abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55835708
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:37 schreef Klopkoek het volgende:
Die Sharpton en Jackson maakten zich inderdaad weer erg belachelijk in die documentaire. Als het aan hen ligt komt er gewoon een omgekeerde apartheid: dat zwart alles bezit en blank niet. Daarbij maakten ze zich schuldig aan demagogie: "Dit land is niet eerlijk want er zijn onder zwarten twee keer zoveel werklozen, twee keer zoveel armoede, we leven korter, we zijn vaker ziek, zitten op slechtere scholen"...

Allemaal waar maar men ziet gewoon niet dat dat allemaal komt door armoede (wat op zich weer veroorzaakt kan zijn door het gedrag van Hillbillies waar bepaalde fokkers helaas sympathie voor voelen). Ook blanke armen leven minder lang en zijn vaker ziek, dat willen zij gewoon niet zien.

Bah, wat een smerige figuren zijn het, om te kotsen gewoon.
Merk ook de kortzichtigheid van die andere kerel: "Ja, Obama's voorouders hebben geen slavernijverleden dus hij begrijpt ons niet. Alleen mensen met een slavernijverleden (niemand dus, want iedereen die de slavernij mee heeft gemaakt is dood) begrijpen de gemiddelde African-American."
pi_55835728
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:40 schreef du_ke het volgende:
Ach de VS is net zo min als Nederland klaar voor een al te donkere leider .
Alleen heeft de VS veel, veel, veel meer zwarten.
pi_55836254
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Alleen heeft de VS veel, veel, veel meer zwarten.
12%, is dat zo heel veel meer dan hier?
pi_55836328
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

12%, is dat zo heel veel meer dan hier?

Ik had meer verwacht.
pi_55836400
  zondag 6 januari 2008 @ 23:38:09 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55836411
Obama lijkt me een prima kerel. Alleen ben ik bang dat als puntje bij paaltje komt, en hij moet strijden tegen een -blanke- republikeinse president, dat veel Amerikanen dan tóch voor alle zekerheid op die republikein zullen stemmen.
En dan zitten we nóg vier jaar opgescheept met hen.
The End Times are wild
pi_55836570
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik had meer verwacht.
Het is nogal een omstreden percentage, maar wel de meest gangbare schatting momenteel volgens mij.
( http://en.wikipedia.org/wiki/African_americans#Demographics )

Ik ben echter altijd een beetje achterdochtig bij dergelijke zaken, hoe meet je dat namelijk? Is het weer als vanouds de 'one-drop' regel, of de tint van je huid? Gevaarlijk eigenlijk...
pi_55836937
Eindelijk eens een leuke Zembla documentaire.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  Moderator maandag 7 januari 2008 @ 01:02:47 #184
8781 crew  Frutsel
pi_55838285
Obama makes decisive gap in New Hampshire

MANCHESTER, N.H. -- Sen. Barack Obama has opened a 10-point lead over Sen. Hillary Rodham Clinton in the latest WMUR/University of New Hampshire tracking poll, providing the clearest evidence yet that Obama's decisive victory in Iowa is carrying over into New Hampshire.

The poll shows Obama up 39-29 over Clinton. Numbers from the same poll released on Saturday showed them deadlocked at 33.

http://abcnews.go.com/Politics/TheNote/story?id=3105288&page=1
pi_55838407
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:40 schreef du_ke het volgende:
Ach de VS is net zo min als Nederland klaar voor een al te donkere leider .
De V.S. is meer klaar voor een zwarte president dan NL. In Nederland hebben wij niet eens zwarte burgermeesters, laat staan een president. Veel blanke Amerikaanse steden hebben een gekozen zwarte burgermeester. En er zijn een aantal overwegend blanke staten met gekozen zwarte Senators. En NL pretendeert op alle fronten de tolerantste land te zijn?!

Ik vind het al positief dat een zwarte man als Obama wint in Iowa (een overwegend blanke staat). En het lijkt erop dat Obama weer gaat winnen in New Hamsphire (weer een overwegend blanke staat) volgens de peiling van vandaag (39% voor Obama en stijgend, 29 procent voor Hillary dalend, en 16 procent voor Edwards dalend). Deze verkiezingen zullen laten zien dat de wereld een verkeerd beeld heeft over ras relaties in de V.S. anno 2008.
pi_55838784
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:13 schreef Stratos het volgende:
Deze verkiezingen zullen laten zien dat de wereld een verkeerd beeld heeft over ras relaties in de V.S. anno 2008.
De wereld heeft idd een verkeerd beeld van de VS. Eigenlijk op alle fronten.

Maar in dit geval zit er toch een adder onder het gras. Wat betreft schuldgevoelens hebben de Duitsers de 2e WO, de Nederlanders hun koloniale verleden en de Amerikanen de slavernij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55839298
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De wereld heeft idd een verkeerd beeld van de VS. Eigenlijk op alle fronten.
Dat krijg je als je als bevolking Bush president maakt.
lollig
  Trouwste user 2022 maandag 7 januari 2008 @ 06:00:19 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_55839491
Twee dagen voor de voorverkiezingen
in New Hampshire heeft Barack Obama een
voorsprong genomen op Hillary Clinton.
Volgens een CNN-peiling wil nu 39% van
de Democraten in New Hampshire op Obama
stemmen,en 29% op Clinton.Volgens een
peiling van USA Today heeft Obama zelfs
een voorsprong van 13 procentpunten.

In de campagne gaat het nu hard tegen
hard.Zaterdag noemde Clinton Obama een
draaikont.Gisteren zei ze dat er geen
prater maar een doener nodig is.

Obama noemde Clinton een symbool van de
oude politiek.Volgens hem verandert er
niets als "dezelfde mensen als toen
dezelfde politieke spelletjes spelen".

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55839559
quote:
Op maandag 7 januari 2008 03:23 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dat krijg je als je als bevolking Bush president maakt.
Dat zal er best wat mee te maken hebben, maar over het algemeen klopt de berichtgeving niet over de VS. En dat was al zo voordat George W. Bush president van de VS was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55840157
quote:
Op maandag 7 januari 2008 06:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zal er best wat mee te maken hebben, maar over het algemeen klopt de berichtgeving niet over de VS. En dat was al zo voordat George W. Bush president van de VS was.
Wil jij dan beweren dat het racisme verdwenen is in de VS?

Overigens onderken ik dat het in Nederland onderhuids ook speelt, maar dat heeft ook met het gesloten elite-systeem in Nederland te maken.
pi_55841839
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Overigens onderken ik dat het in Nederland onderhuids ook speelt, maar dat heeft ook met het gesloten elite-systeem in Nederland te maken.
Racisme is zeker niet verdwenen in de VS en helemaal nog niet in de zuidelijke staten. Maar toch denk ik dat ze in de VS verder zijn en makkelijker bruggen kunnen slaan dan in Nederland.

In Nederland is er de hele allochtoon/autochtoon discussie, wie is een Nederlander en wie niet en hoe bepaal je dat. De VS is altijd een land van immigratie en diversiteit geweest waardoor dit punt minder op ras aankomt dan in Nederland. Will Smith is bijv, in de ogen van bijna iedereen een Amerikaan en dat is Bush ook en ga zo maar door. Ik denk dat dit karakter van de Amerikaanse samenleving het iets makkelijker zou kunnen maken om iemand afkomstig uit een minderheidsgroep verkiesbaar te stellen dan hier in Nederland. Wat bedoel je trouwens met het gesloten-elite systeem in Nederland (of is dat juist dat hele verhaal dat ik hierboven heb neergekalk? )

Daarnaast is de rise van Obama opvallend, er ontstaat een beetje een hype. Dat hij NH gaat winnen lijkt nu haast onvermijdelijk, de vraag is of hij deze opstijgende lijn kan volhouden of dat mensen Obama-moe worden... Maar zolang als het goed gaat.

Obama
pi_55842520
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat hij dat wil zeggen. Racisme is zeker nog een probleem in de VS, maar de vooruitgang die is geboekt wordt nogal eens onderschat. En dat is lullig voor de vele mensen die daar keihard voor gevochten hebben.
pi_55843328
Ik vroeg me van de week af of die rellen in Kenya ook bewust veroorzaakt zijn, omdat de vader van Obama daar vandaan komt.
Ze, de schijnheilige kriegslovers, zijn ertoe in staat.

Het adagium dat links Amerika vergelijkbaar is met de VVD gaat ook allang niet meer op, moet je John Edwards horen, daar kan Jan Marijnissen nog wat van leren.
  maandag 7 januari 2008 @ 11:46:37 #194
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55843466
http://www.indymedia.be/en/node/25482
In een verkiezingsdebat op 5 jan. zegt Clinton, in antwoord op de hypothetische vraag over de mogelijkheid van een nucleare wapen dat afgaat in de US, dat ze ogenblikkelijk zou replikeren met de aanval op 'veilige havens van terroristen'
Is de natte droom van de neocons nog altijd een Nucleaire Holocaust ondanks de Rapporten over Iran?
Hillary is een graag geziene gast op AIPAC.
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  maandag 7 januari 2008 @ 11:49:35 #195
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55843547
Miss Clinton is betrokken in vele schandalen men beweert zelfs dat de familie Clinton over lijken gaat in haar carriere. ziehier een lijst van 'verdwenen' mensen in haar omgeving;Er zijn vele bronnen dit is er een van.
Toch wel onrustbarend... Staan deze mensen boven de wet met hun geld en macht? k heb hier ook weinig vertrouwen in het gerecht. U wel soms?

http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/BODIES.html
http://shop.wnd.com/store/item.asp?ITEM_ID=2252
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
  maandag 7 januari 2008 @ 12:15:51 #196
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55844198
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:40 schreef NLweltmeister het volgende:
Ik vroeg me van de week af of die rellen in Kenya ook bewust veroorzaakt zijn, omdat de vader van Obama daar vandaan komt.
Ze, de schijnheilige kriegslovers, zijn ertoe in staat.
Pas maar op met wat je post. ZE lezen mee. De geheime CIA-vluchten zijn jouw waarschijnlijk ook niet onbekend..........
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55844263
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:49 schreef Babyloniaa het volgende:
Miss Clinton is betrokken in vele schandalen men beweert zelfs dat de familie Clinton over lijken gaat in haar carriere. ziehier een lijst van 'verdwenen' mensen in haar omgeving;Er zijn vele bronnen dit is er een van.
Toch wel onrustbarend... Staan deze mensen boven de wet met hun geld en macht? k heb hier ook weinig vertrouwen in het gerecht. U wel soms?

http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/BODIES.html
http://shop.wnd.com/store/item.asp?ITEM_ID=2252

Kun jij niet fijn in BNW blijven spelen? Dat hokje hebben we speciaal gemaakt zodat jullie verlichte geesten ons gepeupel niet hoeven bang te maken met de Waarheid...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 januari 2008 @ 12:59:51 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55845285
quote:
Op maandag 7 januari 2008 06:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

maarja, in de VS hebben ze waarschijnlijk een verkeerd beeld van Nederland, in Nederland hebben nog steeds veel mensen een verkeerd beeld van Duitsland etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 7 januari 2008 @ 13:07:46 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55845484
Je krijgt het idee, dat vooral tijdens het laatste GOP debat, niemand Romney echt mag. Gezichtsuitdrukkingen en aanvallen van de andere GOP'ers zeggen veel.

Obama stijgt nog steeds in NH terwijl Bill in het openbaar de campagne van Hillary onder de loep nneemt, en Hillary zal daar niet blij mee zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:09:04 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55845510
Hoe zit het trouwens met de VP of running mate? Is dat meestal degene die tweede of derde is geworden of iemand uit de directe omgeving of?
Obama Edwards?
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')