Tja, dat is volgens mij ook een beetje het probleem van LCD-schermen, en het grote voordeel van plasma's. Plasma's zijn gewoon veel beter in staat zwart weer te geven en die zwartwaarden worden ook generatie na generatie beter. Hierdoor hebben plasma's ook veel meer 'diepte' in het beeld dan LCD's, plus de kleuren zijn natuurlijker en minder fel.quote:Voorlopig is CRT-beeld kwalitatief nog altijd stukken beter dan LCD.
Contrast-ratio en black-level van LCD halen het lange na niet bij CRT, hoeveel 'pixel-perfect' en 'dynamisch' contrast' trucjes er ook op uit haalt.
De enige reden waarom we LCD gebruiken is omdat het lekker plat is; als er een platte CRT 1080p TV was had ik die gehad in plaats van de LCD variant.
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tvquote:Op maandag 7 januari 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zal duidelijker zijn: Het is mijn mening dat de stap van PAL (720 x 576) naar 720p (1280 x 720) een kleine trap hoger is, en niet "super groot" zoals jij dat hier zegt. Dit is naar eigen ervaring, gebaseerd op diverse DVD-spelers, aangesloten op een component-aansluiting, en op films die voor zowel PAL als 720p uitgebracht zijn en specifiek niet in de filmstudio geupscaled zijn.
De kleurechtheid van LCD's is allang op hetzelfde niveau van CRT's. Denk je dat ze anders in de grafische industrie overgestapt waren op LCD's?quote:Op maandag 7 januari 2008 03:37 schreef L.Denninger het volgende:
Contrast-ratio, kleur-echtheid en resolutie zijn de 3 belangrijkste eigenschappen van een beeldscherm, in die volgorde.
LCD heeft weer een 'scherper' beeld (pixels tellen); CRT heeft weer geen last van contouring-artifacts.
Kortom, ze hebben beide voor- en nadelen, maar LCD scoort nou eenmaal minder goed op de 2 punten die het belangrijkst zijn voor de kwaliteit van het beeld.
Desalniettemin heb ik zelf ook een LCD-tv hoor, maar nogmaals, niet omdat de weergave nou mooier is dan CRT,
maar voornamelijk omdat ie platter is en er dus mooier uitziet - ook als ie uit staat
Moet? Ik vind de kwaliteit van een dvd op dit moment nog best redelijkquote:Op maandag 7 januari 2008 10:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tv
Eens.. sinds de overstap van eerste generatie DVD speler + 4:3 CRT TV (via S-Video aangesloten) naar nieuwe DVD speler met HDMI output en 42" LCD TV hebben mijn DVD's ineens nieuw leven gekregenquote:Op maandag 7 januari 2008 13:09 schreef Logitik het volgende:
[..]
Moet? Ik vind de kwaliteit van een dvd op dit moment nog best redelijk
Een ander voordeel van een LCD tv tegenover een CRT tv is natuurlijk ook het stroomgebruik
Onzin natuurlijk. Vooral met een goede dvd-speler is een HD TV (al dan niet HD Ready) nog steeds een hele verademing ten opzichte van de CRT's...quote:Op maandag 7 januari 2008 10:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, als je een hd tv hebt, ook al is die hd-ready dan moet je gewoon blue ray kopen, dan kijk je toch geen normale dvd meer op zo hd tv
Iéts in zn algemeen vele malen beter noemen, gebasseerd op getallen vind ik wel wat makkelijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 03:37 schreef L.Denninger het volgende:
Prima, maar een mening is subjectief.
Ik heb het over harde feiten - meetbare getallen.
Ik wilde alleen aangeven dat op de 100hz toestellen de beeldlijnen zo duidelijk te zien zijn.quote:100Hz of 50Hz heeft niks met CRT of LCD te maken.
Klopt ja, maar het is meer om aan te geven dat als cijfers iets zeggen, het niet voor iedereen beter is.quote:Prima, wederom subjectief.
Pixels tellen heb ik nog nooit kunnen doen, in tegenstelling tot beeldlijnen tellen op een CRT.quote:Dat is gebaseerd op het feit dat de black-levels en contrast-ratio's van LCD vele malen beroerder zijn dan bij CRT monitoren / televisies.
'Hooguit' ?
Contrast-ratio, kleur-echtheid en resolutie zijn de 3 belangrijkste eigenschappen van een beeldscherm, in die volgorde.
LCD heeft weer een 'scherper' beeld (pixels tellen); CRT heeft weer geen last van contouring-artifacts.
Ookal scoort het op papier beter, in de praktijk vind ik het dus gewoon niet zo.quote:Kortom, ze hebben beide voor- en nadelen, maar LCD scoort nou eenmaal minder goed op de 2 punten die het belangrijkst zijn voor de kwaliteit van het beeld.
Ik heb dus wel een LCD-tv, puur omdat ik de weergave dus wel mooier vind dan CRT.quote:Desalniettemin heb ik zelf ook een LCD-tv hoor, maar nogmaals, niet omdat de weergave nou mooier is dan CRT,
maar voornamelijk omdat ie platter is en er dus mooier uitziet - ook als ie uit staat
Het ligt er inderdaad aan wanneer de TV kanalen in HD gaan uitzenden. Overigens betekend dat een kanaal in HD uitzendt ook weer niet dat ALLE programma's in HD zijn.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Wanneer kan je nederland 1 en 2 en 3 eens gaan kijken in HD?
Over 10 jaar ofzo
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat wordenquote:Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vooral met een goede dvd-speler is een HD TV (al dan niet HD Ready) nog steeds een hele verademing ten opzichte van de CRT's...
Zelf ben ik eigenlijk nog steeds aan het wachten op de eerste echt goed betaalbare blu-ray spelers. Bovendien is het voor mij op dit moment ook nog steeds niet duidelijk wat 'het' nou gaat worden, HD DVD of Blu-Ray.
iddquote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat worden
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:00 schreef Logitik het volgende:
[..]
idd
Warner Bros. gaat exclusief voor Blu-ray
quote:En dan nog dit.
Dinsdag 08 januari 2008 - Donkere wolken lijken zich te stapelen boven het HD-DVD kamp. Was het eerst Warner Bros die ervoor koos om alleen nog op Blu-ray uitgebracht te willen worden, nu lijkt een andere grote filmmaatschappij voor Blu-ray te kiezen.
The Financial Times schrijven dat Paramount gebruik maakt van een clausule uit het HD-DVD contract om onder zijn exclusiviteit aan dit medium uit te komen.Vier maanden geleden kozen ze nog voor HD-DVD en verlieten ze de strategie om op beide formaten uit te komen.
Het verhuizen naar het andere kamp lijkt het gevolg van Warners Bros' keuze om naar Blu-ray over te stappen. Er zijn verder geen details bekend, maar als Paramount inderdaad overstapt, dan zal alleen Universal als grote filmmaatschappij overblijven in het HD-DVD kamp.
-- weg --quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Na het afgelopen weekend is wel duidelijk geworden dat het Blue Ray gaat worden
Scherpquote:Op woensdag 9 januari 2008 01:31 schreef dnzl het volgende:
Je hebt toch al een XBOX? Gekocht van mij![]()
Of issie overleden?
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixelsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:59 schreef Logitik het volgende:
Poeh zeg, ik ben vanmiddag in de winkel de LCD tv's bekeken die ik op het oog heb.
Erg moeilijk:
De witte is 7cm groter en wit dus![]()
De ander heeft Full HD!
beide tv's zijn rond de 1050 euro. Lang geleden dat ik voor zo'n moeilijk keus heb gestaan
800 x 600 is toch geen 1366 x 768?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixels
Schermresolutie Full HD = 1920 x 1080 pixels
los van de rest lijkt me dat toch niet zo'n heel erg moeilijke keuze, of game jij op je pc graag op 800 x 600?
Duidelijk dat deze het wordt natuurlijk, veel fraaier en strakker vormgegeven, dan die rare ronding in die wittequote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:03 schreef Logitik het volgende:
[ afbeelding ]
afbeelding van de zwart full HD met 94cm. Op het eerste oog dus niks bijzonders..
Toen ik mijn laptop kocht zat er doodleuk een sticker op met "Full HD 1080", maar de resolutie is 1920x1200 (WUXGA)quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Schermresolutie HD Ready = 1366 x 768 pixels
Schermresolutie Full HD = 1920 x 1080 pixels
los van de rest lijkt me dat toch niet zo'n heel erg moeilijke keuze, of game jij op je pc graag op 800 x 600?
Och, je kunt er iig wel 1080p native op draaien.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Toen ik mijn laptop kocht zat er doodleuk een sticker op met "Full HD 1080", maar de resolutie is 1920x1200 (WUXGA)een HDMI uitgang zit er trouwens ook op
Exact de reden dat ik 'm toen verkochtquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
ScherpIk heb hem na een paar maandjes weer verkocht! Ik speelde er amper op, mede omdat mijn tv gewoon erg slecht was.. en toen waren er nog wat weinig spelletjes.. én ik ging weer naar school, en dan is 60 euro voor een spelletje wel erg heul veul geld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |