Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...
*staart naar Macbook* .... klopt. Mijn keyboard is zes tinten geliger dan wanneer hij nieuw was.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef Dwan het volgende:
heeft geen fuck met HD te maken maar wel met je keuze voor wit.
want als je het echt mooi wit wilt houden moet je gelijk een spullentje kopen die wit kunstof echt schoonmaakt en beschermt tegen zonlicht en stof wat intrekt anders word wit al heel snel grouw en lelijk.
maar idd als je het goed onderhoud is het wel strak.
http://www.loewe.nl/quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een onzin hier allemaal HD-ready iets beter dan PAL? Ga toch weg! Het verschil tussen 720p en 1080p is echt veel kleiner. Bovendien zal 1080p nooit in de nabije toekomst via de tv worden weergeven en zal je dus toch op 720 moeten kijken. Alleen de HD discs maken er gebruik van op dit moment. Maar echt, ik geloof dat je het verschil pas ziet op 1,5m afstand ofzo.. Nou niet iets om je druk te maken. HD-Ready is gewoon superscherp!
quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Rau films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie slechts 1 Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
X-Box 360 en PS3 zijn toch ook 1080? Van die HD-tv heb je inderdaad gelijk geloof ik...quote:
quote:Normale TV-uitzendingen hebben 720 x 576 beeldlijnen, terwijl HDTV maar liefst 1920 x 1080 beeldlijnen heeft.
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Ray films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
Bullshit.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Een hele goede redenquote:Op zondag 6 januari 2008 14:53 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.
Op zich wel grappig hoe ik zelf duidelijk een verschil zie als ik mijn Full-HD scherm via VGA en DVI aansluit.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
Bullshit.
Je kan met een component/vga kabel ook FullHD spellen spelen en de HD-DVD uitbreiding er aan knopen.
Dit is pas onzin. Dat betekent dus dat je voor 1080p nog nooit 'in' een film hebt gezetenquote:Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.
Daarbij is i bagger en kan je beter naar 720P kijken.
Euh ja.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!
Zeg jij dan dat een resolutie van 720p mooier is dan 1080 interlaced? ook al is de uitzending in 1080i?
maar je gaat wél 1080 downscalen naar 720... ik kan er zelf nog niet echt vanuit eigen ervaring over meepraten maar ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen...quote:Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh ja.
Omdat er met interlaced een veel onrustiger beeld ontstaat dan met Progressive.
Bullshit, dat zie je nauwelijks, heb t vaak genoeg met mijn eigen ogen gezien. Het is helemaal niet onrustiger, in theorie is het wel zo ja, maar zien doe je het niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh ja.
Omdat er met interlaced een veel onrustiger beeld ontstaat dan met Progressive.
dat word dan toch gedownscaled naar 720 want zoveel pixels heeft een HD-ready scherm toch niet?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:29 schreef MrFl0ppY het volgende:
ja maar een HD-ready scherm kan ook 1080i aan
Ik zie het wel degelijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:43 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bullshit, dat zie je nauwelijks, heb t vaak genoeg met mijn eigen ogen gezien. Het is helemaal niet onrustiger, in theorie is het wel zo ja, maar zien doe je het niet.
Jup.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dat word dan toch gedownscaled naar 720 want zoveel pixels heeft een HD-ready scherm toch niet?
Of mensen die krampachtig hun overpriced full hd tv proberen te rechtvaardigenquote:Op zondag 6 januari 2008 20:13 schreef Zygje het volgende:
Mensen die krampachtig de aankoop van hun hd-ready tv proberen te rechtvaardigen
Echt een drama staat hier zeg,quote:Op zondag 6 januari 2008 21:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Of mensen die krampachtig hun overpriced full hd tv proberen te rechtvaardigen
Het is maar hoe je het bekijkt.
Een drama?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Echt een drama staat hier zeg,
en de 360 heeft maar heel weinig 1080 P games, en een HD ready tv kopen is echt niet stom.
Wanneer kan je nederland 1 en 2 en 3 eens gaan kijken in HD?
Over 10 jaar ofzo
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zitquote:
Heb jij ooit een goede DVD afgespeeld? Ik heb hier de DVD van "Over the Hedge", en de H264 encoded 720p en 1080p varianten. Al deze drie varianten zijn speciaal voor deze resolutie gerendered, in plaats van domweg vanuit de filmstudio geupscaled te zijn. En ja, dan zie je een groter verschil tussen 720p en 1080p dan tussen DVD en 720p.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zit![]()
Onzin.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat het verschil tussen normale dvd's en een film afspelen op 720 P haast geen verschil tussen zit![]()
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Onzin.
Als je het verschil niet ziet moet je een bril kopen.
Eerst heb je het over "haast geen verschil tussen zit", en nu is het opeens "dat je verschil niet ziet". Wat bedoel je nou precies?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.
grote ONZIN
Daar ben ik het helemaal niet mee eensquote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Iemand vroeg wat ik drama vond in dit topic, dus zei ik dat.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eerst heb je het over "haast geen verschil tussen zit", en nu is het opeens "dat je verschil niet ziet". Wat bedoel je nou precies?
Ik zei dat je het verschil niet zag tussen interlaced en progressive.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik dat ook, iemand zei dat je verschil niet ziet hier in het topic.
grote ONZIN
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Iemand vroeg wat ik drama vond in dit topic, dus zei ik dat.
Ik bedoel natuurlijk dat verschil tussen dvd en 720 P super groot is.
Los van het feit van full hd en hd ready, is de stap van een normale tv naar een lcd beeld wel grootquote:Op maandag 7 januari 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:44 schreef Logitik het volgende:
[..]
Los van het feit van full hd en hd ready, is de stap van een normale tv naar een lcd beeld wel grootVeel helderder en strakker beeld
Depends. Ik ben van een Samsung Syncmaster CRT naar een Dell 2407WFP-HC scherm gegaan, en ik ben van mening dat ik er op vooruit ben gegaan.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
Contrast-ratio en black-level van LCD halen het lange na niet bij CRT, hoeveel 'pixel-perfect' en 'dynamisch' contrast' trucjes er ook op uit haalt.
De enige reden waarom we LCD gebruiken is omdat het lekker plat is; als er een platte CRT 1080p TV was had ik die gehad in plaats van de LCD variant.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
Contrast-ratio en black-level van LCD halen het lange na niet bij CRT, hoeveel 'pixel-perfect' en 'dynamisch' contrast' trucjes er ook op uit haalt.
De enige reden waarom we LCD gebruiken is omdat het lekker plat is; als er een platte CRT 1080p TV was had ik die gehad in plaats van de LCD variant.
beter is dan LCD en vooral waarop dat gebasseerd is.quote:VELE MALEN
Prima, maar een mening is subjectief.quote:Op maandag 7 januari 2008 02:37 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Ik vind LCD vele malen prettiger dan menig 100Hz beeldbuis.
100Hz of 50Hz heeft niks met CRT of LCD te maken.quote:Op die 100hz beeldbuizen, kun je letterlijk de beeldlijnen tellen, wat op de 50hz toestellen veel minder is, maar als je tijden LCD gewend bent, dan is 50hz gewoon 1 flikker beeld.
Prima, wederom subjectief.quote:Ik heb diverse 100hz toestellen gehad, van aardige prijsklasses, waarvan er 1 nog elders in huis staat, maar iedere keer als ik er even op kijk ben ik blij dat ie niet meer bij mij staat.
Dat is gebaseerd op het feit dat de black-levels en contrast-ratio's van LCD vele malen beroerder zijn dan bij CRT monitoren / televisies.quote:Dus ik begrijp echt niet waarom er nog steeds regelmatig geroepen wordt dat CRT
beter is dan LCD en vooral waarop dat gebasseerd is.
'Hooguit' ?quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind de kwaliteit van CRT ook uitstekend, maar CRT vele malen beter dan LCD noemen, kan ik niet zo goed bij. Hooguit qua zwartwaardes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |