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 06:47 schreef tong80 het volgende:
Ik heb gelukkig heel bewust een Europees kampioenschap van Nederland en een CL overwinning van Ajax meegemaakt. Beide fantastisch, maar het EK winnen was toch het meest bijzonder, vooral doordat het een toernooi is waar je dan een paar weken helemaal vol van bent als het echt goed gaat.. Intensiteit is dan groter. Dronkenschap na de Cl overwinning was overigens ook wel erg legendarischquote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:32 schreef toma het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo maar ik heb niet zoveel met Oranje als wat ik met Ajax heb. Als ik een keer een wedstrijd in de voorbereiding niet kan zien van Oranje maakt me dat niet zoveel uit. Maar als ik ook maar 1 wedstrijd niet kan zien van Ajax dan is dat een ramp! Voor mij is een CL meer waard dan een wereldbeker.
Ik heb zo'n vermoeden dat een CL titel voor Valencia hier ook niet echt zal levenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:26 schreef Saekerhett het volgende:
Als Ajax de CL wint, ben ik uiteraard door het dolle, maar je ziet dan niet echt overal mensen op straat lopen enzo...
Moet je in Amsterdam lopenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:26 schreef Saekerhett het volgende:
Als Ajax de CL wint, ben ik uiteraard door het dolle, maar je ziet dan niet echt overal mensen op straat lopen enzo...
Ja tuurlijk is het in Amsterdam anders, maar ik woon in Hengelo, die paar Ajacieden die hier wonen...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:12 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Moet je in Amsterdam lopen.
Zal mij wat verrotten hoeveel mensen de straat op gaan, het is mijn beleving.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:23 schreef Ruiseart het volgende:
Dat heb je verkeerd begrepen. D'r is heul wat mis met Limburg, maar ze zijn Oranje-gek dat 't niet meer normaal is.
quote:Op maandag 7 januari 2008 20:43 schreef Schimpie het volgende:
Hier in Kerkrade hebben de meeste mensen niks met het Nederlands elftal dus doe maar de CL voor Roda of Everton .
Okquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:40 schreef Ruiseart het volgende:
Heb je 't ook over Kerkrade. Wat Nederlanders over Limburg denken denken Limburgers over Kerkrade.
Zelfs een nederlaag in een WK-finale draag je je hele leven meequote:Op maandag 14 januari 2008 16:55 schreef Rikketik het volgende:
WK. Al was het alleen al vanwege de verbroedering die het onder het Nederlandse volk teweegbrengt. En zo'n WK-winst neem je toch je hele leven mee. Daar kun je tig jaar later, als je al bejaard bent, nog steeds over praten. Da's bij een CL-winst toch anders, dat zakt een beetje weg in de loop der jaren.
Precies, wat zal een gewonnen finale dan wel niet met je doen?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zelfs een nederlaag in een WK-finale draag je je hele leven mee
kom op man. Het WK winnen is toch honderd malen mooier dan zo'n B-toernooi winnen, waar een hoop spelers naar toe zullen gaan die niet met het grote Oranje mee mogen.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Als het kan: Jong Oranje die een medaille in Peking ophaalt (color doesn't matter).
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik heb misschien nog wel liever dat Groningen thuis van NEC wint dan dat het Nederlands elftal iets wint. Al zou ik dat zeker ook waarderen.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:55 schreef Grulez het volgende:
Maar natuurlijk liever het WK winnen. Dat is tenminste een echte historische gebeurtenis en een goede impuls voor het voetbal ansich.
Dat dus.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:52 schreef popolon het volgende:
De overwinning in '88 voelde toch wel wat beter dan de EC in '95.
En een WK winnen is zo lekker globaal, iedereen weet er van. Voor jaren en jaren.
Een EC is iedereen een week later alweer vergeten.
Nationalisme is ook maar een 19e eeuwse uitvinding.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:03 schreef Roflbroek het volgende:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland wereldkampioen natuurlijk. Clubliefde bestaat nauwelijks meer. Voetballers komen binnen en vertrekken met dezelfde vaart. Bovendien hebben de drie Nederlandse topclubs allemaal al eens een Europese titel gewonnen, terwijl Nederland nog nooit wereldkampioen is geweest.
Overigens kies ik toch echt voor de CL winnen met Ajaxquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeg, dit is toch wel al de honderdste keer dat dit topqiue voorbij komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |