Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...
*staart naar Macbook* .... klopt. Mijn keyboard is zes tinten geliger dan wanneer hij nieuw was.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef Dwan het volgende:
heeft geen fuck met HD te maken maar wel met je keuze voor wit.
want als je het echt mooi wit wilt houden moet je gelijk een spullentje kopen die wit kunstof echt schoonmaakt en beschermt tegen zonlicht en stof wat intrekt anders word wit al heel snel grouw en lelijk.
maar idd als je het goed onderhoud is het wel strak.
http://www.loewe.nl/quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een onzin hier allemaal HD-ready iets beter dan PAL? Ga toch weg! Het verschil tussen 720p en 1080p is echt veel kleiner. Bovendien zal 1080p nooit in de nabije toekomst via de tv worden weergeven en zal je dus toch op 720 moeten kijken. Alleen de HD discs maken er gebruik van op dit moment. Maar echt, ik geloof dat je het verschil pas ziet op 1,5m afstand ofzo.. Nou niet iets om je druk te maken. HD-Ready is gewoon superscherp!
quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Rau films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie slechts 1 Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
X-Box 360 en PS3 zijn toch ook 1080? Van die HD-tv heb je inderdaad gelijk geloof ik...quote:
quote:Normale TV-uitzendingen hebben 720 x 576 beeldlijnen, terwijl HDTV maar liefst 1920 x 1080 beeldlijnen heeft.
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Ray films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
Bullshit.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Een hele goede redenquote:Op zondag 6 januari 2008 14:53 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.
Op zich wel grappig hoe ik zelf duidelijk een verschil zie als ik mijn Full-HD scherm via VGA en DVI aansluit.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
Bullshit.
Je kan met een component/vga kabel ook FullHD spellen spelen en de HD-DVD uitbreiding er aan knopen.
Dit is pas onzin. Dat betekent dus dat je voor 1080p nog nooit 'in' een film hebt gezetenquote:Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.
Daarbij is i bagger en kan je beter naar 720P kijken.
Euh ja.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!
Zeg jij dan dat een resolutie van 720p mooier is dan 1080 interlaced? ook al is de uitzending in 1080i?
maar je gaat wél 1080 downscalen naar 720... ik kan er zelf nog niet echt vanuit eigen ervaring over meepraten maar ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen...quote:Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh ja.
Omdat er met interlaced een veel onrustiger beeld ontstaat dan met Progressive.
Bullshit, dat zie je nauwelijks, heb t vaak genoeg met mijn eigen ogen gezien. Het is helemaal niet onrustiger, in theorie is het wel zo ja, maar zien doe je het niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh ja.
Omdat er met interlaced een veel onrustiger beeld ontstaat dan met Progressive.
dat word dan toch gedownscaled naar 720 want zoveel pixels heeft een HD-ready scherm toch niet?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:29 schreef MrFl0ppY het volgende:
ja maar een HD-ready scherm kan ook 1080i aan
Ik zie het wel degelijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:43 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bullshit, dat zie je nauwelijks, heb t vaak genoeg met mijn eigen ogen gezien. Het is helemaal niet onrustiger, in theorie is het wel zo ja, maar zien doe je het niet.
Jup.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dat word dan toch gedownscaled naar 720 want zoveel pixels heeft een HD-ready scherm toch niet?
Of mensen die krampachtig hun overpriced full hd tv proberen te rechtvaardigenquote:Op zondag 6 januari 2008 20:13 schreef Zygje het volgende:
Mensen die krampachtig de aankoop van hun hd-ready tv proberen te rechtvaardigen
Echt een drama staat hier zeg,quote:Op zondag 6 januari 2008 21:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Of mensen die krampachtig hun overpriced full hd tv proberen te rechtvaardigen
Het is maar hoe je het bekijkt.
Een drama?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Echt een drama staat hier zeg,
en de 360 heeft maar heel weinig 1080 P games, en een HD ready tv kopen is echt niet stom.
Wanneer kan je nederland 1 en 2 en 3 eens gaan kijken in HD?
Over 10 jaar ofzo
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zitquote:
Heb jij ooit een goede DVD afgespeeld? Ik heb hier de DVD van "Over the Hedge", en de H264 encoded 720p en 1080p varianten. Al deze drie varianten zijn speciaal voor deze resolutie gerendered, in plaats van domweg vanuit de filmstudio geupscaled te zijn. En ja, dan zie je een groter verschil tussen 720p en 1080p dan tussen DVD en 720p.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zit![]()
Onzin.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zit![]()
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Onzin.
Als je het verschil niet ziet moet je een bril kopen.
Eerst heb je het over "haast geen verschil tussen zit", en nu is het opeens "dat je verschil niet ziet". Wat bedoel je nou precies?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.
grote ONZIN
Daar ben ik het helemaal niet mee eensquote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Iemand vroeg wat ik drama vond in dit topic, dus zei ik dat.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eerst heb je het over "haast geen verschil tussen zit", en nu is het opeens "dat je verschil niet ziet". Wat bedoel je nou precies?
Ik zei dat je het verschil niet zag tussen interlaced en progressive.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.
grote ONZIN
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Iemand vroeg wat ik drama vond in dit topic, dus zei ik dat.
Ik bedoel natuurlijk dat verschil tussen dvd en 720 P super groot is.
Los van het feit van full hd en hd ready, is de stap van een normale tv naar een lcd beeld wel grootquote:Op maandag 7 januari 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:44 schreef Logitik het volgende:
[..]
Los van het feit van full hd en hd ready, is de stap van een normale tv naar een lcd beeld wel grootVeel helderder en strakker beeld
Depends. Ik ben van een Samsung Syncmaster CRT naar een Dell 2407WFP-HC scherm gegaan, en ik ben van mening dat ik er op vooruit ben gegaan.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
Contrast-ratio en black-level van LCD halen het lange na niet bij CRT, hoeveel 'pixel-perfect' en 'dynamisch' contrast' trucjes er ook op uit haalt.
De enige reden waarom we LCD gebruiken is omdat het lekker plat is; als er een platte CRT 1080p TV was had ik die gehad in plaats van de LCD variant.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
Contrast-ratio en black-level van LCD halen het lange na niet bij CRT, hoeveel 'pixel-perfect' en 'dynamisch' contrast' trucjes er ook op uit haalt.
De enige reden waarom we LCD gebruiken is omdat het lekker plat is; als er een platte CRT 1080p TV was had ik die gehad in plaats van de LCD variant.
beter is dan LCD en vooral waarop dat gebasseerd is.quote:VELE MALEN
Prima, maar een mening is subjectief.quote:Op maandag 7 januari 2008 02:37 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Ik vind LCD vele malen prettiger dan menig 100Hz beeldbuis.
100Hz of 50Hz heeft niks met CRT of LCD te maken.quote:Op die 100hz beeldbuizen, kun je letterlijk de beeldlijnen tellen, wat op de 50hz toestellen veel minder is, maar als je tijden LCD gewend bent, dan is 50hz gewoon 1 flikker beeld.
Prima, wederom subjectief.quote:Ik heb diverse 100hz toestellen gehad, van aardige prijsklasses, waarvan er 1 nog elders in huis staat, maar iedere keer als ik er even op kijk ben ik blij dat ie niet meer bij mij staat.
Dat is gebaseerd op het feit dat de black-levels en contrast-ratio's van LCD vele malen beroerder zijn dan bij CRT monitoren / televisies.quote:Dus ik begrijp echt niet waarom er nog steeds regelmatig geroepen wordt dat CRT
beter is dan LCD en vooral waarop dat gebasseerd is.
'Hooguit' ?quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind de kwaliteit van CRT ook uitstekend, maar CRT vele malen beter dan LCD noemen, kan ik niet zo goed bij. Hooguit qua zwartwaardes.
Tja, dat is volgens mij ook een beetje het probleem van LCD-schermen, en het grote voordeel van plasma's. Plasma's zijn gewoon veel beter in staat zwart weer te geven en die zwartwaarden worden ook generatie na generatie beter. Hierdoor hebben plasma's ook veel meer 'diepte' in het beeld dan LCD's, plus de kleuren zijn natuurlijker en minder fel.quote:Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tvquote:Op maandag 7 januari 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.
De kleurechtheid van LCD's is allang op hetzelfde niveau van CRT's. Denk je dat ze anders in de grafische industrie overgestapt waren op LCD's?quote:Op maandag 7 januari 2008 03:37 schreef L.Denninger het volgende:
Contrast-ratio, kleur-echtheid en resolutie zijn de 3 belangrijkste eigenschappen van een beeldscherm, in die volgorde.
LCD heeft weer een 'scherper' beeld (pixels tellen); CRT heeft weer geen last van contouring-artifacts.
Kortom, ze hebben beide voor- en nadelen, maar LCD scoort nou eenmaal minder goed op de 2 punten die het belangrijkst zijn voor de kwaliteit van het beeld.
Desalniettemin heb ik zelf ook een LCD-tv hoor, maar nogmaals, niet omdat de weergave nou mooier is dan CRT,
maar voornamelijk omdat ie platter is en er dus mooier uitziet - ook als ie uit staat
Moet? Ik vind de kwaliteit van een dvd op dit moment nog best redelijkquote:Op maandag 7 januari 2008 10:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tv
Eens.. sinds de overstap van eerste generatie DVD speler + 4:3 CRT TV (via S-Video aangesloten) naar nieuwe DVD speler met HDMI output en 42" LCD TV hebben mijn DVD's ineens nieuw leven gekregenquote:Op maandag 7 januari 2008 13:09 schreef Logitik het volgende:
[..]
Moet? Ik vind de kwaliteit van een dvd op dit moment nog best redelijk
Een ander voordeel van een LCD tv tegenover een CRT tv is natuurlijk ook het stroomgebruik
Onzin natuurlijk. Vooral met een goede dvd-speler is een HD TV (al dan niet HD Ready) nog steeds een hele verademing ten opzichte van de CRT's...quote:Op maandag 7 januari 2008 10:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tv
Iéts in zn algemeen vele malen beter noemen, gebasseerd op getallen vind ik wel wat makkelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 03:37 schreef L.Denninger het volgende:
Prima, maar een mening is subjectief.
Ik heb het over harde feiten - meetbare getallen.
Ik wilde alleen aangeven dat op de 100hz toestellen de beeldlijnen zo duidelijk te zien zijn.quote:100Hz of 50Hz heeft niks met CRT of LCD te maken.
Klopt ja, maar het is meer om aan te geven dat als cijfers iets zeggen, het niet voor iedereen beter is.quote:Prima, wederom subjectief.
Pixels tellen heb ik nog nooit kunnen doen, in tegenstelling tot beeldlijnen tellen op een CRT.quote:Dat is gebaseerd op het feit dat de black-levels en contrast-ratio's van LCD vele malen beroerder zijn dan bij CRT monitoren / televisies.
'Hooguit' ?
Contrast-ratio, kleur-echtheid en resolutie zijn de 3 belangrijkste eigenschappen van een beeldscherm, in die volgorde.
LCD heeft weer een 'scherper' beeld (pixels tellen); CRT heeft weer geen last van contouring-artifacts.
Ookal scoort het op papier beter, in de praktijk vind ik het dus gewoon niet zo.quote:Kortom, ze hebben beide voor- en nadelen, maar LCD scoort nou eenmaal minder goed op de 2 punten die het belangrijkst zijn voor de kwaliteit van het beeld.
Ik heb dus wel een LCD-tv, puur omdat ik de weergave dus wel mooier vind dan CRT.quote:Desalniettemin heb ik zelf ook een LCD-tv hoor, maar nogmaals, niet omdat de weergave nou mooier is dan CRT,
maar voornamelijk omdat ie platter is en er dus mooier uitziet - ook als ie uit staat
Het ligt er inderdaad aan wanneer de TV kanalen in HD gaan uitzenden. Overigens betekend dat een kanaal in HD uitzendt ook weer niet dat ALLE programma's in HD zijn.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer kan je nederland 1 en 2 en 3 eens gaan kijken in HD?
Over 10 jaar ofzo
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat wordenquote:Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vooral met een goede dvd-speler is een HD TV (al dan niet HD Ready) nog steeds een hele verademing ten opzichte van de CRT's...
Zelf ben ik eigenlijk nog steeds aan het wachten op de eerste echt goed betaalbare blu-ray spelers. Bovendien is het voor mij op dit moment ook nog steeds niet duidelijk wat 'het' nou gaat worden, HD DVD of Blu-Ray.
iddquote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat worden
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:00 schreef Logitik het volgende:
[..]
idd
Warner Bros. gaat exclusief voor Blu-ray
quote:En dan nog dit.
Dinsdag 08 januari 2008 - Donkere wolken lijken zich te stapelen boven het HD-DVD kamp. Was het eerst Warner Bros die ervoor koos om alleen nog op Blu-ray uitgebracht te willen worden, nu lijkt een andere grote filmmaatschappij voor Blu-ray te kiezen.
The Financial Times schrijven dat Paramount gebruik maakt van een clausule uit het HD-DVD contract om onder zijn exclusiviteit aan dit medium uit te komen.Vier maanden geleden kozen ze nog voor HD-DVD en verlieten ze de strategie om op beide formaten uit te komen.
Het verhuizen naar het andere kamp lijkt het gevolg van Warners Bros' keuze om naar Blu-ray over te stappen. Er zijn verder geen details bekend, maar als Paramount inderdaad overstapt, dan zal alleen Universal als grote filmmaatschappij overblijven in het HD-DVD kamp.
-- weg --quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat worden
Scherpquote:Op woensdag 9 januari 2008 01:31 schreef dnzl het volgende:
Je hebt toch al een XBOX? Gekocht van mij![]()
Of issie overleden?
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixelsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:59 schreef Logitik het volgende:
Poeh zeg, ik ben vanmiddag in de winkel de LCD tv's bekeken die ik op het oog heb.
Erg moeilijk:
De witte is 7cm groter en wit dus![]()
De ander heeft Full HD!
beide tv's zijn rond de 1050 euro. Lang geleden dat ik voor zo'n moeilijk keus heb gestaan
800 x 600 is toch geen 1366 x 768?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixels
Schermresolutie Full HD = 1920 x 1080 pixels
los van de rest lijkt me dat toch niet zo'n heel erg moeilijke keuze, of game jij op je pc graag op 800 x 600?
Duidelijk dat deze het wordt natuurlijk, veel fraaier en strakker vormgegeven, dan die rare ronding in die wittequote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:03 schreef Logitik het volgende:
[ afbeelding ]
afbeelding van de zwart full HD met 94cm. Op het eerste oog dus niks bijzonders..
Toen ik mijn laptop kocht zat er doodleuk een sticker op met "Full HD 1080", maar de resolutie is 1920x1200 (WUXGA)quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixels
Schermresolutie Full HD = 1920 x 1080 pixels
los van de rest lijkt me dat toch niet zo'n heel erg moeilijke keuze, of game jij op je pc graag op 800 x 600?
Och, je kunt er iig wel 1080p native op draaien.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Toen ik mijn laptop kocht zat er doodleuk een sticker op met "Full HD 1080", maar de resolutie is 1920x1200 (WUXGA)een HDMI uitgang zit er trouwens ook op
Exact de reden dat ik 'm toen verkochtquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
ScherpIk heb hem na een paar maandjes weer verkocht! Ik speelde er amper op, mede omdat mijn tv gewoon erg slecht was.. en toen waren er nog wat weinig spelletjes.. én ik ging weer naar school, en dan is 60 euro voor een spelletje wel erg heul veul geld
Dude hij is wit. Das super lelijk als ie uit staat. Zwart beeld met witte rand. Zwart = koningquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:03 schreef Logitik het volgende:
[ afbeelding ]
afbeelding van de zwart full HD met 94cm. Op het eerste oog dus niks bijzonders..
Maar dan:
http://www.rebelio.nl/app(...)643542671b35573c3352
De witte
Dude het is een televisie. Je kijkt er toch vooral naar als hij aan staat?quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:50 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Dude hij is wit. Das super lelijk als ie uit staat. Zwart beeld met witte rand. Zwart = koning
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je die info vandaan gehaald hebt?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
humm
dit zijn de hd resoluties en allemaal fullhd
480p en i
570 p en i
720p en i
1080p en i
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt, die witte is gewoon een heel ander model, andere vormgeving en niet Full HD...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:03 schreef Logitik het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan:
http://www.rebelio.nl/app(...)643542671b35573c3352
De witte
Daar gaat het um dus juist om.. Wit staat mooier bij mijn aankomende interieur, en de zwarte heeft gewoon full HD. Weinig aan te snappen tochquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:30 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt, die witte is gewoon een heel ander model, andere vormgeving en niet Full HD...
http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTVquote:Op woensdag 9 januari 2008 20:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je die info vandaan gehaald hebt?
In de OP staat toch dat hij een XBOX gaat kopen...quote:Op maandag 14 januari 2008 09:28 schreef Zinton het volgende:
Plus het feit dat hij nog niet eens op FULL HD iets met zijn tv zal doen! Hij heeft niet eens een Blu-Ray speler, goed advies hoor fanboys!![]()
![]()
Uhm.....HD-Ready is 720 en Full HD is 1080 en aangezien Xbox spellen hoogstens op 720 gemaakt worden heeft het weinig zin om een Full HD te kopen, het verschil is niet waarneembaar! Zelf ook opletten he!quote:Op maandag 14 januari 2008 09:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de OP staat toch dat hij een XBOX gaat kopen...
Ook leuk dat je wat roept, maar niet wilt onderbouwen...
Ik denk dat er anders genoeg mensen zijn die het niet met jou eens zijn. Een HD Ready plasma is echt niet per se mooier om naar te kijken dan een Full HD LCD. Vooral de achterlijke niet-vierkante pixels XGA resolutie die voor veel plasma's wordt gebruikt vind ik erg storend, je mist gewoon horizontale resolutie wat zonde is als je een HD bron gebruikt.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:28 schreef Zinton het volgende:
Echt lachwekkend hoe sommige mensen hier reageren en net doen alsof ze er verstand van hebben! Vooral Tennessee is flink aan het ijlen, als je echt denkt dat de resolutie het enige is waar je op moet letten bij de aanschaf van een HD-TV dan ben je toch wel eersteklas nerd op dit gebied!
Ga es wat ECHTE electronica fora af en stel daar je vraag, daar zitten mensen die er echt verstand van hebben. Je kan nog beter een Plasma HD-Ready tv nemen dan een Full HD LCD-TV, dat is gewoon een feit maargoed, dat ga ik hier niet helemaal onderbouwen als ik zo sommige kinderachtige reacties teruglees
Plus het feit dat hij nog niet eens op FULL HD iets met zijn tv zal doen! Hij heeft niet eens een Blu-Ray speler, goed advies hoor fanboys!![]()
![]()
De 360 aansluiten misschien?quote:Op maandag 14 januari 2008 09:28 schreef Zinton het volgende:
Echt lachwekkend hoe sommige mensen hier reageren en net doen alsof ze er verstand van hebben! Vooral Tennessee is flink aan het ijlen, als je echt denkt dat de resolutie het enige is waar je op moet letten bij de aanschaf van een HD-TV dan ben je toch wel eersteklas nerd op dit gebied!
Ga es wat ECHTE electronica fora af en stel daar je vraag, daar zitten mensen die er echt verstand van hebben. Je kan nog beter een Plasma HD-Ready tv nemen dan een Full HD LCD-TV, dat is gewoon een feit maargoed, dat ga ik hier niet helemaal onderbouwen als ik zo sommige kinderachtige reacties teruglees
![]()
Een HDready heeft net zogoed beeld bij een 360 als een full hd, het verschil is dat heel veel extra geld echt niet nodig. En je moet je plasma wel laten callibreren ja en GOED laten afstellen, dan dansen ze niet. En scherper beeld? heheh, als je hem zo uit de winkel meeneemt wel ja....quote:Op maandag 14 januari 2008 13:25 schreef Logitik het volgende:
[..]
De 360 aansluiten misschien?![]()
Verder ben ik het helemaal niet met je eens dat een plasma beter is dan een lcd tv! Een plasma tv heeft de helft minder branduren dan een lcd! Daar komt nog eens bij dat een plasma veel meer weegt dat een lcd. Ik bevestig de tv aan de muur (en die is al niet zo stevig)
Nog een heel belangrijk verschil tussen plasma en lcd is dat lcd scherper beeld kan geven! Bij plasma 'dansen' de letters, wat bij lcd minder het geval is
verder is plasma wel beter in kleuren en de prijs is ook wat beter..
Nou zeg je het weer, terwijl het niet waar is.. een XBox kan ook beeld op 1080i en zelfs 1080p weergeven. Dit wordt niet gescaled, maar native op die resolutie gerenderd! Dus meer dan 720 lijnen helpen zeker.. ook als je meer dan 3 meter van je TV zit. Verder is de horzontale resolutie van de meeste HD-Ready plasma's (1024 pixels, ipv 1280/1366) bij gamen erg storend ivm het slecht leesbaar zijn van kleine lettertjes.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:39 schreef Zinton het volgende:
[..]
Een HDready heeft net zogoed beeld bij een 360 als een full hd, het verschil is dat heel veel extra geld echt niet nodig. En je moet je plasma wel laten callibreren ja en GOED laten afstellen, dan dansen ze niet. En scherper beeld? heheh, als je hem zo uit de winkel meeneemt wel ja....
Ook een goede plasma is hartstikke scherp... Daarnaast hebben plasma's gewoon veel betere zwartwaarden (de mijne heeft sowieso al een contractratio van 16.000:1) waardoor er gewoon veel meer diepte in het scherm komt. Ik heb nog geen enkele LCD gezien die ook maar een klein beetje in de buurt komt van die kwaliteit. Op LCD's zie ik alleen maar totaal onnatuurlijke kleuren en gemiddeld genomen is het zwart meer grijs of paars.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:14 schreef Logitik het volgende:
http://www.thuisbioscoop.nl/plasma-lcd-uitleg.html
Ik denk dat Plasma simpelweg wat minder doorontwikkeld is als LCD, op zich ook wel logisch: door de LCD-monitor wordt al jaren goed verkocht.
Plasma wordt wel steeds beter, maar ik vind het beeld nog niet scherp genoeg. Ik denk, als je een goede LCD-tv hebt, met een hoge contrastratio (dus geen 1:5000) dat het best meevalt.
Ik krijg een tv met 1:8000, dus ik hoop dat het zwart ook tegen echt zwart aanzit
Nicotine wit?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
*staart naar Macbook* .... klopt. Mijn keyboard is zes tinten geliger dan wanneer hij nieuw was.
op een LCD-tv analoge tv singaal te kijken is niet mooi. op een analoge tv digitale tv singaal te kijken is ook niet mooi. Als je een digitale tv hebt hoort daar ook digitaal singaal bij. op een analoge tv heb je analoog singaal nodig.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
Digitale TV maakte ook op mijn oude CRT een wereld van verschil hoor.. dat het digitale TV singaal alleen voor digitale TV's geschikt is is onzin, met name omdat de overdracht over het algemeen nog steeds via een analoge SCART-kabel gebeurt.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:59 schreef Kamermans het volgende:
misschien heeft iemand al zoiets gezegt en is mijn post overbodig maarja
[..]
op een LCD-tv analoge tv singaal te kijken is niet mooi. op een analoge tv digitale tv singaal te kijken is ook niet mooi. Als je een digitale tv hebt hoort daar ook digitaal singaal bij. op een analoge tv heb je analoog singaal nodig.
Als je een LCD-tv koopt zit er vaak een digitale ontvanger in, je hoeft dan dus niet nog zo;n extra kastje van UPC ofzo er bij te kopen.
veder idd FullHD
voor een analoge tv moet je het digitale singaal omzetten naar analoog en door het omzetten verlies je kwaliteit. precies het zelfde geld voor het analoge singaal op een digitale tv.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:23 schreef Bigs het volgende:
[..]
Digitale TV maakte ook op mijn oude CRT een wereld van verschil hoor.. dat het digitale TV singaal alleen voor digitale TV's geschikt is is onzin, met name omdat de overdracht over het algemeen nog steeds via een analoge SCART-kabel gebeurt.
Verder heb je bij UPC in principe altijd een Mediabox nodig. Met een DVB-C ontvanger kun je op dit moment wel een aantal zenders ontvangen, maar dit wordt door UPC niet officieel ondersteund en kan ook elk moment verdwijnen.
Bovendien is de ontvanger in de meeste TV's een DVB-T ontvanger, dus daar heb je niks aan met digitale kabel of sateliet. AFAIK vind je die laatste twee alleen terug bij merken als Loewe. e.d.
of gewoon je pcquote:Op maandag 14 januari 2008 19:13 schreef exile79 het volgende:
Een Full HD heeft op dit moment vooral nut als je er een PS3 aanhangt via een HDMI kabel en dan ook nog af en toe een blue ray film gaat kijken.
Klinklare onzin. Digitale TV ziet er ook beter uit op een "normale" TV. De resolutie etc, is natuurlijk gewoon hetzelfde, maar de beeldkwaliteit is beter.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:59 schreef Kamermans het volgende:
op een analoge tv digitale tv singaal te kijken is ook niet mooi.
Umm.. ik ben het juist niet met je eens. Dat digitale TV signaal wordt namelijk in veel gevallen analoog naar je TV getransporteerd. Dus of dat nou een CRT of een LCD is maakt helemaal niet uit. Overigens zijn er ook CRT TV's met HDMI aansluiting, dus het is niet zo dat alleen LCD TV's 'digitaal zijn' (sterker nog.. mijn 15 jaar oude Philips TV heeft ook genoeg digitale electronicaquote:Op maandag 14 januari 2008 20:57 schreef Kamermans het volgende:
[..]
voor een analoge tv moet je het digitale singaal omzetten naar analoog en door het omzetten verlies je kwaliteit. precies het zelfde geld voor het analoge singaal op een digitale tv.
verder is mijn ervaring dat ik al de zenders die ik analoog kan ontvangen nu ook digitaal heb plus nog een paar honderd andere zenders.
Als je bijvoorbeeld discovery in HD wilt ontvangen moet je wel zo;n digitale tv box kopen. Maar je kan ook insteek kaarten voor de TV kopen waardoor je het kan ontvange.
[..]
of gewoon je pc
't Is hoe dan ook onzin dat een digitaal signaal er op een oude CRT niet uit zou zien... Heb hier tot voor kort nog een CRT gehad en het verschil tussen m'n digitale en analoge signaal was zéér aanzienlijk. Na een tijd digitaal gebruikt te hebben viel het me pas op hoe slecht dat analoge signaal eigenlijk wel niet was; 't hele beeld was onrustig en zat vol met strepen die me eerder nooit opgevallen waren. Het digitale signaal daarentegen leverde een rustiger en scherper beeld op. Veel betere kwaliteit dus, en dat op zo'n oude Philips-bak van een jaar of 12-13 oud.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:57 schreef Kamermans het volgende:
[..]
voor een analoge tv moet je het digitale singaal omzetten naar analoog en door het omzetten verlies je kwaliteit. precies het zelfde geld voor het analoge singaal op een digitale tv.
verder is mijn ervaring dat ik al de zenders die ik analoog kan ontvangen nu ook digitaal heb plus nog een paar honderd andere zenders.
Als je bijvoorbeeld discovery in HD wilt ontvangen moet je wel zo;n digitale tv box kopen. Maar je kan ook insteek kaarten voor de TV kopen waardoor je het kan ontvange.
[..]
of gewoon je pc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |