quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:24 schreef ikMark het volgende:
Tijd voor een nieuw tournament! De meest talentvolle regisseur onder de 40 jaar. Redelijk jong voor veel regisseurs, wie zijn de opkomende talenten? Van wie gaan we nog veel horen?
Iedere regisseur onder de 40 komt dus in aanmerking, eerst is er de mogelijkheid om te nomineren wie je wilt, daarna gaat het verder in knock-out vorm. Een regisseur moet 2x genoemd worden voor een nominatie.
Ik ben benieuwd!
Mijn eerste eigen nominatie:
Robert Rodriguez (1968)
20 June 1968,quote:
Neequote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:36 schreef Flitspaal het volgende:
Mag je ook regisseurs posten die voor hun 40e zijn overleden?
Maak vervolgens telkens jouw stem dikgedrukt, en post je definitieve lijstje in dit topic. Stem ALLEEN op knock-out matches waarbij je minimaal van elke regisseur 1 film gezien hebt.quote:#1. Richard Kelly - Sofia Coppola
#2. Paul Thomas Anderson - Kevin Smith
#3. John Carney - Zach Braff
#4. Eli Roth - Spike Jonze
#5. Neil Marshall - Edgar Wright
#6. Joe Wright - Jason Reitman
#7. F. Gary Gray - Robert Rodriguez
#8. James Gray - Alejandro Amenábar
#9. Christopher Nolan - Marc Forster
#10. Rian Johnson - Thomas Vinterberg
#11. Anders Thomas Jensen - Guy Ritchie
#12. Sarah Polley - Alexandre Aja
#13. Fatih Akin - Matthew Vaughn
#14. Christoffer Boe - Darren Aronofsky
#15. Craig Brewer - Toshiaki Toyoda
#16. Lukas Moodysson - James Wan
Lever jij je snob award maar weer in.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:41 schreef Flitspaal het volgende:
De loting!
#2. Paul Thomas Anderson (Magnolia, Boogie Nights) - Kevin Smith (Chasing Amy, Clerks II )
Dat zou voor links en rechts gelden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lever jij je snob award maar weer in.![]()
Dat is best een statement.. Magnolia was toch best tof?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:09 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dat zou voor links en rechts gelden.
Ik zou natuurlijk geen van hun films moeten hebben gezien, maar helaas.
Kiezen uit twee kwaden.
Bij nader inzien mag je hem na deze ontiegelijke snob uitlating hem toch houden.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:09 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dat zou voor links en rechts gelden.
Ik zou natuurlijk geen van hun films moeten hebben gezien, maar helaas.
Kiezen uit twee kwaden.
wat dacht je dan van Paul Thomas Anderson?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:52 schreef Nepthys het volgende:
#9. Christopher Nolan - Marc Forster wat mij betreft het meest talentvol van het hele rijtje
quote:1#. Paul Thomas Anderson - Lukas Moodysson
2#. Anders Thomas Jensen - Darren Aronofsky
3#. Sarah Polley - Zach Braff
4#. Spike Jonze - Edgar Wright
5#. Rian Johnson - Alejandro Amenábar
6#. Joe Wright - Richard Kelly
7#. Toshiaki Toyoda - Robert Rodriguez
8#. Christopher Nolan - Fatih Akin
Het is eigenlijk heel simpel. Waar gaan we in de toekomst de beste films van zien? Ongeacht of die al toffe films heeft gemaakt, welke personen gaan in de toekomst de beste films maken? En om dat te kunnen inschatten, kijk je vaak naar werk tot nu toe gemaakt.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
1#. Paul Thomas Anderson - Lukas Moodysson
2#. Anders Thomas Jensen - Darren Aronofsky
3#. Sarah Polley - Zach Braff
4#. Spike Jonze - Edgar Wright lastige. De twee films van Jonze zijn imho sterker dan die van Wright. Maar dankt dat ook voor een groot deel aan de scripts van Kaufmann. Eigenlijk zou ik eerst een film, die niet geschreven is door Kaufmann van Jonze willen zien. Dan zou ik een veel betere keuze kunnen maken. Maar tot dan maar zo
5#. Rian Johnson - Alejandro Amenábar Omdat Amenábar al heeft bewezen geen ééndagsvlieg te zijn. Johnson nog niet
6#. Joe Wright - Richard Kelly DD roeleert gewoon. En de vernieuwde Southland Tales lijkt me ook heel interessant.
7#. Toshiaki Toyoda - Robert Rodriguez
8#. Christopher Nolan - Fatih Akin
Dit tournament roept bij mijzelf wel een vraag op. Wanneer kan je nog spreken van talent? Talent staat bij mij toch altijd gelijk aan belofte. Een jonge iemand waar je veel van verwacht. Gevestigde namen als Eastwood of Scorsese noem je imo geen talent meer. Dus wanneer spreek je dan nog van talent. Zijn mensen als Nolan, Rodriguez en Aronofsky nog talentvol te noemen. Of hebben die zich al zo bewezen dat het eigenlijk gevestigde namen zijn geworden. Of in tegengestelde richting iemand als Kevin Smith, die zijn verwachtingen niet waar heeft kunnen maken.
Game on!quote:#1. Alejandro Amenábar - Paul Thomas Anderson
#2. Spike Jonze - Christopher Nolan
#3. Darren Aronofsky - Robert Rodriguez
#4. Joe Wright - Sarah Polley
quote:#1. Darren Aronofsky - Paul Thomas Anderson
#2. Christopher Nolan - Sarah Polley
Daar ben ik het helemaal niet mee eens, zeker niet met de stelling dat Aronofsky meer durft en creatiever zou zijn. Ik vind Magnolia minstens even creatief als Requiem for a Dream en There Will Be Blood minstens even gedurfd als The Fountain. Er zijn er niet veel die het aandurven een Citizen Kane-achtig epos te maken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:37 schreef Doff het volgende:
Omdat Aronofsky veel meer gedurfde, creatieve en originele films maakt. Bovendien waren de films die ik heb gezien van PTA nou niet echt meeslepend en was ik meer ontroerd door die van DA.
Zo kan PTA dus verliezen.
Nolan is absoluut geen partij tegen Coppola. PTA heeft zich nog niet zo duidelijk bewezen als Murnau en dat Ki-Duk Kim van Aronofsky won slaat eigenlijk natuurlijk nergens op. Ik heb niks tegen Kim hoor, in tegendeel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ter vergelijking: in het regisseurstournament (van alle leeftijden) gingen de overblijvers er allemaal relatief vroeg uit. Aronofsky vrij ruim tegen Ki-Duk Kim in de tweede ronde, PTA nipt tegen Murnau in de derde en Nolan ook nogal ruim tegen Coppola in de vierde.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:37 schreef Gillingham het volgende:
Absoluut, maar ze kunnen wel erg tof zijn. Niet zozeer gedurfd, creatief en origineel.
Nope. Maar zo realistisch vond ik 'm niet, alhoewel uiteraard wel veel meer dan de Burton's.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die realistische sfeer van Nolan past ook veel beter bij Batman dan de sfeer van Burton. Je hebt zeker nog nooit een Batman comic gelezen.
Precies. En ik heb die realitische donkere serieuze Miller Batman altijd veel interessanter gevonden dan de camp versie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:54 schreef Gillingham het volgende:
Dat was nu juist de hele bedoeling van de opzet van Batman Begins, om Batman eens serieus aan te pakken. In die theatrale, style over substance adaptaties van Burton ging het om de slechteriken met grote rollen voor Nicholson, DeVito en Walken. Die hebben veel meer weg van de camp-comics van batman. In Nolan's adaptatie gaat het op de eerste plaats om Batman zelf (hulde) en wordt hij neergezet als The Dark Knight. Batman Begins richt zich dan ook veel meer op de serieuzere Frank Miller comics van Batman. Ik kijk uit naar The Dark Knight.
Je kunt niet ontkennen dat Bale de tofste Batman is, even los van de films zelf.
Maar Bale heeft zo'n toffe stem!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Clooney natuurlijk, de ideale Bruce Wayne. Uiteraard in een vreselijke kutfilm, maar er stond dan ook bij dat het los van de films zelf was. Als Batman vind ik ze onderling inwisselbaar, dan is 't niet meer dan een mond en vind ik zelfs West even overtuigend als de anderen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 15:39 schreef Mainport het volgende:
Sommigen zouden iets van je kunnen leren, Mark.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |