abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55855573
Hoeveel moslim burgemeesters zijn er in grote steden in de VS?

Dat je daar meer niet-blanken hebt als burgemeester is niet zo vreemd. Je hebt hele steden waar er bijna geen blanken meer wonen .

Amerika als voorbeeld nemen op dat gebied is een keuze. Mijn keuze zou het niet zijn. De derde wereld taferelen die je daar hebt in steden als LA mogen van mij in Amerika blijven hoewel ghetto vorming ook hier in West-Europa een probleem begint te vormen. Op dat gebied veramerikaniseren we helaas ook.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:46:00 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55855801
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach o.a. Fox deed toch ook al erg moeilijk over dat Obama op een moslimschool had gezeten?
Bleek later niet waar te zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 7 januari 2008 @ 19:48:34 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55855887
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef MrX1982 het volgende:

Dat je daar meer niet-blanken hebt als burgemeester is niet zo vreemd. Je hebt hele steden waar er bijna geen blanken meer wonen .

Amerika als voorbeeld nemen op dat gebied is een keuze. Mijn keuze zou het niet zijn. De derde wereld taferelen die je daar hebt in steden als LA mogen van mij in Amerika blijven hoewel ghetto vorming ook hier in West-Europa een probleem begint te vormen. Op dat gebied veramerikaniseren we helaas ook.
Nu nog het inzicht dat de afbraak en slechte uitvoering van de verzorgingsstaat mede debet eraan is en je kunt je alsnog bij GroenLinks gaan aan sluiten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55856059
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu nog het inzicht dat de afbraak en slechte uitvoering van de verzorgingsstaat mede debet eraan is en je kunt je alsnog bij GroenLinks gaan aan sluiten
Dat heeft er niets mee te maken. Het heeft veel meer te maken met een samenscholing van sociaal-maatschappelijke randgroeperingen die zich vervolgens ook nog afsluiten van de rest. Als die allemaal gebruik zouden moeten maken van een (goede) verzorgingsstaat. Wie gaat dat betalen?
  maandag 7 januari 2008 @ 20:20:50 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55856774
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken. Het heeft veel meer te maken met een samenscholing van sociaal-maatschappelijke randgroeperingen die zich vervolgens ook nog afsluiten van de rest. Als die allemaal gebruik zouden moeten maken van een (goede) verzorgingsstaat. Wie gaat dat betalen?
De aardgas en olievoorraden natuurlijk. Overigens werd voor dat vetgedrukte daarboven in Nederland de verzuiling uitgevonden en het interessante daaraan is dat bepaalde zuilen eigenlijk hun eigen mini-verzorgingsstaatje regelden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55858675
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er wel een aantal geweest.
overigens zouden fok en geenstijl te klein zijn wanneer er in een grote stad een Moslimburgermeester dreigt te komen gok ik .
Ik weet het eigenlijk niet...
Als bv Aboutaleb burgermeester van Amsterdam zou worden, voorzie ik eigenlijk niet zoveel problemen.

Meer een kwestie van tijd, denk ik.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 7 januari 2008 @ 22:37:26 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55860733
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:
overigens zouden fok en geenstijl te klein zijn wanneer er in een grote stad een Moslimburgermeester dreigt te komen gok ik .
En als een Tweede Kamer lid een tweede nationaliteit heeft. Wilders loopt rood aan, er komt een nieuwsbericht, en er staan meteen 800+ posts in.

Nederland is ook vrij conservatief wat dat betreft. Ook qua vrouwen trouwens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 22:42:50 #233
862 Arcee
Look closer
pi_55860942
Van Rossum op 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55860961
Over "de snik" van Hillary .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 7 januari 2008 @ 22:51:55 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55861143
quote:
Vast wel een paar, maar ik kan ze zo niet op noemen. Verder is het natuurlijk zo dat er veel belangrijkere minderheden zijn in de VS, zoals Latino's, en dat moslims ook veel minder problemen en/of overlast geven in vergelijking met Nederlanders.

Zo'n 15% van de Amerikaanse bevolking is Latino, en daarmee een veel belangrijkere minderheid dan de 1% aan Moslims. En Latino burgemeesters, senatoren, congressmembers, etc heb je in overvloed, net als een redelijk aantal Afro-American politici.

Overigens zit er in het House 1 moslim.

Verder moet je er ook rekening houden dat men in de VS de leden van het House en de Senate DIRECT kiest, waar dat in Nederland voor de 1e en 2e kamer INDIRECT gebeurd. Elke persoon die daar zit heeft dus een meerderheid van de stemmen ontvangen tussen 2 of meer kandidaten voor die positie.

Het is voor een partij in Nederland met een gemiddelde van tussen de 15 en 25 zetels (zeg, VVD, PvdA, CDA, etc) heel makkelijk om een moslim op nummer 9 op de lijst te zetten. Die persoon krijgt misschien 1000 stemmen ofzo, terwijl de meeste stemmen gaan naar de nummer 1 en 2 op de lijst. Een partij als het CDA die met gemak 35+ zetels haalt, kan dus 35+ stoelen vullen met personen waar het Nederlandse volk niet direct op gestemd heeft.

Ook zijn burgemeesters in Nederland niet gekozen, op een enkele uitzondering na waar er met stemmen werd geëxperimenteerd.

Als een "niet blanke" persoon een belangrijke positie vervuld, dan komt dat omdat deze persoon de meeste stemmen heeft gekregen, niet omdat hij toevallig op een namenlijst staat die door de partij is bepaald.

En tja.... aan het hele Verdonk debacle kunnen we ook nog eens zien dat het volk er geen enkele invloed op heeft. Verdonk kreeg MEER stemmen dan Rutte in de laatste verkiezingen, en toch mocht ze de partij niet leiden en werd ze er uiteindelijk uitgegooid.

Dus tja.... ik denk dat het Amerikaanse systeem ook wel fouten heeft, maar vooralsnog is het door de directe verkiezing van politici nog wel democratischer dan Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 07-01-2008 23:06:23 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55861777
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:42 schreef Arcee het volgende:
Van Rossum op 2.
Die man is de slechtse Amerikakenner die ik ken. Overrated.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 23:23:55 #237
862 Arcee
Look closer
pi_55862078
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:13 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien dat jij niet echt een kenner van Amerikakenners bent?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:25:09 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55862111
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar wel iemand van de Linkse Kerk
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55862280
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Misschien dat jij niet echt een kenner van Amerikakenners bent?
Veel zinvols zie hij niet vond ik.
Niks wat ik niet zelf kon bedenken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 23:35:53 #240
862 Arcee
Look closer
pi_55862403
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:30 schreef sneakypete het volgende:
Veel zinvols zie hij niet vond ik.
Niks wat ik niet zelf kon bedenken.
Ik vond z'n Dubya-bashing wel leuk, eigenlijk.
pi_55863067
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:51 schreef maartena het volgende:
Vast wel een paar, maar ik kan ze zo niet op noemen. Verder is het natuurlijk zo dat er veel belangrijkere minderheden zijn in de VS, zoals Latino's, en dat moslims ook veel minder problemen en/of overlast geven in vergelijking met Nederlanders.

Zo'n 15% van de Amerikaanse bevolking is Latino, en daarmee een veel belangrijkere minderheid dan de 1% aan Moslims. En Latino burgemeesters, senatoren, congressmembers, etc heb je in overvloed, net als een redelijk aantal Afro-American politici.

Overigens zit er in het House 1 moslim.

Verder moet je er ook rekening houden dat men in de VS de leden van het House en de Senate DIRECT kiest, waar dat in Nederland voor de 1e en 2e kamer INDIRECT gebeurd. Elke persoon die daar zit heeft dus een meerderheid van de stemmen ontvangen tussen 2 of meer kandidaten voor die positie.

Het is voor een partij in Nederland met een gemiddelde van tussen de 15 en 25 zetels (zeg, VVD, PvdA, CDA, etc) heel makkelijk om een moslim op nummer 9 op de lijst te zetten. Die persoon krijgt misschien 1000 stemmen ofzo, terwijl de meeste stemmen gaan naar de nummer 1 en 2 op de lijst. Een partij als het CDA die met gemak 35+ zetels haalt, kan dus 35+ stoelen vullen met personen waar het Nederlandse volk niet direct op gestemd heeft.

Ook zijn burgemeesters in Nederland niet gekozen, op een enkele uitzondering na waar er met stemmen werd geëxperimenteerd.

Als een "niet blanke" persoon een belangrijke positie vervuld, dan komt dat omdat deze persoon de meeste stemmen heeft gekregen, niet omdat hij toevallig op een namenlijst staat die door de partij is bepaald.

En tja.... aan het hele Verdonk debacle kunnen we ook nog eens zien dat het volk er geen enkele invloed op heeft. Verdonk kreeg MEER stemmen dan Rutte in de laatste verkiezingen, en toch mocht ze de partij niet leiden en werd ze er uiteindelijk uitgegooid.

Dus tja.... ik denk dat het Amerikaanse systeem ook wel fouten heeft, maar vooralsnog is het door de directe verkiezing van politici nog wel democratischer dan Nederland.
Daar valt weinig tegen in te brengen. Het is in de VS een stuk directer dan hier en daardoor inderdaad democratischer. Door die directere keuze is het ook wel logischer dat een etnische groep die een lokale meerderheid vormt een burgemeester kiest uit de eigen gemeenschap en de kans groter is dat deze ook wordt gekozen.

Ook in Nederland zie je dat bijv. Turken op een Turkse politicus stemmen.
pi_55863104
Al-Qaeda als laatste redmiddel .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:09:21 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55863204
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:42 schreef Arcee het volgende:
Van Rossum op 2.
Welke omroep of naam van het programma graag. Kan ik het terugkijken op internet. Vind ik wel leuk de Nederlandse kijk op de verkiezingen te volgen.

bvd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 januari 2008 @ 00:14:19 #244
862 Arcee
Look closer
pi_55863301
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:09 schreef popolon het volgende:
Welke omroep of naam van het programma graag. Kan ik het terugkijken op internet. Vind ik wel leuk de Nederlandse kijk op de verkiezingen te volgen.

bvd.
Nova.
pi_55863352
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Al-Qaeda als laatste redmiddel .
Ik hoop dat ze morgen hiervoor keihard wordt afgestrafd door de kiezer.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:20:44 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55863427
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nova.
Cheers.

Hou me op de hoogte.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55863590
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:10 schreef =HellFire= het volgende:
Volgens mij is Hillary best wel een Iron Lady als het er op aankomt.
Een Hillary die zich emotioneel laat tonen tijdens een vragen uurtje, is geen iron lady!
pi_55863634
quote:

De moslim gemeenschap is ook niet groot in de V.S. zoals in Europa.
pi_55863684
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:26 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Racisme is zeker niet verdwenen in de VS en helemaal nog niet in de zuidelijke staten. Maar toch denk ik dat ze in de VS verder zijn en makkelijker bruggen kunnen slaan dan in Nederland.

In Nederland is er de hele allochtoon/autochtoon discussie, wie is een Nederlander en wie niet en hoe bepaal je dat. De VS is altijd een land van immigratie en diversiteit geweest waardoor dit punt minder op ras aankomt dan in Nederland. Will Smith is bijv, in de ogen van bijna iedereen een Amerikaan en dat is Bush ook en ga zo maar door. Ik denk dat dit karakter van de Amerikaanse samenleving het iets makkelijker zou kunnen maken om iemand afkomstig uit een minderheidsgroep verkiesbaar te stellen dan hier in Nederland. Wat bedoel je trouwens met het gesloten-elite systeem in Nederland (of is dat juist dat hele verhaal dat ik hierboven heb neergekalk? )

Daarnaast is de rise van Obama opvallend, er ontstaat een beetje een hype. Dat hij NH gaat winnen lijkt nu haast onvermijdelijk, de vraag is of hij deze opstijgende lijn kan volhouden of dat mensen Obama-moe worden... Maar zolang als het goed gaat.

Obama
Helemaal mee eens!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:03:20 #250
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55864079
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:29 schreef Stratos het volgende:

[..]

Een Hillary die zich emotioneel laat tonen tijdens een vragen uurtje, is geen iron lady!
Ze had van haar campagnemanager de opdracht gekregen "menselijker" over te komen. Dat is de reden dat ze voor de camera's een traantje wegpinkte.

On a more serious note: campagne voeren is écht hard werken, altijd aan het reizen, weinig slaap, continu dezelfde toespraak houden en natuurlijk veel stress over waar Bill aan het uithangen is.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')