Das juist de uitdaging!quote:Op zondag 6 januari 2008 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja leuk. Nu nog even zien hoe ik zoiets op de plaat kan krijgen.
Gewoon out of the box thinking toepassenquote:Op zondag 6 januari 2008 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Een enorme grote hoop strontquote:Op zondag 6 januari 2008 10:48 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Gewoon out of the box thinking toepassen
Dat geurt me teveel hoorquote:
hete douche een tijdje laten lopen en de deur van de badkamer dicht houdenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand een idee hoe je makkelijk binnenshuis een soort damp(illusie?) kan creëren?
Waterkoker?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand een idee hoe je makkelijk binnenshuis een soort damp(illusie?) kan creëren?
Ohja, dat zou wellicht kunnen werken. Deodorant werkt in ieder geval nietquote:
euh... zoiets?quote:Op zondag 6 januari 2008 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Gave fotoquote:
neuh... maar ik zag net al iets staan over badkamer en deur dichthoudenquote:Op zondag 6 januari 2008 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, een bakje met kokend heet water waar wat damp afkomt zal weinig kwaad kunnen.
Het kost je wel moeite hequote:
Ik denk het jaquote:Op zondag 6 januari 2008 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het kost je wel moeite heKomt zeker door je vakantie
ja ik zat ook een beetje raar te kijken, maar het is blijkbaar echt...quote:Op zondag 6 januari 2008 19:01 schreef Kamermans het volgende:
echt wtf!?
quote:Op zondag 6 januari 2008 18:50 schreef PankPinther het volgende:
nieuwe trend: geur dating![]()
[ afbeelding ]
Krijg er wel honger vanquote:
sorryquote:
je creativiteit erop los latenquote:Op zondag 6 januari 2008 23:27 schreef k_man het volgende:
Geur?
Tjee, wat moet ik daar nou weer mee?
dat riekt iddquote:Op zondag 6 januari 2008 23:43 schreef k_man het volgende:
Jammer dat deze al een keer heeft meegedaan:
[ afbeelding ]
Amai, dat was anders een hele straffe inzending geweest binnen het thema "geur".quote:Op zondag 6 januari 2008 23:43 schreef k_man het volgende:
Jammer dat deze al een keer heeft meegedaan:
[ afbeelding ]
is dat net zoiets als stikstof?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:25 schreef Kamermans het volgende:
ik ga vrijdag wat experimenteren met droogijsis wel leuk spul dat droogijs
droogijs is bevroren CO2. het heet droog ijs omdat het meteen van vaste stof naar gas gaat (sublimeren) het is zo;n -80 graden. de damp die er van af komt is wel zwaarder dan lucht, het effect is eigenlijk het zelfde als bij stikstofquote:
weer wat geleerdquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:29 schreef Kamermans het volgende:
[..]
droogijs is bevroren CO2. het heet droog ijs omdat het meteen van vaste stof naar gas gaat (sublimeren) het is zo;n -80 graden. de damp die er van af komt is wel zwaarder dan lucht, het effect is eigenlijk het zelfde als bij stikstof
Hoe kom je er in vredesnaam aan?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:25 schreef Kamermans het volgende:
ik ga vrijdag wat experimenteren met droogijsis wel leuk spul dat droogijs
ik werk op laboratorium, daar wordt het voor experimenten en koeling instalaties gebruikt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoe kom je er in vredesnaam aan?
Gewoon een brandblusser leegspuiten ofzo?
volgens mij gebruiken die gewoon veel normaal ijs met zout (zout is vriespunt verlagend), of hebben hun ook droogijs?quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:52 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Bij de plaatselijke visboer valt vast wel wat te regelen.
die wat?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:49 schreef veldmuis het volgende:
Mooi, al is die CA jammer, maar met zulke contrasten niet meer dan vanzelfsprekend.
aaah thnxquote:Op zondag 13 januari 2008 14:55 schreef veldmuis het volgende:
[..]
http://www.fotocentraal.nl/achter_3.php
Ik snap dat je dat denkt, maar het is geen CA. Toch bedankt, geeft wel aan dat ik nog even kritisch naar de bewerking moet kijken.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:49 schreef veldmuis het volgende:
Mooi, al is die CA jammer, maar met zulke contrasten niet meer dan vanzelfsprekend.
De kleurtoon is niet helemaal goed, en er zit een beetje (te veel) diffuse glow over het gezicht. Die combinatie pakt niet helemaal lekker uit.quote:
is psies wat ik dachtquote:Op zondag 13 januari 2008 15:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De kleurtoon is niet helemaal goed, en er zit een beetje (te veel) diffuse glow over het gezicht. Die combinatie pakt niet helemaal lekker uit.
Maar rond het blad van de roos zit toch ook nog wel een paars randje?quote:Op zondag 13 januari 2008 15:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De kleurtoon is niet helemaal goed, en er zit een beetje (te veel) diffuse glow over het gezicht. Die combinatie pakt niet helemaal lekker uit.
Dat is wel CA iddquote:Op zondag 13 januari 2008 16:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar rond het blad van de roos zit toch ook nog wel een paars randje?
Ik vind hem nog een tikkie te krap bij de mond. Hij is verder wel lekkerquote:Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Vliegvrager het volgende:
Idee is goed, maar hij is me iets te grauw en iets te donker, met name in de voorgrond.
Ik ga dit maar eens insturen denk ik:
[ afbeelding ]
Dat is wel een idee idd, het bleke was bewust om de roos er goed uit te laten springen, maar een kader zou wel eens kunnen helpen ja. thnxquote:Op zondag 13 januari 2008 17:37 schreef k_man het volgende:
Hij is bleekjes, maar daa kun je ook iets aan doen met een kadertje. Dan krijg je wat meer onderscheid tussen de achtergrond van de foto en de achtergrond van Fok.
Leuk.... een zelfportretquote:
iddquote:Op zondag 13 januari 2008 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk.... een zelfportretHij is alleen scherp op je schouder volgens mij?
Voor het echte werk moet ik eigenlijk even naar de zuidelijke voorsteden van Luik.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Vliegvrager het volgende:
Idee is goed, maar hij is me iets te grauw en iets te donker, met name in de voorgrond.
Ah je hebt al beslotenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:50 schreef Sugar het volgende:
Ja, he? Bedankt. Ik heb deze ook ingestuurd nu.
Zie mijn foto in het wedstrijdtopicquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Wierrook geeft vaak ook een heel beheersbare vorm van rook, ms heb je daar wat aan? en anders iemand anders ms?
Thnx!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:26 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie nu pas die van Marjo. Erg mooi! Je beeldmerkje verpest wel een beetje je sterke compositie vind ik.
Ow zo...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
Dat was me niet opgevallen en het stoort me ook niet. Ik bedoelde je eigen copyright-dingetje.
Hoe veel langer heb je nodig? Die foto heb je toch al geschoten.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sinds wanneer gaan de wedstrijden maar tot de 18e?(De beste foto van het jaar wedstrijd dan he...
)
Weekje zonder internet gezeten en dacht hem dit weekend dus in te sturen. Niet zo zeer dat ik niet tijd genoeg heb, meer dat ik dacht meer tijd te hebbenquote:Op zondag 20 januari 2008 18:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Hoe veel langer heb je nodig? Die foto heb je toch al geschoten.
aha ok ik denk dat ik weet wat je bedoeld .quote:Op zondag 20 januari 2008 19:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou het idee was om een smerig paar schoenen te hebben, die helemaal stonden te dampen/roken, alsof er vers zweet in zit enzo.
maar ik krijg de damp of rook echt niet vastgelegd. Ik heb al ondervonden dat als je dat van achteren belicht dat je de rook dan goed ziet, maar dan is de sluitertijd weer zo lang van mijn camera (omdat het donker is) dat er nog niks duidelijk is.
Wierrook???quote:Op zondag 20 januari 2008 19:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, ik begin het op te geven. mijn kamertje stink enorm naar wierrook en ik krijg het niet voor elkaar om het vast te leggen op de manier die ik wil.
zoiets ?quote:Op zondag 20 januari 2008 21:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Ga vooral je gang, en als het lukt dan wil ik graag wel weten hoe ik dat na kan maken.
quote:
Softbox heb ik nietquote:Op zondag 20 januari 2008 22:15 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor materiaal je tot je beschikking hebt allemaal
maar ik heb de schoen tegen een zwarte achtergrond gezet op een swart plateau .
een softbox voor op de schoen gezet (waar de plugin van de opzetflitser inzit) ,
Wat een snoot is weet ik niet, maar ik heb het ongetwijfeld niet.quote:een snoot diagonaal tenopzichte van de softbox gezet zodat deze net boven de schoen schijnt.
Rearflits? Mijn compactje kent alleen flits of geen flits. Scherpstellen kan ie soms ook zelfquote:Mijn camera op rearflits gezet. scherpstellen op de schoen, en dan knoppie indrukken
En sigaretten heb ik ook niet (en geen intentie om te hebbenquote:ow en voor de rook heb ik sigarettenrook gebruikt.
inhaleren en uiitblazen in de schoen ... de schoen rookt dan ongeveer een paar minuten lang
softbox kan je makenquote:Op zondag 20 januari 2008 22:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Softbox heb ik niet. Wel een bureaulampje.
[..]
Wat een snoot is weet ik niet, maar ik heb het ongetwijfeld niet.
[..]
Rearflits? Mijn compactje kent alleen flits of geen flits. Scherpstellen kan ie soms ook zelf.
[..]
En sigaretten heb ik ook niet (en geen intentie om te hebben).
Geen probleem. Zet hem op lange sluitertijd én gebruik dan de flits. De flitser gaat dan af voor 1/200sec (of wat de sync tijd van je camera ook is) en daarna blijft je sluiter nog even open staan. De rearflits wordt dan een frontflits, maar in dit geval zie je dat verschil toch niet. De lengte van je sluitertijd bepaalt de verhouding tussen je lichtbronnen.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Rearflits? Mijn compactje kent alleen flits of geen flits.
de eerste snap ik niet echt helemaal.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:27 schreef Quinazoline het volgende:
Vindt iemand iets van mijn foto's?
de tweede vind ik het leukste .. maar er mag van mij iets meer kleur in zitten . (bv ) van die kleine rode pepertjes oid er bij gooien)quote:Op maandag 21 januari 2008 18:27 schreef Quinazoline het volgende:
Vindt iemand iets van mijn foto's?
ik had het kopje nu boven op de flitser gezetquote:Op maandag 21 januari 2008 21:59 schreef prupke het volgende:
@kamermans : ik vind de 2e het leukste maar dan moet je er nog ff aan sleutelen
als het kan het kop en schoteltje er helemaal opzetten en iets minder licht van onderaf.
Ja, ook iets te veel rook om echt de associatie met geur op te roepenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:55 schreef Vliegvrager het volgende:
mmm, ik weet niet hoor. Komt nogal kunstmatig over met die rook die naar beneden slaat ipv omhoog. Roept bij mij eerder associaties op met stikstof dan met koffie-geur
Ik vind em tof.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk k_man![]()
.
Ik ben toch weer aan het roken geslagen. Wierrook ruikt niet meer lekker als je kamer er blauw van ziet.
[ afbeelding ]
hij is nice !quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk k_man![]()
.
Ik ben toch weer aan het roken geslagen. Wierrook ruikt niet meer lekker als je kamer er blauw van ziet.
[ afbeelding ]
De (wier)rook komt echt uit de schoen jaquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:29 schreef Kamermans het volgende:
[..]
hij is nice !, alleen komt de rook nou echt uit de schoen...? of zit het er achter...?
De aanhouder wintquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk k_man![]()
.
[ afbeelding ]
wat je toch allemaal niet met een compactje kan doenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk k_man![]()
.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef k_man het volgende:
Jaja, en mijn stinkdiertjes dan hè? Zijn die niet schattig?
Chili. Ik zal eens kijken naar croppen, maar weet eigenlijk niet of ie daar nou mooier van gaat worden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:47 schreef Gaoxing het volgende:
Waar ben je die tegengekomen k_man?
Ik vind ze leuk, maar zou je ze nog niets kunnen kroppen?
ik vind ze leuker dan de vorige fotos die je postequote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:11 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben toch maar van de trassi/garam massala afgestapt, en denk nu dat ik deze ga insturen:
[ afbeelding ]
Hoewel ik de kleuren wel erg lekker vind, stoort de onscherpte me eigenlijk toch wel een beetje. Vinden jullie deze beter?
[ afbeelding ]
Had niet echt een leuk idee. Heb uit de oude doos wat ingezonden omdat 5 inzendingen wel heel karig isquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, het is een beetje een magere maand.
haha, nee kan het helaas niet overnieuw doen. Gister bij mijn ouders thuis gemaakt.... Ik wou juist de achtergrond wat onscherp want het moet niet te veel afleiden van de pizza en omdat het onscherp is komt de pizza voor mijn gevoel beter naar voren....quote:Op zondag 27 januari 2008 14:35 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind 2 leuk Boy_snakeye. Ik vind het alleen jammer dat de kaarsjes zo onscherp zijn. Kun je 'm nog overdoen, of wordt dat nog een pizza eten?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:00 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb eindelijk een ideetje maar weet nog niet of ik hem morgen nog kan/ ga uitvoeren.
Onder protest, het is niet wat ik in mijn hoofd had maar dat kreeg ik er in de korte tijd die ik had niet uit.quote:Op zondag 27 januari 2008 15:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Nieuw beleid, je moet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |