bijzondere hersenkronkel moet ik zeggen. Overigens heeft geen enkel godsdienst een bijzondere bijdrage geleverd in de hedendaagse ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Achteruit ontwikkelt. De patiënten met psychologische problemen hopen zich op en de drank en drugs problemen zijn sky high. De mensen zitten in een uiterst leeg leven door deze ontkerking. Het heet niet 'ontwikkelen' het heet gewoon niet doen wat er staat en veranderen naar eigen ego gevoelens.
Trouwens is het wel geinig dat je zegt dat de Christelijke samenleving zich heeft ontwikkelt.. Ja en die ontwikkeling heet de ontkerkelijking
Jawel, de vrouw is in het Christelijk geloof even ondergeschikt als in de Islam. Alleen, inderdaad, heeft 'het geloof' zich in het westen aangepast. Weet je nog hoe kerst ontstaan is? Was een heidens feestje. Even na Jezus hadden we vrouwelijke priesters, vrij snel erna niet meer. Dat heeft vervolgens 1500 jaar jaar geduurd voordat men daar een béétje op terug kwam, maar dat is men nog steeds niet. Doe nou niet alsof het Christelijk geloof vrouwvriendelijker is dan de Islam, dat is het niet. Bidden is bijvoorbeeld ook een verplichting geweest voor en na het eten. (Zo kom je hier op 6x per dag.) Dat geloof heeft zich hier echter aangepast.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Door mijn tieten en mijn baarmoeder ben ik verschillend van mijn man, maar absoluut niet ondergeschikt.
Aan Jezus' rechterhand zat Maria. Hij zag haar als gelijkwaardig aan mannen. Niet als de eerste de beste huishoudster en broedkip.
Verder staat gewoon in de bijbel dat Christenen mogen bidden. Jezus heeft ons dat geleerd. Het is echter, gelukkig, geen plicht.
Dat ben ik met je eens. Sommige mensen geloven omdat dat een antwoord in het leven geeft. Dat is niet debiel, en dat is ook geen hersenkronkel. Sommige mensen hebben nu eenmaal een onaantastbare autoriteit nodig in hun leven, of vinden dat wenselijk. Dat is allemaal prima en heb ik totaal geen problemen meequote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Achteruit ontwikkelt. De patiënten met psychologische problemen hopen zich op en de drank en drugs problemen zijn sky high. De mensen zitten in een uiterst leeg leven door deze ontkerking. Het heet niet 'ontwikkelen' het heet gewoon niet doen wat er staat en veranderen naar eigen ego gevoelens.
Trouwens is het wel geinig dat je zegt dat de Christelijke samenleving zich heeft ontwikkelt.. Ja en die ontwikkeling heet de ontkerkelijking
Mohammed gaf vrouwen bepaalde rechten, maar niet alle rechten die mannen ook hebben. Was er niet iets met mogen getuigen? En ongelijk erfrecht?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
In de Islam is de vrouw ook niet ondergeschikt. Sterker nog Muhammad(vzmh) was de gene die vrouwen rechten gaf die totaal ongekend waren en nu zelfs in sommige landen nog ongekend zijn.
Zie boven.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jawel, de vrouw is in het Christelijk geloof even ondergeschikt als in de Islam. Alleen, inderdaad, heeft 'het geloof' zich in het westen aangepast. Weet je nog hoe kerst ontstaan is? Was een heidens feestje. Even na Jezus hadden we vrouwelijke priesters, vrij snel erna niet meer. Dat heeft vervolgens 1500 jaar jaar geduurd voordat men daar een béétje op terug kwam, maar dat is men nog steeds niet. Doe nou niet alsof het Christelijk geloof vrouwvriendelijker is dan de Islam, dat is het niet. Bidden is bijvoorbeeld ook een verplichting geweest voor en na het eten. (Zo kom je hier op 6x per dag.) Dat geloof heeft zich hier echter aangepast.
doet me sterk denken aan:quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:06 schreef R@b het volgende:
Die Wilders film lijkt me eerder een goede test over hoe benepen Nederland omgaat met het fenomeen 'moslims die wel eens boos zouden kunnen worden'.
Van lokale politici tot Balkenende aan toe, komen ze nú al woorden tekort over iemand de een kritische film over de Koran gaat maken.
Neem nu dit PvdA-burgemeestertje dat zich oh zo belangrijk vindt:
Na overleg met maatschappelijke organisaties, kerken en moskeeën zei Horselenberg donderdagavond dat Lelystad de film zal negeren.
Lelystad, de places of all places.![]()
Hier een video'tje waarin je haar hoort reutelen.
http://www.omroepflevolan(...)f0.aspx?NewsID=44447
Doe toch niet zo verschríkkelijk naïef.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:42 schreef Gia het volgende:
[... bla bla bla bla bla bla bla bla bla ..]
Vrouwen hebben juist erfrecht. Lol zie jij het al voor je dat dat 1400 jaar geleden in Europa aan vrouwen werd gegeven? En zelfs 1400 jaar later is het zo dat vrouwen erfrecht hebben, waar dit 1400 jaar geleden al in Arabië gegeven was.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Mohammed gaf vrouwen bepaalde rechten, maar niet alle rechten die mannen ook hebben. Was er niet iets met mogen getuigen? En ongelijk erfrecht?
In Nederland hebben vrouwen alle rechten die mannen ook hebben.
Behalve binnen sommige takken van het christendom. Zo mogen vrouwen geen priester worden, maar wel dominee. Of niet deelnemen aan een politieke partij. (gereformeerden?) Maar goed, ook daar ben ik het niet mee eens.
quote:Op zondag 20 januari 2008 09:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie boven.
Vrouwen mogen wel dominee worden. Dus niet in alle takken van het christendom is het verboden om voorganger te worden.
Verder ben ik het oneens met het feit dat een vrouw geen priester kan worden en dat priesters niet mogen trouwen.
Hoe kerst is ontstaan weet ik. Maakt toch niet uit dat de Christenen een bestaand heidens gebruik hebben aangenomen om Jezus' geboorte te vieren! Moslims hebben zoveel uit andere geloven gebruikt om hun boekje bij elkaar te krijgen. Zie daar geen probleem in.
Maar goed, ik had het niet specifiek over gelijkheid binnen het geloof, maar binnen het dagelijkse leven.
Bij moslims wordt het dagelijkse leven voorgeschreven door de koran.
Voor de westerse wereld gelden gewoon de landswetten. En daar zijn mannen en vrouwen gelijk.
Mannen en vrouwen mogen stemmen.
Mag ook in de Islam
Mannen en vrouwen mogen om een scheiding vragen.
Mag ook in de Islam
Mannen en vrouwen hebben recht op een gelijk deel van een erfenis.
Vrouwen hebben recht op erfenis + geld dat hen verzorgd voor een tijd--> overlevingsrecht
Mannen en vrouwen mogen getuigen.
Mag ook ..http://www.moslima.nl/familie/overspel.html .. is wel interessant
Mannen en vrouwen mogen werken.
Mannen MOETEN werken om te verzorgen, maar vrouwen MOGEN werken indien dit noodzaak is
Mannen en vrouwen mogen met blote armen en benen over straat.
ben je daar trots op? gatverdamme
Mannen en vrouwen mogen zelf weten waar ze gaan zitten in de kerk.
Je mag overal komen in de moskee, maar bij het bidden is het gewenst niet te mixen aangezien dit concentratieproblemen mee kan brengen. Logisch toch.. Of kan jij je wel concentreren als er een booty voor je zit te bukken. Duidelijk.
Mannen en vrouwen mogen beide masturberen.
Ben je daar weer trots op? gatver man.. wat is je twisted wereldbeeld
Overigens mag iedereen zijn keuze maken de Islam te volgen of niet.
Er is in de westerse wereld, buiten het geloof, niets dat een man mag en een vrouw niet.
Ogenschijnlijk ja, maar de realiteit is anders. Zo zie je weinig vrouwen in de top (geinig trouwens dat er meer vrouwen in de top zitten in Turkije dan hier in Nederland
Ik heb het niet over dat ze beide erfrecht hebben, maar dat ze beide evenveel erven. En niet een zoon het dubbele van een dochter.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben juist erfrecht. Lol zie jij het al voor je dat dat 1400 jaar geleden in Europa aan vrouwen werd gegeven? En zelfs 1400 jaar later is het zo dat vrouwen erfrecht hebben, waar dit 1400 jaar geleden al in Arabië gegeven was.
Dat verandert nog wel.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Burakius het volgende:
geinig trouwens dat er meer vrouwen in de top zitten in Turkije dan hier in Nederland
Ehm in het Christendom is masturberen verboden josti.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verandert nog wel.
Misschien zeer binnenkort in Amerika.
En wie weet wat er in Nederland bij de volgende verkiezingen gebeurt.
En wat is er gatverdamme aan blote armen en benen, of masturberen. Zijn gewoon heel normale zaken.
En ik heb er geen problemen mee om te bidden met een man voor me. Heb dat net nog gedaan in de kerk. Was wel een oude man, maar goed, het wás een man. En het leidde me geenszins af.
Ik word niet echt opgewonden van een burka.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:18 schreef Burakius het volgende:
Je mag overal komen in de moskee, maar bij het bidden is het gewenst niet te mixen aangezien dit concentratieproblemen mee kan brengen. Logisch toch.. Of kan jij je wel concentreren als er een booty voor je zit te bukken. Duidelijk.
Kun jij me even aangeven waar in het NT staat dat masturberen verboden is?quote:Op zondag 20 januari 2008 12:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ehm in het Christendom is masturberen verboden josti.Je weet niet eens hoe je eigen geloof in elkaar steekt. En trouwens is het Christelijke bidden een 5 minuutje je handen bij elkaar bid sessie geworden
. Nee dan kunnen er 100 vrouwen voor me zitten en nog leid me dat neit af
. Het bidden zoals het moet is wel even wat anders zoals in de Islam te zien is.
quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun jij me even aangeven waar in het NT staat dat masturberen verboden is?
[..]
`quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun jij me even aangeven waar in het NT staat dat masturberen verboden is?
Verder staat in het NT toch echt dat Jezus mensen leert te bidden. Er staat nergens iets over hoe vaak, of hoe lang.
Vind het nogal onderontwikkelt als je opgewonden wordt van elke vrouw die voor je zit, eigenlijk, als dat langer duurt dan 5 minuten!
Sowieso is er iets mis met je, wanneer je opgewonden wordt van los haar, of blote armen van een willekeurige vrouw. Dat vrouwen zich moeten bedekken ter bescherming tegen het libido van bepaalde mannen is helemaal van de zotte. Dat betekent dat die mannen hun primitieve instincten nog niet kunnen beheersen. En ik weet wel dat de islam achterloopt, maar toch niet zo ver!
Waarbij we denk ik op een belangrijk punt komen. Misschien was de islam 1400 jaar geleden heel vooruitstrevend. Ik zeg misschien, want Mo trouwde met de rijke koopmansweduwe Chadiedja. Dus klaarblijkelijk konden vrouwen al erven in die verschrikkelijke jahilia-tijd.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben juist erfrecht. Lol zie jij het al voor je dat dat 1400 jaar geleden in Europa aan vrouwen werd gegeven? En zelfs 1400 jaar later is het zo dat vrouwen erfrecht hebben, waar dit 1400 jaar geleden al in Arabië gegeven was.
Volgens de koran moet jij als moslim in de Tauraat (Torah) en Indjil (Evangeliën) geloven. als jij dingen niet weet moet jij de joden en christenen vragen wat er staat en om duidleijke ayaat (teksten) vragen.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
`
Nee sorry ik geloof niet dat de NT de bijbel is. Het OT komt meer bij de werkelijkheid. Maar jij wil graag Paulus zijn uitspraken geloven. Een persoon die nota bene anti-Christelijk is lol. Daarom vinden Christenen ook OT zo 'wreed' en 'streng'... omdat hun eigen ego zich niet wil overgeven tot God. Dus toen kwam Paulus met zijn NT en zijn duivelse uitspraken.
Sowieso is er iets mis met jou als je niet opgewonden wordt van los haar , blote armen . Of had jij een loreal reclame of douche reclame met een hoofddoek wel aantrekkelijk gevonden. Face it.. het haar en al het bloot maakt het wél aantrekkelijk. En mannen kunnen zich ook niet beheersen, daarom zijn er regels.
Trouwens zegt het iets over jou dat je niet snap tdat mijn concentratie weg gaat zodra een vrouw voor mij bukt terwijl ik aan het bidden bent. ben je nou zo dom of?
Het OT was er al voor Jezus geboren werd en is dus geen Christelijk boek. Christenen volgen inderdaad de leer van Jezus en niet die van de Joden. Wel erkennen we het oude testament als zijnde het boek van het oude volk waar Jezus bijhoorde.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
`
Nee sorry ik geloof niet dat de NT de bijbel is. Het OT komt meer bij de werkelijkheid. Maar jij wil graag Paulus zijn uitspraken geloven. Een persoon die nota bene anti-Christelijk is lol. Daarom vinden Christenen ook OT zo 'wreed' en 'streng'... omdat hun eigen ego zich niet wil overgeven tot God. Dus toen kwam Paulus met zijn NT en zijn duivelse uitspraken.
Mijn man wordt niet opgewonden van elke vrouw. Gelukkig is die het stenen tijdperk wel ontgroeid.quote:Sowieso is er iets mis met jou als je niet opgewonden wordt van los haar , blote armen . Of had jij een loreal reclame of douche reclame met een hoofddoek wel aantrekkelijk gevonden. Face it.. het haar en al het bloot maakt het wél aantrekkelijk. En mannen kunnen zich ook niet beheersen, daarom zijn er regels.
Ik kan gewoon bidden als er een man voor mij bukt.quote:Trouwens zegt het iets over jou dat je niet snap tdat mijn concentratie weg gaat zodra een vrouw voor mij bukt terwijl ik aan het bidden bent. ben je nou zo dom of?
Ghehe, echt? Vervelend voor hem.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:35 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Volgens de koran moet jij als moslim in de Tauraat (Torah) en Indjil (Evangeliën) geloven. als jij dingen niet weet moet jij de joden en christenen vragen wat er staat en om duidleijke ayaat (teksten) vragen.
Dus als jij beweert dat de bijbel niet echt is, loochen jij de koran. En daar zijn alle moslims het wel over eens, de koran tegenspreken en verdraaien, dat is geen verstandig idee, amigo.
Yeah, zo staan er nog meer leuke dingen in de koran. Al die regeltjes waar Burakius in gelooft staat helemaal niet in de koran maar zijn later bedacht. En je raadt het al, ook daartegen wordt in de koran gewaarschuwd. Mensen als Burakius kan je dan ook beter "mohammedaan" dan moslim noemen. maar goed, dit ff terzijde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |