abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 00:04:18 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55837114
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Prima beginselprogramma! De onderstaande artikelen spreken me het meest aan
[..]

Beetje vreemd om tegen de EU te zijn terwijl men in het buitenland geloviger is dan in Nederland.

iets met glazen en ingooien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 7 januari 2008 @ 08:22:03 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55840096
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Op die sneer naar het roomskatholicisme na is het prima te doen. Ik snap niet waar Klopkoek zijn frustratie uit haalt.
Ben jij aanwezig op die nieuwjaarsborrel?
Die sneer naar de democratie en humanisme spreekt jou een stuk beter aan?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 7 januari 2008 @ 08:23:09 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55840101
Overigens valt het me op dat zij bij elk beginselartikel naar God verwijzen. En gezien hun opvatting dat de wil van God boven de democratie gaat krijg ik er een naar gevoel bij
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 7 januari 2008 @ 09:59:05 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55841392
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Beetje vreemd om tegen de EU te zijn terwijl men in het buitenland geloviger is dan in Nederland.

iets met glazen en ingooien.
In tegendeel. In het buitenland is men over het algemeen Katholiek. Zelfs de Anglicaanse kerk is in principe Katholiek, zij het dat ze de Paus niet erkennen als kerkelijk leider. Er zijn in Europa relatief gezien niet zo gek veel niet-katholieke christenen. Als je bedenkt dat gereformeerden een splintergroep zijn binnen de reformatie (de lutherse, hervormde en protestantse kerken zijn groter), dan is het logisch dat ze bang zijn om nog verder gemarginaliseerd te worden. Daarbij is de Katholieke kerk een oude vijand die de reformatie altijd bestreden heeft.

Hoe gek het ook klinkt: met twee zetels in het Nederlandse parlement hebben ze meer invloed dan wanneer ze op zouden gaan in een grote Christelijke partij binnen Europa.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 7 januari 2008 @ 13:11:56 #55
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_55845583
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Op die sneer naar het roomskatholicisme na is het prima te doen. Ik snap niet waar Klopkoek zijn frustratie uit haalt.
Ben jij aanwezig op die nieuwjaarsborrel?
Nee, ik zit midden in een tentamenperiode. Ik word thans horendol van Goederenrecht en heb eerder al geleden onder Registergoederenrecht en Agrarisch Recht. Maar veel plezier daar!
Pugna Pro Patria
pi_55846021
Ik vind inderdaad dat er veel te veel respect voor de SGP bestaat. Ik ben sowieso al een fel tegenstander van de inmenging van geloof in de politiek, maar SGP hanteert daarbij ook nog eens ronduit discriminerende uitlatingen. Een bedreiging voor de democratie zijn ze niet, twee verloren zetels (net als bij de PvdD) zijn het wel.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:38:53 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55846285
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind inderdaad dat er veel te veel respect voor de SGP bestaat. Ik ben sowieso al een fel tegenstander van de inmenging van geloof in de politiek, maar SGP hanteert daarbij ook nog eens ronduit discriminerende uitlatingen. Een bedreiging voor de democratie zijn ze niet, twee verloren zetels (net als bij de PvdD) zijn het wel.
En in vergelijking tot de Islam?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 7 januari 2008 @ 13:40:56 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55846341
quote:
De overheid regeert bij de gratie Gods en dient dit ondermeer tot uitdrukking te brengen in het ambtsgebed.
Zij ontleent dus haar gezag niet en kan dat ook nimmer ontlenen aan het volk. Haar ambt oefent de overheid evenwel uit onder medewerking van het volk. Die medewerking wordt verkregen door het kiesrecht toe te
kennen. De overheid behoort een organisch kiesrecht te bevorderen dat rekening houdt met het gezin als cel van de samenleving.
Blijf het ongelooflijk vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55846541
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Blijf het ongelooflijk vinden.
Klopkoek, is het geen idee om eens te gaan werken of aan een studie te beginnen ipv continu je tijd te verdoen op het internet?
Zomaar een suggestie hoor....
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_55847506
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
En in vergelijking tot de Islam?
Islam en democratie gaan NOG minder goed samen dan streng-christelijke opvattingen en democratie. Islamitische wetgeving staat namelijk op veel fronten haaks op onze democratie. Waar het bij Christenen veelal beperkt blijft tot een serie opvattingen, gaat het bij moslims nog een stap verder, zoals het verschillend berechten van mannen en vrouwen of het ophangen van minderjarigen, wat volgens de Sharia is toegestaan bij meisjes van 9 jaar of ouder.
  maandag 7 januari 2008 @ 15:12:35 #61
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_55848783
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

(...) of het ophangen van minderjarigen, wat volgens de Sharia is toegestaan bij meisjes van 9 jaar of ouder.
Als ze volwassen genoeg zijn om mee te trouwen zijn ze ook volwassen genoeg om op te hangen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 7 januari 2008 @ 18:37:41 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55853920
Vandaag een portret in het NRC over Bas van der Vlies
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 7 januari 2008 @ 18:43:55 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55854094
Hier:

http://www.nrc.nl/digital(...)080107-01002002.html

Doet me een beetje denken aan Al-Qaida: 'ja we zijn tegen westers modernisme maar maken toch gebruik van de moderne massamedia'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55854367
De sympathie voor de SGP is vooral gebaseerd op sympathie voor Bas van der Vlies, denk ik. Die man draait al zo lang mee dat hij op vrijwel ieder terrein een grote dossierkennis heeft opgebouwd en daarnaast staat hij nooit zo te springen om/voor een camera. Nog een voordeel, dat veel religieus georiënteerde politici hebben, is dat hij zijn woorden mooi kiest. Dat is ook logisch wanneer je steeds terug kunt vallen op de Bijbel. Dat maakt hem heel authentiek en dat schijnen mensen belangrijk te vinden, gezien het feit dat Balkenende al drie Tweede Kamer-verkiezingen op rij heeft gewonnen.

Goed, da's het beeld dat van hem bestaat in de media en dus van de SGP. Inhoudelijk ben ik het nog vrij vaak met hem eens; maar de SGP is dan ook een rechtse partij.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:03:44 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55854655
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
De sympathie voor de SGP is vooral gebaseerd op sympathie voor Bas van der Vlies, denk ik. Die man draait al zo lang mee dat hij op vrijwel ieder terrein een grote dossierkennis heeft opgebouwd en daarnaast staat hij nooit zo te springen om/voor een camera. Nog een voordeel, dat veel religieus georiënteerde politici hebben, is dat hij zijn woorden mooi kiest. Dat is ook logisch wanneer je steeds terug kunt vallen op de Bijbel. Dat maakt hem heel authentiek en dat schijnen mensen belangrijk te vinden, gezien het feit dat Balkenende al drie Tweede Kamer-verkiezingen op rij heeft gewonnen.

Goed, da's het beeld dat van hem bestaat in de media en dus van de SGP. Inhoudelijk ben ik het nog vrij vaak met hem eens; maar de SGP is dan ook een rechtse partij.
De SGP is tenminste conseqeunt en ze leven naar de normen die zij ook anderen willen op leggen. Dat kan niet iedereen zeggen en helaas ook niet elke politicus kan dat zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 7 januari 2008 @ 19:06:32 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55854711
Ik weet in ieder geval weer een leuk nadenk topic voor volgend weekend: 'wie heeft twijfels ten aanzien van de democratie' Gezien toch de enige bijval hier voor de twijfels van de SGP ten aanzien van volledige volkssoevereiniteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 7 januari 2008 @ 19:30:10 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55855334
http://www.sgp.nl/Media/d(...)0en%20democratie.pdf

"Democratie vraagt om een normering"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55855753
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Prima beginselprogramma! De onderstaande artikelen spreken me het meest aan
[..]

Christenlijke naastenliefde en voor de doodstraf zijn in 1 alinea....lachwekkend.
pi_55862179
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Christenlijke naastenliefde en voor de doodstraf zijn in 1 alinea....lachwekkend.
God straft je niet, dat doen zijn aanhangers graag voor hem.

Las laatst dat er voor de grap een "islam partij" was gestart. Een soort internet actie met puike statements.
Natuurlijk kwam er de nodige kritiek.

Niet alleen bleek dit een grap, maar ook bleek dat de standpunten een soort SGP-citaat waren maar dan werd God vervangen door Allah enz.

Blijkt maar weer hoe krom het is.

Ik vind dat Klopkoek wel een punt heeft. de SGP verdient helemaal geen respect, maar een fakking middelvinger. De SGP is een middeleeuwse draak met extremistische ideeën die niet onderdoen voor wat bepaalde moslims roepen.
Los daarvan wil ik overigens wel dat deze flippo's hun democratisch recht in de kamer houden.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:38:47 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55862478
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:27 schreef sneakypete het volgende:

[..]

God straft je niet, dat doen zijn aanhangers graag voor hem.

Las laatst dat er voor de grap een "islam partij" was gestart. Een soort internet actie met puike statements.
Natuurlijk kwam er de nodige kritiek.

Niet alleen bleek dit een grap, maar ook bleek dat de standpunten een soort SGP-citaat waren maar dan werd God vervangen door Allah enz.

Blijkt maar weer hoe krom het is.

Ik vind dat Klopkoek wel een punt heeft. de SGP verdient helemaal geen respect, maar een fakking middelvinger. De SGP is een middeleeuwse draak met extremistische ideeën die niet onderdoen voor wat bepaalde moslims roepen.
Los daarvan wil ik overigens wel dat deze flippo's hun democratisch recht in de kamer houden.
Daar kun je ook weer hele topics over volkkalken (nee, ga ik niet doen). Want hoe tollerant moet je als liberale democratie zijn tegenover de intolleranten? Dat is een vraag die al anderhalve eeuw speelt, bijv. Popper snijdt dat dacht ik aan in z'n voornaamste werk. Echt een groot dilemma.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55862537
Het is een dillema, maar ongewenste geluiden onderdrukken is naar mijn idee in strijd met alles waarom een democratie ooit begon.

Plus: ik ga ervan uit dat in een gezonde maatschappij de verstandige, tolerantere geluiden, de haatzaaiende en achterhaalde geluiden overleven.

Getuige het aantal zeteltjes dan de SGP...
pi_55866633
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:25 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Wat een prachtig beginselprogramma! Ik zou er zo op kunnen stemmen
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

Wat een prachtig beginselprogramma! Ik zou er zo op kunnen stemmen

Zie:
quote:
Islam-partij inderdaad een hoax
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK!
Gepubliceerd: zondag 6 januari 2008 @ 10:02
Het bericht dat FOK! gisteren plaatste over de nieuwe Islamitisch Democratische Partij (IDP) in oprichting, waarin gesteld werd dat het hoogst waarschijnlijk een hoax betreft, blijkt te kloppen. De makers achter de site - Islamitischdemocratischepartij.org - geven dat vandaag toe.

Opmerkelijk is dat de Staatscourant deze week melding maakte van de oprichting van de partij. Maar veel zaken bleken niet te kloppen. Zo was het beginselprogramma van de IDP dat vol 'schokkende' passages staat, gekopieerd van het beginselprogramma van de SGP. Alleen was het aangepast (God naar Allah, Bijbel naar Koran) en aangevuld.

Boodschap
Volgens een bericht van vanochtend op de site is de boodschap van de hoax drieledig:

Volgens de hoaxers heerst er in het algemeen een grote angst voor strenge Islamitische ideeën in Nederland, en veel van die ideeën worden betiteld als on-Nederlands, achterlijk en gevaarlijk. ''Echter, de SGP hangt vrijwel exact dezelfde strenge ideeën aan, en draagt deze ook in de Tweede Kamer uit. Blijkbaar zijn dit soort ideeën ‘Nederlandser dan iedereen denkt. Notabene: de SGP was de allereerste politieke partij van Nederland.''

De makers achter de IDP-hoax stellen verder dat er op termijn ongetwijfeld een islamitische partij in een SGP-jasje zal komen. ''Democratie is niet voor bange mensen. Vroeg of laat komt er een islamitische politieke partij, en die maken dan gewoon gebruik van hun democratisch recht hun levensbeschouwelijke ideeën en opvattingen ook op het politieke vlak uit te dragen. Niet alle moslims zullen op een strenge Islamtische partij stemmen, net zomin als niet alle christenen op de SGP stemmen.''

Verder hopen de bedenkers van de hoax dat er op termijn een op islamitische gronden gestoelde partij in de Tweede Kamer komt. ''Moslims kunnen dan ook op politiek niveau worden gevraagd zich te verantwoorden voor hun achterban. Dat zal een hoop misverstanden in onze maatschappij helpen oplossen en is in het belang van de hele Nederlandse samenleving.''

'Ogen te openen'
De hoax is volgens de makers bedoeld ''om zowel Nederlanders die moeite hebben met een Islamitische politieke partij als ook moslims zelf de ogen te openen. Ga aan de slag met zo’n partij. We hebben het nodig. ''

Wie er achter de hoax zit, blijft onduidelijk. Het schrijven wordt ondertekend met K. S. Ook blijft het opmerkelijk dat de Staatscourant het bericht heeft geplaatst. De Nederlandse Staatscourant is namelijk een uitgifte van de regering van het Koninkrijk der Nederlanden. De zorg voor de uitgifte van de Staatscourant berust bij de minister van Binnenlandse Zaken.
Dit stukje laat toch maar weer mooi zien hoe hypokriet al die WIlders aanhangers zijn, SGP valt onder onze trotse christelijke cultuur, maar een islamitische partij met dezelfde standpunten wordt helemaal afgebrand...
pi_55867331
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:45 schreef Xith het volgende:

[..]

[..]

Zie:
[..]

Dit stukje laat toch maar weer mooi zien hoe hypokriet al die WIlders aanhangers zijn, SGP valt onder onze trotse christelijke cultuur, maar een islamitische partij met dezelfde standpunten wordt helemaal afgebrand...
Zaten deze users die partij af te branden dan? En op de FP zijn ze trouwens ook niet bepaald pro-SGP.
pi_55867406
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hé grappig: waar kun je dat soort stukken kopen? Ik neem aan dat je het ergens gekocht hebt? Of ben je zelf SGP-lid?
Lid?

Ik weet eerlijk niet meer hoe ik aan dit stuk kwam. De klein-christeljke politiek boeit me wel.
quote:
Wat jij daar neer zet staat in kortere vorm ook in het beginselprogramma:
[..]

Ikzelf haal hier uit dat ze niet compleet democratisch zijn. In het bovenstaande zit m.i. impliciet verholen dat de overheid zich bij tijd en wijlen 'de wil van het volk' terzijde mag leggen zodra het in strijd komt met de door henzelf opgestelde Gods beginselen. Zoiets noem ik ook wel een 'schijndemocratie'
Tsja. Democratie is beslist niet hun hoogste streven, dat klopt. Ze hebben een duidelijke hierachie: god & bijbel staan bovenaan, de staat is ingesteld door god en aan god gehoorzaamheid verschuldigd. De burger en de kerk zijn aan de overheid gehoorzaamheid verschuldigd, maar nog meer aan god.

De uitleg van de manier waarop de staat moet zorgen voor het bevorderen van gods geboden / christelijk leven en de manier waarop de staat anti-christelijke handelingen dient te hinderen, is een onderwerp van discussie, ook juist binnen de SGP. Omdat het binnen de SGP van oudsher een discussiepunt is kan je ook moeilijk zeggen dat de SGP een heel duidelijk invulling heeft van hun dogma.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_55867547
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:22 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Zaten deze users die partij af te branden dan?
Ik noem nergens Jurgen en Wolfje hypokriete wilders aanhangers dus nee. Ik wijs ze alleen over een stuk tekst die waar duizenden wildersaanhangers intrapten.
quote:
En op de FP zijn ze trouwens ook niet bepaald pro-SGP.
Klopt, ik heb het over Wilder he, die heb ik nooit horen zeuren over de SGP, waarschijnlijk omdat vrouwen neerbuigend maken bij de Nederlandse Christelijke cultuur hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')