quote:#1. Darren Aronofsky - Paul Thomas Anderson
#2. Christopher Nolan - Sarah Polley
Daar ben ik het helemaal niet mee eens, zeker niet met de stelling dat Aronofsky meer durft en creatiever zou zijn. Ik vind Magnolia minstens even creatief als Requiem for a Dream en There Will Be Blood minstens even gedurfd als The Fountain. Er zijn er niet veel die het aandurven een Citizen Kane-achtig epos te maken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:37 schreef Doff het volgende:
Omdat Aronofsky veel meer gedurfde, creatieve en originele films maakt. Bovendien waren de films die ik heb gezien van PTA nou niet echt meeslepend en was ik meer ontroerd door die van DA.
Zo kan PTA dus verliezen.
Nolan is absoluut geen partij tegen Coppola. PTA heeft zich nog niet zo duidelijk bewezen als Murnau en dat Ki-Duk Kim van Aronofsky won slaat eigenlijk natuurlijk nergens op. Ik heb niks tegen Kim hoor, in tegendeel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ter vergelijking: in het regisseurstournament (van alle leeftijden) gingen de overblijvers er allemaal relatief vroeg uit. Aronofsky vrij ruim tegen Ki-Duk Kim in de tweede ronde, PTA nipt tegen Murnau in de derde en Nolan ook nogal ruim tegen Coppola in de vierde.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:37 schreef Gillingham het volgende:
Absoluut, maar ze kunnen wel erg tof zijn. Niet zozeer gedurfd, creatief en origineel.
Nope. Maar zo realistisch vond ik 'm niet, alhoewel uiteraard wel veel meer dan de Burton's.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die realistische sfeer van Nolan past ook veel beter bij Batman dan de sfeer van Burton. Je hebt zeker nog nooit een Batman comic gelezen.
Precies. En ik heb die realitische donkere serieuze Miller Batman altijd veel interessanter gevonden dan de camp versie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:54 schreef Gillingham het volgende:
Dat was nu juist de hele bedoeling van de opzet van Batman Begins, om Batman eens serieus aan te pakken. In die theatrale, style over substance adaptaties van Burton ging het om de slechteriken met grote rollen voor Nicholson, DeVito en Walken. Die hebben veel meer weg van de camp-comics van batman. In Nolan's adaptatie gaat het op de eerste plaats om Batman zelf (hulde) en wordt hij neergezet als The Dark Knight. Batman Begins richt zich dan ook veel meer op de serieuzere Frank Miller comics van Batman. Ik kijk uit naar The Dark Knight.
Je kunt niet ontkennen dat Bale de tofste Batman is, even los van de films zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |