De RuG zorgt natuurlijk wel voor een constante stroom jonge, koopkrachtige mensen naar Stad. Maar goed ook de PTT is natuurlijk van belang (geweest deels).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar; de aanwezigheid van de PTT heeft Stad veel opgeleverd (in vergelijking met de RuG, niet in vergelijking met dat gas).
Eh, nee, vast niet. Zoals ook andersom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja zou kunnen maar ik denk niet dat de gemiddelde inwoner van Winschoten, Scheemda of Ter Apel veel zin heeft in de lusten en lasten van een flitsende topdraaiende economie en samenleving zoals men in de Randstad ziet.
Ach wat is ver? Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:39 schreef Fastmatti het volgende:
Ik weet niet wat het is met Groningen, maar het is gewoon veel te ver.
Ik zou er ook niet willen wonen hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, nee, vast niet. Zoals ook andersom.
Maar de mate waarin mensen gelukkig zijn in en met hun omgeving zegt héél weinig over de begeerlijkheid van die omgeving.
Wel jong, niet koopkrachtig. Zodra ze koopkrachtig worden zijn ze voor een groot deel weg uit Groningen..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
De RuG zorgt natuurlijk wel voor een constante stroom jonge, koopkrachtige mensen naar Stad. Maar goed ook de PTT is natuurlijk van belang (geweest deels).
Lappen zijn heel gelukkig, maar je spoort echt niet als je in gebieden wil wonen waar het -40 is in de winter.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:40 schreef sigme het volgende:
Maar de mate waarin mensen gelukkig zijn in en met hun omgeving zegt héél weinig over de begeerlijkheid van die omgeving.
Het is meer gevoelsmatig. Groningen stad is 250km dat duurt vanaf Rotterdam 3 uur. Zolang duurt het ook als ik op de trein naar Parijs stapquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach wat is ver? Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Ook uit Harlingen komt zout volgens mij.
Hooggeschoold, bij KPN? hahaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:42 schreef sigme het volgende:
Het levert wel relatief goedkoop EN hooggeschoold personeel aan bedrijven als de KPN. Die hebben echt veel profijt gehad van goed goedkoop personeel - in overvloed.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071128033053AALR77rquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lappen zijn heel gelukkig, maar je spoort echt niet als je in gebieden wil wonen waar het -40 is in de winter.
Er zijn zoveel mensen tevreden, dat je beter kan concluderen dat de meeste mensen, grotendeels ongeacht situatie & omgeving, geen wil hebben iets te veranderen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet willen wonen hoor. Maar de tevredenheid met een situatie en omgeving zegt wel wat over de wil en behoefte om er iets aan te veranderen.
Nou zo gek bescheiden is het consumptiepatroon van de gemiddelde student niet hoor. Misschien niet direct aan dure luxe maar een beetje student die in Stad woont pompt toch al snel 500-1000 euro per maand in de lokale economie,quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wel jong, niet koopkrachtig. Zodra ze koopkrachtig worden zijn ze voor een groot deel weg uit Groningen..
wat voor beide partijen prettig is.quote:Het levert wel relatief goedkoop EN hooggeschoold personeel aan bedrijven als de KPN. Die hebben echt veel profijt gehad van goed goedkoop personeel - in overvloed.
3 uur? Rijd je in een oude trabant ofzoquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is meer gevoelsmatig. Groningen stad is 250km dat duurt vanaf Rotterdam 3 uur. Zolang duurt het ook als ik op de trein naar Parijs stap
Studenten. Opleiding nog niet af. Officieel is dat nog niet hooggeschoold nee.. Maar als personeel is het tamelijk luxe. KPN eiste HBOniveau voor het callcenter.quote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:43 schreef Monidique het volgende:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071128033053AALR77r
http://wikitravel.org/en/Finnish_Laplandquote:Temperatures can plunge as low as -50°C in the winter and the sun is not seen for days on end during kaamos. By contrast, summer brings out the Midnight Sun and temperatures can occasionally rise to 30°C, although summer temperatures in the 10-20°C are mostly the norm. July is the warmest month.
Ik heb die domme mutsen van het callcenter nog nooit ever ooit kunnen betrappen op HBO niveau en de mensen waar ik vroeger contact had mee had bij KPN voor werk (een stuk of 10 totaal) ook echt niet op niveau hoger dan lagere school.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:47 schreef sigme het volgende:
Studenten. Opleiding nog niet af. Officieel is dat nog niet hooggeschoold nee.. Maar als personeel is het tamelijk luxe. KPN eiste HBOniveau voor het callcenter.
Je moet voorbij Utrechtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
3 uur? Rijd je in een oude trabant ofzo?
in die tijd ben je vanuit Groningen ook makkelijk in of voorbij Antwerpen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://wikitravel.org/en/Finnish_Lapland
quote:Christmas with Santa Claus in Lapland sounds appealing, but it's also the coldest (-40°C at worst) and darkest time of the year, since the sun quite literally does not rise at all. (This is, however, a very good time to see the aurora.) By the end of February both the weather and the light improve, with temperatures on the better side of -10°C and nearly 12 hours of light a day, although the sun is low and it still feels like perpetual dusk
Dat gilt iedereen altijd over heel Scandinavie. Ik heb nooit meer muggebulten dan ik heb als ik hier blijft en ik kom er toch al 29 jaar.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:49 schreef sigme het volgende:
In de zomer wordt je levend verslonden door de muggen, in Lapland.
Je zat vermoedelijk niet bij callcenter Groningen (daar zat KPN Mobiel), of je ervaring is van de afgelopen 5 jaar (waarin KPN uit Groningen wegtrok, het callcenter is uitbesteed).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb die domme mutsen van het callcenter nog nooit ever ooit kunnen betrappen op HBO niveau en de mensen waar ik vroeger contact had mee had bij KPN voor werk (een stuk of 10 totaal) ook echt niet op niveau hoger dan lagere school.
Maar misschien heb ik gewoon heel erg pech gehad.
Ach als je een beetje buiten de spits omgaat lukt dat prima hoorquote:
Kom je in Lapland?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat gilt iedereen altijd over heel Scandinavie. Ik heb nooit meer muggebulten dan ik heb als ik hier blijft en ik kom er toch al 29 jaar.
M'n zwager doet ook iets bij KPN mobiel in Groningen geloof ik (en deed eerder wat bij dat internetplusbellen callcenterquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zat vermoedelijk niet bij callcenter Groningen (daar zat KPN Mobiel), of je ervaring is van de afgelopen 5 jaar (waarin KPN uit Groningen wegtrok, het callcenter is uitbesteed).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |