Ze willen gewoon aandacht en zinloos geweld is er zoveel dat mensen er al aan gewend raken.quote:Omdat zoiets niet in de doofpot mag belanden.
En daarom mag dit van jou in de doofpot belanden ?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:13 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ze willen gewoon aandacht en zinloos geweld is er zoveel dat mensen er al aan gewend raken.
quote:maar ik maak me geen illusies
HAHAHAHAHA roflmao!! kutkakkerquote:kwam een groep van 7 jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst op me af.
Maar denk je dat daarmee dit nieuws-item onwaar is?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Alsof een jongetje zegt: van Noord-Afrikaanse afkomst.
hilarisch dit!!
Ze hebben de krant toch al gehaald? Over 10 jaar is toch bijna iedereen het vergetenquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:25 schreef Zjummie het volgende:
[..]
En daarom mag dit van jou in de doofpot belanden ?
Het feit dat zo'n jochie zegt: van ZAfrikaanse afkomst zorgt wel voor een twijfelachtige gedachte.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar denk je dat daarmee dit nieuws-item onwaar is?
Of ze waren gewoon zwartquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het feit dat zo'n jochie zegt: van ZAfrikaanse afkomst zorgt wel voor een twijfelachtige gedachte.
Is gewoon weer een poging om discriminatie uit te lokken.
Uhm hoezo?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
HAHAHAHAHA roflmao!! kutkakker
Het komt natuurlijk niet in je op hij het wellicht niet letterlijk zo gezegd heeft, maar de krant hem alleen maar parafreert?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het feit dat zo'n jochie zegt: van ZAfrikaanse afkomst zorgt wel voor een twijfelachtige gedachte.
Dat zou eens een stukje verrijking zijn wat ik zeker zou verwelkomen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:41 schreef HarryP het volgende:
Tijd om lok 12-jarigen in te zetten.
En kunnen we het straffen dan niet uitbesteden aan het land van herkomst (of het land van herkomst van de ouders die niet in straat zijn hun kids op te voeden).
Jij denkt echt serieus dat een jongetje dat verzint omdat hij het woordje Noord-afrikaans zegt?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als de daders gepakt zouden worden (en berecht), dan gebeurt het wellicht volgende week niet allemaal weer.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ze hebben de krant toch al gehaald? Over 10 jaar is toch bijna iedereen het vergeten
En dan kunnen we nu ook wel even heel hard gaan schreeuwen dat dit nooit meer mag gebeuren, meteen 6 stille tochten houden, 10 minuten landelijk aandacht er voor en dan een week later gebeurt het allemaal weer (misschien niet zelfde manier, maar zinloos geweld).
Een beetje zoals in Amsterdam dus, namelijk even zinloos?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Als de daders gepakt zouden worden (en berecht), dan gebeurt het wellicht volgende week niet allemaal weer.
Dit lijkt mij geen roep om aandacht, maar een oproep aan de lokale overheid om de veiligheid in dat dorp eens nader te bekijken.
Dan gebeurd het een week later ergens anders. Overheid moet gewoon keer doorkrijgen dat criminaliteit steeds jonger begint en in trek is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Als de daders gepakt zouden worden (en berecht), dan gebeurt het wellicht volgende week niet allemaal weer.
Dit lijkt mij geen roep om aandacht, maar een oproep aan de lokale overheid om de veiligheid in dat dorp eens nader te bekijken.
nee, het is gewoon grappig opgemerkt. Dat jochie zij natuurlijk iets van "kanker kutallochtonen die hier als parasieten ons naar het leven staan en eigenlijk zo snel mogelijk naar de sahara teruggekatapulteert moeten worden"quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar denk je dat daarmee dit nieuws-item onwaar is?
Of om aan te nemen dat het waar is....Vind het allemaal maar vaag. Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:42 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het komt natuurlijk niet in je op hij het wellicht niet letterlijk zo gezegd heeft, maar de krant hem alleen maar parafreert?
Komt wel vaker voor dat zaken niet letterlijk door de krant worden overgenomen.
Hoe dan ook, vooralsnog is er nog geen enkelereden om aan te nemen dat dit onwaar is.
Nee, die zijn van de redacteur die dit artikel geschreven heeft.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:41 schreef Fides het volgende:
Vreemd artikel. Het taalgebruik is 100% niet van een 12 jarige.
Dan moeten ze het niet tussen aanhalingstekens zettenquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Nee, die zijn van de redacteur die dit artikel geschreven heeft.
DIe veranderd het woord marokkaan of turk in noord-afrikaans uiterlijk.
Politiek iets meer correct laten we maar zaggen.
In een wijk, ja. Maar waarom gebruik je je andere accounts The_Interpreter en Verlosser niet meer?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:52 schreef TranceAction het volgende:
Hmmm 7 noordafrikaanse jongeen. Het klopt dus wat ze zeggen: het is maar een kleine groep
Inderdaad. Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat denk ik ook.
Bovendien, als het écht Marokkanen geweest waren, had die ambulance nooit zonder problemen die jongen kunnen afvoeren.
Je doet je naam wel eer aan he?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moeten ze het niet tussen aanhalingstekens zetten
Jij niet, hoop ikquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je doet je naam wel eer aan he?
Wie zouden daar dan achterzitten, Meki? Het is toch in niemands belang!quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
zo zo gaan we nieuws verdraaien en leugens verzinnen
Precies. Juist daarom is het een goede zaak toch dat die familie de publiciteit opzoekt ? Begrijp niet goed waarom jij dit dan "aandachtstrekkerij" vindt en vindt dat ze gewoon hun mond moeten houden ?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:59 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan gebeurd het een week later ergens anders. Overheid moet gewoon keer doorkrijgen dat criminaliteit steeds jonger begint en in trek is.
Dat is wel weer een erg snelle conclusie terwijl ze ook uit Algerije kunnen komen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef Meki het volgende:
zo zo gaan we nieuws verdraaien en leugens verzinnen
Als je gaat denken dat de afranseling van je zoon in een doofpot komt dan ben je wel goed paranoidequote:Op donderdag 3 januari 2008 09:19 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Precies. Juist daarom is het een goede zaak toch dat die familie de publiciteit opzoekt ? Begrijp niet goed waarom jij dit dan "aandachtstrekkerij" vindt en vindt dat ze gewoon hun mond moeten houden ?
Only in...quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:37 schreef FJD het volgende:
Vervolgens kan men niet bewijzen wie precies heeft geslagen en wie precies het vuurwerk heeft afgevuurd en wordt er dus niemand veroordeeld.
Dat hoef je ook niet te bewijzen. Medeplichtigheid, medeplegen..quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:37 schreef FJD het volgende:
Vervolgens kan men niet bewijzen wie precies heeft geslagen en wie precies het vuurwerk heeft afgevuurd en wordt er dus niemand veroordeeld.
Dan moet je toch alsnog weten te bewijzen dat die persoon er uberhaupt bij was.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
Dat hoef je ook niet te bewijzen. Medeplichtigheid, medeplegen..
Ja. Dat wel. Je kan onmogelijk random getinte mensen pakken en dan hen straffen voor de daden. Dat is nogal logisch, maar bij groepsgedrag hoef je niet per persoon de specifieke daad aan te wijzen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan moet je toch alsnog weten te bewijzen dat die persoon er uberhaupt bij was.
Klopt maar daar gaat dit natuurlijk wel weer op stuk lopen. Het is het woord van de jongen tegen het woord van de groep jongeren (die elkaar logischerwijs allemaal in zullen dekken). Logisch gevolg is dan dat het erg lastig zal zijn om iemand te veroordelen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
Ja. Dat wel. Je kan onmogelijk random getinte mensen pakken en dan hen straffen voor de daden. Dat is nogal logisch, maar bij groepsgedrag hoef je niet per persoon de specifieke daad aan te wijzen.
Hier begint het al ongeloofwaardig te worden. Het vriendje is net 'even' weg als dit gebeurt.quote:Toen mijn vriend even naar huis ging, kwam een groep van 7 jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst op me af.
Dit zou nog kunnen, maar die ijzeren staaf... als je met zijn zevenen bent heb je dan nog een ijzeren staaf nodig? Maakt de groep zelf niet al genoeg indruk. Hoe wisten die gasten trouwens dat hij een gsm had? Duidelijk geval van het verhaal een beetje aandikken zodat het nog erger lijkt.quote:Ze vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik. Ik ben immers al eens bestolen geweest op straat in Merchtem door een jongere. Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen.
Best knap dat je in zo'n situatie dat je wordt aangevallen door 7 personen nog denkt aan vuurpijlen tellen. Wat deed de rest eigenlijk?quote:Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terecht gekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder gevlogen, een andere trof mij in de hals.
Mensen die kinderen op een dusdanige manier mishandelen bellen daarna niet de ambulance.quote:Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was, en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht', aldus Robin.
Ja tuurlijk, toen de groep net weg was kwam opeens het vriendje weer terug. Het zou me niks verbazen dat die 2 gastjes zelf met vuurwerk aan het kloten waren, het toen is misgegaan en ze dit verhaal hebben verzonnen, en dat dat vriendje de ambulance heeft gebeld.quote:De bende liet de knaap zieltogend achter. Op dat moment kwam de vriend van Robin terug, en werd het slachtoffer met de ambulance naar de spoedafdeling van het UZ Jette overgebracht.
Dit vind ik idd heeeel ongeloofwaardigquote:Op donderdag 3 januari 2008 16:34 schreef PDOA het volgende:
Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was, en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht', aldus Robin.
Mensen die kinderen op een dusdanige manier mishandelen bellen daarna niet de ambulance. Lulkoek!
Ik zeg: hoax.
Ik kan me anders nog een gevalletje herinneren waar een niet nader te noemen Limburgse 'motorclub' twee van hun leden kwijt was, die later drijvend werden gevonden met een heleboel gaatjes in het lijf.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
maar bij groepsgedrag hoef je niet per persoon de specifieke daad aan te wijzen.
quote:ik begrijp echt niet waarom er niet opgetreden wordt tegen deze jongeren.
Als ik goed begrepen heb zijn ze hier nog betrekkelijk jong en NOG NIET
verloren voor de maatschappij.
In zulke groepje zitten er ook Belgen die Arabisch EN Berber spreken !!
Zondagmorgen hadden wij het nog over zulke zaken bij de kapper (Nor-Af en 8?
om te knippen vrijdag toe en 's zondags open)
De fout volgens hem is dat de vaders niet werken en lang in bed blijven
liggen. De moeder gaat soms wel ergens werken. Hierdoor verliest de vader
het respect van zijn kinderen en voor de moeder hebben ze weinig of geen
respect in deze cultuur.
Er kan in het gezin maar 1 persoon zijn die beslist en dit is de vader.
De (diep gelovige) kapper maakt de opmerking dat het toch niet logisch is
dat een jongeman met bv een vest van 300 ? thuis komt als deze jongeman geen
enkele bron van inkomsten heeft.
In het gezin wordt er niet op gereageerd en zijn de ouders dikwijls boos om
zijn opmerking.
Waar halen die kereltjes de GSM's enz....
Is het normaal dat de kinderen 's nachts nog op straat lopen?
Andere cultuur, andere gewoontes? Ginder ja maar hier NIET.
Iedereen weet het en niemand reageert.(in casu de overheid)
Oplossing: pak ze anders aan.
Er staan genoeg kazernes leeg. Richt ze in tot internaten.
Deze kinderen hebben structuur nodig of ze vervoegen de groep verlorenen
voor de maatschappij.
Het kindergeld van diegenen die in zulke kostschool zitten gaat niet meer
naar de ouders, maar wel naar de instelling gedurende het verblijf zoals dat
nu het geval is bij onze kostscholen.
Leer ze orde en tucht systeem kostschool "de jaren 50"
Leer ze een beroep dat ze later kunnen uitoefenen.
(hoeveel geld gaat er niet naar ontwikkelingslanden ,in bodemloze puttenen,
en hier wordt iedereen gesteund zonder ooit iets bijgedragen te hebben of te
zullen bijdragen)
De harde kern mag naar N. Afrika of naar hun land van afkomst. Sluit een
overeenkomst af met deze landen om ze daar op te voeden. (Zie naar NL)
Een deel zal hervallen jawel , maar een deel zal ook gered worden. (De USA
heeft toch nog iets goed in dit system)
Zoals een marokaanse vriendin ooit zei: " zet een paar politiemensen van bij
ons in brussel (bewust zonder hoofdletter) en laat ze doen. Binnen de 2
maand bewegen er niet veel meer.
In brussel loopt er tegenwoordig veel politie, die niet gerspecteerd wordt,
opstraat maar je voelt je niet veilig. In Munchen is er ook veel politie
maar daar heb je het gevoel van veiligheid, want de aanpak van de overheid
is kordater.
Kritiek geven is 1 zaak maar doe er de mogelijke oplossing bij en zeikni.
Niet om het één of ander, maar ik ken veel kinderen die netjes opgevoed zijn en bijna niet schelden....Dus die 100% laat maar varenquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:41 schreef Fides het volgende:
Vreemd artikel. Het taalgebruik is 100% niet van een 12 jarige.
Heeft ie natuurlijk zelf gedaan, toen z'n vriendje even weg was.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:05 schreef paddy het volgende:
Denk dat de pers heus wel wilde zien of er inderdaad kneuzingen om de wond te zien waren hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |